Mtx-2:sen viritys

Kapa..

Mitäs mieltä olette miten vaikuttaisi kulkemiseen jos ottaisin yiying MTX-2:sen kaasarin kannessa olevasta tapista parimilliä pois ja vaihtaisin 5,5g rullat?
Tietääks kukaan minkä painoiset rullat tässä on vakiona?

7

2850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skodeäijä

      Eikö nykyinen suorituskyky riitä MTX:n tyyppiselle mopolle aivan hyvin? Vääntöä pienessä myllyssä ei kuitenkaan ole paljoa ja painoa sitä vastoin melko reippaasti.

      Itselläni on tuntuma, että alkuperäisessä kunnossa sopiva matkavauhti (n. 40) asettu aika hyvin suurimman vääntömomentin ja huipputehon puolivälin tuntumaan - ja hyvä niin.

      Pidä mielummin muuten hyvä huoli vehkeestäsi: vaihda öljyt ajoissa, säädä venttillit ja kiristele paikat. Silloin voit huoletta käyttää hyväksi sen suorituskyvyn, mitä on laillisesti tarjolla.

      Jos se ei riitä, ei muuta kuin mars kevari- tai prätkäkauppaan.

    • Kapa..

      Niin että tietääks kukaan että mitä edellä mainitut toimenpiteet vaikuttais kulkemiseen?

      • JariM

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.


      • MTX-velho
        JariM kirjoitti:

        Vakiorullat taisivat olla 8-grammaisia, 5,5-grammaisilla mäennousukyky ja kiihtyvyys paranee.
        Huippunopeus ei kasva.

        Kaasarin rajoitintapin lyhentämisestä en osaa sanoa minkäverran vaikuttaa...suutinta kannattaisi suurentaa 0,05 mm.

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.


      • PappaSkootteri
        MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        Kuin suora lainaus jostain kirjasta... hei me puhutaan mopoista ja suurin osa lukijoista ei edes ole koskaan kuullutkaan "indusoidusta" tahi "integraalista" puhumattakaan cdi-boksin uudelleen ohjelmoinnista jota kylläkään ei kys laitteen ollessa kyse voi edes tehdä...

        Mutta mopoistahan tässä höpistään... :)


      • joo-oh
        MTX-velho kirjoitti:

        Maksimaaliseen suorituskykyyn pyrittäessä ei kannata unohtaa näitäkään paranuksia:
        - MTX-2:ssa on paljon painoa. Katteita kannattaa riisua surutta, samoin tavaratelineet ja -boksit joutaa menemään,
        - aerodynamiikka ei ole paras mahdollinen. Epoksilla, ilmastointiteipillä ja lasikuitukorjaussarjalla tekee ihmeitä. Indusoitua vastusta voi pienentää tehokkaasti etukatteiden uudelleen muotoilulla. Erityisesti on hyvä kiinnittää huomiota laminaarivirtauksen virheettömyyteen. Pidä siis kate aina hyvin kiillotettuna,
        - CDI-boksin uudelleenohjelmointiin kannattaa siihenkin syventyä. Sytystysennakon säätö tapahtuu turhan suoraviivaisesti kierrosluvun ja imusarjan alipaineen funktiona. Parametreihin on hyvä lisätä myös ulkoilman lämpötila, suhteellinen kosteus ja kastepiste,
        - Shellin uudesta 99-oktaanisesta bensiinistä on saatu hyviä kokemuksia juuri MTX-2:ssa. Erityisesti kierroslukualueella 6.500 - 7.000 on havaittavissa selvää tehon lisäystä,
        - ajajan varusteet eivät nekään ole vähämerkitykselliset. Varsinkin integraalikypärien kohdalla on mitattu huomattavaa ilmanvastuksen lisääntymisiä.

        Milloin vain mahdollista, kannattaakin vakavasti harkita kypärästä luopumista. Parhaimmaksi ajopäähineeksi on osoittautunut Suomen partiolaisten 50- ja 60-luvuilla käyttämä ns. suikka. Suikkaa kannattaa käytää aina kuin se suinkin on mahdollista, varsinkin vastaisilla tuulen suunnilla.

        ja sitten velho lähti lobotomiaan.


    • Justihi

      Itse otin pakokaasunkiärrätys systeemin pois rupes kulkemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe