ihastuin (miespuoliseen)kaveriini

Liisa

Olen ihastunut yhteen miespuoliseen ystävääni. En ole sitä aijemmin tajunnut mutta eilen näimme pitkästä aikaa ja jotenkin olin tosi hämilläni hänen seurassaan ja hän minun. Olemme tunteneet jo pari vuotta ja kaikki on tähän asti ollut normaalia ja kaveri-tyylistä. Kävimme leffassa ja kahvilla ja tehtiin kaikkee (juteltiin lähinnä) mitä ennenkin, mutta yhtäkiä kaikki oli niin erilaista. Vai kuvittelenko itse kaiken?
Ja sitten ku vielä tavallaan mulla painaa ex-suhdekin vielä osittain päälle..
No nyt vaan sit aattelen tota kaveriani ja pelkään, että mokaan jotain. En kai voi mennä yhtäkkiä sanomaan et tykkään susta. Kertokaa mulle jotain miten palaudun maan pinnalle! Ja en enää ees kehtaa pistää tekstaria että mennäänkö kahville kun alan miettii liikaa, että se vaikuttaa siltä että se huomaa et olen ihastunut vaikka juuri niin olemme aina tehneetkin?
Apua!!

16

3891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keiju

      Mulla on sama ongelma. Ollaa tunnettu about viis vuotta ja ollaan oltu koko ajan hyviä ystäviä. Tuntemisen alkutaipaleella olin lievästi sanottuna ihastunut tähän mieheen ja yritin monella lailla, mut ei vaan sillo onnistanu. Onneksi mies oli kärsivällinen eikä antanu sen vaikuttaa ystävyyteen. Sit hyväksyin etten saa sitä ja vähitellen se unohtu siinä mieles. Ja sitten rupesin seurustelemaan toisen kanssa. Koko ajan oltiin hyviä ystäviä.

      Eron jälkeen vähitellen alkoi tulla sellane pieni vire kytemään ja about vuoden päästä mietin että hmm, tuohan on ihan mukava mies. Et pitäskö yrittää. Mietin ja pähkäilin että mitä tehdä ettei vaaranna hyvää ystävyyttä. Kuitenkin yhessä välis kun luulin menettäväni hänet toiselle naiselle niin tajusin että en tee uudestaan sitä virhettä minkä olin aiemmin tehnyt eli olin luovuttanu liian vähällä. Ku en ollu tarpeeksi selvästi tehny tunteitani tiettäväksi. Joten nyt oon sit vähitellen antanut miehen ymmärtää mitä hänestä ajattelen, mut aina välistä murehin et oonko mokannu jonku viestin ku tulee pitempi tekstiviestihiljasuus. Nytkin pohin et oonko ollu liian päälle käyvä ja se tahtoo etäisyyttä. Kaikest parrei varmaan olis kysyy suoraan onko asia niin, mut se vaa et jos mää vaa kuvittelen mokanneeni vaik en oiskaa. Mä vaan olen tällänen kauhee murehtija.

      Mut yritähän varovasti antaa miehelle vihjeitä et mitä mietit siitä. Kuitenkin mitä kannattaa tehä riippuu siitä millanen ystävyyssuhde teillä on ja millainen mies on luonteeltaan. Vähitellen ja kattoo miten se suhtautuu ja antaa sit lopun mennä omalla painollaan. No mä ainahi yritän hokee tota ittelleni etten tee mitää kauheen hätiköityä.

      Onnee vaan sulle =)

    • ronja

      Tiedän tilanteen huomasin ,että olen ihastunut ystävääni...ja hän on myös minuun.Tilanne on outo ja ajatukset sekavia..kun ei osaa päättää onko ystävä vai enemmän ja uskaltaako näyttää kaikki tunteensa.Tilanne on vaikea enkä osaa päättää mitä tehdä. Tämä taitaa olla aika yleinen ongelma?? ;) (pitäisi kai edetä hitaasti)

    • samma här..

      -Sama juttu täällä...ihan samat kuviotkin, tosin exät ei paina enää mihinkään suuntaan..En kertakaikkiaan osaa muuta kuin antaa ajan kulua, olen mokannut tällaset tilanteet liian monta kertaa olemalla liian päällekäyvä hirmu.

      Surettaa ja harmittaa, kun on tavallaan mielitietty muttei konkreettista kainaloa, johon voisi mennä..

      ÄÄÄÄÄÄh! Miehiltä kai niitä neuvoja pitäisi saada tähän tapaukseen...

      En osaa neuvoa minäkään enkä saa neuvoja mistään

      Tylsää

      • niina

        Minäkin ihastuin ja kerroin hänelle siitä suoraan tekstiviestillä. Olisi pitänyt jaksaa odottaa vähän pitempään, mutta ajattelin tehdä asiat kerralla selväksi. Olin käsittänyt hänet väärin. Hän kertoi seurustelevansa, joten putosin taas maanpinnalle. Olemme tienneet toisemme jo pitkään, mutta vasta viime aikoina aloimme enemmän tutustua. Taisin kuitenkin mokata pahasti, en usko, että kuulen hänestä enää mitään.


    • Memmu

      Moikka!
      Itse olen tykännyt ystävästäni jo 6 vuotta, mutta vaikka haluaisin hänet,niin en uskalla, koska pelkään että se ei toimikkaan ja siinä menee sitten kaveruuskin. Soita silti ihmeessä kaverillesi ja katso miten menee...toivottavasti sä oot rohkeempi kun mä.

      -Memmu-

      • Liisa

        Näyttää olevan aika yleinen ongelma tää. Mulla ei oo mitenkään edistynyt asia... mutta täytyy miettii viel. Ja kiitos vastauksistanne, tuntuu että enpä oo ihan yksin ongelmani kanssa!


    • Lily

      Olen vastaavanlaisessa tilanteessa eli pahasti ihastunut kaveriini. Käytin ensin kovasti aikaa pohtimalla mitä tehdä, miten osoittaa tunteeni jne.

      Nyt olen päättänyt antaa tilanteen kehittyä omalla painollaan ilman mitään kikkailuja.

      Viimeisin tapaamisemme osoitti, että kun vielä tutustumme enemmän koko ajan toisiimme,väistämättä lähennymme koko ajan. Vaihdoimme häkellyttävän lämpimiä katseita, hakeuduimme vaistomaisesti istumaan mahdollisimman lähelle toisiamme jne.

      Ja jos on tarkoitettu, että meistä tulee pari, se tulee joskus tapahtumaan sitten kun ei enää itselleen mitään voi:))

      Eli suosittelen jatkaamaan kuten ennenkin, kyllä asia järjestyy ajan myötä. Et vain peittele turhaan tavatessanne tunteitasi, annat tilanteen kehittyä omalla painollaan ilman mitään kikkailuja, niin hyvä tulee.

    • poikapoloinen

      minä olen ihastunut korviani myöten (naispuoliseen) kaveriini. Sillä on pitkä suhde mennyt poikki puoli vuotta sitten. Ollaan soiteltu ja olen autellut häntä hänen omasta pyynnöstään eri asioissa. Ihan perinteisestä lampunvaihdosta alkaen. Miten on, onko tuossa avunpyyntelyssä kyse soidinmenoista? Voisiko olla niin, että fiksu ja itsenäinen nainen heittäytyy tahallaan avuttomaksi jne. ?

      Sitten taas, kun on kyse esim. viattomasta tapaamisesta ei-neutraalilla maaperällä tai jopa kahvilassa tai baarissa, on naisella tapana kaivaa jostain se iänikuinen esiliina mukaan. Miten tämä pitäisi tulkita?

      Pää hajoaa. Ehkä toisella ei ole mitään vastaavia tunteita minua kohtaan. Jotenkin tuntuu että on vaikeuksia puhua tunneasioista toisillemme, aikaisemmin oli toisin. Mitä jos heikkona hetkenä veri pakenee päästä ja teen aloitteen. Jos tulen torjutuksi, ei ystävyyssuhdekaan välttämättä ole kovin vakaalla pohjalla.

      Ehkä olen vain hänelle tällainen välikausien pikkuapuri. Jos näin, niin rakastunut sellainen.

      • mary

        Kysymällä selviää moni asia. Olin ihastunut ystävääni, mutta häneltä sain ristiriitaisia viestejä. Otin asian puheeksi, ja sain vastauksen. Ikävintä asiassa oli se, että ystäväni ei halunnut jatkaa yhteydenpitoa kanssani enää lainkaan: hänellä oli alkanut suhde, jonka vuoksi halusi laittaa välimme poikki kokonaan. Oli suuri pettymys havaita, että todellista ystävyyttä ei ollut koskaan ollutkaan...mutta silti olen tyytyväinen, kun asia selvisi. Kuten sanoit, ystävyys ei ole vankalla pohjalla, jos se katkeaa asian selvittely-yrityksestä.
        Rohkeutta!


      • poikapoloinen
        mary kirjoitti:

        Kysymällä selviää moni asia. Olin ihastunut ystävääni, mutta häneltä sain ristiriitaisia viestejä. Otin asian puheeksi, ja sain vastauksen. Ikävintä asiassa oli se, että ystäväni ei halunnut jatkaa yhteydenpitoa kanssani enää lainkaan: hänellä oli alkanut suhde, jonka vuoksi halusi laittaa välimme poikki kokonaan. Oli suuri pettymys havaita, että todellista ystävyyttä ei ollut koskaan ollutkaan...mutta silti olen tyytyväinen, kun asia selvisi. Kuten sanoit, ystävyys ei ole vankalla pohjalla, jos se katkeaa asian selvittely-yrityksestä.
        Rohkeutta!

        Jo saa kysyä minkälaisia ristiriitaisia viestejä koit saavasi?

        Ystävyys kyllä muuttuu johonkin suuntaan kun otan asian puheeksi jossain sopivassa tilanteessa. Kävi miten kävi, mutta saanpahan asian pois sydämeltäni.

        Kiitos rohkaisusta!

        "Mä olen sun Boppe Bärg,
        Kalle Österlund ja Orvo Kontio
        Mä olen sun Timo T.A. Mikkonen
        Jarmo Porola ja Reijo Salminen
        Mä olen sun Leuka Mononen,
        Pappa Lindström, Juhani Tami Tamminen
        Mä oon Arvo Ylppö,
        Hannu Karpo, Ensio Itkonen
        Mä oon sun Simo Salminen,
        Olli Ahvenlahti, Pekka Sarmanto,
        Heikki Sarmanto, Esa Pakarinen,
        Masa Niemi, talonmies Pikkarainen,
        Eero Pikkarainen, Eero Mäntyranta,
        Veikko Kakkonen
        Mä olen niin paljon
        Mä olen sulle mitä vaan
        Mitä vaan
        No oli miten oli
        Saanko luvan"


      • mary
        poikapoloinen kirjoitti:

        Jo saa kysyä minkälaisia ristiriitaisia viestejä koit saavasi?

        Ystävyys kyllä muuttuu johonkin suuntaan kun otan asian puheeksi jossain sopivassa tilanteessa. Kävi miten kävi, mutta saanpahan asian pois sydämeltäni.

        Kiitos rohkaisusta!

        "Mä olen sun Boppe Bärg,
        Kalle Österlund ja Orvo Kontio
        Mä olen sun Timo T.A. Mikkonen
        Jarmo Porola ja Reijo Salminen
        Mä olen sun Leuka Mononen,
        Pappa Lindström, Juhani Tami Tamminen
        Mä oon Arvo Ylppö,
        Hannu Karpo, Ensio Itkonen
        Mä oon sun Simo Salminen,
        Olli Ahvenlahti, Pekka Sarmanto,
        Heikki Sarmanto, Esa Pakarinen,
        Masa Niemi, talonmies Pikkarainen,
        Eero Pikkarainen, Eero Mäntyranta,
        Veikko Kakkonen
        Mä olen niin paljon
        Mä olen sulle mitä vaan
        Mitä vaan
        No oli miten oli
        Saanko luvan"

        Hän mm. ehdotti tapaamista useampaankin otteeseen, mutta niistä ei tullut sen valmiimpaa. Kun tapaamisen aika koetti, käyttäytyi kuin olisi unohtanut asian jne. Olisin halunnut hänestä ensi sijassa hyvää ystävyyttä, mutta nuo viestit saivat hämmennyksiin, jonka vuoksi selvittelin asiaa - mutta sitä tämä ystävyys ei kestänyt. Ehkäpä näin jälkeenpäin ajatellen: koko tuttavuuskin oli pitkälti hänen ehdoillaan tapahtuvaa pinnallista yhteydenpitoa. Aina ei vain halua myöntää sitä, minkä näkee...
        Iloisia talvipäiviä sinulle!


    • Minnneeee__

      Mulla on sama tilanne. Pohdin pitkään (melkeinpä vuoden), että miten kerron hänelle tästä tilanteesta. Kerran koulun jälkeen rohkaistuin ja lähdin hänen mukaansa kylälle pyörimään, lopulta palasimme takaisin koululle.

      Siinä kerroin tähän tyyliin "Mitä sä sanoisit, jos kuulisit, että oon ihastunut suhun" tms. Se otti sen hyvin tyynesti ja oli tiennytkin asiasta pitkään. Yhä ollaan kavereita, mutta hän on ihastunut parhaaseen ystävääni ja haluaa olla enemmänkin kuin kavereita hänen kanssaan. APUA.

    • mies vain

      olen mies ja ja olen omannut hyvän naispuolisen ystävän jo reilut 10 vuotta, viitisen vuotta sitten sain aika paukun suoraan huulille, olimme ottamassa hiukan viinaa ja ihan puun takaa tämä jo 5 vuotta pelkkä kaveri eli nainen suuteli minua suoraan suulle, ei jäänyt epäselväksi hänen tunteensa.

      olin nimittäin itse pähkäillyt samaa asiaa että että tykkään kyseisestä naisesta enmmän kuin kaverina ja haudannut kaikki lämpimät tunteeni häntä kohtaan koska en halunnut vaarantaa kaveruutta.

      aamulla luonnollisesti toista pelotti kamalasti että oli pilannut kaiken kunnes annoin vastaukseni hänen huulilleen.

      eli olemme tunteneet noin 11 vuotta, viitisen vuotta kavereita ja kohta 6 onnellista vuotta suhteessa joista kesällä 2 naimisissa ja toinen lapsi tulossa :)

    • muumimukava

      Mulla on ollu iha sama tilanne että ensin kerroin ystävälleni että pidän hänestä mutta hän seurusteli jo eikä osoittanut minkäänlaista kiinnostumista muuta kuin ystävyyttä. olemme olleet parhaat ystävät jo kauan ja olen seurustellut toisen kanssa tällä välin mutta silloin tajusin rakastavani molempia mutta enemmän häntä kenen kansssa seurustelin. Nyt olen eronnut hänen kanssaan ja tunteeni ystävääni kohtaan ovat voimistuneet. Hän tietää sen ja nyt tiedän että hänelläkin on tunteita minua kohtaan. ikävä asia kuitenkin on että hän seurustelee edelleen tämän saman kanssa jonka kanssa hän oli jo silloin ensimmäisellä kerralla. Hän ei uskalla jättää tätä koska ei halua loukata toisen tunteita. Hän vakuuttelee että haluaa seurustella kanssani ja minä uskon häntä ja odotamme kaikessa rauhassa kunnes saamme toisemme :)

    • Pohdinpa vain

      Minulle ei ole tullut vastaavaa tilannetta vastaan mutta mietityttää, että miksi asian selväksi tekeminen saisi kaverisuhteen katkeamaan sen toisen toimesta. Sen ymmärrän jos on itse niin ihastunut ja selviää ettei toinen ajattele yhtään samalla tavalla niin itse pistää välit poikki kun homma raastaa itseään niin paljon. En minä ainakaan kävisi välejä katkomaan vaan olisin ennemminkin: nice, se tykkää minusta ja samalla itsetunto kohoaa kattoon. Miksi ihmeessä ei voisi olla kavereina jos se ihastunut osapuoli vain pystyy siihen.

    • Rakastunut

      Mä oon ite tällä hetkellä tilanteessa, jossa parhaan ystäväni (olen siis 12v tyttö ja ystäväni salanimellä Nea on vuoden nuorempi) kaveri (salanimellä Toni) on mun tosi hyvä ystävä Nean kautta. No, ne kaks riitelee aika paljon ja Toni pitää Neasta enemmän kun musta. Tajusin vähän aikaa sitten et oon ihastunut tähän Toniin ja kun oltiin hetki kahestaan kun mentiin samaa matkaa omiin koteihin ni oisin vaan halunnut suudella sitä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe