Lasien tummennus ammattilaisella.. mitä voi vaatia?

tinted windows

Jos auton (takaosan) lasit tummennetaan 200 - 300 euron hintaan "ammattilaisella" eli vaikkapa jossain niistä lukuisista firmoista mitä täälläkin on mainittu, niin mitä on lupa odottaa työn jäljestä?

Ovatko minkäänlaiset kalvoissa näkyvät taitokset tai ilmakuplat, pienetkään sellaiset "hyväksyttäviä" (eli voiko kalvoja asentaa lainkaan ilman että ainakin jotain pientä virhettä aina näkyy)?

Vai voiko ammattilaisen tapauksessa odottaa ja vaatia virheetöntä jälkeä? Taitaa vaan noissakin olla aikamoisia eroja, mitä nyt vähän tässä on palstaa lukenut... :(

16

26266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojoo

      Yleensä jos ammattilainen tekee, niin sopii odottaa virheetöntä jälkeä, jos ei ole kannattaa hieman katsoa hintaa ja vaatia alennusta asennuksesta. Itse olen saanut aina virheetön ammattilaiselta.

      • tinted windows

        > Yleensä jos ammattilainen tekee, niin sopii odottaa virheetöntä jälkeä, jos ei ole kannattaa hieman katsoa hintaa ja vaatia alennusta asennuksesta. Itse olen saanut aina virheetön ammattilaiselta.

        Ok. Siksi kyselen että sitten tiedän mitä on kohtuullista vaatia...

        Toisaalta sitten potuttaa jos jälki ei olekaan hyvää, ennemmin maksan täyden hinnan hyvästä työstä kuin alemman hinnan huonosta, jota saa sitten siinä autossaan katsella siitä eteenpäin.. :(


    • mikä saattaa näkyy on takalasissa vaakasuoraan menevä leikkaus, joka näkyy aavistuksen kirkkaampana kuin muu lasi, ulkoa katsottua sitä ei pitäisi näkyä koska ammattilainen saa sen osumaan takalasin lämppärin langan kanssa tasaan siten että lanka peittää sen.

      Syy miksi sellainen saattaa tulla, on autossa pitkä takalasi (siis auton pituus-suunnassa) ja kalvoa ei tehdä kuin jotain maksimi leveyttä. Esim. takalasi katosta alas takakontin luukulle 110cm pitkä (ja lähemmääs 170 levee) ja kalvon maksimi leveys vaan 90cm, jolloin tummennus joudutaan tekemään kahdesta osasta.

      • kalvotus

        Huh huh. Ammattilaisella on kalvo rullassa ja sitä on leveydeltään siinä kymmeniä metrejä. Korkeudeltaan rullan koot vaihtelee mutta en ole kuullutkaan että takalasin laittaa ammattilainen kahdesta palasta, vaan aina yhdestä.


      • soihtu

        3M:llä on ainakin 1,5 m korkeaa kalvoa ja niin on muillakin valmistajilla! eli ei tarvi tehdä varmaan minkään auton takaikkunaa 2 palalla


      • soihtu kirjoitti:

        3M:llä on ainakin 1,5 m korkeaa kalvoa ja niin on muillakin valmistajilla! eli ei tarvi tehdä varmaan minkään auton takaikkunaa 2 palalla

        kaverilla oli joskus 90luvun puolenvälin Toyota Celica, siihen oli hommattu tummennukset ammattilaisella (90 luvun lopulla/2000 alussa) ja siinä oli kuvailemani kaltainen raita. Tuskin huomattava, mutta siellä se oli.


      • ex kalvottaja
        kalvotus kirjoitti:

        Huh huh. Ammattilaisella on kalvo rullassa ja sitä on leveydeltään siinä kymmeniä metrejä. Korkeudeltaan rullan koot vaihtelee mutta en ole kuullutkaan että takalasin laittaa ammattilainen kahdesta palasta, vaan aina yhdestä.

        se että ammattilainen tekee takalasin kahdesta palasta ei johdu siitä että ei osaisi vaan siitä että joissain automerkeissä takalasi on vaan niin kaareva ettei kalvo taitu yhdestä palasta vaikka kuinka lämmittäisi..joitain ilmakuplia saattaa jäädä,nekin häviävät ajan kuluessa,kyseessä on vesi joka jää väliin,rasterien kohdalla pitää itse painella niitä hetken aikaa että kalvo tarttuu..

        se että kuljettaa autossa eläimiä esim koiria ja vie paskasen ja karvasen auton suoraan kalvottajalle on ihan omaa tyhmyyttä,karvoja eksyy aina väliin,ei autoja imuroida ennen kuin kalvotetaan.


      • hene jgjgj

        kyllähän niitä kalvoja on 2metrii leveetäki toi 90cm leveys o aika paska puhetta


    • peli...

      Virhe voi olla myös ikkunassa.Pieni raapu lasin sisäpuolella näkyy kalvossa.Omassa autossa oli kalvottajan mahdotonta päästä pesemään lasin joka kohtaa,joten likaa jäi kalvon alle.Lopputulos kumminkin 10-....Osa ammattilaisista jopa kieltäytyi"mahdottomasta"tehtävästä,mutta KALVOPAJA klaarasi sen hienosti.Oli myös mukava asentaja.

    • Tuning Sepi

      Moro! Tietääkö kukaan et pitääkö paikkansa kun olen kuullut huhuja että Tampereen keskustaan oltas avaamassa uus tummennus mesta?? Ja jos ammattilainen laittaa kalvot niin kyylä jäljen pitäs olla hyvää!

    • Röle

      Omat pari autoa Lustigin porukka on kalvottanut, kuten tuttujenkin. Työlle ja kalvoille viiden vuoden takuu nykyään heillä. Muistaakseni Lumar:n kalvoja käyttävät.

      Nykyiseen farkkuuni takalasiin jäi yksi vajaa puolensentin ilmakupla, tästä ilmoitin Juhalle ja hän lupasi soitella kun tulevat seudulleni seuraavan kerran, kalvo takalasiin uusittiin. Joten heiltä ainakin sopii odottaa virheetöntä työtä.

      Kyllähän työllä takuu pitää olla!

      • takuutaku

        mulla jäi takalasiin aivan millin kokoisia ilmakuplia muutama. kävin teettämässä jossain lafkassa jonka mainos sattui osumaan silmään kalvotuksia etsiessä..
        suurin visuaalinen haitta on kuitenkin takalasiin yläreunaan jäänyt likajälki. itseasiassa siinä on ollut autoliikkeen mainos eikä ilmeisesti kunnolla pesty lasia. tämä jälki on melko tökerön näköinen. aikomus on myöhemmin asioida kyseisessä liikkeessä muilla asioilla. saavat laittaa tuonkin kuntoon kun takuuta on.


    • ................

      säästät paljon rahaa.

      • ...

        Riihimäellä on nykyään nuorehko jätkä joka tekee 10vuoden kokemuksella tummennuksia ja mielestäni ihan ok hinnoin. Facebookista löytyy sivutkin Autopaja Salonen.


    • Vaaralliset kalvot

      Laittomia etusivuikkunoiden tummennuksia näkee paljon ja viranomaiset ei puutu niihin.

    • Tummennusjätkä

      Itse tummentanut useita kymmeniä laseja täydellisesti ihan bilteman ja motonetin kalvoilla. Eilen ensimmäistä kertaa tuli auto johon en pystynyt laittamaan kalvoa kunnolla takalasin kaarevuuden takia. En viitsinyt ruveta pienistä paloista tilkkutäkkiä tekemään.
      Jos innostun, koitan lasin tummennus lakkaa. Siitä on tullut paljon kehuja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe