onko tuttu läääke

käyttäjä

Onko teille tuttu lääke sellainen kuin Voltaren 50 mg,se on lääkärin määräämä reseptilääke.
Tänä aamuna viimeksi käytin auralliseen migreenikohtaukseen.Jos käytätte kyseistä lääkettä, otatteko vielä kohtauksen päätyttyä ,kun päätä särkee ,lisää? Lääkepurkin kyljessä sanotaan että 2-3 päivässä.
Mikä muu lääke teidän mielestänne auttaa ,jos migreeni tulee harvakseltaan, noin kolmen kk:n välein
Kiitos jo etukäteen!

49

60657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pää kainalossa

      Minulla on ollut lääkettä Voltaren ja nykyään Voltaren retard (eli pitkävaikutteinen) mutta en ole saanut niitä migreeniin vaan selkäkipuun. Voltarenhan on pääasiassa tulehduskipulääke. Mutta nyt kun ajattelin että ainakin minulle se on kyllä auttanut selkä- ja niskakipujen lisäksi myös päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Että kai sitä sitten voidaan "pelkään" päänsärkyynkin määrätä.

      • migipää

        vaan ei indikaatiolla migreeni vaan selkäsärky, migreeeniini Voltaren ei auta.


      • alkuperäinen kyselijä

        Unohdin kirjoittaa, että lääkkeen nimi on Voltaren Rapid,50mg,muuttaako se asiaa miksikään? tarkistin juuri,on määrätty kipuun ja särkyyn 1-3 kertaa päivässä, ja omalääkärini nimenomaan määräsi sen migreeniin, en ota koskaan muuhun särkyyn ja kyllä minulla vaivoja riittää, Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta asiaani kohtaan,vieläkin saa ottaa kantaa!


      • hoitsu
        alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

        Unohdin kirjoittaa, että lääkkeen nimi on Voltaren Rapid,50mg,muuttaako se asiaa miksikään? tarkistin juuri,on määrätty kipuun ja särkyyn 1-3 kertaa päivässä, ja omalääkärini nimenomaan määräsi sen migreeniin, en ota koskaan muuhun särkyyn ja kyllä minulla vaivoja riittää, Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta asiaani kohtaan,vieläkin saa ottaa kantaa!

        kyseessähän on vain lääkkeen imeytymismuoto (rapid).

        Lueppa itse vaikka os. http://www.yliopistonapteekki.fi-sivuilta, sieltä löydät tämän kyseisen lääkkeen, indikaatiot ym. tiedot.

        Outo on migreenilääkkeen valinnaksi.


        Miksi et ota muuhun särkyyn?


      • ihme ja kumma
        hoitsu kirjoitti:

        kyseessähän on vain lääkkeen imeytymismuoto (rapid).

        Lueppa itse vaikka os. http://www.yliopistonapteekki.fi-sivuilta, sieltä löydät tämän kyseisen lääkkeen, indikaatiot ym. tiedot.

        Outo on migreenilääkkeen valinnaksi.


        Miksi et ota muuhun särkyyn?

        Muistan tarkasti lääkärini sanoneen että ottaisin ainoastaan migreeniin kyseistä lääkettä.Pitääpä ottaa puheeksi seuraavalla lääkärireissulla,mitä hän tarkoitti.Olen aina uskonut lääkärini sanaan, mutta uskon minä Sinuakin.Muihin vaivoihin minulla siis on muita lääkkeitä.Hyvää kesää !


      • myös hoitsu
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Muistan tarkasti lääkärini sanoneen että ottaisin ainoastaan migreeniin kyseistä lääkettä.Pitääpä ottaa puheeksi seuraavalla lääkärireissulla,mitä hän tarkoitti.Olen aina uskonut lääkärini sanaan, mutta uskon minä Sinuakin.Muihin vaivoihin minulla siis on muita lääkkeitä.Hyvää kesää !

        minäkin sain voltaren rapidia hartia särkyyn, mutta huomasin sen auttavan myös migreeniin!


      • Auttaako kipuun
        myös hoitsu kirjoitti:

        minäkin sain voltaren rapidia hartia särkyyn, mutta huomasin sen auttavan myös migreeniin!

        Menen kohta leikkaukseen,jossa säretään myös luuta. Olisin kiinnostunut miten Voltaren vaikuttaa leikkauskipuun. Kenellä on kokemusta!!!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        migipää kirjoitti:

        vaan ei indikaatiolla migreeni vaan selkäsärky, migreeeniini Voltaren ei auta.

        Kyllä Voitavan migreeniinkin autta


    • miggu

      on melko erikoinen valinta migreeniin, olisiko peräti ensimmäinen kerta kun kuulen moista.

      • alkuper.kirj.

        Ihanko totta että joku jolla on migreeni.ei tiedä kyseistä lääkettä,kyllä se on meikäläistä auttanyt monta vuotta,ja määrätty migreeniin.lääkärini jopa toivoi etten käyttäisi sitä muuhun vaivaan,pitää seuraavalla kerralla kysyä8(8VASTAANOTOLLA SIIS)


      • kaikki viestittäjät
        alkuper.kirj. kirjoitti:

        Ihanko totta että joku jolla on migreeni.ei tiedä kyseistä lääkettä,kyllä se on meikäläistä auttanyt monta vuotta,ja määrätty migreeniin.lääkärini jopa toivoi etten käyttäisi sitä muuhun vaivaan,pitää seuraavalla kerralla kysyä8(8VASTAANOTOLLA SIIS)

        tietävät kyseisen lääkkeet, mutta eivät ole käyttäneet sitä indikaatiolla migreeni!

        On todella erikoinen valinta neurologiltasi migreeniin tuo Voltaren, migi indikaatiolla sitä ei löydy edes Pharmaca Fennicasta (lääkäreiden, en nyt tarkoita tätä potilaille osoitettua suppeata opusta).
        Voltaren pääindikaatiot ovat mm.reuma, sekä leikkauksien ja vammojen jälkeisten kipujen hoito (itse olen käyttänyt sitä mm. luunmurtumien yhteydessä).

        T. hoitsu


    • ---

      Lääkäri määräsi myös minulle Voltarenia ja saman annostuksen migreeniin. Tosin otan sitä vain silloin kun en enää voi sillä viikolla ottaa kohtauslääkettä että ei sitten tulisi lääkkeistä johtuvaa migreeniä. Voltaren ei minulla ole kylläkään auttanut migreeniin. Eli myös Voltarenia määrätään migreeniin.

    • Tiinalta

      Olen kuullut, että jos joutuu migreenin takia päivystykseen, niin siellä saattaa saada Voltaren-piikin. Piikkinä se saattaa auttaa niitäkin joiden migreeniin Voltaren ei muuten tehoa.

      • SiiliII

        Sairaalassa varmistin leikkauksen jälkeen hoitajalta, voinko turvallisesti ottaa Imigranin migreenikohtaukseeni. Hän totesi siihen, että voihan sen ottaa, mutta heillä on kyllä antaa ihan Voltareniakin siihen tarkoitukseen. No, turvauduin kyllä armaaseen Imigraniini - tulehduskipulääkkeet kun ei tee migreeniini sitä eikä tätä.

        Poikaystäväni päänsärkyihin Voltaren tosin tehoaa kuin häkä.


      • Sannikkki

        Minulla Voltairen Rapid auttaa näköhäiriöihin. Pitää ottaa 3-4 tablettia heti.


      • FatihSaaPilia
        SiiliII kirjoitti:

        Sairaalassa varmistin leikkauksen jälkeen hoitajalta, voinko turvallisesti ottaa Imigranin migreenikohtaukseeni. Hän totesi siihen, että voihan sen ottaa, mutta heillä on kyllä antaa ihan Voltareniakin siihen tarkoitukseen. No, turvauduin kyllä armaaseen Imigraniini - tulehduskipulääkkeet kun ei tee migreeniini sitä eikä tätä.

        Poikaystäväni päänsärkyihin Voltaren tosin tehoaa kuin häkä.

        Jöpöttääkö härälläsi pillerin ottamisen jälkeen 🙈


    • J Laakso

      Sain polvivammaani Voltaren Rapid 50 mg ja yllättäen huomasin, että kun otin lääkettä migreenikohtauksen aikana, kohtaus lieveni ja kun otin parin tunnin päästä toisen, kohtaus meni ohi. Säästin sitten näitä lääkkeitä migreeniäni varten :o) Lääke on sitäpaitsi hyvin halpa migreenilääkkeisiin verrattuna, 14 pilleriä maksoi jotain 7 € muistaakseni.

      • J Laakso

        Migreenissä 50 mg:n alkuannos otetaan kohtauksen ensioireiden ilmaantuessa. Ellei kipu lievene kahden tunnin kuluessa alkuannoksen ottamisesta, voidaan ottaa toinen 50 mg:n annos. Tarvittaessa voidaan ottaa 50 mg:n lisäannoksia 4-6 tunnin välein. Kokonaisannos ei saa ylittää 200 mg:aa vuorokaudessa.


    • ei auta

      migreeniin tippaakaan. Lapaluun lihas- ja luukalvotulehdukseen tehoaa kyllä, mutta minulla ei migreeniin tippaakaan. Just laivalla ( huom en ollut ryypännyt mitään edellisenä päivänä ), tuli Tukholmasta laivaan palatessa migreenin esioireet, otin yhden tabletin ja 2 tunnin kuluttua toisen. Meinasin "kuolla" päänsärkyyn, hain infosta tavallista Panadolia ja aah, helpotti puolessa tunnissa. Eikä ollut ekakerta kun kokeilin päänsärkyyn, joten mulla ei auta.

    • karolinska intitut

      ei kuulemma käytä voltarenia koska se on jollain tavalla kuulemma haitallinen?

      • kirsi40

        mulle annettiin voltareni 50mg tenniskyynärpää
        vaivoihin, mut ei ole kyl mielestäni auttanut
        yhtään.


      • pieni punatukkainen nain
        kirsi40 kirjoitti:

        mulle annettiin voltareni 50mg tenniskyynärpää
        vaivoihin, mut ei ole kyl mielestäni auttanut
        yhtään.

        Olen kärsinyt migreenistä jo murrosikäisestä lähtien. Monien kokeilujen jälkeen erään farmaseutiksi opiskelevan ystäväni neuvosta kokeilin Voltarenia (rapid) 50 mg.
        Niinkutsutut uudemmat täsmälääkkeet, joita olen myös kokeillut, eivät kohtauksiini tehonneet ja ovat kaikenlisäksi kohtuuttoman kalliita. Viimeiset kymmen vuotta olen käyttänyt ainoastaan Voltarenia, joka on aina taltuttanut migreenini jo auraoireista lähtien. Onneksi ikä tuo naisihmiselle helpotusta ja migreenikohtauksetkin ovat menopaussin jälkeen harventuneet. Muiden migreenistä kärsivien kanssa keskusteltuani olen oppinut , että yrityksen ja erehdyksen kautta löytyy kullekin sopiva lääke. Minulle se oli Voltaren.


      • Yö uni mennyt

        Olen ottanut Voltaren Rapid 50 mg lauantaista lähtien kaksi kertaa päivässä nivelkipuihin kyynerpäässä ja ranteessa. Maanantaina vyötärölle ilmaantui kummallisia, kutisevia paukamia, jotka hävisivät tai pienenivät vuorokauden kuluessa. Tunti sitten heräsin mahdottomaan kutinaan. Olen täynnä erikokoisia paukamia, joita syyhyttää kovasti. Niitä on kyynärtaipeissa,reisissä, vyötäröllä ja niskassa. Taidan olla allerginen Voltaren Rapidille. Onko kukaan muu saanut lääkkeestä allergiakohtausta?


    • mutta minä

      käytän migreeniini aina Miranax 550mg. Sitä saa ottaa max. 2 pvässä. Tällä hetkellä se tepsii. Jos ostan kaupasta särkylääkettä se ei auta ollenkaan??!

      • Mattis2

        Kyllä ihan Voltaren Rapidin pakkausselosteessa kun tarkemmin lukee niin mainitaan myös migreeniin hoito.


      • riittää

        Miranax auttoi minuakin aluksi.
        Nyt on lääkkeenä Maxalt Rabitab 10mg.


    • tubulus

      Lääkärini määräsi Voltaren Rapidia minulle migreeniin ja kyllä se toimii jos vain hoksaa ottaa lääkkeen riittävän ajoissa ja melko usein otan tehosteannoksen parin tunnin kuluttua edellisestä tabun ottamisesta. Tepsii hyvin myös kuukautiskipuihin.

      • sama juttu minullakin

        Minullakin on Voltaren Rapidia ja vie säryn erittäin hyvin vain jos ehtii ottamaan nopeasti ensimmäisten näköoireiden aikaan. Tunnin kahden päästä sitten toinen.


    • jep.. .

      Voltare 50 rapid ei auta mutta ja ottaa mahaan
      mutta kas Voltare autta pistoksena .
      Lääkärien mukaan se on hyvin henkilökohtaista.

    • -relert-

      On tuttu lääke, mutta monen vuoden takaa. Minulle on kokeiltu lähes kaikki vähänkään mahdolliset kipulääkkeet. Ei auttanut Voltaren. Olen saanut myös joskus Voltaren-piikin Tk:ssa, ehkä jopa kaksi. Muistan vain sen, ettei tehonnut ja niine hyvineen minut lähetettiin kotiin jatkamaan migreenin kärsimistä... sanoivat, ettei pysty antamaan enempää kipulääkettä, muuten sydän pysähtyy...että sellaista suhtautumista oksentavaan ja puolikuolleeseen migreenipotilaaseen takavuosina...Siitä opin sen, ettei Terveyskeskukseen kannata ainakaan mennä kovassa migreenikohtauksessa. Onneksi nykyisin saan apua Triptaaneista ja kohtaukset ovat lievempiä ja tulevat harvemmin.

    • Ipumaxia

      ja Imigran Radis 50 tai 100 mg migreenikohtaukseen. Ne pitää ottaa yhtä aikaa. Ei Voltaren yksin migreenikohtaukseen auta, mutta yhtessä Imigranin kanssa ja nimenomaan Imigran Radiksen kanssa. Joskus otan Voltaren tilalle ibuprofeenia eli Buranaa tai..

    • pankkitäti

      Auttaa minulla ainakin ja juuri aurallisen migreeniin joka tulee onneksi harvakseltaan. Otan heti 2 pilleriä ja lepäämään rauhalliseen paikkaan. Muut lääkkeet eivät ole auttaneet.

    • nainen49

      söin sitä ennen . Ihan hyvä lääke. Mulle lääkäri sanoi et voin ottaa kaksi päivässä .Otin ensin jotain muuta ja jos ne eivät auttaneet ja otin sitten yhden woltarenin ja jos se ei auttanut niin lähdin ensiapuun.

      • nainen49

        Lisäys edelliseen ja sitten kuin jouduin sairaalaan sain sielläkin volttareenia suoneen . se oli minulla migreenilääke.se olisi vieläkin ,mut kun tulin sille allergiseksi.


    • miranax

      ei voltaren ole migreenilääke,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,sitä annetaan lihastulehduksiin ja koviin lihaskipuihin,monesti syönyt itse niitä nivelsärkyyn,milloin selkäkipuun,,,,,,,,,,,,,,,,otapa lekuriin yhteyttä ja pyydä OIKEA MIGREENILÄÄKE,,,,,,,,,,,,,EI MIGREENIIN TARVI TULEHDUSKIPULÄÄKETTÄ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      • tuleh.

        Neurologini sanoi minulle,että migreenikohtauksen aikana verisuonen seinämät ovat tulehtuneet ja tuottavat jotain tulehdusaineita. Niin näin maalaisjärjellä ajatellen voisi tulehduskipulääkkeet siihenkin auttaa.


    • jussi696969691224

      hujj

    • tiutau33

      Mullekin on määrätty Voltaren retard 100mg. Ei auta tipaakaan migreeniin, mutta toimii tilanteessa,kun herään aamuyöstä särkyyn, otan sekä täsmän, että Voltarenin. Neurologini sanoi, että tämmöiseen jo hyvässä vaudissa olevaan aamuyön migreeniin kannattaa ottaa molemmat, koska hoitavat eri asiaa ja näin edesauttavat ohi menoa. Toimii kyllä paremmin kuin
      täsmä yksisnään, siis nimenomaan täs aamuatakissa.
      Käytän myös joskus ennaltaehkäsevänä, jos joudun tilanteesseen, mikä aina aiheuttaa migereenin.

    • sirpale...

      Hei!

      Itselläni käytössä nopeavaikutteinen Burana-Caps 800 mg( eli otan 2 kpl 400 mg kapselia kerralla.)

      Myös itselläni migreeni alkaa sahalaitakuviolla näkökentässä.Heti lääkkeet ja sitten n. puoleksi tunniksi lepäämään silmät kiinni, yleensä sahalaita häipyy siinä ajassa ja lääke jo on alkanut vaikuttamaan eikä päänsärky pääse valloilleen.Joskus saatan joutua ottamaan muutamien tuntien kuluttua uuden lääkkeen,400 mg riittää.

      Sairastamani migreeni lienee helpoimmasta päästä.Viimeisimmästä kohtauksesta oli aikaa yli vuosi ja nyt sitten taas jostain syystä kahden viikon sisällä ollut 3 kertaa.Mulla ei ole ole tietoakaan mistä johtuu, ei ennakko tuntemuksia, olo saattaa olla loistava ja sitten vaan yhtäkkiä huomaan sahalaitakuviosta, etttä aha nyt alkoi migreeni.

      Omalla kohdalla Burana toimii erinomaisen hyvin!

    • mustelma

      minul
      le ei sopinnu volttaren tuli mustelma herkkyyttä ja veren vuotoa joten ei sopinnu ollenkaan.

    • ihme ja kumma

      Onko kenelläkään tullut Voltarenista jalkojen turpoamista?

    • TV

      Itse sain Voltaren 50mg migreeniin muutama viikko lapseni syntymän jälkeen. Ymmärsin, että tuo lääke oli ainoa, mitä lääkäri pystyi imettävälle äidille määräämään migreenikohtauksiin, täsmälääkkeitä kun ei imettäessä voi ottaa. MIelenkiintoista kyllä, nyt kun luin tuoteselostetta, huomasin, ettei myöskään Voltarnenia tulisi syödä imetyksen aikana.

      Onnekseni en koskaan joutunut syömään migreenilääkkeitä imetyksen aikana, yksi kerta päivystyksessä riitti, mikä oli kyllä hirveistä hirvein kokemus. Pariviikkoinen lapsi oli vierelläni sairaalan sängyllä kamalan migreenikohtauksen aikana ja minun piti samalla imettää häntä - muuta ruokaa kun ei raukkaparka ollut koskaan syönyt. Huh, onneksi kerta jäi ainoaksi.

    • timpea

      kaverilta kysyttiin että "otatko rankasti alkoa kun maksa arvot korkeat", eikä ollut ottanut puoleen vuoteen.

      Epäilivät että olisiko voltaren 50mg aiheuttanut maksa arvojen nousun ja lääke vaihtoon.

    • inneksen

      Jos migreeni on jo ns päällänsä,nii ei tietenkään enää voltaren auta,eikä auta mikään muukaaan kuin se täsmälääke,itsellä ne täsmälääkkeet veti ihan pollan sekaisin,oiskun jotain huumetta ottanu..huh huh..2 muistaakseni niitä vaan otin ja kaamea olo tuli niistä..volterenii lääkäri määräs mullakii siis migreeniin,ne vaan pitää ottaa ennen kuin oikeesti alkaa pehemmin sattumaan

    • phettpk

      itellä on annoksena 50 mg 3 auttaa jonkin verran 1 pilleri vaikuttaa noin 5 tuntia,muutenihan hyvä lääke

    • kauhulla

      Hirvittävä lääke.Lääkäri määräsi hermomurtumaan.Tripla migreeni ja pahoinvointia.Ilmeisesti nirrin yrittää ottaa lääkäri pois?

    • Naapuriapu

      Tulehduskipulääkehän tuo Voltaren on, yksi niistä monista. Auttaa, jos auttaa. Aiemmin migreeniin käytettiin yleisesti Clotamia, mihin lie sekin kadonnut? Vaikka tulehduskipulääke sekin oli. Toisille auttoi, toisille ei.

      Migreenin täsmähoitoon käytetään mykyään sumatriptaania (Esim. Imigran). Ruotsissa tuo näyttäisi olevan käsikauppalääke, Suomessa vaatii reseptin. Samoin Voltaren (25 mg tbl) on Ruotsissa käsikaupassa, Suomessa reseptillä. Ja, jos 25 mg ei riitä, otat 2 tbl. jolloin annoksesi on 50 mg.

      Tällaisia eroja eri maiden välillä vain on!

    • Anonyymi

      Siis se on totta että niskasta se pää kipu tulee ja voltaren raipad vastaa samaa lääkettä kuin Diklomex 50 samoja vaikkuteita.mutta on nämä nopeita vaikutuksia näillä kahdella max15 min.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe