KORVAN VENYTYS

korva

Eli haluaisin ruveta venyttämään yhtä korvareikääni, niin ennen kuin uskallan ryhtyä siihen, niin kysyn muutamia kysymyksiä.
Palautuuko korva sitten vielä ihan normaaliksi, jos venytän sitä 4mm:ksi ja pidän sitä vaikkapa pari vuotta? Entä kuinka kauan 4mm:n venytykseen menee aikaa, kunnes se on siinä 4mm:ssä? Miten aloitan venytyksen? kuinka usein venytän sitä lisää, etten vain venyttäisi liikaa yhdellä kerralla?
Kiitos kaikille jotka viitsivät vastailla :)

274

50595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaveri.

      en jaksa nyt linkittää mutta käyppäs kattomassa eri nettisivuilta oon varma että jostain löydät tietoa ja ainakin tuolta http://www.wormz.org seikkailes siellä ja eti lävistykset ja sieltä sitten venytys.

      • Anskuatte

        Onko mahdollista venyttää 8mm tikulla joka suurenee sillein niikuin että se menee niin että se on ekaks pieni ja suurenee ni semmosella tehdä koko 8mm venytys vai onko pakollista vain ostaa pienemmästä suurinpaan?


      • Lävistyshoro

        Itellä on 8mm jonka alotin 2mm spiraalilla ja siitä sitten viikoittain siirryin isompaan. Kannattaa aloittaa pienellä, sillä jos venytät liian nopeasti ja liian isolla niin riskinä on, että korvalehti repeää. Liian nopeasti venyttämiseen liittyy myös monia muita riskejä, jotka eivät ole nopeasti venyttämisen arvoisia.


    • ||erkki

      No jos otat 4mm venytyksen nii se ei enää palaudu normaaliks mut jos otat 1mm nii se palautuu ja jos ottaa ison ja näkyvän venytyksen ei saa pakolti jotai työpaikkaa tai ainaki mun kaveri kerto jotai sellasta mut itte ja mun kaveri aijotaa ottaa 1mm venytykset :))

      • spiral 5mm

        Mitää !! aiotte venyttää 1mm :'DD normi korvis on jopa paksumpi ja ammuttava harjotuskorvis tavallistakin paksumpi! :D Voin sanoa että 3-4mm venytys ei näytä isolta korun ottaessa pois ja palautuu takaisin jopa 1 yössä, joskus nukkunut ilman ja aamulla takasin laitto tuottanut tuskaa ! :< ||erkki suosittelen venyttämään enemmän kuin _1 mm_ :DD


      • einaripeinari

        siis 6-10 mm on se raja mistä palautuu normaaliks. Riippuu tietysti ihmisestä. Mihinkään 20 mm ei tietenkään kannata venyttää, silloin palautumisesta on turha haaveillakkaan.


      • Eiii

        Venytys kyllä palautuu normaaliks jos se on all 10mm ja 1mm ei oo ees venytys ku oikeessa lävistyksessä lähtömitta 1.2-1.6mm...


      • lökjgks

        1mm ''venytystä'' ei voi sanoea edes venytykseksi koska hoitokorvakorukin on paksuudelta 1.6mm


      • Lävistysmimmi

        Venytyksiähän ei "oteta", vaan ne venytetään, ja se on silleen että viel 10mm palautuu ja 4mm helposti. Ennen kun tuut tänne väärä tietoa jakamaan nii tarkista ne (:


      • venytteliä

        varmasti palautuu takas, tarvii vaa aikaa riippuu ihmisest kuin nopeesti


      • 456456456
        Lävistysmimmi kirjoitti:

        Venytyksiähän ei "oteta", vaan ne venytetään, ja se on silleen että viel 10mm palautuu ja 4mm helposti. Ennen kun tuut tänne väärä tietoa jakamaan nii tarkista ne (:

        venytysten palautuminen on täysin yksilöllistä... ei ole mitään takuita palautuuko joltain edes kuudesta millistä, mutta tiedän yhden jolta palautui kuudestatoista .____.


      • Mirkkuliinax

        Se, palautuuko venytys, on YKSILÖLLISTÄ. Itse olen kuullut, että n. 8mm vielä saattaa palautua. Kysyin ihan lävistysliikkeestä.


      • repess ?

        öö joo, ookoo. 1mm venytys ? HAH. normi korvareikäki on jo 1.2mm... että joo.
        siinä vaa yritätte ottaa 1mm venytykset, eipä hirveesti 1mm venytä x)


      • nee

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.


      • ksaksks

        no ei se sitte mikkää fenytys oo... se on vaa pelkkä pikku rinkula, saman millinen ku tavallinenki korvakoru..


      • jjjonna.

        hei haloo 1mm :'DD eipä oo paljoo 'venytettävää' koskaalotuskorvis on 1,6mm :D


        ja kyllä korvareikä palautuu jos venytys on alle 10mm


      • paskat

        1mm ei oo venytys...


      • ...
        nee kirjoitti:

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.

        Ihan yksilöllistä kaverilla palautu 12mm lähes tulkoon alku mittoihin


      • -...-

        Kannaisko opetella millit (mm) ja sentit (cm) uuellee??


      • andrew3
        456456456 kirjoitti:

        venytysten palautuminen on täysin yksilöllistä... ei ole mitään takuita palautuuko joltain edes kuudesta millistä, mutta tiedän yhden jolta palautui kuudestatoista .____.

        itellä palautu kans 16mm c:


      • sebby
        nee kirjoitti:

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.

        riippuu ihmisestä kyllä itel palautu 16mm takas :D viikos oli hävinny jo toisesta 9mm ja toisesta 13mm et kyllä ne yli 10mm voi palautuu :D riippuu tosin ihmisestä ihan


      • mini2

        mutta 1mm on ihan sama kuin tavallinen korvis??


      • scenequeen
        nee kirjoitti:

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.

        silloin kun itellä oli pikkuinen 12 mm venytys,saatoin ottaa sen kolmekin kertaa pois ja se pieneni yhdessä yössä nin pieneksi ettei meinannut 3 mm korua saada paikoilleen.on paska puhetta ettei korvat palaudu 10 mm ylöspäin.kyse nimittäin on siitä että se riippuu aivan ihmisestä.itellä tällä hetkellä 20 mm puikko korvassa enkä ressaa yhtään etteikö se siitä pienemmäksi kutistuisi kun korun ottaa pois.tottakai se pienenee kun kokemuksesta tiedän.älkää hyvät ihmiset selittäkö tänne mitään mistään ellette omista kokemusta aiheesta.eräs tuntemani henkilö otti jokin aika sitten 30 mm venytystunnelit pois ja nyt näyttää siltä kuin hänellä ei olisi koskaan venytyksiä ollutkaan


      • yamaha

        aika laimee tommone 1mm venytys :DDDDD


      • jeah

        ahahah voi kuule mulla on ollu 16mm venytykset ja ne palautu, todellaki 4mm venytys palautuu.


      • voihh

        hei 4mm on TOSI pieni levitys ja 10mm vie korva palautuu ajan kanssa :D halooo


      • hnm2

        1mm eiole mikään venytys:D.D mul on normaali korvis misä sellane normaali se putki sii ja se on jo 1,6mm


      • 16+3
        scenequeen kirjoitti:

        silloin kun itellä oli pikkuinen 12 mm venytys,saatoin ottaa sen kolmekin kertaa pois ja se pieneni yhdessä yössä nin pieneksi ettei meinannut 3 mm korua saada paikoilleen.on paska puhetta ettei korvat palaudu 10 mm ylöspäin.kyse nimittäin on siitä että se riippuu aivan ihmisestä.itellä tällä hetkellä 20 mm puikko korvassa enkä ressaa yhtään etteikö se siitä pienemmäksi kutistuisi kun korun ottaa pois.tottakai se pienenee kun kokemuksesta tiedän.älkää hyvät ihmiset selittäkö tänne mitään mistään ellette omista kokemusta aiheesta.eräs tuntemani henkilö otti jokin aika sitten 30 mm venytystunnelit pois ja nyt näyttää siltä kuin hänellä ei olisi koskaan venytyksiä ollutkaan

        totta, tutun kaverilla oli 20mm koru ja ku otti pois sen nii se pienenty 10 mm


      • perseenreijän venyty
        -...- kirjoitti:

        Kannaisko opetella millit (mm) ja sentit (cm) uuellee??

        korjaan metrit


      • arsyttava_aalio
        nee kirjoitti:

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.

        Älä sano enään, tai isken sua nenään! Olen ärsyttävä kielipoliisi ja kommentoi yli vuoden vanhoja ketjuja. Hähäähähhäähäh. :D


      • lävärit on YES

        1 mm on niin kuin nuppineulalla pistäisi ÄÄLIÖ! lol Jopa tavan korvalävistykset...... ne ammuttavat perusreiät ovat 1, 2 mm. Olet sinä typerä!
        Ja kaikki alle sentin palautuu normaaliksi ajan kanssa.


      • otaselvääeka

        naurukuolema XD joo tota 4mm saattaa palautuu yhessäki yössä takas, tiiän montakin tyyppiä kenellä on tullu viel 15mm takas normaaliksi, mutta tietty se riippuu ihmisestä mut kyllä uskoisin että kaikilla palautuu vielä 4mm takas :D


      • Naurukuolema

        Vittu mää alan iha just itkee...
        Miten tyhmä pitää olla?
        Se mikä liikkeessä laitetaan on vittu 1.6 ja normaali on 1.2 että saattaa sitten olla aika homma löytää 1mm :'DDD


      • Anskuatte
        einaripeinari kirjoitti:

        siis 6-10 mm on se raja mistä palautuu normaaliks. Riippuu tietysti ihmisestä. Mihinkään 20 mm ei tietenkään kannata venyttää, silloin palautumisesta on turha haaveillakkaan.

        onko mahdollista jos on 8mm niin se menee umpeen sillein ettei jää sellaista hyvin näkyvää jälkeä?


      • Anonyymi
        voihh kirjoitti:

        hei 4mm on TOSI pieni levitys ja 10mm vie korva palautuu ajan kanssa :D halooo

        Voihh. Kerrotko mulle että mikä helvetti on levitys?? Mä oon vasta alottanu venyttämisen mulla on nytte 2mm spiraali ollu nytte joku pari viikkoo. Mie en tiiä mut jotkut sanoo että kannattaa teha sillee 2mm, 2,4mm ja sitte kolmoseen ja jotkut sanoo että voi laittaa jo ihan kahen millin jälkeen kolmose


      • Anonyymi

        Kyl 4mm palautuu jos mul palautu viel 14 mmki


      • Anonyymi
        einaripeinari kirjoitti:

        siis 6-10 mm on se raja mistä palautuu normaaliks. Riippuu tietysti ihmisestä. Mihinkään 20 mm ei tietenkään kannata venyttää, silloin palautumisesta on turha haaveillakkaan.

        Mun äitillä oli yli 20 mm venytykset ja myt ne on enään noin 3mm


      • Anonyymi
        einaripeinari kirjoitti:

        siis 6-10 mm on se raja mistä palautuu normaaliks. Riippuu tietysti ihmisestä. Mihinkään 20 mm ei tietenkään kannata venyttää, silloin palautumisesta on turha haaveillakkaan.

        Itsellä kyllä palautui 24 millistä n. 6 milliin parissa päivässä


      • Anonyymi
        nee kirjoitti:

        Kyllä 4mm venytys palautuu. Itellä on 10mm ja palautunut parikin kertaa kunnes oon alusta alottanut. Yli 10mm ei enään palaudu.

        Mulla kyllä palautu 24 millistä


    • katti]_

      kyl se neljämillisestä palaa, mulla on yli seittemä millii ja palais kyl takasi melkei normaali näköseks jos vaa ottaisin pois, et ei mitää hätää :D yleensä noi 10mm saakka palaa normaaliks :P

      • mara-a

        mites kun mulla on 8 mm, venytin ne kahessa päivässä n. puoli vuotta sitten ja nyt ne haluis pois. kuinka kauan palautuminen kestää? ( ei kuimminkaan ole lyhyt tukkaisella kauniit ilman korua)


      • alottanut juuri
        mara-a kirjoitti:

        mites kun mulla on 8 mm, venytin ne kahessa päivässä n. puoli vuotta sitten ja nyt ne haluis pois. kuinka kauan palautuminen kestää? ( ei kuimminkaan ole lyhyt tukkaisella kauniit ilman korua)

        Eipä kaiken järjen mukaan pitäs palautua nuo sun reiät aivan täysin. Riippuu tietenkin että onko niihin tullut arpikudosta vai kerkesivätkö "terveellisesti" venyä. Toiset "ammattilaiset" sanovat alle 10mm palautuvan ja toiset alle 6mm palautuvan. Kaikki ovat yhtä mieltä että se on yksilöllistä. Terveellinen venyttely taisi yleisemmin olevan 0,5-1mm kuukaudessa, tämäkin on tosin yksilöllistä. Itse pyrin kuukauteen saada normi 1,2mm reiät 3mm ja siitä hiljalleen 4-5mm, toivottavasti ei tule himoa enempää venyttää.


      • Jhutu
        mara-a kirjoitti:

        mites kun mulla on 8 mm, venytin ne kahessa päivässä n. puoli vuotta sitten ja nyt ne haluis pois. kuinka kauan palautuminen kestää? ( ei kuimminkaan ole lyhyt tukkaisella kauniit ilman korua)

        kun nopeasti venyttää noin suuren määrän arpikudosta tulee enemmän , jolloin palautuminen umpeen on paskempaa....
        Ainakin oma toinen venytykseni (8mm) on olliut jo ilman korua noin puoli vuotta ja on se kyllä pienentynyt mutta epäsiisti lovi siinä on vielä joka ei luultavasti kokonaan lähde ikinä .
        Mutta tämäkin riippuuu taas ihmisestä


      • kaappimorso:)
        alottanut juuri kirjoitti:

        Eipä kaiken järjen mukaan pitäs palautua nuo sun reiät aivan täysin. Riippuu tietenkin että onko niihin tullut arpikudosta vai kerkesivätkö "terveellisesti" venyä. Toiset "ammattilaiset" sanovat alle 10mm palautuvan ja toiset alle 6mm palautuvan. Kaikki ovat yhtä mieltä että se on yksilöllistä. Terveellinen venyttely taisi yleisemmin olevan 0,5-1mm kuukaudessa, tämäkin on tosin yksilöllistä. Itse pyrin kuukauteen saada normi 1,2mm reiät 3mm ja siitä hiljalleen 4-5mm, toivottavasti ei tule himoa enempää venyttää.

        kuukaudessa? minä aloin kaks viikkoa sitte venyttämään ja ny on 4.5 korvas eikä oo ollu mitää ongelmaa :)


      • venyttäjä
        kaappimorso:) kirjoitti:

        kuukaudessa? minä aloin kaks viikkoa sitte venyttämään ja ny on 4.5 korvas eikä oo ollu mitää ongelmaa :)

        joo ittellääki nyt 8mm huomen laitan 10mm mut tota 1mm venytys ihan
        naurettavaa :DD normaali korvareikäkin on isompi mut itselläni kokeilin kerran otin kaheks päiväks ton kasin pois nii se palautu jo aika paljon koska sen tunkeminen takasin oli aika tuskast :S mutta kyllä 4mm palautuu ihan päivässä normaali mittoihin ja jos laittaa milliä isomman kuukaudessa menetelmällä nii se kuukaus on aika paljon koska ite venytin vissiin viikon välein XD


      • venyttäjä
        venyttäjä kirjoitti:

        joo ittellääki nyt 8mm huomen laitan 10mm mut tota 1mm venytys ihan
        naurettavaa :DD normaali korvareikäkin on isompi mut itselläni kokeilin kerran otin kaheks päiväks ton kasin pois nii se palautu jo aika paljon koska sen tunkeminen takasin oli aika tuskast :S mutta kyllä 4mm palautuu ihan päivässä normaali mittoihin ja jos laittaa milliä isomman kuukaudessa menetelmällä nii se kuukaus on aika paljon koska ite venytin vissiin viikon välein XD

        ja kuka ihminen edes alkaa venyttämään jos sitten yhtä_äkkiä haluaakin ottaa sen pois ja valittaa että nyt se palautu normaaliksi mutta rumat jäljet siinä on i just don't get it pennut miettikää ennenku alatte venyttää ettei sitte tarvi tälläsille palstoille tulla itkemään (:(:


    • nannu``

      itselläni on molemmissa korvissa 3mm.
      ja olen lukenut asialliselta sivulta että 8-10mm
      reikä voi myös palautua ennalleen.
      mutta se on yksilöllistä.
      mutta jos pari vuotta pitää 4mm,voi olla ettei palaudu.kannattaa miettiä enneku alkaa venyttämään.
      yleensä kannattaa venyttää 1-2mm kuukaudessa.
      paremmin venyy,jos on esim käynyt suihkussa ja saunassa.sillon ihokudos on pehmeämpää,ja siten venyy paremmin.jos ostaa ''sarvi'' korviksen,
      eli sellainen joka vähitellen paksuuntuu,ni päivä päivältä voi yrittää vähän venyttää,mutta ei kannata kerralla paljon,ettei korvanreikä repeä.
      toivottavasti oli jotain apua :D

      • Miymau

        Niin siis kyllä 4mm pitäis palautua ihan normaaliin. En käsitä tota että kun sanoitte että 1mm palautuu.. :S tavallinen korvishan on 1,2mm. Ja kuten ammattilaiset sanoo, vaihtelee mistä se korva palautuu normaaliksi. Ite sanoisin että alle 10mm palautuu ihan tarpeeks normaaliksi, jos on terveellisesti venyttänyt, eikä änkenyt suoraan 1mm reikään 10mm korun. Itellä nyt venytys 11mm, 16mm tavoite, ja mullakin suht lyhkäset hiukset, mutta eipä se haittaa jos se reikä vähän isommaksi jää. koska nyttenkin kun otan korun pois, reikä näyttää halkaisijaltaan vain n. 3-4mm.
        Ja venytys on helpointa aloittaa laittamalla vaikka 2 normaalikorvista reikään, taikka ostaa vaikkapa paksumpi korvis. jos halvalla haluaa päästä, niin sen jälkeen voi leikata vaikka topz-puikosta palan ja sen jälkeen ostaa vaikka 5 mm spiraali.


      • kölöhyn kölöhyn

        Mutta mitäs sitten, jos se reikä repiää??? Siinähän on kuitenkin joko koru, tai stud tai mitäs nyt pienien menninkäisten mieleen halajaa siihen venytettyyn reikään survaista. esimerkkeinä käy kymmenkunta pätkittyä tops-puikkosta taikka vaikka 10 mm laboratorioletkua.


      • =DDDD

        Siis mittee? Mie ja miun uskolliset vanupuikkoni kyllä venytettiin semmonen 2-5mm viikko! =D
        Ja nyt on 8mm koru,ja on hiano =)

        Mutta kannattaa venyttää enemmän ku 4mm tai 1mm,koska eihä ne oikeesti oo ees paljo,jaja kyllä ne umpeutuu =))


      • eu
        Miymau kirjoitti:

        Niin siis kyllä 4mm pitäis palautua ihan normaaliin. En käsitä tota että kun sanoitte että 1mm palautuu.. :S tavallinen korvishan on 1,2mm. Ja kuten ammattilaiset sanoo, vaihtelee mistä se korva palautuu normaaliksi. Ite sanoisin että alle 10mm palautuu ihan tarpeeks normaaliksi, jos on terveellisesti venyttänyt, eikä änkenyt suoraan 1mm reikään 10mm korun. Itellä nyt venytys 11mm, 16mm tavoite, ja mullakin suht lyhkäset hiukset, mutta eipä se haittaa jos se reikä vähän isommaksi jää. koska nyttenkin kun otan korun pois, reikä näyttää halkaisijaltaan vain n. 3-4mm.
        Ja venytys on helpointa aloittaa laittamalla vaikka 2 normaalikorvista reikään, taikka ostaa vaikkapa paksumpi korvis. jos halvalla haluaa päästä, niin sen jälkeen voi leikata vaikka topz-puikosta palan ja sen jälkeen ostaa vaikka 5 mm spiraali.

        Korva ei veny tasaisesti jos alat änkemään jotai topz puikkojas niihin


      • 12topsii
        eu kirjoitti:

        Korva ei veny tasaisesti jos alat änkemään jotai topz puikkojas niihin

        hups laitoin 12 topsii korvaan ku 12mm tunneli ei menny :DDD


      • 345345345
        =DDDD kirjoitti:

        Siis mittee? Mie ja miun uskolliset vanupuikkoni kyllä venytettiin semmonen 2-5mm viikko! =D
        Ja nyt on 8mm koru,ja on hiano =)

        Mutta kannattaa venyttää enemmän ku 4mm tai 1mm,koska eihä ne oikeesti oo ees paljo,jaja kyllä ne umpeutuu =))

        kannattaa venyttää enemmän kun 1mm? mitä vittua? normi korvis on 1.2mm? ja ne palautuu, ei umpeudu. vittu sä kirjotat ärsyttävästi:)


      • yoloswääg
        12topsii kirjoitti:

        hups laitoin 12 topsii korvaan ku 12mm tunneli ei menny :DDD

        hihi... mul meni 10 mm venyyn jtn 15 topsii :DDD


      • o.ohups
        =DDDD kirjoitti:

        Siis mittee? Mie ja miun uskolliset vanupuikkoni kyllä venytettiin semmonen 2-5mm viikko! =D
        Ja nyt on 8mm koru,ja on hiano =)

        Mutta kannattaa venyttää enemmän ku 4mm tai 1mm,koska eihä ne oikeesti oo ees paljo,jaja kyllä ne umpeutuu =))

        hui :o mul on eile ängetty 1,6mm -> 3mm... voit arvata et se veny ei kiskomallakaan muuten lähe :DDD


    • 10mm ;)

      Ittellä meni 4mm 2 päivää :D oikeesti siihe pitäs mennä 2-4 kk :D mut kukapa ei ole erillainen :D

      • kkkkkkkkkkkk

        ahaa XD venytin 2pv 6mm :D


      • asfhj
        kkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        ahaa XD venytin 2pv 6mm :D

        no ite venytin päivässä 6mm ja mulla meni ihan helposti ei ees korva revenny tai mtn..
        nyt mulla on 10mm sarvi hankittu et se seuraavaks, sit 15mm sarvi sen jälkee ja 16 mm koru hankittu kans, se ois tavote saada korvaan. Mulla on jotenki älyttömän venyvä nahka, mut se on aina yksilöllitä. ja kyl 10 mm pitäis viel palautuu normaaliks.


    • hei haloo!

      Melkein kuka tahansa saa survottua alle viikossa vaikka 6mm asti, ihan toinen juttu kuka tähän on tarpeeksi tyhmä.

      Ohje 1-2mm ei siis ole kiusalla laitettu sääntö tai edes ihon venymisraja, vaan paljonko kannattaa venyttää että reikä pysyy ehjänä..

      Muuten tulee kivan repaleiset niistä rei'istä, vaikkei sitlä tuntuiskaan että nyt repee.
      Kokemuksella.

      Malttia siis!
      Tämä lähinnä suunnattu parille viimeisimmälle kommentoijalle.

      • JEJEE

        ostin tänää ekan venytyksen ja se on tällanen spiraali, paksuimmasta kohdasta 2mm. laitoin sen korvaan, ehkä n 1,8mm kohdalle. se meni tosi hyvin sinne, ilman mitään väkivaltaa. sitä sattuu samallai ku sillon, ku pistää uuden reiän korvaan, onhan se normaalia? eikö niin että jos reikä repeää niin tuntee tavallaan vihlovan kivun? kertokaa joku, oon ihan paniikissa, ku en halua että korvani repeää :D


      • wuhuu
        JEJEE kirjoitti:

        ostin tänää ekan venytyksen ja se on tällanen spiraali, paksuimmasta kohdasta 2mm. laitoin sen korvaan, ehkä n 1,8mm kohdalle. se meni tosi hyvin sinne, ilman mitään väkivaltaa. sitä sattuu samallai ku sillon, ku pistää uuden reiän korvaan, onhan se normaalia? eikö niin että jos reikä repeää niin tuntee tavallaan vihlovan kivun? kertokaa joku, oon ihan paniikissa, ku en halua että korvani repeää :D

        Joo, jos korva repeää niin siinä tuntuu sellanen kunnon vihlova kipu, että sitä ei ihan heti unohda. Ja sullakin nyt on vaan tuo 1.8mm ja se ei oo niin paljoo että ois ees mitään syytä pelätä repeämistä. Ja kun työnsit venytyskorua korvaan, niin luultavasti se on tuntunut samalta kun uuden reiän laitto, ei siinäkään mitään ihmeellistä =) Itellä on nyt oikeessa korvassa 4 mm ja huomenna tulee 8 mm =)


      • lats3

        Ite alotin venyttämisen joskus vuos sitten 1.2mm suoraan 4mm.. siitä sit kuukauden välein 12mm asti, sitten olin puolvuotta 12mm kanssa ja nyt oon alle kuukauden venyttäny 8mm, eli on nyt sen 20mm.


      • kkookkkeli
        JEJEE kirjoitti:

        ostin tänää ekan venytyksen ja se on tällanen spiraali, paksuimmasta kohdasta 2mm. laitoin sen korvaan, ehkä n 1,8mm kohdalle. se meni tosi hyvin sinne, ilman mitään väkivaltaa. sitä sattuu samallai ku sillon, ku pistää uuden reiän korvaan, onhan se normaalia? eikö niin että jos reikä repeää niin tuntee tavallaan vihlovan kivun? kertokaa joku, oon ihan paniikissa, ku en halua että korvani repeää :D

        Kun laitat venytyskorua, ja laitat sitä syvemmälle nii ei saa laittaa mieluiten nii syvälle et sattuu..


      • hmhmhmhmhmhmhmhm

        korvan venyminenhän on yksilöllistä , joillakin on super venyvät korvat , useimmilla ei .


    • elephantmedley

      Kyllä 4 mm palautuu normaaliks, se on niin pieni reikä.
      Käy ostaa venytyskoru vaikka cybershopista

      www.cybershop.fi

      sielt löytyy yhtä sun toista tyylistä ja plugeja yms.. :)

      • heilli

        niinku aikasemmi mainittiin ni kyllä palautuu ei huolta.. :) tosiaan, ne ketkä on todella nopealla aikavälillä(niiku just 2pv 6mm tms.) ni voi olla isommille koo'oille mentäessä yksinkertaisesti kovan repeäminen ja se ei olis kivaa..

        Myös toiseen aikasempaan kommenttiin.. niin ei oo todellakaan mitään toivoo enään 20 ylöspäin että ikinä menis itestään umpeen ilman kirurgisia toimenpiteitä.. (nyt 24mm)

        täältä on tulossa kaunis mummo teille kaikkine venytyksineen ja tatuointeineen sit joskus kuulkaan :)


      • öldsakfaödlfk

        mulla oli 4 mm ja nyt on menny vuosi siitä ku otin sen poisa nii silti roikkuu vielä jos laittaa korun :( mutta ilman korua näyttää ihan normaalilta ..


    • Eliytres

      Ite sain toisen puolen venytettyä 10mm aika nopeasti, mutta toinen korva ei venynyt millään.
      Kävin sitten lävistysliikkeessä venyttämässä sen toisenkin kolmesta kymmenneen. Sattui prk*leesti mutta homma toimi. Pidin 10mm venytykisä about vuoden, ja nyt en ole vuoteen pitänyt ollenkaan, ja ovat palautuneet ihan normeiksi, toinen jopa alkutilannetta pienemmäksi (onneksi:D).

      Mutta tämä lienee tosiaan yksilöllistä.. Niinkuin kaikki näissä jutuissa ..

      • ääääääää

        Siis mitä vitun järkeä on edes venyttää jos haluat vain 4mm? Se on niin pieni ettei sitä edes erota venytykseksi ellet erikseen mainitse sitä. Ja tohon palautumiseen, itellä oli 22mm vasemmassa, ja 16mm oikeassa korvassa, ja vasen on nyt noin 4mm ja oikea 1mm.


      • Shoshin
        ääääääää kirjoitti:

        Siis mitä vitun järkeä on edes venyttää jos haluat vain 4mm? Se on niin pieni ettei sitä edes erota venytykseksi ellet erikseen mainitse sitä. Ja tohon palautumiseen, itellä oli 22mm vasemmassa, ja 16mm oikeassa korvassa, ja vasen on nyt noin 4mm ja oikea 1mm.

        Siis, olennainen osa venytyslävistyksen terveenä pitämistä on mielestäni se että sitä rasvaa säännöllisesti, vaikka ihan tavallisella huulirasvalla, vaseliinilla tai vastaavalla. Se pitää ihon kimmoisana ja joustavana niin että se sitten palautuu kanssa kun koru otetaan pois. Kun itse venytin viime keväänä n.10 milliin, hieroin lävistystä melkein joka päivä öljyn kanssa eikä se repeytynyt tai arpeutunut vaikka venytinkin paljon ohjesääntöä nopeammin (1-2 milliä viikossa, ohje on kai se milli kuukaudessa?). Kun otin oman koruni pois, reikä umpeutui parissa päivässä.
        Venytyshän ei koskaan saisi tuntua kivuliaalta. Jos se vuotaa verta, eli on vähääkään repeytynyt, on syytä ottaa takapakkia, hoidella haava kuntoon ja venyttää vasta sitten lisää, muuten muodostuu rumaa arpikudosta joka haittaa palautumista.
        Olen nyt syksyllä taas venyttänyt vähän yli kymmeneen milliin edellen rasvaten usein. Huomaan aivan selvästi että esim. veljelläni, joka ei ole omaa venytystään hoitanut yhtä hyvin, vaan survonut vain menemään paksumpia koruja korvan tilasta välittämättä, venytys näyttää yhtä isolta kun korun ottaa pois. Itselläni reikä näyttää puolet pienemmältä ilman korua.
        Että ihan järkeä saa käyttää näiden kanssa.


      • Höpööööööö
        ääääääää kirjoitti:

        Siis mitä vitun järkeä on edes venyttää jos haluat vain 4mm? Se on niin pieni ettei sitä edes erota venytykseksi ellet erikseen mainitse sitä. Ja tohon palautumiseen, itellä oli 22mm vasemmassa, ja 16mm oikeassa korvassa, ja vasen on nyt noin 4mm ja oikea 1mm.

        No haloo, jos haluaa vaikkapa 4mm paksuiset renkaat korviin! Eivät kaikki halua tunneleita.


      • tiedoksvaa
        ääääääää kirjoitti:

        Siis mitä vitun järkeä on edes venyttää jos haluat vain 4mm? Se on niin pieni ettei sitä edes erota venytykseksi ellet erikseen mainitse sitä. Ja tohon palautumiseen, itellä oli 22mm vasemmassa, ja 16mm oikeassa korvassa, ja vasen on nyt noin 4mm ja oikea 1mm.

        tiesithän että yli 10 mm ei enää palaudu ? kannattaa venytystietoa käydä katsomassa wormzin sivuilta.


      • enoleroskapostirobot
        ääääääää kirjoitti:

        Siis mitä vitun järkeä on edes venyttää jos haluat vain 4mm? Se on niin pieni ettei sitä edes erota venytykseksi ellet erikseen mainitse sitä. Ja tohon palautumiseen, itellä oli 22mm vasemmassa, ja 16mm oikeassa korvassa, ja vasen on nyt noin 4mm ja oikea 1mm.

        tiesithän että yli 10 mm ei enää palaudu ? kannattaa venytystietoa käydä katsomassa wormzin sivuilta.


      • 666
        tiedoksvaa kirjoitti:

        tiesithän että yli 10 mm ei enää palaudu ? kannattaa venytystietoa käydä katsomassa wormzin sivuilta.

        tämä riippuu ihmisestä. itellä palautu 16mm takas että joo :>


    • huhnoh

      menee ehkä kuukaudessa 4mm:iin, palautuu takaisin normaaliksi ajan myötä sitten kun korun ottaa pois.

      kannattaa tilata

      www.cybershop.fi

      siellä on erikoisryhmä venytykseen tarkoitettuja koruja ja kaikennäköisiä. Itse olen tilannut ja ollut tyytyväinen!

      • Luumu--

        Näyttää kuvaa miltä sellasen lörppökorvan kiinni-operoitu korva näyttää? ite ollaan tässä pikkuhiljaa menossa ohi ton kymmenen millin :D tarkoitan siis sitä kun eri sivuilla sanotaan että reikä saadaan umpeen kirurgisilla toimenpiteillä


      • lats3

        Meikä on väsänny koulussa nyt 15mm, 17mm, 20mm ja 22mm venytyskorut, mut taitaa tuo 22mm jäädä haaveeks ku alkaa korva olla repeämispisteessä. Nyt tein 20mm plugin ja peli on sillä selvä


      • 12mmmmm
        lats3 kirjoitti:

        Meikä on väsänny koulussa nyt 15mm, 17mm, 20mm ja 22mm venytyskorut, mut taitaa tuo 22mm jäädä haaveeks ku alkaa korva olla repeämispisteessä. Nyt tein 20mm plugin ja peli on sillä selvä

        En lukenut kaikkia aikaisempia vastauksia jotenka älkää saarnatko jos tulee toistuvaa tietoa..
        Elikkä itselläni on molemmissa 12mm jotka olen venyttänyt korut ostamalla 4mm:istä. Aluksi otin 4mm:iset iha lävistys liikkeessä, sanoivat että ei kannata sen enempää ottaa suoraan tulevaisuuden varalta, toki on näitä hurjapäitä jotka venyttävät tajuttomia määriä hampaita purren ja ihmettelevät sitten kun on korvalehdet aivain muodoiltaan jopa korun kanssa. Rasvaamisesta minulle ei kerrottu, mutta on varmasti vain hyvästä. Venyttelin aluksi 1mm/kk mutta sitten huomasin että netistä löyty melko vähän 7, 9 ja 11mm koruja.. tämän takia koitin onneani ja löin 6 > 8 > 10 > 12. Sääntöhän on 1mm/kk mutta en nähnyt omassa toiminnassani mitään vikaa, lopetin venyttämisen yrityksen jos vähänkin tuntui liian kipeältä. Kuuma suihku ennen venyttämistä ja korvalehden hierominen suihkun aikana auttaa todella paljon.
        Omat reiät ovat kauniis pyöreät, ei siis mitenkään muodoiltaan.. toiselta puolelta ohuempi tai mitään muutakaan.

        Mitä normi reikään palautumiseen tulee niin kaverin 10mm (piti niitä puol vuotta) palautui niin että viikossa ei läpi nähny mutta vähä punoitti reiän ympäriltä. En ole nyt hetkeen häntä nähny että en tiedä millaiset ne ovat tällä hetkellä. Mutta sanovat että 8-10mm palautuu täysin normaaliksi ajan kanssa, täytyy muistaa tietenkin että tämä on vähän ihmisestä kiinni.

        Maltti on valttia tässä hommas. ^^


      • creep
        12mmmmm kirjoitti:

        En lukenut kaikkia aikaisempia vastauksia jotenka älkää saarnatko jos tulee toistuvaa tietoa..
        Elikkä itselläni on molemmissa 12mm jotka olen venyttänyt korut ostamalla 4mm:istä. Aluksi otin 4mm:iset iha lävistys liikkeessä, sanoivat että ei kannata sen enempää ottaa suoraan tulevaisuuden varalta, toki on näitä hurjapäitä jotka venyttävät tajuttomia määriä hampaita purren ja ihmettelevät sitten kun on korvalehdet aivain muodoiltaan jopa korun kanssa. Rasvaamisesta minulle ei kerrottu, mutta on varmasti vain hyvästä. Venyttelin aluksi 1mm/kk mutta sitten huomasin että netistä löyty melko vähän 7, 9 ja 11mm koruja.. tämän takia koitin onneani ja löin 6 > 8 > 10 > 12. Sääntöhän on 1mm/kk mutta en nähnyt omassa toiminnassani mitään vikaa, lopetin venyttämisen yrityksen jos vähänkin tuntui liian kipeältä. Kuuma suihku ennen venyttämistä ja korvalehden hierominen suihkun aikana auttaa todella paljon.
        Omat reiät ovat kauniis pyöreät, ei siis mitenkään muodoiltaan.. toiselta puolelta ohuempi tai mitään muutakaan.

        Mitä normi reikään palautumiseen tulee niin kaverin 10mm (piti niitä puol vuotta) palautui niin että viikossa ei läpi nähny mutta vähä punoitti reiän ympäriltä. En ole nyt hetkeen häntä nähny että en tiedä millaiset ne ovat tällä hetkellä. Mutta sanovat että 8-10mm palautuu täysin normaaliksi ajan kanssa, täytyy muistaa tietenkin että tämä on vähän ihmisestä kiinni.

        Maltti on valttia tässä hommas. ^^

        Itellä oli 24mm toisessa korvassa mutta se otti vahinkoa painiessa kaverin kanssa. ja toisessa on nyt 12mm, Kyllä ne siitä kympistä palautuu ku tuo mun 24 palautu kuitenki johki 6-8 milliin, kohta takasin venyttään.


    • addicted

      Itse venyttelin tietoisesti kaikkien sääntöjen vastaisesti, juuri tehtyyn korvanreikään heitin kolmemillisen korun, siitä taisin vaihtaa vitoseen, kutoseen, kasiin ja sitten kymppiin. Tämä kaikki muistaakseni kuukauden parin sisällä. Kympistä kahteenkymppiin venyttelin muistaakseni hieman hitaammin ja korva venyikin ilman kipuja, toisin kuin kymmeneen milliin asti, oma moka tosin.

      Kahdeksantoista millin kohdalla korva kuitenkin repesi, oli helvetin kipeä ja verta tuli. Vaihdoin muistaakseni pari milliä pienenpään koruun ja odottelin rauhassa venytyksen paranemista, jonka jälkeen venytin rauhassa kahteenkymppiin asti.

      Pointtina tässä nyt se, että raju venyttäminen ja korvan repeäminen ei aina tarkoita sitä, että venytys näyttää perseenreiältä. Oma venytykseni on todella hyvässä kunnossa, siinä ei ole arpikudosta ja venytyskohta on todella siisti. Eräs lävistyskorukaupan työntekijä jopa kehaisi sitä siisteimmäksi venytykseksi, jonka on nähnyt.

      Kaikille venyttäjille suosittelisin venytyksen rasvaamista, joka tuolla on jo mainittukin. Myös sen säännöllinen peseminen on luonnollisestikkin tärkeää ja jos mitenkään mahdollista, kannattaa toisinaan yrittää nukkua ilman venytystä. Venytys todennäköisesti pienenee millillä parilla yön aikana, mutta itse olen saanut aina venytyskorun pienen taistelemisen jälkeen takaisin.

      Älkää kuitenkaan ottako neuvosta vaaria ja venyttäkö samanlaisella vauhdilla. Se, että minulla kävi hyvä tsägä, ei tarkoita, että se kävisi kaikilla. 1-2 millin "kuukausinopeus" on ihan hyvä kultainen keskitie, mutta jos enemmän mahtuu ilman _minkäänlaisia_ kipuja tai verta, niin ei se pahastakaan ole. Järjenkäyttö kaikessa on ihan suotavaa ja suositusten soveltaminen itselleen sopiviksi.

      • tytteli 92

        Itse oon laittanu venytyksen joka on nyt 6mm ja venytän koht kahdeksan milliseks mut mun tuttu on vast 11.v mutta on 15mm kokonen venytys et en suosittelis laittamaa nii nuorena...


      • AnskuAtte

        noh... ite tein tyhmästi itellä oli perus korvis noin vuoden ja hyppäsin siitä mikä ehkä 0.8 suoraan kymppimilliseen ja sattu muute vähä laittaa se.


    • rdgbjkyk

      .. esimerkiksi tällä

      http://www.cybershop.fi/product/956/22mm-bone-expander-106

      jolloin reikä venyy lopulta vähän yli kaks milliseksi, voisit sen jälkeen ostaa kolmosen ja parin viikon päästä nelosen. Venyttäminen on todella henkilökohtaista, toisilla venyy nopeasti ja ihon repeämättä, toisilla ihon paraneminen kestää pitkään. Kannattaa desinfioida suolavedellä, ei desinfiointiaineella :) ja kyllä 4mm palautuu takaisin, ei huolta!

      toivottavasti auttoi edes jonkin verran :)

      • LOILOIHOI

        Mulla on korvassa 6mm venytys ja otin vasta toiseenki korvaan reijjän ja meinasin venyttää molemmat korvat 10mm.


      • 09+04io
        LOILOIHOI kirjoitti:

        Mulla on korvassa 6mm venytys ja otin vasta toiseenki korvaan reijjän ja meinasin venyttää molemmat korvat 10mm.

        Mulla on nyt molemmissa korvissa 10mm (12:een on tarkoitus jäädä). Venytyksen aloitin ammutuista, 17 vuotta vanhoista rei`istä. Venytin kivuitta ja ilman repeämiä 2-10mm 3:ssa kuukaudessa. Nyt oon pitäny pari kk 10millisiä.. Nätti pyöreä on molemmissa korvissa tuo reikä kun ottaa korun pois.


      • \../
        09+04io kirjoitti:

        Mulla on nyt molemmissa korvissa 10mm (12:een on tarkoitus jäädä). Venytyksen aloitin ammutuista, 17 vuotta vanhoista rei`istä. Venytin kivuitta ja ilman repeämiä 2-10mm 3:ssa kuukaudessa. Nyt oon pitäny pari kk 10millisiä.. Nätti pyöreä on molemmissa korvissa tuo reikä kun ottaa korun pois.

        ihan yksilöllistä miten nopee korvaa saa venytettyy ja kyllä sen tuntee miten nopee pystyy venyttään repimättä. Jos omistat "kumikorvat" niin salettiin saat nopeasti venytettyä. itellä 8mm menossa ja venyttänyt olen 2vkoa. Aloitin suoraan 3-4mm korulla, seuraava oli 5-6mm ja nyt on sitten 7-10mm koru (8mm kohdalla). Itse suosittelen näitä spiraaleja muillekkin, erittäin rento ja helppo venyttää.


      • 34647

        Luukoruja ei suositella venytyskoruiksi jostain syystä, ainakaan ensivenytyskoruksi.

        Itsellä nyt menossa 3 mm -> 4 mm, ärsyttää vaan kun ei tahdo millään venyä korvalehti vaikka olen venytellyt vasta kuuman suihkun/saunan jälkeen ja rasvan kanssa. Harmittaa vähän jos ei onnistu! =(

        Niin ja joo, ei kannata kyllä desinfiointiaineen kanssa pelleillä venytyksen tiimoissa, se vaan kuivattaa reikää todella paljon ja repeytymisriski suurenee!


      • 8mm
        34647 kirjoitti:

        Luukoruja ei suositella venytyskoruiksi jostain syystä, ainakaan ensivenytyskoruksi.

        Itsellä nyt menossa 3 mm -> 4 mm, ärsyttää vaan kun ei tahdo millään venyä korvalehti vaikka olen venytellyt vasta kuuman suihkun/saunan jälkeen ja rasvan kanssa. Harmittaa vähän jos ei onnistu! =(

        Niin ja joo, ei kannata kyllä desinfiointiaineen kanssa pelleillä venytyksen tiimoissa, se vaan kuivattaa reikää todella paljon ja repeytymisriski suurenee!

        Miksi saunan jälkeen? Itse laitan korut hollille menen saunaan ja heittelen muutamat löylyt ja sen jälkeen ihan lauteilla painan korut paikoilleen menevät kuin itsestään eikä mitään kipua havaittavissa. Itse tosiaan varmuuden vuoksi otan rauhassa venytyksen kanssa eli se 1mm/kk ollaan menty pitkäveteistä kyllä mutta parempi ottaa varovasti kun huomata että nyt meni jotain pahasti vikaan.


    • Venyttäjä apina

      En ole varma korvan ennallee palaamisesta mutta aloitin itse heti 3 mm annoin 1,6 harjoitus korun olla korvassa 2 pv ja heti 3mm sisään senjälkeen odotin noin 2-3 pv ja laitoin 5 mm että jos aika mietityttää nii ei mikään ongelma.

      • ... :)

        kyllä se palautuu melkein normaaliks... ite alotin 3mm, ootin 3 pv ja vaihoin 5mm. nyt 8 mm ja en aijo enempää venyttää :) en kadu


    • hbbs

      Itselläni oli 5mm paksuinen ja siitä jäi todella ruma reikä.
      Ilman korvista ei ei näytä pahalta mutta kun laittaa painavan korviksen, reikä näyttää vanhan mummon korviksen reiältä, rumasti venynyt..
      Mutta jos reiän haluaa joskus pois on mahdollista kirurgisesti tehdä viiltoja reiän sisäpintaan ja tikata..

    • venyttäjä

      minkä kokoisella korulla kannattaa aloittaa venyttäminen 1,2 reikään ?
      aijon venyttää johonkin 4-5mm

      • dcfggf

        Eli kun tein itse reiät tuli rustoa tohon ympärille eli voinko silti jatkaa venytystä vaikka sitä rustoa on


      • hmm...

        3mm on yleisin aloituskoru. pienemmällä turha edes kokeilla.


    • SPEIDER

      Eli, alle 10mm palautuu takaisin. Eli jos ei ole asiasta varma, ei kannata venyttää ainakaan 10mm enempää. Itselläni on 18mm kummassakin korvassa. Mutta jos joskus kyllästyn niihin, korvat voi myös leikata, mutta siihen en ikinä ryhtyisi..

    • viidakosta karannut

      kummatki korvat on 40mm ja paluuta ei ole vaikka leikkauttaiski, enkä isommaks halua enään elikkä haluasin alkaa venyttää septumia ja ehkäpä myös niitä kahta muuta nenän lävistys kohtaa ( en muista paikan nimeä).
      nenän alueella luulisin et täytyy venyttää kärsivällisesti kun siinä sattuu olemaan rustoa... infoa toivoisin :)

      • Refi

        Septum on aika tuskanen venymään ainakin omalla kohalla. Verta ja tuskaa on tullu koettua. 1.6mm -> 6mm vuoden aikana. Varmaan joskus tammi-helmikuussa venytän vielä parilla millillä.


      • viidakosta karannut
        Refi kirjoitti:

        Septum on aika tuskanen venymään ainakin omalla kohalla. Verta ja tuskaa on tullu koettua. 1.6mm -> 6mm vuoden aikana. Varmaan joskus tammi-helmikuussa venytän vielä parilla millillä.

        elikkäs sellainen lävistys kuin nimeltään dermal punch missä isketään pyöreän muotoinen terävä veitsi
        ihon/rusto läpi, youtubesta muutamii videoit löytäny missä tää toimeenpide tehään septumiin ja aika tuskalliselta näyttää et ehkä sit vaa hissukseen :) tätä kyl suosittelen korvan sisäpuolelle rustoon jos haluaa näyttävämmän kuin joku tappi, ite oon yrittäny rustoo korvast venyttää 1,6mm 2,0mm, kolme päivää oli iinä sit ja nrljäntenä aamuna ihmettelin et miten tää voi olla näin tuskasen kipee vieläki niih avasin sen ja verta alko tihkuu huolella et selvästi oli revennyt. seuraavaks korvaan siis dermal punch !


      • rnskyfbg
        viidakosta karannut kirjoitti:

        elikkäs sellainen lävistys kuin nimeltään dermal punch missä isketään pyöreän muotoinen terävä veitsi
        ihon/rusto läpi, youtubesta muutamii videoit löytäny missä tää toimeenpide tehään septumiin ja aika tuskalliselta näyttää et ehkä sit vaa hissukseen :) tätä kyl suosittelen korvan sisäpuolelle rustoon jos haluaa näyttävämmän kuin joku tappi, ite oon yrittäny rustoo korvast venyttää 1,6mm 2,0mm, kolme päivää oli iinä sit ja nrljäntenä aamuna ihmettelin et miten tää voi olla näin tuskasen kipee vieläki niih avasin sen ja verta alko tihkuu huolella et selvästi oli revennyt. seuraavaks korvaan siis dermal punch !

        No, en ole kyllä paljon venyttäny septumia, nyt on 4mm, mutta mulla ainakin on venyny huomattavasti helpommin ku korvat. Aika veikeeltähän se tuntuu kun sitä isompaa korua alkaa siihen sovittaa mutta vaikka olen puoliväkisin tunkenu, ei oo tullu mitään rustopalloja yms. ja pieni kipuilu helpottaa parissa päivässä ja sitte melkeen uutta putkeen :D Korvia taas oon koittanu venyttää kaikkia sääntöjä noudattaen mutta ku ei niin ei, kolmesta millistä ei haluu edetä ei niin millään kikoilla vaikka monta kuukautta jo ollu.


    • 6-8mm

      tota miks ne korut menee 6 jälkeen 2mm kerrallaan? nyt on 6 koru ja änkesin sen 8 siihe enkä voi ees nukkua ku särkee koko aika ^^ mielellään olisin ostanut 7mm korun siihen väliin.

      • jjakis-

        HEI mulla on 6mm korvassa ja 8mm ei taho mennä millää vtu kävin 100 astee saunassa ja kuumassa suihkussa laitoin sellastan ceril öljyä ja ei menny tää on ollu nyt 3vk


      • JEEEKANNATTAA
        jjakis- kirjoitti:

        HEI mulla on 6mm korvassa ja 8mm ei taho mennä millää vtu kävin 100 astee saunassa ja kuumassa suihkussa laitoin sellastan ceril öljyä ja ei menny tää on ollu nyt 3vk

        tsekatkaa toi -> http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=1702

        oon tilannu tuolta että tuo on kyllä luotettava paikka !


    • 22mm venytykset...

      Kannattaa ostaa esimerkiksi 3-millinen spiraali, jota hitaasti hivuttaa eteenpäin. Kannattaa ostaa myös kumiset renkaat (o-ring) jotka pitävät spiraalin oikeassa kohdassa. Jos lävistykset ovat vanhempia tuo 3 milliä menee luultavasti todella nopeasti; itselläni ei kestänyt muutamaa päivää kauemmin (tosin pidin ennen to-del-la painavia korvakoruja ja reiät olivat jo valmiiksi venyneet).

      Kuuntele kehoasi. Jos venytys sattuu, lopeta venyttäminen. Jos tunnet suurta vastustusta, lopeta venyttäminen. Ihon "kuumotus" on normaalia, kuin myös paineen tunne. Väännä spiraalia eteenpäin niin kauas, kunnes tunnet painetta reiässä. Pujota o-renkaat paikalleen korvanlehden molemmille puolille ja jätä korva rauhaan. Kokeile esimerkiksi parin päivän päästä liikkuuko spiraali eteenpäin.

      Se kuinka isot reiät palautuvat normaaleiksi on yksilöllistä. 4mm luultavasti palautuu normaaliksi, jopa 10mm saattaa palautua. Itselläni oli 22mm reiät jotka olen - työn takia :( - joutunut pienentämään noin 4- tai 5-millisiksi.

    • jakis3

      mullakin on nyt 2.5 ja saan kaverilta varmaankin 3mm. sain kommenteista tosi paljon lisää tietoa kiitosss, ja muuten pystyykö laittamaan 3mm -> 4mm ja sit 5 ja sit viel 6mm ku meinasin jättää 6mm

    • ette tiedä mitään

      itellä oli 20mm aikasemmin korvassa, ja alle kuukauden jälkeen korva umpeutu. se on ihan paskapuhetta että pelkästää 1.6-10mm umpeutuu.

    • pupu77

      Eli alotin tos itekki venyttämään ja nyt 3mm korvas. Aattelin 6mm tai 8mm. Aloitin 2mm ja seuraavana päivänä 3mm, nyt on kulunut noin 5 päivää kun laitoin tuon 3mm ja 4mm sattuu saatanasti. Pitääkö vielä odottaa vai ostanko spiraalin ja etenen rauhallisesti ?

    • hjälp

      On ollu nyt 3mm viikon verra ja vieläki iha tajuttoman kipee. Ympäriltä punoittaa ja kun korun ottaa pois puhdistust varte ni alkaa reijät vuotaa jotai kirkast nestettä. Aamulla siin ympäril oli ihoo jonka sit otin pois ja tuli verta. Onko normaalia ? Aattelin venyttää 8mm-10mm. Ensi 2mm pari pvää ja 3mm siihen sit. Ei tuntunu missää laiton jälkee vähä jomotti ja sattu nukkua mut sit helpotti. Nykyään ton 3mm sattuu nukkua ja koko ajan jotain kovettunutta paskaa korussa.

    • rauhottukaa

      hjälp sulle: joo, mä ottaisin pois. Sun pitää 0,5mm-2,0mm _kuukaudessa_. Kokemuksella voin sanoa että muuten korva "repeää" eikä sitä välttämättä heti huomaa, itekkin huomasin vasta kun koru tippui. ja korua ei kuulu ottaa pois korvasta edes puhdistusta varten! suihkussa huuhdot ja jos mahdollista niin hieman liikuttelet että sisällekin pääsee vettä. En suosittele kuuntelemaan miten muut on saanut korut korvaa, ovat varmaan joo kumikorvia jos tuo 6mm on menny parissa päivässä. Desifiointi aine tosiaan kuivattaa joten suosittelen juoksevaa vettä. Jos liian nopeasti venyttää niin voi saada tuollaiset kauniit korvat kuten alla olevassa linkissä joka toivottavasti näkyy!=) onnea venytykseen ja ota sen kanssa ihan rauhassa.

      http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://i45.tinypic.com/2hq8m7s.jpg&imgrefurl=http://jackmaterialist.blogspot.com/2010_06_01_archive.html&h=400&w=600&sz=440&tbnid=nGniAHYW8FX5KM:&tbnh=90&tbnw=135&prev=/images?q=korva venytys&zoom=1&q=korva venytys&hl=fi&usg=__4dt8XIo3bRzMwYrWseSBDT5zVVk=&sa=X&ei=qhZtTf3LBMrrOZDw-IAD&ved=0CEAQ9QEwBA

    • Daem0n

      Mä venytän aina 2mm -1.5 mm kerralla.
      Nykyään 25 millimetriä molemmissa korvissa (ei varmana palaudu...whaterver.)
      Mä pääsin 4mm parissa kuukaudessa sillon joskus.

      ja pieni vinkki: Kaikki yli 15mm kannattaa alkaa venyttämään ihan millätahansa muulla kuin puikoilla. Vittumaista ja Blowouttista hommaa nääs.

    • Surpattaja

      Kun ostin tämän ihanan 2mm venytyksen joka on ollut jo viikon liikkeessä että 2 vko - kuukausi on se aika millon kannattaa vaihtaa se vaan riippuu siitä onko se venyny mite...Ite ainaki ajattelin että pittää vielä yhen tai kaks viikkoo tätä laajennusta

    • Venyttelijä

      1mm-2mm per kuukausi, älkää ihmeessä venytelkö nopeemmin. Ja yleensä venyttämisen yhteydessä korva ei satu, mutta parin päivän päästä kyllä. Ja korut kannataa pestä parin päivän välein, ei sitä hajua muuten kestä :D

    • omnomnom123

      mä ostin just eilen 6mm tunnelin :D meni suoraa 5mm reikään ku sillee poikittain laitoin. ei millää ois vaa varaa ostaa sellasii venytyspuikkoi eriksee, oon ostanu tasantarkkaa yhen sellasen ja seki oli ekaa venytystä varten :) sen jälkee oon vaa laittanu isomman korun suoraan läpi :) paraneeki paljo nopeemmi :D

    • jjakis-

      mulla on 6mm korvassa ja 8mm muute ni jos menis sillee aluks kuumaa suihkuu ja laittas sellasta öljyä ja sit menis saunaa ja yrittäs laittaa 8mm ni menisk ku en haluu et korva repee ? vastauksiii-- kiitos :)

    • sugarcoated

      mulla on nyt 30mm molemmissa korvissa (: hissun kissun niitä venytin, kesti joku about 1 vuosi.. alotin silleen (kuulostaa hassulta mutta toimii!) että ensin pistää mehujääpaloja (itse käytin vadelmamehua..) niin siis puristaa ne korvaa vasten n. 5 minuuttia, sitten menee todella kuumaan saunaan ihan pikaisesti vain, sitten valelee rosmariinia-tilli-öljy sekoitusta korviin, ja venytys alkakoon! (: itse aloitin hitaasti, mutta olisi 40mm tavoitteena, ainakin tällä hetkellä ;)

      KOKEMUKSESTA VOIN SANOA, ETTÄ TOIMII!

    • =)

      Mulla on tällä hetkellä 6mm ja venytin viikossa nyt haluaisin venyttää 10mm mutten uskolla työntää siihen kerrallaan 10mm korun ajattelin ensin työntää venytyskorua puoli väliin asti ja sitten loput toivottavasti toimii ja 10mm asti pitäis mennä kiinni... Riippu toki ihmisestä kaverilla oli kans 10mm ja siit on menny joku vuos ku se otti sen pois ei pysty vieläkään käyttämään mitään isoja koruja =)
      Ja 1mm ei voi edes sanoo venytykseksi ku se ei ees näy kannatta ottaa vähän isompaa jos haluu että se näkyy ;)

    • fani :)

      mulla on 8mm ja kaverin oli kans nii piti vuoden ja palautu melki normiks... n 1mm kuussa sais venyttää

    • 30mm rööri

      Heih..
      Itselläni on tällä hetkellä 30mm venytys joka EI enää palaudu.
      N. 10mm palautuu vielä monenkin vuoden jälkeen, joten voit huoletta venytellä.

      itse venytin tähän 30mm n. puolessa vuodessa, tosin itsellä oli pidempiä taukoja, mutta noin 2mm 2 viikon välein.
      TOSIN tämäkin on todella henkilökohtaista että miten se oma korva venyy.

      Venytys kannattaa aloittaa Spiraali korulla, sillä siinä saat itse määrätä venytys tahdin.

      Itse käytin vasta yli 20mm jälkeen silikonisia (lähinnä siksi ettei spiraaleja ollut niin isoja ja se 20mm spiraalikin painoi paljon)
      Silikoniset vain repivät korvan helposti jos liian nopeaan tahtiin ja liian isoilla väleillä venyttää.
      Mutta spiraalilla venytin 10mm suoraan 16mm (koska en jaksanu ostella niitä koruja) Tosin suosittelen käyttämään älliä ja malttia tuon venyttelyn kanssa ettei tule lonkeroita :D

      Lisä millejä kannattaa harkita sitten kun korva ei ole kipeä ja se ei punoita.
      Lisäksi kannattaa aina olla säntillinen ja malttaa ostaa niitä koruja 2mm välein ettei se tosiaan repeä sillä sen revenneen verisen ja märkivän korvan kanssa ei ole kiva nukkua :D

      Suosittelen kesäisin puhdistelemaan korua usein että saa happea ja ei ala tulehtumaan.
      Myös kuivuessa rasvaus ihan vaikka erisanilla helpottaa korun kanssa oloa.
      Talvisin suosittelen välttämään metallisia koruja, sillä metalli kylmettyy todella nopeasti ja sitten kun se korva kylmettyy se myös sattuu.
      Muutenkin talvisin kannattaa suojata korva pipolla tai muulla hyvin ettei pääse sitten kylmettymään (silloin myös hilseilee ja repeilee helposti)
      Tosin en tiedä miten on tuon 4mm kanssa mutta jo 10mm on sen verta isohko että näin voi käydä :)

      Venyttely on kivaa kunhan siihen ei jää koukkuun :)

    • marymary

      itse venyttelin viimekesänä 1.6mm -> 2mm --> 2.5mm --> 3mm. kunnes sitten kaveri vei mun 4mm korut enkä sit saanut 4mm siihen. aloitin siis 1.6mm korusta joskus.. kesäkuussa? ja 3mm korut oli vielä lokakuun lopussa korvissa kunnes laitoin takaisin 2.5mm spiraalit ja sitten normi korvikset kun väsähdin siihen että tukka jäi kiinni koko ajan niihin :D
      mutta nyt oon venyttänyt suht nopeasti (eli liian nopeasti) taas niistä 1.6mm normikorviksista 4mm, nyt on neljän millin sarvi ehkä 3.5mm kohdalla ja tarkoitus olis saada lähiaikoina tuo 4mm koru menemään kokonaan korvasta läpi niin voin ehkä hommata 5mm plugit. tää prosessi jossain parissa viikossa.

    • 12mm>14mm

      Meitsi on kuukauden venyttäny korvia nyt ja molemmissa on 12mm ;) Sillonku alotin vetäsin 1.8mm > 5mm teki vähä kipeetä :DDDD
      tänää laitoin oikeesee korvaan 12mm silikonitunnelin ja huomen sit survasen siihe 14mm silikonitunnelin:) Tungen viikossa vähintään pari milliä..
      jos venyttää nopeesti, nii ei tee niin kipeetä.

      Korvat palautuu tai ei.. who cares? Ainakin ne palautuu kaikki alle 4milliin takas eli sitten voi pitää neljän millin korua loppuelämän ku oli idiootti ja venytti..

      Älkää venyttäkö jos pelkää ettei palaudu..

    • ...

      Mitä järkeä oikeesti venyttää noin nopeesti? Venyttämisellä ei ole kiire, parempaa tulosta saa hitaalla venyttämisellä. P.S. Silikoonikorut nappaa sitten ilkeesti korvaan kiinni, jos venyttää liian nopeesti...

    • venyttäjä

      Alle 16millin venytykset palautuvat takaisin normaaleiksin. :)

    • sepiykä

      Itelläni oli 14mm ja tuli blow out, koska talvella korvani paleltui pari kertaa. Nyt noin kuukauden verran ollut ilman korua, eikä näy enää läpi. Reiän reunat ovat jo osittain kuroutuneet umpeen. Eikä ole ryppyinen/röpöliäs, joten hyvältä näyttää :)

    • hitaita, sanon minä!

      Ite tein reiän 2mm neulalla siihen sukkana 6mm sitten seuraavana päivänä 8mm sitten samana päivänä 10mm ja seuraavana aamuna 14mm. että mitä vtun järkee on niiku venyttää 1-2mm kuukaussa kun sen korvan voi saaha parissa päivässä 14mm. ja venyttäminen on siitä hauskaa että saa kokea kunnolla kipua jos venyttää nopeasti

    • korva-apina

      Vuoden aikana venytin 10mm asti. Siis hitaasti. Väli 6-10mm ei luonnistuntu kuin spiraaleilla tosi hissukseen. Vaikka tahti oli hidas, molemmat ärtyivät, eivät venyneet tasaisesti ja tuskin palautuisivat normaaliksi täysin.
      Muovia en suosittele, hautoo ja siten tulehtuu helposti.
      Teräs, puu ja luu on olleet miellyttävimmät.
      Puutakaan en suosittelisi kyllä venytysvaiheeseen, se pysyy paikoillaan niin jämäkästi, jotenkin "imaisee" korvan kiinni itseensä ja pintakin voi olla hieman epätasainen, tuskin tekee hyvää jos korvareikä ei ole terve.

      Tuo palautuminen, jos jossain vaiheessa repeytyy tai muutoin tulehtuu, ei enää palaudu siististi normaaliksi. Sentti on varmaan aika maksimi, mistä voi enää palautua.

    • janizzu

      moi! jos on käyttäny 2millist noin 2 viikkoo niin voisko siit siirtyy jo 4millisees? vastatkaa!! ((:

      • asdffffddssa

        no ei kannata vielä ... anna olla viel toiset kaks viikkoo , ja laita sitte 3 mm


    • C:

      Jos nyt on perus 1.2mm ja laittaa 1.6mm niin onko normi jos on vähän tiukka, tai silleen et ei mee ihan "sujahtamalla"?

    • ...

      Ihan normaalia se on... Venytyksessä saattaa tuntua tiukkuutta, varsinkin aluksi =)

    • boooooooooring

      vittu meitsi venytti oisko neljäs pväs 12 milliseks, ei revenny eikä mitää :) nyt ollu jtn puol vuot ja tos yks yö otin toisen pois, nii yön aikana palautu n. 2 milliseks :) sit siit vaa tungin isompaa nii heti veny takas 12 ! vittu tootte amatöörejä kaikki !

      • jkaölsfjsldkfjöalsdj

        mie venytin 1000 milliseks yhes sekunnis !!! vitun amatööri!


    • ei vaan onnannu

      rupesin venyttään oikeeta korvaa joskus puoli vuotta sitte. otin pois kuukausi sitte, ku ei venyny ja rupes vaivaan ajatus että en voi enää koskaan laittaa tavallisia roikkuvia koruja molempiin korviin. aluks laitoin napakorun (1.6mm) ja meni ihan hyvin. sitte laitoin 2.0mm, 2.5mm ja 3mm. jokaisen laitto oli yhtä tuskaa ja tuli verta ja mäti ym. :/ jostain syystä mun korvat vaan ei veny mut on varmasti tosi yksilöllistä :) nyt reikä on palautunu hyvin, toki jäin ehkä hieman väljähköksi :s oon tyytyväinen että en venyttäny enempää ja tajusin ottaa pois ajoissa kun ei homma sujunu

    • venyttäjä

      mulla oli 4mm kaksi vuotta, otin sen pois ja reikä meni kokonaan umpeen 1kk.
      Kannattaa alottaa 1mm ja edetä milli kerrallaan ettei korvareikä repeä. Kun olet venyttänyt 1mm kannattaa antaa korvan rauhottua ainakin 2vk. joka kerta kun pistää suuremman se kannattaa tehdä lämpimän suihkun jälkeen, kannattaa käydä kysymässä kaupasta jossa myydään venytyksiä ;)

      • hohhoijjaaaaaaaaaaaa

        1mm ei oo venytys , normaali korvis on 1,2 mm ja hoitonappi on 1,6 mm. kannattaa alottaa 2mm


    • lävistäjä69

      10mm ja siitä alemmat palautuvat normaaliksi , ainakin itselläni oli 10mm tunnelit kummassakin, en enää jaksanut niitä ja otin pois ja ihan hyvin palautuivat normaaliksi ! lisää kannattaa venyttää mieluiten 1mm kerrallaan mutta korkeintaa 2mm kerrallaan jos haluaa nopeammin niinkuin itse tein, mutta ei sen enempää ettei korvanlehti repeä :

    • uhkarohkee

      Ite venytin 4mm kerralla kun alotin, mut en suosittele vaik ei mul korva revennykkää (:

    • tänäänalotin

      laitoin 4millisen suoraa 15 min sitte jomottaa vähäse ;)

    • :))

      oon ite ajatellu alottaa venyttään yhtä korvan rei'istä. Oon käyttänyt jo monta vuotta ohuita ja halpoja korvakoruja ja tänään laiton siihen harjoituskorviksen. Se tuntu aika paksulta, mutta meni suht helpolla, vähän kuumottelee korvaa. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa venyttää, koska ei kiirettä ole. Olisko heittää kokeneemmilta vähän vinkkejä esim. millasia koruja kannattaa hommata tai miten ihmiset suhtautuu?

      • Venytyys :)

        Kannattaa lasisella- tai puu koruilla venyttää et korva sais ilmaa. Muovi korut on huonoimmasta päästä. Jokanen ihminen suhtaantuu miten suhtaantuu. Mun kaverit ainaki tykkää siitä tosi paljon ja halus ite alkaa venyttää :) toivottavasti jotain auttoi ;)


    • Venytyyys :)

      Itellä 2 millii toisessa reiässä ja venyy hitaasti. :/ Oon venyttäny 2 viikkoo ja täytyy oottaa viel toiset et saan 3 mm puikon läpi. Sattu ihan pikkasen ku koitin laittaa suoraan 3 millii et en suosittele. Kaveril repes molemmat korvat ku alotti 3 mm et se on ihan yksilöllistä. Mut vituttaa ku venyyy nii hitaasti :(((

    • SomeOne11

      Suosittelen täälläkin sellaista sivua kuin crazy-factory.com, sieltä saa luotettavasti tilattua itselleen hyviä venytyspuikkoja- ja koruja. Itte tilannu sieltä kaikki.
      Hinnat lähtee alle eurosta. Tilatkaa kimppaan kaverin kanssa niin postikulut on reilu 2e, muuten 4.90e. Normikaupasta kun tilaa niin hinnat on ihan järkkyjä.

      • expander

        jep, se on just hyvä paikka! tilaan sieltä varmaan nyt lähitulevaisuudessa venytykset myös (: ja tosta 2e kimppa tilauksesta en ookkaa kuullu :D:D nojaa, laitetaa samaan tilaukseen nii olkooo se 4,90..:D


    • tietämätön96

      Elikkäs ostin tosa n. 2viikkoo sitte 2mm venytyksen ja nyt äske laitoin 3.2mm sukkapuikon tost läpi ja käytin erioil kosteusemulsiovoidetta ni eihän siitä voi tulla mitää tulehdusta tai muuta?

    • venyttäjä

      ittelläni on nyt 5mm vasemmassa korvassa, venytelly olen sitä n. 3kk ja nautin siitä venyttämisestä. kipu on valtava kun tunkee millin paksumman, mutta siitäki oppii ns. "pitämään"

    • 30mm

      ei näille voi kun nauraa. korvien venyttämisen ei pitäisi sattua, jos sattuu, teet jotain väärin. jos pelottaa liikaa ettei ne korvat palaudu joskus takasin, ne voi tikata kiinni, ei maksa paljoa eikä ole iso operaatio..

      • tervesairas

        Näin 3 vuoden jälkee hyvä ottaa esille näin vanhat keskistelut :D Mut siis onko sulla käryä kuinka kallista se leikkaus on? Oon hirveellä duunilla ja repimisellä saanu 30mm rei'ät
        ~8mm eikä nää taida tästä enempää kutistua


    • Outo enkeli

      Hei!

      Itse tein niin, että hankin ensin lävistyskorut korviini. Sitten yksi päivä iskin katkaistun pumpulipuikon korvasta läpi. Se on suunnilleen 2mm. Seuraavana päivänä lävistysliikkeessä tungettiin 4mm koru läpi. Hieman kirpaisi, mutta empä ole katunut. Ja olen kuullut, että jopa 10mm reikä palautuu vielä normaaliksi.

    • lauramaria:))

      hei onks kellää vinkkei miten ton venytyksen "sais haisemaa vähemmän"? ku se haisee niin pahalt mul et vitutttaa oikee... on se venytys kyllä hieno ku se on halutus koossa:))

      • PeXi666

        Hommaa joku orgaanisesta materiaalista tehty koru, esim puusta. Mene esim. Crazy Factoryn sivuille ja kattele sieltä puukoru. Suosittelen.. Ei haise niin paljon ja mätääkiin tuntuisi tulevan vähemmän :)


      • ...............
        PeXi666 kirjoitti:

        Hommaa joku orgaanisesta materiaalista tehty koru, esim puusta. Mene esim. Crazy Factoryn sivuille ja kattele sieltä puukoru. Suosittelen.. Ei haise niin paljon ja mätääkiin tuntuisi tulevan vähemmän :)

        Aika huolestuttavaa jos venytyksestä tulee mätää. Ihan talia taidat tarkoittaa.

        Silikoni ja orgaaniset materiaalit on tosiaan parhaita. Muovi haisee ihan sikapahalle ja talia tulee perkeleesti.


    • o__O

      kaveri tunki suoraa 4 millisen:D

      • eioomahollist

        joo, ihan varmast....


      • Jouu
        eioomahollist kirjoitti:

        joo, ihan varmast....

        On se mahdollista. Itsekin sain suoraan 4mm, koska "revin" korvanreikaa norm. Korviksella


      • Tony Tony Chopper
        eioomahollist kirjoitti:

        joo, ihan varmast....

        TODELLAKIN on mahdollista venyttää heti 4mm!!! ite laitoin suoraan ihan tavalliseen 1-1.2 reikään 4mm korun. Sinne se sujahti, mutta uinti heti seuraavana päivänä kostautui ja se tulehtui. Pois ottaessani korua se ryökäle repesi, pienensin sen ja laitoin uudelleen sen 4mm eikä tehnyt edes tiukkaa. IN UR FACE! nyt on molemmissa 6mm, toisen venytyksen kyllä aloitin 2mm:stä ja olenkin niitä venyttänyt vain 1-2mm kuukaudessa.


    • apua auttakaa!

      hei, kertokaas mulle miten täntapasen: http://www.google.fi/imgres?q=plugi&start=433&hl=fi&biw=1392&bih=845&gbv=2&tbm=isch&tbnid=SklwF6Z5jM4R6M:&imgrefurl=http://www.trendikoru.fi/index.php?cPath=32&docid=Qy_IxMQpT_wBPM&imgurl=http://www.trendikoru.fi/product_thumb.php?img=images/black-zebra-acrylic-plug-APGT.jpg&w=190&h=190&w=190&h=190&ei=_hXmTvbxAu_Z4QT5h-yOBQ&zoom=1&chk=sbg&iact=hc&vpx=1031&vpy=221&dur=2453&hovh=152&hovw=152&tx=102&ty=117&sig=116633438238217629152&page=18&tbnh=148&tbnw=148&ndsp=26&ved=1t:429,r:11,s:433
      4mm plugin voi laittaa 3mm reikää ku ne reunat on 5-6mm?? siis kun vaikka saunan ja kuuman suihkun jälkee yritin laittaa mut silti ei vaa menny.. ja on se nyt aika uskomaton ajatella et miten sellasen 5mm saa 3mm reikää.. mut miten ite ootte tehny?:))

      • lol

        se reikä kyl kannattaa venyttää esim spiraalilla joka on 4mm ja sit ku oot venyttäny sen semmoseks, pitäny vaik 1pv sitä spiraalia, nii kyl sit toi menee toi plugi.


    • Expanderoija

      En edes jaksanut lukea koko keskustelua vaan kerron omia mielipiteitä.
      Mielestäni se 0.5-2 mm kuuakuteen on hyvä suositus. Ihan vain sillä, että korva ei ehkä repeä itse venytyksen aikana, mutta myöhemmin saattaakin revetä.
      Itselläni ekojen venytysten alkuvaiheilla tuli kauhea himo, ja päräytinkin ne 5 mm:n viikossa. Tosin yksilöllistähän tämä on kuten kaikki on sanonut. Sitten oli 5mm kuukauden ilman mitään, ja ohhoh, ne paleltuivat -> REPEÄMINEN. Otin korun pois ja annoin umpeutua. Puoli vuotta ja uusi reikä ja venytys taas. Nyt on kahden vuoden jälkeen 10 mm ja hyvin on mennyt. Että muistakaa ihmiset että korva saattaa myös PALELTUMISEN kautta revetä :)

    • 3kk - 8 mm

      Noudattakaa lapsoset sitä 1-2mm vauhtia. Ittellä on kolmessa kuukaudessa venytetty kahdeksan milliä ja reuna on tosi rosoinen. : I

      Ei sillä, että olisin ilman korua, mutt silti. Ton pitäis vielä palautua, muttei sitä tiedä enkä välitä. : )

      Oon ite aina kuumassa suihkussa tunkenut uutta venytystä, koska ihokudos on sillon pehmeämpi.
      Ja mulla ainakin on ollut semmosta pientä, jomottavaa kipua hetken aikaa kun olen laittanut uuden venytyksen, muttei mitään viiltävää oo tullu ja verta tuli vaan kun vaihdoin kuusmillisen kahden viikon päästä kaheksaan.

      • jojujojo

        Sori painan vastaa nappia koska oon idiootti ja en löydä kommentti nappulaa.

        Mulla alotin venyttää sillee et lainasin 2mm spiraalia kaverilta, desinfioin sen, ja korvani, ja vaan tungin sen läpi.
        No se tulehtu sillee et iho kuivu ympäriltä, ja mätää tuli. En kyl tiiä onko se tulehduksen merkki? Mutta muistakaa vaihtaa tyynyliinatki tarpeeks usein jos venytätte ettei niissä muhi bakteereja. Mutta, nyt venytyksestä on aikaa 2viikkoa ja ajattelin tossa ylihuomenna/ 3pv:n päästä tunkee sit kolmemillisen :-)
        Ja ehkä toiseen korvaan sit 2mm etois molemmissa!


    • ootte kaikki vääräs

      mun yks tuttu nuorisotyöntekijä sai 26mm pienennettyy 6mm

      • ei me olla väärässä

        jos joku sun tuttu on saanu 20mm pienennettyy ni ei se tarkota et kaikki sais. ei me olla väärässä, nää on ihan omakohtasia juttuja se on vaan se että"noin" 6-10mm palautuu suht normiks mut jollaa ei palaudu hyvin ja jollaa palautuu erittäin hyvin


    • Nuori haaveilija.

      neljän millimetrin venytys palautuu suhteellisen varmasti ennalleen. Kannattaa aloittaa 1.6 tai 2 mm korulla ja venyttää noin millin kuussa niin kipua ei tule.

      • sdfghjklt

        jos siinä ei pidä korvista niin se näyttää normille mutta rumasti kyllä roikkuu sit ku laittaa vaikka nappikorviksen siihe.


    • vapisetero

      Itelä on 14mm ja menny vaa 2kk :D
      ei oo revenny kertaakaa, mut joillakin se venyy paremmin ku toisilla,
      ite aloin venyttää eka normi korviksella, silleen et ''revin'' sitä alaspäin.
      sitten 2,5mm ja 4mm muut
      mut kun laitat venytyksen, siihen jää oikeasti kiinni ku tupakkaan. :D
      koska haluaa vain suutemman ja suuremman venytyksen.

    • ex-isot korvat

      älkää hyvät ihmiset alkako venyttää jollette o varmoja haluutteko pitää niitä, itellä oli 34 mm korut molemmis korvis, nyt enää 12 mm koska alko kaduttamaa, mut voin kertoo, et toi pienentely vaatii työtä, tuskaa ja verenvuodatusta. meikäläistä ainaki vituttaa ihan suunnattomast ku pitää raastaa korvalehtii auki että sais noita viel pienemmiks. mut hyvin kutistu kuitenki loppujen lopuks parissa viikossa 22mm :) kannattaa oikeesti harkita, haluuko niitä pitää vai ei.

    • NvX

      Hei mä tilasinjust 4mm venytyksen voiks sen laittaa 2mm reikää ilman että se repeää??

      • BUIKKO!

        mut eiks sitä voi venyttää vähän kerrallaan.. siis jos se on venytyspuikko.


    • Nakki

      Voihan sen siihen laittaa, mut luultavasti repeää. En suosittelisi tuossa vaiheessa noin iso hyppyä. Käy 3mm kautta!

    • Nipsu

      Moi, venytyksistä vielä. Itellä on 6mm molemmissa. Se, että palautuuko reikä entiselleen on yksilöllistä, yhellä kaverilla palautu vielä 12 mm takaisin. Itellä kumminkin on muutaman kerran revenny kumpikin, ja aattelin venyttää viel 8 tai 10 millisiks. Mitään takuita ei tietenkään oo palautuuko ne, vaikka välillä kun korun ottaa pois ja puhdistaa nii takaisin laittaminen on jo vaikeeta. SUOSITELTAVA VENYTYSNOPEUS ON 1MM KUUKAUDESSA!! jolloin se melko varmasti ei repeä.

    • ööhei

      minulla on 3mm venytys ja nyt ostin siihen 5mm spiraalin jonka >tungin< paikalleen suihkussa ennen saunaa. huono idea. nyt korva toodella tulehtunut, en onnekseni ole huomannut mitään repeämiä tai blowoutteja. piti sitten laittaa takaisin tuo 3mm... olisi tietenkin voinut tilata ensin sen 4mm muttta minkän sille voi ahne kun on :d suosittelen venyttämään hiiiiiitaasti

    • venyttäjäää.

      mä oon suunnitellu jo pitkään venyttäväni korvareikäni 10 milliin. oon ollu vähän kahen vaiheilla, 8mm vai 10mm. mut päätin että se 10mm.. mut katon vielä, nyt ku tulin aatelleeks nii ehkä se 8 ois parempi.. mutta joo, kyllä mä sen 10mm asti aion, jos se onnistuu hyvin ja sillee..
      en oo siis vielä tilannu koruja, mut suunnittelin tilaavani sellasen "kiekuran" tai mitä ovatkaan, joka on 5mm asti. se on siitä alusta sen verran ohut, et varmaan menee tohon n.3mm reikään.. tai en oo ees varma paljoko se on mutta kuitenki. ja sitte 6mm venytyspuikon, 8mm ja 10mm. ja sitte sellasen tunnelin.
      jos nyt saan ne tilattua..:D

    • cf

      mulla on nyt vasemmassa 10mm ja oikeessa 8mm ja crazy factorylt pitäs tulla ens viikolla 12-16mm tunnelit joil sit venytetää päätavotteeseen eli 16mm. veikkaan kyl et pistän enemmä koska venyttämiseen jää oikeesti niin saatanan helposti koukkuun.

    • 14.w

      herran jumala tuonne aika semmin oli laitettu ettei venyttäminen sais sattua totta kai se kirpse ku reikää venytetään ihmisellä on tunto jopa korvassa ja hyvä kuulla että venytys palautuu itellä nyt 4mm (en ostele niitä usein).
      JA 1.6mm venytys on kusetusta ite ostin meni seittämän euroa ja ei ees venyttäny ku se oli pelkkä korvakoru....-.-

    • Venytyspoika

      Hei Mulla itellä on 10mm venytys ja se on palautunut jo kerran ainakin 5mm asti mut en tiiä palautuuka enää normaaliks. ja sen venytys vauhdin kannattaa olla semmonen et aluks laitat vaikka 2mm sitte ku se ei enää oo kipee yhtää nii sit aina vaik 2mm suuremmaks. ite alotin 3mm, sit laitoin 4mm sen jälkee 6mm sit 8mm ja sit 10mm ja mulla meni siihen jokusen 6 kuukautta.

    • milli kuukaudessa!

      Itelläni on nyt 3mm vasemmassa korvassa yksikseen, ja on kyllä hieno, mutta helkkari ihmiset koittakaa käsittää, että ei ole terveellistä tunkea jotaki hemmetin topsipuikkoja tms. korvaan. Ja niille, jotka oikein ylpeänä täällä kirjottaa "6 milliä päivässä" tms. ei todellakaa oo terveellistä ja älkää te alottelijat ottako missään tapauksessa mallia. Mun mielestä milli kuukaudessa on se hyvä määrä, ettei korva repee, vahingoitu tms.
      Minä ite alotin eka ilman venytys korua, eli vanhalla hoitonapilla, joka siis ei ollut terävää mallia, sitten oli 2 normi korua, eli 1.2mm Ja sit ihan sen 2mm hankin. Se sitten 2mm sattu ihan s******sti, eka oli viikon kaks kipee, ja sit vuoti tosi kauan kudosnestettä, mutta nyt kun on tuo 3mm, nii on ihan terve.
      Ja kannattaa kuuman suihkun tai saunan jälkeen laittaa, nii sattuu mahdollisesti vähän vähemmän.

      • ?moro?ooks?homo?

        alotin venyttää 3mm sattu hiukan mutt kyl se siitä..nyt on 4mm spiraali (3mm oli kans) ja hankin joko 6mm sarven tai spiraalin.


    • Venyttelijä

      anteeks, jos toistan joitai asioita - en oo lukenu kaikkii kommenttei!
      Mut kuitenkin alotin joskus huhtikuussa 2.3mm, laitoin suihkussa, kipu tuli vasta sen jälkeen, en saanu sitä kuiteskaan kokonaa ja sit seuraavana päivänä se sit sujahti noin vaa kokonaa :)! sit oottelin n. kk ja sujautin 3mm, meni melko halposti, sit pari viikkoo, 4mm, taas pari vk ja 5mm ja nyt tällä hetkkellä 6mm sujahti nopeesti ilman mitään suihkuja tai muuta sellasta. Tarkotus ois mun 10mm venyttää. Ja mitä isommaks venyttää, ni sitä helpommin korvanlehti venyy ja venytys menee korvaan! Tosissaan kandee alottaa n. 2 millisellä, ettei vaan repeä!

    • Niin että

      Hmm oon itekki aika tuore venyttäjä nyt :D Ikää on 15-vuotta ja aloitin oikeen puolen korvanlehden venyttämisen maalis-huhtikuussa? ja nyt tänään laitoin siihen 3 mm spiraalin.

      Alotin 1,6 mm metallisarvella ja sekun meni niin ilman kivuitta ni annoin olla sen siinä 2-3 tuntia ja laitoin sitten 2 mm :) Se 2 mm olikin sitten tähän päivään asti koska en vielä halunnut vaihtaa suurempaan vaikka olisin jo voinut ! Tavoitteena olisi 4-5 mm pientunneli heinäkuun alussa ja 6 mm ois lopputavoite tällä hetkellä.

      Äsken kuumassa suihkussa laitoin tuon 3 mm ja hyvin meni kun vähän vielä mietoa saippuaa laitoin sekä koruun että korvanlehteen ja heti meni kohilleen kivuitta, ei ole edes kosketusarka, vaikka muuten aika arat korvanlehdet omistan mutta venyvät silti hyvin. :) Parin viikon sisään yritän 4 mm kuunsirpin muotoista korua. (okei en tiedä sitä sen virallisempaa nimeä, toivottavasti saitte nyt silti käsityksen millanen se on...)

      Ja voin kyllä vielä sanoa, että jos haluaa venytyksen aloittaa niin 2 mm menee kanssa ihan helposti jos on ollut pitkään korvikset... :)

    • 8mm((:

      On kyllä tiedot hukasssa tällä toisella kommentoijalla, itselläni on jo toista kertaa 8mm ja palautui erinomaisesti minulla ja ystävälläni. Mutta useilla niinkuin täällä on jo mainittukin että 10mm ei enää palaudu,mutta rohkeasti vaan venyttämään !(:

    • Jpxiyfzglmjofnömhkun

      Siis millä noita venytyksiä täytyisi rasvata?

    • loveit

      mulla oli tosa helmikuus 6mm venytys, jonka tein jossai muutamas viikos hiljalleen (n.2-3pv per venytys), sitten joskus kuukauden päästä otin poies ku halusin käyttää roikkukorviksia, ja palautus takas vissii paris viikos tjn. nyt aion uuestaa venyttää samaa vauhtii ja si ku haluun pois ni tiiän et palautuu aika nopee jopa 6mm (:

    • ...

      Tajutkaa nyt ihmiset, ettei se repeäminen ole ainoa ongelma joka ilmenee nopeasti venytetyistä korvista. Venytyksesi voi kääntyä ympäri, kyllä, reikä kääntyy ympäri ja se onkin vähän vaikeampi homma. Venyttäkää max. 2-3 milliä _kuukauteen_, jotta vältätte pahimmat ongelmat. JA sitä korua ei kuulu survoa läpi jos koskee - se ei ole venyttämistä. Korvasi ei veny siinä, se vain repeilee, ohenee ja tulee rumemman näköiseksi. Ja jos korvasi repeilee, se mitä luultavammin täyttyy arpikudoksesta eikä välttämättä umpeudu kuten oikein venytetyt.
      Itsellä on vasemmassa 12mm ja oikeassa 6mm. Molemmat korvat tulevat olemaan 16mm.

      Mun mielestä on muuten ärsyttävää ihmisten ennakkoluulot venytyksiä kohtaan. "SE EI MEE UMPEEN JOS ON NORMAALIA KORVISTA ISOMPI HÖHÖ" . Tottakai venytys pienenee jos siinä ei pidä korua, ja 16mm voi hyvinkin palautua lähes normaaliksi (jos ei nyt aivan korvakoruluokkaan mutta vähintään 3mm kokoiseksi - joka on jo todella pieni)

    • tunnelillaeteenpäin

      jossain sanottiin että tunnelilla ei kannata venyttää mutta itselläni se on kivuttomin tapa venyttää. (silikonitunnelilla olen venyttänyt) tunneli asettuu helposti paikalleen eikä sitä tarvitsi tunkea niinkuin spiraaleja ja sun muita tikkuja.

    • venyttäjä||

      heipsun! aloitin venyttämisen ja nyt on 1.6mm koru, yritin laittaa tähän 2mm saunan ja kuuman suihkun jälkeen, mutta sattu niinpaljon että tuntui kuin kohta olisi verta vuotanut ja korvareikä revennyt. miten saisin vaihdettua ilman suurempaa kipua tähän korun? ja jatkuuko kivun tuntuminen vielä seuraavissakin korun vaihdoissa? ja kun vaihtaa korua, niin onko normaalia että vaihto sattuu ?(omistan koruja 1mm väleittäin esim. 2mm,3mm,4mm jne. 8mm asti) haluaisin tähän viestiin suuntautuvan vastauksen,, kiitti jo etukätee =)

    • 7mm

      hei, mullakin olis kysyttäväää venytyksistä jos joku milläään haluais auttaa (:
      täällä kamalan moni on sanonut kun on venyttänyt monta kokoo kerralla suuremmaksi kun taaas itse pyrin ostamaan aina seuraavan koon venytyksen, koska en halua että korva repeää ja kaiken lisäksi venyttäminen tekee ainakin omalla kohdallani TODELLA kipeäää. Minulla on nyt 6mm spiraali ja 8mm odottamssa laittamista. Ystävät kuitenkin saoivat että kannattaa ostaa 7mm venytys ensin. En kuitenkaan löydä 7mm venytyksiä mistään, joten joku kertoisi että mistä niitä saisi/ valmistetaanko niitä edes? samoin 9 millisiä?

    • OTTAKAA RENNOSTI.

      hei,ottakaa rennosti venytyksienne kanssa.venyttämisen kuuluu olla hauskaa,eikä tuollaista stressaamista mitä täällä näkee välillä.itselläni on 8mm,eikä ole suunnitelmissa venyttää enempää.rasvaan venytysreikää silloin tällöin perusrasvalla,ja desinfioin.venytin noin 1-2 mm kuukausvahtia tähän pisteeseen.kunhan venytätte omalle korvallenne sopivaa vauhtia,ei liian nopeasti,ja rasvailette välillä,niin kaikki menee hyvin.alkaa stressatko turhaan,venytykset eivät esim. repeä jos niistä pitää hyvää huolta.

    • venypeny

      Ite alotin venyttämisen kuukausi sen jälkeen ku oli pistetty korvaan 1.6 mm reikä. Alotin tosi hitaasti, ekaks oli 2 mm, sit 2.5 mm kolmen viikon jälkeen ja taas 3 mm muutaman viikon jälkeen. Oon koittanu pidättäytyy siinä milli kuussa-hommassa, mutta ku en oo löytäny 9 mm koruu nii on melkeinpä pakko laittaa suoraan kasista kymppiin. Parhaillaan on 10 mm spiraali puoliks korvassa ja sattuu aivan kamalasti vaikka 8 mm on ollu jo muutaman kuukauden :

    • mm

      mun pitäis hankkii 3mm koska alotan siitä ja sit lopulta se on jotai 6mm !! suosittelen sitä!!!! ei kannata vetää heti sellast 20mm, koska siin ei oo järkee!!

      • asdfghjklöäpoiuyt

        tuo on iha helevetin ärsyttävää ku joka lause loppuu viiteen huutomerkkiin.


    • puurone

      semmosiaki kun FEIKKIVENYTYKSET on o olemassa tolvanat! ostakaa niitä jos se nii kauheelta muka tuntuu

      • haistappa

        aito tai ei mitää


    • öö... ok

      oikee venytys tai ei mitäää !

      ei mitää feikki...

    • Tietämätön<3

      Meinaisin tehä sellasen venytyksen joka viel palautuis. Mut ku on venyttäny sellasen
      3mm niin palautuuko se ihan silleen, et voi vielä käyttää "tavallista" korvista???
      Paljon se tulee n. maksaa siis venytystikku & koru ja muut tarvikkeet mitä tarvitaan???
      Kiitti paljon jos vastaatte

      • tietäväinen

        3mm palautuu kyllä ihan jos ei venytä "repimällä"..........hommaa kunnon venari korut ja sit venytä aian lämpimän suihkun jälkeen nii sit ei tuu sitä repeemistä. mä noudatin tota ohjetta minkä yks lävistäjä anto ja mulla oli 5mm ja sit mun piti koulus ottaa se pois ku yks opettaja niuhotti ni sit se palautu ihan kivasti mut aikaa meni ku se oli kuitenkin jo 5mm, mut mä ajattelin venyttää kohta uudestaa ku se opettaja ei enää opeta meitä.
        Mä ostin semmosen setin missä on monta kokoa venareita, ku tuli paljon halvemmaks ostaa niitä enemmän
        tossa on linkki niin näät
        http://www.bfmyynti.fi/index.php/fi/verkkokauppa/tuotteet?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=350&category_id=66
        noi siniset on tosi hienot mut tietty jokaisella on oma makunsa väreissä


      • vihaan mun opettajia
        tietäväinen kirjoitti:

        3mm palautuu kyllä ihan jos ei venytä "repimällä"..........hommaa kunnon venari korut ja sit venytä aian lämpimän suihkun jälkeen nii sit ei tuu sitä repeemistä. mä noudatin tota ohjetta minkä yks lävistäjä anto ja mulla oli 5mm ja sit mun piti koulus ottaa se pois ku yks opettaja niuhotti ni sit se palautu ihan kivasti mut aikaa meni ku se oli kuitenkin jo 5mm, mut mä ajattelin venyttää kohta uudestaa ku se opettaja ei enää opeta meitä.
        Mä ostin semmosen setin missä on monta kokoa venareita, ku tuli paljon halvemmaks ostaa niitä enemmän
        tossa on linkki niin näät
        http://www.bfmyynti.fi/index.php/fi/verkkokauppa/tuotteet?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=350&category_id=66
        noi siniset on tosi hienot mut tietty jokaisella on oma makunsa väreissä

        mitä, onko opettajilla oikeesti oikeus sanoo et ei saa olla venarii. eihän se asia kuulu niille tippaakaa... alkasin niuhottaa kyl takasi, ei mulla ainakaa kiinnosta vaikka mutsi, kaverin mutsi ja kaikki valittaa, et on ällöö ja et ei kannata. epätietoiset huutelee.


    • Help!

      Ite aloitin 3mm ja se on ollu nyt kaks päivää. Venytys on hieman kipea ja siitä tuli verta kun otin sen pois, laitoin silti takaisin. Pitäisikö ottaa pois kokonaaan ja parantua vai parantuuko se vaikka venytys onkin korvassa ? En tahtoisi ottaa venytystä pois.

    • Tietämätön<3

      Enpä tiä tost. Mä antaisin sen parantuu ja sit alottaa uudestaan. Mut voisko joku kertoo mist sellasii tikkui saa jolla venyttää... Mun kaverin isoveljellä on sellanen niin pitäiskö lainata sitä???? Ja mun vanhemmat ei antais ottaa venytyst (oon13v.) mut otan silti... ja siks haluun tietää voinko käyttää niitä "tavan" korviksii kun oon ottanu venytyksen pois ja antanu sen palautuu???

      • laatikkomorso

        haha 14wee, vanhemmat sanoo noub, mutta nyt jo kasimillinen :D sittekku porukat huomas niin ne oli vaan et ei se ny niin kamala ookkaa :DD


    • siltiiii.....

      mul on sama juttu oon 13v ja mun vanhemmat ei anna venyttää mut on jo 3mm ...

    • heissan

      kaveril oli 8mm,mut iha hyvin se sai sen sai palautettua,et melkee ku ei olis koskaa venyttänykkää. mut jokasen iho on yksilöllist. :)

    • jassmin

      otin pois mun 14mm venytykset puoli vuotta sitten ja oon antanu vaan olla, vielä mahtuu 2mm koru eli ei siis ihan kokonaan palautunut, mutta koruttomana ei korvasta huomaa, että olis normaalia isompi reikä.

    • Tietämätön<3

      eli "tavan" korviksii voi vielä käyttää....

    • Ooppu

      Haluaisin linkkejä missä olisi halpoja venytyksiä 2mm-4mm :D

      • .....

        tilaa grazy factoryltä :) hintaa on kohillaan muuta en voi sanoa


    • Venytin ite 8mm, venytin hitaasti ja parisen viikkoa sitten otin korun pois ja melkein kokonaan palautunut.

    • MuotiPoliisi

      Venytykset ovat tulleet TOPmuotiin 2010 -vuonna. Venytyksen tekeminen pitää aloittaa hyvin pienestä korvareijästä. Samaa venytystä voi pitää 2-4 viikkoa tai niin pitkään kuin haluaa. Mutta en suosittele suurentaa venytystä alle 2 viikossa. Joillakin saattaa palautua 4mm hieman pienemmäksi ja lähemmäksi umpeutumista. Joillakin taas saattaa korvan reikä saattaa mennä kokonaan umpeen. Kun aikoo venyttää korvan reikää se pitää desinfioida ja venyttää hiljattain. Kun haluaa suurentaa venytystä se pitää tehdä kerrallaan 2mm tai vähemmän, en suosittele venyttää enempää kerralla kuin 2mm. Venytysksestä pitää huolehtia hyvin. Suositeltavaa on puhdistaa vedellä ja desinfioida kaksi kertaa päivässä aamulla ja illalla. Venytyksen tekijät ottavat myös samalla hirveän riskin johon kuuluu se että korvan reikä saattaa repeytyä joka vihloo todella paljon ja se saattaa kestää myös monta viikkoa. Venytyksen tekijöillä on monta riskiä venytyksessä esm. Kuka haluaa pitää 80-vuotiaana 3cm suuruisen reijän korvassaan? Vanhetessaan reikä saatta suurentua automaattisesti tai onnekkailla reikä voi mennä umpeen.

      • einäin'muotipoliisi'

        ei sitä kannata desinfioida, koska sillon se repeytymisen riski kasvaa. ite tein sen virheen ku rupesin venyttämään 3mm. se repes sen takii koska se desinfiointiaine vaan kipristää sitä ihoo jäykemmäks. nyt korvassa on 4mm ja laitoin sen saunassa löylyjä ottaessa. kannattaa 'liukastuttaa' sitä venärii esim. bepanthenilla. saunassa oli helppoo ja nopeeta laittaa se 4mm venäri. eikä ees koskenu paljoo!
        mut kannattaa muistaa ettei alota heti esim. 5mm ja siitä 10mm koska korva repee ja oikeestikkin se sattuu - ja pitkään!


    • momm2

      kyllä se palautuuu

    • 12mm ja 8mm

      meikäläine venyttää 4mm kerrallaa ja ei oo mtn ongelmaa ollu. :)

    • eividduoikeesti1mm

      lol ei 1mm oo venytys :D

    • korvaansa venyttänyt

      kyllä 4mm koru palautuu vielä tavalliseks. mul on itellä toises 4 milline ja toises vast 2milline. oon kuullu että noin viikon välein voi vaihtaa millin tai kaksi isompaan riippuen omasta kipukynnyksestä.4 milliin pääsemisessä mulla meni ehkä kaks viikko mut kannattaa pitää viikko välii kunnes vaihtaa isomman ettei tulehdu. eli neljään milliin pääsemisessä kestää non kuukauden. mulla oli toises korvas kans 4milline ja otin sen pois ja se palautu ihan tavalliseks. ja yhellä mun kaverilla kuus millinenki palautu ihan normaaliks.

    • Nakki

      Venytyksen ei kuulu sattua, eli toi "kipukynnys" -juttu on aikas shaibaa... Plus on hyvin henkilökohtaista minkä kokoiset venytykset palautuvat, itselläni palautus 10 millinen hyvin, mutta kaikilla ei välttämättä edes 4 mm palaudu koskaan.

    • 2389479

      1mm kerrallaan isompaan ja mieluiten vähintään 3vk väliä venytyksissä (mitä enemmän taukoo sen parempi). isoimmissa venytyksis voi laittaa 2mm kerrallaa (6mm ->) mut yks 1mm on suositeltavaa. Palautuminen riippuu ihan henkilöstä, mut voit olla varma että 4mm palautuu normiks vielä :)

    • ENEKEN

      Mulla on nyt mun oikeessa korvassa 10 millin puikko ja aion venyttää vielä ainakin kolmeentoista. En välitä vaikkei se enään palaudu, kärsin siitä sitten myöhemmin.
      Mun siskolta palautu 15 millin venytys vielä, mutta kuten tässä muut on jo sanoneet se on yksilöllistä.

    • lollis965745

      oot vitun läski laihuta !! :D homo läki korvassas on varmaa niin paljon selluliittii ettei mee läpi korvisreikä ja sonni

    • venytysaddiktio

      hiljaa hyvä tulee. Se perus tahti on se milli kuukaudessa, ja ei kannata kuunnella noita "oman kipukynnyksen mukaa" koska se on vain ja ainoastaan siitä kiinni, että onko se reikä parantunu normaaliksi. Jos on kipee, nii ei yhtää isompaa siihen, muute käy niiku mulle... kasi millisestä piti palata takas kutosee ku repes. Joo en todellakaa oo mikää pikku pentu, joka ei "osaa" venyttää, vaa venytin epätasasesti ja sit se tarttu johonki. Aina välillä pitää astuu askel taakse päi, et pääsee kaks eteenpäi ;)
      takasi aiheesee, neljä millisen kans ei oo mitää huolee, et ei palaudu. Jos esim sisarukset on venyttäny /venyttää, nii kysellä palautuuko niil. Vaikka neljä millisenkin jälkee isompaa haluut, nii ei se sua tapa, eikä sulle todella isolla todennäköisyydellä tuu loppu elämäksi norsun korvalehtiä.
      se on tottakai yksillöllistä, että kannattaa kattoo, että jos alkaa reikä pienenee pienen ajan sisäl, ku oot käyttämäs pois, nii ei mitää huolee.
      Ja niille, jokka valittaa tosta ihanasta yks millis-kommentista. Antakaa ny hyvät ihmiset lapselle se pieni ilo, että saa kehuu, ku on venyttäny yks milliseksi. herran jumala olkoo kui säälittävää ja naurettavaa tahansa, nii ihan sama. vaikka se on normi korvareikää pienempi, nii se on sen "venyttäjän" häpeä. Mutta ei sitä tarvi kaikki yksitelle sanoo. Luultavasti viesti meni jo perille. Mutta älkää tulko myöskään antaan väärää tietoo, esimerkiksi milli viikossa on ihan shaibaa, samoin on se et nelimilline ei palaudu. Auttaa ne jotka osaa.

    • nimim3

      Itelläni on 6mm ja aloitin 2mm, se ei satu ja vanhempani antoivat luvan sen ottoon.
      siinä ei ole mitään pahaa ja se ei haittaa ainakaan minua että pikkurilli menee reiän läpi siis korvareiän :D en usko että 4mm palautuu noin 2 vuoden jälkeen mutta en ole expertti joten en takaa sanojani

    • venytystyty

      Harvemmin näihin mitään kommentoin mutta pakko tällä kertaa!
      Itelläni on korvassa tommonen 28mm tunneli, josta saan 4 sormea ängettyä läpi,
      Tuossa koossa se on ollut melkeen parisen vuotta ja voin kertoa että nyt kaduttaa.

      Muistan miten kaikki joskus hoki sitä mulle että tuun katumaan sitä että laitan niin ison korun mutta mun mielestä se oli maailman siistein juttu, "siis enhän mä tätä IKINÄ tuu katumaan". Toisin kävi, ja niin varmasti on käynyt ja tulee käymään monelle muullekkin. Mulla ainoa vaihtoehto on enää tikkaus, johon meneeki sitten se n. 300e, ja ennenku kitisijät iskee jostain niin kyllä on kokeiltu kaikenmaailman hierontaa ja öljyä. Olihan tä korva ilman korua koko kesän, mutta ihan vain esteettisistä syistä halusin tän takasin pistää. Lörppäkorva ei ollu kaunis.

      En mä nyt sanois ettei kenenkää pitäis venyttää, venytykset on tosi kivoja mutta miettikää ennen ku meette sen pisteen ohi mistä ei sitä paluuta enää ole siihen normaaliin! Oisinpa itekki ollu fiksumpi ja ajatellut hieman enemmin.

      Ja ettei koko tää teksti ois kitinää niin kai mä voin pari neuvoa tässä antaa:

      RAUHASSA! ihan oikeesti, kyllä sä voit sen pari viikkoa kauemmin odottaa ennenku laitat isompaa korua, tulehtunu ja revenny korva ei näytä tai tunnu meinaas hirveen kivalta.

      RASVAA! Varsinkin näin talvella ainakin mun venytyksellä on tapana kuivahtaa ja jopa halkeilla. Helpottaa muuten kummasti myös ku laittaa isompaa venyä korvaan!

      HYGIENIA! Joo oishan se hirveen kiva pistää suoraan se koru korvaan ku sä oot sen sieltä kaupasta ittelles ostanu ku myyjä on sun likasiin kätösiin sen antanut omilla likasilla käsillään, mutta toivottavasti maalaisjärki sanoo että haloo. pese ja kuivaa korva huolella, sama korun kanssa! jos nukut venytys tyynyä vasten niin puhtaat petivaatteetkaan ei varmaan ois haitaksi.

      PALAUTUMINEN! niinku tässä alkuperäsessä tekstissä oli kyse (mä vähän hairahdin aiheesta) niin siitä ei ole mitään takeita. Niinku täälläkin ihmiset on kommentoinu niin jollain menee vielä umpeen siitä 20 mm ja itekkin tiiän tapauksia missä on ollu esim.6mm ja ei oo umpeen menny, mutta ne on yleensä ollut tapauksia että se 6mm on ollut siinä monta vuotta jo!

      Toivottavasti joku tästä saa ees jotain apua, anteeksi aiheesta hairahtuminen ja turha löpinä!

    • VonCadaver

      Sattuiskohan olemaa mitää käryy paljo 12 mm korvien kiinni ompelu maksaa(ex-32mm, enempää ei mene ilman toimenpiteitä) Olisin tosi kiitollinen jos jollakulla olis jotaa tietoa ! :) ite alotin venyttää molempii korvii 15 vuotiaana, ja ei tullu silloin mielee et tällee 22 vuotiaana ne alkais kaduttamaa.. :D Jos jotaa tietoa ni vastauksia kiitooos !!

    • provenyttäjä

      siis ittellää on nyt 12mm ja 1mm/kk .. eli suurensin 1mm ja annoin olla 1 kuukauden ja sit taas 1mm ja sit 1kk ...
      ja se riippuu ihan ihmisest.. mie en ainekaa ite ota tät pois! not. ja oon venyttäny vaa yhe korvan KOSKA se on ihan V!TUN RUMAN näköstä jos on molemmis korvis.

      • Vai muka ruma

        Kauneus on katsojan silmissä.


    • HätääKärsivä

      Nonniin tulipa melkein kaikki kommentit lukaistua läpi ja samalla heräsi pari kysymystä aiheesta.

      Oon siis jo pitkään miettiny et venytys ois kiva ja nyt ihan vakavissani olen sitä pari päivää miettinyt. Mietin että näyttääkö tyhmältä jos on vaan toisessa korvassa venytys ja toisessa kaksi tavallista reikää?

      Sitten heräsi kanssa kysymys, että kun mulla nää tavalliset reijät laitettiin kun olin noin kaks vuotta ja sitten kun korva kasvoi niin se alkuperäinen reikä oli tosi ylhäällä. Otin siihen sen ala puolelle sitten toisen reiän ja tod. näköisesti se ylempi ei tule kasvamaan umpeen, koska se oli siinä yli kymmenen vuotta. Tai ehkä se joskus katoaa siitä... Mutta nyt siihen kysymykseen: Että pystyykö sen venytyksen ottamaan siihen alempaan, uudempaan reikään, vai tuleeko se ylempi tielle tai haittaako se asiaa muuten vain?

      Sitten paljon oli puhetta että jollain kannattaisi sitä rasvata. Minkä laisia töhniä olette itse käyttäneet? Jotain ihan perus rasvaa vai mitä?

      Ajattelin itse ainakin edetä sillä väh. kuukaden välein vaihtaa, koska en ole ennen tälläistä tehnyt, eikä kavereillakaan oikeastaan ole kokemusta, niin ei ole mitään hajua miten oma korva venyy ja tykkää siitä yms. Ja alku tavoitteena olisi todennäköisesti toi neljä milliä. Siitä voisin sitten katsoa, että onko tää nyt mun juttu vai ei ja jos ei ole niin sitten antaa palautua.

      Saa siis vastata ja auttaa! ;))

      • Molemmat 34mm

        Riippuu kenen silmistä katsoo näyttääkö se tyhmältä. Mielestäni se näyttää tyhmältä jos sulla on vaikka ihan jumbo venytys toisessa korvassa ja toisessa pari tavallista reikää. Mutta muuten ihan nättiä.

        Mä en osaa vastata sun toiseen kysymykseen sillälailla että tietäisin tapauksesta, mutta luulisin että se ylempi ei haittaa.

        Joo, ihan perusrasvaa vaan.

        Kuukausi kerrallaan on ihan hyvä aloitus jos korvan venyttämisestä ei juurikaan ole hajua.


    • Mun 8mm meni umpeen, mut varmaajostai yli 10mm venytys ei eenää palaudu normiks :p

    • Molemmat 34mm

      Korvasi palautuu normaaliksi.
      Ei pitäisi mennä kauaa aikaa, ehkä muutama viikko, kuukausi jos venytät rauhalliseen tahtiin ja jos kipukynnyksesi on mitä on (minulla korvien venyttäminen sattui ihan sikana alussa!)
      Venytyskoruja saa ostettua eri liikkeistä, aloita niillä.
      2mm on hyvä luku venyttää kerralla, ainakin itselläni.

    • venytyscrazy

      Mulla on 32mm ja rakastan näitä :3

    • Roxyyyh

      Kyllä se palautuu parissa yössä, tuo 4mm venytys, mutta yhdessä yössä ei palaudu. Sinun kannattaisi lukea aiheesta, eli korvien venyttämisestä, ja saada vaikkapa ammattilaiselta näyte, ja ei olisi ollenkaan pahitteeksi, jos ammatti venyttäjä venyttää sinulta. Sinun kannattaa kerätä vielä rohkeutta pari viikkoa, ja muhia ajatusta venytyksistä, sillä usein käy niin, ettei enää haluakkaan pian venytyksiä. Odota aina pari kuukautta, ja sitten venytä, että korvasi varmasti ehtii tottua ja parantua edellisestä venytyksestä. Muista pestä korvanlehdet säännöllisesti.

    • roonja

      ite otin jonku vaivaisen 2 mm venytyksen eka joka meni tosi helposti reikään, oisin ottanu isomman mutku myyjät neuvo et 2mm on hyvä. Nyt kävin tänää ostaa 5mm venytyksen joka on spiraali mut se ei vaa mene korvaan millää, ja oon laittanu kaikenmaailma rasvojaki siihe. Kannattaako mun laittaa tota vaiko ostaa eka vaikka 3mm venytys? Ja kannattaako sitä tunkea vaa väkisi jos korva punottaa ja kuumottaa ja vähä vihloo. Miltä tuntuu ku se repeää?
      Sori pitkä teksti mutku jänskättää vähä :D

    • 30mm

      ei kannata jos haluut nopeasti laittaaa oota 1 päivä ja laita sitten.,,..,,. jos vuotaa verta niin putsaa ja pidä korva siistinä niin se parantuu noin 2-3 päivässä

    • fucthisshit

      apua !! mul on halkeama korvas, ei ole loppuu asti haljennut mut pitäis saada korjattuu jotenki :o vinkkejä, ja apua tähän nopeasti kiitos !! :/

      • minävaiin

        vaihda vaikka hitusen pienempään koruun ja pidä vielä tarkempi huoli hygieniasta. Muista myöskin rasvata ja putsata tarpeeksi usein. Arpikudos ei veny yhtä lailla kuin normaali iho joten seuraavan kerran kun laitat isommaksi kannattaisi tämä muistaa!


    • juikolpö

      Ite alotin 2mm ja pidin ehk jotai puoltoistkuukautta ja vaihoin 3mm, se palautuu vissii jostai alle 5mm

    • 10mm omistaja

      kauan kestää että 10mm reilä umpeutuu takasin normaaliksi? :)

    • Larenkii

      Ite venytin aluksi toisen korvanreiän 5 milliseks ja toisen 4 milliseks. Sitte halusinki normi korvikset takas, mutta reiät ei pienentyny vaikka oisin halunnu. Ja vaikka en pitäny venytyksiä yli vuoteen. Mutta nyt taas tykkään pitää venytyksiä ja venytän molemmat 5 millisiksi.:) Minusta ne on sopivan kokoiset :P

    • SNAKASNAKA

      4mm venytys ei välttämättä palaudu ennalleen, mutta siitä pienemmät palautuu ;)) Ittelläni on venytys ja ei palaudu ennalleen ...

    • mooi2

      Yritän just parasta aikaa työntää tota tonne korvaa otin 2 mm ja mua pelottaa työntää se sinne :D:D

    • voiherrajestas

      Jos venyttää esim 16mm ja tahtoo takas niin mene plastiikka kirurgille!

    • Voi kakka....

      Palautuu. Mulla oli 8mm ja palautu 1,5mm
      Mulla oli toisessa korvassa 20mm, eikä se oo palautunu enää 3-4mm mihinkään. Että ei voi oikein korviksia siinä korvassa pitää ellei ne oo roikkuvia. Jolloin korva näyttää oudolta. Miks menin tuhoo mun korvat!

    • coco488

      Mulla palautui 14mm täysin normaaliksi, 24mm palautui 3mm:ksi. Nyt aion kuitenkin venyttää molemmat korvat pikkuhiljaa takaisin 26mm. Tavallisia korviksia varten kannattaa venytysreikien yläpuolelle tehdä uudet lobet, jos sellaisiakin koruja tahtoo käyttää. (:

    • ai hitto,mulla tulee teidän jutuista mieleen mitä mulle tapahtu kun venyttelin..aluks otin ihan iisisti ja hyvin meni,ei mitään ongelmia,reiät oli pyöreet,sain sit päähän kun olin 10 mm:ssä että mitä jos yritän saada 12 läpi suoraan,tulin just suihkusta ja korvan lehdet oli pehmeet,siitä sit tuikkasin puikot läpi,meni hyvin eikä sattunu..sillon lol..mutta seuraavana päivänä oikee korva meinas räjähtää,se oli turvonnu tosi pahaksi ja paheni parissa päivässä,sitten alko valumaan verta ja mätää,kipu oli uskomaton,mä kestän kipua paljon mutta nyt meinasin tulla hulluks,vedin 3 burana 600 päivässä eikä oikein auttanu,olin jo menossa lääkäriin,en ottanu sitä puikkoa pois,ois pitäny,mä rupesin laittaa valkosipulia siihen korvaan,pikkuhiljaa se alko parantua,kun kipu oli kokonaan pois,otin puikon ulos,se reikä oli revenny aika pahasti,laitoin pienemmän sisälle ja venasin ennen kun jatkoin. nyt mulla on 14 mm,tarkoitus venyttää lisää mutta hyvin hitaasti,kannattaa oikeesti ottaa ajan kanssa ettei käy noin,luulin et nyt meni korva:)

    • ethernalméchanic

      ite oon venyttäny 20mm mut otin ne pois 2 kuukaudeks ja nyt niissä on 12mm tunnelit. mulla on myös molemmissa rustoissa 5mm venytykset

      • ethernalméchanic

        korvia voi myös nopeasti "venyttää" jopa 8mm kerralla jos käyttää sellaista piparkakkumuotin tapaista terävää lävistysneulaa. lävistys on nimeltään dermal punch. niitä voi myös skapeloida eli raukata korvaa isommaksi


    • sceneidiot

      Ite oon ollu "hätäne" tän venyttämisen kanssa kun kuukaudessa jo 10mm mutta eipä oo korvalle mitään käyny :) ja se on ihan totta että tähän venyttämiseen jää ns "koukkuun" :d venytys palautuu eri ihmisillä erilailla joillain isommista kui toisilta . Ja 1mm ei ole venyts eihän sen kokoisia venytyspuikkoja edes myydä ? Mutta pitipä minunkin tulla tänne pätemään

    • venyttäjä

      Kyllä palautuu

    • kusinoussuvähäpäähä

      ite alotin suoraan 4mm ettei sen puolee:D

    • Paramens

      Juu moro kaikille!
      Tää on näköjään vieläkin aktiivinen joten kirjottelen tänne...
      Intti lähenee ja venytykset otin pois viikko pari sitten, mulla oli 22mm kummassakin korvassa ja nyt ne on noin 4-6mm? Nyt tossa korvassa on tollanen "viiva" joka on se reikä joka on supistunut...intin jälkee ois tarkotus ottaaa takasi 20mm nii haittaako jos otan uudet reiät keskemmälle korvaaa kun on koko ajan haitannut ku vasen on vähä vino ja laidassa (kiitos harjoittelialle joka teki reiän...) eli jos se reikä jää esim 2-3mm ja 1mm päähä tulee uus reikä nii mitäs sitte? Alkaako vanha reikä venyä uudelleen vai mitä?
      Kiitos vastauksista

      • Sähkörusakko

        Jos käsitin oikein niin kannattaa kysyä lävistäjiltä että leikkaisiko tuon vanhan reijän umpeen. (Hintavaa on juu)


      • nikkelsong
        Sähkörusakko kirjoitti:

        Jos käsitin oikein niin kannattaa kysyä lävistäjiltä että leikkaisiko tuon vanhan reijän umpeen. (Hintavaa on juu)

        Palonko se maksais leikkuuttaa venytys ja miten ison voi leikata ja minkälainen siitä korvasta tulee sen jälkee


    • .........

      Kyllä pitää olla tyhmä, että haluu itellee ruman reijän korvaa! Mitä järkeä tuossa on?

    • tepa-jepa

      Moi.monet sanoo et 4mm ei enää palaudu mut jos mun 8mm palautu 3mm Nii ja siinä ei mee kauaa et Se menee 4mm siis mä henkilökohtaisesti sinuna miettisin ^_^

    • Venyttäjä!

      Normaali korvareikä on 1,8!
      Alotat 2millin korulla ni onnistuu! :))
      Ja 8milliä parantuu viellä!

    • kyllästynyt

      Itse alotin venytyksen niin, että ekana laitoin ns. harjotuskorviksen joka on paksumpi ku tavallinen korvis(on siis ollut monta vuotta jo reijät) Sit 2mm jota pidin sen verran et korva parani tyylii 1,5vk ja sit 3mm ja 1vk päästä 4 mm ja sit meni ehkä taas vikko ja laitoin 5mm jonka kaa elelin kuukauden enneku sain 6mm koruja. Niitä sit pidin about kuukauden kunnes kyllästyin koko venytykseen ja reikä palautui n. neljässä päivässä täysin normaalin kokoiseksi.

    • venyyy

      xd ihmiset jauhaa paskaa,,, kyllä se riippuu ihan korvasta ja millanen iho toisella on, et miten se korvapalautuu siitä takasi.
      Yleensä max on 10mm, josta palautuminen kestää sit kauemmin. Mutta tiedän muutaman joilla palautunut takas 12mm.
      Itellä 12mm ja 11mm

    • Ninni88

      Mulla oli 12mm tunnelit joita aloin venyttelemään nelisen vuotta sitten pikku hiljaa. Otin ne nyt muutama päivä sitten pois ja ne on kutistunut nyt n. 6mm. Alussa pois ottamisen jälkeen reiät oli punaiset ympäriltä ja tosi kuivan tuntuiset ja oli pakottava tarve rasvata niitä päivittäin. Rasvaaminen on nyt jäänyt vähän päälle vaikka paremmalle nuo nyt näyttää kuin ihan alussa, vaikka en tiedä onko sillä rasvaamisella minkälaista merkitystä palautumisen suhteen. Sekä olen päivittäin huuhdellut reikiä hanan alla, sekä desinfioinut pari kertaa kun tuntuu että kaikki pöpöt menee niihin herkemmin. On varmaan vielä mahdotonta sanoa millaiseksi reiät tulevat jäämään kun tämä prosessi on vielä näinkin alussa.

    • idiooot

      mä venytin kuudesta kaheksaan ja eiköhän se korva revenny...entiiä oikeen kuinka sitä pitäs hoitaa, oon vaan rasvannu sitä joka päivä. kannattaa oikeesti venyttää vaan milli kerralla jossei 2milliä suurempi koru meinaa millää mennä. mä työnsin sen väkisin enkä välittäny kivusta mutta älkää tehkö niin :-D

      • pian 10mm

        mun mielest venytykseen ei saa panna rasvaa ettei se tulehu:0


    • 12mm

      Itse ratkaisin tämän 7,9 ja 11 millin vähäisen saannin sillä että laitoin spiraalin lisäksi reikään vanupuikon varresta leikatun palan ja ihan hyvän muotoiset tuli loppujen lopuksi. Ja helpotti suunnattomasti venyttämistä esim. 8 -> 10mm en tiedä kannattaako niin tehdä mutta itsellä auttoi.

    • nuorivenyttäjä

      no mulla oli korvassa 14mm ja tuli takas alkuperäseen kokoonsa :D tota toista oon venyttäny 16mm ja siihen tuli blowout. otin sen korun siis pois. se blowout pieneni ja aloin venyttää takas. menin takas kuuteentoista ja huomasin et blowout pullahti takasin. nyt oon antanu jonku viikon olla ja tää on jossai 10mm. palautuminen on todellakin yksilöllistä. 4mm palautuu minulla yhdessä yössä. 3mm palautu parissa tunnissa jostai kumman syystä :D aion venyttää ainakin toisen korvan 20mm. toiseen ehkä pari 4mm venytystä.

    • Venyttäjä

      Itellä oli 10mm venytys eikä koskaan palautunu normaaliks. Tavallinen korvakoru roikkuu vähän ja korvanlehti on alempana, kuin toisessa korvassa. Harmittaa ettei kokonaan palautunu, mutta varmasti venytys nähdään vielä korvassani -joku päivä ;-) Parantuminen toki yksilöllistä!

    • :-)

      Ite oon venyttäny 6mm ja palautus hyvin! Sanotaan että alle 10mm palautuu normaaliksi. Taisin ite alottaa 2mm korulla. :-)

    • apuaaaaaaa

      pystyykö venytyksen tehdä itse? miten se tehdään ja millä koolla kannattaisi aloittaa!?? auttakaa!!!!!

      • joku vaan

        Dafuck : DD Joo ei pysty tehä ite, naapurin pekan pitää tehä sun puolesta


      • 30mm

        Jos sun kysymykset on tota tasoa että "voiko venytyksen tehdä itse" ja "miten se tehdään" niin taidat olla aivan liian tietämätön (ja varmaan nuorikin) että alkaisit venyttämään. Odotas pari vuotta.


      • Te tyttögghgggggf
        30mm kirjoitti:

        Jos sun kysymykset on tota tasoa että "voiko venytyksen tehdä itse" ja "miten se tehdään" niin taidat olla aivan liian tietämätön (ja varmaan nuorikin) että alkaisit venyttämään. Odotas pari vuotta.

        Voi herran jestas teitä tietämättömiä isäni kaverilla oli 30mm venytykset ja kesti puoli vuotta että ne oli 16mm ja ei vai palaudu


    • mmmä

      tunnen yhen jolla palautu 20mm täysin normaaleiksi. ja kyllä 4mm palautuu aika varmasti :D se vaan riippuu nii paljon ihmisestä

    • pian 10mm

      4mm palautuu kyl aika nopsaa normaaliks, itel on 6mm ja venytän pian 10mm :) ja jos venytät neloseen, niin kannattaa ostaa esim. 4mm spiraali tai spike, sit koru ja korva pitää desinfioida huolellisesti, ois hyvä jos kävisit kuumas suihkus ennen ku venytät, koska lämmin iho venyy paremmin. Voit eka tyontää sen korun ehk puoliväliin tai enemmän, ja sit seuraavana päivänä tyontää loppuun paitsi jos sattuu liikaa niin venytä vähemmä kerralla :). Ja tottakai venytys laitetaa ite.. kuka muukaa sen tekis? ne ukot siel ylhääl ketkä venyttää 1mm nii sanon vaa ettei oo järkee ku ei se oo mikää venytys :D

    • Maakki

      Mulla oli joskus 20mm venytykset. Kyllästyin sitten niihin ja halusin eroon venytyksistä. Annoin venytysten pienentyä itsestään n. 8mm ja nyt itse ompelin neulalla ja langalla venytykset umpeen. Saattaa kuulostaa aika brutaalilta, mutta itseäni ei ainakaan kirpaissut yhtään. Ihokudos venytyksen ympärillä oli aika pitkältä tunnotonta. Hyvä kuitenkin varmaan varmistaa, että välineet jolla menet korviasi sorkkimaan ovat puhtaat. Nyt on ollut ompeleet viikon korvissa. Langan poistan varmaan joidenkin viikkojen samoin kun tikitkin poistetaan.

    • Jensjenssi

      Ainaki ite oon saanu venytettyä 6mm yhes kuukaues

    • Anonyymi

      Nyt siis aloittelevan ja perehtyneen venyttäjän ja perus läväri jäbän neuvoi: aloittakaa 2mm koruista, työntäkää korua hiljalleen (EI LIIAN NOPEASTI) reikään, ite käytän spiraalei molemmis korvis jotka tekevät venytyksestä helppoa. Tarvittaessa pitäkää taukoo ja antakaa hetki venyä ja jatkakaa näin kunnes olette saaneet korun kokonaan korvaan. Reikä tottuu venytykseen 2 päivässä, jonka jälkee odotatte kuukauden ja alatte venyttää milli/kk koska liian ison tahdin seurauksena korva saattaa revetä! Tämän takia venyttäminen vaatii kärsivällisyyttä! Ja juu maalipurkin mentävät venärit ei sit palaa normiks :'D mut 4mm viel palaa :)

    • Anonyymi

      Yksilöllistähän tuo on juu, itellä palautu 14millistä

    • Anonyymi

      No siis mulla on toisessa korvassa 4mm ja oon saanu sen aikaan 3 viikossa :D

    • Anonyymi

      Mä venytin suoraan 4 mm

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe