tulehtunut finni

poskessa

Moi! Mä kärsin finneistä aina menkkojen aikaan eli nyt. Niit tulee aina pari viikkoo ennen ja sit ne lähee parin päivän pääst ku menkat on loppunu. Mut siis. Nyt mulle tuli poskeen valkopää joskus kolme päivää sitte ja mä puristin sen!! Ei ois pitäny ku ne on ennen lähteny ittestään, mutku aattelin et se näkyy niin paljon ja kaikkee! niin sit ku mä olin puristanu (mä puristin siihen asti et tulee verta) ni siit tuli sellanen sentin kokonen ihan punanen siihen tilalle joka oli varmaan tulehtunu? sit eilen siihen tuli kaks valkopäätä ja mä päätin etten koskis niihin, mut sit tänään oli enää toinen jäljellä ja mä tyhmä puristin senki!!!!!!!!!! Nyt se on taas punanen (siis se oli koko ajan mut oli vähän paranemas varmaan jo) et apua!! ei ois pitäny! mä laitoin sebamed kasvovettä siihen ku se poistaa kai bakteerit. mitä mä voisin tehä et se tulehdus lähtis? syödä buranaa? auttaiskohan ku sehän on tulehduskipu-lääke.. Missään lääkäris en kyl viittis ehkä viel käydä koska mun iho on muuten aika siisti paitsi sit noi ärsyttävät menkkafinnit joit tulee aina jotaan 3 sit häipyy sit tulee 4 sit häipyy ja sit alkaa vähenemään. Ja onks se normaalii et tulee tolleen finnei menkkojen aikana? koska mä oon ihan varma et se on AINA just sillon ku ne tulee! Mä oon 14. Mä käytän nivea visage youngii ku mul on aika kiiltävä iho välillä. mul ei ollu ennen mitään iho-ongelmii ennen ku mul alko menkat (vuos sitten) et onks se normaalii se finnien tulo JUST sillon?? :O ainakaa se ei oo kivaa, paitsi se et on sellanen merkki aina ennen niitä :P mut auttakaa jooko mä todellaki haluun sen pois!!! Pitäiskö laittaa sellast kuivattajaa? meilt on se kyl loppu mut mä voin pyytää mun äitii ostaa lisää, oisko sitä heti pitäny laittaa? ei kai ton takii mun kaikki finnit tulehdu????! mitä mä voisin viel tehä nyt? kiitos jos vastaatte pliis vastatkaa, varsinki siihen et onks se normaalii et tulis sillee finnei menkkojen takii? Kiitos!!

3

4121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poskessa

      siis siihen ei tullu punasta finnii kai vaan sellanen alue, mut siin kyl tuntuu joku aina ku painaa jollaa kasvovesi.tupolla.. oon aika masentunu ku se on ollu siin jo niin kauan eikä lähdöstä tietookaan!!!!!

    • minä

      No jos sinulla on siinää tulehtunut finni, niin ostapa apteekista Septidin desinfiointiainetta, joka ei kirvele haavaa puhdistettaessa, ja laita tätä ainetta vanulappuun ja paina finnikohtaa.

      Suosittelen välttämään clerasileja !, sekä kaikkia kaupan puhdistusaineita. Hankit itsellesi vain apteekista Lactacyd tms. hapanta pesunestettä ja puhdistat sillä ihosi vesipesun yhteydessä.

      Sulla on vielä niin nuori ja virheetön iho, että älä pilaa sitä millään kosmeettisilla aineilla. Ne varsinaiset iho-ongelmat alkavat kyllä teini-iässä, jos ovat alkaakseen ja jatkuvat aikuisiälle, tai joillekin epäonnekkkaille puhkeavat vasta aikuisiässä.

      Ihosi kosteuttamiseen käytä esim. apteekin rasvatonta Humektan-kosteusvoidetta, tai Favoran Aloe Vera-hoitogeeliä.

      Unohda kasvovedet, niitä et tarvitse. Itselläni ne ehkä vain ärsyttävät ihoa.

      Nimim. aknesta kärsinyt 13-vuotiaasta asti.

    • saardads

      juu, mulla komeilee tossa leuassa yks tulehtunut yksilö. painan litä antiseptisellä liuoksella. sama tapa mulla. niitä ei voi jättää rauhaan! pakko puristaa,,, miten tämän kanssa kehtaa mennä huomenna kouluu,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe