Työmatka-ajoon: Crescent, Tunturi vai Nishiki?

PeeK

Hakusessa on lähinnä työmatkojen polkemiseen jousittamaton hybridi. Pienen haeskelun jälkeen ajattelin katsastaa seuraavat saman hintaluokan (500-600 euroa) kulkupelit:

Crescent STC 600
Tunturi T310
Nishiki 351

Onko kokemuksia/näkemyksiä em. malleista? Onko vinkkejä, mistä kannattaisi ostaa pääkaupunkiseudulla (alennukset, hyvä palvelu...)?

Kiitos etukäteen vastauksista!

9

10250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa...

      ... myös linkit kyseisiin malleihin. On aika vaikea sanoa mitään pelkän merkin ja mallin perusteella, enkä minä ainakaan viitsi lähteä noista tarkempia tietoja itse etsimään.

      • On hyvä

        Ainakin kaverin mielestä.


      • Nimetön
        On hyvä kirjoitti:

        Ainakin kaverin mielestä.

        ... on antanut hyviä Nishiki tarjouksia. Pieni liike ihan aseman vieressä. Olen neljästä viimeksi ostetusta pyörästä ostanut kolme sieltä kilpailutettuani muut eteläisen Espoon tietämäni kaupat. Siellä on muitakin merkkejä myynnissä, mutta Nishiki on ilmeisesti heidän ykkösmerkkinsä nykyään. Lisäksi vieressä on toinen pyöräkauppa vanhassa asemarakennuksessa.

        Kannattaa aina ottaa vertailtavaksi kokonaishinta, eli nykyäänhän pyörät hinnoitellaan ilman varusteita. Tyttären Nishiki Comp'iin tuli lisäksi: tavarateline, lukot mukaanluettuna vaijeri, lamput, Welgon kääntöpolkimet, pulloteline ja jos ei ole pyöräilykenkiä ennestään niin ne kannattaa ottaa samassa. Päädyimme Comp malliin, koska siitä sattui olemaan todella hyvä tarjous.


    • PeeK
    • Ension

      Minulla oli pyörää ostettaessa vain yksi merkki mielessä hyvien kokemusten kautta, taloudessa 2 kpl crescenttiä, toinen muhvirunkoinen, tehty jopa ennen sotia, still going strong, ja ennen kaikkea runko on hyvä ajaa.

      No nyt tilasin Mansesta Suomen Urheilupyörästä malli STC X8, 8-v napavaihde, voi vaihtaa ns. lennosta. Hinta oli alle budjettisi (480), mutta oli valitettavasti tässä liikkeessä viimeinen pyörä tätä mallia.

      Itse en pyörää testannut, mutta tyttäreni, joka tietää pyöristä. Hän piti valintaani sopivana, kun, hain pyörää, jolla liikutaan 95% asfaltilla pystyasennossa. Ajoasentoa voi säätää tässä mallissa kohtuullisen paljon.

      Ennen kaikkea valinta nojasi merkin laatuun, en halua mitään Sotkan sotkupyöriä tmv.

      Eli ota STC 600, hyvä kaupunkipyörä hyvin varustein

    • PeeK

      Päädyin lopulta Nishikin 501-malliin:
      http://www.nishiki.fi/mallisto-hybrid-hybrid-501.htm

      Kyseistä pyörää myydään 99 euron alennuksella Vantaan Myyrmäen BikePlanetissa. Mukava alennus ja koeajo ratkaisivat asian. Otin tuohon vielä tarakan ja juomatelineen, joten lopullinen hinta kipusi hieman 600 päälle.

    • Työmatkapyöräilijä

      Vaikka alkuperäinen kirjoittaja onkin jo valinnan tehnyt, laitan tämän kuitenkin...

      Crescentin omistajana en voi suositella kenellekään. Koko ajan rikki, vaikka olen huollattanut asianmukaisesti Crescent-jälleenmyyjien huolloissa, ja kohtelen pyörääni hyvin. Olen valittanut hommasta asiallisesti maahantuojalle, mutta he eivät ole viitsineet minulle vastata.

      Älkää hyvät ihmiset ostako Crescentiä.

      • siru89

        VALETTA! crecent on paras pyörä. Suosittelen, crescentin omistajana


      • ennemmin kuin japsi
        siru89 kirjoitti:

        VALETTA! crecent on paras pyörä. Suosittelen, crescentin omistajana

        Kyllä itse ostaisin ennemmin ruotsalaisen laatupyörän kun tuollaisen japanilaisen rimpulan joissa huolto kysenalainen.. Crescentille pointsit täältä, mielestäni parempi kuin tunturi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe