Maitohappobakteeri

Sabs

Hei,
Keskusteluissa esiintyy usein maitohappobakteeri, jota voisi nauttia loman ajan. Mitä maksaa, noin? Mistä saa? Mikä merkki paras?

18

36884

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

      Kun sanot apteekissa, että olet menossa ulkomaille ja tarvitset maitohappobakteereita, niin he esittelevät sinulle eri vaihtoehtoja.Itse olen käyttänyt ruokakaupasta saatavia pieniä muovipulloissa olevia Gefilus-bakteerijuomia. Valion tekemiä, ikävä kyllä en muista tarkempaa nimeä.Juoma on hyvänmakuinen ja yksi pullo/päivä riittää. Olen käyttänyt myös Gefilus-kapseleita, katso luontaistuotehyllystä. Käytän näitä tuotteita myös aina antibioottikuurien aikana niin vältyn virtasatietulehdukselta, joka muutoin aina tulee kuurin seurauksena.

      • sama

        lisäys edelliseen:katsoin Valion kotisivuilta ja muovipullossa oleva juoma on Gefilus tehojuoma. Löytyy samasta hyllystä ruokakaupassa kuin jugurtit, mehut ym. eli kylmätiskistä. Gefilus-kapselit marketeista ja apteekista.


      • uskonasia

        Maitohappobakteerien syömisestä ennen matkaa ja matkan aikana EI ole mitään tutkittua näyttöä niiden tehosta, mihinkään vatsataudin ehkäisyyn tms. Kyllä tietty jollain lailla edesauttaa vatsaa sopeutumaan muutokseen, kun apteekissa suositellaan monien antibioottien yhteydessäkin ehkäisemään suoliston bakteerikannan "muutosta". Haittaa ei pitäisi olla, joskaan tuskin myös apuakaan vatsatauteihin tai ruokamyrkytyksiin. Lavantauti yms. lääkitykset OIKEITA lääkityksiä matkalaiselle eksoottisempiin maihin mentäessä


    • Sina

      Mä olen käyttänyt Rela-merkkistä. Yksi tabletti päivässä riittää, ja tabletin voi joko niellä tai pureskella eli on helppo ottaa missä vaan. Myydään apteekeissa, mutta hintaa en muista. Kannattaa jatkaa käyttöä myös kun palaa kotiin, kun täällä on sitten taas uudet bakteerit. Myös hyvä konsti on nauttia aamiaisella paikallista jogurttia, se totuttaa vatsan paikallisiin bakteereihin. Näin kun olen toiminut, ei vatsan kanssa ole ollut mitään ongelmia (mm. Aasiassa, Etelä-Amerikassa, Baltiassa).

      • sillä ne

        sillä 30 taplettia maksaa n. 20 euroa , tai onko kallista jos maha ei reistaile.


    • ei kotomaasta

      Ulkomaila ollessasi juot tietenkin paikallisia maitohappobakteerijuomia tai jogurtteja, että saat paikallista bakteerikantaa.

      • Samat kannat

        Eiköhän ne ole aika tarkasti hallittu ne myytävät kannat ympäri maailmaa. Eli samat maitohappobakteerikannat myydään niin Suomessa kuin ulkomaillakin.


    • Nella

      Maitohappobakteereita nimeltään Lacto Seven. Sisältää seitsemän maitohappobakteerikantaa ja inuliinin. Saa apteekista 50 tablettia maksaa noin 11 e ja 20 tab noin 6 e.

    • eräs kokemus

      ja viimeinen kerta kun minä syön maitohappobakteeria lomareissulla. Alotin syömään hyvissä ajoin ennen reissua,mutta heti kun päästiin perille niin meni maha sekasin ,jota jatkui pari päivää. Thaimaassa oltiin enkä syönyt mitään gekkoja parvekkeelta tms. vaan hyvin kypsytettyä ravintolaruokaa. Jätin "pillerien" syönnin siihen ja johan rupesi vatsa toimimaan. On niistä varmasti joillekin apua, mutta itse suosittelen mieluummin huolehtimaan käsien desinfioinnista ennen ruokailua.Apteekista saa pikku pulloja jotka käteviä pitää mukana esim. käsilaukussa.
      Että näin=)

      • paljon käyttänyt

        Maitohappobakteerien käyttökään ei suojele täysin. Eli luulisin, että kokemuksesi johtuu sittenkin virus- tai bakteeriperäisestä taudista ennemmin kuin maitohappobakteereiden käytöstä.

        Meillä käytetään maitohappobakteereita paljon vaikka niihin kuluukin rahaa... Mikäli koulussa/tuttavapiirissä on vatsaflunssaepidemiaa, matkustamme tai joudumme antibioottikuurille, käytämme Relaa ja erityisesti matkoilla Idoformia, koska se on laajabakteerisempi ja näin ollen myös tehokkaampi. Lisäksi lapset juovat lähes päivittäin gefilus tehojuoman. Ainakin meillä korvatulehdukset ja flunssat ovat vähentyneet, samoin vatsataudit. Matkoilla ei olla oltu kipeinä koskaan, kop kop kop..

        Matkoilla ollessa tietenkin erityisen tärkeää on käsihygienia, ei pelkästään ruokailun yhteydessä. Jo yksi likaisen sormennuolaisu tai muuta kautta bakteerin kulkeutuminen suuhun riittää. Ja mitä eksoottisempi maa, sitä eksoottisempi bakteerikanta ja sitä eksoottisempi vatsatauti!

        Paikallisten jugurttien käyttö oli minulle uusi idea! Tähän asti olemme koittaneet välttää majoneesi- ja raakamaitopohjaisia ruokia, jäätelöitä jne ainakin ensimmäisten päivien ajan, jotta vatsa vähän tottuu.

        Käsidesit käyttöön säännöllisin väliajoin ja maitohappobakteereilla vahvistettu vatsa, niin vältyt parhaiten ikäviltä matkavatsataudeilta.


      • maidoton
        paljon käyttänyt kirjoitti:

        Maitohappobakteerien käyttökään ei suojele täysin. Eli luulisin, että kokemuksesi johtuu sittenkin virus- tai bakteeriperäisestä taudista ennemmin kuin maitohappobakteereiden käytöstä.

        Meillä käytetään maitohappobakteereita paljon vaikka niihin kuluukin rahaa... Mikäli koulussa/tuttavapiirissä on vatsaflunssaepidemiaa, matkustamme tai joudumme antibioottikuurille, käytämme Relaa ja erityisesti matkoilla Idoformia, koska se on laajabakteerisempi ja näin ollen myös tehokkaampi. Lisäksi lapset juovat lähes päivittäin gefilus tehojuoman. Ainakin meillä korvatulehdukset ja flunssat ovat vähentyneet, samoin vatsataudit. Matkoilla ei olla oltu kipeinä koskaan, kop kop kop..

        Matkoilla ollessa tietenkin erityisen tärkeää on käsihygienia, ei pelkästään ruokailun yhteydessä. Jo yksi likaisen sormennuolaisu tai muuta kautta bakteerin kulkeutuminen suuhun riittää. Ja mitä eksoottisempi maa, sitä eksoottisempi bakteerikanta ja sitä eksoottisempi vatsatauti!

        Paikallisten jugurttien käyttö oli minulle uusi idea! Tähän asti olemme koittaneet välttää majoneesi- ja raakamaitopohjaisia ruokia, jäätelöitä jne ainakin ensimmäisten päivien ajan, jotta vatsa vähän tottuu.

        Käsidesit käyttöön säännöllisin väliajoin ja maitohappobakteereilla vahvistettu vatsa, niin vältyt parhaiten ikäviltä matkavatsataudeilta.

        Entäs sittenkun ei voi maitotuotteita syödä, ei edes hylatuotteita.


      • Maitoproteiiniallergikko
        maidoton kirjoitti:

        Entäs sittenkun ei voi maitotuotteita syödä, ei edes hylatuotteita.

        Muistaakseni Gefilus-sarjassa (apteekissa ainakin?) oli täysin maidoton maitohappobakteeritkapseli. Siis purkissa luvattiin, ettei tuote sisällä maitoproteiinia.


      • Mahavaivainen
        maidoton kirjoitti:

        Entäs sittenkun ei voi maitotuotteita syödä, ei edes hylatuotteita.

        Suurin osa noista tuotteista näyttää olevan täysin maidottomia, siis noi kapselit ja tabletit. Kysy apteekissa.


      • Elina2
        maidoton kirjoitti:

        Entäs sittenkun ei voi maitotuotteita syödä, ei edes hylatuotteita.

        Kannattaa käyttää maitohappobakteerivalmisteita, jotka eivät ole meijeriteollisuudesta (kuten esim. Valiolla saattavat olla). Biolatte -maitohappobakteerituotteet sisältävät ihmisperäisiä bakteerikantoja, joten ovat täysin turvallisia maitoallergisille. Ihmisperäisyys vaikuttaa myös siten, että bakteerikantojen soluseinämät ovat geneettisesti sopeutuneet ihmiseen, eli bakteerit kiinnittyvät paremmin suolen limakalvoille, ja näin tekevät tuotteesta tehokkaamman! Maitohappobakteereilla ei itse asiassa ole mitään tekemistä maidon kanssa!


      • eikoskaanreissuripulia

        "apteekista saa pieniä pulloja" , niiiin ja kaupoista saa isompia pulloja joista ottaa aamulla kunnon hömpyn, pysyy pöpöt pois. Uskoisin ja näin myös apteekin "avustaja" kertoi näiden olevan lähinnä uskon asia. Kotona ENNEN lähtöä varmaan tehokkain, muuttaa/ tasottaa luonnollista bakteerikantaa. Perillä lähinnä JÄRKEVÄ syöminen ja käsien desi paras lääke - ja se isomman "lääkepullon höpsy"


    • dfelkjwlkejrlkejlkhlk

      Kannattaa huomioida, että ihan siinä ruoassa saattaa olla bakteereja tai se on huonosti kypsennetty tai valmistettu epähygieenisesti. Silloin ei käsienpesu auta.

    • khichang

      Nauttikaa perille päästyänne jugurttia tai jäätelöä (tai molempia) tms paikallisia maitovalmisteita.
      Se on se mitä voi maitohappobakteereilla tehdä ja jos lähtee maha kävelemään eli menee kuralle niin sitten lääkehiiltä apteekista.
      Jos oikein pahaksi äityy niin sitten klinikalle.

    • Olen matkustanut työkseni kohta 30 vuotta pitkin maailmaa suurimman osan ajasta. En ole koskaan käyttänyt maitohappobakteerivalmisteita. Mahani on toiminut normaalisti. Olen aina syönyt sitä mitä paikallisetkin syövät ja olen saanut hyvää ruokaa halvalla ja voinut hyvin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe