anorektikon ruokavaliosta...

yks vaan

Kuinka monta kertaa syötte päiväs, jos teillä on anoreksia? Mitä ruoka ainetta syötte eniten? Kiinnosta vaan tietää...

111

24719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Pitäskö se tietää, että kuinka monta kertaa jotain päivässä laittaa suuhunsa? Ja vielä laatuakin kysellään! Ei anorektikko välttämättä sitä suunnittele etukäteen tai laske kaikkia syömisiään. Joku voi tehdäkin niin, mutten minä ainakaan.

      • Omeena

        Mulla toisama mä haluun paina 30-40kg ja mun pitäis on 160cm mut vaika yrittänyt ei se onistu vittu tän hetkinen paino on 53,0kg ei vittu ja Oon samaa ikänen vihdoin joku jolla on samassa kaymärtää kaverit ei ymärä


      • Ltu
        Omeena kirjoitti:

        Mulla toisama mä haluun paina 30-40kg ja mun pitäis on 160cm mut vaika yrittänyt ei se onistu vittu tän hetkinen paino on 53,0kg ei vittu ja Oon samaa ikänen vihdoin joku jolla on samassa kaymärtää kaverit ei ymärä

        minä itse haluan vaan laihtua aika kapeaksi ja pitkäksi eli syön 2aika pientä salaatti annosta jossa on omenaa ja 2vitamiinii tomaattia ja sen sellaista ja juon vettä ja käyn hölkkäys lenkeillä noin 6/7kilsaa ja nopeaakävelyy 12/13kilsaa ja kotona aamulla vatsalihas treeni 10minuuttia raskas ja päivällä sama raskas vatsalihastreeni sama treeni iltapäivällä ja illalla ja en aio heti löysäillä mutta ei tällainen dietti voi todellakaan loputtomiinkaan jatkua se kestää kunnes olen sopivan painoinen olen nyt 57kiloa ja paljon on näytettävää


    • päivässä

      yleensä kahdessa eräs sellasen 400gramman pakaste pinaatti keiton (65kcal/100g). tulen siitä niin täyteen etten edes pysty syömään mitää muuta, joten saan päivässä vain yhteensä 260kcal :)

    • ninnie.

      aamupalaksi omenan
      lounaaksi 1.5dl tomaattikeittoa
      päivällinen 1,5dl tomaattikeittoa

      Usein näin. Kaloreita huimat 200.

      • moimoimi

        nii onks toi tomaattikeitto hyvää? :) paljo kaloreit/100g? rasvaa?


      • nancy
        moimoimi kirjoitti:

        nii onks toi tomaattikeitto hyvää? :) paljo kaloreit/100g? rasvaa?

        Kcal: 25/100g, proteiineja 1g/100g, hiilihydraatteja 5,5g/100g, rasvaa 0g/100g


      • NO JO ON

        puhuko potaskaa, ei tolla kukaan elä!! missä on vitamiinit ym. mitä ihminen tarvii elääkseen ja kehittyäkseen?? OLETTE SAIRAITA, OTTAKAA YHTEYS LÄÄKÄRIIN!!


      • yks vaan
        nancy kirjoitti:

        Kcal: 25/100g, proteiineja 1g/100g, hiilihydraatteja 5,5g/100g, rasvaa 0g/100g

        Eiks se ole anoreksiaa, että pitää ruokapäiväkirjaa syömisistään ja suunnittelee ruoan hyvin etukäteen?


      • surullist mutta totta
        NO JO ON kirjoitti:

        puhuko potaskaa, ei tolla kukaan elä!! missä on vitamiinit ym. mitä ihminen tarvii elääkseen ja kehittyäkseen?? OLETTE SAIRAITA, OTTAKAA YHTEYS LÄÄKÄRIIN!!

        eivät he valitettavasti kauaa eläkkään,elleivät menen hoitoon.


      • ninnie.
        surullist mutta totta kirjoitti:

        eivät he valitettavasti kauaa eläkkään,elleivät menen hoitoon.

        huonosti elän tolla. Pyörtyilen ja sydän lyö epärytmiin. Yhteensä 6kk laitoshoitoa takana jo ja kesän lopulla pääsen luultavasti uudestaan sisään. Ei vaan pysty syömään enempää. Paino on vaarallisen alhainen ja jo työpäivästä selviytyminen tuottaa suurta tuskaa.


      • ??????
        ninnie. kirjoitti:

        huonosti elän tolla. Pyörtyilen ja sydän lyö epärytmiin. Yhteensä 6kk laitoshoitoa takana jo ja kesän lopulla pääsen luultavasti uudestaan sisään. Ei vaan pysty syömään enempää. Paino on vaarallisen alhainen ja jo työpäivästä selviytyminen tuottaa suurta tuskaa.

        Miksi ihmeessä kerrotte muille paljon syötte päivän aikana? Anoreksia on vakava sairaus ja toivottavasti kukaan ei näitä ohjeita noudattaisi.
        Toivottavasti pääset osastolle nopeasti mulla vähän sama ongelma jälleen ja yritän niin kovasti välttää että ei tarvisi jälleen palata osastolle! Yritetään molemmat taistella! Missä sairaalassa muuten olit?


      • juuh..
        yks vaan kirjoitti:

        Eiks se ole anoreksiaa, että pitää ruokapäiväkirjaa syömisistään ja suunnittelee ruoan hyvin etukäteen?

        kaks kuppia kahvia ja omppu aamupalaksi ja joskus kuuden maissa kaurapuurolautasellinen ja desi mustikkakeittoa jossa 8kcal/100g piti (yhteensä kaikki alle 300 kcal) piti mut tiellä oikein hyvin tänään. suosittelen.


      • ninnie.
        ?????? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kerrotte muille paljon syötte päivän aikana? Anoreksia on vakava sairaus ja toivottavasti kukaan ei näitä ohjeita noudattaisi.
        Toivottavasti pääset osastolle nopeasti mulla vähän sama ongelma jälleen ja yritän niin kovasti välttää että ei tarvisi jälleen palata osastolle! Yritetään molemmat taistella! Missä sairaalassa muuten olit?

        TAYSin psykiatrisella 9A osastolla. Sinne varmaan takasin. oon jonottanut lapinlahteen jo kauan, mutta sinne on niin suuret jonot suljetulle.


      • fatgirl13v
        juuh.. kirjoitti:

        kaks kuppia kahvia ja omppu aamupalaksi ja joskus kuuden maissa kaurapuurolautasellinen ja desi mustikkakeittoa jossa 8kcal/100g piti (yhteensä kaikki alle 300 kcal) piti mut tiellä oikein hyvin tänään. suosittelen.

        Jos ei esim. tykkää kahvista niin mitä muuta sen tilalla voisi juoda, kun se maistuu niin kamalalta??

        Kiitos, jo nyt ohjeista..

        p.s kuinka paljon viikossa laihtuu? ja liikutko lisäksi?


      • fatgirl13v
        fatgirl13v kirjoitti:

        Jos ei esim. tykkää kahvista niin mitä muuta sen tilalla voisi juoda, kun se maistuu niin kamalalta??

        Kiitos, jo nyt ohjeista..

        p.s kuinka paljon viikossa laihtuu? ja liikutko lisäksi?

        ja vielä painan 59 kg olen 166 pitkä, normaali vai lihava??


      • r-m.s
        fatgirl13v kirjoitti:

        ja vielä painan 59 kg olen 166 pitkä, normaali vai lihava??

        BMI on tuossa normaalin puolella, mutta jos haluaa pudottaa painoa vielä tuosta, niin varaa on :)


      • r-m.s
        fatgirl13v kirjoitti:

        Jos ei esim. tykkää kahvista niin mitä muuta sen tilalla voisi juoda, kun se maistuu niin kamalalta??

        Kiitos, jo nyt ohjeista..

        p.s kuinka paljon viikossa laihtuu? ja liikutko lisäksi?

        vihree tee on kans hyvä vaihtoehto kahville. Ite mietin kans samoja kysymyksiä ku sä et kuinka palon viikossa on mahd. laihtua ja liikkuvatko nää typpit vielä lisäks. Toivottavasti tulee vielä lisää vastauksia ja näin.
        Kuinka paljon syöt päivässä? (kcal) Ite oon ajatellu 500kcal, mut en yhtää tiiä onko se hyvä vai ei. Saa kans kertoo neuvoja jos tietää :)


      • itsme:3
        fatgirl13v kirjoitti:

        ja vielä painan 59 kg olen 166 pitkä, normaali vai lihava??

        hei sinä fatgirl13v!! olen ikäisesi ja kiinnostunut saamaan seuraa laihdutukseen! tiedän myös paljon laihdutuksesta, mutta motiivi ja henkinen kyky on puuttunut. haluaisitko alkaa kaveriksi laihdutukseen?


      • heppatyttö96
        itsme:3 kirjoitti:

        hei sinä fatgirl13v!! olen ikäisesi ja kiinnostunut saamaan seuraa laihdutukseen! tiedän myös paljon laihdutuksesta, mutta motiivi ja henkinen kyky on puuttunut. haluaisitko alkaa kaveriksi laihdutukseen?

        hei mäki oon kolme toista vee. ja mäki haluisin alkaa oleen anorektikko. alaks mun kaa koska sä tiiät laihduttamisestakin! onks sul mesee mul on.


      • !!!!!!!!!!!
        heppatyttö96 kirjoitti:

        hei mäki oon kolme toista vee. ja mäki haluisin alkaa oleen anorektikko. alaks mun kaa koska sä tiiät laihduttamisestakin! onks sul mesee mul on.

        TOLLANEN EI TODELLAKAAN OLE TERVETTÄ, ITSE OLEN OLLUT ANOREKTIKKO, JA MULLE SE VAAN NIINKU ISKI, MÄ EN TODELLAKAAN HALUNNUT. :( ÄLKÄÄ TYTTÖRESSUT PILATKO ELÄMÄÄNNE TÄMMÖSELLÄ ONGELMALLA. LAIHDUTTAA VOI, JOS PYSTYY KOHTUUDESSA PYSYMÄÄN.


      • kaaleppix
        heppatyttö96 kirjoitti:

        hei mäki oon kolme toista vee. ja mäki haluisin alkaa oleen anorektikko. alaks mun kaa koska sä tiiät laihduttamisestakin! onks sul mesee mul on.

        huoh, pissikset..........


      • talvilumi
        yks vaan kirjoitti:

        Eiks se ole anoreksiaa, että pitää ruokapäiväkirjaa syömisistään ja suunnittelee ruoan hyvin etukäteen?

        Riippuu. Pyritkö laihduttamaan? Kuulostaa aika laikka ortoreksialta jossa pyritään vain pakonomaisesti terveellisyyteen. saattaa kehittyä anoreksiaksi. Tilanteeseesi on joka tapauksessa puututtava.


      • ugcyredkuh
        heppatyttö96 kirjoitti:

        hei mäki oon kolme toista vee. ja mäki haluisin alkaa oleen anorektikko. alaks mun kaa koska sä tiiät laihduttamisestakin! onks sul mesee mul on.

        selvästi jotai pedoja noi kaks -.-


      • kismee
        heppatyttö96 kirjoitti:

        hei mäki oon kolme toista vee. ja mäki haluisin alkaa oleen anorektikko. alaks mun kaa koska sä tiiät laihduttamisestakin! onks sul mesee mul on.

        ota muhun yhteyttä voidaa alkaa yhes anokreetikoiks?


      • pannahinen1
        fatgirl13v kirjoitti:

        Jos ei esim. tykkää kahvista niin mitä muuta sen tilalla voisi juoda, kun se maistuu niin kamalalta??

        Kiitos, jo nyt ohjeista..

        p.s kuinka paljon viikossa laihtuu? ja liikutko lisäksi?

        niin juo vettä en tiedälaihuttaak???mutta vettä!


      • anorektikko1234
        kismee kirjoitti:

        ota muhun yhteyttä voidaa alkaa yhes anokreetikoiks?

        ootko vielä samaa mieltä?? :) numeroo :) mesee ? :)


    • esis

      ja varmaan on aivan helkkari hyvä olokin alle 500kcal, ei siitä oikeesti kukaan nauti, mä laihdun tahtomatta tuhannella kalorilla ja 1500 kcal ei lihota ja aion lihota, eli kadehtikaa vaan mua onnellista joka syö mitä haluaa.

    • .

      Mielestän itselläni ei anoreksiaa ole, mutta syön sillon kun muistan koska en aina 'huomaa' nälän tunnetta kun en liikuskele paljoa. Unohdan syödä syön siis jtn. 2 leipää ja pari hedelmää joinakin päivinä

    • katjussa

      mä syön 3-4 päivässä,välillä en sitäkään kun ei ole nälän tunnetta.eniten
      syön ruisleipää,jogurttia ja hedelmiä.liikun ihan sikana..!

    • tänään

      Lohta kanttarellikermakastikkeessa, varmaan puoli kiloa itse tehtyä perunamuussia voisilmällä. Jälkiruoaksi puoli litraa Viennetta -jäätelökakkua. Siinä sivussa tuli imailtua muutama olut, ehkä pari litraa, ja siideriä pahimpaan janoon. Iltapalaksi meni 200g säkillinen nachos cheese ballseja, ja puolitoista litraa Olvi -kolaa.

      Vähän hiukoo, mutta ehkä tästä selvitään - kohta pitää kuitenkin jo mennä nukkumaan.

      • Alliii

        Mä syön yleensä päivässä näin:
        Aamulla: leipä
        päivällä: vähän salaattia
        illalla: jugurttia

        ja joka päivä käyn lenkillä


      • tahtoo.
        Alliii kirjoitti:

        Mä syön yleensä päivässä näin:
        Aamulla: leipä
        päivällä: vähän salaattia
        illalla: jugurttia

        ja joka päivä käyn lenkillä

        Paljonko oot laihtunu menetelmällä vai pysyykö paino samoissa?


      • youthinkso?

        Täähän on jo vanha keskustelu?
        Mut, anyway, onko kenties väärä oisoite tulla kyselemään LAIHDUTUSohjeita? Tämä on syömishäiriöisten palsta, laihdutuspalsta löytyy tuolta ihan erikseen. Ja just noi "APUA OON LIHAVA HALUUN LAIHTUU 20 KILOO NYT HETI JA PYSYVÄSTI!! MITÄ TEEN ETTÄ OON HUOMENNA LAIHA!????"- kysymykset on niin säälittäviä.


      • ihasama
        youthinkso? kirjoitti:

        Täähän on jo vanha keskustelu?
        Mut, anyway, onko kenties väärä oisoite tulla kyselemään LAIHDUTUSohjeita? Tämä on syömishäiriöisten palsta, laihdutuspalsta löytyy tuolta ihan erikseen. Ja just noi "APUA OON LIHAVA HALUUN LAIHTUU 20 KILOO NYT HETI JA PYSYVÄSTI!! MITÄ TEEN ETTÄ OON HUOMENNA LAIHA!????"- kysymykset on niin säälittäviä.

        no toivottavast pääsen siihe tuloksee mihi pyrinki! kukaan ei vaa tajuu........... -.-


      • daammnn..
        ihasama kirjoitti:

        no toivottavast pääsen siihe tuloksee mihi pyrinki! kukaan ei vaa tajuu........... -.-

        Haluat nyt leikkiä kuoleman sairasta anorektikkoa. Argh. Nyt ei puhuta mistään helvetin pro-anojen laihdutuksesta. Anoreksia on sairaus, ei sellainen muoti-ilmiö tai dietti, johon voi noin vain ryhtyä ja parantua sitten kun huvittaa.


      • Kohti terveyttä
        daammnn.. kirjoitti:

        Haluat nyt leikkiä kuoleman sairasta anorektikkoa. Argh. Nyt ei puhuta mistään helvetin pro-anojen laihdutuksesta. Anoreksia on sairaus, ei sellainen muoti-ilmiö tai dietti, johon voi noin vain ryhtyä ja parantua sitten kun huvittaa.

        Laihduin 42 kilosta 36 kiloon syömällä tälleen:

        Aamulla: 35g kaurahiutaleita josta tein puuron veteen. Kahvi rasvattomalla maidolla.
        Koulussa: Joskus en mitään, joskus vähän ruokaa esim. 1dl perunamuusia, 1 kasvispihvi, salaattia.
        Kotona: Yleensä jotain valmisruokaa kuten 150g hk:n kinkkukiusausta, 100g miniporkkanoita.
        Iltapalana: 2 leipää vähä rasvaiset liha ja juustoleikkeleet. Tai 2dl kaurapuuroa tms.

        Liikuin vain koululiikunnat koulumatkat 2x 2.5km pyörällä.

        VOI SANOA ETTÄ EN ENÄÄ IKINÄ IKINÄ RUPEA SYÖMÄÄN NOIN VÄHÄN MITÄ SÖIN.


      • get over it
        Kohti terveyttä kirjoitti:

        Laihduin 42 kilosta 36 kiloon syömällä tälleen:

        Aamulla: 35g kaurahiutaleita josta tein puuron veteen. Kahvi rasvattomalla maidolla.
        Koulussa: Joskus en mitään, joskus vähän ruokaa esim. 1dl perunamuusia, 1 kasvispihvi, salaattia.
        Kotona: Yleensä jotain valmisruokaa kuten 150g hk:n kinkkukiusausta, 100g miniporkkanoita.
        Iltapalana: 2 leipää vähä rasvaiset liha ja juustoleikkeleet. Tai 2dl kaurapuuroa tms.

        Liikuin vain koululiikunnat koulumatkat 2x 2.5km pyörällä.

        VOI SANOA ETTÄ EN ENÄÄ IKINÄ IKINÄ RUPEA SYÖMÄÄN NOIN VÄHÄN MITÄ SÖIN.

        Laihduin n.39 kilosta 30 kiloon todella vähäisellä ravinto määrrällä.Perus päivänsaantini oli silloin 100-500kcal.
        Nykyään syön viisi kertaa päivässä ja olen saanut painoa todella paljon.Mutta olen vieläkin hoikka.
        Nykyään syön suunnilleen näin:
        aamupala:1kuppi kahvia,2dlvettä,leipä (levite,juusto),jogurtti 150g,hedelmä (mandariini,omena,kiivi)
        lounas:laatikoruokaa 200g/keitto 2,5dl/2perunaa,1,5dl kastiketta tai kasvispihvi yms. sekä leivän ruuan lisäksi päällisineen. lasi vettä
        välipala:alpen patukka ja pirtelö(kaurahiutaleita,vaniljajogurttia,marjoja)
        päivällinen:(samallainen,kuin lounas)
        iltapala:leipä päälliset,1lasi pepsi maxia,hedelmä TAI kolme jogurtti ja muroja.

        siinäpä ne oli.Saan riittävästi energiaa ja jaksan touhuta.
        Olen sairastanut anoreksiaa 3 vuotta ja täytän pian 15 vuotta.
        En liiku juuri ollenkaan päivän aikana (korkeintaan 1-2h kevyttä liikuntaa)

        Osasto hoitoa minulla on takana pian vuosi ja olen pääsemässä takaisin jaloilleen.
        Vielä teen töitä mielen kanssa ja uskon ,että tuloksia syntyy pian.Halu tulla terveeksi on minulla kovempi,kuin koskaan.
        Maailma on muuttumassa yhä sairaammaksi paikaksi,mutta onneks tästä voi parantua.
        Ahdistus minulla on jokapäiväistä,mutta jospa se ajan kanssa lievittyy.
        Tunnen yli 20 syömishäiriöistä ja se ei ole helppoa,kun olen niin kova vertailemaan itseäni muihin.

        Voimia kaikille!


      • Liisa@
        get over it kirjoitti:

        Laihduin n.39 kilosta 30 kiloon todella vähäisellä ravinto määrrällä.Perus päivänsaantini oli silloin 100-500kcal.
        Nykyään syön viisi kertaa päivässä ja olen saanut painoa todella paljon.Mutta olen vieläkin hoikka.
        Nykyään syön suunnilleen näin:
        aamupala:1kuppi kahvia,2dlvettä,leipä (levite,juusto),jogurtti 150g,hedelmä (mandariini,omena,kiivi)
        lounas:laatikoruokaa 200g/keitto 2,5dl/2perunaa,1,5dl kastiketta tai kasvispihvi yms. sekä leivän ruuan lisäksi päällisineen. lasi vettä
        välipala:alpen patukka ja pirtelö(kaurahiutaleita,vaniljajogurttia,marjoja)
        päivällinen:(samallainen,kuin lounas)
        iltapala:leipä päälliset,1lasi pepsi maxia,hedelmä TAI kolme jogurtti ja muroja.

        siinäpä ne oli.Saan riittävästi energiaa ja jaksan touhuta.
        Olen sairastanut anoreksiaa 3 vuotta ja täytän pian 15 vuotta.
        En liiku juuri ollenkaan päivän aikana (korkeintaan 1-2h kevyttä liikuntaa)

        Osasto hoitoa minulla on takana pian vuosi ja olen pääsemässä takaisin jaloilleen.
        Vielä teen töitä mielen kanssa ja uskon ,että tuloksia syntyy pian.Halu tulla terveeksi on minulla kovempi,kuin koskaan.
        Maailma on muuttumassa yhä sairaammaksi paikaksi,mutta onneks tästä voi parantua.
        Ahdistus minulla on jokapäiväistä,mutta jospa se ajan kanssa lievittyy.
        Tunnen yli 20 syömishäiriöistä ja se ei ole helppoa,kun olen niin kova vertailemaan itseäni muihin.

        Voimia kaikille!

        Sinä selviät sairaudestasi, voimia sulle!!!
        Minäkin selviän tyttäreni kanssa, ainakin yritän.

        Vanhempienkaan osa ei ole aina helppoa ..............


      • talvilumi
        get over it kirjoitti:

        Laihduin n.39 kilosta 30 kiloon todella vähäisellä ravinto määrrällä.Perus päivänsaantini oli silloin 100-500kcal.
        Nykyään syön viisi kertaa päivässä ja olen saanut painoa todella paljon.Mutta olen vieläkin hoikka.
        Nykyään syön suunnilleen näin:
        aamupala:1kuppi kahvia,2dlvettä,leipä (levite,juusto),jogurtti 150g,hedelmä (mandariini,omena,kiivi)
        lounas:laatikoruokaa 200g/keitto 2,5dl/2perunaa,1,5dl kastiketta tai kasvispihvi yms. sekä leivän ruuan lisäksi päällisineen. lasi vettä
        välipala:alpen patukka ja pirtelö(kaurahiutaleita,vaniljajogurttia,marjoja)
        päivällinen:(samallainen,kuin lounas)
        iltapala:leipä päälliset,1lasi pepsi maxia,hedelmä TAI kolme jogurtti ja muroja.

        siinäpä ne oli.Saan riittävästi energiaa ja jaksan touhuta.
        Olen sairastanut anoreksiaa 3 vuotta ja täytän pian 15 vuotta.
        En liiku juuri ollenkaan päivän aikana (korkeintaan 1-2h kevyttä liikuntaa)

        Osasto hoitoa minulla on takana pian vuosi ja olen pääsemässä takaisin jaloilleen.
        Vielä teen töitä mielen kanssa ja uskon ,että tuloksia syntyy pian.Halu tulla terveeksi on minulla kovempi,kuin koskaan.
        Maailma on muuttumassa yhä sairaammaksi paikaksi,mutta onneks tästä voi parantua.
        Ahdistus minulla on jokapäiväistä,mutta jospa se ajan kanssa lievittyy.
        Tunnen yli 20 syömishäiriöistä ja se ei ole helppoa,kun olen niin kova vertailemaan itseäni muihin.

        Voimia kaikille!

        Voimia sulle!
        Aivan varmasti parannut jos vain motivaatio ja oma tahto riittävät! Älä missään nimessä vertaa itseäsi K E H E N K Ä Ä N ! Edes itseesi vuosi sitten tms.
        Elämä voi olla niin ihanaa ettei siitä syömishäiriöisenä osaa kuvitellakaan!
        Totta, maailma muuttuu, mutta maailmaa voi myös muuttaa!


      • appelsiini2011

        sä laihdut jos alat vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle!


    • silloin joskus....

      silloin kun se oli pahimmillaan, aamulla söin pikkuisen puuroa, päivällä join kahvia ja sokeritonta mehua sekä ehkä hedelmän tai näkkärin, illalla puuroa...joo ja voin kertoa,paino lähti ja nopeaa...toki myös lenkkeilin n.6krt viikossa.

    • KamalaaIkuisesti

      Mulla oli anoreksia 15-vuotiaana. Mä söin 2 kertaa päivässä, joskus 3.

      Tässä oli mun normaali päiväruokavalio:
      Aamupala: Kuppi kahvia, omena ja rasvatonta luonnonjugurttii n.2dl
      (Koulussa: Ei mitään, mukana oli aina vesipullo)
      Lounas: yleensä valkoista kalaa, muutama pähkinä ja 3-4 vihreää parsaa.
      Sitten pesin hampaat, jotta ei enää "voisi syödä illalla"

      Join päivässä joku 2-3 litraa vettä ja kuntoilin tosi paljon.. joku päivä rääkkäsin itteeni juoksemalla 45min ihan täysiä ja tekemällä lukuisia vatsoja..
      Nyt oon 19 ja normaalipainonen, voin sanoo et anoreksia ei oo mikää pikkutyttöjen päähänpisto!

      • nannnb

        Syömishäiriöni "anorektisessa vaiheessa" (nykyisin enemmänkin bediä) söin näin:
        aamulla: 2 kuppia kahvia ja viili (aina samaa!)
        lounas: kevyttä kasvisruokaa
        päivän mittaan kahvia
        päivällinen:salaattia, pari lusikallista "oikeaa ruokaa"...

        viikonloput vedin näin:
        aamupala: kahvia ja näkkileipä jonka päällä kurkkua (ei levitettä)
        illalla: tomaattikeittoa/ parsakeittoa

        Lähtihän siinä se 15 kg painosta. Mutta oli niin voimaton olo, että sydän tykytti vähän väliä ja huimasi. Jaksoin silti iltamyöhään/aamusta tehdä pitkiä lenkkejä. Sairasta tällainen... En ole tyytyväinen kyllä nykyiseenkään tilaani. Vaikka syön, en ole parantunut. Sairas suhde syömiseen ei kadonnut mihinkään.


      • .
        nannnb kirjoitti:

        Syömishäiriöni "anorektisessa vaiheessa" (nykyisin enemmänkin bediä) söin näin:
        aamulla: 2 kuppia kahvia ja viili (aina samaa!)
        lounas: kevyttä kasvisruokaa
        päivän mittaan kahvia
        päivällinen:salaattia, pari lusikallista "oikeaa ruokaa"...

        viikonloput vedin näin:
        aamupala: kahvia ja näkkileipä jonka päällä kurkkua (ei levitettä)
        illalla: tomaattikeittoa/ parsakeittoa

        Lähtihän siinä se 15 kg painosta. Mutta oli niin voimaton olo, että sydän tykytti vähän väliä ja huimasi. Jaksoin silti iltamyöhään/aamusta tehdä pitkiä lenkkejä. Sairasta tällainen... En ole tyytyväinen kyllä nykyiseenkään tilaani. Vaikka syön, en ole parantunut. Sairas suhde syömiseen ei kadonnut mihinkään.

        miten voi laihtua terveellisesti koosta 38-34? ku ainoo keino on ollu just joku syömättömyys ja kaikki tullu takas ku syömisen on alottanu :(


      • nainen -89
        nannnb kirjoitti:

        Syömishäiriöni "anorektisessa vaiheessa" (nykyisin enemmänkin bediä) söin näin:
        aamulla: 2 kuppia kahvia ja viili (aina samaa!)
        lounas: kevyttä kasvisruokaa
        päivän mittaan kahvia
        päivällinen:salaattia, pari lusikallista "oikeaa ruokaa"...

        viikonloput vedin näin:
        aamupala: kahvia ja näkkileipä jonka päällä kurkkua (ei levitettä)
        illalla: tomaattikeittoa/ parsakeittoa

        Lähtihän siinä se 15 kg painosta. Mutta oli niin voimaton olo, että sydän tykytti vähän väliä ja huimasi. Jaksoin silti iltamyöhään/aamusta tehdä pitkiä lenkkejä. Sairasta tällainen... En ole tyytyväinen kyllä nykyiseenkään tilaani. Vaikka syön, en ole parantunut. Sairas suhde syömiseen ei kadonnut mihinkään.

        nannnb15.12.2010 17:56 Syömishäiriöni "anorektisessa vaiheessa" (nykyisin enemmänkin bediä) söin näin:
        aamulla: 2 kuppia kahvia ja viili (aina samaa!)
        lounas: kevyttä kasvisruokaa
        päivän mittaan kahvia
        päivällinen:salaattia, pari lusikallista "oikeaa ruokaa"...

        viikonloput vedin näin:
        aamupala: kahvia ja näkkileipä jonka päällä kurkkua (ei levitettä)
        illalla: tomaattikeittoa/ parsakeittoa

        Lähtihän siinä se 15 kg painosta. Mutta oli niin voimaton olo, että sydän tykytti vähän väliä ja huimasi. Jaksoin silti iltamyöhään/aamusta tehdä pitkiä lenkkejä. Sairasta tällainen... En ole tyytyväinen kyllä nykyiseenkään tilaani. Vaikka syön, en ole parantunut. Sairas suhde syömiseen ei kadonnut mihinkään.

        Miten kauan sulla meni aikaa laihduttaa tuolla ruokavaliolla se 15 kiloa? Itse haluaisin laihduttaa uuri sen verran ja mahdollisimimman nopeesti! ja kenenkäään on turha tulla päätään aukomaan tuommosen dieetin terveellisyydestä sillä minun syömisistä on terveellisyys ollut kaukana jo 5 vuotta(anoreksiaa,bulimiaa,bediä,bulimiaa...) että tiedän itsekkin varsin hyvin kuinka kehoani vahingoitan mutta se on tällä hetkellä täysin oma asiani, kun olen täysikäinen ja perheetön..


    • 14v.anorektikonalku

      ÄÄÄÄH! mä syön suunnilleen näin
      aamulla: ei mitään
      koulussa: lasi vettä
      kotona: leipää ja jogurttia muroja
      iltapala: ei mitään
      vähän naposteltavaa.. ja vettä.. :/
      oon 14 175cm pitkä ja painan 45 kiloo ja ärsyttää aihan kauheesti.. oon pienestä pitäen ihannoinut laihoja ihmisiä ja pyrkinyt alipainoon mutta se ei onnistu.. :(
      kaikki mneni pieleen ku täytin 12 ja terkkarilla huomattiin et oli hemoklobiinit ja paino alhanen ja kaikki ja sitten mut pistettiin läskikuurille ja siitähän se ruoka inho sitten alko... laihdutan ja vatsoja teen.. kerran paastosin 2 päivää ihan minimi annoksilla ainoastaan vettä ja banaani koko päivänä... -,- olo oli aivan kuin olisin kuollut mutta aikomus toteuttaa uudestaan huomeena ja ylihuomenna.. :/ sairasta ja ärsyttävää ja huomaan et oon aika tikku mut paino.. mulla on keho täynnä kuoppia ja törröttäviä luita eikä se OO KAUNISTA! -.- mutta kun vihaa ruokaa ja haluu laihtuu ni minkäs teet.. :(( miten voin saada apuu? mml yritin mut se ei oo antanu vieläkään vastausta... ARGH!! -.- ja pelkään et kaikki pitää mua outona jos kerron et mulla on anoreksian alku... huoh... mitä teen aikuiset ihmiset auttakaa tyttöä hädässä :,(

    • heello

      Syön päivässä hiukan jogurttia ja leivän.

      Vihaan keittoja,puuroa,hedelmiä,vihanneksia yms.

    • qwerty0325

      Anoreksiassa ei ole mitään tavoittelemisen arvoista, kaikki jotka tahtovat anorektikoksi etsivät ratkaisua laihtumiseen väärästä suunnasta. Anoreksiasta ei välttämättä koskaan parane ja monet kuolevat ennen aikojaan..

      Jos tahdot laihtua terveellisesti ja näyttää hyvältä on ratkaisu simppeli, aerobista liikuntaa, lenkkeilyä, pyöräilyä, uintia, rullaluistelua, kävelyä, kuntosalia, punnerruksia, vatsoja mitä tahansa urheilulajia (taitoluistelu, kilpauinti ym)

      On sitä tullut anoreksiaa katsottua vierestä jonkin aikaa eikä se ole mitenkään tavoittelemisen arvoista, sitä päätyy elämään valtion sairastuilla, jatkuvasti rampattava eri virastoissa, sairaalassa aina silloin tällöin, mustelmia tulee kroppaan pienemmästäkin kolhusta tai epämukavasta nukkumisalustasta,
      Niillä naisilla joilla anorkeksia on vakavaa, he eivät välttämättä voi saada lapsia, toiset alipainoisena, toiset enää ikinä.

      Jos sitä ei tahdo elämää jossa ei saa unta ilman pillereitä, lapsia , perhettä, ei uskalla tehdä mitään hauskaa sillä saattaa aina pyörtyä urheilu on mahdotonta kun kunto on niin huono, oma kuolema on kokoajan lähellä.
      Jättäkää syömisen kanssa pelleily väliin kun vielä voitte, puhukaa vaikka jollekkin henkilökohtaiselle valmentajalle, koulussa terkkarille, liikan maikalle, tai omille vanhemmille ja järjestätte itsellenne sopivan liikunta ohjelman.

      Terveenä on mukavampi elää.

      • Niinpä niin

        Liikun 6 kertaa vikossa mutta en laihdu... Eli Se ei aivan pidä paikkaansa että jos urheilee niin laihtuu!


      • hellou 63

        Mite viinan kanssa? onko vaikututasta painoon?? Ite177CM ja 48 kg ja bileskelen AIKA usein--- tosin syön kyl n.5 h välein, kevyttä siis,jaq lenkkeilen


    • asd1334

      ^ lisäys: Anoreksia on sairaus (kun parempaakaan sanaa ei ole) eikä siihen noin vain ryhdytä, siitä ei myöskään pääse pois.

      Painoa ja BMI'tä ynnä muuta on turha katsoa, myöskään peiliinkatsominen ei ole välttämättä aina ratkaisu. Vaan se miltä tuntuu.

      Jos tuntuu pirun hyvältä, jaksaa liikkua, jaksaa puuhata kavereiden ja perheen kanssa, tehdä töitä, nukkuu hyvin, ja nauttii elämästään, ei silloin tarvitse eikä pitäisi ruveta suunnittelemaan saatika toteuttamaan sairaanloisia "dieettejä". Ennen kuin huomaatkaan, et saa pureskeltua mitään, etkä nieltyä, eikä koskaan enään oikeen tunnu oikealta.

    • mielipide vaa

      "Haluat nyt leikkiä kuoleman sairasta anorektikkoa. Argh. Nyt ei puhuta mistään helvetin pro-anojen laihdutuksesta. Anoreksia on sairaus, ei sellainen muoti-ilmiö tai dietti, johon voi noin vain ryhtyä ja parantua sitten kun huvittaa. "

      Musta tuntuu, että nää ns. "pro-anatkin" on itseasiassa sairaita, sillä ei ne muuten haluaisi olla niin laihoja ja kyllä varmasti siinä jossain vaiheessa oikeasti sairastuu, vaikka ei aluksi olisikaan ollut sairas. Eihän niiden ajatusmaailma ole normaali!

      • voi huoaaaah

        Ei tää oo mikään laihdutuspalsta, täällä ei oo tarkotus saada anorektikkoja entistä sairaammiksi, vaan ennemminkin keskustella sairaudesta! Moderaattorien pitäis poistaa tämmöset 13-vuotiaiden wanna-be-anorektikko -keskustelut.


    • hei!

      Hei älkää viittikö tuhota elämäänne syömishäiriöllä, ite meinasin sairastuu anoreksiaan. Se alko vaan pienellä laihdutuskuurilla ja johti yli kuukauden syömättä olemiseen ja ei se rasva palanu vaan lihakset lähti. Mulla oli paksut pitkät hiukset, jotka meni tosi huonoon kuntoon. Kynnet halkeili, ystävyys suhteet kärsi ja kaikki turhaan. Kuka oikeesti haluu sellasen elämän. On terveellisiäkin tapoja laihtua ja uskon että kaikki täällä on ihan hyvän kokoisia, kuka edes kadehtii luurankoa?!

    • joo..

      13-vuotiaat, kasvakaa aikuisiksi ja miettikää vasta sitten.

      • 16+15=31

        Voi 13-vuotiaskin olla "oikeasti" sairas. nimim. 13.v anorektikko joka pelkää osteoporoosia ja ylipäänsä anoreksiaa, mutta silti haluaa laihtua.

        Anoreksiaa ei silti KOSKAAN kannata haluta. Itse sairaalloisen ylipainoisena melkein toivoin sitä. Nyt olen laihtunut 25kg, ja olen edelleen lievästi ylipainoinen. Myös se käsitys että anorektikot ovat aina sairaalloisen alipainoisia on täysin väärä. Ihminen ei muutu aliapinoiseksi heti kun sairastuu, siinä kyllä kestää, riippuen aloituspainosta, tietty aika, ennenkuin "pääsee", tai mielummin "joutuu" aliapinoiseksi.


    • ÄLIÖLÄ

      et mitenkään.
      nesteitä saat ehkä lähtemään, mutta itse lihasmassa ja rasvakudos ei putoa 10 kg kuukaudessa.... ellet sitten ole syömättä ja juokse joka päivä paria maratonia. siinäpä haastetta!

    • reddari-94

      okei, sairastan anoreksiaa joten vaikee alkaa tässä sanomaan että älkää piatko nuoruuttanne tällaisella. Anoreksia ei ole pelkkää laihtumista, liikuntaa ja syömättömyyttä. Siitä seuraa paljon henkisiäkin ongelmia! Usein siihen liittyy kaikenlaisia pakkomielteitä (maneereja [esim pitää saada tehdä kaikki asiat samaan aikaan, samalla tavalla ym], kalorien laskeminen..), unettomuutta, sosiaalisten suhteiden kuihtuminen. Normaali elämä kuihtuu pois, jäljelle jää vain sairaus.... Eipä siinä laihus auta kun lasket kaloreita pako omasesti, punnitset ruuat, suunnittelet päivä ohjelman lähes minuutilleen....
      En jaksa tän enempää paasata mutta pakko sanoa etten tiedä pitäskö itkeä vai nauraa kun joku kirjoittaa "haluavansa anoreksian". Herätkää! Laihduttamaan voi alkaa omasta tahdosta mutta anoretkikoksi ei. Ja onneksi niin ei ole. Se vaan tulee, ihan niinkuin flunssa tai muut sairaudet. Tajutkaa ettei anoreksia ole pelkkää paastoamista. Siinä on koko pieni pää ihan kahlittuna.
      Älkää tehkö mitään typerää.

    • +++

      Ei sitä voi hakuta.. :( se tulee mielestä ja turha pohtia sellaisia ko. palstoilla!! Mutta terve on aina tervettä, ei kanna "anoreksioitua" loppujenlopuksi ei JÄRKEÄ, tuutte huomaamaan... Ja vielä keran syöminen säännöllisisti edtää kaikki pöllöt ajatukset ym, halut ....!!

    • never never more

      Mulla oli nuorena anoreksia. Mä en voi kuvitella, tai kuvailla teille mitään kamalampaa kuin sen, mitä kävin läpi. Koko elämä mun pään sisällä oli yhtä mustaa sotkua ja tunnelia, itkin epätoivosta kun en vaan voinut lopettaa hetkeksikään kaloreiden laskemista, laskin niitä koko ajan, en vain silloin kun söin. Ajattelin myös ruokaa koko ajan. Ulospäin vaikutin kaiketi normaalilta, tietysti ihan liian laihalta. Ja jos joku kuvittelee että anoreksialla tai ylenpalttisella laihuudella saa poikaystäviä, niin on väärässä. Ei kukaan halua olla kärsivän ihmisraunion kanssa, ei kukaan halua elää nuoruuttaan rajoittajan kanssa, vaan niiden kanssa joilla on hauskaa, jotka nauttii elämästä. Mun ystävät oli mun ystäviä säälistä ja pelosta, että mulle tapahtuu jotain kamalaa sen sairauden ryydyttämänä (tajusin sen vasta myöhemmin), ei siksi että niillä oli kivaa mun kanssa niinä parina vuotena. Kaikki oli jatkuvasti huolissaan musta, kuka haluaa olla se tyyppi jota vaan seurataan kun pelätään et se luhistuu millä hetkellä hyvänsä, olla sellainen ystävä muille? Ei kukaan joka on lainkaan järjissään. Ja siihen tilaan ei päädy heti kun alkaa laihuttaa, mutta jos alkaa laihuttaa noilla sairailla tavoilla päätyy sinne varmasti, koska laihuus ja syömättömyys on kuin jotain huumetta, ne ottaa täyden vallan susta nopeasti, niistä ei saa nautintoa, mutta kokee tyydytystä kontrollissa olemisesta (mukamas, vaikka sairas mieli siinä kontrolloi eikä se ihminen joka olit ennen laihikselle alkamista),siihen kontrolliin jää koukkuun, se ei jätä valinnanvaraa, sä et oo enää vapaa.
      Anorektikko elää kuolemaa joka päivä, koska mieli on rikkoontunut tai horteessa. Kun mä luen mun päiväkirjoja...se on niin kamalaa luottavaa: kuvailen maailmaa itselleni tahmeana, seitin peittävänä tunnelina, jossa ei pääse eteenpäin (=nälkiintymisestä johtuva loppumaton väsymys). Kaikkialla oleva harmaus tarraa muhun enkä pääse siitä irti, elän hidastettua painajaista josta ei ole ulospääsyä jne.
      Peilistä mua katsoi ilman vaatteita keskitysleirin kauhistunut tyttö, mut vaatteet päällä kuvittelin olivani läski sieltä ja täältä, että maha pullotti jne. Mä en tiedä mitä voisin kertoa enempää, ja samalla on vaikka kuinka paljon kerrottavaa. Mulla kesti vuosia päästä kalorien laskemisesta. Nyt 10v myöhemmin mä en vieläkään ole täysin vapaa siitä ajasta, syömisestä en ole nauttinut ihan oikeasti enää koskaan koska ajatus lihomisesta istuu edelleen olallani, vaikka syönkin normaalisti (halu ahmia kaikkia niitä kiellettyjä asioita on edelleen vahva, se kielto kasvoi sairauden aikana ja muodosti loppumattoman nälän, monet entiset anorektikothan lihovat paljon). Olen normaalipainoinen, mutta mun keho muistaa edelleen miltä tuntui olla sairaan laiha, eikä koskaan enää (tai tähänkään mennessä) sopeudu normaaliin. Anoreksia elää sun kanssa lopun ikääsi jos sille tielle päädyt. Sä tulet vertaamaan jollain tavalla itseäsi aina siihen tikkuun, joka olit, etkä ole koskaan enää tyytyväinen, tai ainakin se on vaikeaa. Älä koskaan tee sitä itsellesi! Koskaan! Anoreksia ei lopu "paranemiseen". Niinkuin alkoholismi se on mukanasi jollain tavalla aina.
      Nykyisin olen tosi onnellinen elämässäni. Mulla on voimaa, tajuan mitä maailmassa ympärilläni tapahtuu ja iloitsen siitä että olen täällä taas ja edelleen, en laske enää kaloreita (poisopettelu pakkomielteestä vei VUOSIA!), olen iloinen, kaikki on hyvin, mulla on taas kuukautiset, mulla on ollut pari poikaystävää viim. 10v aikana vaikka edelleen kaikki on vaikeaa.
      Hyvät nuoret, tapoin elämännälkäni ja itseni ravitsemisen, ja jouduin elämään helvetissä vuositolkulla. Tätä helvettiä ei voi kuvailla. Se ei ole palava liekki, se on musta säkki johon sut on suljettu, etkä saa henkeä, sun huuto ei kuulu sen läpi. Älkää kukaan tehkö sitä itsellenne, leikin tai laihdutuksen varjolla tai mistään syystä! Etsikää itsestänne se voima, että elätte ylpeänä itsenne kanssa, ja jos olette ylipainoisia, niin etsikää se tahdonvoima ja lujuus laihduttaa terveellisesti! Se on riemuvoitto, ja se toinen painon pudotuksen vaihtoehto on, no, kuten edellä kuvailtuna, häviö.

    • hopeless???

      ^"Never never more", kirjoitat todella hyvin. Onko tuo totta, ettei anoreksiasta pääse ikinä eroon, ettei ahmimishimo koskaan lähde? Itselläni on anoreksia, ja olen kovasti viime aikoina pohtinut juurikin tätä, että normalisoidunko milloinkaan? Onko toivoa?

    • never never more 1

      Moi Hopeless???, sanoisin omasta kokemuksesta että se helpottaa Huomattavasti, siis ajatukset syömisestä ja omasta kehosta. Mulla saattaa nykyisin mennä viikkoja etten ajattele pahemmin syömisasioita. Kun sitä vertaa siihen aikaan kun ei mennyt sekuntiakaan, niin se on ihan eri asia. Ja sit ajoittain jopa pystyy suhtautumaan syömiseen niin, että bring it on, mähän syön oli mikä oli, kaatakaa läskiä vaik kauhalla suoraan sisään, tämä nainen ei pelkää mitään! Sit joinain hetkinä katuu syömisiään. Nää tulee ja menee.
      Joskus kehoa ajattelee liikaa, mutta se on silti erilaista kuin silloin sairaana; perspektiiviä on enemmän. Ajattelun kokonaisvaltaisuuden aste on ihan eri kuin anoreksiaa sairastaessani. Nyt koettu mielipaha vyötärömakkaroista peilautuu kaipaavaan muistoon laihemmasta kehosta, mutta se peilautuu myös muistoon sen ajan lohduttomuudesta, ja niin niiden makkaroiden kanssa kykenee elämään, koska ne on pieni hinta elämästä. Vaikka osa musta haluaa ehkäpä aina olla tosi tosi laiha, niin se osa joka haluaa olla elossa päihittää sen toisen liput liehuen. Oman kokonsa kanssa elämisen opetteminen on tänä ulkonäkökeskeisenä aikakautena vaikeaa. Ajattelen sitä näin: Miksi olisi parempi, että vien kehoineni pienemmän tilan maailmaa kuin henkisesti hyvinvoiva itseni? Oli kokomme mikä tahansa, ansaitsemme ihmisinä kaiken sen tilan, jonka täytämme. Sen tilan voi täyttää elinvoimalla ja naurulla, ilolla, ja koko kokemusmaailman skaalalla. Sairaana en muista tunteneeni paljonkaan iloa, vain huolta, pelkoa ja haluttomuutta. Sairaana en olisi myöskään kyennyt pohtimaan sitä, että todella ansaitsen ihan vaan itseni takia jotain sellaista kuin suuremman tilan maailmasta, jonka voin täyttää lihaksella ja läskillä ja itselläni. Niillä osilla jotka edesvaikuttavat onnellisuuteni olemassaoloon, tai ovat seurausta siitä.
      Okei, olen hetkittäin kauhuissani koska mun BMI on 22 eikä reilusti alle 18. Mutta kun herään aamulla, niin Herään Aamulla. Tiedätkö mitä tarkoitan. Yö ei jatku. Nukahdan illalla herätäkseni uuteen aamuun.
      Se, että lopettaa nälkälakon ei tarkoita, että sulle pärähtää jotain 10kg kroppaan heti kättelyssä. Kyllä mä oon mun painoa monta vuotta työstänyt syömällä ja heilumalla kuntosalilla. Se paino alussa hiipi hitaasti kehoon, mutta sain jatkuvasti positiivisia kommentteja ulkonäöstäni, ja huomasin myös että muhun alettiin jotenkin luottaa enemmän, mua pyydettiin enemmän kaikkialle mukaan, tutustuin uusiin ihmisiin jne. Ja, mun viimeisin poikaystävä totesi että oon laihin mimmi kenen kanssa se on koskaan ollut; vaikka olin just tällainen normaalin kokoinen, olin sille siro ja pieni.
      Toivotan sinulle paljon onnea anoreksiasta eroon pääsemisessä. Se on kaiken, ihan kaiken arvoista. Kaikesta mitä olemme kokeneet jää jälki meihin, mutta se jälki tuottaa aina hyvää, vaikka sillä olisi varjonsakin. Se tuottaa laajaa ymmärrystä. Taistele tätä kuolemansairautta vastaan, osoita olevasi todellinen soturi, sillä tarvitset voimaa siihen, että voit hyväksyä itsesi, kehosi, myös suurempana, epätäydellisempänä. Mutta se läski ja lihas, joka sinuun tulee muuttamaan (niin kamala kuin se ajatus onkin) pitää sisällään edellytyksen niiden hormonien tuottamiseen, joita tarvitset tunteaksesi onnea. Sinä ehkä pelkäät (kuten minä), että Sinä et olisi täydellinen jos se läski ja lihas muuttaisi sinuun. Siksipä jaan vielä tämän: Meni noin vuosi tai pari siitä, kun mun anoreksian selkä taittui, kun menin silloisen kouluni bileisiin. Yht'äkkiä tajusin näkeväni bileissä tytön, joka oli aivan minun kokoiseni "silloin ennen". Ja hän näytti niin kuihtuneelta, pieneltä ja sairaalta, että jouduin aivan pois tolaltani. Tajusin ensimmäisen kerran sen, miten muut olivat minut koko ajan nähneet. Ja tajusin, ettei se ollut vahva ja kaunis tyttö (jollaiseksi anoreksialla pyrin), vaan sen toiveen surullinen irvikuva. Kauhuuni sekoittui helpotus, sillä silloin tiesin parantuneeni, kun vihdoin tajusin näkeväni sairauteni sellaisena kuin se oli, sellaisena kuin minä sairaana olin. Tiesin ettei paluuta itseni väkivaltaiseen kutistamiseen enää olisi.
      Hopeless???, jokainen päivä sun elämää on tärkeää, niin kliseeltä kuin se kuullostaakin. Kaiva se voima ihan mistä vaan, että saat uskallusta syödä ja elää sen seurausten kanssa. Älä uppoa enää yhtään syvemmälle. Anoreksiasta ei vapaudu hetkessä, mut siitä voi vapautua. Vieläkin joskus se tajuaminen, että "Olen vapaa!", täyttää mut ihan yllättäen, bussissa istuessa tai kaupungilla kävellessäni. Sitä onnea en voi sanoin kuvata. Toivon, että saat kokea sen!

    • never never more 2

      Ja totuuden nimissä, olin tällä palstalla pari päivää sitten koska mulla oli taas niitä ajatuksia. Niitä ajatuksia ja itsevihaa koen edelleen silloin tällöin.
      Joudun rajoittamaan omaa ahmimisen himoani päivittäin (sitä joka asettautui muhun silloin sairauden aikana kun kielsin itseltäni syömisen niin kauan). Vaikka se ahmimisen himo on edelleen samaa maata, niin se ei oo niin orjuuttava. Mun suhde ruokaan ei ole edelleenkään normaali. Mutta se ei ole sairaskaan kuten ennen. Vaikka ajattelen ruokaa ihan liikaa ja tiedostan mitä olen syönyt sinä päivänä ja lähipäivinä jne (vanhat ajatuskaavat...), ne ajatukset ei orjuuta mua kuten anoreksian aikana, ja joskus jopa unohdan ne. Vapaa koen olevani siksi, että mulla on niin paljon energiaa siitä ruuasta, jota olen syönyt, ja voin sallia täysin rinnoin sen syömisen ja arvostaa sitä syömistä. Silti syömisen yhteydessä aina vilahtaa päässä se ajatus, että tää lihottaa, enkä siis ole vapaa, täysin. Toisin sanoen olen täysillä henkisesti ja fyysisesti mukana päivieni toiminnassa, vaikka ei-toivotut ajatukset syömisestä rullailee aina välillä jossain takaraivossa. Vaik ne ajatukset huutelisi mitä, niin ne voi jättää omaan arvoonsa; voi hermostua, painaa villasella, kokea surua, nauraa niille, näyttää keskaria ja syödä karkkipussi päälle, miten vaan. Sen tietää jo että niiden ajatusten kuuntelemisesta ei seuraa mitään hyvää ja siksi valitsee, että en usko mitä ne ajatukset sanoo. Ja sit hups, välillä ne on hiljaa kun mulla on tarpeeksi muuta parempaa tekemistä.
      Ja sen sijaan, että olisin alkanut rajoittaa syömistäni tossa pari päivää sitten, aloinkin kirjoittaa tänne. Ja jatkan syömistä ihan normaalisti ja tyytyväisenä asian laitaan. Mä oon suurimman osan aikaa tosissaan onnellinen, vaikka välillä on niitä päiviä kun syömiseen suhtautuminen on taas vaikeeta ja apeaa. Mut sit ne menee ohi ja ihmettelee, et miks mä taas noita vanhoja keloja aloin veivata.
      Nyt oon tarinoinut ihan tarpeeksi. Nämä on mun kokemuksia eikä siis mikään totuus siitä, mitä anoreksiasta joka kerta seuraa. Uskon että on monia erilaisia paranemiskertomuksia.

    • Hopeless???

      Hei never never more, kiitos paljon, kun jaoit tuntemuksiasi noin avoimesti!
      Tulin todella optimistiseksi.
      Pystyn samaistumaan moniin noihin tunteisiin, joita kuvailet ja jotka sanot olevan jo menneisyyttä itsellesi. Se vähän seisauttaakin.
      Itsekin koen olevani paljon eristäytyneempi, mitä enemmän laihdun, ja olen miettinyt paljon, miten muut näkevät minut. Ehkä samalla lailla surkutellen eivät uskalla lähestyä, kuten kirjoitit näkemästäsi laihasta tytöstä. En vain itse näe sellaista. Tahto paranemisesta on silti, odotan vain sen paranemisprosessin alkamista. Olen jo hoidon piirissä, mutta todella löyhästi, ja tuntuu kuin olisin aivan yksin eikä apua tarjota, sitä vain ehdotetaan. En tiedä miksi. Mutten osaa muuttaa tapojani yksin, siksi pelottaa.
      Mutta kiitos tarinastasi ja kannustuksestasi, kyllä minäkin tämän vielä selätän, joku päivä!

    • kyllästynyt elämään

      olkaa te vaan iloisia kun haluatte laihtua. itse sairastan anoreksiaa ja olen jo niin syvällä että olisin valmis tappamaan itseni. syön päivässä vain alle 100 kcal, koska en voi laittaa ruokaa suuhuni. yrittänyt pitkään saada apua, mutta kukaan ei kuuntele koska painoni on vielä normaali(siis sairastanut kauan anoreksiaa, alkoi ollessani 15 ja silloin paino nousi mutta nyt taas laskenut). voin sanoa että anoreksia ei ole mitään hupia. mä en jaksa edes aamulla herätä ja pyörtyilen pitkin koulupäivää. olen vasta 17 vuotias. haluisin kovasti apua, mutta tuntuu et ihmiset kuuntelee tai välittää vasta sitten kun on jo kuolemaisillaan langanlaihana.

    • !

      Sanompahan vaan, että jos anoreksiaan sairastut, niin ei elämä tuu todellakaa olee helppoa ! Kidutusta joka hetki.
      Joten tuo haluaminen anorektikoksi on niin typerää ja idioottimaista.

    • anoreksia is out

      ite oon alimmillani ollu 36.5kg 164cm ja ei todellakaan kaunis näky! mut onneks ehin oleen alle 40kg painos vain vajaan kk ajan tarkottaa sitä et lähes paastosin :3 nykyään reilusti yli 50kg ja normaalipainoinen ja paljon kauniimpi kuin tuolloin! uskokaaa mua te ette haluu mtn ANOREKSIA PASKAA ITTELLENNE! tuossa 36.5kg painossa itteltä oli jo puolet hiuksista putoilleet, ihon pinnalla oli juuri sitä anoreksia karvoitusta mikä tulee kun keho ei pysty itse lämmittämään itseään tarpeeksi, muutenkin näytin täydeltä zombilta! Onneksi en ehtinyt sairastaa kauaa kun jo hälytyskellot alkoivat soida! olinkin vain n. 1vuoden ajan elämästäni alipainonpuolella mutta laihduin todella nopeasti 13.5 kg vuodessa:3 mutta onneksi sairaus ei ehtinyt vahingoittaa munasarjojani ja voin saada vielä joskus omia lapsiakin! :d ETTÄ kaikki sais unohtaa typerät paastot ja alkaa syömään monipuolisesti ja terveellisesti ja aina kun on nälkä! ja välillä vähän muutenkin! Ei kukaan ole normaali painoisena läski! tyhmiä sellaset jotka jtn muuta väittää tyytymättömiä vaan omaan kroppaansa! sanon vaan et jokainen tarttee sen 1200kcal vähintää vuorokaudes jos oot nuori kasvuiäs niin sun kulutus on jtn 2400kcal tyyliln että alkakaapahan syödä!!

    • örörö

      pahimpina anoreksiaaikoinani söin päivässä omenan, sellasen valmiin mikropuuron ja näkkileivän. Näin siis monen kuukauden ajan joka päivä. Arvatkaa miltä näytin. Niin, ja sydän melkein lakkasi toimimasta.
      Uskokaa, se oli painajaista

    • noobs

      tänään ollut ahmimispäivä joten on mennyt omppu, 2 cracottea, n.1dl lasagnea, 1% viili ja kaksi kevyt jäätelöä. Normaalisti paljon vähemmän.

    • -

      Näin mä syön

      klo 15 aika paljon salaattia
      klo 19 nutrilett patukan

    • hooohhhoijaaa

      kukaan ei liho vaikka söisi 1200kcal päivässä se on dieetti kalori määrä joten ihan surutta rääkkäätte kroppaanne noin väillä kaloreilla! ja rasvaahan ihminen tarvitsee päivittäin koska tärkeitä omega 3 ja 6 rasvahappoja elimistö ei itse pysty muodostaaan! ravinto neuvonta olisi kohdallaaan.

      • nfhgdhdh

        Eiköhän suurin osa ole ravitsemukseen perehtynyt liiaksikin ja tietää kyllä faktat... Kyse onkin jostain ihan muusta, kontrollista, järkyttävästä ahdistuksesta, itseinhosta, epätoivosta, riittämättömyyden tunteesta, vääristyneestä minäkuvasta, aliravitsemuksen aiheuttamista ongelmista........... Näin :) moni varmasti on samaa mieltä


    • mimimih

      No miun pävän ruokalista on yleensä tämmöne:
      aamulla - omppu tai joku semmone
      ruoka - pari lusikallista sitä mitä oon tehty sit pilaan sen miun ruuan jotenki
      iltapala - illalla mie saan syyä jonku juoman tai leivän ihan millä täytteillä vaa. mut vaan yks.
      Mut mie yleensä ahistun ihan hirveesti tosta leivästä nii liikun ne kalorit yleensä pois.

    • en ole anorektikko

      Itse syön ja liikun näin

      aamulla
      liikun: 30 vatsalihasta, 20 kylkeä, 20 alavatsaa ja 10-15 punnerrusta
      syön : omenan

      Päivällä
      liikun: jos sattuu olemaan liikkaa koulussa juoksen yleensä sellasen 1km
      syön: juon vettä, jos on tosi nälkä saatan syödä tomaatin viipaleen

      illalla:
      liikun: 30 vatsalihasta,20 kylkeä, 20 alavatsaa ja 10 punnerrusta
      syön: omenan ja vähän 0.6% jogurttia

    • pannahinen!

      mul ei oo ns. anoo!mut haluisin keskustella aiheesta!

    • paska anoreksia

      mä syön vaa aamupalan... en muuta

      vitun urpot!! -.- oon mäki 13 ja alotin laihduttamisen vitosel älkää alottako se on iha helvetin tyhmää haluun eroo täst saatanan ongelmast!! ÄLKÄÄ ALOTTAKO TUUTTE KATUU SITÄ!!!! oikeesti -.- teette elemänne suurimman virheen jos alotatte!!

    • Sofii lulu

      Itse saan päivässä vaan 155 kcal. :)

    • meooooow

      Olen 13v. ja lueskellu täällä näitä juttuja laihuttamisen toivossa... mutta tää herätti mut... -.- en ala tommoseen pelleilyyn :)

    • padampam

      en ole provo bmini on tällähetkellä 14.4 luokkaa syön aina aamiaisen illallisen ja iltapalan jotka ovat kunnollisia, lounaalla syön usein lämmintä kasvis ruokaa ja salaattia ja välipalaksi hedelmää (joskus jtn herkkua esim jätskiä tai täytetty sämpylä , varmaan 3krt viikossa ) tässä esimerkki mun ruokailusta (mitä söin tänään)

      aamu:
      2 viipaletta patonkia joissa aikapaljon kevyt ingmariinia ja molemmissa 2 isoa siivua edam 9%
      2 omenaa
      2dl sokeriton mehukeitto

      Lounas

      Iso täytetty sämpylä


      päivällinen
      kermainenkeitto
      2 palaa patonki ingmariinilla 2 isoa siivua polar 15%
      omena

      ilta
      sämpylä ingmariinilla 2 isoa siivua polaria
      kurkkua,salaattia
      2dl maitoa

      kaloreita en viitsi enää edes laskea mutta näitä minä syön :)

    • jkkkkkkkd

      Syön 4 kertaa päivässä: kaurapuuroa, 2 lämmintä kasvisruoka-ateriaa ja iltapalaksi 25g leipää ja jukurtti

    • Paranemisia

      Töissä pari tuntia yhtä juoksemista/pyöräilyä, käytän asioitten hoitoon ja kauppamatkoille pyörää tai jalkoja, muutaman kerran viikossa lihaskuntoa, löhöilen soffalla ja koneella muutaman tunnin, nukun vähintään kahdeksan tuntia yössä.

      Seuraavaksi ruokavalio:
      En käytä mitään keinotekoista paskaa (light-limsat, -mehut, -marjakeitot) tai eineksiä tai sokeripaskaa -> Elimistösi etenkin aivosi menee paskaksi hirveä turvotus!!!

      Menu:
      Aamu: Muutama kananmunan valkuainen, marjoja, raejuustoa, kaurahiutaleita, 1-2 rkl öljyä
      Lounas: Kalkkunaa, broileria tai kalaa reilu nyrkin kokoinen annos, luomujuustolastuja, salaattia (pinaattia, salaattia, kurkkua, sipulia, tomaattia/paprikaa), oliiviöljyä kastikkeeksi 1-2 rkl, yrttejä,
      Välipala: pähkinöitä tai siemeniä, Vadelma-mansikka-marjasekoitusta, raejuustoa
      Päivällinen: Kalkkunaa, broileria tai kalaa reilu nyrkin kokoinen annos, täysjyväriisiä tai bataattia, salaattia (yllä), öljyä lihan kypsentämiseen, yrttejä
      Iltapala: Munakas, johon raejuustoa, useimmiten herkkusieniä, tomaattia, pinaattia, yrttejä jne, Paistoon öljyä

      Salipäivinä sitten hieman suuremmat annokset hiilareiden ja proden suhteen :D Tolla lähtee rasva, mut ei lihakset, josta todisteena se että rasvaprossa 5% pienempi kuin mitä silloin kun olin 39kg, nyt 50! Pituutta 164cm :) Nyt kun painoa nostettu on mukava tehdä mallin töitä =D

      • Kysynvaan

        Miten voit syyä noin paljon?


    • wwe13

      5 kertaa kunnon ruokaa päivässä 159cm/62kg

    • Tyttö97

      Mä syön kolme kertaa päivässä ja suunnittelen tarkkaan mitä suuhuni laitan. Mulla todettiin anoreksia, tällä hetkellä oon 171cm pitkä ja painan n. 45,6kg.
      Aamuruokani vaihtelee, mutta yleensä kalorit pysyvät siinä 150kcal paikkeilla. Välillä syön n. 1-2dl marjoja, omenan ja mandariinin tai ruisleivän (vähähiilihydraattinen 45kcal) jossa päällä todella vähän levitettä, tomaattia, paprikaa, puolikas vähärasvainen juustosiivu ja vähärasvainen kalkkunaleike omena.
      Päivällä syön herbalifen terveellisen kasviperäisen ateriapatukan (206kcal), muutaman miniporkkanan ja omenan/mandariinin, n. 250kcal yhteensä.
      Illalla syön 1-2dl marjoja, herbalifen proteiinipatukan (146kcal), omenan/mandariinin ja kourallisen naturel pähkinöitä.

    • adhdlapsi

      Aamupala: -
      Lounas(koulussa): -
      Välipala: leipä tai kaksi
      Päivällinen: -
      Iltapala: Leipä ja joku hedelmä, yleensä mandariini
      Sit jotain random naposteltavaa
      Olen 14 vuotias 46-47 kg, ja 165 cm oleva tyttö. Tahtoisin olla laihempi, enintään 40 kg. On todella turhauttavaa elää vartalossa jota todella vihaa. Mietin että miksi olen näin läski, miksi söin. Mutta päätin että tänään en syö ollenkaan, huomenna ehkä vähän. Ajatukseni ovat aina ruoassa, yritän olla kovempi itselleni, jotta en söisi. Luovutan nimittäin liian helposti ja sorrun syömään. Jos joku tahtoisi, niin voisin mielelläni jutella jonkun/joidenkin kanssa esim. kikissä ja jaella laihdutus vinkkejä ja jutella muuten vain.

      • Läski

        Mikä sun kik on?


    • 12v

      Aamulla voileipä ja lasi maitoa.

      Illalla lautasellinen jotain paskaa mitä vanhemmat tekee.

    • syö

      miksi annatte neuvoja? tässä mun neuvo.syö normaalisti. MINÄ OLIN KUOLLA ANOREKSIAAN! 37 kiloisena letkuissa taistelin elämästä ja sydän pysähtyi.et jatka vaan tolla linjalla jos tahdot hautaan...........en sano pahalla.en tahdo et kukaan sairastuu tähän helvettiin.

      • tulevaisuus**

        Itse oon kamppaillu syömisen kans jo vuoden. Oon 14v. Nyt 158cm ja 41kg, mut vuos sitten, ennenkö edes mietin laihdutusta painoin 36kg. Sitten Se tippu 30 ja nyt Se on noussu 41 eikä tipu sitten millään. Olen loppujen lopuksi tullut siihen tulokseen, että jos haluaa anorektikoksi, joko kuolee tai laihtuu ensin ja sitten paranee ja on loppujen lopuksi paino nousee entistä korkeammalle. Olen siis päättänyt laihduttaa terveellisin keinoin, rauhallisella vauhdilla 37kg :);)


    • ei enää ikinä

      huhhuh onneks en oo enää tommonen.
      nykyään oon paranemassa ja saan syödä paljon ruokaa, jotta lihoisin edes vähän. oon nyt puol vuotta syöny 2000-2500 kcal päivittäin mut paino on silti pysyny samassa (bmi 15.5). Nykyään syön lähemmäs 2500 koko ajan, joten toivon painon nousevan nyt paremmin. on ihanaa syödä.

      mä en enää ikinä vajoo tohon anoreksiamaailmaan. en enää ikinä elä pelkillä omenilla ja rasvattomalla jogurtilla. en enää. ikinä. piste.

      anoreksiasumu on surullista. sen ajatteleminen saa mun mielen mustaks. se on pahinta mitä mun elämässä on ikinä ollut. nyt mä pääsen siitä irti. lopullisesti!

      lopettakaa tekin toi pelleily. älkää vaarantako hedelmällisyyttänne ja terveyttä. eläkää elämäänne. olkaa onnellisia!!

      kaikkee hyvää teille

    • idontknowanymore

      Syön yleensä näin:


      aamulla: 2-4 kuppia vihreetä teetä ja TOISINAAN porkkana, tattarinäkkileipä, vähän soijajogurttia ja vadelmia tai muuta MAX. 50 kcal.

      lounaalla: porkkana, kurkkua, pari minitomaattia ja paprikaa. jos vanhemmat ovat pakottamassa, niin MAX. 100 - 150 kcal jotain kasvisruokaa. (olen vege)
      JA pari kuppia vettä.

      päivällisellä: mitä ikinä meillä onkaan (kasvisruokaa tottakai) 100 - 150 kcal ja taas vettä.

      iltapala: porkkana ja 2-4 kuppia vihreää teetä.

      Näitten lisäks kaikki ravintolisät (d-vitamiini, kalsiumlisä, joku monivitamiini).

      Liikuntaa päivittäin keskimäärin 2-3 tuntia. (kävely, juoksu, pyöräily, tanssi, yoga, lihaskunto)

      Mitat 160cm/39kg ja 14 vuotta.

    • Guonfdilnv

      About 3 kertaa anoreksia aikoina. Nykysin neljä. Ja paino tippunu about 5kiloo. Harrastan kilpaurheilua ja treenaan muutenkin tosi paljon, esim vatsalihakset näkyy jne. Ei kannata vetää mitään 300 kaloria päivässä- tyyppisesti. Näin paino tippuu ensisijaisesti lihaksista ja tuloksena ns. Laihaläski. Syökää nyt edes lähemmäs 1000, mieluiten ylikin niin laihdutte paljon paremmalla tavalla: lihakset erottuu nätisti ja timmi vartalo kun vielä jaksaa edes vähän treenata.

    • Mä syön 1 kerran päivässä kun on pakko syödä äidin nähden ettei huolestu.
      Tänään söin kaverilla lihapiirakkaa jossa nakkeja! Hyi! Kaloreita siinä hirvityksessä oli 339!
      Mitat on:
      Pituus; 151 cm
      Paino; 41 kg
      Tavoitepaino; 30 kg

    • Olen vegaani, koska se auttaa juurikin sukulaisten sekä kavereiden kanssa kun voi vaan sanoa "jos tossa on lihaa tai maitoa en pysty syömään sitä, oon vegaani". Yleensä aloitan aamun tuhdilla aamupalalla, (1/2 avokado ja soijajogurttia 125g) lounas koulussa lähinnä salaattia tai hieman kasvisruokaa. Iltaruoka vanhempien nähden vaihtelee, mutta tavoite alle 400 kaloria. Päivän kalorit yleensä noin 800.

    • Juuuuuuuuuuuuuu

      Syön aamulla 6.00 riisikakun tomaatilla, 12.00 riisikakun,15.00 omenan tms,18.00 leivän

    • heivainnn

      jos oikein paljon alkaa päässä heittämmään ja sattummaan joka paikkaan nii sillon juon lasin mehua. litra mehua saa mennä päivässä muuten sit vettä nii paljo ko jaksaa:)

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe