rasvaprosentteja....

Alba

Haluisittekos kertoa minkälaisia rasvaprosentteja teillä on ja mikä on se "normaali" rasvaprosentti?

19

7071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • greep

      rasvaposentti 5,3. Normaalia en enää muista :O

      • ...

        normaali rasvaprosentti on jotain 23..


      • ihminenvain.

        5,3?
        eikös se ole todella vähän?
        vaikka en minä kyllä tiedä mikä sen normaalisti on..


      • ......
        ihminenvain. kirjoitti:

        5,3?
        eikös se ole todella vähän?
        vaikka en minä kyllä tiedä mikä sen normaalisti on..

        naisilla normaali on 18-27. alle 17 jää yleensä menkat pois. Jos pitkään alle 10, mahdollisuus saada koskaan lapsia melko olematon.. miehillä 5,3 % on ihan normaali.. tai siis ei vaarallinen.


      • greep
        ...... kirjoitti:

        naisilla normaali on 18-27. alle 17 jää yleensä menkat pois. Jos pitkään alle 10, mahdollisuus saada koskaan lapsia melko olematon.. miehillä 5,3 % on ihan normaali.. tai siis ei vaarallinen.

        ..juu, no mun % on valitett.ollut alta kymmenen jo useita vuosia... eikä ole noussut yrityksistä huolimatta.. :/


      • .......
        greep kirjoitti:

        ..juu, no mun % on valitett.ollut alta kymmenen jo useita vuosia... eikä ole noussut yrityksistä huolimatta.. :/

        Miten sen voi laskee?


      • ihminenvain
        ....... kirjoitti:

        Miten sen voi laskee?

        itse kovinkaan laskea, ja netistäkin löytyvät laskurit näyttää mitä näyttää.
        se pitää jotenkin jossain mitata/testata ja niin edelleen..


      • sifue
        ihminenvain kirjoitti:

        itse kovinkaan laskea, ja netistäkin löytyvät laskurit näyttää mitä näyttää.
        se pitää jotenkin jossain mitata/testata ja niin edelleen..

        mun ravitsemusterapeuttini kehotti mua kans ton rasvaprossan mittauttaan mut unohti sit kertoo, et missä sen vois mitata... kellään ihanuudella aikaa informoida mua?:)


      • ^Kimi
        sifue kirjoitti:

        mun ravitsemusterapeuttini kehotti mua kans ton rasvaprossan mittauttaan mut unohti sit kertoo, et missä sen vois mitata... kellään ihanuudella aikaa informoida mua?:)

        Rasvaprosentin voi mitata aivan itsekkin! Paras väline rasvaprosentin mittaamiseen ovat rasvaprosentin mittauspihdit. Mittareiden hinnat vaihtelevat useammasta sadasta eurosta alta kymmeneen dollariin nettikaupassa. Erilaisia ihopoimumittareita löytää netistä hakusanoilla rasvaprosenttimittari, rasvaprosentin mittauspihdit, body fat caliper ja skinfold caliper.

        Ihopoimumittaus

        1. Ihon tulee olla kuiva ja ehjä.

        2. Lihasten tulee olla mitattaessa rentona.

        3. Ota kaikki mitat samalta puolelta kehoa.

        4. Merkitse mittauskohdat vesiliukoisella tussilla, että saat mitan oikeasta kohdasta. Voit käyttää mittanauhaa apuna oikean kohdan löytämisessä.
        5. Purista ihopoimu peukalon ja etusormen väliin. Venytä ihopoimua kevyesti.

        6. Ota ihopoimusta pihdeillä kiinni noin 1 sentin päässä sormenpäistäsi.
        7. Purista mittapihtejä sen verran, että ne napsahtavat. Lue mittarista lähimmän 0,50 mm:n tulos.

        8. Jotta mittaustulos olisi mahdollisimman tarkka, voit ottaa mitat pariin kertaan ja laskea keskiarvon kullekin mittauskohdalle. Jos eri mittauskertojen tulokset poikkeavat toisistaan yli 1 mm, tee mittaus uudestaan. Jos arvot pienenevät pienenemistään, se johtuu siitä, että puristat ihopoimua toistuvasti. Anna ihon palautua ja mittaa poimun paksuus sen jälkeen uudestaan.

        9. Vaatii jonkin verran harjaannusta, että osaa ottaa aina saman verran ihoa pihteihin. Harjoittele ennen kuin otat laskennassa käytettävät mitat.


    • Alba

      Tiedättekö kuinka alhainen rasvaprosentti pitää olla että menkat jää pois?

      • mami

        Miksköhän se on oleellinen kysymys? Tarkotushan ois että menkat Ei jäis pois.. Menkkojen säännöllisyys o merkki siitä et kehossa on kaikki suht. koht. OK eli ei mikään tavoite tila..


      • Alba
        mami kirjoitti:

        Miksköhän se on oleellinen kysymys? Tarkotushan ois että menkat Ei jäis pois.. Menkkojen säännöllisyys o merkki siitä et kehossa on kaikki suht. koht. OK eli ei mikään tavoite tila..

        Koska mulla on jääneet jo menkat pois monta kertaa ja ajattelin johtuuko se liian alhaisesta rasvaprosentista....


    • Skuup

      Normaali rasvaprosentti terveellä aikuisella naisella (laihalla) on noin 20.

      Anorektikoilla on tavallisesti alle 17 rasvaprosentti (aiheuttaa jo kuukautiskierrossa ongelmia) Liian vähäinen rasvaprosentti aiheuttaa sen ettei munasolu irtoa ollenkaan ja keltarauhasta ei siten muodostu, eli kun normaalisti naisilla ovulaation jälkeen puhjenneesta munarakkulasta muodostuu keltarauhanen joka erittää estrogeenia ja keltarauhashormonia niin tämä jää kokonaan pois. Näiden kahden naishormonin puute tai epätasapaino aiheuttaa kuukautishäiriöitä ja menkkojenpoisjäännin, lapsettomuutta ja muuta.


      Naishormonien kanssa leikkiminen ja niiden puute voi aiheuttaa lapsettomuuden pysyvästikin, sillä hormonitoiminta ei palaudu välttämättä koskaan mikäli rasvaprosentti on liian kauan liian alhainen ja hormonitoiminta pysähdyksissä pitkään. Vaihdevuosien aikana kuukautiskierron loppuminenkin tarkoittaa siirtymistä hedelmällisyyden tilasta hedelmättömyyden tilaan. Eli munasarjat lopettavat toiminnan ja lopulta koko munasolujen kehitys loppuu. Sama se on anoreksiassakin jos liian pitkään menkat on poissa niin tavallisesti jäät hedelmöttömään tilaan lopullisesti sillä munasarjojen toiminta tuskin palautuu kun se yhtenä kauniina päivänä kokonaan loppuu (liian nuorella).

      • nainen ja alhainen %

        Itselläni rasvaprosentti on aina ollut 10-13 %. Kuukautiset ovat olleet niiden alkamisesta alkaen aina säännölliset. Lapsiakin on jo siunantunut ja tulin aikoinaan heti raskaaksi. Ekan lapsen sain 30-vuotiaana. Olen luonnostani sirorakenteinen, syön kaikkea ruokaa,lihaa, kalaa, kanssa. Jos syön pizzoja ja rasvaisempaa niin sitten on tuo 13 % ja jos taas vain "terveellistä ruokaa" niin sitten on 10 %. Harrastan tavallisesti liikuntaa, nyt parina viime vuonna en juurikaan lasten kanssa muuta kuin hyötyliikuntaa. Ihmiset ihmittelee, mutta lääkärit taas ei koska näkevät, että mulla on siroksi lihaksen tdoellakin olemassa. Ihmiset on erilaisia. Suurin osa naisista 25 % on ihan hyviä ja heillä varmaan jo allw 20 % rasva poistaisi kuukautiset ja aiheuttaisia muitakin ongelmia eli olkaa sellaisia kuin olette.


      • vadelmaherq
        nainen ja alhainen % kirjoitti:

        Itselläni rasvaprosentti on aina ollut 10-13 %. Kuukautiset ovat olleet niiden alkamisesta alkaen aina säännölliset. Lapsiakin on jo siunantunut ja tulin aikoinaan heti raskaaksi. Ekan lapsen sain 30-vuotiaana. Olen luonnostani sirorakenteinen, syön kaikkea ruokaa,lihaa, kalaa, kanssa. Jos syön pizzoja ja rasvaisempaa niin sitten on tuo 13 % ja jos taas vain "terveellistä ruokaa" niin sitten on 10 %. Harrastan tavallisesti liikuntaa, nyt parina viime vuonna en juurikaan lasten kanssa muuta kuin hyötyliikuntaa. Ihmiset ihmittelee, mutta lääkärit taas ei koska näkevät, että mulla on siroksi lihaksen tdoellakin olemassa. Ihmiset on erilaisia. Suurin osa naisista 25 % on ihan hyviä ja heillä varmaan jo allw 20 % rasva poistaisi kuukautiset ja aiheuttaisia muitakin ongelmia eli olkaa sellaisia kuin olette.

        Paljonko painat?


    • GauntGirl

      Mulla on ongelma myös toi rasvaprosentti. Mittasin sen sellasilla pihdeillä ja näytti 13% tosta "vatsamakkaroiden" kohdalta. Menkat mulla on ollut jo viimevuoden lopusta asti epäsäännölliset. Ystävät, perhe ja poikaystävä ovat sanoneet usein että mun pitäis syödä enemmän. Välillä syön runsaastikkin ja toisinaan elän muutamia päiviä kahvin, tupakan ja muutaman voileivän voimalla. En harrasta erityisesti mitään liikuntaa, ellei sitten välillä tule mieleen lähteä lenkille jos on kaunis ilma. Painoindeksini kuitenkin on ihan normaali 19.

      Kertokaa vinkkejä miten saisin lihaa luiden ympärille, tympii kun huomaa rintojen pienentyneen ja muidenkin naisellisten muotojen hävinneen lähes kokonaan.

    • Wiolencia

      Itsellä tuo rasvaprosentti ollut kovin alhainen jo vuosia. En tarkalleen tiedä milloin on laskenut alle kymmenen.. mutta 3-4,3% se on ollut viime vuosina. Kuukautiset kyllä tulevat yhä.. liiaksikin.

    • D.Gusting

      Normaali rasvaprosentti on:

      Naiset:
      ikä....: %
      18–29 : 20-29
      30-39 : 22-31
      40-49 : 24-33
      50-59 : 25-35
      60-69 : 28-36

      Miehet:
      ikä....: %
      18–29 : 8-18
      30-39 : 12-20
      40-49 : 14-24
      50-59 : 15-25
      60-69 : 18-26

      Naisilla siis normaali rasvapitoisuus on noin 10% suurempi kuin miehillä. Tämä liittyy estrogeenitasoihin.
      Näitä taulukoita löytää helposti netistä eikä niissä suurta eroa ole. Karkeasti ottaen miesten sopivat luvut ovat 10-20 % alueella ja naisten 20-30% alueella.

    • Köysi

      minulla on rasvaprosentti 8,21% ja itse treenaan melko paljon ni se on normaali ainakin minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe