Kauramaito

Olen valmistanut itse tehosekoittimella seesamaitoa kuorimattomista seesamin siemenistä ja vedestä ja se on ihan hyvää esim. kaakaossa.

Kauramaito tehdään kaurasta, vedestä ja rypsiöljystä, mutta voiko sitäkin valmistaa itse? En haluaisi ostaa kaupasta kallista valmista tuotetta, jos saisin itse tehtyä halvemmalla.
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

maidoksi tuollaista vesikauravelliä joka on terästetty rypsiöljyllä. Maito on maito ja se on varattu terveellisemmille tuotteille. Yleensä sitä saadaan lypsämällä esim. lehmää tai vuohta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja viestisi tarkoitus oli?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
voiko oatmealin kauramaitoa lämmittää kattilassa? vai kärsiikö sen koostumus siitä? miten muut "maidonkorvikkeet": riisi- ja soijamaito, voiko niitäkin lämmittää?

kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä mun mielestä kasvismaidot kestää kuumentamista ihan niinkuin tavallinen maitokin eli ei kannata antaa kiehua ihan täysiä, kasvismaidotkin kiehuu helposti yli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
haisuli kirjoitti:
Kyllä mun mielestä kasvismaidot kestää kuumentamista ihan niinkuin tavallinen maitokin eli ei kannata antaa kiehua ihan täysiä, kasvismaidotkin kiehuu helposti yli.
Soijamaitoa, makeutettua olen keittänyt ja tehnyt lattea. Muutoin soijamaidon kanssa pitää varoa: jos lämäsee liian kuumaan kahviin, eli esim. vesi on keitetty, niin sakkaantuu. Kahvinkeitinhän ei keitä kiehuvaksi, kai 90 asteiseksi.

Laadukas Reilun kaupan kaffe (Simon Levelt esim.) toimii hyvin Alpron makeutetun (lehmänmaitotölkin muotoinen, kylmähyllyssä) kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kauramaito

Olen valmistanut itse tehosekoittimella seesamaitoa kuorimattomista seesamin siemenistä ja vedestä ja se on ihan hyvää esim. kaakaossa.

Kauramaito tehdään kaurasta, vedestä ja rypsiöljystä, mutta voiko sitäkin valmistaa itse? En haluaisi ostaa kaupasta kallista valmista tuotetta, jos saisin itse tehtyä halvemmalla.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta