rokotusten hinta

omistaja1234

hei,minulla olisi pian edessä pennun rokotus, mitä se tuleekaan kaikkiaan maksamaan?

7

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on varauduttava maksuihin

      Kun otit koiran, kai tajusit, että koira on rokotettava määräajoin, alle vuoden ikäisenä 3 kertaa: eli 3 kk, 2 viikon kuluttua uusintarokotus ja 12 kk:n iässä. Sitten vuoden kuluttua taas, kysy eläinlääkäriltä milloin seuraava rokotusaika tarvitaan. Vastuullinen omistaja huolehtii säännöllisesestä rokotuksesta.
      Joten kuluja tulee. Hinnat saat selville eläinlääkäriltä/eläinlääkäriasemalta. Hinnat vaihtelee paikkakunnittain ja eläinlääkäriaseman palveluista. Mutta ei pitäisi mennä yli 40 €/kerta, johon sisältyy rokotusaineet, eläinlääkärin palkkio, poliklinikkamaksu mahdollisesti toimistokulut. Halvimmillaan pitäisi olla oman kunnan eläinlääkäripalvelujen käyttö. Aika varattava etukäteen. Rekisterikirja mukaan.

      • LILLI...

        Ensimmäinen rokotus on 12-viikkoisena,siihen kuuluu penikkatauti-,tarttuva maksatulehdus- ja parvorokotus! (ja pitää muistaa madottaa pentu ennen sitä,eli joskus 10-11-viikkoisena)

        Uusinta rokotus on 4 viikon päästä,eli 16-viikkoisena,siihen kuuluu penikkatauti-, tarttuva maksatulehdus-, parvo- ja raivotautirokotus.

        Ja sitten kolmas rokotus on 12kk,eli vuoden ikäisenä ja siihen tulee kaikki samat rokotukset mitkä 16-viikkoisellekkin.

        Meidän pennun eka rokotus maksoi 42e ja toinen taisi olla hieman kalliimpi,46e.

        Onnea pennusta :)


      • huoh
        LILLI... kirjoitti:

        Ensimmäinen rokotus on 12-viikkoisena,siihen kuuluu penikkatauti-,tarttuva maksatulehdus- ja parvorokotus! (ja pitää muistaa madottaa pentu ennen sitä,eli joskus 10-11-viikkoisena)

        Uusinta rokotus on 4 viikon päästä,eli 16-viikkoisena,siihen kuuluu penikkatauti-, tarttuva maksatulehdus-, parvo- ja raivotautirokotus.

        Ja sitten kolmas rokotus on 12kk,eli vuoden ikäisenä ja siihen tulee kaikki samat rokotukset mitkä 16-viikkoisellekkin.

        Meidän pennun eka rokotus maksoi 42e ja toinen taisi olla hieman kalliimpi,46e.

        Onnea pennusta :)

        itselläni on niin hyvä onni että kaverini on eläinlääkäri niin selvitään rokotuksista yms. n. puoleen hintaan (vaikka toki niistä muuten mielelläni maksaisin). ja terveystarkastukset ja konsultaatio on ilmasta =)


      • töppönenhöppönen
        huoh kirjoitti:

        itselläni on niin hyvä onni että kaverini on eläinlääkäri niin selvitään rokotuksista yms. n. puoleen hintaan (vaikka toki niistä muuten mielelläni maksaisin). ja terveystarkastukset ja konsultaatio on ilmasta =)

        eka rokotus (tuolla tulikin jo mitä noihin kuuluu) 40€ ja tehosterokotus 4viikon päästä 45€ kun kuuluu se raivotauti siihen mukaan.
        itse kävimme juuri eilen antamassa pennulle ekan rokotuksen. muista tosiaan se madotus 1-2vko ennen ekaa rokotusta. sitten 2vko päästä ekasta rokotuksesta toinen madotus.
        meillä ei tavitse aikaa varata, klo. 15-17 on ns. päivystysaika jolloin voi hoitaa ilman ajanvarausta pienet toimenpiteet esim. rokotukset. kysele miten teillä!
        meidän koira on paperiton sekarotuinen, joten saatiin eläinlääkäristä sitten ns. neuvolakortti johon merkitään koirulin lääkärikäynnit toimenpiteet.


      • äskettäin rokotettu pentu
        huoh kirjoitti:

        itselläni on niin hyvä onni että kaverini on eläinlääkäri niin selvitään rokotuksista yms. n. puoleen hintaan (vaikka toki niistä muuten mielelläni maksaisin). ja terveystarkastukset ja konsultaatio on ilmasta =)

        Itse asun Espoossa ja kävin melkein Helsingin keskustassa eläinlääkärillä, pentutarkastus oli tehty siellä niin halusin käydä samassa paikassa. Ensimäinen rokotus oli n.50e, toinen oli n.65e. Vanhemman koiran rokotukset ovat Vantaalla maksaneet n.45e (pelkkä nelosrokoite, eli ei sitä raabiesta vai mikä nyt sitten on nimeltään). Olen 4 eri eläinlääkäriasemalla käynyt ja laskuista huomaa että itse rokotus on usein saman hintainen, mutta käyntimaksu vaihtelee sitten jonkun verran.

        Ja ihan vaan ystävällinen palaute: jos joku kyselee hintoja niin se ei tarkoita ettei ko henkilö olisi tietoinen koiran kuluista. Joskus on vaan kiinnostavaa vertailla hintoja. Ei ole mukavaa kun täällä tuntuu aina tulevan melko vihaista palautetta :/


      • Donna kakkonen
        äskettäin rokotettu pentu kirjoitti:

        Itse asun Espoossa ja kävin melkein Helsingin keskustassa eläinlääkärillä, pentutarkastus oli tehty siellä niin halusin käydä samassa paikassa. Ensimäinen rokotus oli n.50e, toinen oli n.65e. Vanhemman koiran rokotukset ovat Vantaalla maksaneet n.45e (pelkkä nelosrokoite, eli ei sitä raabiesta vai mikä nyt sitten on nimeltään). Olen 4 eri eläinlääkäriasemalla käynyt ja laskuista huomaa että itse rokotus on usein saman hintainen, mutta käyntimaksu vaihtelee sitten jonkun verran.

        Ja ihan vaan ystävällinen palaute: jos joku kyselee hintoja niin se ei tarkoita ettei ko henkilö olisi tietoinen koiran kuluista. Joskus on vaan kiinnostavaa vertailla hintoja. Ei ole mukavaa kun täällä tuntuu aina tulevan melko vihaista palautetta :/

        Sama täällä!
        Eka rokotus 47e ja eilen kun sai Rabies myös mukaan 67e.
        Vuoden päästä sama.
        Kannattaa todella otta nämä rokotukset.
        Virosta tuodaan niin paljon koiria.
        Esim Rottiksen saat vaikka 50e ja lääkäri eilen kertoi että Hevosen joutui lopettamaan kun tuli Rabies.


    • Nimetön

      jotain alle sata euroo paljon alle sata euroo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe