Kauramaito

Kahviin, puuroon...

Olen valmistanut itse tehosekoittimella seesamaitoa kuorimattomista seesamin siemenistä ja vedestä ja se on ihan hyvää esim. kaakaossa.

Kauramaito tehdään kaurasta, vedestä ja rypsiöljystä, mutta voiko sitäkin valmistaa itse? En haluaisi ostaa kaupasta kallista valmista tuotetta, jos saisin itse tehtyä halvemmalla.

5

5489

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimitä

      maidoksi tuollaista vesikauravelliä joka on terästetty rypsiöljyllä. Maito on maito ja se on varattu terveellisemmille tuotteille. Yleensä sitä saadaan lypsämällä esim. lehmää tai vuohta.

      • Happomarja

        Ja viestisi tarkoitus oli?


    • oat

      voiko oatmealin kauramaitoa lämmittää kattilassa? vai kärsiikö sen koostumus siitä? miten muut "maidonkorvikkeet": riisi- ja soijamaito, voiko niitäkin lämmittää?

      kiitos.

      • haisuli

        Kyllä mun mielestä kasvismaidot kestää kuumentamista ihan niinkuin tavallinen maitokin eli ei kannata antaa kiehua ihan täysiä, kasvismaidotkin kiehuu helposti yli.


      • Niilo K
        haisuli kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä kasvismaidot kestää kuumentamista ihan niinkuin tavallinen maitokin eli ei kannata antaa kiehua ihan täysiä, kasvismaidotkin kiehuu helposti yli.

        Soijamaitoa, makeutettua olen keittänyt ja tehnyt lattea. Muutoin soijamaidon kanssa pitää varoa: jos lämäsee liian kuumaan kahviin, eli esim. vesi on keitetty, niin sakkaantuu. Kahvinkeitinhän ei keitä kiehuvaksi, kai 90 asteiseksi.

        Laadukas Reilun kaupan kaffe (Simon Levelt esim.) toimii hyvin Alpron makeutetun (lehmänmaitotölkin muotoinen, kylmähyllyssä) kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe