Passat TDI ravistaa

Tärisee

Missä vika kun passat TDI 85kW tärisee/ravistaa tyhjäkäynnillä ja vedättäessä. Onko moottorin kannakkeet kuluneet? Miten selvitän?

15

5858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku

      Pari vuotta sitten kävin koeajamassa uutta Seat Toledoa jossa 1.9 diesel tärisi ja hytkyi joutokäynnillä. Myyjän mukaan normaalia. Uutta autoa keväällä ostaessani erään toisen merkin liikkeessä myyjä kommentoi erästä käytettyä Seatia ja sen dieselin rytkymistä suunnilleen sanoin: "Vaikea myydä kirkkain silmin on se niin hirveä rimpula". Tämä siis ei-provokatiivisessa mielessä kerrottuna.

      Liekö niissä laajemminkin ko. ongelmaa sitten?

      • Paljon ajava

        Dieselit ovat olleet aina VW:n heikko kohta. Taloudellisia ovat ja nykyisin tehokkaitakin, mutta vika- ja häiriöherkempiä kuin dieselit yleensä.


      • A4t
        Paljon ajava kirjoitti:

        Dieselit ovat olleet aina VW:n heikko kohta. Taloudellisia ovat ja nykyisin tehokkaitakin, mutta vika- ja häiriöherkempiä kuin dieselit yleensä.

        Mihin tämä vw-dieselien vikaherkkyys perustuu?

        Siihenkö, että se käyttää boschin osia kuten muutkin merkit.


      • puntti
        Paljon ajava kirjoitti:

        Dieselit ovat olleet aina VW:n heikko kohta. Taloudellisia ovat ja nykyisin tehokkaitakin, mutta vika- ja häiriöherkempiä kuin dieselit yleensä.

        Tulee just 300 000 täyteen 85kW:lla. Vielä ei ole ollut vikaa. Koskahan on odotettavissa?


    • mika

      Ihan kuin yksi sylinteri ei olisi ihan kunnolla juonessa mukana. Ei moottorin kiinnikkeiden normaali löystyminen vielä tunnu pahana tärinänä, niiden pitäisi olla ihan finito.

    • kone

      Ei taida olla kaikki pannut mukana
      Onko syöttöputket ehjät?
      Tutki mikä sylinteri ei ole mukana.
      Löysää suutinputkea yksi kerrallaan muuttuuko käynti?

      • Tärisee

        Voisi olla että yksi sylinteri käy huonosti.
        Voiko suutinputket irrottaa noin vaan? Mistä kohtaa ne voi ottaa irti?
        Vaihtoehto 2: Missä pääkaupunkiseudulla kannattaisi käydä testauttamassa missä vika piilee?


      • Tärisee

        Voisi olla että yksi sylinteri käy huonosti.
        Voiko suutinputket irrottaa noin vaan? Mistä kohtaa ne voi ottaa irti?
        Vaihtoehto 2: Missä pääkaupunkiseudulla kannattaisi käydä testauttamassa missä vika piilee?


    • Tapsa

      Vie auto merkkihuoltoon, tai kysele Lehtonen Motosport'ista Mietoisissa!! Epäilen värinävaimennetun vauhtipyörän vaimennuksen toimimattomuuden aiheuttavan ongelmasi.

    • vompatti

      Tottakai se tärisee kun on diesel. Jos tärinä, kolina ja naftanhaju alkaa kyllästyttää on aika vaihtaa bensa-autoon. Ei tärise :)

    • JK 71

      Moi Sama vika on vm 97 polossakin ajettu 215tuh ja huollot tehty. Tyhjäkäynnillä kylmänä täristää ja heittelee kierroksia. oletko saanut ratkaistua omaa ongelmaa koska vähän samanlaiset oireet on kun tossa polossa. Tai sitten kun on minun ensimmäinen disel niin kaikki turha kolina huolestuttaa. Tiedä häntä kun ei meinaa pysyä tekarit suussa. JK

    • eff1

      Vanha mutta jollekin saattaa olla ajankohtanen...

      Nuo kommentit "tottakkai tärisee kun on dieseli", ei juma. Söisin pääni jos olisin noin tyhmä.

      Vika voi olla suuttimissa, tai tosiaan kaksoismassavauhtipyörässä, tai jopa jossain muualla!?

      Ei mkään dieseli niin täryytä että paikat hampaista lähtee. Eikä kai kukaan mistään pikkuvärinöistä täällä edes ala kyseleen mitään turhaa!?

      Joskus sitä vaan toivoo et tulis luoti ja tappas...

    • Tapsatur

      Minun passaatissa vm.2012 2.0 ERG JA IMUSARJA AIVAN TUKOSSA. Putsasin, auto herkistyi ja ei ravista enää noin 2000rm. Vedossa.

    • VWFanatic

      VW on maailman paras auto, eikä siinä ole koskaan mitään vikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe