Gran Canaria vai Teneriffa?

Traveller!

Olemme lähdössä marraskuussa lomamatkalle viikoksi Kanarian saarille. Emme ole vielä varanneet matkaa vaan mietimme kummalle saarelle kannattaisi matkustaa -Gran Canarialle vai Teneriffalle? Lapsia ei lähde mukaan joten heidän mukaan matkaa ei tarvitse suunnitella. Kumpaa paikkaa suosittelette ja mitä kohdetta saarella? Ja millainen tuo marraskuun sää on Kanarian saarilla? Sataako usein ja mitkä ovat lämpötilat (noin)?
Kaikki tieto otetaan vastaan... ;)

17

25157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heitä lanttia

      nyt niin eroa ole että ihan sama kumpaa ekana menee, menee ensi vuonna sitten siihen toiseen kuten minä olen käynnyt kaikilla 7. saarella väh. 3 kertaa ja kaikki ovat ihan mukavia. JOs saaret näkyy toiseille saarille niin ei kai nyt ole juurikaan väliä mihin menee jonkin asian takia eikä siellä ole mitään must juttua mitä ei ole muilla, tai on Tenrifalla se Teide mutta kukaan tykkää kuka ei ja käy sitten vaikka seuraavalla kerralla. Heitä siis lanttia.
      Mutta Finnmatkoilla kannattaa mennä jo haluaa säästää jopa 30% matkanhinnasssa.

      • finnillä

        töissä kun mainostat kalleinta!


      • esimerkki

        jossa se on halvin.


      • Traveller!

        Kiitos sulle vastauksesta! Ollaan menossa Finnmatkoilla, niinkuin aina ulkomaan lomareissulla... ;)
        Millainenhan tuo sää on marraskuussa Kanarialla? Onko esim. sadekuurot miten yleisiä?


      • matkailija ...
        Traveller! kirjoitti:

        Kiitos sulle vastauksesta! Ollaan menossa Finnmatkoilla, niinkuin aina ulkomaan lomareissulla... ;)
        Millainenhan tuo sää on marraskuussa Kanarialla? Onko esim. sadekuurot miten yleisiä?

        Jos haluat aurinkoa, mene saaren eteläosaan, Puerto Rico Gran Canarialla ja Playa de las Americas Teneriffalla. Eipä juuri satele, mutta ympäristökin on kuivemman oloista. Saarten pohjoisosíssa karkeasti ottaen toistepäin.


      • RLE
        esimerkki kirjoitti:

        jossa se on halvin.

        Ainakin Hotel Club Riu Paraiso Puerto del Carmenissa on Aurinkomatkoilla halvempi kuin Finnmatkoilla. Kovin montaa samaa hotellia ei eri matkanjärjestäjillä ole, joten hintoja on vaikea verrata. Mutta kuten sanoin ainakaan Riu Paraiso ei ole Finnmatkoilla halvempi.


    • Carolus

      Koko Kanarian viehättävin paikka on tämä. Elävä, kaunis kaupunki. Lämpötila marraskuussa yli 20-astetta. Mikään varsinainen rantalomailijan paikka se ei ole.

      Muita alueita suurempi sadevaara on Teiden takia olemassa. "20-kertaisella kokemuksella suosittelen. Edullisimmat matkat olen saanut Tjäreborgilta.

      • jkdsjgöasjdl

        Niin silloin Gran C. on parempi, koska Las Palmas on erittäin miellyttävä paikka (toisin kuin Teneriffan pääkaupunki Santa Cruz, joka on minusta selvästi nuhruisempi). Jos taas pelkkä auringonotto ja ranta kiinnostavat, niin silloin saarilla ei oikeastaan ole eroa. Etelärannikkojen kohteista asettaisin ehkä kuitenkin Playa de las Americaksen (Teneriffa) hieman Playa del Ingles/Maspalomasin (GC) edelle lähinnä sen vuoksi, että Americaksen kyljessä oleva Los Cristianos on mukava pikkukaupunki.


      • Outo lintu

        Puerto de la Cruz on paikka jonne haluan useammin. Vanha kaupunki on tunnelmallinen ja merivesialtaat sopii suomalaiselle herkkähipiälle uinti- ja lekottelupaikaksi jopa tammikuussa.
        Liikuntarajoitteisen pitää varata taksirahaa, muille erinomainen,liikunnantaa tulee huomaamatta. Trooppinen puutarha sopii rauhaa rakastaville kokopäiväkohteeksi.


      • Lämmintä kaipaava
        Outo lintu kirjoitti:

        Puerto de la Cruz on paikka jonne haluan useammin. Vanha kaupunki on tunnelmallinen ja merivesialtaat sopii suomalaiselle herkkähipiälle uinti- ja lekottelupaikaksi jopa tammikuussa.
        Liikuntarajoitteisen pitää varata taksirahaa, muille erinomainen,liikunnantaa tulee huomaamatta. Trooppinen puutarha sopii rauhaa rakastaville kokopäiväkohteeksi.

        Samaa mieltä olen kirjoittajien kanssa, jotka suosittelevat Teneriffan eteläosaa tai Gran Canarian eteläosaa. Jos lämmintä haluaa ja kävellä hiekkarannoilla, niin ne ovat parhaat paikat.

        Puerto de la Cruz on mukava paikka viettää iltoja, mutta kokemukseni mukaan sää on epävakaista ja enimmäkseen melko vilpoista.

        Gran Canarian Puerto Ricossa en ole varsinaisesti asunut, mutta olen käynyt paikallisilla busseilla siellä ja se vaikuttaa melko lämpimältä alueelta. Vaatii kuitenkin hyvää kuntoa kiipeillä rinnehotelleille.

        Olen itsekin lähdössä jonnekin sinne, mutta en ole vielä päättänyt minne. Otamme usein matkan viikkoa tai paria ennen lähtöä ja silloin sattuma usein tuo kohteen eteemme.


    • pkh

      Hei!
      Kirjoitin juuri pitkän tarinan Kanarilta Playa del Ingelistä, voit lukea sen. Olimme viime syksynä Teneriffalla Playa del Americaksessa, lähellä Los Christianosta, ihan rajalla. Huoneistohotelli Compostela Beach JA... me pidimme enemmän Teneriffasta. Etenkin tuolla Christianoksen puolella kaikki palvelut ovat lähellä, samoin ruokapaikat, ei ole suuria korkeuseroja, ranta on parempi. Ja Teneriffalla oli halvempaa (inasen) kuin Gran Canarialla. Teide teki suuren vaikutuksen, samoin Los Gigantes.
      Makuasioita.
      Olimme lokakuun lopussa, satoi yöllä, kun saavuimme ja lähtöiltana, muuten oli kaunista auringonpaistetta koko viikon, pilvet kiersivät paikan, vaikka vuorilla olikin pilviä koko ajan. Lämpötila oli yli 20 koko viikon ( 23 - 26 C), yöt olivat viileitä, muttei kylmiä. Serkut olivat samaan aikaan Lanzarotella ja siellä satoi koko viikon ja TUULI!

    • Suosittelee

      Tuttavallisesti hän. Nam. Ja siellä Los Gigantes. Viihtyisä paikka, ellei kaipaa todella meluisaa diskoyöelämää. Hyviä ruokapaikkoja löytyy, mukavia illanistujaispaikkoja sekä ennen kaikkea kivoja ihmisiä. Suosittelen erästäkin mutkassa olevaa baaria, jossa isäntä kohteli kuin Vip-vieraita, keskustasta ylömäkeä mennessä, vähän ennen kuin käännytään vasemmalle, lähellä hassun pariskunnan ulkokuppilaa. Nimeä en muista. No, etsikää itse.Meitä oli 4 aikuista ja viihdyimme. Kahviloita löydettiin ja söimme ihan simona leivoksia. Meidän ei tarvinnut vuokrata autoa, kun ei ollut mikään eka kerta, mutta jos on, suosittelen kyllä saaren kiertämistä, on siellä sen verran kaunista. Että tervemenoa vaan, tämmöinen paikka se Gigantes sitten on.

      • P.R.

        En nyt menisi kyllä todellakaan kehumaan.

        Meistä se oli kaikkea muuta kuin viiihtyisä kylä! Paikallisilla tuntui olevan suorastaan antipatia turisteja kohtaan, jollei se sitten johtunut seurueeseemme kuuluvasta yhdestä kovaäänisemmästä vitsiniekasta.

        Hyvät ruokapaikat erittäin harvassa ja niihin ainoisiin sai jonottaa. Parhaat kokemukset saatiin paikallisten suosismista Taka Away -paikoista, joissa myös hinta-laatu -suhde oli kohdallaan.

        Yksi italialainen ravintola lähellä satamaa oli ihan kiva, mutta siellä halusivat rahastaa leivästä, jota emme edes tilanneet...

        Me suosittelemme Gran Canariaa ja Puerto Ricoa, josta käsin on loistavat mahdollisuudet valloittaa koko saari. Meille siitä on vuosien myötä tullut kuin kesämökki, johon mennessä loma alkaa heti 110-prosenttisesti...


      • eri mieltä
        P.R. kirjoitti:

        En nyt menisi kyllä todellakaan kehumaan.

        Meistä se oli kaikkea muuta kuin viiihtyisä kylä! Paikallisilla tuntui olevan suorastaan antipatia turisteja kohtaan, jollei se sitten johtunut seurueeseemme kuuluvasta yhdestä kovaäänisemmästä vitsiniekasta.

        Hyvät ruokapaikat erittäin harvassa ja niihin ainoisiin sai jonottaa. Parhaat kokemukset saatiin paikallisten suosismista Taka Away -paikoista, joissa myös hinta-laatu -suhde oli kohdallaan.

        Yksi italialainen ravintola lähellä satamaa oli ihan kiva, mutta siellä halusivat rahastaa leivästä, jota emme edes tilanneet...

        Me suosittelemme Gran Canariaa ja Puerto Ricoa, josta käsin on loistavat mahdollisuudet valloittaa koko saari. Meille siitä on vuosien myötä tullut kuin kesämökki, johon mennessä loma alkaa heti 110-prosenttisesti...

        Itse en meni Puerto Ricoon, viereiselle Playa Amadorekselle mieluummin. Siellä on ihana hotelli Riu Vistamar!! Suosittelen. Puerto Ricon puoli oli suttuinen ja ahdas.

        Teneriffalta löytyy varmasti myös kivoja paikkoja, itsellä ei ole sieltä kokemusta kuin Americasista ja se oli kyllä kiva paikka. Aurinkoa ja menoa!


      • make.ja.kassu
        eri mieltä kirjoitti:

        Itse en meni Puerto Ricoon, viereiselle Playa Amadorekselle mieluummin. Siellä on ihana hotelli Riu Vistamar!! Suosittelen. Puerto Ricon puoli oli suttuinen ja ahdas.

        Teneriffalta löytyy varmasti myös kivoja paikkoja, itsellä ei ole sieltä kokemusta kuin Americasista ja se oli kyllä kiva paikka. Aurinkoa ja menoa!

        Etelän turistirysät on samanlaisia molemmilla saarilla, ite en oo huomannut mitään eroa.


      • LosAlkoholistas
        make.ja.kassu kirjoitti:

        Etelän turistirysät on samanlaisia molemmilla saarilla, ite en oo huomannut mitään eroa.

        Räyhääviä juoppoja täynnä


    • VirallinenValvoja

      Ja taas...2006...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe