Vadelmahillo

Ohje?

Kiitos jos joku voisi ystävällisesti antaa helpon ohjeen hyvästä vadelmahillosta.Googlesta en löytänyt jostain syystä.

12

10456

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja hyvää

      osta siwasta dronningholm vattuhilloa.
      nammmm

      • Kokkinen

        Parempaa saa Lidlistä niis pienis lasipurkeis. Hintaa 0.79€ tarjoukses norm hinta muistaakseni 0.99€


      • on...

        kaupanhilloista meidän suosikki, koska siinä on vähemmän lisäaineita ja voipi siis kuvitella, että olisi lähempänä itsetehtyä ;)))

        Mutta itsetehtyä ei tietty mikään voita, varsinkin, jos on käytetty ihan oikeaa sokeria, eikä mitään hillosokeria, jossa myöskin on lisäaineita.


    • JMH

      Hillosokerilla keitettynä tulee ihan hyvää hilloa. Ohje löytyy hillosokeripussista, eli keittoaikoja ym. Vadelma kun on pehmeä marja, niin ei kauaa tarvi keittää. Jäähtyessään hillo jähmettyy ja hyvää tulee. Samoin olen keittänyt mansikat, mustikat, mustaherukoista hyvää hilloa jne

      • kun...

        siinä on lisäaineita. Tai en nyt muista, mitä kaikkea, mutta sitruunahappo (E330) ei jostain syystä sovi lapsilleni ja sitä siinä ainakin on :(


      • ........
        kun... kirjoitti:

        siinä on lisäaineita. Tai en nyt muista, mitä kaikkea, mutta sitruunahappo (E330) ei jostain syystä sovi lapsilleni ja sitä siinä ainakin on :(

        Lapsesi ovat yliherkkiä sitrushedelmille. Tuo sitruunahappo on ihan samaa mitä on appelsiineis jne... joten siinämielessä täysin vaaraton lisäaine. Periaatteessa tuota ei edes tarttisi sanoa lisäaineeksi.

        Ja toinen lisäaine mitä siinä on hedelmäpektiini ja tätä on paljon marjoissa varsinkin vihreissä viinimarjoissa.

        Joten periaatteessa hillosokerissa ei ole mitään lisäaineita, noita samoja saa kun syö ihan marjoja ja hedelmiä.

        Ainakin joskus muinoin oli myös pelkkää hedelmäpektiiniä sisältävää sokeria jossa ei ollut sitruunahappoa. Voithan myös kysellä apteekeista hedelmäpektiiniä jota sitten lisäät hilloon.

        Turhaan ihmiset pelkää lisäaineita, usein ovat luonnontuotteita ja samoja aineita syö hedelmissä jne.... Toki lisäaineissa on niitä epäterveellisiäkin.


      • JMH
        kun... kirjoitti:

        siinä on lisäaineita. Tai en nyt muista, mitä kaikkea, mutta sitruunahappo (E330) ei jostain syystä sovi lapsilleni ja sitä siinä ainakin on :(

        Kokeile keittää ihan tavallisen sokerin kanssa marjat hilloksi. Olen joskus tehnyt niinkin, kun on ollut hillosokeri loppu. Ihan hyvää tulee, olen pakastanut, niin ei ole ollut säilyvyysongelmiakaan. Eli marjat kattilaan, sokeria ja liraus vettä kattilan pohjalle, keittelen jonkin aikaa, kerään pinnalta vaahdon pois ja jäähtyneenä pakastusrasioihin. Hyvää vadelmahilloa noinkin!!! Sokerin määrän olen laittanut arviolta, maistamalla testannut milloin on sopivan makeaa muttei liian. Ja pakkasessahan ei pilaannu, vaikka sokeria olisi vähänlaisestikin =)


      • äitini...
        JMH kirjoitti:

        Kokeile keittää ihan tavallisen sokerin kanssa marjat hilloksi. Olen joskus tehnyt niinkin, kun on ollut hillosokeri loppu. Ihan hyvää tulee, olen pakastanut, niin ei ole ollut säilyvyysongelmiakaan. Eli marjat kattilaan, sokeria ja liraus vettä kattilan pohjalle, keittelen jonkin aikaa, kerään pinnalta vaahdon pois ja jäähtyneenä pakastusrasioihin. Hyvää vadelmahilloa noinkin!!! Sokerin määrän olen laittanut arviolta, maistamalla testannut milloin on sopivan makeaa muttei liian. Ja pakkasessahan ei pilaannu, vaikka sokeria olisi vähänlaisestikin =)

        tapaa ensin mehumaijalla keitellä vadelmista hiukan mehua ja sitten lopuista keittelee hilloa ja pakastaa.


      • kysellyt...
        ........ kirjoitti:

        Lapsesi ovat yliherkkiä sitrushedelmille. Tuo sitruunahappo on ihan samaa mitä on appelsiineis jne... joten siinämielessä täysin vaaraton lisäaine. Periaatteessa tuota ei edes tarttisi sanoa lisäaineeksi.

        Ja toinen lisäaine mitä siinä on hedelmäpektiini ja tätä on paljon marjoissa varsinkin vihreissä viinimarjoissa.

        Joten periaatteessa hillosokerissa ei ole mitään lisäaineita, noita samoja saa kun syö ihan marjoja ja hedelmiä.

        Ainakin joskus muinoin oli myös pelkkää hedelmäpektiiniä sisältävää sokeria jossa ei ollut sitruunahappoa. Voithan myös kysellä apteekeista hedelmäpektiiniä jota sitten lisäät hilloon.

        Turhaan ihmiset pelkää lisäaineita, usein ovat luonnontuotteita ja samoja aineita syö hedelmissä jne.... Toki lisäaineissa on niitä epäterveellisiäkin.

        noista sitruunahapoista joskus, kun ostin LISÄAINEETONTA tuotetta, missä sitten lukikin E330. Kysyin, kuinka on mahdollista ja sanoivat, että sitruunahappoa on keinotekoista ja luonnollista. Esim. luomu -tuotteissa käytetään sitä luonnollista, mitä on myös niissä sitrushedelmissäkin. Keinotekoinen taas aiheuttaa mm. suumätää jonkun tutkimuksen mukaan.

        Kysyin myös, kuinka sitten voin tietää, onko tuotteessa luonnollista vai keinotekoista. En kuulema kuinkaan, koska molempien yhteydessä voidaan käyttää tuota E-koodia.

        Olet oikeassa, että monet lisäaineet ovat ihan luonnollisia ja samoja, mitä luonnossakin esiintyy. Joukkoon kuitenkin mahtuu niitä epäterveellisiä ja keinotekoisiakin.

        Tuota pektiiniä oon joskus lisännyt vähemmän pektiinisiin hilloihin sekoittamalla joukkoon puolukoita. Niissähän sitä ainakin on paljon.


      • akiaulis

        Heippa!Olen 76v.papparainen enkä tunne ikäluokassani satoja ihmisiä yhtään allerrikkoa mutta ei meitä syötetty piltillä kakarana,kaikki kelpas mitä sodan jälkeen oli saatavana.Eikä meitä viety tarhaan (häkkiin kuin eläimet)tai erilaisiin harjoituksiin.Itse keksittiin ajanviettotavat ja kunnon kansalaisia kasvoi.Nostettiin sodassa tuhoutunut maa ylös.Nyt te jälkipolvi ette pysty huolehtimaan edes rakentamastamme infrastuurastakaan.HÄVETKÄÄ


    • jamerontti

      heippa

    • Anonyymi

      Kotona tehty vadelmahillo on ylivoimaisesti parasta. Keitetään marjat, sokeria ja vähän vettä. Ei voi mennä pieleen.
      Kaupan hillot ovat melkein kaikki huonoja. Dronningholm (joskus muka hyvänä merkkinä pidetty) on mautonta vetistä mössöä. Sama pätee lähes kaikkii muihin. Osassa on vain vähän vadelmia, tai maku on saatu jostain muusta (esim. taateli- ja rypälemehu.)
      Löytyi yksi uusi vaihtoehto, joka on lähes samanlaista kuin itse tehty: Mama's (valkoinen etiketti ja kivat mustat kirjaimet.) Tämä on ainoa, mitä kaupasta kannattaa ostaa. Löytyy ainakin paremmista K-supermarketeista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe