ABS jarrut

eivät toimi,

merkkivalo palaa.jarrut toimivat muuten hyvin, mutta abs ei pelaa.Missähän vika?auto seat -04.takuuaika umpeutunut.voiko itse tehdä mitään?

24

37598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta

      Kuin, pyörät irti. Sekin voi riittää että tunnistimet on likaiset, ruosteiset,rasvaiset. Vetoakselin kumi hajonnut ja heittänyt rasvat tunnistimeen???
      Jos itse haluaisin korjata, niin näistä alkaisin..

      • Ei lika tee mitään haittaa, ellei ole ruostetta hammaskehä täynnä....


    • Hyviä neuvoja

      Aloittaisin todellakin niistä, lisäksi mainitsisin vaihtoehdon, joka mulla tuli ja oireet olivat samat, kuin sun autossa.

      Pyörän laakeri oli liian löysällä. Tietysti tunnistin anturitkaan eivät ole ikuisia, niitä on joka pyörässä 1 kpl.

    • seat-mainman

      Et maininnut kummalla koneella B vai D.
      B-koneessa Tevesin jarrut ja D-koneessa Boschin jarrut
      Teves-jarrut (Boscin jarruista ei kokemusta). ABS-ohjainlaitteelle menee 21 napainen liitin, sieltä piuha nro 3 runkoon (se pitää ottaa liittimestä irti ja muut johdot pitää olla yhteydessä boxiin)ja pyörität rengasta, jos merkkivalo vilkkuu anturi rikki, jos palaa niin anturi ehjä. Helppo testata.
      Sillä pääset helposti jäljittämään, mistä pyörästä rikki ja eikun tarvikeliikkeeseen anturia ostamaan. Vikavalo nollaantuu akun kengän irroituksella 10min ajaksi.

    • Kokenut

      Autoa ei voi katsastaa jos valo palaa
      Voi toki itsekkin yrittää-mutta noin uuden auton ollessa kyseessä itse toimisin näin...
      Soittaisin huoltoon ja sopisin että vika haettaisiin testerillä esille.
      Ja kun vian paikka on tiedossa niin sitten kyselemään korjauksen hintaa ja jne.
      Siltä pohjalta ehken paras tulos.
      Tuo vikavalo ilmoittaa mm seuraavista vikamahdollisuuksista:Anturi rikko,löysä liitos jossakin,huono kosketus,keskusyksikkö vika ym
      Ja olen usesti miettinyt jokohan nuo testerit ovat levineet kuinka monille pienille korjaamoille..Ainahan voi kysyä.
      Ilman testerin tietoa menee aikaa ja tupakkia,Ainakin omasta mielestäni.

      • viasta.

        silloin kun vika tuli,tein äkkijarrutuksen soratiellä. alkuun abs merkkivalo syttyi vasta kun lähti ajamaan. nyt merkkivalo palaa heti kun panee virran päälle.eikä abs jarrut pelaa, normaalijarrut toimii.vaihdoin uudet jarrupalat eteen ja takana oli hyvät jarrukengät.samalla puhdistin takaa anturit,mutta vika ei korjaantunut.anturien johdot ovat kunnolla kiinni.


      • -näin-
        viasta. kirjoitti:

        silloin kun vika tuli,tein äkkijarrutuksen soratiellä. alkuun abs merkkivalo syttyi vasta kun lähti ajamaan. nyt merkkivalo palaa heti kun panee virran päälle.eikä abs jarrut pelaa, normaalijarrut toimii.vaihdoin uudet jarrupalat eteen ja takana oli hyvät jarrukengät.samalla puhdistin takaa anturit,mutta vika ei korjaantunut.anturien johdot ovat kunnolla kiinni.

        Elikkäs sieltä jokaiselta pyörältä lähtee abs-anturilta piuha ja luultavasti siellä on liitin jossain välissä, ainakin mulla oli volkkarissa. Sitten vaan yleismittarilla mittaamaan mikä on sen piuhan napojen välinen vastus, jos näyttää jotain lukemaa niin luultavasti kunnossa ja sitten jos näyttää ääretöntä niin on varmaankin sökö. Mulla maksoi volkkariin uusi abs-anturi motonetistä jotain 30e ja vw:llä ois ollu yli 100e eli kannattaa sitten tutkailla mistä uuden hankkii.


      • seatisti
        -näin- kirjoitti:

        Elikkäs sieltä jokaiselta pyörältä lähtee abs-anturilta piuha ja luultavasti siellä on liitin jossain välissä, ainakin mulla oli volkkarissa. Sitten vaan yleismittarilla mittaamaan mikä on sen piuhan napojen välinen vastus, jos näyttää jotain lukemaa niin luultavasti kunnossa ja sitten jos näyttää ääretöntä niin on varmaankin sökö. Mulla maksoi volkkariin uusi abs-anturi motonetistä jotain 30e ja vw:llä ois ollu yli 100e eli kannattaa sitten tutkailla mistä uuden hankkii.

        Jos sulla on tosiaan Seat niin osta tuolta -> www.elekma.com Geniscan GS200 ja lue sillä ABS:n vikakoodi niin ei tarvitse arvuutella, missä pyörässä on vika. Minulla oli vika vänkärin puolen eturenkaan nopeusanturissa. Meni about kymmenen sekuntia, kun etsin vian. =) Laite maksoi heti itsensä takaisin. Liikkeessä kysyin hintaa niin arvioivat, että työn osuus olisi ollut noin 150 euroa, mutta itse vaihdoin tuon vajaassa tunnissa...


      • Reino

        Mun Nissan Almeraan on myös tullut sama vika.Abs-valo jää palamaan startatessa,ja hiekalla jarruttaessa pyörät lukkiutuvat eikä poljin "tärise"niin kun aikaisemmin.Ajattelin käydä huollossa näyttämässä,jos niillä olis joku testeri millä paikallistaa vika.Luulisi ainakin merkkihuollossa olevan,vaikka se maksaakin tietysti enemmän.


      • skoda
        Reino kirjoitti:

        Mun Nissan Almeraan on myös tullut sama vika.Abs-valo jää palamaan startatessa,ja hiekalla jarruttaessa pyörät lukkiutuvat eikä poljin "tärise"niin kun aikaisemmin.Ajattelin käydä huollossa näyttämässä,jos niillä olis joku testeri millä paikallistaa vika.Luulisi ainakin merkkihuollossa olevan,vaikka se maksaakin tietysti enemmän.

        Skoda Fabian -00 ABS-valo rupesi myös palamaan ja kun käytin testerissä siitä oli testerin mukaan paluupumppu sökönä. Pumpun ovh Skoda huollossa 470€. onko kellään tietoa mistä voisi saada purkuosana edullisemmin?


      • volvo 850
        skoda kirjoitti:

        Skoda Fabian -00 ABS-valo rupesi myös palamaan ja kun käytin testerissä siitä oli testerin mukaan paluupumppu sökönä. Pumpun ovh Skoda huollossa 470€. onko kellään tietoa mistä voisi saada purkuosana edullisemmin?

        Huomasin 850 volvossa että abs sät toimi oikein kun sytytti merkkivalon. Jarruissa oli vikaa! Vaihdoin viallisen jumittavan jarrusatulan taakse ja sen jälkeen ei valo enää syttyny. Ilmeisesti se mittaa jarrutusteho eroja ja summaa siitä johtopäätöksiä.
        Anturien yms. osien putsailu ei auttanu mitään.


      • -näin- kirjoitti:

        Elikkäs sieltä jokaiselta pyörältä lähtee abs-anturilta piuha ja luultavasti siellä on liitin jossain välissä, ainakin mulla oli volkkarissa. Sitten vaan yleismittarilla mittaamaan mikä on sen piuhan napojen välinen vastus, jos näyttää jotain lukemaa niin luultavasti kunnossa ja sitten jos näyttää ääretöntä niin on varmaankin sökö. Mulla maksoi volkkariin uusi abs-anturi motonetistä jotain 30e ja vw:llä ois ollu yli 100e eli kannattaa sitten tutkailla mistä uuden hankkii.

        Jos se on induktiivinen niin helpoin on mitata että tuleeko jännitettä pyörää pyritettäessä...


    • skoora

      omistan skoda ogtavian ja aamulla rävähti abs valo palamaan vaikuttaako ku satoi koko yön ja akun miinus napa oli irti yön miten voi nollata järjestelmän ??

    • fhASFHNSV

      Tyttöni latino audissa (seat cordoba 2003) paloi abs valo. Alkoi heikottaa, kuinkahan kallis remontti edessä? No, googlain ja apu löytyi! Akkukotelo kannessa 40A sulake, joka rapsahtanut poikki mekaanisesta rasituksesta. Hessumobiilin ja sulake maksoi 1,3 €. Eikun töihin ja absit toimi taas 10 minuutin puuhastelun jälkeen. Sulake on sellainen metalliliuska, keskeltä ohuempi.

    • turhuuksien turhuus

      En ikinä ostaisi autoa jossa olisi tuo ABS. Joudut korjailemaan tuon tuostakin valon palaessa, vaikka jarrut muutoinkin toimii.

    • Fiatin viat

      Jos ABS:n boxi on hajalla niin sen voi lähettää korjattavaksi. Noin viikon kuluttua saat boxin korjattuna takaisin. Hinta muutamista kympeistä sataseen pk.

      • V70T5

        Missä korjautit?


    • Pertsa

      Skoda,Seat,Ww Polo. näissä ainakin akkukotelon kannessa 40 amperin sulake,Skodassa numero 6 voi vanhuuttaan joskus palaa niin silloin testeri näyttää ABS pumppu vikakoodia. Kannattaa tarkistaa,uusi pumppu maksaa n.700 euroa

      • Skofab

        Pertsalle kiitokset. Omasta skodasta vikakoodi abs pumpulle ja sulake olikin vain palanut.


      • Kivipesä

        Seat Cordoba 04 vikakoodi ABS pumppu. akun kannessa oleva no 6 sulake 40A murtunutu, ilmeisesti vanhuuttaan. Kiitoksia vinkistä, joskus pumpun liittimet myös voi olla hapettuneet.


    • Toopeus

      Missä hitossa se mahdollinen syyllinen eli ABS-pumppu yleensä on? En löydä sitä omasta ranskalaisestani mistään!

      • pyörän.pumppu

        Patongit on unohtaneet sen tehtaan hyllylle jo kasausvaiheessa kun autosi oli perjantai-illan viimeinen yksilö.


      • pätkissätkis

        Yksikön kyljessä on pumppeli, joka joutuu koville kun alkaa sätkimäänn jalluttaessa skodas on liian pieni sulake ja muissa liian suuri.


    • Anonyymi

      Ooppelissa 05 vuosi sitten vaihdettu takapyörän laakerit anturi,ja taas palaa apsin valo apuva pyytää nainen joka ajaa vaan!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe