peräpukamiin apua..?

nellu

onko kokemuksia peräpukamista..? ootteko löytänyt niihin jotain hyvää konstia parantua?

23

27990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abteeggari

      Apteekista saa kahta lääkettä ilman reseptiä. Hädensa on voide, jossa on mukana viilentävää mentholia. Se helpottaa, mutta itse käytän mieluummin Scheriproctia. Se hävittää pukamat minulta paljon nopeammin eikä ole niin voimakkaan tuoksuinen kuin Hädensa. Unohda luontaistuotteet.

      • Ulkoiset

        ne sinun pukamat ulkoisia vai sisäisiä??? Meneekö oikeasti jollain rasvalla vaan pois??? hmm...

        vastaathan kiitos...=)


      • Pera Pukamainen
        Ulkoiset kirjoitti:

        ne sinun pukamat ulkoisia vai sisäisiä??? Meneekö oikeasti jollain rasvalla vaan pois??? hmm...

        vastaathan kiitos...=)

        Pukamiin on yksi satasaletti hoitokeino, joka poistaa ulkoiset pukamat muutamassa viikossa. Se on pikiöljyllä voitelu. Pikiöljyä pukamille ja kyllä lähtevät!


      • Anonyymi

    • ---

      Hei!
      Edellinen kirjoittaja kehoitti unohtamaan luontaistuotteet, mutta älä sentään.
      Osta siankärsämöuutetta ja laita sitä pumpulin avulla pukamaan muutaman tunnin välein, ainakin jokaisen vessareissun yhteydessä. Saattaa vähän kirvellä, mutta auttaa.
      Uute kuivattaa ihoa, eli pitää myös rasvata. Voit laittaa ihan jotain perusvoidetta tai Bepanthenia. Itse käytän Frantsilan 11 yrtin salvaa.

    • lii

      Ystävälleni oli hänen vyöhyketerapeutti määrännyt joitain suppoja peräpukamiin. En muista nimeä, mutta vaikuttaa jotenkin maksan toimintaan, josta peräpukamat johtuu. Hänelle ne auttoi, apteekista kokeillut eivät. Eli käy kysymässä joltain pätevältä homeopaatilta tai vyöhyketerapeutilta.

      • Nyt kaikki maksasta

        Ja höpö höpö, näitten hoitajien mukaan kaikki johtuu maksasta. Hölyn pölyä. Pukamat johtuvat liian vähäisestä kuidusta ravinnosta, jolloin massa ei liiku suolessa niinkuin pitäisi, ja kun massa seisoo suolessa, ja siinä on peräpukamien perimmäinen syy.

        Kuituja, kuituja ja kuituja. Mut kuitu ei ole ainut ratkaisu. On paljon ravintoaineita, ja luontaistuotteita, jotka sisältävät luontaisia aineosia, jotka vaikuttavat suolen toimintaa vilkasuttavasti, vaikka kuituja tuotteissa ei olisikaan. Ulkoinen hoito on vain sen hetkiseen akuttitilanteeseen, mut se ei hoida itse syytä.


      • vastattu
        Nyt kaikki maksasta kirjoitti:

        Ja höpö höpö, näitten hoitajien mukaan kaikki johtuu maksasta. Hölyn pölyä. Pukamat johtuvat liian vähäisestä kuidusta ravinnosta, jolloin massa ei liiku suolessa niinkuin pitäisi, ja kun massa seisoo suolessa, ja siinä on peräpukamien perimmäinen syy.

        Kuituja, kuituja ja kuituja. Mut kuitu ei ole ainut ratkaisu. On paljon ravintoaineita, ja luontaistuotteita, jotka sisältävät luontaisia aineosia, jotka vaikuttavat suolen toimintaa vilkasuttavasti, vaikka kuituja tuotteissa ei olisikaan. Ulkoinen hoito on vain sen hetkiseen akuttitilanteeseen, mut se ei hoida itse syytä.

        Kuituja lisää ravintoon.


      • Mä vaan
        vastattu kirjoitti:

        Kuituja lisää ravintoon.

        ja liikunta auttaa myös, istumatyö on yksi syypää tähän(kin) ongelmaan.


      • Voi tietämättömyyttä
        Nyt kaikki maksasta kirjoitti:

        Ja höpö höpö, näitten hoitajien mukaan kaikki johtuu maksasta. Hölyn pölyä. Pukamat johtuvat liian vähäisestä kuidusta ravinnosta, jolloin massa ei liiku suolessa niinkuin pitäisi, ja kun massa seisoo suolessa, ja siinä on peräpukamien perimmäinen syy.

        Kuituja, kuituja ja kuituja. Mut kuitu ei ole ainut ratkaisu. On paljon ravintoaineita, ja luontaistuotteita, jotka sisältävät luontaisia aineosia, jotka vaikuttavat suolen toimintaa vilkasuttavasti, vaikka kuituja tuotteissa ei olisikaan. Ulkoinen hoito on vain sen hetkiseen akuttitilanteeseen, mut se ei hoida itse syytä.

        Peräpukamat ovat laskimoverenkierron häiriö ja maksan kunnolla on niiiden muodostumisessa tässä suuri merkitys.
        Myös kuidut ja liikunnan määrä vaikuttavat, mutta eivät suinkaa ole ainoita tekijöitä. Jos on pukamia ja vaikkapa helposti ärtyvä suoli, ei niitä kuituja saa edes suuria määriä syödä.

        Ulkoinen hoito auttaa silloin kun se auttaa myös syihin eli mm. maksan toimintaan.


    • joku

      Lääkärin määrämät supot ja voiteet ovat hyviä.Muuten pukamien hirtto tai leikkaus ainoa mikä auttaa.

    • pukamamiäs

      Paljon kuitupitoista ravintoa,mulla hirtettiin kumilenkillä,ei kiva.

      • sileärööri

        Minun onnistunut,ja halpa keino oli:Päivisin vesilasiin 1-2 rkl pellavansiemeniä likoamaan.Illalla juon"satsin" siemenineen.Ei maistu miltään,ja on tehonnut.


      • marita567

        Minä olen saanut kumilenkkejä ainakin 5 kertaa ja olo on ollut vähän turvonnut, mutta seuraavana päivänä olen ollut jo ihan kunnossa :)


    • Oma kokemus

      Ota Psylliumkuitu käyttöön ja ota ensin ohjeen mukainen kuuri (3 krt. päivässä). Suihkuta aina ulostamisen jälkeen peräaukkosi ja sipaise siihen Propolisvoidetta tai Aloeverageeliä. Minulla on auttanut. Jos pidän taukoa, pukamat alkavat vaivata ja vuotaa.

    • Pukamat

      Vanha ketju, tulin vain kehumaan frantsilan siankärsämöuutetta. Viikon laitoin turhaan scheriproctia, tämä vei heti kivut ja pienensi merkittävästi isoa ja pinkeää pukamaa jo ensimmäisellä kerralla. Kirvelee kyllä, mutta se on täysin kestettävissä ja olen kiitollinen että löysin vinkin tähän netistä. Minäkin olen laittanut vanun kanssa suoraan pukamaan tätä ainetta ja hautonut hetken, rasvaa perään.

    • skepponen

      Olen saanut LÄÄKÄRILTÄ kumilenkkejä peräpukamiini ja sillä homma hoitui. Lähes kivuton hoito. Sinä varmaan harrastat peräsuolihuuhteluita ja voodoo-CAM:a?

    • Pukamat

      Ulkoista pukamaa ei voi hirttää kumilenkillä, lääkäri neuvoi vain sitä scheriproctia. Normaalisti en usko luontaistuotteisiin mutta olen onnellinen että kokeilin, iso pukama pienentynyt jo puoleen.

      • skepponen

        Hörhö, sinä ymmärsit hörhöjen tapaantaas kaikki väärin: SISÄISTÄ pukamaa ei voi hirttää, mutta ULKOISEN voi!!! Te uskomushoitajat olette kummallista väkeä: Mkään neuvo ei mene perille!


    • Pukamat

      www.aava.fi/palvelu/perapukaman-kumilenkkihoito
      Ota silmä käteen ja lue. Vain sisäisiä hirtetään, sillä ei ole merkitystä vaikka pukama työntyisi ulos, se on sisäinen jos se on lähtöisin sisäpuolelta.

      Ulkoinen pukama on ulkona kokonaan, "juurineen" ja niiden poisto tehdään leikkaamalla, mikä on viimeinen keino.

      • Anonyymi

        OIKEIN PUHUT. NIIN MINULLEKIN TEHTIIN. SIÄISET LOPPUIVAT ULKOISET JÄIVÄT. HYVÄ JA KIVUTON APU.

        Tohtori tosiasia


    • Anonyymi

      Kaikki mikä laajentaa verisuonia, kuten alkoholi, voi myös aiheuttaa pukamia, eli sellaiset tuotteet pois.

      Laventeliteestä jotkut kokevat saavansa helpotusta. Kuituja ja kuminaa.

    • Anonyymi

      Frantsila 11 yrtin voide!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe