Työkengät

Työt aloittava

Minkälaiset työkengät olisi hyvä hankkia huoltoasema työskentelyyn jossa joutuu seisomaan, siivoamaan ym. ja lattiat ovat kuulemma liukkaat? Täytyykö kengät hankkia esim. sievin jalkineelta?

7

14991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Montoya

      Työkenkien pitää olla ennenkaikkea mukavat jalassa, että niitä jaksaa pitää koko työvuoron ajan eikä jalat väsy. Tuskin ihan "sieviläisiä" kuitenkaan tarvitset, turvakengät ovat yleensä aika raskaita ja kömpelön tuntuisia. Itse olen baarityössä todennut parhaiksi ihan perus aerobic-tossut (Reebok yms, ihan Cittarista löytyy eikä ole kovin kalliita). Sellaiset on kevyet jalassa ja silti tukevat nilkkoja, ja ovat vielä yleensä aika hengittäviä, eli ei tule niin karmeaa hajuefektiä kun duunin jälkeen kotona otat kengät pois :)

      • .....

        Lisäisin vielä edellisen aloittamaan että työkengissä on ehdottomasti oltava takaremmit (jota esimies nimenomaan painotti kun ensi kerran menin töihin), tai on turha odottaa korvauksia, jos loukkaat itsesi tai liukastut työpaikalla, ja vielä "vesiurat" ettei tartte liukastella... Itse olen pitänyt ihan kenkäliikkeistä löytyviä avonaisia remmikenkiä kysy myyjiltä, hinta 30-60€... Mun mielestä kannattaa satsata työkenkiin, kokemusta on...


      • samaa mieltä
        ..... kirjoitti:

        Lisäisin vielä edellisen aloittamaan että työkengissä on ehdottomasti oltava takaremmit (jota esimies nimenomaan painotti kun ensi kerran menin töihin), tai on turha odottaa korvauksia, jos loukkaat itsesi tai liukastut työpaikalla, ja vielä "vesiurat" ettei tartte liukastella... Itse olen pitänyt ihan kenkäliikkeistä löytyviä avonaisia remmikenkiä kysy myyjiltä, hinta 30-60€... Mun mielestä kannattaa satsata työkenkiin, kokemusta on...

        Hyvät työkengät ( ja mieluiten kahdet) pitää olla.
        Niissä ei kannata säästellä, koska kyllä sen jaloissaan sitten huomaa. Monet työnantajathan kustantavat työkengät. Ota selvää asiasta.


    • eräs näitä käyttävä

      työkengät ovat tärkeät. Mitkään aerobic-tossut eivät kyllä käy. Keittiössä varsinkin pitää olla asianmukainen vaatetus johon kuuluvat myös työkengät.Näin on että yhtiön vakuutus ei välttämättä korvaa jos liukastuu keittiössä eikä ole ns. keittiöjalkineita jalassa. Itse olen salin puolella ja nyt on kolmannet kappaleet näitä Promenan kenkiä menossa. Ostan aina joka toinen vuosi ne Gastro- messuilta. Eivät ne hajalla ole olleet mutta tätä olen pitänyt hvvänä "vaihto välinä". Löysin heille kotisivutkin.
      Tässä linkki:
      http://www.promena.fi/

      • marco

        Myös LaJalla on erittäin hyvät työkengät (Laitosjalkine) esim. itse pidän keittiössä kyseistä mallia http://www.laja.com/cgi-bin/products/big.cgi?photo=56700

        sekä lisänä pohjallista
        http://www.laja.com/cgi-bin/products/big.cgi?photo=60003

        joka on tuommoinen "vesi" pohjallinen.

        Kokonaisuuden hinta on n. 120€ josta työnantaja maksoi puolet. Nuo pohjalliset ovat aivan sikahyvät, eipä ole jalat kipeät työpäivän jälkeen.


    • hc-vaari

      Osta heti itsellesi kunnon työkengät! Ovat jatkossa sun parhaat kaverit niin sanotusti.
      Asiaa: pidät työ kenkiä päivässä ennemmän kuin omia kalliita kenkiä! Älä missään nimessä käytä samoja kenkiä duunissa sekä vapaalla!
      En myy kenkiä vaikka saattaa siltä kuulostaa mutta, yli 20v. duunissa on kertonut sen ja olen nähnyt niin paljon huonojalkaisia tarjoilijoita että en haluaisi sinun liityvän joukkoon. Et ehkä ole tarjoilija mutta, jos työskentelet jaloillasi niin muista kaikki kertautuu joskus vanhenpana.

    • kitteh

      Itse olen ollut myös työssä missä on vesiuria ja muuta moskaa lattioilla. Nuo Promenan kengät ovat todella hyviä (anteeksi mainos)

      Takaremmi ehdottomasti ja korkoa hieman, tosin tuo korko juttu riippuu ihan jalkaterästä. Itsellä korko oli hyvä ratkaisu, sillä se lievensi tärähdystä kävllessä kovalla lattialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe