plokkari/blokkari

jees..

noh.. Aattelimpa nytten kysyy että miten saa plokkari/blokkari töitä.. kirjoitin noin koska jotkut sanoo blokkari ja jotkut plokkari.. kun ei oikee missään näy koskaan sellaista töitä hakusessa..
Soitetaanko vaan paikan päälle ja kysytään..vai?
entäs sitten miten ne ikärajat menee? onkos se se 18 vai onkos se 21?
Ja mites palkka? kuinka paljon?
Kunka monta tuntia yleensä vuoro on?
kiva jos joku vastaa ja kiitos!

25

22231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenguru

      plokkari palkataan usein vuokrafirman kautta.
      18 on ikäraja, että saa tehä töitä yöllä.
      palkka on usein ravintola-apulaisen palkka eli kato www.pam.fi

      vuorot riippuu siitä, milloin ravintolassa on kiire aika eli riippuen paikasta.

    • mary

      Ainakin henkilöstövuokrausfirmojen kautta saa, kuten staffpointin tai capital restaurant servicen kautta. Joskus on staffpointin sivuilla ollut ihan avoimia työpaikkoja blokkarin nimikkeellä. Palkasta en tiedä mutta luulisin olevan alle 8 euroo(?).

    • MINÄ

      blokkarin palkka on huimat 8,25€

      • entblokkari

        kyllä siihen tulee lisiä ihan kivasti, tosin ihan syystäkin. iltalisää tulee illasta ja yölisää yöstä. ne nyt ei ole kuin euron luokkaa per tunti, mutta lauantaina puolenyön jälkeen saa sunnuntailisää eli tuplapalkkaa. ihan hyvin esim 22-04 (6h) töistä lauantaina irtoaa semmonen 100euroa. ainakin noin jos opiskelija on, ei todellakaan vakityönä hyvää palkkaa ole :)


      • Epätietoinen(kö)
        entblokkari kirjoitti:

        kyllä siihen tulee lisiä ihan kivasti, tosin ihan syystäkin. iltalisää tulee illasta ja yölisää yöstä. ne nyt ei ole kuin euron luokkaa per tunti, mutta lauantaina puolenyön jälkeen saa sunnuntailisää eli tuplapalkkaa. ihan hyvin esim 22-04 (6h) töistä lauantaina irtoaa semmonen 100euroa. ainakin noin jos opiskelija on, ei todellakaan vakityönä hyvää palkkaa ole :)

        Niin paljonkos se ikäraja on, kun jostain olen kuullut että 17 vuotias pääsee jo blokkariksi (ellei jopa 16 vuotias ?!)


      • asddas
        Epätietoinen(kö) kirjoitti:

        Niin paljonkos se ikäraja on, kun jostain olen kuullut että 17 vuotias pääsee jo blokkariksi (ellei jopa 16 vuotias ?!)

        Itse olen 17-vuotias ja työskentelen blokkarina. Palkka on 9e tunnilta lisät


      • nuori nainen
        asddas kirjoitti:

        Itse olen 17-vuotias ja työskentelen blokkarina. Palkka on 9e tunnilta lisät

        Miten sait paikan ja mistä? Baari, yökerho, rafla?


      • miu
        nuori nainen kirjoitti:

        Miten sait paikan ja mistä? Baari, yökerho, rafla?

        Mitkä työnvälitysfirmat välittää plokkarin töitä kuin vain staffpoint ja capital multi services?


      • dfdf
        asddas kirjoitti:

        Itse olen 17-vuotias ja työskentelen blokkarina. Palkka on 9e tunnilta lisät

        Et vissiin sitten ainakaan baarissa töissä ole.


      • asddas
        miu kirjoitti:

        Mitkä työnvälitysfirmat välittää plokkarin töitä kuin vain staffpoint ja capital multi services?

        I love work


    • 16

      Olen 16-vuotias ja olen plokkarina Tampereella päin.
      Tuntipalkka on 8.75/ tunti. erilaiset lisät mikäli on vuorossa mistä lisiä tulee.

      • toinen 16

        Millasessa paikassa oot blokkaamassa? vain aamu- ja iltavuorot ilmeisesti jos kerta yötöihin ei pääse alle 18v ?


      • plokkari666
        toinen 16 kirjoitti:

        Millasessa paikassa oot blokkaamassa? vain aamu- ja iltavuorot ilmeisesti jos kerta yötöihin ei pääse alle 18v ?

        mutta itse olen 16-vuotias ja yökerhossa plokkarina. työvuoro on normaalisti 23-05. kyseisessä raflassa on myös kuus muuta plokkaria joista vain kaksi täysi-ikäisiä, nekin alottanu alaikäsinä. alaikäinen saa olla töissä plokkarina, mutta häntä ei saa pitää sopimuksella.


      • riistetty-olen-
        plokkari666 kirjoitti:

        mutta itse olen 16-vuotias ja yökerhossa plokkarina. työvuoro on normaalisti 23-05. kyseisessä raflassa on myös kuus muuta plokkaria joista vain kaksi täysi-ikäisiä, nekin alottanu alaikäsinä. alaikäinen saa olla töissä plokkarina, mutta häntä ei saa pitää sopimuksella.

        Olen ollut vuoden plokkarina ja tähän mennessä on siivottu okennuksia,pissoja ja jopa sitä itseensäkin, kun joku kusipää oli levitellyt wc-kopin seinille. Mitään ylimääräistä ei noista siivouksista tule, vaikka siivousfirmat niistä laskuttaisikin. Kohta menee ns. kuppi nurin ja hankin päivätyötä.


      • mimie^^
        riistetty-olen- kirjoitti:

        Olen ollut vuoden plokkarina ja tähän mennessä on siivottu okennuksia,pissoja ja jopa sitä itseensäkin, kun joku kusipää oli levitellyt wc-kopin seinille. Mitään ylimääräistä ei noista siivouksista tule, vaikka siivousfirmat niistä laskuttaisikin. Kohta menee ns. kuppi nurin ja hankin päivätyötä.

        Tuosta iästä on useita käytäntöjä, lakihan kuitenkin sanoo, että alle 18-vuotias henkilö ei saa työskennellä klo 22-06 välisenä aikana, poikkeuksena lienee esim. ammattikoulutukseen liittyvä työharjoittelu. Mutta kyllä tosiaan on alaikäisiäkin plokkareita paljon! Varmaankin voi tästä tehdä myös jonkin sopimuksen, että "Teen tätä työtä omasta tahdostani...jne". Palkka ilmeisesti vaihteleva, mielestäni kuitenkin TES:n mukaan olisi hiukan yli 9€/h lisät.


      • plokkari666
        riistetty-olen- kirjoitti:

        Olen ollut vuoden plokkarina ja tähän mennessä on siivottu okennuksia,pissoja ja jopa sitä itseensäkin, kun joku kusipää oli levitellyt wc-kopin seinille. Mitään ylimääräistä ei noista siivouksista tule, vaikka siivousfirmat niistä laskuttaisikin. Kohta menee ns. kuppi nurin ja hankin päivätyötä.

        Itse en ainakaan siivoa niitä yrjöjä koska olen saliapulainen (arkikielessä plokkari) ja siihen ei kuulu likainen työ. Jos se yrjö tulee kesken illan vaikka tanssilattialle niin se pitää siivota, siitä tosin saa sen 50 euron lisämaksun. Ite en oo vielä joutunu siivoomaan enkä toivottavasti joudukkaan.


      • baariorja
        mimie^^ kirjoitti:

        Tuosta iästä on useita käytäntöjä, lakihan kuitenkin sanoo, että alle 18-vuotias henkilö ei saa työskennellä klo 22-06 välisenä aikana, poikkeuksena lienee esim. ammattikoulutukseen liittyvä työharjoittelu. Mutta kyllä tosiaan on alaikäisiäkin plokkareita paljon! Varmaankin voi tästä tehdä myös jonkin sopimuksen, että "Teen tätä työtä omasta tahdostani...jne". Palkka ilmeisesti vaihteleva, mielestäni kuitenkin TES:n mukaan olisi hiukan yli 9€/h lisät.

        aloitin 15-vuotiaana yökerhossa ja meillä on yksi toinenkin alaikäinen plokkari. en sitten tiedä, että pitääkö tuo ''saa olla töissä alaikäisenä muttei sopimuksella'' - paikkaansa, mutta loogisesti ajateltuna pitää. nimittäin ei ole minullakaan työsopimusta. ja palkka on saliapulaisen/baariapulaisen palkka joka on kaupungista riippuen vähintään 8,75 ja korkeintaan 9,50 (edellinen helsingissä). päälle tulee 2 euron yölisä. itse olen tampereella pääosin lauantaisin (00:00 jälkeen pyhät ja tuplapalkka) ja tienaan 22 euroa tunnilta. ei siis paha opiskelijalle. arkisin se sitten onkin sen 11 euroa per tunti. itse pidän työstäni todella paljon. ikäviä asiakkaita löytyy varmasti kaikista asiakaspalveluduuneista, se on hei vaan sivuseikka. se on lasien keräämistä, tiskaamista, juomien hakemista ja jääastioiden täyttämistä - siis helppoa. rentouttavaa kun ei tarvitse ajatella mitään! joskus kun tulee isoja tilauksia (esim. viimevuorossa 45 x kossubattety) voi plokkarikin kaadella juomia auttaakseen tarjoilijaa, muttei siis tarjoilla niitä jos on alaikäinen. ja itse pääsin suhteilla, mutta noita hommia kyllä löytää aina.


      • 3 vuotta plokkarina
        plokkari666 kirjoitti:

        Itse en ainakaan siivoa niitä yrjöjä koska olen saliapulainen (arkikielessä plokkari) ja siihen ei kuulu likainen työ. Jos se yrjö tulee kesken illan vaikka tanssilattialle niin se pitää siivota, siitä tosin saa sen 50 euron lisämaksun. Ite en oo vielä joutunu siivoomaan enkä toivottavasti joudukkaan.

        Käytännöt vaihtelevat tuosta kuuluuko yrjöjen siivoaminen plokkarin toimenkuvaan. Joissain ravintoloissa on erikseen salisiistijöitä, jotka huolehtivat lasinsirujen ja oksennusten siivoamisesta. Jos tällaisia ei erikseen löydy, kuuluvat myös nämä "likaiset työt" plokkarin työtehtäviin.

        Tuo 50€ lisämaksu on myös hieman harhaanjohtavasti esitetty. Monilla ravintoloilla on käytäntö, että asiakkaalta veloitetaan 50€ jos tämä oksentaa ravintolan tiloihin. Useimmiten oksentajaa ei kuitenkaan saada kiinni, jolloin myös tuo korvaus jää saamatta. Kyseessä ei siis ole työnantajan maksama korvaus eritteen siivoamisesta (tämähän oli siivoojilla aiemmin 10€/laaki, ei ole enää käytössä). Voi toki olla myös jokin paikallisesti sovittu työehto, mutta epäilen. Kerrotko työpaikkasi niin haen itsekin tuolla korvauksella töihin! :)

        PAM voisi toki ottaa asiakseen vaatia erillistä korvausta, mutta ei taida juurikaan kiinnostaa. Nytkin saadaan tyytyä 1,2% korotuksiin.

        Tiivistetysti: myös oksennusten siivoaminen kuuluu plokkarin työtehtäviin jos erillisiä aukioloaikoina työskenteleviä siivoojia ei ole paikalla.

        Ihmetyttää kyllä, että mikä siinä yrjön siivoamisessa niin harmittaa? Pulverit päälle, harjaus ja done.


    • plokkari666

      Ei se harmita jos yrjö on lattialla, mutta kun se sattuu yleensä olemaan esim. käsienpesualtaassa. Ja meillä on kyllä ihan erillinen yrjömappi toimistossa johon kirjataan ylös että kuka on siivonnut ja koska ja saa siitä sen 50 euroa.

    • ronja562

      Juu siis mää oon 14 vuotias ja oon epäsäännöllisesti teatteri-baarissa iltaisin blokkarina... että ei se ikäraja aina sitä 18 ole jan mulla on monta 16 vuotiasta kaveria jotka on blokkareita...

    • kiinnostaa09

      Moikka.Näin vanhaa kuin 40 vuotiasta alkoi kyseinen työ ns.keikkaduunina kiinnostaa.Ehkä ei palkata enään tämän ikäisiä.Kokemusta ei ole.No siivous varmaan sujuu,kun sitä paljon työnä tehnnyt.Koitin löytää palkkainfoja.Tuntipalkka,iltalisä,vkl lisä?

    • kiinnostaa090

      Vielä kyselisin. Jos vuokrafirman kautta ja uutena,kokematon. Niin onhan aika selvää ettei osaa eikä tiedä mitäs pitäisi tehdä?
      Mutta ei se kapakkikaan taida ehtiä opastamaan.Joten miten uusi ja kokematon selviää alusta?

      Vuokrapalveluiden kautta työskenteleviltä utelisin millaisia työvuoroja pääkaupunkiseudulla?
      Millaisia paikkoja?
      Tuntimääriä per päivä?
      Onko töitä riittänyt? Selviääkös enään suomen kielelläkään?

    • kysyvä00

      Paljonko nykyään on tuntipalkka?Iltalisä ilmeisesti huono tällä alalla? Lauantaista ei lisiä?

    • kiinnostaa090

      Niin määkin mietin että miten osaamaton saa oppinsa? Vuokrafirma välittää duuniin,mutta jos ei ole ennen ollut,niin jostain se oppikin pitäisi saada?

      Onko työ niin kamalaa kuin kuvaillaan?

    • hki09

      moikka.
      Onko tähän työhön olemassa mitään koulutusta tai kurssia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe