Tilaus Saksasta

Juupeli

Ajattelin tilata Saksasta 50 tuuman plasman. kiinnostaisi tietää vähän käytännön asioita tästä...

Ensinnäkin, te jotka olette jotain tilanneet, niin kauanko kesti, että se tuli perille? Paljonko rahti maksoi? Entä mitä sitten jos TV hajoaa? Miten hoituu takuukorjaukset? Ja oliko jotain ongelmia tms...?

12

12706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahoittelija

      En suosittele. Osta ennemmin WELOVETRADING.COM:ista. Sielä kuulemma voi saada dvd-elokuvan kaupanpäälliseksi jos ostaa kun on tarjouksessa mutta tee tietenkin mitä lystäät.
      Takuuasioissa kun joutuu lähettämään telkkarin Saksaan asti. No omatpahan on rahasi mut kuiteski en suosittelisi mut omatpahan on rahasi ainakin vielä..

    • tilaaminen

      En ole tilannut Saksasta televisiota, mutta dvd-levyjä, tulostimen yms. pienempää. Se on suhteellisen turvallista, jos ottaa muutaman asian huomioon.

      Ensinnäkin kannattaa kiinnittää huomiota liikkeen valintaan, ihan mistä tahansa ei kannata lähteä tilaamaan. En osaa sen kummemmin suositella, mutta esimerkiksi pixmania.com on kokemusten mukaan luotettava firma.

      Maksutavaksi suosittelisin käyttämään visaa, koska jos tavara ei tule perille tai tulee muita ongelmia, luottokunnan kautta saat rahat takaisin. Itse en ainakaan menisi maksamaan etukäteen tilille, mieluummin vaikka postiennakko. Toimitusajat vaihtelevat. Jos tavaraa on varastossa, niin saapuminen pitäisi kestää alle 2 viikkoa (riippuu liikkeestä). Postikulut vaihtelevat ihan painosta riippuen, yleensä alle 30kg paketti maksaa n.16,50e. Tämä taas riippuu siitä minkä kautta paketti lähetetään. Firman sivuilla on tietoja postimaksuista. Jos ei ole, tai eivät vastaa sähköpostilla kyselyyn, älä tilaa sieltä.

      Takuuasioissa tunnollinen firma kyllä hoitaa takuun, mutta lähettäminen takaisin Saksaan on ostajan vastuulla. Kannattaa valita merkki, jolla on euroopanlaajuinen takuu. En muista, mutta LG:llä tai Samsungilla oli ainakin euroopanlaajuinen takuu. Tällöin tarvitsee vain lähettää maahantuojan huoltoon, joka hoitaa korjauksen. Tämä oli sanottu heidän nettisivullaan, joten tieto pitää paikkansa. Euroopanlaajuisesta takuusta kannattaa varmistua ennen ostamista. Valmistajan kotimaiset nettisivut ovat apu, kannattaa kysyä jos vastausta ei löydy suoraan. Mikään minun ostamistani tuotteista ei ole ollut viallinen, joten takuuasioista ei ole kokemusta:)

      Hinnoissa on eroa, kannattaa tehdä hintavertailua... yksi saksankielinen vertailusivu on http://www3.guenstiger.de/gt/main.asp Muitakin vastaavia sivuja on. Hinnat kuitenkin vaihtelevat suuresti.

      Ja jos tilaat luottokortilla (minä suosittelen sitä), niin pidä huoli että sivulta löytyy visa ja mastercard sertifikaatit, tällöin maksuyhteys on suojattu. Tätä taas ei välttämättä löydy niistä liikkeistä, joissa on halvimmat hinnat. Poikkeuksia saattaa löytyä.

      Edellisen kirjoittajan suosittelemaa nettikauppaa minä taas en suosittele. Hinnat ovat parhaassa tapauksessa kalliimmat kuin kodinkoneliikkeessä. Kyllähän Suomesta ja liikkeestä ostaminen on helpoin ja turvallisin vaihtoehto, jos huolettaa tilaaminen. Kannattaa myös käydä liikkeessä vertaamassa hintoja ja tinkiä. Itse en televisiota lähtisi tilaamaan, jos liikkeen kanssa hintaero on alle 100e.

      • Juupeli

        En muuten edes harkitsisi Saksasta tilaamista, mutta hintaerot Suomen ja Saksan välillä ovat aivan naurettavat kalliimmissa tuotteissa. TV mitä olen miettinyt maksaa esim. Veikon Koneessa 4500€ ja on myös tilaustuote. Saksassa täysin sama laite maksaa enintään 3800€. Halvimmillaan n. 3000€. En ymmärrä millä näitä hintoja perustellaan... Kai sitten kilpailun puutteella.

        Onko kukaan tilannut mitään yli 1000 euron tuotteita, tai isoja plasmatelevisioita Saksasta?


      • ...
        Juupeli kirjoitti:

        En muuten edes harkitsisi Saksasta tilaamista, mutta hintaerot Suomen ja Saksan välillä ovat aivan naurettavat kalliimmissa tuotteissa. TV mitä olen miettinyt maksaa esim. Veikon Koneessa 4500€ ja on myös tilaustuote. Saksassa täysin sama laite maksaa enintään 3800€. Halvimmillaan n. 3000€. En ymmärrä millä näitä hintoja perustellaan... Kai sitten kilpailun puutteella.

        Onko kukaan tilannut mitään yli 1000 euron tuotteita, tai isoja plasmatelevisioita Saksasta?

        Kannattaa myös verrata Suomen sisäisiä hintoja keskenään. Veikon Kone, Musta Pörssi ym. ovat Suomen tasollakin ylihintaisia. Hinnat ovat luokkaa 10-20% korkeammat kuin halvimmissa suomalaisissakin liikkeissä, tosin tinkaamalla lähtee yleensä ihan hyvin pois. Tarjoustuotteissa Suomessa hinta saattaa olla hyvinkin lähellä Saksan halvimpia hintoja.

        Itse olisin ehkä muuten valmis tilaamaan LCD-television Saksasta, mutta yksi asia epäilyttää: Mitä jos televisiossa on viallinen pikseli (tai jopa useita). Takuu ei yleensä korvaa kaikissa tapauksissa, joten asian kanssa joutuu sitten vain elämään. Suomessa useimmat liikkeet ottavat TV:n takaisin tietyn ajan kuluessa kaupanteosta, ja syyksi riittää että tuote ei miellyttänyt.

        Itse olen päätynyt siihen että ostan TV:ni Suomesta, varsinkin kun kyseessä on edullinen malli (Suomessa 1500€). maksan sitten sen pari-kolme sataa euroa enemmän tai odotan vaikka pari kuukautta niin hinta laskee sen pari-kolme sataa euroa (tai tulee tarjous).


      • Genove
        Juupeli kirjoitti:

        En muuten edes harkitsisi Saksasta tilaamista, mutta hintaerot Suomen ja Saksan välillä ovat aivan naurettavat kalliimmissa tuotteissa. TV mitä olen miettinyt maksaa esim. Veikon Koneessa 4500€ ja on myös tilaustuote. Saksassa täysin sama laite maksaa enintään 3800€. Halvimmillaan n. 3000€. En ymmärrä millä näitä hintoja perustellaan... Kai sitten kilpailun puutteella.

        Onko kukaan tilannut mitään yli 1000 euron tuotteita, tai isoja plasmatelevisioita Saksasta?

        Ja nyt olen jo puoli vuotta ihmetellyt tätä pyöritystä. Taulutelkku tuli saksasta ja kun avasin paketin, oli paneeli romuna. Takuu ei korvaa ja vakuutusta ei ole. Otin yhteyttä myyjään, joka syytti postia laitteen rikkomisesta, suomen posti syytti taas saksan postia, jne. Kaikki syyttelevät toisiaan, eikä asia etene lainkaan. Myyjäliike on jopa syyttänyt, että olen itse pudottanut telkun viedessäni sitä postista kotiini. Lakimies veloittaisi minua suunnilleen laitteen hinnan verran, mikäli rupeaisi asiaa hoitamaan ja roimasti lisää jos käräjille mennään. Siis voi vit.., älä ikinä osta natseilta mitään, sillä jos ongelmia tulee, niin aika yksin olet.


      • 1234
        Genove kirjoitti:

        Ja nyt olen jo puoli vuotta ihmetellyt tätä pyöritystä. Taulutelkku tuli saksasta ja kun avasin paketin, oli paneeli romuna. Takuu ei korvaa ja vakuutusta ei ole. Otin yhteyttä myyjään, joka syytti postia laitteen rikkomisesta, suomen posti syytti taas saksan postia, jne. Kaikki syyttelevät toisiaan, eikä asia etene lainkaan. Myyjäliike on jopa syyttänyt, että olen itse pudottanut telkun viedessäni sitä postista kotiini. Lakimies veloittaisi minua suunnilleen laitteen hinnan verran, mikäli rupeaisi asiaa hoitamaan ja roimasti lisää jos käräjille mennään. Siis voi vit.., älä ikinä osta natseilta mitään, sillä jos ongelmia tulee, niin aika yksin olet.

        Niin tietenkin kalliimmat paketit tilataan vakuutettuina muutaman euron lisämaksu. Ja usein liike lähettää vakuutettuna vaik ei sitä erikseen mainitse.

        Ja voit lukasta esim dvdplazan keskusteluista, että kuljetusliike hajottanut paketin ja rikkinäinen vain liikkeeseen takasin ja ehjä tilalle.

        Jos tuo kertomasi on todellakin totta, niin kuluttaja asiamieheen vai mikäs kunnallinen kuluttaja neuvoja se olikaan viralliselta nimeltä yhteyttä, auttaa asian hoitamisessa ja ottaa yhteyttä Saksan kollekaan.

        Ja kerro liikkeen nimi mistä kyse?
        Tyhmää mollata kaikki Saksan liikkeitä jos itse saa yhdestä ainoasta huonoa palvelua.


        Ja yhtähyvin tuolleen olis voinu käydä vaik suomestakin tilaat. Näitäkin saa joskus lukea.


        *Lakimies veloittaisi minua suunnilleen laitteen hinnan verran, mikäli rupeaisi asiaa hoitamaan ja roimasti lisää jos käräjille mennään*

        Onko sinulla vakuutus? Jos sinulla on oikeusturva vai mikälie silloin maksat vain omavastuun verran. Ja lakimies ei todellakaan ole taho johon heti otetaan yhteyttä.



        *sillä jos ongelmia tulee, niin aika yksin olet.*

        Miten niin?
        Saksassakin on lait ja kuluttajaviranomaiset, ihan samat mitkä suomessakin. Ja EU helpottaa osaltaa ongelma tapauksien hoitamist.


      • Hmmm....
        1234 kirjoitti:

        Niin tietenkin kalliimmat paketit tilataan vakuutettuina muutaman euron lisämaksu. Ja usein liike lähettää vakuutettuna vaik ei sitä erikseen mainitse.

        Ja voit lukasta esim dvdplazan keskusteluista, että kuljetusliike hajottanut paketin ja rikkinäinen vain liikkeeseen takasin ja ehjä tilalle.

        Jos tuo kertomasi on todellakin totta, niin kuluttaja asiamieheen vai mikäs kunnallinen kuluttaja neuvoja se olikaan viralliselta nimeltä yhteyttä, auttaa asian hoitamisessa ja ottaa yhteyttä Saksan kollekaan.

        Ja kerro liikkeen nimi mistä kyse?
        Tyhmää mollata kaikki Saksan liikkeitä jos itse saa yhdestä ainoasta huonoa palvelua.


        Ja yhtähyvin tuolleen olis voinu käydä vaik suomestakin tilaat. Näitäkin saa joskus lukea.


        *Lakimies veloittaisi minua suunnilleen laitteen hinnan verran, mikäli rupeaisi asiaa hoitamaan ja roimasti lisää jos käräjille mennään*

        Onko sinulla vakuutus? Jos sinulla on oikeusturva vai mikälie silloin maksat vain omavastuun verran. Ja lakimies ei todellakaan ole taho johon heti otetaan yhteyttä.



        *sillä jos ongelmia tulee, niin aika yksin olet.*

        Miten niin?
        Saksassakin on lait ja kuluttajaviranomaiset, ihan samat mitkä suomessakin. Ja EU helpottaa osaltaa ongelma tapauksien hoitamist.

        Itse voin suositella Saksasta tilaamista kaikin puolin, sillä miksi maksaisin hirveää ylihintaa samasta tuotteesta Suomessa. Kannattaa selvittää maahantuojalta takuuasiat, vakuutus on yleensä pari euroa ja kattaa koko matkan. Ja tietysti lukea tilattavan nettikaupan ehdot jne... Siis hulluutta on ostaa Suomesta ja maksaa törkeä ylihintaa! Mikäli tuotteessa on vikaa niin vaikka tuote olisi ostettu esim. Expertiltä, todennäköisesti tuote lähetetään ulkomaille huoltoon... No jokatapauksessa jos rahaa on liikaa niin ei muutako kauppaan. Kannattaa olla myös aika skeptinen suomi24 fooruumiin...! =)


      • lassja
        Hmmm.... kirjoitti:

        Itse voin suositella Saksasta tilaamista kaikin puolin, sillä miksi maksaisin hirveää ylihintaa samasta tuotteesta Suomessa. Kannattaa selvittää maahantuojalta takuuasiat, vakuutus on yleensä pari euroa ja kattaa koko matkan. Ja tietysti lukea tilattavan nettikaupan ehdot jne... Siis hulluutta on ostaa Suomesta ja maksaa törkeä ylihintaa! Mikäli tuotteessa on vikaa niin vaikka tuote olisi ostettu esim. Expertiltä, todennäköisesti tuote lähetetään ulkomaille huoltoon... No jokatapauksessa jos rahaa on liikaa niin ei muutako kauppaan. Kannattaa olla myös aika skeptinen suomi24 fooruumiin...! =)

        Voitteko laittaa yritysten yhteystietoja/nettisivuja?
        Ja kommentteja kuinka sujui...
        Kiitos!


      • justers
        Genove kirjoitti:

        Ja nyt olen jo puoli vuotta ihmetellyt tätä pyöritystä. Taulutelkku tuli saksasta ja kun avasin paketin, oli paneeli romuna. Takuu ei korvaa ja vakuutusta ei ole. Otin yhteyttä myyjään, joka syytti postia laitteen rikkomisesta, suomen posti syytti taas saksan postia, jne. Kaikki syyttelevät toisiaan, eikä asia etene lainkaan. Myyjäliike on jopa syyttänyt, että olen itse pudottanut telkun viedessäni sitä postista kotiini. Lakimies veloittaisi minua suunnilleen laitteen hinnan verran, mikäli rupeaisi asiaa hoitamaan ja roimasti lisää jos käräjille mennään. Siis voi vit.., älä ikinä osta natseilta mitään, sillä jos ongelmia tulee, niin aika yksin olet.

        yleensä tällaisiin paketteihin kuuluu kuljetusvakuutus ???


    • kiuashiki

      Joskus kauan sitten löysin yhden saksalaisen sivuston joka oli kuin vertaa.fi mutta saksassa... harmi kun en muista ollenkaan sivun osoitetta... tietäisiköhän joku nätti masa, matti näsä tai joku simmottii sivua?

      • Kannattaakohan??

        Joka vanhoja asioita kaivelee, niin kaivelkoon niitä ihan itse... No olkoon... Pienellä hakemisellahan noita löytyy ja kiuashiki osaa varmaan goolen käytön itsekin? Ainakin hän osaa kaivella vanhat historiat esiin...

        http://www.idealo.de/
        http://www.guenstiger.de/
        http://www.geizkragen.de/

        Saksasta saa ehkä halvemmalla, mutta jos "kiuashiki" on kaapeliverkossa, niin ystävällisesti muistaa hän, ettei noita Saksassa myytäviä tv-malleja välttämättä saa linkitettyä HD-katseluun. Itse ostan laitteet Suomesta, sillä silloin on takuut helppo hoitaa, vaikka ei noita laitteita ole tarvinnut huoltoon viedäkään.

        Toivottavasti toimitusten kanssa ei tule ongelmia. Tuttava kertoi tilanneensa Saksasta tavaraa ja ihmetteli, kun tavaran toimittajalta ei kuulunut palautetta. Kyselyyn tuli vastaus, että luottokunta maksaa tilauksen kahden viikon kuluttua, jonka jälkeen paketti vasta lähtee. Syyllinen oli suomalainen (konkurssikypsä?) maksupalvelu, joka pitää tuttavani rahat "sopimusehtojen mukaisesti" hallussaan tämän kaksi ja pyörittää sillä bisnestään? Kannattaa lukea sopimusehtojen pienellä präntätyt rivitkin... Verkkokauppa oli luvannut laittaa paketin tulemaan heti maanantaina, koska Luottokunta hoitaa maksun joka tapauksessa.


    • huomioija.

      Sairas ihminen olet ja tarvitset apua. Toki, jos joku peräkammarin urpo saa omat kiksinsä vanhojen viestiketjujen kaivelemisesta niin suokaamme se hänelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe