Gallup naisten rasvaprosentista

39v nainen

Mikä on mielestänne hyvä rasvaprosentti liikuntaa harrastavalle naiselle?

Mikä on oma rasvaprosenttisi? Millä se on mitattu?

Antaako harpilla mitattu tarkemman tuloksen kun vaa´alla tai muulla elektronisella mittarilla annettu tulos on?

Itse olen ikäni harrastanut liikuntaa ja olen kiinteäkroppainen. Rasvaprosenttini on vaa´alla mitattuna n. 20. Viime kesänä laskin rasvaprosenttini n. 15 %:iin (vaa´alla mitattuna) ja näytin keskitysleiriltä tulleelta.
Se on siis itselleni liian vähän.

Nelosella tuli kehonrakentajanaisesta taannoin dokumentti ja siinä mainittiin että naisen rasvaprosentti ei saisi mennä alle 18 %:n, tämän alla loppuu kuukautiset.

Kertokaahan kokemuksianne.

31

21850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ft-opisk...

      Naisilla normaali optimaalinen tulos on noin 25-30.. Vaaka ei ole kovinkaan luotettava mittausmenetelmä. Pihdit ja ammattitaitoinen mittaaja on paras tapa saada varmin tulos.. Onhan niitä tietty kaikkia vesiammejuttujakin yms.. mutta harvoissa paikoissa.

      • Terve ja laiha!

        Öhöm mistä tuon 25 repäsit, ku ihan ammattitaitoisen mittaajan tekemässä lapussakin luki 18-28.
        Miksi meistä yritetään aina tehdä muka alipainoisia ja että olisi "normaalia" olla pullukka? Itsellä 21 ja huomaa jo vatsassa ylimääräistä omaan silmään niin muka pitäisi saada 25% että olisin normaali!

        Minua ärsyttää kun joka tuutista tuputetaan sitä, että jos ei ole ylimääräistä makkaraa, niin on alipainoinen eikä normaali. Oikeastihan terveellä ihmisellä ei ole makkaroita vaan hän liikkuu ja syö oikein ja on kiinteä.


    • untuviCCo

      ...kuukautiset ei ole loppuneet. Personal trainer oli sitä mieltä, että mulla on poik.kova aineenvaihdunta, on pistänyt mut syömään ihan järkytäviä määriä tavara mut rasvat pudonnut vaan. Tarkotuksena mulla oli saada rasva% siihen 20%, alotuksena se oli jo alhaiset 18.3 viime maaliskuussa. On mitattu Elixiassa sellaisella tietokone-henkilövaa'alla, jossa tulee ilmi rasvojen, lihasten ja nesteenkin paino, painoindeksit ym.
      kyl toi 15 on IHAN kamalaa, hyvä et myönnät itsekin! 20 on rasvaprosentti, jota tavoittelen, mielestäni olen kuntoilijaksi LIIAN luiseva 17:llani!!! sillä painokin on rasvojen putoamisen ohella kuitenkin noussut 1,5kg in 2 kk, on kuitenkin kehitystä lihaksissa tapahtunut.. rasva tekis nyt vaan terää itelle.

      can i axe MITEN RÄÄKKÄSIT ITELTÄS 5 % pois alas 20:st??!! olitko syömättä??

      • 39v nainen

        ...pudotin sen 5% :)
        Eli söin enemmän proteiinia ja matalan GI:n hiilihydraatteja, kasviksia, hedelmiä jne. ja söin 6 kertaa päivässä, namit jätin pois. Liikuntaa en lisännyt kun sitä teen muutenkin paljon, ainoastaan vaihdoin osan juoksulenkeistä aamuun. Nälkää en nähnyt ja se oli aika helppoa. Se oli mulla vaa´alla mitattu, joka siis laskee lihas%, rasva% ja veden%:t.

        Samaa tahtia kun rasva% laski, vaa´an mukaan lihas% nousi.

        Vaaka muuten näyttää myös kalorisuosituksen ja itselleni antaa 2500 kcal/vrk. Sitä mukaa kun rasva% laski niin vaaka kertoi että saisi syödä 2600 kcal/vrk.

        Mä itse en oikein tuohon vaakaan kyllä luota. Siis ei se ainakaan kerro ihon rasva%:a, niinkuin pihdit tekisi, vaan koko elimistön rasvan. En vaan tiedä kuka sen aidon %:n mittaisi. Mun käyttämällä salilla on vaan semmonen elektroninen käsissä pidettävä mittari, joka antaa kait samoin lukemat kuin vaaka.

        Mulla ei tosiaankaan ole halua yhtään laihduttaa, ainut että tiedän että kun muutama % tippuu niin pepun iho silottuu. Tällä ikää kun sellu yrittää hiipiä takalistoon jos ei katso mitä syö :(


      • LLL

        Mä en leiki teidän kans, mun rasvaprosentit on hiukan eriluokkaa kuin teillä :(. Mulla on mitattu pihdeillä, viime keväänä tulos oli 27 ja tänä keväänä 30. Oon liikkunu talven aikana tosi paljon (vesijumpat ja lumikenkäily) ja tässä sitä ollaan. Masentavaa. Ruoka mulle on aina maistunu, mutta en viimeisen vuoden aikana ole mielestäni syöny sen enempää kuin aiemminkaan, ehkä se on tää ikä (43 v)


      • nainen 39v
        LLL kirjoitti:

        Mä en leiki teidän kans, mun rasvaprosentit on hiukan eriluokkaa kuin teillä :(. Mulla on mitattu pihdeillä, viime keväänä tulos oli 27 ja tänä keväänä 30. Oon liikkunu talven aikana tosi paljon (vesijumpat ja lumikenkäily) ja tässä sitä ollaan. Masentavaa. Ruoka mulle on aina maistunu, mutta en viimeisen vuoden aikana ole mielestäni syöny sen enempää kuin aiemminkaan, ehkä se on tää ikä (43 v)

        jatka vaan samaa rataa ja kyllä ne tulokset näkyy vielä :)
        - sitäpaitsi kyllä se taitaa olla naiselle ihan normaali lukema tuo sinun lukema.

        Mä itse vaan olen liikkunut parisenkymmentä vuotta tosi säännöllisesti ja siksi olettaisin että oma prosenttini pitää/ (pitäisi) olla normaalia alempi.


    • manni

      Oma rasvaprosenttini on 16. Sen mittasi jokin fysioterapeutti tms. rasvapoimumittauksella, eli niillä pihdeillä.

      Menkat on edelleen, ja itseasiassa naisilta loppuvat kuukautiset vasta, kun rasvaprosentti tippu alle 13%. Tämä on "tutkittua tietoa", sillä kaverini, joka tuntee ravitsemusfaktat on minlle asiasta luennoinut.

      Vaikka rasvaprosentti on tuota luokkaa, en näytä liian laihalta, vaan hyväkuntoiselta ja lihaksikkaalta.

      • Nainen 39v

        .. tää mullakin ruokavalion tavoite, että lihakset erottuis paremmin mutta ei menisi laihan näköiseksi. Mulla taitaa olla sopiva n.17 (vaa´alla mitattuna) kun viime kesää muistelen.

        Täytyypi kysellä jos joku ft mittaisi sen, kun salilla ei pihdeillä sitä tehdä


      • dgmnadänmag
        Nainen 39v kirjoitti:

        .. tää mullakin ruokavalion tavoite, että lihakset erottuis paremmin mutta ei menisi laihan näköiseksi. Mulla taitaa olla sopiva n.17 (vaa´alla mitattuna) kun viime kesää muistelen.

        Täytyypi kysellä jos joku ft mittaisi sen, kun salilla ei pihdeillä sitä tehdä

        Kuukautisten poisjääminen on luonnollisesti yksilöllinen asia. Pelkkä kova treenaaminen voi jättää ne pois, vaikka rasvaprosentti ei vielä kovin alhainen olisikaan.
        Yleisesti pidetään ns. vaarallisena rajana n.15 prosenttia.
        Naisella yleinen/tavallinen rasvaprosentti on n.25-30, 20 on jo hoikka/laiha.
        Kaikki rasvaprosentin mittaustavat ovat vain suuntaa-antavia.


      • Jesii95

        Minun rasvaprosentti on 16 ja kuukautiset on kokonaan loppuneet. Mutta lihotuskuuri käynnissä, toivottavasti menkat pian alkaisi.


    • riina-liina

      Itsellä oli pihdeillä mitattu tulos 20,5 ja samaan aikaan elektronisella mittarilla 16. Varsinkin pihdeillä mitattaessa pitää ottaa huomioon mittaajista johtuvat erot. Tulokset voi heittää mittaajasta riippuen viidelläkin prosentilla. Kokemusta tästäkin, kun kilpaurheilijana tuota rasvaprosenttia tulee seurattua vuosittain.
      Itselläni loppuivat kuukautiset pari vuotta sitten, kun pihdeillä mitattu tulos meni alle 17. Mutta tässä kohtaa pitää muistaa yksilöllisyys. Itsellä tuo 19-20 tuntuu sopivalta senkin perusteella, että tunnen silloin itseni terveeksi ja elinvoimaiseksi. Esimerkiksi urheilutulokset eivät tunnu paranevan, vaikka siitä alemmaksi rasvat tippuisivatkin vaan päinvastoin mennään huonompaan suuntaan.

      • Nainen 39v

        ja lisääkin saa laittaa.

        Mä pidin tuota n. 20 %:ia suht korkeana kun aina olen liikkunut paljon ja suht terveellisesti myös syön. Mutta ei se sitten taida niin huono ollakaan...
        Niin ja onhan se 15%:nen jauhelihakin jo aika vähärasvaista :D :D

        Oliskohan fitness-kisailijoilla 10 - 15% kisa-
        kunnossa ollessaan?


      • nainen_33
        Nainen 39v kirjoitti:

        ja lisääkin saa laittaa.

        Mä pidin tuota n. 20 %:ia suht korkeana kun aina olen liikkunut paljon ja suht terveellisesti myös syön. Mutta ei se sitten taida niin huono ollakaan...
        Niin ja onhan se 15%:nen jauhelihakin jo aika vähärasvaista :D :D

        Oliskohan fitness-kisailijoilla 10 - 15% kisa-
        kunnossa ollessaan?

        Minulla rasvaprosentti on 10 % tasan ollut vuosia.En harrasta urheilua vaan lähinnä liikuntaa. Enemmän aireobista ja juoksua, mutta niitäkin harvoin (yli viikon välein). Veriarvoni ovat loistavat, olen aina ollut geneettisesti tällainen. Saan syödä, mitä haluan, enkä tarkkaile painoani.Kuukautiseni ovat aina olleet tosi säännölliset ja tulin heti raskaaksi, kun niin päätettiin. Poikkeuksiakin siis on luonnostaan. Turha pyrkiä sellaisiin arvoihin, joita ei luonnostaa ole. Hyväksykää itsenne sellaisina kuin olette. Siitä on hyvä lähteä.


      • ******
        nainen_33 kirjoitti:

        Minulla rasvaprosentti on 10 % tasan ollut vuosia.En harrasta urheilua vaan lähinnä liikuntaa. Enemmän aireobista ja juoksua, mutta niitäkin harvoin (yli viikon välein). Veriarvoni ovat loistavat, olen aina ollut geneettisesti tällainen. Saan syödä, mitä haluan, enkä tarkkaile painoani.Kuukautiseni ovat aina olleet tosi säännölliset ja tulin heti raskaaksi, kun niin päätettiin. Poikkeuksiakin siis on luonnostaan. Turha pyrkiä sellaisiin arvoihin, joita ei luonnostaa ole. Hyväksykää itsenne sellaisina kuin olette. Siitä on hyvä lähteä.

        Olen niiiiiiin kateellinen... ite oon 27,8 % ja liikun niin paljon kun vaan pystyn per viikko. Zumbaa, kuntosalia, kävelyä, uintia, pilatesta ja kahvakuulaa.


    • Salin valtiatar

      Mä sanoisin, että on aika yksilökohtaista, mikä on hyvä. Riippuu siitäkin, miten pitkään rasva% pitää alhaalla. Esim. fitnesskilpalijoilla on kilpailukaudella rasva% matala, mutta muuten normaali.

      Omaa en ole tällä hetkellä mittauttanut, joten en tiedä mikä se on. Yleensä se on ollut normaalisti n. 20, dieetin jälkeen huomattavasti alhaisempi. Mulla on todella paljon lihasmassaa, joten en näytä kovin pieneltä silloinkaan kun prossat on alhaalla.

      Pihtimittaus on luotettavin, vaa'an mittaukseen en luottaisi ollenkaan.

      • Rasvapallero

        Pistin paremmaksi.. Mulla on 32% ja se mitattiin niillä pihdeillä ja silti väitti tyttönen, että on normaalin rajoissa! :D

        Olisihan se lystiä jos saisi tuon puolitettua, mutta tuntuu vaan paino nousevan, vaikka syön "ohjeiden" mukaan ja spinnailen 3,5h viikossa (ma, pe, la 30min ja ti, to 1h) käyn salilla 3 kertaa viikossa (tunnin kerralla) 30-45min reippaat aamulenkit tyhjällä mahalla joka aamu.

        Mun pää on varmaan vaan tämän mallinen, ettei rasva pala, vaikka sitä on yllin kyllin poltettavana... ylipainoa on nimittäin 25kg! :D


    • rasvaprosentti

      oli 15,4 %, tiedä sitten kuinka tarkka tulos, mutta en todellakaan ole mikään luikku (mitat noin 164cm, 56kg) enkä mikään bodari. Melko lihaksikas olen ollut aina ja lihakset kasvavat nopeasti, mutta olen kuitenkin ulkoiselta olemukseltani myös melko pehmeän ja naisellisen näköinen (suuret rinnat, pikkuisen pyöreyttä vatsassa jne.) Lihaksia kyllä siis löytyy myös. Kuukautiset tulevat aivan normaalisti ja syön melko surutta rasvaa ja hiilareita.En todellakaan näytä miltään Madonnalta.

    • aikui38nen

      Tänään pihdeillä mitattu! Tyytyväinen olen.

    • Puolinainen

      Rasvaprosentti mitattiin elektronisesti juuri äsken ja tulos oli 16,5. Mainittakoon perään, että kuukautiset ovat myös parhaillaan. Ei lopu ei... :)

      Nyt painoindeksi on vähän yli maagisen 18,5 alipainorajan. Joskus kun painoindeksi oli 17 kuukautiset tulivat myös ihan normaalisti. Toisaalta sen ali menevä onkin jo aivan sairaalloista laihuutta.

      PS: Oma ulkonäköni nyt ei ole ihanteeni, naisessa saa mielellään olla jotain mistä tarrata kiinni. Minua ennen yksi tyttö tuossa mittauspisteellä mittasi rasvaprosentikseen 23 ja oli aivan häpeissään, vaikka oli terveen ja hyvännäköinen nuori nainen. Älkää ihmeessä laihduttako liikaa! Liikunnallinen saa olla, mutta ei nälkäpäivämainos.

      • läski vai lihaksikas?

        elektroniset mittarit antavat minulle aina ihan karmeita lukuja, viimeksikin 33%!!! Olin jo ihan alamaissa kun mielestäni peili ei näytä mitään ihrakertymiä kunnes oman salin ohjaaja sanoi, että tiesithän mittareiden valehtelevan kun kropassa on enemmän lihasta! Kun lihasmassa määrä ylittää jonkun tietyn rajan, mittari ei enää osaa tarkasti erottaa vettä, lihasta ja läskiä.
        Pitäisi mennä pihtimittaukseen, saisi varmistuksen tähän...


      • ikuinen pömppis?
        läski vai lihaksikas? kirjoitti:

        elektroniset mittarit antavat minulle aina ihan karmeita lukuja, viimeksikin 33%!!! Olin jo ihan alamaissa kun mielestäni peili ei näytä mitään ihrakertymiä kunnes oman salin ohjaaja sanoi, että tiesithän mittareiden valehtelevan kun kropassa on enemmän lihasta! Kun lihasmassa määrä ylittää jonkun tietyn rajan, mittari ei enää osaa tarkasti erottaa vettä, lihasta ja läskiä.
        Pitäisi mennä pihtimittaukseen, saisi varmistuksen tähän...

        minulla on tuossa vatsan päällä aina ollut sellainen pieni "pömppö" ja käsivarsissa "allit". alimmillaan rasvaprosentti ollut 21%, - nyt rasvaprosentti on 27,8%. ( minulla oli parin vuoden ajan todella kova suklaa-addiktio liittyen masennukseen, jolloin paino nousi yli 10 kiloa. nyt onneksi olen päässyt siitä ja elämäntapani ovat palautuneet terveellisiksi.) jatkuvaa yritystä ollut kuntoilulla ja ruokavaliolla saada "alleja" ja "pömppistä" katoamaan - turhaan.

        olin lapsena pehmeän pyöreähkö, normaalivartaloinen kuitenkin. epäilen että lapsuuden pikkuisella "pullukkuudella" olisi osuutensa asiaan?


      • naikkonen86
        ikuinen pömppis? kirjoitti:

        minulla on tuossa vatsan päällä aina ollut sellainen pieni "pömppö" ja käsivarsissa "allit". alimmillaan rasvaprosentti ollut 21%, - nyt rasvaprosentti on 27,8%. ( minulla oli parin vuoden ajan todella kova suklaa-addiktio liittyen masennukseen, jolloin paino nousi yli 10 kiloa. nyt onneksi olen päässyt siitä ja elämäntapani ovat palautuneet terveellisiksi.) jatkuvaa yritystä ollut kuntoilulla ja ruokavaliolla saada "alleja" ja "pömppistä" katoamaan - turhaan.

        olin lapsena pehmeän pyöreähkö, normaalivartaloinen kuitenkin. epäilen että lapsuuden pikkuisella "pullukkuudella" olisi osuutensa asiaan?

        Itselläni oli "voimanosto" aikoina rasvaprosentti 15, enkä ollut mikään luikku. Lihasta oli vain enemmän. Menkat tuli silti ihan normaalisti. Lukema 15 saatiin pihtimittauksella, sillä vaakasysteemillä tuli 10,5 minkä takia pihtimittaukseen meninkin (olin aika järkyttynyt). Mutta hiettävät siis todella paljon, eikä nuihin vaakalukemiin kannata luottaa.

        Nykyään rasvaprosentti varmasti hieman noussut, mutta ei se itseä haittaa :), tyytyväinen olen näinkin.


      • maailmanennätys%
        naikkonen86 kirjoitti:

        Itselläni oli "voimanosto" aikoina rasvaprosentti 15, enkä ollut mikään luikku. Lihasta oli vain enemmän. Menkat tuli silti ihan normaalisti. Lukema 15 saatiin pihtimittauksella, sillä vaakasysteemillä tuli 10,5 minkä takia pihtimittaukseen meninkin (olin aika järkyttynyt). Mutta hiettävät siis todella paljon, eikä nuihin vaakalukemiin kannata luottaa.

        Nykyään rasvaprosentti varmasti hieman noussut, mutta ei se itseä haittaa :), tyytyväinen olen näinkin.

        Mulla mitattiin pihdeillä rasvaprosentiksi 34 %. Sitten sellaisella laitteella mistä vaan sivuilla olevista kahvoista pidetään kiinni niin sain tulokseksi 30 %, mikä laitteen taulukon mukaan on ihan normaali kun luku suhteutetaan omaan ikään, pituuteen ja painoon.
        Painoa pitäisi pudottaa noin 7 kg.


    • 3xäiti

      Mulla on monella laitteella mitattu rasva%. Käsissä pidettävillä laitteilla tuli hyvin eri lukemia, toisella 11.3 ja toisella 16%. Se millä missit mitattiin, tuli 22%. Olen 165cm ja 56kg, lihaksikas (mutta vaatekokoa 34) ja tiedän että mulla rasvaa on vähän. Lihasprosentti on kuitenkin 34, eli korkea. Käyn salilla 4-6 kertaa viikossa erittäin monipuolisesti tehden eri lihasryhmät hyötyliikuntaa ja kävelyjä, kesällä juoksua ja erittäin pitkiä rullaluistelureissuja usein. Luottakaa peiliin enemmän ku mittauksiin...

    • Tuleva ft

      Opiskelen fysioterapiaa amk:ssa ja saatiin just koululla mitata kaiken maailman prosentteja itestämme, ja luotettavin tulos tuli kyllä ammattilaistenkin käyttämästä InBody kehon koostumusmittarista. Laitteen toiminta perustuu jotenkin nesteiden kiertämiseen elimistössä, ja se laskee mm. lihasten/rasvan osuuden koko painosta.

      Mitat mulla on 173/62 ja rasvaprosentiksi sain 18,2. Olin tosi tyytyväinen kun olen tässä parin vuoden ajan painiskellut paino-ongelmien kanssa ja jätin liikunnan harrastamisen kokonaan pois laiskuuttani. Nyt olen kuitenkin vuoden ajan liikkunut suht säännöllisesti ja kiinnittänyt huomiota ruokavaliooni ja vaikka paino on pysynyt samana, niin lihasta on tullut lisää ja höttömakkarat hävinneet vyötäröltä.

      Mielenkiintoisinta oli kyllä tietää, että lihasta koko kehon painosta oli mainiot 28,1 kg ja rasvaa 11,3 kg.
      En ole ottanut selvää, missä muualla pystyisi tekemään samaisen inbody-mittauksen, mutta jos joku viisaampi tietää enemmän niin olisin kiitollinen tiedosta! Laitteet on tosi kalliita mutta uskoisin että esim. suurilla kuntoilukeskuksilla on käytössään vastaavanlaisia mittareita.

      Pihtimittauksiin suhtaudun melko kriittisesti, sillä pihdeillä mitattu rasvaprosenttini oli välillä 25-27 ja suurimmalla osalla meidänkin ryhmäläisistä siitä tuli monta prosenttiyksikköä suurempi kun pihdeillä mitattiin. Hieman skeptisesti ajattelen kyllä myöskin "maallikkomittareista" eli vaa'an rasvaprosentinmittauksista, jotka peruvat usein vaakavalmistajan asettamiin keskiarvoihin.

    • ellervo

      Mulla rasvat viime viikon mittauksen mukaan 11,9%. Olen nainen, 24v. Kuukautiset tulee kuin kello, mahasta saa kiinni, en ole kuivan kesän orava. Harrastan liikuntaa n. 3-5 kertaa viikossa (juoksu, sali, jumpat), syön suht. terveellisesti. Ihan kuulemma normaali olen mittaajan mukaan, terve atleetti! Että ei se niin vakavaa ole jos rasvat on alhaalla. Ja mittaus tehtiin elektronisella mittalaitteellla. Edellisen kerran tehtiin n. puoli vuotta sitten sellaisella mini-laitteella kun otetaan käsillä kiinni. Sen mukaan rasvat oli 18%, sitten lähdin 3kk matkalle Aasiaan jossa laihduin n. 4kg.

    • -Orvokk1

      Kävin InBody kehoanalyysissa ja mulla oli rasvaprosentti 12,5. Synnytin vähän yli puoli vuotta sitten ja imetyksen olen juuri lopettanut. Maitoa kyllä tulis vielä! Eli jos kehoni pystyy maitoa tuottamaan tällä prosentilla ja muutenkin voin hyvin niin ei kai siitä haittaa ole!

    • nitta2

      Minun painoni 62.2kg F=rasva% W= vesi%


      F=Rasva 34.1%
      W=Vesi 47.6%

    • Jgf

      Noin 11

    • saaolla

      no en ole mies mutta näkö valikoi eduksesi ei siis kauheasti tarvitse mennä kisakuntoilemaan tuossa oli harrastava ja loput osaakin lötköttää sohvalla kuin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe