Perunkirjoitus

edessä

Missä olette yleensä hoitaneet perunkirjoituksen ja mitä olette siitä maksaneet? Vaikuttaako sen hintaan kuinka paljon on selvitettävää vai onko hinta suurinpiirtein sama aina. Nordea pankki ei hoida perunkirjoitusta vaikka näin luulin, että myös pankit sen hoitavat. Olisivat vaan lähettäneet laput itse täytettäviksi vain. Olisi edessä perunkirjoitus ja vainajalla ei ollut ns maallista omaisuutta esim taloa eikä asuntoa. Säästöjä muutamia tuhansia euroja jotka meneekin hautajais kustannuksiin.

56

67764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jurristi

      Jos vainaja on noin varaton, niin perunkirjoitus kannattaa hoitaa itse. Perunkirjoituksia tekee monet tahot a 400 euroa. Voit kysyä vaikkapa hautaustoimistosta. Ne osaa suositella.

      • edessä

        Luulen etten sitä oikein osaa tehdä. Soita sinne ja tänne ja selvittele sitä sun tätä. Taidan sitten kuitenkin antaa sen jonkun ammattilaisen tehtäväksi niin tulee oikein tehtyä. Siis 400 euroon pitää varautua?


      • Jurristi
        edessä kirjoitti:

        Luulen etten sitä oikein osaa tehdä. Soita sinne ja tänne ja selvittele sitä sun tätä. Taidan sitten kuitenkin antaa sen jonkun ammattilaisen tehtäväksi niin tulee oikein tehtyä. Siis 400 euroon pitää varautua?

        Pieni pesä max 400

        esim.:
        http://www.hok-elanto.fi/perunkirjoitustoimisto/hinnasto/index.html


      • Janne K

      • Anonyymi
        edessä kirjoitti:

        Luulen etten sitä oikein osaa tehdä. Soita sinne ja tänne ja selvittele sitä sun tätä. Taidan sitten kuitenkin antaa sen jonkun ammattilaisen tehtäväksi niin tulee oikein tehtyä. Siis 400 euroon pitää varautua?

        Aatos on helppo. 399€.


    • Sama viime syksynä

      Jos tilanne on se mitä kuvailit, niin säästät sen 400 euroa tekemällä itse. Netistä löytyy hyviä valmiita pohjia yms.

      • olisi ollut jos toimisi

        Löysin ainakin lomake.fi sivuston, mutta eihän se sivu toimi. Siellä olisi varmaan ollut jonkun sortin pohja sen tekoon.


    • ole hyvä

      www.lakineuvo.net/pdf/Perukirja perunkirja perunkirjoitus lomake.pdf

      Itse käytin tuosta osoittesta löytyvää perukirjamallia. Tein viime vuoden keväällä itse perunkirjoituksen ensimmäistä kertaa ja verotoimisto hyväksyi mukisematta aikaansaannokseni. Lomake on helppo täyttää, onnistut takuuvarmasti.

    • perikuntalainen

      Perukirja on helppo itse tehdä. Kun noin kuukausi sitten perukirjan tein myös ensimmäistä kertaa, otin mallin toisten perukirjoista. Varmasti joltain sukulaiselta tai ystäviltä löytyy perukirja, josta voit ottaa mallia. Oikeusaputoimisto tekee myös perukirjoja ja hinta määräytyy tuloista. Suosittelen tekemään itse.

    • edessä

      Kiitos vastaajille. Ehkä koitan sitten sen itse tehdä ja säästää ne sataset mitä siihen muualla menisi. Toivottavasti oma tekele sitten kelpaa verottajalle. Mitä tapahtuu jos verottaja sitä ei hyväksy ja se maaginen 3 kk täyttyy jos pitää tehdä uudelleen. Antaako jotain lykkäystä että saa sen väsätä uudelleen ja kenties tulleet virheet korjata vai vaatiiko verottaja sen olevan kerta laakista kunnossa ja oikein tehty?

      • Jurristi

        Jos paperissa on jotain epäselvää, verottaja pyytää lisätietoja ja neuvoo.


      • onnimanni

        ensin kaikki tiedot ja sitten teet sen perukirjan askel askeleelta valmiiksi. Aloita heti että voit edetä rauhassa.
        Jos kuitenkin annat sen jonkun tehtäväksi säästät rahaa keräämällä itse kaikki tiedot eli dokumentit nipuksi ja pyydät vain jotain toimistoa kirjoittamaan ne puhtaaksi perukirjan muotoon.
        Ja kysy hinta etukäteen. Voi muuten maksaa enemmän kuin sen 400€. Voi maksaa pari tuhattakin jos et kysy etukäteen.
        Itse keräsin kaikki tiedot ja laskin esim. pankkisaldot ym. ynnättävät valmiiksi luonnoksen muotoon. Kaveri kirjoitti paperin puhtaaksi ja tarksisti että tulee oikein tehtyä. Maksoi joo parisataa mutta olsin osannut tehdä sen ehkä itsekin.
        Vaikeammassa tapauksessa pulitin lakimiehelle 3000 € kun oli paljon epäselvää. Mutta mielestäni hän veloitti aivan kohtuuttomasti. Siinäkin tapauksessa keräsin itse kaikki tiedot.

        Kirjastosta saat perukirjaoppaan. Ei ole vaikeaa mutta vie aikaa.Jos osaat tehdä veroilmoituksen osaat tämänkin.


      • perikuntalainen

        On sekin hommaa, soitella virkatodistuksia. Jos pesä on varaton, sano se myös kirkkoherranvirastoihin, niin ne voi lähettää sulle ilmaiseksi. Muuten ne maksaa 3.35 kappaleelta.


      • edessä
        perikuntalainen kirjoitti:

        On sekin hommaa, soitella virkatodistuksia. Jos pesä on varaton, sano se myös kirkkoherranvirastoihin, niin ne voi lähettää sulle ilmaiseksi. Muuten ne maksaa 3.35 kappaleelta.

        Hinnan kyllä tiedän kun isäni kuollessa pari vuotta sitten jouduin ne hommaamaan. Olikin iso urakka isän kohdalla kun oli asunut elämänsä aikana niin monessa paikassa. Menen tänään käymään vielä muutamassa hautaustoimistossa kysymässä heidän veloitustaan perunkirjoitukseen ja päätän sitten mitä teen sen kanssa lopullisesti. Pesä äitini tapauksessa ei ole täysin varaton vaan säästöjä on muutamia tuhansia euroja jotka tosin menee hautajais kustannuksiin lähes täysin.


      • ja lapset perillisinä
        edessä kirjoitti:

        Hinnan kyllä tiedän kun isäni kuollessa pari vuotta sitten jouduin ne hommaamaan. Olikin iso urakka isän kohdalla kun oli asunut elämänsä aikana niin monessa paikassa. Menen tänään käymään vielä muutamassa hautaustoimistossa kysymässä heidän veloitustaan perunkirjoitukseen ja päätän sitten mitä teen sen kanssa lopullisesti. Pesä äitini tapauksessa ei ole täysin varaton vaan säästöjä on muutamia tuhansia euroja jotka tosin menee hautajais kustannuksiin lähes täysin.

        ei velkoja, ei rahaa eikä arvoesineitä mitään nk.irtainta jaettavaa. Miten perunkirjoitus? Tarkoitus on pitää tila edelleen kiinteistöyhtymänä eli miten juttu menee ja jos yksi sisaruksista luopua osuudestaan lastensa hyväksi pitääkö ko. asia hoitaa perunkirjoituksen yhteydessä.


      • puutarha
        ja lapset perillisinä kirjoitti:

        ei velkoja, ei rahaa eikä arvoesineitä mitään nk.irtainta jaettavaa. Miten perunkirjoitus? Tarkoitus on pitää tila edelleen kiinteistöyhtymänä eli miten juttu menee ja jos yksi sisaruksista luopua osuudestaan lastensa hyväksi pitääkö ko. asia hoitaa perunkirjoituksen yhteydessä.

        Ei voi luopua perinnöstä lapsiensa hyväksi.
        Perintö menee sitten muille sisaruksille.


      • lapsien hyväksi
        puutarha kirjoitti:

        Ei voi luopua perinnöstä lapsiensa hyväksi.
        Perintö menee sitten muille sisaruksille.

        Käsittääkseni ei ole mitään estettä luopumiselle lastensa hyväksi. Jos sen tekee taiten, perintö voidaan siirtään vaikkapa ulosottovelallisen isän ohi lapsille.


      • Marko44
        lapsien hyväksi kirjoitti:

        Käsittääkseni ei ole mitään estettä luopumiselle lastensa hyväksi. Jos sen tekee taiten, perintö voidaan siirtään vaikkapa ulosottovelallisen isän ohi lapsille.

        Raikko Salo Hämeenlinnasta tekee perunkirjoitukset edulliseen hintaan, voin suositella.
        p. 040 8356000, meillä maksoi 400€ , vaikka siihen kuului paljon työtäkin, alkaen kuulemma 250€ , riippuu työmäärästä.


      • Josef Mengele
        puutarha kirjoitti:

        Ei voi luopua perinnöstä lapsiensa hyväksi.
        Perintö menee sitten muille sisaruksille.

        Sanoo joku idiootti joka ei tiedä TÄSTÄKÄÄN hevonvittua.Pitäisi tuollaiset turpansa kiinni asioista joista ei ole MITÄÄN käsitystä.No onneksi ei kukaan kai oikeasti ota täältä näitä lakineuvoja tämän palstan "neuvoksilta".


      • s
        Josef Mengele kirjoitti:

        Sanoo joku idiootti joka ei tiedä TÄSTÄKÄÄN hevonvittua.Pitäisi tuollaiset turpansa kiinni asioista joista ei ole MITÄÄN käsitystä.No onneksi ei kukaan kai oikeasti ota täältä näitä lakineuvoja tämän palstan "neuvoksilta".

        Kyllä minä ainakin täältä sain apua niin, että säästin 1300 euroa. Eli otahan takasin toi typerän vihamielinen aikaansaannoksesi. Suosittelen sinulle vihanhallintaterapiaa.


      • rahat pois köyhiltä
        onnimanni kirjoitti:

        ensin kaikki tiedot ja sitten teet sen perukirjan askel askeleelta valmiiksi. Aloita heti että voit edetä rauhassa.
        Jos kuitenkin annat sen jonkun tehtäväksi säästät rahaa keräämällä itse kaikki tiedot eli dokumentit nipuksi ja pyydät vain jotain toimistoa kirjoittamaan ne puhtaaksi perukirjan muotoon.
        Ja kysy hinta etukäteen. Voi muuten maksaa enemmän kuin sen 400€. Voi maksaa pari tuhattakin jos et kysy etukäteen.
        Itse keräsin kaikki tiedot ja laskin esim. pankkisaldot ym. ynnättävät valmiiksi luonnoksen muotoon. Kaveri kirjoitti paperin puhtaaksi ja tarksisti että tulee oikein tehtyä. Maksoi joo parisataa mutta olsin osannut tehdä sen ehkä itsekin.
        Vaikeammassa tapauksessa pulitin lakimiehelle 3000 € kun oli paljon epäselvää. Mutta mielestäni hän veloitti aivan kohtuuttomasti. Siinäkin tapauksessa keräsin itse kaikki tiedot.

        Kirjastosta saat perukirjaoppaan. Ei ole vaikeaa mutta vie aikaa.Jos osaat tehdä veroilmoituksen osaat tämänkin.

        Kyllä kannatta tehdä itse. Pulitettiin myös 1560,00 euroa. Oli vain pankkitili (pieni) ei mitään muuta omaisuutta.....törkeitä ovat nuo asianajajat rahastuksessaan


      • tosi on
        perikuntalainen kirjoitti:

        On sekin hommaa, soitella virkatodistuksia. Jos pesä on varaton, sano se myös kirkkoherranvirastoihin, niin ne voi lähettää sulle ilmaiseksi. Muuten ne maksaa 3.35 kappaleelta.

        4,50


      • mattimikkol
        Marko44 kirjoitti:

        Raikko Salo Hämeenlinnasta tekee perunkirjoitukset edulliseen hintaan, voin suositella.
        p. 040 8356000, meillä maksoi 400€ , vaikka siihen kuului paljon työtäkin, alkaen kuulemma 250€ , riippuu työmäärästä.

        Suosittelen Raikkoa!


      • Anonyymi
        puutarha kirjoitti:

        Ei voi luopua perinnöstä lapsiensa hyväksi.
        Perintö menee sitten muille sisaruksille.

        Perinnöstä voi luopua, jos itse haluaa. Perintö menee sijaantulijoille automaattisesti, ja näitä ovat luopuneen lapset. eli yhden osakkaan sijaan voi tulla monta osakasta, luopumisen seurauksena jotka jakavat luopuneen osuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinnöstä voi luopua, jos itse haluaa. Perintö menee sijaantulijoille automaattisesti, ja näitä ovat luopuneen lapset. eli yhden osakkaan sijaan voi tulla monta osakasta, luopumisen seurauksena jotka jakavat luopuneen osuuden.

        Kaikilla ei ole omia lapsia, joten sijaantulijoita eivät ole lapset, kuten varmaan kirjoittaja tarkoittaa. Sijaantulijoita ovat kuitenkin olemassaolevat sisarukset ja tässä ilmeisesti useampi heitäkin.


      • Anonyymi
        puutarha kirjoitti:

        Ei voi luopua perinnöstä lapsiensa hyväksi.
        Perintö menee sitten muille sisaruksille.

        Perillisen sijaantuloperilliset ovat lapset,mikäli heitä on. Ellei,niin vanhemmat. Ellei vanhempaa ole enää,tältä osin sisarukset,Ellei kumpaakaan,sisarukset.
        Jos sisaruksista tuossa tapauksessa joku on kuollut jo,niin hänen lapsensa tulevat hänen sijaansa.


    • yx:)

      Miten ei Nordea pankki hoida perunkirjoituksia? Tässä itse olin juuri ko pankissa yksissä perunkirjoitus tilaisuudessa. Hinta ei ollut halpa... yli 1000€!
      On ihan älytön hinta haitari perunkirjoilla.

      • Suhmuran Santra

        Halpa tai kallis! Ei itse perukirja ole se ainoa, mistä perunkirjoituksessa maksetaan. Kuolinpesän osakkaiden selvittäminen saattaa maksaa jo enemmän, kuin 1.000 eur, jos on laaja suku (itseni selvittämässä oli lähes 40 kuolinpesän osakasta). Samoin omaisuus, velat ym.

        Itse keräsin kaikin aineiston valmiiksi. Kilpailutin perukirjoituksen vahvistajan, eli ulkopuolisen henkilön ja toisen todistajan sovin itse.


      • puhallettu

        tee sitten itse.


      • NSDAP----
        Suhmuran Santra kirjoitti:

        Halpa tai kallis! Ei itse perukirja ole se ainoa, mistä perunkirjoituksessa maksetaan. Kuolinpesän osakkaiden selvittäminen saattaa maksaa jo enemmän, kuin 1.000 eur, jos on laaja suku (itseni selvittämässä oli lähes 40 kuolinpesän osakasta). Samoin omaisuus, velat ym.

        Itse keräsin kaikin aineiston valmiiksi. Kilpailutin perukirjoituksen vahvistajan, eli ulkopuolisen henkilön ja toisen todistajan sovin itse.

        TÄH!!!!!!!.

        kun mun mummo kuolee sen tietää samana päivänä koko kylä omasta suvusta puhumattakaa.

        eli mun pointti on mummon tyttäret itse tietää olevansa mummon munimia.
        niimpä yks perijä voi kirjoittaa ne nimet paperille niin säästyy 1.000 eur.
        siis voisko yks perijä tienata 1000 ekua per nimi.
        jos jotain perijää ei löydetä niin ei sillä lakimiehellä mitään vastuuta oo siinä.

        vähä ihmeellistä teit raskaan työn mutta kilpailutit enter näppäimen painamisen.

        VIIMEISIMMÄSTÄ VEROKIRJASTA NÄKEE AIKA HYVIN MAALLISEN OMAISUUDEN.


    • ukki oli paras

      Me maksettiin 800 Euroa asianajajalle, velaton pesä. Kiinteistö ja vähän käteistä jotka upposi hautajaismenoihin.

    • joku vaan

      Itse tein noin 5 miljoonan euron pesästä, työpaikalla kutsuin pari ensiksi tullutta uskotuiksi miehiksi.

      Tuohan on pelkkä omaisuuden luettelointi jossa pitää arvioida esim. asuntojen arvo parhaan tietämyksen mukaan. Kannattaa arvioida yläkanttiin, verottaja ei valita ja myyntivoittoveroissa säästää melkein kome kertaa sen mitä perintöverossa menee.

      Toki virkatodistuksien hankkimisessa on hieman vaivaa, samoin siinä että saa pankeista todistukset talletusten määrästä. Kumminkin melko vähäistä ja parempi tehdä itse kuin pistää lakimies tekemään sen parinsadan euron tuntipalkalla.

    • perintöverovelvollin

      Jos pesässä on varallisuutta jonka aikoo myydä pian perinnönjaon jälkeen kannatttaa sellainen varallisuus arvostaa perunkirjassa todennäköiseen myyntihintaan. Silloin ei mene luovutusvoitonveroa perintöverotusarvon ja myyntihinnan erotuksesta. Perintövero menee pienemmällä prosentilla kuin luovutusvoiton vero.

    • NSDAP---

      ihan helppo tehdä itse.

      yks tärkee juttu ONKO EDESMENNEELLÄ HENKIVAKUUTUSTA, tarkista asia.

    • oolikki

      Kysy ihmeessä hinta etukäteen, isäni perinnönjako oli ihan pieni ja helppo - mutta maksoikin yllättäen 800 eur. sen teki joku pieni paikallinen tilipalvelu... ja silti noin kallis. katselin sitä kirjaa ja olisin sen kyllä osanut itsekin jos olisin tiennyt mitä siinä pitää olla....

      • 2 eri asiaa

        Perukirjoitus ja perinnönjako, tai voihan ne tietenkin yhdistää samaan käsittelyyn mutta teknisesti 2 eri asiaa.


      • LUMIKKI

        Meillä oli viime kesänä perunkirjoitus, jonka hoiti Nordea ja hinta oli 900 eur kopiosta ja puheluista 150 eur. Nyt on toinen perunkirjoitus edessä ja Osuuspankki hoitaa sen ja hinta on 350 eur. Mikä maksoi Nordean tekemässä
        perunkijoituksessa, kun me jouduimme vielä jokainen perillinen itse hankkimaan virkatodistuksetkin lakimiehelle..... ja kiinteistön arvot yms.


    • pekkeri

      kauanko menee purunkirjoituksen käsittely verottajalla siitä kun se heille lähetetty

      • 20

        Riippuu paikkakunnasta, pääkaupunkiseudulla voi mennä jopa yli vuosi, muualla Suomessa 1-8kk.


    • 15+5

      Pesän ilmoittaja oli tilannut yhdessä joidenkin osakkaiden kanssa arviolausuntoja likemmäs 1000 eurolla kysymättä siitä muilta. Itse perunkirjoituskulut suunnilleen 800 € ja lisäksi ilmeni, että oli pyydetty lakitoimistolta ohjausta verotukseen näille arviolausuntojen tilaajille. Kaikki pesän laskuun.

      • Tilaaja maksaa

        Ei muiden osakkaiden tarvitse kaikkia laskuja hyväksyä, pesähän on yhteishallinnossa, ellette ole valtakirjoja antaneet, eikätkä nekään rahanhaaskaukseen oikeuta.

        Otappa selvää, mitä arviolausuntoja olisi todellisuudessa tarvittu ja mitä niistä olisi kannattanut maksaa.
        Verottajalta saa ilmaisia neuvoja.


    • 1300e

      Mistä saa henkivakuutus tiedot. Mikä yhtiö yms?

    • nainen3

      Minä teetin oikeusaputoimistossa, maksoi vähän yli 500 euroa. Jos kuukausituloni olis olleet pienemmät, niin olisin päässyt halvemmalla. 0-tuloilla kait ilmaista, oikeusaputoimiston sivuilta löydät ohjeita ja hinnaston. Käy verotoimistossa hakemassa jatkoaikaa, niin ei tarvitse stressata.

      • 230e !!

        Lähipiirissä ottivat perunkirjoituksen hiljan hautaustoimiston kautta ja maksoi 230e. Tarvittavat asiakirjat pitänyt toimittaa toimistolle. Jos ei paljon selvitettävää, ei omaisuutta niin aika vähällä selviää.


    • tonneja

      Meillä teki lakimies perukirjan ja omaisuuden jakokirjan. Ei se ihan yksinkertaista ollut kun jaettavana oli kaksi kuolinpesää (isän ja äidin), joista toinen oli jo aikaisemmin osin jaettu ja kummassakin oli eri osakkaat. Omaisuus oli alle miljoonan reilusti, muutama kiinteistö ja asunto-osake. Lakimies maksoi kyllä usean tuhat euroa mutta samalla säästi meille rahaa verottajan suuntaan fiksaamalla perukirjaa oikeaan suuntaan.

    • köyhä-perijä

      Tehtiin toimeksianto veljeni kanssa oikeusaputoimiston kanssa ja ne tekee perukirjoituksen. Se on ilmainen jos on huonot tulot itsellä eli alle 1500 euron tuloilla se on ilmainen. Niin mulle sanottiin ja itse olenkin työtön. Äidilläni oli tilillä 25000 ja jaetaan se veljeni kanssa kun muuta oimaisuutta ei ole kun pesukone, tv, pari huonekalua ja vaatteita.

      • kallistaoli

        Paitti jos on itel puoliso niin senki tulot kytätään ja sitte se oikeusapu ei ookkaa enää ilmaista. Nii kävi mulle, vaik on omat tulot alle tuon 1500, itse asias alle tonnin nii parempituloisen avopuolison "ansiosta" jouduin oikeusavusta maksaan 60%:n omavastuuosuudes=/.


    • rd6tuy

      Oikeusaputoimistoissa saa ne tehtyä kohtuu hinnalla.

    • kallistaon

      Meillä maksoi perunkirjoitus 1100e, vaikka oli pieni kuolinpesä ja kaksi perijää, kuitit hankimme itse. kallista on, kovin kallista, yksityinen varatuomari teki sen. Harmi, kun EI kysytty kokonaishintaa, olisi otettu pankin kautta perunkirjoitus, halvemmaksi olisi tullut.

    • PerukirjaHalvalla

      https://lakium.fi/perunkirjoitus

      Suosittelen! Heillä hommat hoitui n opeasti ja edullisesti kun pystyin itse hankkimaan tarvittavat asiakirjat, jolloin turhia kuluja ei syntynyt.

      • voihyväsylvi

        Sä sitten jaksat mainostaa tuota joka keskustelussa...


      • Anonyymi
        voihyväsylvi kirjoitti:

        Sä sitten jaksat mainostaa tuota joka keskustelussa...

        Mikä on tuloraja nykyisin, että oikeusaputoimisto tekee ilmaiseksi perunkirjoituksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tuloraja nykyisin, että oikeusaputoimisto tekee ilmaiseksi perunkirjoituksen?

        Perunkirjoituskuluthan maksetaan kuolinpesän varoista.
        Se osakas,joka ne maksaa itse,jos pesällä ei ole tilillä rahoja,mutta muuta on,saa vaatia kulut perunkirjoituksen järkkäämisestä kuolinpesältä perinnänjaon yhteydessä viimeistään.
        Kunhan perukirjaan merkitään oikein, nämä kulut.


    • Anonyymi

      Saakohan kelalta tukea tuohon? Me maksettiin sisarusten kanssa itse perunkirjoitus ja minun rahapussiin se teki aika ison loven. Olen osa aika työssä ja välillä joutunut hakemaan toimeentulotukea. Saakohan sinne laittaa tuon summan,minulla on kuitit ja todisteet perunkirjasta ja äidin kuoli päivästä.

      • Anonyymi

        Ei saa tukea, miksi ihmeessä saisi?

        Olisitte tehneet itse.


      • Anonyymi

        Oletko joskus maksanut elämässäsi jotakin ihan itse niin, että et kuvittele yhteiskunnan osallistuvan kuluihin? Voit yrittää saada kulujasi takaisin sossun luukulta. Sossu ainakin auttaa hautauskuluissa, ellei teillä ole varaa haudata äitiänne.

        Kaikesta huolimatta surunvalittelut.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe