Kauluskaija

temee

Moi. Haluaisin tietää Kauluskaijoista? hintaa? ja jos pistäisitte joitain hyviä linkkejä niin olisi hyvä :) ja sopiiko 15 vuotiaalle aloittelialle?

8

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannata

      Jos olet 15, sinulla on ilmeisesti opiskelut yms. edessäsi vielä, sekä peruskoulua loppuun. Vuoden parin päästä joudut opiskelemaan ahkerasti, riittääkö aikasi vaativalle kaverille, jonka kanssa SINUN ON OLTAVA YLI PUOLET PÄIVÄSTÄSI? Haluat varmasti olla kavereittesi kanssa yhä enemmän ja enemmän kun ikää tulee, linnun tulo merkitsee että viikoloppuillat vietetään kotona, kuten suurin osa päivästäkin. Pariin kuukauteen linnun tulon jälkeen et voi poistua moneksi tunniksi minnekään, paitsi tietenkin kouluun yms. paikkoihin.

      Mikset ottaisi neitokakadua? Ne ovat helppoja ja käsinkasvatettu on kuin koira, jopa seurallisempi. Kesy kauluskaija voi olla vaikea saada, neitokakaduja näkee sen sijaan myytävänä suunnilleen joka kolmas viikko.

      Kauluskaija:
      -hinta 300-900 € (vihreä) muut värit yli 1000 €, joskus yli 2000 €
      -häkin mitat 200 x 60 x 100 cm tai 150 x 80 x 100 cm tai 120 x 100 x 100 cm
      -värit sininen, keltainen, vihreä, valkoinen.

      Lisätietoa voit kysyä näistä:

      PAPUKAIJAYHDISTYS
      http://www.papukaijayhdistys.fi/

      LEMMIKKILINNUT KAIJULI
      http://www.papukaijat.net/

      Toivottavasti päädyt hauskan lintuharrastuksen pariin! :D

      • temee

        Tiedän kyllä että opiskelut edessä ja kaikki. En oo mikään hirveen sosiaallinen ihminen eli vietän TOSI paljon aikaa kotona. Paitsi sitten kun koulut alkaa. Yleensä istun koneella päivät pitkät ja nyt sekin alkaa käydä tylsäksi. Ja nyt kun on kesä loma niin mun mielestä sillon olis parasta hankkia lintu kun voi olla sen kanssa kauan. Melkein koko päivän ehtisin kesällä olemaan.

        Olen mä sitäkin nuorempana harkinnut mut sillon oli viel niin nuori että en oikeen pystyny silloin ottamaan sitä. Ja sitten kiinnostuin Kauluskaijoista. Sitten meni 2-3 vuotta ennenkuin taas aloin lukemaan linnuista. Silloin nuorempana luin paljon niistä. Tänään taas aloin lukemaan lisää ja tuntuu siltä että ny pitäis hommata papukaija. Siis ensin luen lajista tarpeelliset tiedot ja muut. Kun ei muista mitä nuorempana on lukenut :D

        Tällä hetkellä ei oo ongelmaa pitää seuraa(paitsi tuleva rippikoulu) mut ei sekään ihmeellisempi ongelma ole. Mutta ei sitten tiedä tulevaisuudesta. Lukioon en mene. Ammattikouluun kyllä.

        Haluisin kyllä linnun mutta jos ei ole aikaa sille niin en kyllä ota. Ja jos otan pidän sen itselläni loppuun asti.


      • crisse
        temee kirjoitti:

        Tiedän kyllä että opiskelut edessä ja kaikki. En oo mikään hirveen sosiaallinen ihminen eli vietän TOSI paljon aikaa kotona. Paitsi sitten kun koulut alkaa. Yleensä istun koneella päivät pitkät ja nyt sekin alkaa käydä tylsäksi. Ja nyt kun on kesä loma niin mun mielestä sillon olis parasta hankkia lintu kun voi olla sen kanssa kauan. Melkein koko päivän ehtisin kesällä olemaan.

        Olen mä sitäkin nuorempana harkinnut mut sillon oli viel niin nuori että en oikeen pystyny silloin ottamaan sitä. Ja sitten kiinnostuin Kauluskaijoista. Sitten meni 2-3 vuotta ennenkuin taas aloin lukemaan linnuista. Silloin nuorempana luin paljon niistä. Tänään taas aloin lukemaan lisää ja tuntuu siltä että ny pitäis hommata papukaija. Siis ensin luen lajista tarpeelliset tiedot ja muut. Kun ei muista mitä nuorempana on lukenut :D

        Tällä hetkellä ei oo ongelmaa pitää seuraa(paitsi tuleva rippikoulu) mut ei sekään ihmeellisempi ongelma ole. Mutta ei sitten tiedä tulevaisuudesta. Lukioon en mene. Ammattikouluun kyllä.

        Haluisin kyllä linnun mutta jos ei ole aikaa sille niin en kyllä ota. Ja jos otan pidän sen itselläni loppuun asti.

        Hei!
        Kauluskaijan hinta on suomen markinoilla 200-300 euroa ei käsinruokittu yksilö hinta esim. vihreä 200 euroa.Käsinruokittu vihreä yksilö 500 ja muut värit joita suomessa on hyvin vähän 1000 euroa.
        Poikas tilanne on tällä hetkellä sellainen että kaikilla kasvattajilla ei ole poikasia nyt kun pesivät alkusyksyllä/talvella,sen takia poikasi ei nyt saatavana.
        Kaluskaija sopii suht hyvin myös aloittelijallekin kuhan ottaa selvää lajin tarpeista ja vaikka kyselee lajin kasvattajilta joita kyllä on suomessakin jokunen.
        Itsellänikin kaksi pesivää pari ja esim.yksi keltainen naaras ja yksi sininen koiras jolle olen hakemassa ulkomailta paria pesitykseen sininen tulee aikasintaa parin vuoden jälkeen.
        Just huomasin että Apulan sivuilla on kaks poikasta myytävänä-- http://www.lemmikkipalstat.net/apula/
        Jos olet halukas kyselee/keskustelemaan kauluskaijoista tässä on mun sähköposti ossu:
        [email protected]
        --Crisse--


      • temee
        crisse kirjoitti:

        Hei!
        Kauluskaijan hinta on suomen markinoilla 200-300 euroa ei käsinruokittu yksilö hinta esim. vihreä 200 euroa.Käsinruokittu vihreä yksilö 500 ja muut värit joita suomessa on hyvin vähän 1000 euroa.
        Poikas tilanne on tällä hetkellä sellainen että kaikilla kasvattajilla ei ole poikasia nyt kun pesivät alkusyksyllä/talvella,sen takia poikasi ei nyt saatavana.
        Kaluskaija sopii suht hyvin myös aloittelijallekin kuhan ottaa selvää lajin tarpeista ja vaikka kyselee lajin kasvattajilta joita kyllä on suomessakin jokunen.
        Itsellänikin kaksi pesivää pari ja esim.yksi keltainen naaras ja yksi sininen koiras jolle olen hakemassa ulkomailta paria pesitykseen sininen tulee aikasintaa parin vuoden jälkeen.
        Just huomasin että Apulan sivuilla on kaks poikasta myytävänä-- http://www.lemmikkipalstat.net/apula/
        Jos olet halukas kyselee/keskustelemaan kauluskaijoista tässä on mun sähköposti ossu:
        [email protected]
        --Crisse--

        Kiitos tiedosta! Ajattelin tehdä itse häkin? Mistä se kannattaisi tehdä? En viitsisi ostaa kaupasta häkkiä kun maksaa aika paljon.


      • ehkä sitten
        temee kirjoitti:

        Tiedän kyllä että opiskelut edessä ja kaikki. En oo mikään hirveen sosiaallinen ihminen eli vietän TOSI paljon aikaa kotona. Paitsi sitten kun koulut alkaa. Yleensä istun koneella päivät pitkät ja nyt sekin alkaa käydä tylsäksi. Ja nyt kun on kesä loma niin mun mielestä sillon olis parasta hankkia lintu kun voi olla sen kanssa kauan. Melkein koko päivän ehtisin kesällä olemaan.

        Olen mä sitäkin nuorempana harkinnut mut sillon oli viel niin nuori että en oikeen pystyny silloin ottamaan sitä. Ja sitten kiinnostuin Kauluskaijoista. Sitten meni 2-3 vuotta ennenkuin taas aloin lukemaan linnuista. Silloin nuorempana luin paljon niistä. Tänään taas aloin lukemaan lisää ja tuntuu siltä että ny pitäis hommata papukaija. Siis ensin luen lajista tarpeelliset tiedot ja muut. Kun ei muista mitä nuorempana on lukenut :D

        Tällä hetkellä ei oo ongelmaa pitää seuraa(paitsi tuleva rippikoulu) mut ei sekään ihmeellisempi ongelma ole. Mutta ei sitten tiedä tulevaisuudesta. Lukioon en mene. Ammattikouluun kyllä.

        Haluisin kyllä linnun mutta jos ei ole aikaa sille niin en kyllä ota. Ja jos otan pidän sen itselläni loppuun asti.

        Minulla on neitokakadu ja vietän aikaa sen kanssa hyvin paljon, koska en lähde useinkaan mihinkään, paitsi kouluun.
        Jos olet ihan varma, niin kyllähän se sitten voisikin sopia. Kannattaa opettaa lintua siihen, että älä anna sille huomiota ihan joka minuutti, koska kun vaikeimmat opiskelut tulevat, lintu on suorastaan häirikkö! ;)

        Onnea linnunhankintaan!


    • alia_ebrahim

      Moi , haluaisin tietää neitokakadu hintaa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe