Kummilapsi kehitysmaasta..

haluaisin..

World Vision järjestö?
Plan?
?
?

25-35/euroa/kk on iso summa rahaa kohti tuntematonta..

Onko kellään kokemuksia jaettavaksi?

42

7970

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lempi

      minulla on ollut useamman vuoden kummipoika Intiasta. Todella söötti. Profiilini linkeistä löytyy world visionin- sivut. Toiminut hyvin ainakin sitä kautta. Juuri viime viikolla lähettivät tervehdyksen, jossa kerrottiin mitä kaikkea saatu aikaan. Kummilapsi kertoilee aina välillä millaisia juttuja tekee mielellään ja järjestö tiedottaa yleisemmin. Lisäksi hankkeita seurataan. Suosittelen vilipittömästi :)

      • naang

        Soitin juuri tuonne World Visioniin ..


      • naang
        naang kirjoitti:

        Soitin juuri tuonne World Visioniin ..

        Pieni viisivuotias poika A,joka pitää maalaamisesta.World Visionista kertoivat,että kummilapsiksi valitaan kylien ja yhteisöjen heikompiosaiset lapset.Suurin osa rahoituksesta ohjataan kylille ja yhteisöille,mutta osa menee suoraan näille kummilapsille.


      • MMies
        naang kirjoitti:

        Pieni viisivuotias poika A,joka pitää maalaamisesta.World Visionista kertoivat,että kummilapsiksi valitaan kylien ja yhteisöjen heikompiosaiset lapset.Suurin osa rahoituksesta ohjataan kylille ja yhteisöille,mutta osa menee suoraan näille kummilapsille.

        Kauaskantoisempi idea on sponssata jotain luuseria suomalaisjörrikkää, jotta tämä pääsee Peruun.


      • _joo_on_jo
        naang kirjoitti:

        Pieni viisivuotias poika A,joka pitää maalaamisesta.World Visionista kertoivat,että kummilapsiksi valitaan kylien ja yhteisöjen heikompiosaiset lapset.Suurin osa rahoituksesta ohjataan kylille ja yhteisöille,mutta osa menee suoraan näille kummilapsille.

        Mullakin on kummilapsi Perusta. Kaikki toimii niin kuin on kerrottu, eikä mitään epäilyttävää ole ainakaan minun kohdalleni osunut. Ainoa huono puoli on että kirjeiden toimitusaika on todella pitkä n 3kk..


      • naang
        MMies kirjoitti:

        Kauaskantoisempi idea on sponssata jotain luuseria suomalaisjörrikkää, jotta tämä pääsee Peruun.

        Eräs taolaisuusta voimia keräävä,pasifisti luonnonlapsi on kyllä käynyt mielessä:) kerran jos ei useamman..


      • MMies
        naang kirjoitti:

        Eräs taolaisuusta voimia keräävä,pasifisti luonnonlapsi on kyllä käynyt mielessä:) kerran jos ei useamman..

        Sponssataanko passi myös? Ja laivamatka mieluiten- tai sitten junalla ja lautalla Alaskan kautta. Suomalaiset luuserit on aikamoisia pelkureita yläilmoissa.


      • naang
        MMies kirjoitti:

        Sponssataanko passi myös? Ja laivamatka mieluiten- tai sitten junalla ja lautalla Alaskan kautta. Suomalaiset luuserit on aikamoisia pelkureita yläilmoissa.

        Käsittää kaiken.(säädyllisen).

        Muistin kai mainita,että reunaehtoja ei ole kuin yksi."Matkaa ei tehdä yksin ja kaikenpuolinen valittaminen matkakaverin(allekirjoittanut)iästä,ulkonäöstä,luonteesta,elintavoista ja -tottumuksista tai yleensä mistään,on ehdottomasti kiellétty koko matkan ajan tai sopimus kokonaisuudessaan purkautuu välittömästi,ollaan silloin purkuhetkellä ihan missä tahansa,(maalla,merellä tai ilmassa),eikä matkanjärjestäjällä(allekirjoittanut) ole mitään velvollisuutta sopimuksen purkauduttua toimittaa suomalaista luuseri jörrikkää yhtään minnekkään.Luonnollisesti päällä olevat vaatteet,sikäli mikäli nekin ovat kuuluneet sopimuksessa täyteen ylläpitoon,saavat jäädä ko.jörrikälle"


      • Karjalaisen Kyösti

        Minulla ja vaimollani on myäs yhteensä 2 kummilasta Wold Visionin kautta.
        Planin kautta on tällä hetkellä 1 kummilapsi.

        Tällainen kummilapsitoiminta on ymmärtääkseni tehokas tapa poistaa kurjuutta maailmasta - varsinkin, kun siinä panostetaan myös lasten koulutukseen. Hyvin koulutettu ihminen pystyy huolehtimaan itsestään sekä muutamasta sukulaisestaankin siinä sivussa.


      • lempi
        Karjalaisen Kyösti kirjoitti:

        Minulla ja vaimollani on myäs yhteensä 2 kummilasta Wold Visionin kautta.
        Planin kautta on tällä hetkellä 1 kummilapsi.

        Tällainen kummilapsitoiminta on ymmärtääkseni tehokas tapa poistaa kurjuutta maailmasta - varsinkin, kun siinä panostetaan myös lasten koulutukseen. Hyvin koulutettu ihminen pystyy huolehtimaan itsestään sekä muutamasta sukulaisestaankin siinä sivussa.

        oletko huomannut kuinka järjestöt toimivat josko vertaa niitä toisiinsa? :)

        World visionin toiminnassa on mielestäni hyvä mm. se, että usein saattavat vaikka sen lisäksi, että tuetaan yksittäisiä lapsia rokotuttaa koko kylän lapset, jotta hyöty olisi todellinen. Myös kuulemma esimerkiksi lasten koulussa viihtyvyy on lisääntynyt huomattavasti, kun olosuhteita on parannettu ja olipa jonkinlainen leikkikenttäkin rakennettu :)


      • KarjalaisenKyösti
        lempi kirjoitti:

        oletko huomannut kuinka järjestöt toimivat josko vertaa niitä toisiinsa? :)

        World visionin toiminnassa on mielestäni hyvä mm. se, että usein saattavat vaikka sen lisäksi, että tuetaan yksittäisiä lapsia rokotuttaa koko kylän lapset, jotta hyöty olisi todellinen. Myös kuulemma esimerkiksi lasten koulussa viihtyvyy on lisääntynyt huomattavasti, kun olosuhteita on parannettu ja olipa jonkinlainen leikkikenttäkin rakennettu :)

        En oikein osaa kovinkaan luotettavasti vertailla kyseisten kahden järjestön toimintaa keskenään.
        Kenties jossakin vaiheessa syvennyn tarkemmin aiheeseen etsien toiminnallisia eroja.
        Tiedon lisääminen tällä saralla olisi tärkeää.

        Mutta näin yleistuntumalla, jonka olen saanut näihin kehitysyhteistyöasioihin sanoisin, että kovin oleellisia eroja tuskin löytyy, koska tehokkuusajattelu kuuluu myös humanitääristen järjestöjen arkeen: olemassa olevilla resursseilla täytyy saada aikaan mahdollisimman hyvä tuotos.
        Jos joku järjestö siis lytää jotain uutta tehokkuuteen vaikuttavaa, väittäisin, että pian tätä menetelmää/ideologiaa käytetään kaikissa muissakin valveutuneissa järjestöissä.
        Ymmärrän, että koko ajan on myös etsittävä keinoja, joilla saadaan tulosta parannettua (aivan, kuten yritysmaailmassakin).

        Harmikseni huomaan, että monien kehitysyhteistyötä vastustavien tahojen kuva kehitysyhteistyöstä on lähinnä kivikauden tasoa. Ei ymmärretä, että kehitysyhteistyön tarkoituksena on nostaa ihminen tilaan, jossa hän voi itse itsestään pitää huolta ja siinä sivussa joistain läheisistäkin. Kuvitellaan, että kehitysyhteistyö on sitä, että passivoidaan ihmisiä osatamalla sänkyjä, joissa he voivat maata joutilaina ja syödä humanitääristen järjestöjen lähettämiä ruokatavaroita.


      • Paikalla käyvän kanssa
        _joo_on_jo kirjoitti:

        Mullakin on kummilapsi Perusta. Kaikki toimii niin kuin on kerrottu, eikä mitään epäilyttävää ole ainakaan minun kohdalleni osunut. Ainoa huono puoli on että kirjeiden toimitusaika on todella pitkä n 3kk..

        Kehitymaassa asuneena haluan tavata kummilapsen ja nähdä hänen kirjoittavan muutaman lauseen, jotta voin verrata samieni kirjeiden tekstiä hänen kirjoittamiin kirjeisiin. Kannatta kysellä asioita syvemmältä ja seurata kummilapsen kehitystä jotta sieltä löytyy järkevä logiikka.
        En ole mitenkään vainoharhainen vaan realisti ja haluan varmistaa, että kirjeitä ei tehtailla rahan keräämiseksi aivan muuhun tarkoitukseen.
        Kaikki ei ole aina miten haluaisi niiden olevan?


      • vieraita1

        onko sinulla vieläkin Intiassa kummilapsi? Minä otin äsken sieltä kummipojan


    • visionääri1

      valtio valittaa että ei ole rahaa.

      mailmalla valitetaan että on liikaa ihmisiä.

      lopetetaan se rahan syytäminen noihin "kehitys maihin" ja ratkaistaan kaksi ongelmaa kerralla.

    • älä anna mitään

      eivät afrikasta lopu, rahaa antamalla.
      Päinvastoin kerjääjiä tulee lisää, kun annat rahaa, ne ei muuta tee kuin lisääntyy.

      • retsi

        Minä voisin alkaa jollekin kummilapseksi, olen todellisuudessa lähes 50 vuotias sänkileuka. Kyllä minä jotain satuja tikkukirjaimilla voisin kummeille kirjoitella . Kumpainekin hyöyisi ,saisin pikkurahaa, vaikka tupakkaan, ja kummit voisi tuntea ylemmyyttä kun heillä on tälläinen kummilapsi maskotti.Lähetän nuhruisen valokuvan vaikka aasin rattaista, ja kirjoitan että se on sukuni ylpeys täällä saharassa. Kiinnoistaisiko ketään.yst.vast. tlk.


    • Vähemmän harmia

      Eikö tämä mitenkään sinulle sopisi.

    • älä uskoa kaikkea!

      Saakohan kirjoittaja rahat. Yhtä hyvin saattaa olla täysin feikkiä koko juttu.

    • organisaatio

      Ja kun seuraa miten massiivista LUE KALLISTA pitää mainospätkää pyöritetään telkussa niin eiköhän iso osa tuosta kummilapsien tukemisesta mene ihan muihin taskuihin. Iso organisaatio, kallispalkkaiset johtajat ym.

      Suurin osa menee organisaation pyörittämiseen mutta mainonta tepsii.

      • kannattaa auttaa

        Noiden ulkomaille apua tarjoavien järjestöjen pitää antaa vuosittain selvitys rahoituksestaan ja lahjoitettujen varojen käytöstä, eli ihan julkista selvityksistä löytyy nuo järjestojen hallintokulut/versus lahjoitetut varat.
        Nuo lahjoitetut varojen ohjaaminen taas valvotaan järjestöjen toimesta aika tarkkaan ja niistäkin pitäisi löytyä ihan mustaa valkoisella. Väärinkäyttöjä löytyy sekä Suomesta (parantumattomien lasten tuki) että ulkomailta( punainen risti, vain yksittäinen työntekijä) mutta nuokin pystytään estämään valvonnalla (joka tosin lisää hallintokukuja) ja sillä että lahjoittajat pysyvät aktiivisina ja kyselevät aina välillä miten toimta menee.
        Kyllä tuo on ihan aitoa hyväntekeväisyyttä ja rahat eivät eksy aseisiin jos kyseessä ei ole hallitukselle suunnattu tuki.


      • kannattaa auttaa kirjoitti:

        Noiden ulkomaille apua tarjoavien järjestöjen pitää antaa vuosittain selvitys rahoituksestaan ja lahjoitettujen varojen käytöstä, eli ihan julkista selvityksistä löytyy nuo järjestojen hallintokulut/versus lahjoitetut varat.
        Nuo lahjoitetut varojen ohjaaminen taas valvotaan järjestöjen toimesta aika tarkkaan ja niistäkin pitäisi löytyä ihan mustaa valkoisella. Väärinkäyttöjä löytyy sekä Suomesta (parantumattomien lasten tuki) että ulkomailta( punainen risti, vain yksittäinen työntekijä) mutta nuokin pystytään estämään valvonnalla (joka tosin lisää hallintokukuja) ja sillä että lahjoittajat pysyvät aktiivisina ja kyselevät aina välillä miten toimta menee.
        Kyllä tuo on ihan aitoa hyväntekeväisyyttä ja rahat eivät eksy aseisiin jos kyseessä ei ole hallitukselle suunnattu tuki.

        kyllä nyt selitellään!!ja ei aikaakaan kun taas huomataan minne nekin varat on pääsääntöisesti kavallettu? niinkuin kaikissa muissakin keräyksissä ja höpötyksissä!!jos auttaa haluaa tehkää se koti suomessa suoraan köyhälle??niitä ei tarvii kovin kaukaa hakea!??ei pidä lähteen mertaedemmäs kalaan??


    • Kummilapsi=halpa

      jolle tulee hintaa 57 000 € /vuosi.
      Suomi on tyhmä. Tällä 57 000 eurolla auttaisimme monen ison kylän lapsia. Nyt tämä yksi ainoa Suomeen tullut kuluttaa veronmaksajan rahoja 57 000 e vuodessa !
      Pikapuoliin on tulossa perheenyhdistäminen; valtion varoin haetaan suuri perhe ja sitten vasta suuret kulut alkavatkin. Nämä tulijat ovat sitä tasoa, että jousumme elättämään heitä lukuisian sosiaaliavuin. Mm. asunnot tulevat kaikkinensa meidän maksettavaksi. Työtä he eivät tule tekemään.

      EIKÖ TÄMÄ JO EDELLYTÄ SITÄ, ETTÄ AUTTAISIMME LAPSIA vain HEIDÄN OMISSA MAISSAAN !

    • nimimerkki matti

      Ainakin tuntuu hyvältä bisnekseltä kun on vara maikarilla mainostaa.
      Kenen rahoilla?

    • Kyllä se toimii

      Mulla on ollut kummilapsi vuosia Venezuelassa Suomen Lähetysseuran kautta, ja olet tavannutkin lapsen ja perheensä ja nähnyt, mihin raha on mennyt. Samoin kirjeet, perille ovat menneet puolin ja toisin. Tyttö on nyt koulutettu, sen myötä perustanut yrityksen ja mennyt naimisiin. Olen aika tyytyväinen, että olin hänen kumminsa. NÄin myös, miten kummilapset saivat mm. tukiopetusta, pääsivät retkille, saivat koulupuvut jne.

      Nyt haussa toinen kummilapsi.

    • suomalainen järjestö

      Suomalainen pieni kummijärjestö, Nakurun Lapset r.y. on hyvä valinta kummilapsen hakuun. He ylläpitävät orpokotia Nakurussa ja myös jatkokouluttavat lapsia ammattiin asti. Ainakin tietää, että rahat menevät kokonaisuutena kummilasten hyväksi, Nakurun Lapsilla on myös aina suomalaisia harjottelijoita Nakurussa, sekä henk.kohtaiset suhteet sen pään toimijoihin.

    • Compassion

      Minulla on kummilapsi tuolta, http://www.compassion.com/sponsor_a_child/default.htm

      Amerikkalainen järjestö mutta Euroopassa myös toimipisteitä, ehkä pian myös Suomessa. Kummius on alussa, joten en vielä tiedä miten tulee menemään, tähän saakka hyvät kokemukset. Valittu ainakin useaan otteeseen Amerikan tehokkaimmaksi kummiorganisaatioksi ja ollut toiminnassa jo vuodesta 1952..

    • VARO !!!!

      TÄYTTÄ huijausta.

    • vierailijat

      Minulla on tällä hetkellä World visionin kautta kummilapsi Sri Lanka nimisessä maassa. Voin sanoa, että raha menee sinne mihin sitä tarvitaan
      Suosittelen kummiutta.

      • kummitädit

        Minulla on tällä hetkellä World visionin kautta kummilapsi Intiasta, olen samaa mieltä, että rahat menevät sinne mihin niitä tarvitaan.


      • Ihanoikeastiautan
        kummitädit kirjoitti:

        Minulla on tällä hetkellä World visionin kautta kummilapsi Intiasta, olen samaa mieltä, että rahat menevät sinne mihin niitä tarvitaan.

        Tottahan toki järjestö tarvitsee rahaa, miten ne muuten Ferrareilla ajelisivat.
        Lisää vaan lähettämään.
        Itse olen taas Kummitytön luona Thaimaassa ja kaikkea tarpeellista on taas hankittu


    • annauunonen

      älkää hyvät ihmiset rahoittako niitä huijareita, centtiäkään EI mene perille

    • Hyväosainen

      Olen asunut Thaimaassa runsaat kuusi vuotta. Olen käynyt ostamassa ruokaa 500 lapsen viidakkouluihin kymmeniä kertoja ja nähnyt tyytyväisten lasten iloisuuden,mutta ei tällaista hyväntekeväisyyttä pitäisi riekkua netissä.

    • Kummiyhdeksällelapselle

      Älkää kyselkö täällä näistä asioista, kun puolet vastaajista on tahallaan ilkeitä.
      Jos oikeasti haluatte asiallisia vastauksia, niin S-postia Joko World Visionin henkilökunnalle (tai vaikka Planin) tai vaihtoehtoisesti liittykää Facebookissa johonkin kummiryhmään ja kysykää ihmisiltä, joilla on oikeaa kokemusta kummilapsitoiminnasta...
      Terkuin "yhdeksän lapsen kummi"

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe