KISSOJEN NIMIÄ

nina XD

MInkäslaisia nimiä teidän kissoilla on???
Meidän kissat on Milli ja Reinikainen... Reinikaista kutsutaan usein Reiskaksi tai Reinoksi. Voiko Kissa mennä sekaisin, kun on niin monta lempinimeä??

61

22012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romangolo

      Meillä on, Titta, Ninnu, Riku, Gunilla, Miisa, Nekku, Elli, Dami, Fani ja Lotta....

    • ollu...

      Hilma ja nyt on Selma. Hilmallakin oli nimet: Ikkunen, himmuska, himma ja selmalla on nimet: Semma, uttinen, utikka, utikainen, Nutti, Semmuska, ja sekin on nykyään ikkunen, yppi, Eikä ne oo mitenkään sekasin ollu. kyllä ne on kaikki nimensä tuntenu.

    • hula-hula

      on cindy,söpö,tassu,chili,miranda,piki,pave,oona
      pennut joiya on noin 10

    • Minä vain

      Meillä on Jekku-Patteri ja Lätsä-Pekka Päivärinta, ihan lyhyesti Jekku ja Lätsä vaan. :)

    • huku-muku

      Meillä on 4 kissaa:Sipsu,Mörris,Hupu,lumi :D

    • Antero..

      Sitten on ollut vuosien mitteaan sellaisia kuin Mikki, Viki, Kirre, Pörri, Kisu, Hinni ja Misse. Kyllä kissa useammankin lempinimen tunnistaa, jos vaan on sapuskalle kutsusta kyse.

    • nono

      kaksi poika on Kidi ja tyttö Gilda. monia lempinimiä on, mutta parhaiten tulevat kutsuttaessa omilla nimillään. Tosin lempparit ei varmaan sekoita kissaa, luulen että ne tunnistaa omistajansa äänestä.

    • KissojaPaljon

      Meillä on 7 kissaa ja kasvatamme niitä nimet ovat:

      Miiru, Mirri, Roosa, Lupu, Venla, Kismet, Sasu.


      Äitini kasvattaja nimi on Julentian.

    • ...

      poika on Leevi ja tyttö Sikke

    • juuff

      kissan nimi on Roope."Lempinimiä" mm. karvahanuri,rontti ja vauva.

      • kisunpisu

        meidän kisun nimi on rasmus =D


    • Kissan ommaava tytsy

      Miellä on kaksi kissaa; Sirius Harmaa ja Rillu. Sirius Harmaata sanotaan yleensä Sirreksi tai Siriksi. Rillu on vaan Rillu. :)
      Miun mielestä kissa ei mene sekaisin monista lempinimistä.. :\ Kissa ei edes saata ottaa huomiota uusiin lempinimiin. Sanotaanhan Siriustanikin mm. SiriPiriksi, Pylleröksi ja Lutuseksi. :D

    • Tommij

      3½ vuotias poju... Hyvin tuntee lyhemmätkin versiot Romu ja Romppis.

    • "Eläinhöperö"

      Mun maukujien nimet on Netta ja Nelli.. Ne on oikein ihanat maatiais-siskokset..molemmillakin on vähäsen omia lemppareita mutta pyrin nyt aluksi ainakin puhumaan niille omilla nimillään..

      • miau klub

        keksikää kissojen ehdotus nimiä, aion hankkia kissan enkä tiedä etä mikä sen nimeksi tulee....


      • sjöht
        miau klub kirjoitti:

        keksikää kissojen ehdotus nimiä, aion hankkia kissan enkä tiedä etä mikä sen nimeksi tulee....

        Edesmenneet komeat kaksi kolliamme olivat Kasimir ja Sylvester. Sitten oli Sohvaperuna-Sulo, ja jostain käsittämättömästä syystä äitini nimesi tyttökissansa Sohvi Kyllikiksi. :) Kivoja nimiä mielestäni olisivat ehkä Turo tai Montza... Tai Mushka. Tai sitten ei. :) Tykkäsin itse todella paljon Kasimir nimestä, se oli jotenkin niin hieno, ja niin oli kyllä kissa itsekin. Oikein komea pitkäkarvainen kolli. :) Ja kyllä varmasti kissa tottuu moneen lempinimeenkin, oma kissani kääntyy aina katsomaan vaikka kutsuisin sitä tasavallan presidentiksi taikka karvanaamaksi jne... Eiköhän kissa tunnista omistajansa kutsun enimmäkseen sen omasta (siis omistajan) äänestä. Varmaankin. :)


      • Cat fan
        miau klub kirjoitti:

        keksikää kissojen ehdotus nimiä, aion hankkia kissan enkä tiedä etä mikä sen nimeksi tulee....

        Meillä on Vilpertti eli Vilppu lempinimeltään, sit meil on Ruska ja Tomu


    • tuulia

      tiku, taku ja simba on meil niminä
      pentuja on ne ihkuja

    • ziggy

      Mun kissalleni annoin nimeksi Moritz. :) Se on ikivanhasta lastenlorusta/sadusta, mikä kertoo kahdesta villiviikari pojasta jotka tekee kaikenmaailman kolttosia minkä kerkeää. Ja koska kisuni oli pienempänä juuri sellainen, oli sille pakko antaa toisen tämän sadun pojan nimi. loppu siinä sadussa kyllä on aika julma, että sitä en Moritzille tahdo, mutta kuitenkin. Nimi oli niin sopiva, ja hieno. :) Se ikivanha satuhan oli Maks ja Moritz. :) Mut Moritz oli hienompi nimi. :)

    • Nimihullu

      Mie saan ehkä kissan ja pitäs päättää nimi sille se ois tyttö birma. Oon miettiny näitä: Mimmu, Mimmi, Mimosa, Pipari, Kamomilla, Piparminttu. Mikä on paras. Vastatkaa rehellisesti, nimi on mun mielestä tärkee.

      • omasta kissasta

        Kaikista kaunein noista nimista on miun mielestä Mimosa, kavarillakin sen niminen ja todella kaunis kissa =)
        Ehkäpä tässä ens syksynä on itselläkin mahdollisuus kissan hankintaan x)


      • kissahullu

        mimosa sopii hyvin kissalle


    • Pieru

      Mun kissan nimi on Viiru... keksin sen ku kissamme oli niin viirullinen pentuna.. Me sanomme myös Viirua: Pieruksi , Pojaksi, Pässiksi ja niit nimii on paljon...Ei Viiru oo inakaa menny sekasin niin monista nimistä..

    • kshjhjknbdk

      Kissojen nimiö ovat olleet, Misse, Emma, Oskari jota kutsuttiin myös Oskuksi ja Arttu

    • ninddd

      mun kissan nimeks tulee koda tai luukas :)

    • kissapöhö

      Meillä on Rolleliina lempi nimeltä Rolle, Ruska, Lenni ja Chisu... :)

    • Xisca

      ovat Eetu, Santtu ja Hiski, ja sisareni kissat ovat Otto, Onni, Paavo ja Pentti (joka on kylläkin tyttö)

      • ?????

        Mulla on kaksi 5-vuotiasta kolli kissaa, joiden nimet on Vili ja Taavi. Viliä kutsun välillä Viltsuksi tai Viliboyksi, Taavia kutsun välillä Tavskaksi tai Taavi-vaaviksi. Joskus kun joutuu huutamaan molempia niin huudan pojat ja molemmat tietävät että komennus tarkoittaa molempia =) että kyllä kisaat tietävät nimensä vaikka niitä olisikin paljon ja eikö se sanonta mennyt niin, että "rakkaalla lapsella on monta nimeä" =D


    • -------------

      Kyösti ja Petri.

    • cissus2

      ku se sai pingispallon päähänsä 10 vk (nyt 14 vk)

    • hipsu90

      Mun kissojen nimet on Lacu ja Costi :D

    • Tenho Penho

      Reinikainen jos paiskataan nimeksi kissalle, niin mieleen tulee heti Tenho, joka on meirän kollikissan nimi =)

      • Jussin mamma

        JUSSII!. edelliset kissat olivat Keisari ja Roope. Myöskin Linda ja Lippe kuuluvat sukuun, vaan vanhan Missin, elämäni ekan kissin voittanutta ei ole, vaikka Ticoja oli kaksi ja Mirrekin sylissä keräsi aikanaan.


      • 214342swr3
        Jussin mamma kirjoitti:

        JUSSII!. edelliset kissat olivat Keisari ja Roope. Myöskin Linda ja Lippe kuuluvat sukuun, vaan vanhan Missin, elämäni ekan kissin voittanutta ei ole, vaikka Ticoja oli kaksi ja Mirrekin sylissä keräsi aikanaan.

        meil on nuppu ja minja


      • Kollotin 1
        214342swr3 kirjoitti:

        meil on nuppu ja minja

        Meillä on tällä hetkellä Armi ja Verna.Vernaa sanotaan nykyisin nimellä Kollo,sillä hän osoittautuikin pojaksi =O
        Aiempien, jo vainaiden nimiä ovat olleet Hiski,Iines,Mirva ja Pipsa.


      • 4CAT4
        214342swr3 kirjoitti:

        meil on nuppu ja minja

        Meillä on neljä kissaa ja joiden nimet on: Osku, Rölli, Nöpö ja Martta


      • KISSAFANIII! <3
        4CAT4 kirjoitti:

        Meillä on neljä kissaa ja joiden nimet on: Osku, Rölli, Nöpö ja Martta

        Mulla on neljä kisua joitenka nimet on: Mimmi,Sisu,Salli ja Sasu edesmenneet kisut olivat: Mökö,Täplä ja Cisu!


    • miihkis

      Eli meidän pojat on nimeltään ikäjärjestyksessä Riesa 13v, Sulo 6v, ja Hauki 3v. Ovat saaneet nimistä johtuen Riesa ja Hauki useita kysymyksiä, että mistä tommoset nimet, mutta ne on vaan tulleet jonkin ajan kuluessa kun kissat on saatu, eli ihan niiden omien ominaisuuksien takia.

      Hauella oli pentuna ihan hauen vatsapuolen värinen maha. Riesa.... no tuskin tarvii kertoa enempää. Sulo oli vaan niin suloinen, että siitä nimi.

    • Meillä on 2 kissaa, jotka molemmat ovat Vaasan kissatalosta, joten nimet heillä oli jo valmiina. Molemmat ovat poikia. Ensimmäinen kissa jonka otimme sieltä on nimeltään Vilkku. Vuoden päivät vierivät ja päätettiin hommata Vilkulle kaveri, joka hommattiinkin joulun jälkeen. Sen nimi on Pomeranssi, tosin meidän mielestä se on niin pitkä nimi että kutsumme yleensä pelkkä Pome. Mieheni tosin keksi uuden nimen Pomelle, nykyään eniten taidetaan käyttää nimeä Poseidon tai lyhemmin Pose.

    • -aada-

      Meil on kaks poikakissaa. Toinen on musta jolla valkoinen masu ja toinen on ruskee raidallinen. Nimet on Diesel ja Gizmo. Dieseliä sanotaan vin-diisseliks tai diisseli-biisseliks ja Gizmoa sanotaa dj-gismoks tai gizmo-heppuliks.

      En mä oikeen usko, että nämä pennut vielä nimiään tuntevat, tulevatkohan koskaan tuntemaankaan.

    • Meillä näin

      Meillä on kolme kissaa. Vanhin, 8-vuotias, on nimeltään Penni. Olin itse 10-vuotias kun kissa meille tuli ja nimen keksin kirjasta "Penni - Suomen vanhin kissa". Koko ajan vain saa kuulla vitsiä "Nyt sitä pitää kutsua SENTIKSI, hekoheko"... joo, ei naurata. Se on tuon kissan nimi, ei rahayksikkö, kiitos. Lempiniminä mm. Pennonen, Pentti, Pena, Pentsooni, Hullu katti. Tunnistaa Penni-nimen lisäksi Pennosen ja Penan.

      Nuorempi kolli on 4-vuotias Picasso, joka sai nimensä taiteellisesta nenäpilkustaan (muuten vaaleanpunainen nenä, mutta sivussa yksi musta pilkku). Lempinimiä mm. Piksu, Piksu, Picasso Pikinokka, Piksinen. Tunnistaa noista kaksi ensimmäistä, jopa paremmin kuin "virallisen" nimensä.

      Ainoa tyttömme on Picasson sisko samasta pentueesta, Yavanna. Lausutaan siis J:llä. Mielestäni tuo on todella kaunis nimi ja niin on kissakin. Ensimmäisenä ihastuinkin sen kauniisiin kasvoihin, kun näin sen ensimmäisen kerran. Alkuun sitä kutsuttiin nimellä Nättikasvo, mutta pian syntyi se oikeakin nimi. Lempiniä mm. Javski, Javskina, Jaku, Jaksu, Jakukukunna. Tunnistaa noista kaikki :)

    • PienenKisunOmistaja

      Meillä on ollut ja on tämännimisiä kissoja: Mölli, Kira, Viivi, Ninni, Veera, Tuulikki, Roosa, Natalie, Ella, Elli, Alli, Illu, Poppanen, Pikku Myy, Poju, Uniikki, Ville, Karvinen, Lilli, Mikko.. :) Ja kymmeniä lempinimiä on ollut... Ei ne niitä kaikkia välttis oo tunnistanut mutta ei se niitä oo näyttäny pahemmin haittaavankaan :)

    • Sisu ja Sipsu

      Meil oli kissat Tassu, Siru ja Snurre, mut Tassu ja Siru kuoli just, et Snurre jäi yksi :(. Mut nyt saatii kaks pient kisun pentuu, tyttö ja poika, pojan nimeks tuli sisu ja siit keksittiin tytöl Sipsu. Haluttiin kaikki S:llä alkavii kun kissat oppii parhaiten kaikki mis on S:sää. Snurre ei vaan oo yhtää tykänny pikkukisuist, kulkee vaan vatta maas jos alas joutuu tulee ja kihisee pennut nähdessää, yleensä vaa pysyttelee ylhääl

    • kisumisupisu

      meillä on Viivi tyttönen ja "pikkuveljensä" Nemo.Ensimmäinen kissani oli Vilma ja viime vuonna kuoli rakas vanha poikamme Velmu(RIP).

    • ömpön pömppö

      Söpö, jolla myös kutsumaniminä Öpö ja Ömppö. Semmoinen vähän ömpöttävästi tuijottava, sulavasti liikkuva, kieltä aina näyttävä, pyllyä pyörittävä kissaneiti. koviakokenut ja sanoo aina " iu " ja " kurr "

    • kiskiskis

      Meillä on uroskissa, jonka nimi on Kasi. (vissiin virallisesti Kasimir) Se on 16v ja kolme vuotta vanhempi kuin minä, eli eräänlainen "isoveli" XD

    • Meillä taas poika kissat joiden nimet on sörsselsön ja härski :)

    • Catwhisperer

      Meillä on aika erikoiset nimet, eka kissa oli puhdasrotuinen jonka virallinen nimi Briza's Sinh Aquila, kasvattaja kutsui Qvillaksi mutta siitä tuli sitten ajan myötä Killus :)
      Sitten kun toka tuli niin ei se nyt voinut vaan yhtä nimeä saada joten siitä tuli Amelia Josefin, kutsumanimet Jossan ja Fine.
      Kolmannella sama juttu, siitä tuli Tiger Lily, kutsumanini Lily :)

      Ja olen ruotsinkielinen jos mietitte että onpa erityisen outoja :) Ovat aika ihmismäisiä mutta sopivat meidän tytöille todella hyvin!

    • Meidän kissan nimi on Arvi. Arvi söisi vaikka koko ajan, jos vain annettaisi, siksi kissa tunnetaan myös nimellä Possu.

    • jadessan

      meillä on sarah ja ronja

    • Grill

      Meidän poika on Rontti (edellisten omistajien antama nimi) ja tyttönen on Tuksu. Ja ei, häntä ei ole nimetty Johanna Tukiaisen mukaan, vaikkakin siitä tuli aluksi aina hyvät naurut kun kerrottiin kavereille mikä pikkuisen nimi on. :D

    • Cisumirri

      Meillä on 2 kissaa, tyttö ja poika, tytön nimi on Nöpö ja pojan nimi on Pörri.
      Niillä ei ole varsinaisesti lempinimiä, mutta on kuitenkin kutsumanimiä. :)
      Nöpön on: Nöpsö, Nöpötin...
      Pörrin on: Pörötin, Pöröttäjä...

    • Chi's sweet home

      Entä elvis tai minttu? kenties Chi?

      • Minun Riiviöt.

        Meillä Vapaa Gustaf (Kustaa) ja tulossa söpöliini Alfred (Allu).


    • kissa fani

      mun kissan nimi on jekku je se on 16 viikkonen

    • KMASD

      Minä tykkään erikoisista nimistä kissoilla. Ei mitään Uunoa ja Suloa vaikka joku saattaa niistäkin tykätä.
      Meillä on Katti, Miska, Dante, Shakira, Ada, Julius, Zahra, Domino ja Zorro.

    • munmirrini

      Mahtaakohan meidän kollillemme kaimaa löytyä,kun nimenä on Boldis?

    • Vanhempien luona Niki. Oma kissa Ellinoora, lempinimeltään Elli. Kämppiksen kissa puolestaan Aome.

    • iytfgyj

      Vihdoin joku kysyy! Mun katit on nimeltään; PULLA, KANELI, KOOKOS, ANANAS, TIRAMISU ja RUSINA.

    • Tytteli♥♥

      Meidän poikakissan nimi on Timpe ja saan pian oman tyttö kissanpennun!♥ Nimiä? En oo vielä keksiny♥

    • Meillä on Esko :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe