Olen narsistin vaimo

Vaimo40

Mieheni on narsisti ja ihana sellainen onkin. Rakastan miestäni ja mieheni rakastaa minua, vaikka onkin narsisti. Narsistin tunnistaa siitä että narsisti rakastaa itseään, ihminen ei voi rakastaa muita jos ei rakasta itseään. Kunnioitan narsisti miestäni. Olen myös itse narsisti. Mielestäni narsistit ovat normaaleja, terveitä ihmisiä. Ihminen joka ei ole narsisti on vaarallinen ympäristölleen koska ei välitä itsestään eikä muista ihmisistä.

Siksi toivotankin hyvää kesää kaikille narsisteille.

16

5153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsikästä

      ...ainakin tämän kirjoittajan mielestä tämä tekstinsä. Me, joilla lähipiirissä on ihan todellisia narsisteja, luonnehäiriöisiä ihmisiä, tiedämme, että asian kanssa ei ihan ensimmäisenä tule vitsit mieleen. Kehoitan kirjoittajaakin ottamaan narsismista ihan oikeasti selvää; mitä se on ja millaista narsistin kanssa on elää. Tietoa löytyy helposti googlettamalla "narsismi".

      • psykiatri-

        Erittäin todennäköisesti lähipiirisi ihmisillä ei ole luonnehäiriötä, vaan sinä syytät luonnehäiriöstä niitä ihmisiä jotka eivät miellytä sinua ja sinun kieroutunutta maailmankatsomustasi. On hyvinkin mahdollista että ihmiset jotka näkev't narsisteja ja psykopaatteja joka puolella, ovat itse luonnejäiriöstä kärsiviä.


    • ketään

      Narsisti piittaa vain itsestään ja projisoi vikansa muihin, kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa. Ei tunne katumusta. Ei kykene menemään toisen asemaan. Teeskentelee tunteita. Ei jaa omia ajatuksiaan vaan ottaa vain sieltä mistä helpoimmalla saa. Hyväksikäyttäjä!

      Ei kukaan narsisti kykene parisuhteeseen ja jos joku uhri löytyy niin suhde jää lyhytaikaiseksi. Narsistien uhrit pyristelee irti ennemmin tai myöhemmin tai sitten tuhoutuvat itse kokonaan.

      • sitaitseaan

        Narsisti ottaa eikä anna, tuhoaa kaiken tielleen osuvan. Mikään ei ole turvassa, irtikään ei päästä. Vastuuta pakenee ja ei ole omaatuntoa. Petos, pettäminen ja valheet arkipäivää. Sanoo rakastavansa ja todellisuudessa uhrilla ei ole mitään ihmisarvoa hänen silmissään, koska ei osaa rakastaa kuinka kuuluu. Sama kaava toistuu, kukaan ei ota uskoakseen uhria. Uhrit ovat yksin, yksinäisiä ja traumaisia. Narsistille toinen ihminen on vain kertakäyttötavara, niin arvokas. Narsisti itse ei tunnista tilaansa. Narsismi on persoonallisuushäiriö.

        Oheinen linkki kertoo asian ytimekkäästi:
        http://www.ihminentavattavissa.net/pdf/yksinaisyys.pdf
        Ainakin minulla asiat loksahti kohdilleen.


      • VAROKAA
        sitaitseaan kirjoitti:

        Narsisti ottaa eikä anna, tuhoaa kaiken tielleen osuvan. Mikään ei ole turvassa, irtikään ei päästä. Vastuuta pakenee ja ei ole omaatuntoa. Petos, pettäminen ja valheet arkipäivää. Sanoo rakastavansa ja todellisuudessa uhrilla ei ole mitään ihmisarvoa hänen silmissään, koska ei osaa rakastaa kuinka kuuluu. Sama kaava toistuu, kukaan ei ota uskoakseen uhria. Uhrit ovat yksin, yksinäisiä ja traumaisia. Narsistille toinen ihminen on vain kertakäyttötavara, niin arvokas. Narsisti itse ei tunnista tilaansa. Narsismi on persoonallisuushäiriö.

        Oheinen linkki kertoo asian ytimekkäästi:
        http://www.ihminentavattavissa.net/pdf/yksinaisyys.pdf
        Ainakin minulla asiat loksahti kohdilleen.

        Totta VAROKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


    • narsistin ex-vaimo

      Käypä tutkimassa netissä että mitä se narsismi tarkoittaa....huhhuh. Ja narsistien uhrit kirjoittelevat omalla foorumillaan todella kovia kertomuksia siitä mitä on elää narsistin kanssa. Omakohtaisia kokemuksia on minullakin ja melkein annoin itseni tuhoutua, mutta onneksi pääsin pois avioliitostani. Tosin narsistin kanssa tappelu ei ole vieläkään päättynyt, koska joudun olemaan yhteishuoltajuudessa hänen kanssaan. Sanonpa vain ettei ole kovin helppoa elämää.

      • -n-

        Jossakin ihmeen mielenhäiriössä seurustelin vuoden ajan narsistipaskiaisen kanssa. Hänen ex-tyttöystävä teki "itsemurhan". Minut yritti tappaa kahdesti, joten olen 200 % vama että paskiainen tappoi tyttöystävänsä.. Ne perkeleet on vaan niin pirun hyviä manipuloimaan. En ymmärrä näin jälkeen päin mitä oon ees koko ukossa nähny, ällöttävää murretta puhuva maalaisjuntti, juoppo sekakäyttäjä, tykkäsi pukeutua naiseksi (!) ihan järkyttävä ällötys! Teki kyllä hyvin selväksi, miten ruma, vastenmielinen, lihava, tyhmä, ärsyttävä idiootti minä olen. Sai minut uskomaan etten häntä parempaa tulisi saamaan :D

        Nyt neljän vuoden jälkeen nään vieläkin painajaisia tuosta perkeleestä, välillä seksuaalisiakin unia, hyi helvetti miten siinä unessakin ällöttää!

        Nyt jos erehtyy vastaan kävelemään, otan tuon nuljakkeen autoni takakonttiin ja vien kivaan paikkaan.. ja teen oikein kivoja asioita. Inhoan sitä tyyppiä niin paljon että sen kidutus on minun nautinto. Tulen joku kaunis päivä kostamaan kaiken ja naisen kosto on suloinen :)

        Että näin katkeraksi narsistipaskiainen tekee, ei tämä asia onneksi joka päivä tai joka viikkokaan pyöri mielessä. Viime yönä näin taas unia tästä ällötyksestä, niin kaivertaa mieltä.


    • en kadehdi...

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei o häävi elämä sullakaan!!!!

    • hel..tin urpot.

      ...teille...

    • heh heh

      Hyvä vitsi oli aloittajalla. Mutta epäonnistunut. Mikäli et tiennyt, niin narsistit eivät narsismiaan mieti.

      • nyt on hyvin

        heh heh:n kanssa. Narsismi on siitä paha sairaus että narsisti ei tajua olevansa sairas. Olin naimisissa narsistin kanssa, mutta vasta vuosia eron jälkeen tajusin mikä se ihminen oli. Luin Narsistin uhrien tuki ry:n sivuilta narsismin määritelmän ja palat loksahtivat kohdalleen. En ollut osannut edes kuvitella että elämässäni olisi moista, mutta joka ikinen piirre osui täsmälleen kohdalleen. Se jossa oli vikaa en ollutkaan minä...


    • parataps

      Kyllä nyt on pullat ja vellit sekaisin .Negatiivinen narsistisuus ja kontroloiva narsisti suus huh sit'ä on monenlaista narsistisuutta hyvässä ja pahassa .tutkipa enemmän itseäsi,jotian on pielessä koska et sä muuten tänne kirjoita

    • ooblaa

      Sanaa narsisti on käytetty vuosikymmeniä väärin. Jos joku erehtyy sanomaan olevansa hyvä jossain, niin sehän on automaattisesti "narsisti". Tämähän häiritsee suomalaisia mm. amerikkalaisissa. Mielestäni käytät äärimmäisen kepeästi narsisti-sanaa. Se, että pidätte TOISESTA KUTEN ITSESTÄNNE, ei ole mielestäni mitään narsismia. Sitä sanotaan rakkaudeksi.
      .Itse olen oikean narsistin vanki, enkä ollenkaan tiedä miten pyristeleisin irti tästä. Karmeaa ymmärtää ja tajuta, että näin on. Voin kertoa pari esimerkkiä. Yritimme aikanaan lasta. Sain keskenmenon. Siitä on 19-vuotta, jonka jälkeen mieheni ei ole koskenut minuun pitkällä tikullakaan. Halusin lapsen ja yritin puhua asiasta. Mies selitti sen niin, ettei halunnut tuottaa minulle enää tuskaa. Asiasta ei enää keskusteltu. Satuin kerran onnistumaan eräässä tärkeässä asiassa niin, että mieheni tarjoili kaikille kaksin käsin, mitä vain halusivat: "Minun vaimoni pystyy halutessaan mihin vain." En innostunut, kun uumoilin saavani onnistumisestani rangaistuksen illalla kotona ja senkin kaksin käsin niin, että tukka lähtee (ei kuvaannollisesti). Nyt minusta ei ole kuin henkinen ja fyysinen nöyhtä jäljellä. En ole voinut juuri syödä vuosiin ja tässä ylilaihana istun ja säälin itseäni. Asun työhuonekellarissa, mieheni asuu kotona ( omistamassani asunnossa) ja uhkaa lopettaa työhuoneen vuokraamisen. Katuaikuiseksi sitten vain! En halua enää mennä kotiin pahoinpideltäväksi. Miksi siis en eroa? Olen tullut riippuvaiseksi miehestä, joka antaa minun elää. (Tukholmasyndrooma), olen myös oppinut olemaan kyvytön ja saamaton. Normaalia elämää en enää tunne. Lisäksi satuin saamaan isohkon perinnön taannoin, johon liittyy muitakin osakkaita. En siis tiedä miten senkin systeemin kävisi. Tässä sitä ollaan puun ja kuoren välissä. Tuntuu siltä, että entisenä "empaatikkona" alan olla yhtä empatiakyvytön kuin mieheni. Runsas ystäväpiirini ihmetteli aikanaan, että mitä minulle on tapahtunut ja kun en oikein itsekään ymmärtänyt ja siis osannut selittää, niin hävisivät pois. Nykyään jopa kaupan kassa, ohikulkeva musta tai muuten vain viheliäinen ihminen on syy saada lyödä minua, jos en ole samaa mieltä heidän mitättömyydestään. Minun mielipidettänihän ei kysytä. Miksen ole vetänyt miestäni oikeuteen? Vedin kyllä jo vuosia sitten. 2000mk sakkoja. Aika paljon yhteisestä taloudestamme. Luulin juttumme loppuvan siihen. Mitäpäs vielä: Elo jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Asiasta ei puhuttu.
      Emme puhu? Puhumme niin paljon, että sylki roiskuu: Rooman valtakunta, Tsaariperheen tuho ja monet muut aiheet, jotka eivät liity koskaan meihin ja joiden toisto alkaa minua jo suoraan sanoen v...ttaa. Olen siis täydellisessä älyllisessä tyhjiössä. Mieheni on hyvin fiksu, mutta minulle on tullut sellainen olo, että hän kaventaa keskustelunaiheitamme, jotta minä pysyisin älyllisestikin aisoissa. Sitä myöten tulee mies kaventaneeksi omaakin ajatusmaailmaansa. Kohtahan tässä dementoidumme molemmat. Minä vielä nopeammin koska juon, kun en halua ajatella elämäntilannettani!

    • avoin1

      tää kyllä sopii minun avioliittoon (vaimoni on narsisti) alussa oli ihanaa ja kaikki meni suht koht hyvin en tunnistanut kaikkia oikkuja ja käänteitä kun olin niin hurmaantunut hänestä, aika nopeeta tahtia hän halusi kihloihin ja ei aikaakaan kun oltiin jo naimisissa vaikka hälytys kellot soi et kaikki ei ole kohdallaan!! 3 vuotta alussa meni hyvin mut loppu kohtin mentiin kovaa vauhtia, henkinen väkivalta-mustasukkaisuus-lopuksi ei ois saanut edes puhua puhelimessa saatika käydä missää vaikka sanoin että mennää ydessä ( kaikki päätty aina kauheeseen kuulusteluu kotona tietenki) 4 seinä sisällä ettei kaikki kuule!! jos nyt joku saatto käydä kylässä taikka soittaa ja tuli puhetta minusta olin maailman luottettavin ja rakas ihminen.... ?? niinkun olinkin tein kaikkeni mitä pystyin miehenä tekemään ja huolehtimaan perheestä ( omasta mielestä ) hänen mielestä hän on ollut tän perheen ylläpitäjä ja kaikki hän on tehnyt ja minä en mitään.. lopuksi huomasin vaikka olisin tehnyt mitä se ei ollut mitään hänen silmissä..

    • Ainaitsepätemässä

      Oliko veeltä?

    • Niijoojoo

      Ainakin omasta kokemuksesta mielestäni narsistisuus on hirveää ja sellaisen ihmisen kanssa oleminen läheisissä väleissä on kamalaa. Oma äitini on narsisti ja hän on pilannut itsetuntoni ihan paskaksi. Suuttuessaan hän sekoaa ja menettää hallinnan suorastaan. Hän haukkuu ihan lyttyyn kaikilla keinoilla joilla pystyy ja myöhemmin vähättelee sanoja/tekoja. Sitten ehkä pyytää anteeksi jos olen näkyvästi loukkaantunut mutta ei tarkoita sitä. Ja myöhemmin hän taas tekee samalla tavalla. Hän ei nää itsessäään vikaa ja vaikuttaa oikein hurmaavalta ihanalta ihmiseltä uusien ihmisten kanssa ja siksi minua ei meinata uskoa millainen hän on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe