mä kuolen

tähän särkyyn!

mulla särki alahammasta..pääsin särky päivystykseen. hammas ei puutunut millään ja itkin melkein kivun takia.Porattiin auki ja puudutettiin aina vähän kerrallaan.tuska oli mieletön.lekuri laitto jotain lääkettä sinne ja sano ettei päässyt kunnolla hampaan sisään.siitä on nyt kolme viikkoa ja hammasta särkee saakeli koko ajan! söin flagyl 400mg juuri viiden päivän kuurin.särkylääkettä:voltaren,burana. mikään ei auta. lekurit täällä kaikki vähiinpäin lomalla. en tajua miksi lääkekuurikaan ei auttanut? onko mitään hyviä särkylääkkeitä olemassa jos pyytäis reseptiä lääkäriltä? pääsen hammaslääkäriin vasta kolmen vko päästä.kuolema tulee ennen sitä.

19

14943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      Osaan kuvitella miltä susta tuntuu, nimittäin olen itse kärsinyt juuri samanlaisesta kivusta viikon ajan.

      Ainoa, mikä mulla tehosi ja poisti säryn oli kun heitin 2 kpl burana 400 kerralla huiviin!
      Näin voi tehdä aivan hyvin, kysyin asiaa lääkärikeskuksesta.

      Tänään pääsin hammaslääkäriin...vihdoinkin.

      Älä jää odottelemaan kotiin kolmea viikkoa, liian pitkä aika kipuja kärsimään.
      Yritä vaan metsästää jostain hammaslääkäri mutta varmista, että on asiansa osaava.

      Matkustin tänään 1,5 tuntia, jotta pääsin entisen lääkärini luo ja voin sanoa, että matka kannatti!

      Älä jää kotiin särkyjesi kanssa, yritä vaan sitkeästi yksityiselle hammaslääkärille!

      • liika on liikaa!

        Kipu ei tapa ihmista (ainakaan nain yleensa ;), mutta olen myos sita mielta, et liika kipu on liikaa. En tieda miten menee hampaiden kohdalla, mut jos ihminen kokee liian kauan kipua, se voi johtaa krooniseen kipuiluun. En tieda asiasta paljoa, mut kumminkin... ja tana paivana kun apua on saatavilla, niin apua pitaa osata myos ottaa vastaan. Turha sita on itseaan kiduttaa.

        Eli hae apua! peukkuja!


      • täälläpäin

        Sairastan reumaa. Peruslääkitys on Burana 800 mg 2 - 3 tabl päivässä. Muistaakseni 5 kpl on päivässä maksimi, huom siis muistaakseni, joten voi niitä vähän enemmänkin ottaa.


      • kallenarkki

        oliko tää läppä?? :D hahhaaaa täys reps*
        800mg buranaa X)))


      • the_road
        kallenarkki kirjoitti:

        oliko tää läppä?? :D hahhaaaa täys reps*
        800mg buranaa X)))

        Se on kyllä aika hyvä läppä että 800mg buranaa muka tehoais kovaan hammassärkyyn. Ihminen joka niin väittää on "Hannu Hanhi", joka ei ole todellista KOVAA hammassärkyä nähnytkään. XD

        " Mites tää lääke kuuluu hampaan hoitoon?? "

        Flagyl on ihan yleisesti käytetty antibiootti hammastulehdusten (joka on usein ns. sekainfektio jossa aiheuttajina on sekä aerobisia, että anaerobisia bakteereja) yhteydessä. Käytetään usein yhdessä toisen antibiootin, kuten V-penisiliinin (tehoaa aerobisiin bakteereihin) kanssa. Flagyl taas tehoaa hyvin hammastulehduksen aiheuttavien anaerobisten (hapettomissa oloissa lisääntyvien) bakteerien häädössä.


    • Flagyl 400mg??

      Mites tää lääke kuuluu hampaan hoitoon??

      Käyttötarkoitukset
      bakteerien aiheuttamien emätintulehdusten hoito. Helikobakteeri Pylorin häätöhoidossa 400 mg tabletteja käytetään aina yhdessä jonkin muun sopivan mikrobilääkityksen ja protonipumpun inhibiittorin kanssa.

      • olisko

        sulla vanhetunutta tietoa.. meinaan tuosta lääkkeestä. tablettien mukana tulee tuoteseloste


    • Jo helpotti...

      Mulla oli aivan sama juttu pari viikkoa sitten. Pääsin kunnalliseen lekuriin ja mulle määrättiin Panacodia kun sanoin että voltarenit ja muut paskat ei tehoo mihinkää. Panacod on ainut särkylääke joka poistaa hammassäryn. Ei ehkä joka paikassa helposti määrätä kun on vähän semmonen lääke joka väsyttää ym.. Mut oikeesti vaadi sitä!

      • Panacod..

        Minullakin panacod auttoi hyvin aivan mielettomaan hammaskipuun jota olin kestanyt aivan liian kauan. Mene ihmeessa laakariin ja vaadi kunnon kipulaakitys. Dihydrokodeiini on myos tehokasta hammassarkyyn ja hieman viela panacodia vahvempaa.


    • pulpiitti

      Hampaan ydin on tulehtunut (=pulpiitti), mutta ei vielä kuollut. Ydin tulee kyllä kuolemaan ajan kanssa, mutta siihen voi mennä vuosi tai 10 vuotta. Niin kauan kun ydin on elävä kipu jatkuu ja todennäköisesti pahenee. Niin ja röntgenkuvassa ei näy mitään ihmeellistä!

      Tuohon kipuun ei todellakaan auta antibiootit tai mikään muukaan lääke. Ainoastaan hampaan poisto tai juurihoito auttaa.

      • Jo helpotti..

        Mulla juuri tällänen tapaus. Juurihoitoa yms. tehtiin. Ennen ja jälkeen toimenpiteen särkyyn auttoi Panacod! Joten meneppäs muualle luennoimaan ettet täällä toisten oloa pahenna jotka oikeesti kärsivät!!!


      • todeta?

        Miten tuollaisen tulehtuneen pulpiitin pystyy toteamaan,jos röntgenkuvistakaan ei näy mitään?


      • mitä tehdä

        Mitäs silloin tehdään, jos leuan alueen kipu on todella sietämätön, ja hammaslääkäri kertoo vain, että hampaissa ei ole mitään vikaa, kun röntgenkuvissakaan näy mitään vikaa!


      • kunnollista kivunlievitystä
        mitä tehdä kirjoitti:

        Mitäs silloin tehdään, jos leuan alueen kipu on todella sietämätön, ja hammaslääkäri kertoo vain, että hampaissa ei ole mitään vikaa, kun röntgenkuvissakaan näy mitään vikaa!

        Ei hemmetti sentään hammaslääkäri saa todeta ettei ole mitään vikaa jos potilas väittää että on sietämätön särky. Onhan siinä silloin vikaa, vaikkei olisikaan hampaassa. Jos se hammaslääkäri ei osaa kirjoittaa kunnollista särkylääkettä itse pitää lähettää edelleen särkypolille, jossa tutkitaan paremmin mistä särky tulee. Yksi asia vain on varmaa ettei missään nimessä saa sanoa ettei voi mitenkään auttaa. Lääkärit on sitä varten että niiden pitää tehdä työnsä, eli hoitaa potilaita kokonaisvaltaisesti.


      • kuinka on
        kunnollista kivunlievitystä kirjoitti:

        Ei hemmetti sentään hammaslääkäri saa todeta ettei ole mitään vikaa jos potilas väittää että on sietämätön särky. Onhan siinä silloin vikaa, vaikkei olisikaan hampaassa. Jos se hammaslääkäri ei osaa kirjoittaa kunnollista särkylääkettä itse pitää lähettää edelleen särkypolille, jossa tutkitaan paremmin mistä särky tulee. Yksi asia vain on varmaa ettei missään nimessä saa sanoa ettei voi mitenkään auttaa. Lääkärit on sitä varten että niiden pitää tehdä työnsä, eli hoitaa potilaita kokonaisvaltaisesti.

        ...> Lääkärit on sitä varten että niiden pitäätehdä työnsä, eli hoitaa potilaita kokonaisvaltaisesti.

        Näinhän sitä yleensä oletetaan, mutta tapahtuuko se myös käytännössä?

        Joskus näinkin onnellisesti voi tapahtua, mutta valitettavan usein tämä jää myös toteutumatta.
        Ehkäpä on muita tärkeämpiäkin intressejä hoidettavana, eikä potilaan hyvinvointi ole niistä ensimmäisiä?


    • susa

      hommaa apteekista kanferi tippoja.muutama tippa hampaaseen ja kipu hellittää ainaki joksiki aikaa. puuduttavaa mutta hirveän makusta ei kannate makustella.toiminut ennenki ja juuri tällä hetkellä valtavia kipuja sillä lievitän. särky aikoja ei kolmen lähikunnan alueelta tänään saanut.on kestettävä maanantaihin. kyllä se siitä.

    • yks nainen

      Ongelma hampaassa
      Olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä. Taas käynnin jälkeen huomasin, että takahammas haisee, ts. hammasharja sen paljastaa. Reikää ei huomattu siinä, eikä ole kipujakaan, hajua vaan. Olen alkanut epäillä, että onko sinne pesiytynyt helikobakteeri, koska elimistössäni sitä esiintyy muualla kuin vatsassa (tutkittu). Tutkimuksissa lääkäri vain mainitsi, että olisiko helikobakteeria hampaissa. Olen epätietoinen. Hammaslanka ei auta.

    • HAMMASPEIKKO EI OO M

      PARI VUOTTA SITTEN VIIMEKS OLI NIIN HELVETILLINEN HAMMASSARKY ETTEI AUTTANU VIINA EI ASPERIINI EI BURANA EI COLDREXI EIKA TREO VETASIN N.12 TUNNIN AIKANA 14 KPL EIKA MITAAN APUU
      MUTTA KUN PAASIN AAMULLA HAMMASLAAKERIIN JA KISKASTIIN IRTI KYSEINEN LEEGO NIIN KIPU LAKKAS SAMANTIEN - JA LEKURI MAARAS VASTASUUDEN VARALLE ARDINEX :II JA SE TOIMII AIVAN ERILAILLA -TOSIN RESEPTI KAMAA

      T: YLHAALLA TEKARIT JA ALARIVISSA ENAA MUUTAMA OMA PS: UUSIA MAITOHAMPAITA ODOTELLESSA

    • Webdento

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe