meriauto consulting

jartse

onkohan kellään kokemuksia kyseisen firman luotettavuudesta? Eli auto pitäis saada Saksasta..http://www.meriauto.com

91

10992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inlinef

      Toimitti mulle auton Hangon satamaan. Kaikki meni hyvin ja auto on loistoyksilö.

      • rehellisiä ovat !

        Etsivät mulle kuukausitolkulla hyvää autoa, sitte vielä tinkivät puolet pois. Firman omistaja rahoitti osan ja lainasi vielä veljeään kuskiksi. On se vaan hyvä firma !


      • jos et ny sentään
        rehellisiä ovat ! kirjoitti:

        Etsivät mulle kuukausitolkulla hyvää autoa, sitte vielä tinkivät puolet pois. Firman omistaja rahoitti osan ja lainasi vielä veljeään kuskiksi. On se vaan hyvä firma !

        liiottelisi, ei sulla varmaan oo mitään tietoa kyseisen firman toiminnasta...


      • Consulting

        Kävin heinäkuussa hakemassa auton Offenbachista (Frankfurtin kupeessa) Meriauton palveluja käyttäen, ja kaikki meni todella hyvin. Heidän kanssaan oli mukava asioida, ja auton etsiminen oli sujuvaa, koska he olivat jo etukäteen ottaneet selvää sopivista autoista, joita sitten mentiin yhdessä katsomaan. Kun Se Oikea oli löytynyt (mielestäni oikea helmi), tehtiin kaupat, pistettiin kilvet kiinni, ja siitä pääsinkin saman tien ajamaan Rostockia kohti. He antoivat vielä ajo-ohjeet Rostockiin (helppo osata).

        Eli minulla on hyvät ja luotettavat kokemukset Meriauton toiminnasta, ei valittamista!


      • tyytyväinen asiakas
        Consulting kirjoitti:

        Kävin heinäkuussa hakemassa auton Offenbachista (Frankfurtin kupeessa) Meriauton palveluja käyttäen, ja kaikki meni todella hyvin. Heidän kanssaan oli mukava asioida, ja auton etsiminen oli sujuvaa, koska he olivat jo etukäteen ottaneet selvää sopivista autoista, joita sitten mentiin yhdessä katsomaan. Kun Se Oikea oli löytynyt (mielestäni oikea helmi), tehtiin kaupat, pistettiin kilvet kiinni, ja siitä pääsinkin saman tien ajamaan Rostockia kohti. He antoivat vielä ajo-ohjeet Rostockiin (helppo osata).

        Eli minulla on hyvät ja luotettavat kokemukset Meriauton toiminnasta, ei valittamista!

        Todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Suosittelen läpimästi! Yksi auto on jo tuotu heidän avustuksellaan ja seuraava on jo suunnitteilla...


      • kysyjäinen
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Suosittelen läpimästi! Yksi auto on jo tuotu heidän avustuksellaan ja seuraava on jo suunnitteilla...

        Kuinka tiheästi meriauton henkilökunta on ottanut yhteyttä teihin, vai onko yhteydenpidossa ollut autojen alustavassa etsintävaiheessa pitkiäkin taukoja?


    • kdfjko

      olemme hakeneet 4 autoa meriauton kanssa ja palvelu on parasta mitä rahalla saa....

      • shit

        ei vastaa puhelimeen eikä sp.hen


      • 3 kerta
        shit kirjoitti:

        ei vastaa puhelimeen eikä sp.hen

        on meriauto vielä olemassa, mutta nettisivuilla kait jotain hässäkkää.


      • on OK
        3 kerta kirjoitti:

        on meriauto vielä olemassa, mutta nettisivuilla kait jotain hässäkkää.

        Nettisivut ovat toiminnassa, http://www.meriauto.com Kävin viime viikolla hakemassa auton, kaikki toimi juuri niinkuin pitää, ystävällinen, ja mielestäni kaikenkattava palvelu.


      • MB
        on OK kirjoitti:

        Nettisivut ovat toiminnassa, http://www.meriauto.com Kävin viime viikolla hakemassa auton, kaikki toimi juuri niinkuin pitää, ystävällinen, ja mielestäni kaikenkattava palvelu.

        Ovat päivittäneet kotisivunsa: www.meriauto.fi, olin heihin juuri yhteydessä keväällä olevan autonhaun merkeissä.


      • Juha K

        Itellä on meriauton kanssa palvelu ainakin pelannut jo 6 vuotta ja myöskin tänä kesänä käytän ilman muuta meriauton huippu palvelua. Erittäin hyvä meriauto on löytämään erinomaisen kuntoisia autoja ja aina on löytynyt lähes ekasta paikasta jo hyvä auto kotiin vietäväksi.....


      • meriautoconsulting.com
        on OK kirjoitti:

        Nettisivut ovat toiminnassa, http://www.meriauto.com Kävin viime viikolla hakemassa auton, kaikki toimi juuri niinkuin pitää, ystävällinen, ja mielestäni kaikenkattava palvelu.

        Heidän nettisivut on www.meriautoconsulting.com

        Minullaki hyvät kokemukset tästä firmasta, auto tuli ajallaan ja oli puheiden mukainen, helppo kaupanteko.


      • JiiPeeHeinonen

        Meriauto Consulting nimistä yritystä ei löydy lainkaan Saksan yritysrekisteristä, alv-rekisteristä tai ennakkoperintärekisteristä. Heidän sivuiltaan ei myöskään löydy veronumeroa. Henkilö, joka pyörittää toimintaa pyytää siirtämään rahat hänen henkilökohtaiselle tililleen. Koska yritystä ei ole olemassa lainkaan, niin asiakkailla ei ole mitään kuluttajasuojaa. Uskallatko siirtää rahat tuntemattoman yksityisen tilille? Maksaa rahdin etukäteen ja toivoa, että auto saapuu joskus Suomeen. Tällaista toimintamallia ehdotettiin, kun kyselin heidän kautta auton hankintaa Saksasta. Päädyin toiseen!


    • asddsaasd

      onko enää olemassa tätä meriauto firmaa?

    • parasta palvelua

      Onko Axel lopettanut jo toiminnan. En löydä mistään yhteystietoja hänelle. Neljä autoa aikanaan Meriautolta olen hankkinut.

      Nyt taas ajankohtaista.

      Laittakaapa tulemaan oikea osoite tai numero.

    • Työväen juhla

      Käsittääkseni edelleen erittäin hyvin tomiva idea. Varmaan monet voivat ottaa rohkeasti yhteyttä, toisille taas malli vapaasta yritystoiminnasta. Ei ole kai lopettanut toimintaa, jos on, niin varmaan aloittaa mutta ehkä toisella nimellä.

    • Palermis
    • suurin ja kaunein

      Turhaa arvostelua, Meriauton Aksel rakastaa baanalla ajelua ja kaupantekoa.
      Työn tulokset hänen parasta mainosta.
      yli 20 autoa hänen kauttaan tuonut.
      Ok autoja, esitiedustelulla karsitaan romut ja muut huijaukset pois,jäljelle
      jää vaihtoehdot joista auto suomeen löytyy.

    • meni hyvin

      Audi A6 3.0 TDI Quattro tuli ennen juhannusta satamaan, jussireissut heitetty tarrakilvillä, ja auto pelaa hyvin. Kaikki meni niinkuin meriauton kanssa sovittiin.

    • hyvätkokemukset

      Tilasin viime kuussa C220 CDI 4-Maticin meriauton kautta, löydettiin hyvä yksilö netistä jonka akseli kävi tarkistamassa, ja auto oli sovittuna päivänä vuosaaressa. eli minulla hyvät kokemukset. kiitoket akselille!

      • MrVode

        Kävipä myös niin, että autoni oli aikoinaan Vuosaaressa, mutta en saanut sitä sieltä pois pariin viikkoon, kun herra x ei ollut maksanut lainkaan rahtilaskua vaikka olin siirtänyt hänelle rahat ennakkoon. Ei vastannut puhelimeen eikä mailiin enää sen jälkeen kun rahat oli hänen tilillään.


    • LadaPriora

      Moi! Olen jo valinnut Akselin kautta auton Saksasta, hän on jo koeajanutkin ilmoituksensa mukaan tuon valintani mutta nyt on ollut jo monta viikkoa todella vaikeaa saada häneen yhteyttä, ei tunnut vastaavan millään käytti sitten puhelinsoittoa, tekstariä tai sähköpostia! Onko jollain samanlaista hyvin epämiellyttävää kokemusta miehestä viime aikoina?

      • ontiedossa

        Hän poistuu baanalta silloin tällöin.


      • LadaPriora1
        ontiedossa kirjoitti:

        Hän poistuu baanalta silloin tällöin.

        Jaaha, vai niin...onko kokemusta kauanko Akslein "baanalta poistumiset" yleensä kestää?


      • näintäällätänään

        MIssä lie?

        Intiassa.


    • kaikki-ok

      minä olen vuosien varrella hakenut kolme autoa akselin kanssa, ja jo vähän oppinut tuntemaankin kaverin, mukavaa matkaseuraa ja ammattitaitoinen auton ostossa. tulen jatkossakin hakemaan autoni akselin kautta.

      • eikukaanuskovalhetta

        Buahhahhaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


    • AudiA4-3.0TDI

      Hain meriauton kautta tilaamani A4 Audin vuosaaren satamasta perjantaina, auto on juuri kuvauksen ja tarkastuksen mukainen. hyvä peli tuli, ja olen tyytyväinen palveluun.

      • näintäällätänään

      • kyseinenfirma

        Satelliittikuvan mukaan on huoneisto motellissa.


      • meriautoconsultingnimi

    • Tulihansesieltä

      Aika erikoista, että ylläpito on poistanut kaikki negatiivista palautetta antaneet viestit "sääntöjen vastaisina" (näin ainakin oletan, koska omakin vastaukseni on poistettu). Itselläni ei ainakaan ole mitään muuta syytä antaa negaa kenestäkään, mutta kun LadaPriora1 kerran ihmetteli asiaa, niin kerroin vain omat kokemukseni.

      • Sahtiaaa

        Teidän kummankin negatiivinen palaute kohdistui henkilöön, ei yritykseen. Sen takia luultavasti lähtenyt ne kommentit.


      • Tulihansesieltä
        Sahtiaaa kirjoitti:

        Teidän kummankin negatiivinen palaute kohdistui henkilöön, ei yritykseen. Sen takia luultavasti lähtenyt ne kommentit.

        Voihan se olla juurikin noin. Toki se vaan helposti yhden miehen yrityksen ollessa kyseessä tuo palaute helposti "henkilöityy". No, minä jätän kommentoinnin tähän ja nautiskelen ajelusta autolla, joka toimitusvaikeuksien jälkeen on vastannut täysin odotuksia.


    • Vakioasiakas

      Katsoin juuri edellisen lähettäjän, www.meriautoconsulting.com domain nimeen liittyvät tiedot, ja ne täsmäävät yksiin firman sivuilla oleviin tietoihin. Olen ollut heidän asiakkaana reilun 4 vuotta. Viides heidän kautta tilaamani auto saapui tänne Oulun satamaan eilen, ja palvelu jokaisen auton kohdalla on ollut ensiluokkaista, kuten myös tämän juuri saapuneen auton kohdalla.

    • joni_helm1nen

      Tilasin Meriauton kautta asuntoauton. Maksoin käsirahan ja kulut heille. Siitä eteenpäin kaikki meni jouhevasti. Aksel soitti, kun oli katsomassa ja koeajamassa autoa. Lisäksi lähetti kuvat autosta. Kaikki näytti olevan ok auton kanssa niin käsiraha maksettiin samalla ja Aksel hoiti kaupat. Rahat liikkeen tilille ja odottamaan toimitusta.

      Auto tuli sovittuna päivänä Vuosaareen ja olen ollut todella tyytyväinen, auto vastasi täysin mitä puhelimessa puhuttiin.

    • Sakke-Perälä

      Minulla on samat kokemukset Meriautosta kuin joni_helmisellä. auto tuli vuosaaren satamaan viime keskiviikkona sovitun aikataulun mukaisesti. nyt on hyvä Passatti alla ja tarrakilvissä. veropäätöstä odotellessa ...

    • EvaXXX

      Herätkää ihmiset nyt todellisuuteen. Eihän kukaan muu kirjoita tuollaisia kehuja firmasta, kun itse firman omistaja. Negatiivisit palautteet ovat aidosti asiakkaiden kirjoittamia.

    • Tyytyväinen-

      Olemme autoliikkeenä täällä Keski-Suomessa tehneet yhteistyötä Meriauton kanssa yli 6 vuoden ajan, noin 5 autoa kuukaudessa olemme heiltä tilanneet, ja kalusto on poikkeuksetta ollut juuri sen mukaista kuin Akseli on tarkastuksen yhteydessä kertonut. Hyvät kokemukset meillä.

      • JarisH

        Mikähän tämän Keski-Suomalaisen autoliikkeen nimi on?


      • Mane88

        Taisi olla keksitty juttu tuo Keski-Suomalainen autoliike, kun ei nimeä pystytä kertomaan. Tuollaisten referenssien arvo on täysi 0!


      • Anonyymi

        En manitse yrityksemme nimeä tässä foorumissa aivan tarkoituksella, ja hyvästä syystä: Silloin sitä luullaan oman yrityksemme mainonnaksi.


      • Anonyymi

        Ei varmasti kannata mainostaa mitään yritystä, että tekee yhteistyötä Meriauto Consultingin kanssa. Aletaan luulla sinunkin yritystä yhtä ala-arvoiseksi. Pysykää kaukana tästä yrityksestä!


    • Bmwx330d

      Hain syyskuussa auton Kaiserslauternista ja Aksel hoiti homman hyvin. Mukava jamppa ja tuntui asian osaavansa. Helppo case toki hänelle kun olin auton etukäteen jo valkannut ja kommunikoinut myyjänkin kanssa suoraan, mutten olisi kyllä ilmankaan pärjännyt.

    • Auto tuli viime viikolla, homma pelitti niin kuin sovittiin. Akselin lähettämät kuvat ja soitto auton luota auttoi auton ostossa.

    • JarisH

      Toukokuussa 2018 kävi kyseisen firman kanssa niin, että olimme kaksi viikkoa etsineet sopivaa autoa Saksasta. Kun sopiva auto löytyi puhelin soiton perusteella, niin varasimme puolison kanssa lennot Frankfurtiin ja sovimme, että firman edustaja tulee hakemaan meidät sieltä kyytiin, jonka jälkeen menemme paikanpäälle katsomaan autoa. Frankfurtin kentällä odottelimme edustajaa pitkän aikaa. Kun hän ei tullut paikalle sovitusti, niin yritimme soittaa hänelle useaan kertaan. Ei vastannut puhelimeen. Järkytyksestä toivuttuamme löysimme googlen avulla toisen autojen välittäjän Frankfurtista ja saimme automme ostettua hänen avustuksella. Tämä vaan varoituksen sanana firman luotettavuudesta.

      • Anonyymi

        Hei,
        Meillä täysin samat kokemukset tästä toiminnasta. Alkuun kaikki toimi ok, mutta sitten ei tavoittanut ketään firman edustajaa useampaan viikkoon. Siinä meni sitten kesäloma ohi ja auto jäi hankkimatta. Lähetin lukuisia yhteydenottopyyntöjä maililla ja tekstiviesteillä, mutta tähän päivään mennessäkään niihin ei ole vastattu. Ihmettelen suuresti, että mihin päättyi hyvin alkanut auton etsintä.


    • Mersu-

      Minä uusin autoni vuosittain, ja olen nyt viiden vuoden ajan tilannut auton tänne Hankoon meriauton kautta. Uusi MB tuli tänne viime viikolla, ja samaa hyvää tasoa kuin aina, kaluston ja palvelun puolesta. Minulla hyvät kokemukset.

    • Mersu-1

      En voi jotenkin uskoa että Akseli jättäisi jotain pulaan. Olen itse suositellut meriautoa monille. He ovat hakeneet auton saksasta akselin kanssa, ja aina ovat hyvän auton kanssa tulleet tänne Suomeen.

      • Lexus

        En kyllä suosittele tätä firmaa. Mies on välillä pitkään kateissa eikä vastaa mihinkään viestiin. Auto Saksasta tuli yli kuukauden myöhässä, toimitus ilmoitettu 10-12 pv, kesti 1,5 kk. Selityksenä ruuhkaa kuljetuksissa. Autosta sitten puuttui eräs osa ja Jaaatinen lupasi ilmoittaa myyjälle.
        2 viikkoa meni eikä taaskaan mitään kuulunut eikä Jaatista saa kiinni. Liike väittää kaikkien osien olleen paikallaan vaikka liikkeen pihalla olleessa kuvassakaan osaa ei ole. Jaatine sanoi osan olevan auton ulkopuolella.
        Meni myös luotto saksalaiseen merkkiliikkeeseenkin Lexus-Forum München.


      • Anonyymi
        Lexus kirjoitti:

        En kyllä suosittele tätä firmaa. Mies on välillä pitkään kateissa eikä vastaa mihinkään viestiin. Auto Saksasta tuli yli kuukauden myöhässä, toimitus ilmoitettu 10-12 pv, kesti 1,5 kk. Selityksenä ruuhkaa kuljetuksissa. Autosta sitten puuttui eräs osa ja Jaaatinen lupasi ilmoittaa myyjälle.
        2 viikkoa meni eikä taaskaan mitään kuulunut eikä Jaatista saa kiinni. Liike väittää kaikkien osien olleen paikallaan vaikka liikkeen pihalla olleessa kuvassakaan osaa ei ole. Jaatine sanoi osan olevan auton ulkopuolella.
        Meni myös luotto saksalaiseen merkkiliikkeeseenkin Lexus-Forum München.

        Minulle ihan sama. Ruinaa käteistä eikä hoida Asioita.


    • VPK_Land_Cruiser

      Meidän punainen Land Cruiseri saapui vuosaareen tänään aamulla. Asia meni sopimuksien mukaan, ja myös auto tuli ajallaan, hyväkuntoinen yksilö (kehtaa ajaa myös myös meidän palokunnan hommissa :-). Meriauton palvelu on hyvää, ja mikä parasta, auto oli meille VPK:lle veroton tuonti.

    • HyvinTuhlattu

      Onneksi olkoon kun pommin haitte saksasta...olisihan tuon romun saanut suomestakin....Saksasta kuuluu hakea AUTOJA ei leluja.Japsit eivät kuulu autoihin.

    • AveGr

      Auto Saksasta Suomeen-tuontipalvelu
      Käytin tätä Meriauton palvelua tuottaessani netistä löytämäni auton Suomeen. "Läpikotainen kuntotarkastus" oli normaali optinen tarkastus ja koeajo, pyynnöstäni (puhelimessa) vilkaistiin auton alle. Sanoi autossa olevan navigaattorin, ei ollut, selvisi myöhemmin. Kaupat tehtiin ja auto jäi liikkeeseen odottamaan kuljetusta. "Auto tulee Vuosaareen " ilmoitettiin, muita satamia ei mainittu. Kolmen viikon päästä auto tuli satamaan ja selvisi, että rekisteriote puuttui. Se oli välittäjän tunaroinnin takia jäänyt liikkeeseen ja auto oli lähtenyt kuljetukseen ilman papereita. Kun ilmoitin asiasta, aikoi soittaa liikkeeseen ja hoitaa paperit minulle. Tämän jälkeen ei enää yhteydenottoihin vastattu. Eihän niitä papereita tullut, aloin itse hoitaa asiaa. Onneksi löysin avuksi palvelevan katsastustoimiston. Viimein, kuuden viikon päästä auton saapumisesta minulla oli käsissäni auton alkuperäinen rekisteriote. Samoihin aikoihin tuli vastaus katsastuksen RETU-kyselyyn, että ei ole estettä Suomeen rekisteröinnille. Todella piinaavat kuusi viikkoa, kun pihassa on 30 t euron auto, eikä tiedä saako sitä kilpiin, tai onko se mahdollisesti varastettu. Tästä välittäjästä sanoisin, että kysymyksessä on enemmän bisnesmies kuin autoasiantuntija. Varmaan onnistuneitakin tuonteja on, mutta apua on turha odottaa sen jälkeen kun palkkio on saatu ja auto lähtenyt kuljetukseen. On siirrytty "auttamaan" seuraavaa suomalaista auton ostajaa.

    • Hyvä-Palvelu

      Turhaa kritiikkiä Meriautoa kohtaan.

      Minun kolmas heidän kauttaan tilaamani auto tuli Hankoon toissa viikolla, ja nyt auto on kilvissä.

      Kun puhutaan kuntotarkastuksesta:

      Aksel oli itse paikan päällä katsomassa autoa. Hän lähetti minulle 27 tarkkalaatuista kuvaa auton joka puolelta, myös pohjasta ja nivelistä (iskaressa ym näkyy vielä tehtaan alkuperäiset tarrat, vaikka autoni onkin jo lähes 10 vuotta vanha). Aksel teki koeajon, soitti minulle sen jälkeen koeajo raportin kanssa, ja kävi auton kaikki maalipinnat, tekniikan ym kanssani läpi, ja kertoi kaikki yksityiskohdat tarkasti minulle. Autoni on Juuri sellainen kuin Aksel minulle sanoi, teknisesti ja optisesti. Rahti tuli ajallaan, ja paperit auton mukana.

      Pari vuotta sitten kun tilasin edellisen autoni Meriauton kautta, (nykyään kotisivut: www.autotsaksasta.fi ), sovittiin, että kyseinen BMW merkkiliike lähettää paperit suoraan minulle kirjattuna kirjeenä. Tässä oli tämän BMW liikkeen kanssa viivästys. Otin yhteyttä Akseliin, hän soitti liikeeseen, hoiti asian kuntoon ja paperit tulivat vajaassa viikossa minulle tänne. Tässä oli kyllä omaakin vikaani, koska en lähettänyt BMW likkeeseen Akselin ohjeistamana kaikkia dokumentteja oikein ... Saksan Merkkiliikkeissä näyttää burokratia olevan aika kovaa (ei niin kuin täällä), ja he pyytävät aika ison pläjän allekirjoituksia ym, ennen kuin luovuttavat alkuperäiset paperit. Mutta, kun Akseli oli soittanut liikkeeseen ja hoitanut asian, sain paperit ajoissa, ja auton kilpiin hyvissä ajoin.

      Minun kokemukset Meriauton ja Akselin palvelusta ovat pelkästään hyvät, ja tulen ilman muuta käyttämään tätä firmaa jatkossakin. Kiitos.

      • Mersumies77

        Meriauton Consultingin/Aksel Jaatisen palveluja käyttäneenä voin sanoa, että sen jälkeen on turha pyydellä apua, kun ylihintainen välityspalkkio on maksettu hänen tililleen. Mies ei vastaa sähköposteihin eikä puheluihin. Siinä jää asiakas ihan omilleen, jos tarvitsisi selvittää esim. papereiden puuttumista myyjätahon kanssa.

        Keski-Saksassa toimii useampi suomalainen autojen ostaja, jotka tekevät saman tuon 1/3 tai 1/2 hinnalla siitä, mitä Meriauto Consulting maksaa ja heiltä saa vielä apua kaupanteon jälkeenkin.

        Pysykää kaukana tästä välittäjästä!


      • Anonyymi

        PASKAPUHETTA. ALIARVOISTA TOIMINTAA.


    • J_Kytola

      Pitkän pohdinnan jälkeen sopiva auto löytyi. Maksoin eilen 13.11.2018 käsirahan ja kulut. Kirjoitan projektin etenemisestä

      • J_Kytola

        Välittäjä ilmoitti että rahat olivat tulleet mutta tuo auto olikin sitten jo myyty. Nyt on etsitty uutta kohdetta ja välittäjä soitellut minulle useasti. Hyvää kohdetta eivielä löytynyt


      • J_Kytola

        Yhä vain etsitään sopivaa autoa. Taas yksi kiinnostava on ehtinyt mennä muille


      • J_Kytola

        No nyt on löytynyt ja sunnuntaina välittäjä menee paikan päälle katsomaan autoa ja soittaa minulle sieltä auton tarkistettuaan.


      • J_Kytola

        Välittäjä meni sunnuntaina autoa katsomaan ja lähetti tosi paljon kuvia ja soitti perään. Erittäin hyväkuntoinen ajopeli. Kilometrejä yli10% enemmän kuin ilmoituksessa, muutoin oikein hyvä. Lupasin puhelimessa ostaa auton. Maanantaina sain papereita ja ohjeita ja maksuosoitteen. Maksoin auton loppusumman, käsirahan 3000eur olin maksanut jo kun edellisestä kiinnostavasra autosta oli kauppa menossa, joka sittemmin peruuntui. Lähetin välittäjälle myös valtakirjan siirtoa varten. Välittäjä varasi kuljetuksen.
        Tiistaina myyjä ilmoitti välittäjälle että rahat saapuneet. Välittäjä teki toimeksiannon kuljetusfirmalle. Rekkakuljetus satamaan, siellä auto ajetaan laivaan ja Vuosaaressa ulos josta sitten haen sen.


    • Kilometrit

      Moro J_Kytola. Kuulostaa muuten ok, mutta autohan on jo aika paljon enemmän ajettu ku ilmoituksessa luvattu! Paljonko oli kokonaiskilometrit verrattuna ilmoituksessa luvattuun, ja mikä oli syy tähän eroon ilmoituksessa? Kiinnostaa varmaan meitä muitakin jotka miettivät käyttää Meriauton palveluja.

      • J_Kytola

        Kilsat oli ilmoituksessa 25000, todellisuudessa noin 28000. Sinänsä pieni ero mutta kun kyseessä on sähköauto niin tuokin merkitsee. Selitin merkityksen puhelimessa välittäjälle ja hän onnistui argumenteillani tinkimään hinnasta . Ei paljon mutta hieman kuitenkin


    • MB-E-220-2017

      Otin heihin yhteyttä kotisivujen kautta www.autotsaksasta.fi Etsittiin sopiva auto netista, jota Aksel meni katsomaan paikan päälle. Auto todettiin hyväksi, Aksel hoiti kaupat ja paperityöt kuntoon. Mersu saapuu huomenna satamaan. Koko homma on sujunut tosi pätevästi.

    • J_Kytola

      Tänään välittäjä soitti ja kertoi että auton kuljetus on tämän viikon lopussa ja laivaus Suomeen ensi viikolla. Satamaksi oli huolintafirmasta ehdotettu Hankoa mutta koska sinne on vaikeampi päästä julkisilla täältä Pohjanmaalta kuin Helsinkiin niin sovittiin että auto laivataan Vuosaareen

    • MB-E-220-2017

      Hain Mersuni maanantaina iltapäivällä satamasta tarrakilpien kanssa. Tänään oli maahantuontikatsastus ja auto meni virheettä läpi. Talvirenkaat on hommattu, autossa oli mukana kaupan päälle saamani Saksan M&S talvirenkaat, mutta niillä ei pärjää Suomen oloissa, ainakaan MB Takatuupparilla, mutta sain siinä hyvät MB vanteet talvirenkaita varten. Sähköinen veropäätöshakemus on jo tehty. Meriauton kanssa kaikki meni suunnitelmien ja sopimusten mukaisesti. Nyt kiva odotella Joulua uuden Mesen kanssa.

    • J_Kytola

      Eilen 28.12 hain ostamani auton Vuosaaresta. Siellähän se oli hienossa kunnossa valmiina noutoa varten. Lopussa oli hieman epäselvyyttä onko se tullut vai ei, olisi ollut hyvä saada rahtifirmalta vahvistus saapumisesta.
      Kaiken kaikkiaan prosessi sujui juuri niinkuin Meriauto lupasi. Melko kauan kokonaisuuteen meni aikaa mutta minulla ei ollut kiire. Halusin tämän e-Golfin ensimmäiseksi sähköautokseni. Aksel piti koko ajan yhteyttä ja soitteli useasti ja lähetti toimintaohjeet silloin kun tarvittiin. Voin mielelläni suositella tätä palvelua. Olen puhtaasti asiakas ja en tunne Meriautoa tai Akselia ennestään. Laitan tähän yhteystietoni jos joku haluaa kysyä tarkemmin: Juha Kytölä, juha.kytola(at)netikka.fi, Vaasa

    • Anonyymi

      30.4.2019 hain oman autoni Vuosaaren satamasta.
      Homma toimi tämän firman kanssa kuin tanssi!

      Asiakaspalvelu on erittäin hyvää ja auto oli juuri mitä lähdettiin etsimäänkin.

      Kaikki ohjeistus Suomen päässä tehtävistä asioista oli erittäin selkeää ja toimitus todella nopea!

      Suosittelen tätä firmaa erittäin lämpimästi!

      -Kippari

    • Anonyymi

      Itse lähetin varausrahan luottamuksella syyskuussa. Sain hienoa palvelua aluksi. Symppis kaveri. Sitten herra Jaatinen katosi. Hoidin itse kaupan puhelimella liikkeen kanssa loppuun. Tilasin itse rahdin Suomen rekkayrittäjiltä. Valtavan stressin ja paineen kautta sain maksut tehdä Saksaan itse. Jaatinen lupasi myöhemmin eri puhelussa palauttaa rahani, joita ei tarvittu. Ei ole rahoja palauttanut. Ei hoitanut hommaa vaan piti rahani, jotka luottaen suomalaiseen ihmiseen hänelle annoin kauppaa varten. Aikaa on ollut yli puoli vuotta hoitaa asia. Pelkkiä lupauksia. Älä luota. Joudun tukeutumaan takaisin perintään.

    • Anonyymi

      Ei ole luotettava, vaikka antaa sen kuvan. Pyytää rahoja asiasi hoitoon etukäteen. Ei palauta käyttämätöntä pääomaa. ALV erittely eu kaupassa ei toimi.

    • Tilauksen jälkeen sain autoni aikataulun mukaisesti Suomeen. Auto on odostusten mukainen eli hyvä, kuten Meriauton palvelukin. Omasta Puolestani voin suositella tätä yritystä.

      PS: Autovero vuosimallin 2018 autooni oli vajaat 4000 €. Eli pitkän mietinnän jälkeen, hybridi oli oikea valinta.

    • Anonyymi

      Ketjua lukiessani tulee mieleen että hyvänä päivänä homma toimii mutta huonoja päiviä on tosi paljon. Kun autoa vaihdat 1-5 vuoden välein niin uskallatko ottaa sen riskin että se huono päivä sattuu juuri sinun kohdallesi ja kaikki menee pieleen? Minä passaan tämän yrityksen ja etsin toisen autojen välittäjän. Ps. On kalliit hinnatkin tällä yrityksellä verrattuna muihin alalla toimiviin Suomalaisiin toimijoihin.

    • Anonyymi

      Vuonna 2004 hankin ensimmäisen kerran auton Akselin kautta. Niitä tuli sitten vuosien mittaan ainakin kuusi. Osan hain Saksasta ja myös tapasin Akselin siellä. Kaikki sujui niinkuin oli sovittu. Vaikea uskoa, että olisi juksauslinjalle vuosien mittaan lähtenyt. Asiakaspalvelussa ei tietenkään aina voi onnistua, mutta negatiivisten viestien perusteella en kyllä Akselia tunnistanut.
      Hinnoitteluun sen verran, että jos ei hinta miellytä, niin voi ostaa palvelut jostakin muualta. Ei Jaatinen välttämättä vuosia sittenkään kaikista halvin ollut, mutta homma toimi hyvin.
      No, kokemukseni firmasta ovat vuosien takaa, joten en pysty tämän hetken tilannetta tietämään 😬

    • Tuotin oman mersuni (MB c350e designo nigth yms..) Autot Saksasta & Meriauto Consulting yrityksen kautta, firman johtajan Akselin kanssa oli mukavaa tehdä kauppaa. Kaikki meni juuri niinkuin Aksel oli puhunutkin. Tuotin siis ensimmäistä kertaa auton Saksasta. Akselilla oli todella hyvät ohjeet auton noudosta, tarrakilpien hankinnasta, maahantuonti katsastuksesta ja verotuksesta. koko prosessi kesti vain 30 päivää siitä kun otin ensimmäistä kertaa yhteyttä Akseliin ja olin ajamassa kotia kohti Vuosaaren satamasta juuri sellaisella autolla kuin olin halunnut. Todella rehellinen kaveri ja tulen varmasti käyttämään uudestaan ja suosittelemaan kavereilleni ;)

    • Anonyymi

      Hei sinä monelle asiakkaallesi velkaa oleva taikuri.Asiakkaiden rahat ovat mennet "taivaa
      n" tuuliin, eli sinun haalareisisi isoihin taskuihin. Sinä senkun jaksat itse kirjoitella omaa kehumistasi noilla viesteillasi.Rauhaisia kauppahetkiaa sinulle, ethän sinä ole kenellekään velkaa, vaan firmasi.

    • Anonyymi

      Selvisipä tässä taannoin tämän firman palveluja käytettyäni, että auton hinnasta oli tingitty yhteensä 1200 euroa pois, mutta minulle firman edustaja sanoi saaneen tingittyä hinnasta pois vai 200 euroa. Niin siinä firman omistaja veti 1000 euroa välistä taskuun maksetun 595 euron välityspalkkion päälle. Älkää luottako tähän kaveriin. Muitakin autojen ostajia löytyy Saksasta.

    • Anonyymi

      Todella huonosti tavoitettavissa oleva firman edustaja. Ei vastaa puhelimeen, kun hätä on suuri ja auto jo maksettu. Yhteydenpito loppuu heti, kun on saanut palkkionsa tilille. Henkilökohtainen tili. Ei yritystili lainkaan. Liekö koko yritystä olemassa.

    • Anonyymi

      Mitkä ovat viimeiset jutut tästä välitysfirmasta?

    • Luin kirjoitukset lävitse pintapuolin.
      Tässä on hyviä ja huonoja kokemuksia.
      Auto on ensinnäkin ostettava tunnetusta liikkeestä, ei välttämättä ns. marmoritiskiltä.
      Unohtakaa häkkikaupat, jotka Saksassakin on.
      Jos mieleistä autoa ei mitenkään itse pääse hakemaan, en olisi valmis
      maksamaan mitään suuria summia - ainakaan ilman kuittia - etukäteen.
      Olen useasti tällä palstalla kehottanut hoitamaan kaupan ja auton noudon
      itse.
      Kielitaito?
      Vastoin ns. yleistä käsitystä, on totta, ettei Saksassa juurikaan puhuta enempää englantia kuin jees ja nou, mutta kaupan yksityiskohtia voi aivan hyvin myös selvitellä esim. Suomessa olevan kielitaitoisen henkilön kanssa sähköpostilla tai puhelimitse.
      Yleensä myyjät haluavat myydä - ovat siis auttavaisia - eikä esteenä koskaan
      ole se, ettei ostaja puhu saksaa.
      Jos on kysymys vähän arvokkaammasta autosta, ostaja haetaan lento- tai paikallisliikenteen juna-asemalta.
      Vaihtoehtoisesti lähimmältä lentoasemalta voi hyvin vuokrata jonkun kotteron pariksi päiväksi ja koska kaikilla on Google-Map, myyjäliike löytyy sen avulla helposti.
      Autonmaksu hoituu verkkomaksuna, mikäli on tunnusluvut ja sen sellaiset mukanaan, sekä että etukäteen on varmistunut siitä, ettei kauppahinta ole isompi kuin se, jonka päivittäin tililtään saa nostaa / maksaa.
      Auton Suomeen ajaminen on helppoa, Etelä-Ruotsiin lähtee neljä lauttaa illalla ja suoraan Helsinkiinkin yksi päivittäin klo 03:00 aamulla.
      Kun on valmis näkemään kaiken tämän vaivan, on ostettavan auton oltava sellainen, että siitä on iloa moniksi vuosiksi. Älkää siis tuoko liian vanhaa, alle € 15.000,-
      Onneksi Suomessa ollaan pikkuhiljaa luopumassa siitä kummallisesta Suomi-autokäsitteestä!

    • En tiedä kuka noita kirjoittaa. Akselin kanssa palvelu pelaa aina juuri niin kuin pitää. Olen ns. 'autojobbari' eli tuon autoja Saksasta ja myyn niitä. Akselin tuomat autot ovat helppoja myytäviä, siistikuntoisia, huoltohistoriat kunnossa ja kaikin puolin hyviä pelejä ja ostajat ovat tyytyväisiä. Muutaman välittäjän kokeileena Akselin kanssa homma toimii, eikä tartte muita välittäjiä etsiä 👍

    • Anonyymi

      Kolmen auton kokemuksella samoilla linjoilla tämän ketjun kriittisten viestien kanssa.

      Kun autokaupat on tehty, kaveria ei enää saa kiinni puhelimella. Käyttää ainakin kahta eri puhelinnumeroa. Jälkeenpäin selviää epäselvyyksiä, esim. autoliikkeen kanssa on sovittu parempi diili mitä itse sain - eli kaveri veti välistä konsulointipalkkion lisäksi.

    • Anonyymi

      Minä olen tuonut kaksi autoa Akselin avulla, ensimmäisen Saksasta, toisen Hollannista. Kummankin auton kohdalla palvelu, yhteydenpito sekä autojen laatu on Ensiluokkaista. Olen kaikin puolin tyytyväinen hänen yrityksensä Autot Saksasta palveluun.

      Heillä on nykyään kaksi toimipistettä, yksi Saksassa ja toinen Hollannissa. Niille, jotka eivät tiedä, heidän kotisivut ovat: www.tuonti-autot.fi.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe