mistä tietää onks äänenmurros alkanu?

poizu-91

mistä tietää onko äänenmurros alkanu varmasti? en oo ihan varma itestäni..

36

6197

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön 2

      ääni saattaa nousta korkeaksi puhuessa.

      • rtdghhy

      • Anonyymi

        Onkohan mulla sit äänen murros jos mulla kasvo tuostavaan sellane patti kurkunpäähän ja välillä kun puhun niin on matala ääni ja kimakampi ääni ja kiekahuksia tulee puhuesss kovaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan mulla sit äänen murros jos mulla kasvo tuostavaan sellane patti kurkunpäähän ja välillä kun puhun niin on matala ääni ja kimakampi ääni ja kiekahuksia tulee puhuesss kovaa?

        Joo


    • ...:..

      Kysy vaikka kaverilta onko he huomanneet sen! Ja kyllä sen itsekkin huomaa esim. kun huutaa jollekkin niin ääni voi pomppia rajusti :P

    • ei voi tietää

      Kaikilla ei tuu sellasta varsinaista äänenmurrosta, eli ääni vaan mörenee pojil hieman. Toisilla taas tulee niin, että ainakun puhuu niin saattaa tulle sellaisia kiljahduksia.

    • ...

      Puhu nauhalle normaalisti. Jos äänesi on mielestäsi normaali, olet kunnossa.

      • m- 92

        Saattaa ja vaihteleekin puheäänen korkeus kuten esim, mulla aamusin ja illemmalla ääni kuulosti ihan erilaiselta.


      • "Olet kunnossa"? Jos äänenmurros olisikin alkanut oletko sitten jotenkin epäkunnossa?


    • Äänitaso

      m- 92, Luulisi että se vain johtuisi siitä että kun olisi väsynyt. Itsekin toivon äänenmurrosta kovaa vauhtia. Siirryn 6-luokalle kesäloman jälkeen. Mullahan on aamusin aina sellane aika erilainen ääni, olen huomannut. Illoin, en oikein huomaa sitä. Mutta toivoisisin että ääneni alkaisi tässä lähiaikoina möreentymään! Tämä netti-selailu joten kuten piristää minua kun huomaa joitakin samoja juttuja mistä huomaa että äänenmurros olisi tulossa. Noh, olen siis 12-vuotias. Täällä netissä se kerjääminen tuskin mitenkään auttaa siihen. Mutta ainakin tulee parempi olo kun vähän avautuu.
      Kiitos vastauksista, auttoivat.

      • Heheh.-.

        Et tainnut huomata mutta nuo oli jo 2006 vuodelta, melko varmasti on jo melkoine ääni :D Itellä alkoi äänenmurros 8luokalla.


      • Huomasin
        Heheh.-. kirjoitti:

        Et tainnut huomata mutta nuo oli jo 2006 vuodelta, melko varmasti on jo melkoine ääni :D Itellä alkoi äänenmurros 8luokalla.

        Kyllä huomasin, mutta vaan kun ei ollu muuta tekemistä nii kattelin vaa tuollasta.


      • Anonyymi

        Mulla on ihan sama juttu


    • 1lk poika

      mull alko äänenmurros 1 lk että revi reikää tuulamummu :D

      • ...

        Ihan varmasti alko. Mee muualle noita sun mummos haukkumanimiä kertomaan.


      • 1lk

        Se on teknisesti mahdotonta sillä ei sulla oo vielä murrosikää.


      • Vittumitäpaskaa

        Mul on alkanu ja oon kolmos luokal kivekset isontuu ja tulee paljon karvoja


      • envittukeksinimeä

        mitä vittua


      • LADYGAGA05
        envittukeksinimeä kirjoitti:

        mitä vittua

        No vittu tarkottaa pillua. Eli tuu kattooo ja tsekkaa sit mun pilluu sieltä sitten.


      • Randomi123
        Vittumitäpaskaa kirjoitti:

        Mul on alkanu ja oon kolmos luokal kivekset isontuu ja tulee paljon karvoja

        Tiiäthän ettei oo mahdollista että murros ikä alkaa 3luokalla.

        Muutenkin karvoja pelkästään ne oli ei se mitään murros ikää tarkota. Karvoja tai ei kyl sulla silti voi äänenmurros tulla mutta ei ennen 5luokkaa.


        Kyllä toi sun viestiski kuulosti siltä ettet vielä ole edes 6luokalla


      • Anonyymi
        Vittumitäpaskaa kirjoitti:

        Mul on alkanu ja oon kolmos luokal kivekset isontuu ja tulee paljon karvoja

        Ketään ei kiinosta jos sun perseeseen tule karvoja


    • pubertti

      eli siis oon 12 ja puol vuotias ja haluisin äänen murroksen. luulen et mul on alkanu koska mulle tulee semmosii kiakaisuja mut kaverit ei huomaa sitä ja se varmaa johtuu siitä et oon pelleilly joskus 2 vuot sitten :D.

    • dafsgjhk

      Sen tietää siitä kun äänesi ei kuulosta kimeältä oravan vinkumiselta (jonnet k-marketin edessä hyvä vertailukohde).

    • SensitiVe

      Ite täytän maaliskuussa 14, ja nytten tällä hetkellä äänenmurros on parhaillaan. Väilillä äänikimenee elikkäs: "Terve mitäs ^SIE^" ja sille tulee itekkin naurettua aina. Mutta huutaa en voi kuulostan muuten oravalta:D

    • luoti69

      Joo ite olen 12 luulen että ois äänenmurros tuloillaan kun kaverit tänään koulus sano et mul ois ääni madaltunu.

    • kiljuvatäänenmurrospojat

      miul ainaki ääni on vähän muuttunu ja välillä kuuluu sellasia kiljahduksia

    • Matias13

      Kyssäri:: Kumpi tulee ekaksi äänenmurros vai pippeli karvat, ja milloin pili kasvaa.

    • esitän7vkakaraa

      miul ensin pipelikarvat kasvoi ja sitten tuli äänemuros

    • Siitä kun huomaa että ei oo kituisa pikkukakru joka kiljuu ja kihisee, ja on nyt miehekäs matalaääninen mustalainen.

      • sdvsdfsdfsd

        On äänen väri romaanilla (vai romaniko seo) myös leveä, sättivä, ylpeä, komentava, päättävä, poskeva, muliseva ja karvan verran yökkäävä. Ka on siinä loivasti huojuva vipraatto, jonka mukana puhe vaappuu kuin kylänraittia juhannustansseista palaavan maistiintuneen polkupyöräilevän puliukon menopelin ajolinja


    • Ssssr

      Oon. Nyt 14 ja 8lk puol välissä ei oo äänenmurros alkanu mutta finnejä tulee sillon tällö penis vaan 13cm paljon munakarvoja ja mälliä tulee

      • kristian14v

        14v myös ja ääni on muuttunut, mutta ei ole vielä karvoja, kalu löysänä 7-8cm, halkaisija n.22mm ja sitten kovana 11,5cm n.3cm
        Eihän iso ole, mutta ei ole luokkani pojilla muillakaan ole iso ja osalla on karvoja.
        Ennen joulua koulussa mulla oli kalu kovana ja hyvin se näkyi ku oli verkkarit, pojat jaksoivat siitä kiusata ja lopuksi yksi otti kalustani kiinni ja sanoi et onpa paksu ja puristeli lisää ja tietysti mulla tuli, siitä se ei sanonut mitään silloin, mutta myöhemmin kysyi et tuntuko hyvältä ja haluatko et teen sen uudestaan.
        Varmaan arvaatte mitä ollaan touhuttu sen kaa?
        Sen kalu on pienempi ku mun ja eikä sillä ole karvoja, no äänenmurros sillä on meineillään.


    • 14vJonne

      Ite oon nyt 14, alko pari vuotta sitte eli 12 vuotiaana äänenmurros nykyää ääni on jo möreä.

    • hömppeli123xd

      Tuleeko kukkoja. Siitä ehkä huomaa, että se on alkamassa.
      Inhottavaa se on, mutta kyllä se vaihe menee pois semi lyhyessä ajassa :)

    • Anonyymi

      Mulla kun huudan ääni kuulostaa ihan oudolta ja välillä ääni muuttuu kimeämmäski.en oo varma onko äänen murros alkamassa.Oon siis 11v

      • Anonyymi

        Voi olla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe