Solifer Export XTR50 Skootteri

Kannattaako ostaa?

Minulla on otsikon mukainen skootteri tilauksessa, ollut jo muutaman viikon, valkoisen saisi heti, mutta odottelen punaista.
Täällä on ollut kai lähinnä negatiivisiä kommentteja Soliferista, käynnistysongelmia ym.
Siksi on alkanut mietityttämään, kannattaako sitä sittenkään ostaa..
Jos tähän viestiin viitsisivät kaikki Soliferin ostaneet kirjoittaa kommenttinsa, oliko onnistunut kauppa, vai kannattako Soliferia karttaa kuin ruttoa?

102

46613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostaisitko

      kiinalaisen auton, moottoripyörän jne.? Nämä solikat ovat kiinalaista halatutantoa tyypilisimmillään. Enpä suosittelis!!!

      • kusetettu

        Ostin Soliferin toukokuussa 2007. Kesti ehjänä 150 km. Variaattori rikki,lasku 161 €. Mopo korjaamolla lähes 2 viikkoa. Korjauksen jälkeen ajoin 3 km, hajosi uudestaan, kone pyörii mutta ei kulje mihinkään. Taas viedään korjaamolle, kauankohan kestää?? Taidan siirtyä takaisin polkupyörään.


      • LOL ÄPÄRÄT
        kusetettu kirjoitti:

        Ostin Soliferin toukokuussa 2007. Kesti ehjänä 150 km. Variaattori rikki,lasku 161 €. Mopo korjaamolla lähes 2 viikkoa. Korjauksen jälkeen ajoin 3 km, hajosi uudestaan, kone pyörii mutta ei kulje mihinkään. Taas viedään korjaamolle, kauankohan kestää?? Taidan siirtyä takaisin polkupyörään.

        MULLA KYSEINEN SKOOTTERI OLLU VUODEN JA EI MITÄÄ VIKAA JA MENEE MULLA 80KM/H ANGST KUSIPÄÄT OLKAA HILJAA JOS ETTE MITÄÄ TIEDÄ TOLLASII ÄPÄRII PITÄS TIRVASTA NOKKAAN


      • olen1heistä

        Perinteisiä vikoja tässä skootterissa on ollut peilien irtoaminen, öljytankki hörppää hieman vettä lätäkköön ajettaessa (ei tietenkään aina), hyytymiset, varsinkin ajon jälkeen pysähdyttäessä. Pienellä korjailemisella ja sellaisella tästäkin saa ihan OK pelin, mutta jos ei jaksa laillisesti "viritellä" niin kannattaa ostaa jokin toinen malli. Joltakin toiselta merkiltä.

        Ja tätä täysin samaa mallia saa suomesta halvemmallakin, mutta ilman Soliferin tarroja. Merkkiä en nyt muista, mutta joku näistä "halpamerkeistä" se oli.


      • se on baotian
        olen1heistä kirjoitti:

        Perinteisiä vikoja tässä skootterissa on ollut peilien irtoaminen, öljytankki hörppää hieman vettä lätäkköön ajettaessa (ei tietenkään aina), hyytymiset, varsinkin ajon jälkeen pysähdyttäessä. Pienellä korjailemisella ja sellaisella tästäkin saa ihan OK pelin, mutta jos ei jaksa laillisesti "viritellä" niin kannattaa ostaa jokin toinen malli. Joltakin toiselta merkiltä.

        Ja tätä täysin samaa mallia saa suomesta halvemmallakin, mutta ilman Soliferin tarroja. Merkkiä en nyt muista, mutta joku näistä "halpamerkeistä" se oli.

        Baotian bt49qt-7 sama mopo eri tarrat. solikassa 13 tuuman etu rengas kun baotianissa 12 tuumaa


    • skrymer90

      ..muitten mielipiteitä, kaikki kiinalaiset on ihan samanlaisia tekniikaltaan, mulla on san remo jolla on ajettu pian 2000km ongelmitta

      • jopas jotain, jo

        2 tkm! Mulla Pösössä jo 11.000 km. Vähä naurattaa!!!!


      • solifer-
        jopas jotain, jo kirjoitti:

        2 tkm! Mulla Pösössä jo 11.000 km. Vähä naurattaa!!!!

        itselläni ollu vähä päälle kuukauden solifer.on ollu yksi vika.(en ajanu sitä sisään niin voi olla että johtu siitä)siis tuli sellanen ongelma että ei meinannu jaksaa lähteä käyntiin.se sammu aina. sain sen käyntiin ja lähin.olin ajanu jotaki kilsan niin se sammu yhtäkkiä.kun olin ajamas sitä huoltoon niin se ei jaksanu liikkua ku korkeintaan 35.korjaaja sanoi että pikkuvika siinä oli. nyt mopo on kuosis ja aivan mahtavasti menee.huoltomies otti prikan pois niin se kiihty huomattavan paremmin ja kulkee vakiona 65-70.hyvä peli se on. kannatan


      • kans
        solifer- kirjoitti:

        itselläni ollu vähä päälle kuukauden solifer.on ollu yksi vika.(en ajanu sitä sisään niin voi olla että johtu siitä)siis tuli sellanen ongelma että ei meinannu jaksaa lähteä käyntiin.se sammu aina. sain sen käyntiin ja lähin.olin ajanu jotaki kilsan niin se sammu yhtäkkiä.kun olin ajamas sitä huoltoon niin se ei jaksanu liikkua ku korkeintaan 35.korjaaja sanoi että pikkuvika siinä oli. nyt mopo on kuosis ja aivan mahtavasti menee.huoltomies otti prikan pois niin se kiihty huomattavan paremmin ja kulkee vakiona 65-70.hyvä peli se on. kannatan

        Prikan pois mistä? Kaasarista vai variaattorista ?

        Kaasarissa on ainakin se kumiholkki kurina, mutta oliko variaattorissa prikka?


      • : :
        solifer- kirjoitti:

        itselläni ollu vähä päälle kuukauden solifer.on ollu yksi vika.(en ajanu sitä sisään niin voi olla että johtu siitä)siis tuli sellanen ongelma että ei meinannu jaksaa lähteä käyntiin.se sammu aina. sain sen käyntiin ja lähin.olin ajanu jotaki kilsan niin se sammu yhtäkkiä.kun olin ajamas sitä huoltoon niin se ei jaksanu liikkua ku korkeintaan 35.korjaaja sanoi että pikkuvika siinä oli. nyt mopo on kuosis ja aivan mahtavasti menee.huoltomies otti prikan pois niin se kiihty huomattavan paremmin ja kulkee vakiona 65-70.hyvä peli se on. kannatan

        Ajelet nyt rekisteröimättömällä ja vakuuttamattomalla kevytmoottoripyörällä.

        Kiinni jääminen tulee kalliiksi.


      • fude05
        : : kirjoitti:

        Ajelet nyt rekisteröimättömällä ja vakuuttamattomalla kevytmoottoripyörällä.

        Kiinni jääminen tulee kalliiksi.

        Mun kiinanihmeellä ajettu n. 24tkm ja toimii vielä hyvin. variaattorin hihna vain luistaa :D


      • kyllä vai ei

        Onko viritetty ,koska kurittomat tuntuu kestävän kauemmin?


    • solifer-

      niin ja vielä se että mun solifer ainakin käynnistyy täydellisesti.

    • uuiiygtfre<

      riippuu vähän mis ostit sen kun jossain niis oli heti kun avaimen oli kääntänyt virta lukos niin kieros luku mittari näytti 10.000xmin ostitko hobby halist jos ostit niin oli kannattaa vaa

    • cmopar

      Jees. Itse tilasin Solikan Hobby Hallista. Toimi kokonaista 5km ennenkuin rupesi pätkimään. Nyt on ollut viimeiset 5 (!!) viikkoa Salon Bikeservicellä takuuhuollossa, eikä pojilla ole vieläkään hajuakaan siitä, missä vika on. ("Seuravaksi vaihdetaan kansi, jos se olisi vaikka päästänyt läpi. Jos ei auta niin joudutaan purkamaan kone".)

      Hobby Hall taas ilmoittaa, ettei asia kuulu heille, koska he "vain markkinoivat ja myyvät näitä" (?!).

      Eli kannattaisi ehkä harkita jonkun käytetyn, toimivan laitteen ostamista..

    • toimii

      Ajettu 200 km kakspäällä (kaikki), tilattu Hobby Hallista. Ei minkäänlaista vikaa hyvin toimii ja pirun hyvä ajaa. Ensi viikolla 300km huoltoon ja sisäänajo tehty :) olen erittäin tyytyväinen.

      • 350km

        ajettu 350 km, kaikki ok.


      • sollu
        350km kirjoitti:

        ajettu 350 km, kaikki ok.

        ei oo kokemusta sollusta, mutta onko tietoa tuosta halpahallin xtr 50:stä , että onko se sama kuin tuo citymarketin xtr 50? siinä ei oo soliferin merkkejä ja on 200€ halvempi, muuten just samanlainen.
        hirvittää vaan nyt, kun on lukenu noita juttuja, että ei vissii kannata laittaa rahoja tollaseen shittiin???


      • ihan
        sollu kirjoitti:

        ei oo kokemusta sollusta, mutta onko tietoa tuosta halpahallin xtr 50:stä , että onko se sama kuin tuo citymarketin xtr 50? siinä ei oo soliferin merkkejä ja on 200€ halvempi, muuten just samanlainen.
        hirvittää vaan nyt, kun on lukenu noita juttuja, että ei vissii kannata laittaa rahoja tollaseen shittiin???

        mulla toiminut ihan hyvin,tosin mulla se on ihan uusi,vasta 12km takana ;D ainut vika oli,että sammu yhtäkkii ja ei käynnistynyt,vietiin korjaukseen ja tulpan hattu oli vaan löysällä. ei muuta vikaa ollut. annatteko muuten kaasua kun käynnistätte sen?


      • mun solifer toimii

        Oikein hyvin on mielestäni toiminut (lähes 3000 ajettu). Kovaa kulkee vakiona. Pikkuongelmia on ilmennyt, muttei sen pahempaa. Ihmisillä tuntuu olevan aika kovat ennakkoluulot soliferia kohtaan, ihan turhia.

        Vikoja:
        * Kierrokset ei meinannu millään nousta yli 6000:nnen; syy: ilmanputsari likainen.
        * Sähköstartin nappula ei meinannut millään käynnistää konetta; todennäköinen syy: nappula rikki, nappula takuuna vaihtoon.
        * Rengas tyhjenee kahdessa viikossa; todennäköinen syy: renkaassa reikä
        * Vilkkukytkin ei meinaa millään kytkeä vilkkua päälle; todennäköinen syy: nappula rikki, takuu loppunut.

        Myös etuhaarukka vaihdatettiin maksutta valmistajan pyynnöstä.

        Muute on ihan mukava vehje.


      • ujäbä
        ihan kirjoitti:

        mulla toiminut ihan hyvin,tosin mulla se on ihan uusi,vasta 12km takana ;D ainut vika oli,että sammu yhtäkkii ja ei käynnistynyt,vietiin korjaukseen ja tulpan hattu oli vaan löysällä. ei muuta vikaa ollut. annatteko muuten kaasua kun käynnistätte sen?

        mä ostin tänään solifer xtr exportin 350 euron hinnalla ja olen TODELLA!!!!!! Tyytyväinen siihen mitä ostin vm:2007 ja mittarilukema:4490. kulkee tasaisella 60km/h ja jyrkässä alamäessä sain tänään 100km/h lasiin ET REPIKÄÄ SIITÄ HUUMORIA!!!!!!FUCKIN RUIKUTTAJAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • omistan soliferin

      Moi. Juu mul on soliferin skootteri. Kyl se toimii ihan hyvin. Heti aluks se ei käynnistynyt. Meillä se piti aluksi nostaa sille keskijalalle ja polkea sitä
      kaasujalkaa monta kertaa. Ja sitten kun käynnistin sen niin väänsin samalla vähän kaasua. Kyllä se siitä :) Hyvä skootteri on ^^

    • huolestunut isä

      Älä osta soliferiä tyttärelläni 600km ajettu ja kaasu jäi jumiin seuraukset ei tässä tapauksessa ollut kuin aineelisia koska kaasu jäi päälle sivutiellä eikä ollut vastaan tulijoita . 400m iso päätie jossa rekkoja ja muutenkin paljon liikennettä joten seuraukset olisi voinnut olla hirveät.
      En toivo vastaavaa kenellekään edes sivuteillä.
      Joten sivuta kyseinen merkki!!!!! HYVÄÄ KEVÄTTÄ

      • Anteeksivain

        Ei millään pahalla, mutta kaikissa mopoissa on kaasun kiinni jääminen mahdollista. Se ei ole pelkästään Soliferin vika. Kokemusta kaasun jumittumisesta on esim. näistä mopoista: Tunturi, Helkama, Suzuki


      • kyllänäin on

        elikkäs jos skootterissa hirttää kaasu kiinni niin vaara tuskin tulee koska pieni kone eli mopon saa jarrutettua vaikka kaasu olisikin pohjassa ja vielä kaiken lisäks mopon saa sammutettua ja sammutuksen jälkeen mopo jarruttaa samantien mutta ei jarruilla vaan koneella


      • Toinenkin kaasun kanssa kam...

        Sama kävi itsellenikin. Kaasu jäi pohjaan ajaessani illalla vilkkaalla tiellä. Ei ollut mukava kokemus kun vauhtiakin oli n 55. Molemmat jarrut lukkiutumispisteessä 35.. :/ mopo oli ennen ajoa seisonut pihalla muutaman asteen pakkasessa parisen tuntia.. lieneekö sillä vaikutusta asiaan..


      • masa vaan
        Toinenkin kaasun kanssa kam... kirjoitti:

        Sama kävi itsellenikin. Kaasu jäi pohjaan ajaessani illalla vilkkaalla tiellä. Ei ollut mukava kokemus kun vauhtiakin oli n 55. Molemmat jarrut lukkiutumispisteessä 35.. :/ mopo oli ennen ajoa seisonut pihalla muutaman asteen pakkasessa parisen tuntia.. lieneekö sillä vaikutusta asiaan..

        Joo, ois niissä mopoissa käytettävä bensan seassa jäänestoa ihan niin kuin isommissakin peleissä (endurot yms...), tuppaa muuten jäätymään kaasarin neula ylä asentoon kuhan saa sopivasti kylmää kera bensan...


      • huoh2000

        EIKÖ SIINÄ OLE JARRUJA :ooo


    • Ylpeä omistaja

      Kyllä kannattaaa solifer ostaa... laatu peli, itse olen ajanut noin 2tkm ja ei mitään vikaa ole muuta kun, että ajoin tossa viikko sitten kadun reunustaan ja meni pakoputki kasaan ^^ No joo siis ei mitään vikaa ole , lähtee käyntiinkin ilman kaasua jne. Ja soliferissähän ei ole prikkoja variaattorissa..

    • solikan ommaja

      mulla on solifer.. just sain viikko sitte.. toimii tosi hyvin.. vähä liianki hyvin. :) mulle sopiva vehje ainaki. :) ite tykkään. ja saa ainaki kuljettaa kaverin mukana.. :)

    • Tyytyväinen__

      Ostin keväällä soliferin ja yli 1000km ajettu eikä mitään vikaa! monella "laatu" merkillä on tehtaat kiinassa ja samanlaisia romuja ne on kaikki

    • Ssina-

      Itselläni on tuo Solifer ja tälläkin hetkellä hajalla.. En suosittele ostamaan, minulle siitä ei ole koitunut kuin vain harmia. Siinä oli jo ostaessa valmistusvika ja se oli noin puolivuotta korjauksessa.

      • vitun urpo

        joo no ittellä on tommonen kiinan vispilä ehdin 5k ajaan niin leipo kiinni nyt tulos 72cc pytty ja kisa vari sun muuta ;P ihan hyvä menopeli


      • Solikan Owner

        SOLIFER XTR50 Export on surkein mopo mitä on ikinä onnistuttu värkkäämään. Niissä on kaikissa viimestään 500km - 1000km kaks konevikaa. Suosittelen ostamaan vaikka Solifer Speed tai joku muu EI IKINÄ SOLIFER XTR50 Exporttia.
        Itellä on nyt tuo Soliferin 2008vuosimallin supermoto pelannu perkeleen hyvin, mittarissa jo 5579km, eikä oo ollu yhtään vikoja. Vakiona kulkee 62km. Mutta oikeesti älä ikinä osta SOLIFER XTR50 Exporttia.


      • ******
        Solikan Owner kirjoitti:

        SOLIFER XTR50 Export on surkein mopo mitä on ikinä onnistuttu värkkäämään. Niissä on kaikissa viimestään 500km - 1000km kaks konevikaa. Suosittelen ostamaan vaikka Solifer Speed tai joku muu EI IKINÄ SOLIFER XTR50 Exporttia.
        Itellä on nyt tuo Soliferin 2008vuosimallin supermoto pelannu perkeleen hyvin, mittarissa jo 5579km, eikä oo ollu yhtään vikoja. Vakiona kulkee 62km. Mutta oikeesti älä ikinä osta SOLIFER XTR50 Exporttia.

        mulla on solifer xtr50 export ja on hyvin toiminut.. 1267km ajettu ja vasta nyt tuli vika... JA SEKIN PELKKÄ SÄHKÖVIKA, kun cdi-boxi hajos.. ja kerran on ilmajohto irronnu


      • JOOOOOO EI
        Solikan Owner kirjoitti:

        SOLIFER XTR50 Export on surkein mopo mitä on ikinä onnistuttu värkkäämään. Niissä on kaikissa viimestään 500km - 1000km kaks konevikaa. Suosittelen ostamaan vaikka Solifer Speed tai joku muu EI IKINÄ SOLIFER XTR50 Exporttia.
        Itellä on nyt tuo Soliferin 2008vuosimallin supermoto pelannu perkeleen hyvin, mittarissa jo 5579km, eikä oo ollu yhtään vikoja. Vakiona kulkee 62km. Mutta oikeesti älä ikinä osta SOLIFER XTR50 Exporttia.

        oo sinä äpärä hiljaa oot vaa kateellinen jolla ei oo ees mopoo pitää tulla tänne haukkuu mee takas hiekka laatikolle ja vaiha vaipat samal!! lol mikä hemmo : DD


      • Alkaamotimennä
        Solikan Owner kirjoitti:

        SOLIFER XTR50 Export on surkein mopo mitä on ikinä onnistuttu värkkäämään. Niissä on kaikissa viimestään 500km - 1000km kaks konevikaa. Suosittelen ostamaan vaikka Solifer Speed tai joku muu EI IKINÄ SOLIFER XTR50 Exporttia.
        Itellä on nyt tuo Soliferin 2008vuosimallin supermoto pelannu perkeleen hyvin, mittarissa jo 5579km, eikä oo ollu yhtään vikoja. Vakiona kulkee 62km. Mutta oikeesti älä ikinä osta SOLIFER XTR50 Exporttia.

        Mullakin ongelmia ollut rakkaan Solikkani kanssa, suurin osa kulumatuotteiden vika tho. Mutta nyt tarttis apua. Hihnan alueilta kuuluu saatananmoinen räminä heti kunperää skoban käynnistää. Mistä voisi johtua? Ei mitään näkyviä vaurioita ole. Kyseessä suruisenkuuluisa Solifer XTR50 Export.


    • joo on

      Itellä on Solifer xtr50, moitteettomasti toiminut, 6000km mittarissa. Rullien, variaattorin Jousen ja kaasarin vaiholla 85km/h .Hyvä peli kiinan skootteriksi.

    • moimasa

      ihan kiva tolla päristellä vakiona se 75km :) naurattaa ku kaverit tulee jollain 3000e supermotojen kaa jotka kulkee 35km :DD

    • heheh

      Hyvin toimi "talvella"kin ja syksyllä pellossa. :D Kumiholkki kaasarista pois niin ei oo niin lussu enää. Lähtee hyvin käyntiin antamalla vähän kaasua.

      • Jopi 84

        Mistä päin kaasaria se kumiholkki pitää poistaa?
        Voisitko antaa neuvoa?
        Kiitti!


      • solikka 07-08
        Jopi 84 kirjoitti:

        Mistä päin kaasaria se kumiholkki pitää poistaa?
        Voisitko antaa neuvoa?
        Kiitti!

        Kertokaakin missä kumi ON! Huollossa ei ainakkaan mun Exportissa mitään kumeja ollut!! Meneköö taas Sanlit ja Baotiaanit sekasin! Soliferi export on Sanli! Speedi on Baotiani!

        Miten saa kiertämään Sanli/exportin!!


      • Skode kulkemaan
        solikka 07-08 kirjoitti:

        Kertokaakin missä kumi ON! Huollossa ei ainakkaan mun Exportissa mitään kumeja ollut!! Meneköö taas Sanlit ja Baotiaanit sekasin! Soliferi export on Sanli! Speedi on Baotiani!

        Miten saa kiertämään Sanli/exportin!!

        Ei siellä kaasarissa mitään kumia löydy, mutta siellä on messinkikinen rajoitintappi, joka on kaasuttimen päällä olevan "luukun alla". Sitä ei saa poistaa, mutta sitä voi kiertää ylöspäin, jotta luisti voi nousta korkeammalle ja siten koneesta saa vasta täydet tehot irti. Messinkitappia voi myös vähän viilata lyhyemmäksi, jos sitä ei pysty tarpeeksi ruuvaamaan. Satulan alla oleva luukku auki, josta näet kaasarin yläosan, sekä sen kaasarin kannen.


    • Miccke

      Itelläni ei oo kokemusta kun Helkama AX:tä, Gilera Ice:tä ja Honda monkeystä, mutta oon ajanu mun kaverin Solifer endurolla jossa ei ole mitään vikoja koskaan olutkaan. sillä on tällä hetkellä ajettu jtn 4-6t km. En oo vielä kuullut häneltä valituksia siittä. On täysin vakio ja kulkee silti 65 km/h loivaan ylämäkeen. Suosittelen!!!!!

      • Tyydyttymätön

        Onko teille ihme, että on 2000km ajettuna Soliferilla? Laatuvermeellä voit ajella 20 000km ja paljon enemmänkin. Suosittelisin käytettyä laatuvehettä - Piaggio, Aprilia, Peugeot (ei V-Clic), Derbi, Gilera.


      • ........

        joooo ei todellakaan kulje solifer endurot ylämäkeen sitä mitää 60km/h vakiona hyytyy jo pieneen ylämäkeen.... muutta isomalla konella ihan mahdollista ja kunno vireillä onnistuu helposti.....


      • Yllätti
        ........ kirjoitti:

        joooo ei todellakaan kulje solifer endurot ylämäkeen sitä mitää 60km/h vakiona hyytyy jo pieneen ylämäkeen.... muutta isomalla konella ihan mahdollista ja kunno vireillä onnistuu helposti.....

        Mulla on nyt just sisäänajo valmiina ja hyvin on toiminu vaikka ei ookkaan ihan aina sääntöjä noudatettu. en kyllä usko että se kulkis yli 45 ja ylämäkeen se hyytyy koska ei saa ajaa yli 30, eli sisäänajoon suosittelen epäjyrkkiä mäkiä. kerran tuli kierrosten kanssa vaikeuksia, ei ne tahtonu nousta mutta mopossa oli ihan pieni vika vaan, eikä maksanu mitään ku takuu oli. Jotain putsattiin ja bensapintaa laskettiin.
        hyvin kesti kolmenkin henkilön painon joskus, vaikka pahoin pelkäsinkin, ja valot on tosi hyvät! kiihtyy mukavasti, paremminkin joskus kun kaverin yamaha ja kesti pitkän matkan, niin että jossain kohtaa mopo hidastu mutta vauhtia muuntelemalla ongelma vaan ohi eli se vika tuli hoidettua ajossa.
        Hyvä peli se on.


      • Yllätti.
        Yllätti kirjoitti:

        Mulla on nyt just sisäänajo valmiina ja hyvin on toiminu vaikka ei ookkaan ihan aina sääntöjä noudatettu. en kyllä usko että se kulkis yli 45 ja ylämäkeen se hyytyy koska ei saa ajaa yli 30, eli sisäänajoon suosittelen epäjyrkkiä mäkiä. kerran tuli kierrosten kanssa vaikeuksia, ei ne tahtonu nousta mutta mopossa oli ihan pieni vika vaan, eikä maksanu mitään ku takuu oli. Jotain putsattiin ja bensapintaa laskettiin.
        hyvin kesti kolmenkin henkilön painon joskus, vaikka pahoin pelkäsinkin, ja valot on tosi hyvät! kiihtyy mukavasti, paremminkin joskus kun kaverin yamaha ja kesti pitkän matkan, niin että jossain kohtaa mopo hidastu mutta vauhtia muuntelemalla ongelma vaan ohi eli se vika tuli hoidettua ajossa.
        Hyvä peli se on.

        Niin ja lisäys vielä: sisäänajossa ajeltiin koko ajan melkein kaks päällä. Eli vielä paremmin kulkee yksin ajaessa!


    • mc-mara

      se on ihan laatu peli huoltaa vain tarpeeksi usein ja käyttää huolellisesti eikä rääkkää. suosittelen ostoa. =p

      • -93

        Huippu peli, tosin vasta 700 ajettu nii eihä sitä tiiä jos tulee vielä vikaa, mutta en kyllä usko että pahempaa tulee. Kaikista parasta siinä on että se lähtee paremmin käyntiin ku kavereitte kalliit "laatu" vehkeet ja kulkeeki nopiaa vaikka on vakio. Itelläni jotai 62km/h mutta riippuu tietysti omasta koostaki.. Ainoana vikana piän tankin tosi pientä kokoa.. Itellä ainaki tulee tankattua tosi monesti viikossa. Mutta eipähä mee kerralla kauhijasti rahaa bensaan nii ei harmita rahan meno nii paljoa :D Ja syöki aika vähä.. luv my bike, suosittelen


    • Iloinen omistaja

      Mul on toi solifer exportti ajettu noin 700km ja toimii nätisti. Yhes vaihees tuli jotain vikaa ku ei pysyny käynnis, esim valois. Vein huoltoo ja joku luiska vaihettii ja sen jälkee ei oo ollu vikaa. Kulkee ihan vakion tosi hyvin. Lujempaa ku kaikki kavereiden kalliit "huippu" mopot ja skobet. Et oon kyl tyytyväinen ostoon. Eikä kuluta bensaa melkei yhtää.

      • gcbhn

        1200 ajettu, toimii täyvellisesti :)


      • indokiinan ihmeet=paskaa
        gcbhn kirjoitti:

        1200 ajettu, toimii täyvellisesti :)

        Noi kiinalaisen pikkutytön käsin kokoon hitsaamat "soliferit" on kaikki yhtä kuraa. Mul on sentäs AITO solikka kasikytluvulta, Export Automat, se se vasta onki luotettava peli. Suomes tehty nääs, paitti kone on tomoksen ja tehty sloveniassa, hyvin pelaa kaikki. Kattokaa keltasest pörssist tai nettimotost ittellenne vanhat kunnolliset mopot, ajokuntosii saa halvemmalla ku noi kiinan solifferit maksaa uutena.


    • solifer omistaja

      omani toimii kyllä hyvin. ainoat miinukset ovat, helvetin ärsyttävä inininä ku kiihdyttää,tanko on löystynyt niin että kääntyy vinoon välillä mutta se kiristetään ja sitten jos kaasun laittaa pohjaa niin alkaa nykimään ihankuin alkaisi rajoittamaan mutta kun ei pistä kaasua ihan pohjaan vaa antaa sellasen 4/5 osaa kaasusta niin ei töki (vika todennäköisesti liian pieni suutin).

    • ndnjldalaldskdasld

      alkuun oli käynnistys ongelma, jäin muutamia kertoja tien poskeen. Vein soliferin huoltoon ja ne vaihto kaasarin eipä ole sen jälkee käynnistysongelmia ollut.

      • kannatan ostmaista

        mopossa ei ole ollut mitään vikaa ja olen ajanut 1400 km. hyvä mopo suosittelen kaikille


    • Kohtuu tyytyväinen

      Itelläni ollu tää nyt sellasen puol vuotta, ajettu noin 500km ja moottori on toiminu moitteettomasti mutta pikkuvikoja kyllä löytyy. Esim. kaasuvaijeri jäätyy jo pikkupakkasessa nopeusmittari särky jo ensimmäisellä viikolla enkä oo jaksanu korjauttaa (kilometrit ei kirjaudu, etu myytäessä), saatanan ärsyttävä ininä kaasuttaessa. Mitenkähän sais vähän viritettyä?

      • tyytyväinenskopaan

        mun mielestä ei noissa solifereissa oo mitään vikaa, mulla ollu kolme vuotta, 5000km ajettu, hyvin toimii. ei oo mitään vikoja ollut, ihan normi huollot vaan tehty.. ihmeteltii vaan, että miks se pitää niin kamalaa meteliä, mut se vissiin johtuu sit siitä, että se on nelitahti ja siinä on 2tahdi putki, et on paisari..?
        onko tehtaalla ollu ylimääräsiä putkia ja niitä on sit tungettu noihin malleihin.
        mutta tosiaa iha näppärä skootteri, kulkee sen 55 vakiona. sama vika siinä kyllä on, että jos vääntää kaasua niin paljon kun saa, niin alkaa nykimään. mutta ei mun mielestä vikaa ole.


    • Solifer.asd

      Solifer XTR 50 vm. -07 itellä ja takana 3,5tkm. Ei mitään vikoja vielä ainakaan. Vetelin hiomapaperilla vähän pois siitä kaasarissa olevasta rajoitintapista ja sitä lähti sitten ilmeisesti vähän liikaa kun kierrosmittari näyttää kaasupohjassa 10 (x1000). Noh, säädin sitä vähän ja nyt alamäessä mentäessä n. 9 saavuttaa ja sopiva on. Kulkee 75 km/h, eikä mitään muita "virejä".

      Bensaa vaan tuntuu kummasti syövän (jo ennen kuin hioin rajotintappia). Tankkihan on vain 3,8l mutta menee tyhjäksi jo 40-60 km.

      • R50

        Lukekaas Tekniikan Maailmasta, numero muistaakseni huhtikuulta tai maaliskuulta 2010. Siinä oli kiinaskootterin olilko se nyt 12tkm tai 14 tkm testi. Jutusta ilmenee, mitä osia testin aikana vaihdettiin
        paljonko huollot tulivat maksamaan ja polttoainekulut testin ajalta. Mielenkiintoista luettavaa.
        Pojalla Solifer 50R, ajettu juur nyt 3100 km. Takuuna vaihdettu peili, moottorin korvakkeen puslat ja pakoputki laitettu. Kulutus laskettu ja on n.3.3 ltr sadalla. Sais vain olla isompi tankki. Maalataan mahdollisesti ens viikol kameleontti väreillä. Mutta tosiaan, lukekaa tuo TM:n juttu, niin saatatte yllättyä.
        Kertokaas joku viisas kloppi, miks mopoa täytyy virittää.


      • JiiAaAa
        R50 kirjoitti:

        Lukekaas Tekniikan Maailmasta, numero muistaakseni huhtikuulta tai maaliskuulta 2010. Siinä oli kiinaskootterin olilko se nyt 12tkm tai 14 tkm testi. Jutusta ilmenee, mitä osia testin aikana vaihdettiin
        paljonko huollot tulivat maksamaan ja polttoainekulut testin ajalta. Mielenkiintoista luettavaa.
        Pojalla Solifer 50R, ajettu juur nyt 3100 km. Takuuna vaihdettu peili, moottorin korvakkeen puslat ja pakoputki laitettu. Kulutus laskettu ja on n.3.3 ltr sadalla. Sais vain olla isompi tankki. Maalataan mahdollisesti ens viikol kameleontti väreillä. Mutta tosiaan, lukekaa tuo TM:n juttu, niin saatatte yllättyä.
        Kertokaas joku viisas kloppi, miks mopoa täytyy virittää.

        tämä kyseinen skootteri löytyy.
        Aluksi oli vikoja, ilman putsari meni helposti tukkaan ja ei kulkenut, helppo oli korjata.
        Kulkee hyvin, ei kyllä laillisia nopeuksia mutta jos se ei ole ongelma...

        Peilit ovat huonot, löystyvät, irtoilevat ja eivät kestä paikallaan, itse ostin uudet. Hiukan "muovinen" tämä kyllä on, itselläni normaaliajossa humpsis vain katteet putosi. Muuten ollut hyvä.
        Ajettu 6848.


      • kirsi 16v.
        JiiAaAa kirjoitti:

        tämä kyseinen skootteri löytyy.
        Aluksi oli vikoja, ilman putsari meni helposti tukkaan ja ei kulkenut, helppo oli korjata.
        Kulkee hyvin, ei kyllä laillisia nopeuksia mutta jos se ei ole ongelma...

        Peilit ovat huonot, löystyvät, irtoilevat ja eivät kestä paikallaan, itse ostin uudet. Hiukan "muovinen" tämä kyllä on, itselläni normaaliajossa humpsis vain katteet putosi. Muuten ollut hyvä.
        Ajettu 6848.

        saa puhaltaa ilmanputsarin 50-100km välein puhtaaksi muuten nykii ja pätkii, Vaihdoitko kokonaan uuteen ilmanputsariin ja jos niin minkälaiseen ? autaisiko jos laittaisi sukkahousuista palan siihen ilmanputsarin ritilän eteen ?

        3 kesää ajettu 6013km eikä tosiaan muuta vikaa ole ollut.no joo jousitus ja jarrut on mitä ne yleensä näissä " cittari skoottereissa on "


      • deekk

        noin 110km eikä vielkää loppunu bensa ... ihan pelkkää suoraa ajoa. mopo kulkee 55 vakiona kun en viel jaksanu virii pistellä...... tankki oli täynnä(3,8l) ja jäi 1/5 osa tankkin:)


    • enkeksinimimerkkia

      Joo eli itekkin oon nyt vakavissani ostamassa tota skootteria UUTENA :)
      Se ei kyllä ole kiinalainen!
      hintaan 995 lähtee heti.
      Ja jos siihen tulee vikaa niin 2v takuu autta =)

      • zdgDFÖMj

        usko ihan suosiolla. Ei takuu auta jos ei takuukorjaajia löydy. Mut toki oot vapaa ostamaan minkä haluat.


      • Jensenated
        zdgDFÖMj kirjoitti:

        usko ihan suosiolla. Ei takuu auta jos ei takuukorjaajia löydy. Mut toki oot vapaa ostamaan minkä haluat.

        hyvin kulkee. 4324km ajettu, 60km/h kiihtyy ja alamäessä menee 80km/h. Kiinanihmeeksi ei oo mikään paska skootteri. Joten lakatkaa jo ruikuttamasta jos on paska, ku ei se oo!!!11


    • dfgdf

      hei te velli housut solikka xtr50 on parhain moposkootteri

      • ??

        Miks aina moititte kiinalaisia, kattelkaapa kodeistanne made in tekstejä, veikkaan että puolet tavaroistanne on ko. maassa valmistettu oli merkki mikä hyvänsä? Ja eikait ne kymco ukot ilkee haukkua vehkeitään kun ovat maksaneet samasta "idän ihmeestä" tuplahinnan.


      • amis miska
        ?? kirjoitti:

        Miks aina moititte kiinalaisia, kattelkaapa kodeistanne made in tekstejä, veikkaan että puolet tavaroistanne on ko. maassa valmistettu oli merkki mikä hyvänsä? Ja eikait ne kymco ukot ilkee haukkua vehkeitään kun ovat maksaneet samasta "idän ihmeestä" tuplahinnan.

        Mullakin on toi solikan xtr50 ja ilmamitään vikoja toiminu hyvi ny nää 1500 kilsaa. Nyt ku eile tuli himaa ni katkes kaasuvaijeri, ni osaisko joku neuvoo mistä sais hommattua uuden? ja sitten että onko se vaikee vaihtaa?


      • *DUUD*
        amis miska kirjoitti:

        Mullakin on toi solikan xtr50 ja ilmamitään vikoja toiminu hyvi ny nää 1500 kilsaa. Nyt ku eile tuli himaa ni katkes kaasuvaijeri, ni osaisko joku neuvoo mistä sais hommattua uuden? ja sitten että onko se vaikee vaihtaa?

        Solivieteriin on ihan perkeleen vaikee vaihtaa kaasuvaijeri ite. Siinä joutuu ottamaan mittariston irti ja mittariston edessä olevan katteen ja ihan kaikki mahdolliset paskat ihan perseestä koko skootteri ÄLÄ OSTA IKINÄÄN solifer xtr50 exporttia älä tee sitä virhettä että ostat solifer xtr50 exportin IHAN HAISTAPASKA VEHE KOKO KIINAN IHME


      • moimitäkuuluu
        *DUUD* kirjoitti:

        Solivieteriin on ihan perkeleen vaikee vaihtaa kaasuvaijeri ite. Siinä joutuu ottamaan mittariston irti ja mittariston edessä olevan katteen ja ihan kaikki mahdolliset paskat ihan perseestä koko skootteri ÄLÄ OSTA IKINÄÄN solifer xtr50 exporttia älä tee sitä virhettä että ostat solifer xtr50 exportin IHAN HAISTAPASKA VEHE KOKO KIINAN IHME

        saisko toho solifer xtr:ään semmosen on/off kytkimen ja mihi kannattais piilottaa?


    • Solikkajätkä

      Kaikki jotka epäilevät tätä kiinan ihmettä! itselläni on ja toimii mainiosti....Pinetä alittoa mm valomaskiin ja katteisiin niin aivan loistava peli. Rajoitin ja prikka on otettu pois ja kulkee sen 60 kmh että aivan mahtava peli. halvalla saa mutta ulkonäössä se kyllä hieman näkyy(Y)

    • Solifer is king

      Jeees.... Meikälä on toi kyseinen skoba, mallia 2009, ja on kyllä musta ollu sika hyvä ajaa, ja muutenki. Ajoin sillä talvenki, ja se oli aina pihalla (lähti -25 pakkasellaki käyntiin, kun taas koulun pihalla muutamat derbit yms muut romut polki mopojaan ku viimistä päivää..... No, saihan sitäki polkea jonkun verran joskus, mutta enemmän ne muut polkivat romujaan... No, nyt ajettu 4850 km, ei minkäänlaisia vikoja, paitti polkimesta meni puslat, ja jousi.... Sähköllä mennään, en jaksa korjata, ku lähtee muutenki niin hyvin käyntiin. Tänään vaihoin tulpan, niin lähtee näpäytyksestä käyntiin. Koululla oli ratsia, ja 130 kg poliisi päällä kulki 54 tutkaan. Kun itse ajan kulkee 60, ei lujempaa, jos ei ota prikkaa pois..... Suosittelen lämpimästi, hyvä skoba ja halpakin vielä

    • merkin vaihtoon

      Tuosta kaasun jäämisestä kiini. Se on ihan totta!! Kaasuviajeri poikki meni.peilit irtoilee. vois sanoa että ihan huono on mopo.

    • styder

      jos vaihtaa vaan kulutus osii niin homma menee vakiona 50-65km\h et kyl tolla ajaa

    • SANLI kusee

      Voi vitun HINTIT MULLA ON SOLIFER EXPORT XTR50 SANLIN KONEELLA JA IHA PASKA ROMU SYÖ BENSAA JA KONEESSA VALMISTUS VIKOJA JA KAASUVAIJERI JÄÄ TALVELLA JUMIIN.mutta samaa skootteria tehtiin baotian koneella ja se toimii toisinkin SANLIN PASKA HOMO KONE. joten kannattaa ostaessa katsoa ettei lue että SANLI koneessa tai jossain rekkari otteessa

      • Sanli kusee

        lisään .. sylinteri oli soikee hieman ja mäntä myös ja vielä eri suhteessa.
        ja en ole solifer vihaaja ,vihaan vain Sanli .co. :ta


    • aki.kokkonen

      sanon et kannattaa ostaa solifer export xtr50. itelläni on vm:07 ja ajettu 21tkm (yhellä männällä) eikä mitään vikaa. tankin koko on vaan naurettava 3.2litraa mutta sillä pääsen yli 100km. siinä on nelitahti kone ja se kiertää reippaasti yli 12tuhatta kierrosta minuutissa.

    • Metsäkana

      Ikävä kyllä tuo käynnistysongelma on kyllä olemassa.
      Miulla on ollu kyseinen mopo nyt vuoden, se "täytti" kesällä kolme vuotta, itse olen ajanut sillä vasta toukokuusta tähän asti.
      Tykkään kun se menee niin kovaa, 80 vaikka "ihan vakiona" ostettiin =D
      Siitä puuttui jo ostettaessa käynnistys poljin, mikä on harmillista koska se ei meinaa enää lähteä käyntiin..
      Mikä teidän exporteissa on ollut vikana, kun ei ole meinannut käynnistyä?
      tuo vain starttaa ja starttaa, varsinkin aamuisin saa tosi kauan yrittää, ja päivisin (kun on aamulla ajettu) niin lähtee 10 sekunnin sisään ja toisinaan taas menee useita minuutteja..
      Kiihtyvyys on tietenkin vähän huono ja ylämäkiin hyytyy, mutta oon tykästyny tohon vaikka kaikki kovasti on haukkunutkin p*skaksi, miulle riittää että se menee eteenpäin, mutta nyt on ruvennu nyppimään, kun ei koskaan tiedä miten pitkän ajan päästä se lähtee käyntiin
      Voisiko joku muuten kertoa, miksi se on ruvennut noin 65km/h vauhdissa "nykimään", siis hidastaa, sitten taas menee eteenpäin, eikä enää mene vahingossakaan yli 70.. ?:/

      • Metsäkana

        ja mittarissa rapiat 8000.


    • OSTAKAA SOLIKKA !!!!

      Ostin tnä ton SOLIFER XTR50 EXPORT ja toimii iha helvetin hyvin :) Kannattaa ostaa mullekki vaa makso käytettyn 400 € ja siin o viel erikois katteet ja sil o ajettu joku 1908 ja sen vuosimalli o 2009 :) ja kulkee kiitettävästi sen 70 km/h :) olisko viritys ohjeita kellään ? Ostakaa te tyhmät vaa jotai 3000 € skoottereit ku kerra kaadutte ni menee kokonaa kasaa ja sit vituttaa ,sillo ei vitut jos täl solikal kaatu ku oli noi halpaki :)

    • xtr50kukkuujakäyv-08

      Ihan hyvä skoba.. Tosin itellä vaan ''mökkimopona''
      Ajettu yli 8tkm, vakiona 70 km/h..

      Ylämäessä sain ykspäällä ajettua 35, mitä oon lukenu, ni kulemma 2 pääl saat kattoa ylämäessä ku ummot ruisailee rollaattoreilla ohi.

      Valoissa kosketushäiriöitä, syö löböö aika paljon..
      Itellä on vuosmallia -08.

      Toimii sähköstartti ja tekniikaltaan muuten ok..

      Lähivalo on erittäin hyvä, pitkä valo taas kohtalainen/tyydyttävä..

      Hyvä skootteri pieniä vikoja lukuunottamatta, suosittelen kortin ajaneille ;)

      On muutes siitäkin hyvä, koska on isommat renkaat ;)

    • jdaslksdl

      onko se vaarallista muuten jos sattuu menee vähän bensaa tulpan reiäst sisää ;o?

    • grhrhhrh

      Ei ole vaaralllista, bensaahaan siellä muutenkin on. Tosin jos tulpan kierteissä on väljää

    • ejsdbfjhb

      HEI TIETÄÄKÖ KUKAAN mistä kyseiseen merkkiin sais uusia katteita tilattua?
      Tänään kun pakoputkea laitettiin kuntoon ja mopo oli vas.kyljellään maassa ni sinne jäi vasemman puolen kate maahan, siis se mikä on tossa "jalkatilan" alapuolella, ei se mikä on kyljessä.
      Ja siitähän meni tietenkii ne kiinnitys systeemit paskaksi & muutenkin haljennut ja ihan päreinä se kate niin turha enää yrittää takaisin laittaa :D
      Että jos joku tietää mistä katteita tuohon saisi ni olis kiva :)

      • jepulis9

        mc-skoterista saa katteita ja muitakin osia aikas hyvin:)


    • Vanhapieru234

      Ei tietoo mistä saa, ite oon korjannu lasikuidulla ja hartsilla, parempi kuin uusi
      huonoa muovia koko katteet, mattamustalla maalasin koko skoben.

    • k_olarikari

      Totuushan on että minkätahansa skootterin sitten ostat niin tulee kiinasta. Solifer KASATAAN suomessa mikä tekee soliferista hiukan paremman, samat osat on kuitenkin kaikissa (siis laadultaan).

      Omallani sekä naapurin solikalla olemme ajaneet yli 10t kilometriä eikä niissä ole ollut mitään suurempaa vikaa. Naapurini XTR:ssä ei ole ollut muuta vikaa kuin sytytyksen pätkiminen ja senkin korjasimme ottamalla variaattorista nopeudenrajoitusmagneetin pois.

      Eli pointti oli että Solifer on periaatteessa paras kun ajattelee skoottereita.

    • sogeking87

      Mulla on tuo solifer xtr50 exsport ja oon ollu ihan tyytyväinen. Ajettu nyt 2.5Tkm ja muutama ongelma on ollu muummoassa lähivalo ja kaukovalo on kärähtänyt kerran ja mollemmista häviää vähää väliä tehot. vasemmassa vilkussa oli koskekutshäiriö mut korjasin sen nopeasti ja ylämäkeen mentäessä se kadottaa tehot... se on ärsyttävintä koko vehkeessä.

      Muuten oon tyytyväinen ollu

    • Minä

      Meil kans tää ajettu 4 t km ei mittää vikkaa kulkee tasamaalla 60km/h vakiona perkuleen hyvä.

      • annssi1

        sama on mullakin et 4t km mitarissa toimi hyvin mutta nyt tuli joku vika ei löydy mistään ku kulkee vaan 30km/h ja ylämäkee ei jaksa kivuta. kiertää normaalisti. eli oks kellää ollu samaa vikaa niin vois kertoo jos o löytänyt vian niin sais itekin korjattuu hyvä peli on muuten:)


    • vittuuntunu

      annssi1, oothan lämmittäny koneen kunnolla ennen ajoon lähtöä? Talvella nää vehkeet ei liiku nimittäin minnekkään. Tänään oli kaasuvaijeri jäätyny, rikko koko kaasukahvan. Pitäs polttaa koko vehje..

      Nojoo, hyvinhän tuo loppujenlopuks on toiminu sen pari kuukautta. Alkaa kyllä "hiukan" vituttaan kun koko ajan pitää jotain olla tekemässä. Ensin pakoputkeen tuli lommo (katukiveys), oikes kyllä parilla vasarannapauksella ja vääntyi samalla kymmenensenttiä väärään kulmaan. Tuota joutui sitten pari tuntia taivutteleen. Seuraavaks meni variaattorinkopasta käynnistys-systeemi (sähköstartti ei toimi kosketushäikän takia), johon upposkin 80€ (vari-koppa, bendix, puolikuuratas ja käynnistyspolkimen holkki). Ja nyt tämä kaasuvaijeri, joka ei onneksi kovin paha homma ole. PItäisi vain löytää jostain lämmin varasto ja heittää sinne menemään talven ylitte, vois sitten kesällä kaivaa ajettavaksi.

      Jos ongelmat jatkuu niin menee myyntiin ja vaikka manki tilalle.

      • jepjep

        solifer xtr50 uuten ostin 2010 nyt 2013 eli 3 vuotta ja 30tkm nytten meni mäntä eli kai se hyvä ostos oli ja sain jopa puolet osto hinnasta takaisin


    • justiinsa2

      Nyt on pakko kommentoida, vaikkakin vanha keskustelu. Ostin solifer xtr 50:n vuonna 2006, ei mitään ongelmaa. Omistan edelleen, eikä vieläkään ole kosahtanut. Nyt ainoana ongelmana lähes 7 vuoden jälkeen: Vilkut ei toimi. Joten suotta manaa, jossei osaa käyttää niin ei kai se helvetti pitkään toimikkaan!

    • solikka1

      Joo itellä kans kyseinen skootteri, ja rikki jatkuvasti, ihmeellisiä vikoja, ja hyvin on kyllä kohdeltu, en suosittele ostamaan.

    • ei toimi

      Minulla on Soliferin skootteri ja ajettu n. 1000 km. Aluksi toimi hyvin ja olin tyytyväinen siihen mutta nyt viimeaikoina on ruvennut sammumaan itsestään kesken ajon ja joskus ei edes pihasta lähde liikkeelle. Ei ole hajuakaan mikä siinä olisi vialla. Jotenka en suosittele Soliferin skootterin ostoa. Jos ostatte skootterin ostakaa laatu merkki.

    • jesze1

      Ajettu rapiat 9100 solifer sfr -09. leipo koska liikaa viriä :D ja huollon jälkeen ajoin 100km ja ei seuraavana päivänä lähhtenyt käyntiin :o mikä vois olla vikana :/

    • nii vittu

      ittellä toimii vieläki 2008 exportti muuten paitsi männän vaihto edes, kulkee sen 83 ja 5400km takana

      • mopokortinhankkija

        Mulla on 2008 exportti ja toimii hyvin eikä ole ollut suurempia vikoja..kulutusosia joutunut sillon tällöin vaihtamaan. Sillä on ajettu yli 12 000km. Ei ole vakionakaan kovin lussu vehje.


    • jjt96

      Solifer xtr50 export vm 2007, 6635,7km ja männän vaihdoon 5000km kohdalla.
      Fude Baotian Sport vm 2005, 9237,6km -> mäntä just vaihdettu.

      Ei skootterien koneet oo paskoja, jos vain niitä huoltaa (vent. välykset, öljyjen vaihto yms)

      Ainoat viat on ollu variaattorin kopan halkeaminen polkimen kohdalta ja imukaulan murtuminen.

    • Mopoilija_87

      Itsella XTR50 ja kaikki pelaa mainiosti. Ainaha se joka vehkeessä pientä laittoo on, mutta kun pitää huolta koneesta ja tsekkailee öljyt ym. säännöllisesti ni ei isompia vikoja tuukkaan. Niin tosiaan vm.2007 ja viime viikolla tuli 14000 mittariin. Edelleenkin ajan alkup. sylinterisarjalla, mutta se ei perikatoon vie, kun keväällä aion vaihtaa. Virijavarasta sylinteripaketti n. 40€ ja kun ite laittaa ni hyvä tulee.

    • soliferkuski

      ollut solifer export xtr50 uudesta asti,vuodesta 2006...mittarissa päälle 9 tuhatta kilsaa....ainoat viat,kerran vaihdettu tulppa,kerran puola... 35e,akku 25e...tänäänki ajoin duunii ja takas....repikää siitä....nyt on vuosi 2016

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe