Huimauksesta

kärsivä

Moi,

Olen kärsinyt huimauksesta ja siihen liittyvistä muista oireista (tasapainohäiriöt, pahanolon tunne, jalkojen ja käsien ajoittainen heikkous)4 kk:tta. Tutkimuksia on tehty vaikka millä mitalla; veriarvot (hemppari, tulehdusarvot, kilppari, punkki, sokerit), EKG, magneettikuva päästä ja yläniskasta, ms, kuulo, näkö, poski- ja otsaonteloiden röntgen, kaularangan röntgen.

Löydökset tutkimuksista; poskiontelotulehdus, silmien kaukotaittovika, muuten kaikki ok.

Kävin lisäksi OMT fysioterapiassa, missä paljastui kaularanga 2. ja 3. nikamien välinen jumi.

Alkuun minut passitettiin niska-/hartiaseuden hierontaan, jonka tulos oli enemmän tai vähemmän heikko. Pikemminkin tuntui, että niskan lihakset ja hermot ärtyivät pahemmaksi. Vasta tämä OMT:llä käynti alkoi auttamaan, mutta edelleenkään oli ei ole "normaali". Neurologi määräsi burana kuurin sekä lihaksia rentouttavaa "mieliala" lääkettä, jota testaillaan parasta aikaa.

Lekurin mielestä kaikki vaivat johtuvat niskasta. Välillä vaan ihmetyttää että voiko tosiaan olla näin, toivottavasti.

Mahtaisiko joku samanlaisista ongelmista kärsivä tietää jotain mitä voisi kokeilla, jotta näistä huimauksista pääsisi eroon. Niskoja olen venytyttänyt ja jumpannu aika lailla.

50

52860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näemmä

      olis kaikki kunnossa vaikkei olekkaan. Itse olen kärsinyt samoista vaivoista jo pitemmän aikaa enkä ole käynyt lääkärissä. Ehkä aihetta olisi kun mun oireet alkoivat aneurysman jälkeen.

    • korvalääkärillä

      niin.. eli käyppä korvalääkärillä jos kyse ois osittain myös korvan tasapainoelimessä.. ite kärsin hyvänlaatuisesta asentohuimauksesta, johon mulla liittyy myös erittäin voimakas pahoinvointi! Ja oireet on pahemmat jos on niskat jumissa..

      • kärsivä

        Sekin tie on testattu. Tehtiin asentohuimaustesti ja hänen mielestä huimaus ei liity siihen.

        Minun tuttavan tutulla oli korvaperäinen huimaus vaikka korvat olivat lääkäreiden mielestä kunnossa. Vasta aikojen saatossa korvasta löytyi joku virus. Oon miettiny itse ihan samaa ja toinen ehdotelma mitä olen kuullut voisi olla virus silmälihaksessa sairastetun poskiontelotulehduksen jäljiltä.

        Toistaiseksi ei auta ilmeisesti kuin ootella ja kuulostella mihin homma kääntyy.


    • kärsivä

      olin verenpaineen osalta tarkkailussa kun vastaanotolla eivät saanet kovin alhaisia lukemia. No kotona mittailtaessa arvot suht kohdallaan. Paitsi, että silloin kun ei mitään syytä meinannut löytyä huimaushommiin, niin meinas paineetkin vähän karata ylös.

      Osa huimauksesta poistui kyllä mg-kuvien tulosten jälkeen, mutta ei kaikki huimaus kyllä ole mitään psykosomaattista laatua.

      • ehkä auttaa

        Olen kärsinyt samanlaisista oireista vuosia. Kulkenut fysikaalisessa säännöllisesti, mitään ei ole löydetty.
        Viime viikolla kävin eka kerra kilpirauhaskokeessa, T4V 17 (normaali) TSH 13.5, luin jostain että jos on yli 10, lääkitys on aloitettava.
        Sain lääkkeet tällä viikolla ja toivon, että kunto ja olo kohenee.
        Lääkäri ei kylläkään pitänyt tuota arvoa mitenkään kummosena, mutta olen käynyt tällä palstalla lukemassa muita kilpirauhasvajaatoiminnasta kärsiviä ja ihmettelen suuresti tuota mun lääkäriä.
        Nyt kun mietin, niin väsymyksestä voi johtua mun huimaus ja tasapainohäiriöt, ja se johtaa taas niska- ja hartiaseudulle, kun jännitän koko ajan.
        Verenpaine on myös korkea ja syön lääkkeitä, se taas voi olla perinnöllistä tai johtuu vajaatoiminnasta.


      • pauli
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Olen kärsinyt samanlaisista oireista vuosia. Kulkenut fysikaalisessa säännöllisesti, mitään ei ole löydetty.
        Viime viikolla kävin eka kerra kilpirauhaskokeessa, T4V 17 (normaali) TSH 13.5, luin jostain että jos on yli 10, lääkitys on aloitettava.
        Sain lääkkeet tällä viikolla ja toivon, että kunto ja olo kohenee.
        Lääkäri ei kylläkään pitänyt tuota arvoa mitenkään kummosena, mutta olen käynyt tällä palstalla lukemassa muita kilpirauhasvajaatoiminnasta kärsiviä ja ihmettelen suuresti tuota mun lääkäriä.
        Nyt kun mietin, niin väsymyksestä voi johtua mun huimaus ja tasapainohäiriöt, ja se johtaa taas niska- ja hartiaseudulle, kun jännitän koko ajan.
        Verenpaine on myös korkea ja syön lääkkeitä, se taas voi olla perinnöllistä tai johtuu vajaatoiminnasta.

        Moi.

        Oireet ovat kuin minun sairaskertomuksesta.Mulla on 2 ja 3 välissä kanssa pieni pullistuma. Huimannut on minuakin yli kaksi vcuotta ja vaiva on ollut jokapäiväistä.Mri otettu 2 kertaa,korvat, silmät ym. tutkittu. Omtssä kävin n. 15 kertaa mutta niskoista tuli yliliikkuvat. Jalat jha kädet ovat välillä kuin hyytelöä." Kiva" kuulla että en ole ainoa,vuoden mua on myös vaivannut lihasnykinät.


      • hoidettu
        pauli kirjoitti:

        Moi.

        Oireet ovat kuin minun sairaskertomuksesta.Mulla on 2 ja 3 välissä kanssa pieni pullistuma. Huimannut on minuakin yli kaksi vcuotta ja vaiva on ollut jokapäiväistä.Mri otettu 2 kertaa,korvat, silmät ym. tutkittu. Omtssä kävin n. 15 kertaa mutta niskoista tuli yliliikkuvat. Jalat jha kädet ovat välillä kuin hyytelöä." Kiva" kuulla että en ole ainoa,vuoden mua on myös vaivannut lihasnykinät.

        Onko ryhti hyvä ja olkapäät takana?


      • ehkä auttaa
        hoidettu kirjoitti:

        Onko ryhti hyvä ja olkapäät takana?

        Kaularankakuvaus on tehty,kaularanka on suora eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Olkapäät on kyllä hieman edessä, työskentelen näytepäätteellä. Käyn hierojalla vähintään kerran kuukaudessa. Silti vain huimaa......
        Miten pääsit eroon huimauksesta?


      • hoidettu
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Kaularankakuvaus on tehty,kaularanka on suora eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Olkapäät on kyllä hieman edessä, työskentelen näytepäätteellä. Käyn hierojalla vähintään kerran kuukaudessa. Silti vain huimaa......
        Miten pääsit eroon huimauksesta?

        Mä kiertelin 10 vuotta lääkäreillä, fysiatreilla, kiroilla, naproilla, hierojilla, fysioterapeuteilla,... ei juurikaan apua.

        Sit lopulta löyty kunnon niksauttaja ja ongelmat oli poissa. Yli vuoden jo ollu ilman päänsärkyä, migreeniä, korkeaa verenpainetta, kipuja,...


      • ehkä auttaa
        hoidettu kirjoitti:

        Mä kiertelin 10 vuotta lääkäreillä, fysiatreilla, kiroilla, naproilla, hierojilla, fysioterapeuteilla,... ei juurikaan apua.

        Sit lopulta löyty kunnon niksauttaja ja ongelmat oli poissa. Yli vuoden jo ollu ilman päänsärkyä, migreeniä, korkeaa verenpainetta, kipuja,...

        Kiitos tiedosta, yritän päästä sellaselle


      • kärsivä
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Olen kärsinyt samanlaisista oireista vuosia. Kulkenut fysikaalisessa säännöllisesti, mitään ei ole löydetty.
        Viime viikolla kävin eka kerra kilpirauhaskokeessa, T4V 17 (normaali) TSH 13.5, luin jostain että jos on yli 10, lääkitys on aloitettava.
        Sain lääkkeet tällä viikolla ja toivon, että kunto ja olo kohenee.
        Lääkäri ei kylläkään pitänyt tuota arvoa mitenkään kummosena, mutta olen käynyt tällä palstalla lukemassa muita kilpirauhasvajaatoiminnasta kärsiviä ja ihmettelen suuresti tuota mun lääkäriä.
        Nyt kun mietin, niin väsymyksestä voi johtua mun huimaus ja tasapainohäiriöt, ja se johtaa taas niska- ja hartiaseudulle, kun jännitän koko ajan.
        Verenpaine on myös korkea ja syön lääkkeitä, se taas voi olla perinnöllistä tai johtuu vajaatoiminnasta.

        Mulla kilpirauhasarvot normaalit. Tuo väsymys juttu muuten voisi sopia kuvaan. Meinas nimittäin käydä vähän hermoille välillä kun mitään syytä huimaukseen ei löytynyt. Yöunet olivat pätkittäisiä.

        Nyt sitten on nukuttu paremmin kun lekuri määräsi Burana 800 tulehtuneisiin niskalihaksiin ja Klotriptyli miteä niskojen rentoutukseen. Annos tuota jälkimmäistä on vain 1/2 tablettia (lääkettä käytetään myös ahdistuneisuuden hoitoon/3 tabl./päivä). Oon vaan miettiny, että minkälaiset olot sitä saa kun lopettaa lääkkeen käytön.

        Sen verran tiedän tuosta kilpparin hoidosta, että tulokset saattavat näkyä vasta kuukausien kulutttua. Toivottavasti olosi paranee.


      • kärsivä
        pauli kirjoitti:

        Moi.

        Oireet ovat kuin minun sairaskertomuksesta.Mulla on 2 ja 3 välissä kanssa pieni pullistuma. Huimannut on minuakin yli kaksi vcuotta ja vaiva on ollut jokapäiväistä.Mri otettu 2 kertaa,korvat, silmät ym. tutkittu. Omtssä kävin n. 15 kertaa mutta niskoista tuli yliliikkuvat. Jalat jha kädet ovat välillä kuin hyytelöä." Kiva" kuulla että en ole ainoa,vuoden mua on myös vaivannut lihasnykinät.

        Yliliikkuvan niska pystytään korjaamaan melko helposti niskalihasten erittäin kevyellä harjoittelulla. Luulisi OMT:n tietävän miten se tehdään.

        Mulla niskan rakenne oli ok. 2 ja 3 väli oli vaan niin jumiutunut yhteen, että nikamat liikkuivat yhdessa jos liikkuivat ollenkaan.

        Lukasin jostain, että jos niskan nikamissa on häiriöitä, ne aiheuttavat monesti erittäin vaikeita huimausongelmia.


      • kärsivä=(
        kärsivä kirjoitti:

        Yliliikkuvan niska pystytään korjaamaan melko helposti niskalihasten erittäin kevyellä harjoittelulla. Luulisi OMT:n tietävän miten se tehdään.

        Mulla niskan rakenne oli ok. 2 ja 3 väli oli vaan niin jumiutunut yhteen, että nikamat liikkuivat yhdessa jos liikkuivat ollenkaan.

        Lukasin jostain, että jos niskan nikamissa on häiriöitä, ne aiheuttavat monesti erittäin vaikeita huimausongelmia.

        niin kun itelläni on just tollast huimausta kans joka on koko ajan päällä,siis koko ajan huimaa ihan ku olin humalassa


      • ei tietoa
        kärsivä kirjoitti:

        Yliliikkuvan niska pystytään korjaamaan melko helposti niskalihasten erittäin kevyellä harjoittelulla. Luulisi OMT:n tietävän miten se tehdään.

        Mulla niskan rakenne oli ok. 2 ja 3 väli oli vaan niin jumiutunut yhteen, että nikamat liikkuivat yhdessa jos liikkuivat ollenkaan.

        Lukasin jostain, että jos niskan nikamissa on häiriöitä, ne aiheuttavat monesti erittäin vaikeita huimausongelmia.

        Mulla on kuvattu kaularanka, eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Näkyiskö nuo kuvissa?


      • Minä vaan
        kärsivä kirjoitti:

        Mulla kilpirauhasarvot normaalit. Tuo väsymys juttu muuten voisi sopia kuvaan. Meinas nimittäin käydä vähän hermoille välillä kun mitään syytä huimaukseen ei löytynyt. Yöunet olivat pätkittäisiä.

        Nyt sitten on nukuttu paremmin kun lekuri määräsi Burana 800 tulehtuneisiin niskalihaksiin ja Klotriptyli miteä niskojen rentoutukseen. Annos tuota jälkimmäistä on vain 1/2 tablettia (lääkettä käytetään myös ahdistuneisuuden hoitoon/3 tabl./päivä). Oon vaan miettiny, että minkälaiset olot sitä saa kun lopettaa lääkkeen käytön.

        Sen verran tiedän tuosta kilpparin hoidosta, että tulokset saattavat näkyä vasta kuukausien kulutttua. Toivottavasti olosi paranee.

        Mulla meni 6kk ennen kuin huomasin Thyroxinin vaikuttavan.


      • benedi
        ehkä auttaa kirjoitti:

        Kaularankakuvaus on tehty,kaularanka on suora eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Olkapäät on kyllä hieman edessä, työskentelen näytepäätteellä. Käyn hierojalla vähintään kerran kuukaudessa. Silti vain huimaa......
        Miten pääsit eroon huimauksesta?

        Jos natiivi kuvassaei ollut mitään erikoista, ja silti huimaa, niin kannattaa ensin tutkia ryhti, ja kuinka suuret virheasennot ovat esim. työstä johtuvat.

        Sitten kantsii tutkia c. rangan nivelistö, miten se toimii suhteessa toisiin niveliin.

        Siellä on ilmeisesti toimintahäiriöitä, jolloin fasettinivelten liikkuvuus ei ole normaali.

        Useimmilla on yliliikkuva kaularanga, jolloin osa nivelistä on ns. väljiä, jolloin huimaa, ja kuuluu niskassa ylimääräistä ääntä.

        Jos on yliliikkuvat nivelet, hieronta ei ole hyvä ratkaisu, vaan ryhdin ja lihastoiminnan korjaus pitää aloittaa.

        Työasennot on uudelleen katsottava, mitkä lihakset ovat jännityksessä....yksi konsti on olla selällään kahden teipillä yhteen liitetyn tennispallon päällä, joka asetetaan kipeisiin kohtiin juuri lapaluitten seutuville...rentoudu ...


      • Sanneli77
        ei tietoa kirjoitti:

        Mulla on kuvattu kaularanka, eikä siinä näkynyt mitään poikkeavaa. Näkyiskö nuo kuvissa?

        Kaularangan kuvassa ei näy jos on jumissa....siinä näkyy jos ei ole paikoillaan.


    • kärsivä

      Sain neurologiltani esitteen missä kerrottiin eri huimaustyypeistä. Kyseisessä esitteessä kerrottiin niskaperäisestä huimauksesta jotakuinkin seuraavasti:
      - huimausta esiintyy pääasiallisesti kävellessä (liikkuessa), harvoin makuulla tai istuallaan ollessa
      - kiristävä tunne takaraivossa ja otsalla, myös puutuneisuutta kasvoilla voi esiintyä
      - pahoinvointi (ei oksentelua)
      - liittyy usein jännityspäänsärkyä, joka tuntuu takaraivossa, otsalla, silmän takana tai ohimolla. Paikka voi myös vaihtua kesken säryn

      Itselläni täsmää kaikki nuo em. asiat. Ainut asia mikä eroaa, on se, että tulee noita ajoittaisia voimattomuus kohtauksia jalkoihin ja käsiin. Neurologin mielestä ne johtuvat pahoinvoinnista ja siitä, että ajattelee asiaa liikaa

      • Tintun

        Pakko kirjottaa, kun noi edelliset kirjotukset oli melkein mun elämästä. Mulla on ollu jokapäiväistä huimausta vähän yli vuoden. Sitä ennen oli aina välillä jaksoittain. Siksikin mua pelottaa oireet, kun mulla oli aiemmin syöpä (imusolmukesyöpä). Sen takia otan kaikki oireet liiankin vakavasti.
        Eli mun huimaus tuntuu oikeestaan koko ajan, mutta jos oikein keskityn tekemään jotain, niin se unohtuu. Autossa istuessa huimausta ei huomaa. Oon käyny vaikka missä vaivaani kyselemässä: lääkärissä, hierojalla, omt-terapiassa, kuntosalilla ym. Kukaan ei oo keksiny mulle muuta syytä huimaukseen kuin jumissa olevat niskat ja yläselkä. En harrasta pahemmin liikuntaa ja ryhtini on huono, myönnän sen. Mulla on myös skolioosi selässä, sekin varamaan osaltaan tekee huonoa ryhtiä.
        Hieronta tuntu kivalle, mutta ei se pahemmin huimausta poistanu, pikemminkin kerran piti keskeyttää kun tuli paha olo hieronnassa...
        Aivokuvaukseen lääkärit ei mua laittanu, kun olin siinä 5 vuotta sitten eikä siellä mitään ollu.

        Alkoholia ei voi ees kuvitella juovansa, kun koko ajan on olo, että ois humalassa tai laivassa! Muutaman kerran on tullu sellanen kohtaus että meinas näkö lähteä ja jalat alta, mutta ei nyt pitkään aikaan. Sillon kyllä pelästyin, että mikä mulla on. Päänsärkyä on välillä ja pahoinvointia sekä jalkojen ja käsien puutumista.
        Kiva huomata, etten oo ainoa tästä kärsivä, mutta oisin kyllä Tosi ilonen jos tää pikku hiljaa lähtis pois tää huimaus! Niin ja sit mulla on kai purentavika hampaissa ja siitäkin voi tulla huimuasta ja niskojen jäykkyyttä! Mutta hammaslääkäri ei mulle purentakiskoa määränny. Kaikki liittyy toisiinsa. Vinkkejä?


      • _pipsa_87
        Tintun kirjoitti:

        Pakko kirjottaa, kun noi edelliset kirjotukset oli melkein mun elämästä. Mulla on ollu jokapäiväistä huimausta vähän yli vuoden. Sitä ennen oli aina välillä jaksoittain. Siksikin mua pelottaa oireet, kun mulla oli aiemmin syöpä (imusolmukesyöpä). Sen takia otan kaikki oireet liiankin vakavasti.
        Eli mun huimaus tuntuu oikeestaan koko ajan, mutta jos oikein keskityn tekemään jotain, niin se unohtuu. Autossa istuessa huimausta ei huomaa. Oon käyny vaikka missä vaivaani kyselemässä: lääkärissä, hierojalla, omt-terapiassa, kuntosalilla ym. Kukaan ei oo keksiny mulle muuta syytä huimaukseen kuin jumissa olevat niskat ja yläselkä. En harrasta pahemmin liikuntaa ja ryhtini on huono, myönnän sen. Mulla on myös skolioosi selässä, sekin varamaan osaltaan tekee huonoa ryhtiä.
        Hieronta tuntu kivalle, mutta ei se pahemmin huimausta poistanu, pikemminkin kerran piti keskeyttää kun tuli paha olo hieronnassa...
        Aivokuvaukseen lääkärit ei mua laittanu, kun olin siinä 5 vuotta sitten eikä siellä mitään ollu.

        Alkoholia ei voi ees kuvitella juovansa, kun koko ajan on olo, että ois humalassa tai laivassa! Muutaman kerran on tullu sellanen kohtaus että meinas näkö lähteä ja jalat alta, mutta ei nyt pitkään aikaan. Sillon kyllä pelästyin, että mikä mulla on. Päänsärkyä on välillä ja pahoinvointia sekä jalkojen ja käsien puutumista.
        Kiva huomata, etten oo ainoa tästä kärsivä, mutta oisin kyllä Tosi ilonen jos tää pikku hiljaa lähtis pois tää huimaus! Niin ja sit mulla on kai purentavika hampaissa ja siitäkin voi tulla huimuasta ja niskojen jäykkyyttä! Mutta hammaslääkäri ei mulle purentakiskoa määränny. Kaikki liittyy toisiinsa. Vinkkejä?

        mulla on ihan sama vaiva kun sulla,tosin mulla kyllä on tässä päänsärkyäkin lähestulkoon jokapäivä =( mua ei oo ees pahemmin tutkittu siis pään kuvaa ei oo otettu, koska lääkäri on vahvasti sitä mieltä että niskoista tää vaan johtuu,mut silti tää olo on on kamala =( kun koko ajan vaan on tunne että on humalassa ja päässä heittää,mutta en oo koskaan pyörtyny tai mitään, silti mua itteeni holestuttaa todella nää oireet =(


      • kirsikka 81
        _pipsa_87 kirjoitti:

        mulla on ihan sama vaiva kun sulla,tosin mulla kyllä on tässä päänsärkyäkin lähestulkoon jokapäivä =( mua ei oo ees pahemmin tutkittu siis pään kuvaa ei oo otettu, koska lääkäri on vahvasti sitä mieltä että niskoista tää vaan johtuu,mut silti tää olo on on kamala =( kun koko ajan vaan on tunne että on humalassa ja päässä heittää,mutta en oo koskaan pyörtyny tai mitään, silti mua itteeni holestuttaa todella nää oireet =(

        ....kaikki oireet täsmää, lääkäreissä ym.juostu ja ahdistaa kun jotkut todella laittavat korvienvälin syyksi.....

        "ihanaa" kun on kohtalotovereita, vieläpä samaa ikäluokkaa- On tää kyl ihan pirullista.


      • _pipsa87_
        kirsikka 81 kirjoitti:

        ....kaikki oireet täsmää, lääkäreissä ym.juostu ja ahdistaa kun jotkut todella laittavat korvienvälin syyksi.....

        "ihanaa" kun on kohtalotovereita, vieläpä samaa ikäluokkaa- On tää kyl ihan pirullista.

        No kiva että löytyy muitakin joilla on sama vaiva =) taino vähän väärin sanottu että kiva =D meinaan tää ei todellakaan oo kiva olo =/ mutta onko sulla päänsärkyäkin ? melkeimpä jokapäivästä? joka tuntuu tossa otsalla? ja onko sulla silmätkin kipeenä aika usein? millasia muita oireita sulla on?


      • kärsivä

        Jonkin verran parannusta huimaukseen. Saattaa olla jopa parin kolmen päivän jaksoja, että ei edes huomaa huimausta, mutta ...

        onko kellään tai tuleeko kenellekkään seuraavanlaista tilannetta.

        Ulkona (viileässä) ollessa saa touhuta ja pyöriä melkein miten vain ja kaikki ok, mutta sitten kun tulet sisään lämpimään, saattaa tulla hetkellinen huimauskohtaus. Itse olen huomannut tämän. Eniten sen huomaa kun pitää mennä esim. kauppaan tmv. Mielessä on tietenkin paniikkihäiriö, mutta en oikein jaksa siihen uskoa, koska tätä ei tapahdu joka kerta. Saunaan mennessä tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole.

        Pitkät ajomatkat on kans myrkkyä. Eilen ajoin lähes 800 km päivän aikana. Autoilu sujui hyvin, mutta kun hyppäsin autosta ulos, olo oli kuin humalaisella.

        Voiskohan tuo lämpötila (varsinkin kuuma/lämmin) herkistää noita mahdollisesti tulehtuneita hermoja ja lihaksia niin, että se aiheuttaa huimausta. Jääpussi on ollut viime aikoina hyvä keksintö.


      • Ellu-Marja-82
        kärsivä kirjoitti:

        Jonkin verran parannusta huimaukseen. Saattaa olla jopa parin kolmen päivän jaksoja, että ei edes huomaa huimausta, mutta ...

        onko kellään tai tuleeko kenellekkään seuraavanlaista tilannetta.

        Ulkona (viileässä) ollessa saa touhuta ja pyöriä melkein miten vain ja kaikki ok, mutta sitten kun tulet sisään lämpimään, saattaa tulla hetkellinen huimauskohtaus. Itse olen huomannut tämän. Eniten sen huomaa kun pitää mennä esim. kauppaan tmv. Mielessä on tietenkin paniikkihäiriö, mutta en oikein jaksa siihen uskoa, koska tätä ei tapahdu joka kerta. Saunaan mennessä tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole.

        Pitkät ajomatkat on kans myrkkyä. Eilen ajoin lähes 800 km päivän aikana. Autoilu sujui hyvin, mutta kun hyppäsin autosta ulos, olo oli kuin humalaisella.

        Voiskohan tuo lämpötila (varsinkin kuuma/lämmin) herkistää noita mahdollisesti tulehtuneita hermoja ja lihaksia niin, että se aiheuttaa huimausta. Jääpussi on ollut viime aikoina hyvä keksintö.

        Siis mulla on kanssa otettu pään mang. kuva ja kaikki verikokeet. Juuri tuo että kun tulee ulkoa sisälle niin alkaa tulemaan sellainen tiputtava tunne. Samoin automatkan jälkeen saattaa keinuttaa. Päänsärkyä ei ole mutta yläselkä jumissa. Mielestäni niska rutisee mutta ei kuitenkaan ole jumissa. Huimausta on nyt kestänyt puoli vuotta ja olen aivan puhkin kun mietin että mistä voisi johtua. Jotenkin tuntuu ettei se ole oikein mihinkään yhteydessä. Jos esimerkiksi istun sohvalla ja heilutan/tärisytän jalkojani niin tuntuu kuin liike jatkuisi vähän vielä sen jälkeen. Sitten taas välillä se tulee ihan vain kun vaihdan asentoa niin sellainen tiputtava olo. Tasapaino ei kuitenkaan häiriinny. Samoin joskus kun katson peiliin niin saattaa tulla huippaava tunne. Minulla ei ole mitään paniikkihäiriötä vaikka ehkä siltä kuulostaakin. Tuntuu jotenkin todella oudolta kun missään ei ole mainittu tämän tapaisia oireita niin en ymmärrä mistä voi johtua. Minulla on vähän hajataitto silmissä mutta niihin olen saanut lasit ja olen käynyt kahdesti silmälääkärillä. Että tällaista...


      • hoitaja
        kärsivä kirjoitti:

        Jonkin verran parannusta huimaukseen. Saattaa olla jopa parin kolmen päivän jaksoja, että ei edes huomaa huimausta, mutta ...

        onko kellään tai tuleeko kenellekkään seuraavanlaista tilannetta.

        Ulkona (viileässä) ollessa saa touhuta ja pyöriä melkein miten vain ja kaikki ok, mutta sitten kun tulet sisään lämpimään, saattaa tulla hetkellinen huimauskohtaus. Itse olen huomannut tämän. Eniten sen huomaa kun pitää mennä esim. kauppaan tmv. Mielessä on tietenkin paniikkihäiriö, mutta en oikein jaksa siihen uskoa, koska tätä ei tapahdu joka kerta. Saunaan mennessä tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole.

        Pitkät ajomatkat on kans myrkkyä. Eilen ajoin lähes 800 km päivän aikana. Autoilu sujui hyvin, mutta kun hyppäsin autosta ulos, olo oli kuin humalaisella.

        Voiskohan tuo lämpötila (varsinkin kuuma/lämmin) herkistää noita mahdollisesti tulehtuneita hermoja ja lihaksia niin, että se aiheuttaa huimausta. Jääpussi on ollut viime aikoina hyvä keksintö.

        Olen hoitoa-alalla työskentelevä nuorehko nainen. kärsin jatkuvasta huimauksen tunteesta, huonon olon tunteesta ja niska-hartiaseudun jäykkyydestä. käyn sauvakävelyllä, se vähän helpottaa. uiminen vain pahentaa asiaa. olen joskus vuosia sitten käynyt saman vaivan takia, korvalääkärit, silmälääkärit, omt-fysikaaliset , lääkärissä jatkuvasti. mitään ei juuri löytynyt. neurologillakin kävin.pään ct kuvat otettiin ja kaikki niskat-pää ok. joitakin artefaktoja siellä oli, eivät kuulemma mitään vaarallisia. samalla kun tutkittiin todettiin niskassa jonkinasteista kulumaa ja kyfoosia? Voisivatko nämä aiheuttaa tätä vaivaa. tämä kovasti nyt taas vaikeuttaa jokapäiväistä elämää. olen todella väsynytkin .
        pitkittyneenä ja epätietoisena oireista ja niiden syistä melkein invalidisoiduin. kehitttyi kuukausien kuluessa paniikkihäiriö. johon vihdoin sain sitten lääkityksen, kun itse tein itselleni diagnoosin. puolen vuotta lääkitystä söin, sitten olo helpotti.
        nyt teen hoito-alalla töitä., ja pääasiassa päätteellä. niskat jatkuvasti tiukilla. jumissa. oksettaa, huimaa mikä onkin se suurin murhe. kuin olisi kännissä kaiken aikaa. makuulla, istuen kävellen jne.
        ole ottanut dolania, rentouttaa. buranaa syönyt tulehdukseen jne. mikään ei nyt tunnu auttavan. rinta-ranka on todella tiukka ja olo sen kuin vain pehenee.
        en nyt tiedä mitä pitäisi tehdä.
        pään ympärillä tuntuu pannantunnetta, huimaa ja käsiin tuikkii...puutumisoiretta jne.
        kertokaa jos olette samassa tilanteessa ja miten olette saaneet apua.
        kiitos.


      • T. 36 v.
        hoitaja kirjoitti:

        Olen hoitoa-alalla työskentelevä nuorehko nainen. kärsin jatkuvasta huimauksen tunteesta, huonon olon tunteesta ja niska-hartiaseudun jäykkyydestä. käyn sauvakävelyllä, se vähän helpottaa. uiminen vain pahentaa asiaa. olen joskus vuosia sitten käynyt saman vaivan takia, korvalääkärit, silmälääkärit, omt-fysikaaliset , lääkärissä jatkuvasti. mitään ei juuri löytynyt. neurologillakin kävin.pään ct kuvat otettiin ja kaikki niskat-pää ok. joitakin artefaktoja siellä oli, eivät kuulemma mitään vaarallisia. samalla kun tutkittiin todettiin niskassa jonkinasteista kulumaa ja kyfoosia? Voisivatko nämä aiheuttaa tätä vaivaa. tämä kovasti nyt taas vaikeuttaa jokapäiväistä elämää. olen todella väsynytkin .
        pitkittyneenä ja epätietoisena oireista ja niiden syistä melkein invalidisoiduin. kehitttyi kuukausien kuluessa paniikkihäiriö. johon vihdoin sain sitten lääkityksen, kun itse tein itselleni diagnoosin. puolen vuotta lääkitystä söin, sitten olo helpotti.
        nyt teen hoito-alalla töitä., ja pääasiassa päätteellä. niskat jatkuvasti tiukilla. jumissa. oksettaa, huimaa mikä onkin se suurin murhe. kuin olisi kännissä kaiken aikaa. makuulla, istuen kävellen jne.
        ole ottanut dolania, rentouttaa. buranaa syönyt tulehdukseen jne. mikään ei nyt tunnu auttavan. rinta-ranka on todella tiukka ja olo sen kuin vain pehenee.
        en nyt tiedä mitä pitäisi tehdä.
        pään ympärillä tuntuu pannantunnetta, huimaa ja käsiin tuikkii...puutumisoiretta jne.
        kertokaa jos olette samassa tilanteessa ja miten olette saaneet apua.
        kiitos.

        Iselläni alkoi kummallisia tasapainohäiriöitä/huimausta reilu kuukausi sitten ja olen ollut erittäin huolestunut kunnostani siitä lähtien. Ehkä siihen vaikuttaa sekin, että olen vuosia kuntoillut enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja tunnen melko hyvin, kun jotain on kropassa vialla. Kävin perusterveystarkastuksessa, jossa kaikki arvot näytti olevan loistavasti, samoin tehtiin neurologisia tutkimuksia, mitään ei löytynyt. Hermot alkoivat olla kuitenkin niin pinnassa, etten kestänyt edes lasten metelöintiä ja miehenikin huolestui olostani. Kävimme Tampereella Holiday Club kylpylässä työskentelevällä kiropraktikolla, Timolla. Hän edustaa alfa-biotiikkaa, josta en tiedä sen enempää, mutta hoito tehosi! Lihakset oli aivan krampissa ja hermot pinnassa sinne mennessä, (minulla oli tuota samaa kiristystä rintaranganalueella, jota luulin jo syöväksi yms.), lähtiessä olin täysin rento ja olo oli mainio. Tämä kiropraktikko helpotti kovasti oloani ja sai lihakset rentoutumaan, aivan eritavalla kuin mikään hieronta aiemmin. Nyt hoidosta on kulunut kuukauden verran ja niskaa on alkanut särkeä, viikottaisesta hieronnasta fysioterapeutilla ei ole sanottavammin apua. Aion mennä uudelleen em. kiropraktikolle ja tällä kertaa hän saa myös niksauttaa nikamat paikoilleen mikäli niissä on asentovirheitä. Lääkäreihin en tässä asiassa usko, itse tein diagnoosini, ja yritän siihen itse keksiä ratkaisun. On se vaan niin kummallista, että 2008-luvulla lääkärit, fysioterapeutit ja kiropraktikot eivät edelleenkään pysty yhteistyöhön tai näkemään, että ihminen on moninainen kokonaisuus. Kirjoituksesi sai minut pysähtymään ja kertomaan mistä ehkä väliaikaista helpotusta löytyisi, toivottavasti sitä on jo löytynyt sinulle. Pohjimmiltaan näissä oireissa kai on kysymys stressistä ja sen hallinnasta. On vain helpommin sanottu kuin tehty yrittää olla stressaamatta, kun on perfektionisti luonteeltaan. Parempia vointeja!


      • Nimimerkki
        Ellu-Marja-82 kirjoitti:

        Siis mulla on kanssa otettu pään mang. kuva ja kaikki verikokeet. Juuri tuo että kun tulee ulkoa sisälle niin alkaa tulemaan sellainen tiputtava tunne. Samoin automatkan jälkeen saattaa keinuttaa. Päänsärkyä ei ole mutta yläselkä jumissa. Mielestäni niska rutisee mutta ei kuitenkaan ole jumissa. Huimausta on nyt kestänyt puoli vuotta ja olen aivan puhkin kun mietin että mistä voisi johtua. Jotenkin tuntuu ettei se ole oikein mihinkään yhteydessä. Jos esimerkiksi istun sohvalla ja heilutan/tärisytän jalkojani niin tuntuu kuin liike jatkuisi vähän vielä sen jälkeen. Sitten taas välillä se tulee ihan vain kun vaihdan asentoa niin sellainen tiputtava olo. Tasapaino ei kuitenkaan häiriinny. Samoin joskus kun katson peiliin niin saattaa tulla huippaava tunne. Minulla ei ole mitään paniikkihäiriötä vaikka ehkä siltä kuulostaakin. Tuntuu jotenkin todella oudolta kun missään ei ole mainittu tämän tapaisia oireita niin en ymmärrä mistä voi johtua. Minulla on vähän hajataitto silmissä mutta niihin olen saanut lasit ja olen käynyt kahdesti silmälääkärillä. Että tällaista...

        Nuo putoamiset tiputtamiset liikkeen jatkumiset on ihan tyypillisiä niskaperäisiä oireita. Tsekkaa vaikka niskavammafoorumin käyttäjätarinat

        http://p3.foorumi.info/niskavamma/index.php


      • Sanneli77
        Tintun kirjoitti:

        Pakko kirjottaa, kun noi edelliset kirjotukset oli melkein mun elämästä. Mulla on ollu jokapäiväistä huimausta vähän yli vuoden. Sitä ennen oli aina välillä jaksoittain. Siksikin mua pelottaa oireet, kun mulla oli aiemmin syöpä (imusolmukesyöpä). Sen takia otan kaikki oireet liiankin vakavasti.
        Eli mun huimaus tuntuu oikeestaan koko ajan, mutta jos oikein keskityn tekemään jotain, niin se unohtuu. Autossa istuessa huimausta ei huomaa. Oon käyny vaikka missä vaivaani kyselemässä: lääkärissä, hierojalla, omt-terapiassa, kuntosalilla ym. Kukaan ei oo keksiny mulle muuta syytä huimaukseen kuin jumissa olevat niskat ja yläselkä. En harrasta pahemmin liikuntaa ja ryhtini on huono, myönnän sen. Mulla on myös skolioosi selässä, sekin varamaan osaltaan tekee huonoa ryhtiä.
        Hieronta tuntu kivalle, mutta ei se pahemmin huimausta poistanu, pikemminkin kerran piti keskeyttää kun tuli paha olo hieronnassa...
        Aivokuvaukseen lääkärit ei mua laittanu, kun olin siinä 5 vuotta sitten eikä siellä mitään ollu.

        Alkoholia ei voi ees kuvitella juovansa, kun koko ajan on olo, että ois humalassa tai laivassa! Muutaman kerran on tullu sellanen kohtaus että meinas näkö lähteä ja jalat alta, mutta ei nyt pitkään aikaan. Sillon kyllä pelästyin, että mikä mulla on. Päänsärkyä on välillä ja pahoinvointia sekä jalkojen ja käsien puutumista.
        Kiva huomata, etten oo ainoa tästä kärsivä, mutta oisin kyllä Tosi ilonen jos tää pikku hiljaa lähtis pois tää huimaus! Niin ja sit mulla on kai purentavika hampaissa ja siitäkin voi tulla huimuasta ja niskojen jäykkyyttä! Mutta hammaslääkäri ei mulle purentakiskoa määränny. Kaikki liittyy toisiinsa. Vinkkejä?

        Kuinka pärjäilet? Marraskuusta -17 oon huimaillut koko ajan. Vaihtelee päivittäin olotila. Yöt nukun mut alkaa sitten ylösnousun jälkeen kirimään lihaksia ja huimaamaan. Kurjaa. Kaikkea kokeiltu....päätä ei kuvattu. Jännitysniska diagnoosi. Kait joskus helpottaa. Töissä en oo tammikuun jälkeen ollu.


    • tietoa

      Kävin korvalääkärillä, ja todettiin että ois asentohuimausta. Sain lääkkeet ja jumppaohjeet. Siitä on nyt kaksi viikkoa, vielä on huimausta. Tänään todettiin korvassa tulehdus ja siihen on myös lääkitys. No eiköhän se vielä tästä.....

    • hoidettu

      Huimaus
      Yläniskan nivelissä, lihaksissa ja nivelsiteissä on paljon aistinelimiä, jotka aistivat sitä, missä asennossa kaularanka on. Kaularankaa voi siksi pitää toisena tasapainoelimenä, josta on neurologinen yhteys kallohermo 8:n (kuulo- ja tasapainohermo) aivoissa sijaitsevaan tumakkeeseen. Jos niskan alueen toiminta jostakin syystä häiriintyy, voi tiedon kulku tumakkeeseen häiriintyä ja seurauksena on niskaperäinen huimaus. Niskaperäistä huimausta saattavat aiheuttaa monet erilaiset kaularangan ja yläselän lihasten ja nivelten toimintahäiriöt. Kulumavaivoista kärsivillä ne ovat melko yleisiä. On huomioitava myös mahdolliset muut syyt huimaukseen, kuten alhainen tai selvästi kohonnut verenpaine, korvasta ja tasapainoelimistä johtuvat syyt ja mahdolliset muut sydän- ja verisuonisairaudet. Veren sokerin heittelyt ja ikäihmisillä kuivumisesta johtuvat syyt (nestetasapainon heittelyt) on huomioitava.

      Kaularangan ja yläselän toiminnallisissa vaivoissa sekä monissa kipusyndroomissa
      koulutettu kiropraktikko on oikea henkilö analysoimaan ja hoitamaan huimausta.
      Myös kulumavaivoista kärsivillä huimauspotilailla kaularangan ja yläselän
      toiminnallisten häiriöiden hoitaminen tuo merkittävää helpotusta
      huimausoireisiin.
      http://kotisivu.mtv3.fi/kari-pekka.maihaniemi/ongelmat.html

    • kärsivä

      Huimaukset lieventyivät viimeisten OMT hoitojen, vyöhyketerapian ja shiatsun avulla, mutta sitten tuli vähän takapakkia ...

      Neurologi määräsi klotriptylia niskojen hoitoon. Kolme päivää käytin ja sit tuli rytmihäiriöt. Lopetin käytön siihten paikkaan. Rytmihäiriöt päättivät kuitenkin jatkua. En tiedä oliko näillä sitten jotain yhteyttä. Samaan aikaan kun sattui myös yksi ikävä asia.

      No rytmihäiriöiden osalta lisätutkimuksiin; Holter-tutkimus, sydämen ultra, verikokeet (perusverenkuva, suolat ja munuaisten toiminta) ja EKG ties monennenko kerran. Onneksi kaikki kunnossa. Lisälyönnit hyvälaatuisia ja niitä oli vrk:n aikana n. 100 eli kuulemma ihan normaalia. Liekö sitten tämänkin homma stressin aiheuttama. Huimaus ja rytmihäiriöt eivät sattuneet yksiin, joten huimaus ei johdu rytmihäiriöistä.

      Niskat on kyllä stressin takia ihan jökissä ja huimausta esiintyy edelleen. En tiedä mitä tässä nyt vielä pitäisi tutkia, jotta saisi nämä loputkin huimausoireet pois.

    • Kärsivä

      Näin se homma etenee. Ajattelin tossa n. 15 vuotta päänsärystä kärsineenä vielä kysellä tuonkin perään tässä näiden muiden vaivojen lisäksi.

      Päänsärystä tämä spesialisti totesi, että viittaa vahvasti jännitysperäiseen päänsärkyyn, joka sitten kaupanpäälle aiheuttaa migreenin. Ensi hoitona tyrkkäsi kaksi kortisonipiikkiä niskaan. No nyt on niska pistokohtien tienoilta tosi kipeä ja jäykkä. Kuulemma kestää n. 2 - 4 päivää. Onneksi antoi myös tulehduskipulääkkeitä. Diagnoosi, hermopinne niskassa.

      Oli kuulemma selvä tapaus. Kun työnti neulan niskaan niin kuului semmoinen rutina, ettei paremmasta väliä. No nyt ootellaan 1 - 2 viikkoa, josko auttaisi päänsärkyyn että huimaukseen.

    • aifffer

      itseläni niska peräistä huimausta eli jos nikat kunnossa myös tasa paino pienest se on kii siis hieronta kallista mutta kun ottaa yhen rentouttavan lääkkeen kerran viikos ei mitään no yksilöllistä !!!!!!!!

    • mad max

      joo aivan samat oireet ja lääkäris käynyt sitä kautta fysio terapeutilla mikä käynti aivan turhaa löi kouraan jumppa ohjeet ,,ja ei niistäkään maallista apua kyllä paras on hierojalla käynti ai ei noista lihas rentouttavista lääkkeistä oo muuta hyötyä kuin nukuttaa paremmin ei ne muuten avaa lukkoja selästä ymss,

    • benedi

      Jos sinulla on yliliikkuvuutta kaularangassa, lopeta venyttäminen heti.

      Koeta jumpat tehdä siten että kaularangan liikkuvuus on vähäinen, mutta lihakset kuitenkin ns. jumppautuvat.

      Kysy lisää.

    • Uuden oppija

      Vyöhyketerapia voi auttaa huimauksiin ja päänsärkyihin.(Unettomuus,tunnottomuus,niskan jäykkyys,tasapaino-ongelmat,nenäontelo viat-vain muutaman mainitakseni)-Koko kaulapunos (C1-C4) ja hartiapunos (C5-Th1) luuluvat noiden oireiden vaikutusalueisiin.Vyöhyketerapia ei voi ketään vahingoittaa ja sillä päästään hoitamaan kaularangan ja niskan alueita joihin muilla keinoin ei päästä.

    • Niskaongelmainen

      Pääsin itse lamaavasta niskahartiajäykkyydestä treenamalla eroon. Tätä ennen oli usean kuukauden jakso jolloin huimasi,päätä särki, oksetti ja väsytti. Tunsin jopa rintakipuja ja oireista johtuvaa paniikkia. Aloin treenata niskaa ja hartioita 2kg käsipainoilla, erilaisia liikeratoja tekemällä (sivulta kaaressa ylös, kädet edessä suorina ylös/alas ym.) Tätä tehdessä leuka lujasti rintaan kiinni painettuna ja jännittämällä ensisijaisesti vatsalihaksia, ei selän lihaksia. Itsellä auttoi huomattavasti, tein treenin usean kerran päivässä. Tähän lisättynä venyttely keskittyen jännittyneisiin alueisiin.

      Jos treeni ei auta niin fysioterapeutin usean käyntikerran hieronnat ja kylmähoidot. Hieronnan kuuluu sattua muuten siitä ei ole mitään hyötyä.

      Toivottavasti tästä on jollekin apua! Treeniä tehdessä on tärkeintä leuan painaminen rintaan ja vatsalihasten jännittäminen.

      • Mimi24

        itse aikoinani kärsin jatkuvasta huimauksesta.. kaikki testit ja kokeet tehtiin ja syyt oli niska ja hyvänlaatunen asentohuimaus..! nyt ollu kovaa päänsärkyä ja huimausta samalla..ja nämä nyt liittyykin otsaontelotulehduksesta!!! kannattaa tutkituttaa kunnolla kaikki ettei tuu ikäviä "jälkitauteja"! tätä edelti flunsssa..ja keuhkoputkentulehdus..sairaalareissu edessä..mut koittakaahan pärjätä ja selvitä! =) jaksamisia!!!


      • Kokenut ja tietää

        Tarttet punttien ja pintalihasten treenauksen sijaan syvien lihasten harjoituksia.

        Eli mars niskaan erikoistuneelle fyssarille! Itse on vaikea niskaansa kuntouttaa niin, että lopputulos on pysyvä.

        Jos niskaongelma on syntynyt vamman aiheuttamana (whiplash), sitten kannattaa kuikata tänne:
        p3.foorumi.info/niskavamma

        Tuolla on tietoa niskavammoista ja -vaivoista, ja suosituksia niistä ymmärtävistä lekureista hoitajista! Niskavamman saaneen treenaus omin päin johtaa yleensä vaan suurempiin ongelmiin kuin ammattilaisen johdolla tehty harjoittelu.


    • Minä vaan

      Sinulla saattaa olla menierin tauti, tuota meneppä terveyskeskukseen ja kerro että epäilet itsessäsi menierin tautia, siihen kuuluu juuri nuo oireet, tai mene luontaistuotekauppaan, siellä on valmiste joka auttaa taatusti, kannattaa mennä sinne. Isälläni on se ja myös serkullani, ja he ovat käyttäneet luontaistuotevalmistetta, ja nyt he voivat hyvin, mutta sitä lääkettä pitää ottaa säännöllisesti

      • Kokeilun haluinen

        Mistä luontaistuotevalmisteesta on kysymys? Auttaako se huimaukseen vai ainoastaan menierentaudin aiheuttamaan huimaukseen?

        Olen valmis kokeilemaan mitä tahansa, jotta 7 vuotta kestänyt huimaus loppuisi...


      • niskassako vika?
        Kokeilun haluinen kirjoitti:

        Mistä luontaistuotevalmisteesta on kysymys? Auttaako se huimaukseen vai ainoastaan menierentaudin aiheuttamaan huimaukseen?

        Olen valmis kokeilemaan mitä tahansa, jotta 7 vuotta kestänyt huimaus loppuisi...

        Oma huimaukseni tuntuu siltä, kuin katsoisi kieroon hetkellisesti. Onko muilla vastaavan tuntuista huimausta?


      • pnlkuuaja
        niskassako vika? kirjoitti:

        Oma huimaukseni tuntuu siltä, kuin katsoisi kieroon hetkellisesti. Onko muilla vastaavan tuntuista huimausta?

        niskan retkahdusvammasta.


    • motto1

      moi minulla oireina nopeat tasapaino häiriöt jotka kesti arviolta 2-4 sekunttia,
      myös todettiin kaukotaittovika mitä ei varmuudella ole ennen ollut.aika ajoin kalllon pohjasta alkavaa päänsärkyä.kys tutkittiin ja diaknoosi oli c2 nikaman kuluma ja siitä johtuvat hetkelliset veren virtaus katkokset.joista johtu huimaukset.fysioterapia sai oireet kuriin mutta ne palasi hoitojen loputtua.

      • ymmällä

        14-10-2018 kirjoitukset kuin omasta elämästäni.olen potenut kolme vuotta edellä mainittuja oireita.Viimeksi meni jalat alta pienellä pururatalenkillä,kaaduin ja sain aivotäräyksen vaikka minulla oli sauvat mukana. yö sairaalassa,kolme nappia naamariin ja kotiin, Olen käynyt kolmella neurologilla. kaikki kokeet otettu,mitään ei löydy.Ainoa lohtu että jollakin muullakin on samoja oireita,vaikka ei se tautia paranna muttatiedän että en ole yksin.Toivon muidenkin puolesta että löytyisi jokin syy edellä mainittuun sairauteen


    • <<<<

      mua huimas eilen

    • Anonyymi

      https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/huimaus_pois_kippaushoidolla

      Fysioterapeutti antaa asiakkaalle oikeat ohjeet riippuen siitä missä kaarikäytävässä ongelma on. Epleyn manööveri on yleisin ja korjaa niin sanotun posteriorisen kaarikäytävän aiheuttamaa asentohuimausta. Lempertin manööveri auttaa vaakasuoran kaarikäytävän asentohuimaukseen.
      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/fysioterapiapalvelut/hyvanlaatuisen-asentohuimauksen-hoito

      Epley:
      https://www.ksshp.fi/tules-kartta/Posteriorisen kaarikäytävän asentohuimauksen hoito-ohje oikealle korvalle (Epley).pdf
      Lempert:
      https://www.ksshp.fi/fi-FI/Potilaalle/Potilasohjeet/Asentohuimaus_Horisontaalisen_kaarikayta(54751)

    • Anonyymi

      Täällä niin paljon mun oireita. "Onneksi" muillakin on näitä, vaik en kenellekkään tälläisia toivoisi. On sen verran ikäviä ja invalisoivia oireita 😕. Vanhaketjukin kirjotin nyt kumminkin.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta lukeminen toi lohtua omaan tilanteeseen.

      Itselläni huimaus/keinuminen alkoi hierojan jälkeen ja jatkunut yli viikon. Aluksi oli vain pientä ja välillä meni ohikin tai sitten en vain ajatellut asiaa.

      Tänään ensimmäinen kerta kun huimaus oli sellaista että etova olo, keinuminen oli voimakkaampaa, päässä pyöri, huono olo kääntäessä päätä, jalat heikot, että oli mentävä sohvalle lepäämään, mutta useita tunteja myöhemmin jatkuu edelleen.

      Mietin onko matala verenpaine. Tänä aamuna vaikkua tuli korvista ja mietin aiheuttaisiko sitä tasapainohäiriötä, mutta enemmän epäilen niska hartiat ongelmaa koska huimaaminen alkoi seuraavana päivänä hieroja käynnin jälkeen. Jännitysniska, skolioosi selässä ja hartiat nousee huomaamatta korviin sekä huono ryhti, mutta ensimmäinen kerta elämässäni, kun koen huimausta, laivan kannella kävelyä.

      Ja kauhuissani mietin näidenkin keskustelujen pohjalta tuleeko tästä itsellekin nyt pidempiaikainen vaiva. Lääkäriin on pitkät jonot, yksityiselle ei mahdollista ja toki, kuitenkin pitäisi lähteä selvittämään tätä.

    • Anonyymi

      Minullakin on sellainen että jos kääntää päätä nopeasti niin kaatuu ja lyö pään ja verta alkaa tulemaan päästä paljon kun tulee haava päähän...

      Tasapaino menee jos kääntää päätä nopeasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe