Huimaus, väsymys, sairas olo

jeppejeppe2

Olen 21-vuotias mies.
Mua on jo yli kuukauden vaivannut ihan kauhea olo. Alkoi huimauksella ja lisäksi tullut mieletön väsymys. Haukotuttaa pitkien yöunien jälkeenkin. Sairas olo on koko ajan vaikka kuumetta ei ole ollut yhtään. Lääkärillä on käyty, neurologin kanssa otettiin aivojen magneettikuvat: ei mitään poikkeavaa. Korvalääkärikään ei osannut mitään sanoa. Oli muutama normaalimpi päivä ja ajattelin jo huokaista helpotuksesta mutta tuli vain entistä sairaampi olo. Alkaa jo huolestua. Mitä ihmettä mulla voisi olla? Kenelläkään ollut mitään vastaavaa?

75

48485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppejeppe2

      Ai niin ja verikokeitakin on otettu, maksa- ja munuaiskokeet näytti normaalia. Kilpirauhaskokeet samoin. Tulehdusarvot crp, senkka ok.

      • kuulostaa siltä jotta

        Mitkä ne kilpirauhaskokeiden tulokset oli?
        Nykyiset viiterajat ei oo ihan kohillaan ja lääkärit virheellisesti usein katsovat pelkkiä arvoja eivätkä kuuntele potilaan oireita..joita sulla selkeästi on.
        Mutta siis...ota selvää niistä tuloksista ja etsi netistä tietoa millaiset muilla kilpparitulokset on olleet ym.
        Voit tähänkin tulla kertomaan, jos osaisi niistä jotain sanoa.
        Miten sun hemoglobiini ja rauta-arvo?


      • jeppejeppe2
        kuulostaa siltä jotta kirjoitti:

        Mitkä ne kilpirauhaskokeiden tulokset oli?
        Nykyiset viiterajat ei oo ihan kohillaan ja lääkärit virheellisesti usein katsovat pelkkiä arvoja eivätkä kuuntele potilaan oireita..joita sulla selkeästi on.
        Mutta siis...ota selvää niistä tuloksista ja etsi netistä tietoa millaiset muilla kilpparitulokset on olleet ym.
        Voit tähänkin tulla kertomaan, jos osaisi niistä jotain sanoa.
        Miten sun hemoglobiini ja rauta-arvo?

        Kilpirauhaskokeista seuraavaa:
        S-TSH: 1.2 mU/l (viitearvot 0.35-5.0)
        S-T4-V: 16.4 pmol/l (viitearvot 9.0-19.0)
        Miltä noi vaikuttais? Voisko kuitenkin jotain häiriötä olla.

        Hemoglobiini ollut koholla. Ekalla mittauksella 157 ja tokalla jopa 168. Raudan puutteesta ei siis varmati kyse.

        Ite sitä on pohtinut kaikkea mahdollista mutta suoraa apua vaan ei tunnu löytyvän. Maanantaina onneksi vielä sisätautilääkärille josko jotain irti saisi.


      • muut veri arvot?
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Kilpirauhaskokeista seuraavaa:
        S-TSH: 1.2 mU/l (viitearvot 0.35-5.0)
        S-T4-V: 16.4 pmol/l (viitearvot 9.0-19.0)
        Miltä noi vaikuttais? Voisko kuitenkin jotain häiriötä olla.

        Hemoglobiini ollut koholla. Ekalla mittauksella 157 ja tokalla jopa 168. Raudan puutteesta ei siis varmati kyse.

        Ite sitä on pohtinut kaikkea mahdollista mutta suoraa apua vaan ei tunnu löytyvän. Maanantaina onneksi vielä sisätautilääkärille josko jotain irti saisi.

        Leukosyytit ja trombosyytit?? Hemoglobiinisi on kyllä aikas korkea!!


      • jeppejeppe2
        muut veri arvot? kirjoitti:

        Leukosyytit ja trombosyytit?? Hemoglobiinisi on kyllä aikas korkea!!

        Joo, varmaan pitäis alkaa vähän aspiriinilla ohentamaan verta. Tosin mun oirekuvaan toi ei varmaan aiheuttajaksi sovi.

        Niin lisää arvoja:
        B-Leuk: 5.6 (viite 3.4-8.2)
        B-HB: 168
        B-Hkr: 0.49 (viite 0.39-0.50)
        B-Eryt: 5.7 (viite 4.3-5.7)
        E-MCH: 29 (viite 27-33)
        E-MCV: 85 (viite 82-98)
        B-Trom: 216 (viite 150-360)

        Tuollaisia arvoja verenkuvasta. Osaako noista mitään erityistä päätellä?


      • kdjfkfjljd
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Kilpirauhaskokeista seuraavaa:
        S-TSH: 1.2 mU/l (viitearvot 0.35-5.0)
        S-T4-V: 16.4 pmol/l (viitearvot 9.0-19.0)
        Miltä noi vaikuttais? Voisko kuitenkin jotain häiriötä olla.

        Hemoglobiini ollut koholla. Ekalla mittauksella 157 ja tokalla jopa 168. Raudan puutteesta ei siis varmati kyse.

        Ite sitä on pohtinut kaikkea mahdollista mutta suoraa apua vaan ei tunnu löytyvän. Maanantaina onneksi vielä sisätautilääkärille josko jotain irti saisi.

        Eipä noi arvot huonoilta vaikuta, vaikea sanoa..
        Kannattaa käydä jossain vaiheessa uudestaan otattamassa jos väsymys ym. jatkuu vielä ja pyytää sitten vasta-ainekokeita myös. Etsi netistä kilpirauhasen sairauksista tietoa ja mieti onko sulla muita oireita? Vaikka sulla on hyvä hemoglobiini, voisit pyytää mittauttamaan ferritiinin myös eli elimistön rautavaraston.

        Toivottavasti sisätautilääkäri osaa auttaa ja keksisi mikä vaivaa!


      • jeppejeppe2
        kdjfkfjljd kirjoitti:

        Eipä noi arvot huonoilta vaikuta, vaikea sanoa..
        Kannattaa käydä jossain vaiheessa uudestaan otattamassa jos väsymys ym. jatkuu vielä ja pyytää sitten vasta-ainekokeita myös. Etsi netistä kilpirauhasen sairauksista tietoa ja mieti onko sulla muita oireita? Vaikka sulla on hyvä hemoglobiini, voisit pyytää mittauttamaan ferritiinin myös eli elimistön rautavaraston.

        Toivottavasti sisätautilääkäri osaa auttaa ja keksisi mikä vaivaa!

        Joo, kiitokset nyt kovasti :)

        Pitää koettaa nyt kovasti kysellä ja vaatia tutkimuksia. Kuitenkin tälle varmasti joku järjellinen selitys on olemassa. Onneks yksityislääkärit tuntuu ottavan vaivat tosissaan.

        Noista muista oireista on vaikea yksiselitteisesti sanoa mutta pientä hikoilua, raskasta hengitystä, puristavaa tunnetta päässä, päänsärkyä ja muuta ollut lisäksi. Välillä sydänkin on innostunut hakkaamaan hurjasti. Huimaus, väsymys ja epämääräinen sairas olo ovat kuitenkin ne pääoireet selkeästi.


      • ozgirl
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Joo, kiitokset nyt kovasti :)

        Pitää koettaa nyt kovasti kysellä ja vaatia tutkimuksia. Kuitenkin tälle varmasti joku järjellinen selitys on olemassa. Onneks yksityislääkärit tuntuu ottavan vaivat tosissaan.

        Noista muista oireista on vaikea yksiselitteisesti sanoa mutta pientä hikoilua, raskasta hengitystä, puristavaa tunnetta päässä, päänsärkyä ja muuta ollut lisäksi. Välillä sydänkin on innostunut hakkaamaan hurjasti. Huimaus, väsymys ja epämääräinen sairas olo ovat kuitenkin ne pääoireet selkeästi.

        Oireesi kuulostavat ihan samanlaisilta kuin omani! Oireet ovat jatkuneet jo kuukausia. Terveyskeskus lääkärit eivät ota vakavasti. Mittaavat vain CRP:n ja sanovat että kaikki on ok! Välillä on siis parempia päiviä tai hetkiä, mutta muuten vaivaa väsymys, välillä sydän hakkaa ja on kuumeinen olo ja sairas olo vaikka ei olekaan kuumetta.

        Harkitsen yksityislääkärille menoa.... mutta pelkään että on kovin kallista.

        Laitapa tänne palstalle vastauksia kun saat tietää että mikäs voisi olla vikana...


      • jeppejeppe2
        ozgirl kirjoitti:

        Oireesi kuulostavat ihan samanlaisilta kuin omani! Oireet ovat jatkuneet jo kuukausia. Terveyskeskus lääkärit eivät ota vakavasti. Mittaavat vain CRP:n ja sanovat että kaikki on ok! Välillä on siis parempia päiviä tai hetkiä, mutta muuten vaivaa väsymys, välillä sydän hakkaa ja on kuumeinen olo ja sairas olo vaikka ei olekaan kuumetta.

        Harkitsen yksityislääkärille menoa.... mutta pelkään että on kovin kallista.

        Laitapa tänne palstalle vastauksia kun saat tietää että mikäs voisi olla vikana...

        jokos olet sinä saanut selville mikä vaivaa?


      • marie27

        hei, mulla on ollut ihan samanlainen olo kun sulla jo 5v..olen kaynyt kaikki laakarit lapi (myos mielenterveyslaakarit) terapia ym ym mutta mitaan ei loydy eika olo ole yhtaan parempi. ma tiedan etta sun viesteista on aikaa jo monta vuotta mutta ajattelin kysya etta onko sun olo jo parempi ja mika auttoi? toivottavasti vastaat! :)


      • palomies69

        kiitos kysymästä, olo jo parempi!


      • Anonyymi
        palomies69 kirjoitti:

        kiitos kysymästä, olo jo parempi!

        Mulla on ollut ihan samaa kuin sulla nyt
        4kk, ja lääkärit eivät löytäneet mitään musta ja magneetti kuvaukset, verikokeet ja kaikki testit tehty. Mitä sulla todettiin ja miten sä tervehdyit T. Ahdistunut Opiskeleva M19


    • jeppejeppe2

      No nyt on käyty sisätautilääkärillä ja eipä sen kummempaa selvinnyt. Vahvin epäily ja oikeastaan ainoa mitä irti sai oli koholla ollut verenpaine. Joka siis kuulemma tuollaista voisi aiheuttaa. Verenpaineen pitkäaikaisrekisteröinti tehdään huomenna.

      Tällaista tältä erää. Olisipa tuo yksinkertainen selitys jos paikkansa pitää epäily. Ihan täysin en kyllä jaksa uskoa tuohon mutta parempihan sekin on alta pois tutkia.

      • jeppejeppe2

        Nyt on kone mittaillut pidemmän aikaa ja tähän mennessä ei ainakaan viittaa sinne päinkään että olisi lääkäri asiansa osannut. Paineet ihan kohdallaan. Millekohän lääkärille sitten seuraavaksi. Hohhoh.

        Huimaus vaan jatkuu erittäin epämiellyttävänä. Sydänkin kyllä tuntuu aika raskaasti lyövän.


      • hoidettu
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Nyt on kone mittaillut pidemmän aikaa ja tähän mennessä ei ainakaan viittaa sinne päinkään että olisi lääkäri asiansa osannut. Paineet ihan kohdallaan. Millekohän lääkärille sitten seuraavaksi. Hohhoh.

        Huimaus vaan jatkuu erittäin epämiellyttävänä. Sydänkin kyllä tuntuu aika raskaasti lyövän.

        Ei lääkärit osannu auttaa muakaan. Apu löytyi ihan muualta.


      • Önsky
        hoidettu kirjoitti:

        Ei lääkärit osannu auttaa muakaan. Apu löytyi ihan muualta.

        MISTÄ??


      • Puoskari1
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Nyt on kone mittaillut pidemmän aikaa ja tähän mennessä ei ainakaan viittaa sinne päinkään että olisi lääkäri asiansa osannut. Paineet ihan kohdallaan. Millekohän lääkärille sitten seuraavaksi. Hohhoh.

        Huimaus vaan jatkuu erittäin epämiellyttävänä. Sydänkin kyllä tuntuu aika raskaasti lyövän.

        Onko lisämunuaisten katekoliamiinit tutkittu?Stressi lisää niiden eritystä ja silloin saattaa syntyä kuvailemasi oireet.


    • Onkohan

      amalgaamia, elohopeaa hampaissasi??????

      • jeppejeppe2

        Eipä ole paikkoja hampaissa ollenkaan.


      • hjhkjhjk

        ja pyh sanon minä


    • jeppejeppe2

      Seuraavaksi sitten odottelen pääsyä tasapainoelimen kokeisiin TAYS:iin... Saa nähdä löytyykö sieltä vikaa.

      Sitten kuulemma seuraavaksi uudelleen neurologin tai sisätautilääkärin puheille että aletaan sulkea pois harvinaisempia aiheuttajia ongelmille. Eli lisää verikokeita sitten, jippii.
      Verenpainekin on nyt pois suljettuna täysin.

      Huimaus vain jatkuu kokoaikaisena. Päätä puristaa ikävästi. Tässä taas tämmöstä väliaikalöpinää.

      • tietoa

        Kävin tänään korvalääkärillä, asentohuimaus; sain jumppaohjeet ja lääkityksen ja nyt vain odotellaan


      • jeppejeppe2
        tietoa kirjoitti:

        Kävin tänään korvalääkärillä, asentohuimaus; sain jumppaohjeet ja lääkityksen ja nyt vain odotellaan

        Jep, tuohan se yleisin syy on, varsinkin kiertohuimausoireisiin. Itsekin sain alunperin ohjeet varuille vaikkei oireeni aivan tuohon viitannutkaan. Ikävä kyllä niistä ei ollut apua.


      • Tietoa
        jeppejeppe2 kirjoitti:

        Jep, tuohan se yleisin syy on, varsinkin kiertohuimausoireisiin. Itsekin sain alunperin ohjeet varuille vaikkei oireeni aivan tuohon viitannutkaan. Ikävä kyllä niistä ei ollut apua.

        Olen nyt viikon tehnyt joka päivä kaksi kertaa asentohuimaukseen annettuja ohjeita, syönyt betacergia 3 tab/päivä. Sairasloma jatkuu ja myös huimaus. Nyt mietitään oisko menierintauti, korva kylää humisee ja menee lukkoon, mutta se on tehnyt tuon kun olen aloittanut ton lääkken syönnin. Päätä mulla ei säre juuri koskaan, eikä ole oksentelua. Huimaus on kokoaikasta. Alkaa jo tympiä, kun ei löydy keinoa, millä tuon saa loppumaan.


      • jeppejeppe2
        Tietoa kirjoitti:

        Olen nyt viikon tehnyt joka päivä kaksi kertaa asentohuimaukseen annettuja ohjeita, syönyt betacergia 3 tab/päivä. Sairasloma jatkuu ja myös huimaus. Nyt mietitään oisko menierintauti, korva kylää humisee ja menee lukkoon, mutta se on tehnyt tuon kun olen aloittanut ton lääkken syönnin. Päätä mulla ei säre juuri koskaan, eikä ole oksentelua. Huimaus on kokoaikasta. Alkaa jo tympiä, kun ei löydy keinoa, millä tuon saa loppumaan.

        Onkos jo selvinnyt mikä syynä on?

        Omat selvittelyt vaan jatkuu edelleen ja huimaus pysyy. Nyt erityisesti rasituksessa on viime päivinä huimannut.


    • jeppejeppe2

      No nyt sitten eräänä aamuna oli samat oireet kuin aikaisemminkin. Aamuisin huimaus ja sairas olo on pahimmillaan ollutkin. Mutta lisäksi iski vielä raskas tunne/kipu rinnalla. Helvetin kamala olo oli ja ajattelin että se on menoa nyt jos ei apua saa.

      Sairaalareissuhan siitä tuli. Sydänkäyrässä oli jotain vikaa. Keuhkoveritulpan varalta tutkittiin ja monenlaisia verikokeita tehtiin ja sydämen ultraääni. Tarkkailussa olin kolmisen päivää. Koko ajan uskomattoman kamala olo ja huimaus.

      Eräs lääkäri epäili sydänlihastulehdusta mutta mitään lopullista diagnoosia eivät suostuneet kirjoittamaan.

      Vielä ennen kotiin lähettämistä sain kuulla toiselta lääkäriltä että luulosairautta tämä on ja henkistä koko juttu. "Ei sussa mitään lääketieteellistä vikaa ole, lähes lenkille siitä. Onkos ollut henkisiä ongelmia".

      Ja vitut sanon minä. On se nyt ihme kun ei oteta tosissaan. Kyllä sen itse tuntee jos huimaa niin paljon ettei pysty olemaan. Ja vitut mulla mitään masennusta ole. Eläköön terveyskeskustouhu.

      Pakko sitä nyt vaan on olla kun ei apua saa. Tuskin tähän nyt kuolee kun näinkin kauan on hengissä pysynyt.

      • fhgjghjhg

        älä ajattele kuolemaa sitä kun ei tiedä kuoleeko ja koska eikä sillä väliä vaik ei tiedäkkään hyvä niin ei sulla sydänlihastulehdusta ole olisit joutunut sairaalahoitoon välittömästi se on vaarallinen


      • Anonyymi

        Ferritiinin tarkistus. Riittävästi saatko nesteitä(kahvia ei lasketa)? Kannattaa varmaan jättää kahvikin pois. Riittävästi unta 7-9? Muista suola muuten nesteet menee vaan läpi. Syötkö tarpeeksi? Jos susta tuntuu että pissa ei tuu kunnolla ulos niin sano heti lääkärille koska voi olla merkki munuais/virtsatie sairaudesta. Tarkistuta hampaat, reiät vaikuttaa merkittävästi sun olotilaan varsinkin jos on sydän oireita. Toivottavasti auttaa.


    • carly_2

      Olen viikko tolkulla yrittänyt etsiä netistä tietoa ihmeellisistä oireistani ja sinun oireesi ja tutkimuksesi kuulostavat hyvin samanlaisilta mistä itse olen kärsinyt. Olen 25-vuotias nainen ja huimaukseni alkoi elokuussa 2005.

      Nyt oireet ovat pahentuneet hirveiksi viimeisen kahden viikon aikana. Olen kouristellut, oksennellut, tuntenut kovaa kipua/tunnetta rinnassa. On otettu kaikenlaisia verikokeita, päästä magneettikuvat, keuhkoröntgen, sydänfilmi yms. eikä mitään löydy ja minulle huomautellaan että vika taitaa olla vain psyykkeessä vaikka itse tiedän ettei asia näin ole! Lääkärit eivät ole ottaneet minua vakavasti vaikka olen todella huonokuntoisenakin ollut sairaalassa ja välistä osastolla. Itse olen alkanut epäilemään ms-tautia mutta viimeksi neurologi hieman hieroi raajojani ja sanoi että tuntee jo käsikopelolla ettei esim. ms-tauti ole mahdollinen.. Onkohan tämäkään ihan oikein? Olo on todella epätoivoinen kun mitään ei löydy mutta esim selkäpunktiota ei ole tehty tai viitsitä tehdäkään tällaiselle "luulotautiselle".

      Alkaa kyllä olemaan melkoista kaatopaikkakamaa jos kukaan ei auta. Alan olla hieman väsynyt oireisiin.. Tsemppiä sulle kun ihan samassa jamassa olet!

    • jeppejeppe2

      Kummallista, nyt huimaus tuntuu lähteneen pois. Mutta ei silti ihan normaali tai terve olo ole kyllä.

      Aamuisin herätessä on joka aamua edelleen yleinen sairauden tunne voimakkaimmillaan. Kun nousee ylös ja liikkuu vähän niin se rauhottuu hiljalleen. Välillä palailee takaisin päivän mittaan.

      Pahimmat olotilat on kyllä lieventyneet, mutta en tiedä sitten osaako elimistö vaan sulkea ne taustalle aiempaa paremmin.

      Rinnasta ajoittain edelleen painanu ja rasitus ei tee kovin hyvää. Alkoholi ei tunnu sopivan yhtään, sitä ottamalla saa kyllä huimaamaan ihan pienellä määrälläkin.

      • jeppejeppe2

        jos joku osaisi sanoa niin mikä ihme siinä voi olla kun makuulla juuri on kaikkein ikävin ja pahin olo?


      • sdfs,l,

        Niskat jumissa?
        Oireet on sinulta kyllä varmaan lähtenyt jo?:D


      • Plafondi
        sdfs,l, kirjoitti:

        Niskat jumissa?
        Oireet on sinulta kyllä varmaan lähtenyt jo?:D

        Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia huimauspotilailta. Kauanko on kestänyt ja löytyikö jotain parannusta vai menikö ohi itsestään? Mun huimaus alkoi pikkuhiljaa viisi päivää sitten. Ekan illan ja seuraavan aamun oksentelin jatkuvalla syötöllä, kun piti ylhäällä olla. Makuulla parempi. Korvapolilla povasivat toispuoleista asentohuimausta ja sanoivat että viikossa kahdessa ohi menee. Ohjeet antoivat käteen, mutten niitä juuri lukea näe. Enkä mistään asnnoista ole apua tähän löytänyt. Päivät kutakuinkin samanlaisia, ei edistystä tunnu tapahtuvan. Toivon totisesti, että paranee muutaman päivän sisällä, koska kesäloma reissu edessä päin... Niskoja minäkin epäilin syypääksi, mutta lääkärit eivät puhuneet niistä mitään. Se on varma, kun tästä toivutaan, pistän ja pidän niskani kunnossa. Sen verran ikävä vaiva. En näe juuri mitääm, huimaus on jatkuvaa, En pysy itse pystyssä kodin ulkopuolella... Eli ei voi tehdä muuta kuin maata...


    • Luulo sairas!

      Samoja oireita täälläkin! 30v mies! kestänyt vaihtelevasti 3 vuotta pahimmat oireet talvella! usein olo tuntuu sairaalta, jos on flunssaa niin tuntuu että ei tästä selviä ja kestää todella pitkään! huimausta vaihtelevasti! väsyttää, henkeä ahdistaa, rintaan pistää, mahakin toimii vähän reilun laisesti! kolotusta vähä sielä täälä, melkein joka paikassa! korvissa tinnittää! Ja en ole masentunut, kaikki on kohdillaan elämässä paitsi oma terveys!!

    • Joopulisjee

      Viruksista ne ovat. Mulla on ollut oireita marraskuusta lähtien. Tammikuussa jouduin käymään muutaman kerran päivystyksissä. Sydänoireitakin on joskus, mutta vapina-heikotus on pahin. Nyt sitten on varmaan sarkoidoosi, ACE ja kromograniini ylärajoilla. Keuhkossa on joku nappula tullut hyvin äkkiä. Ei ollut vielä lokakuun lopussa. Kalkkia on liikaa veressä.

    • huimaajoo

      itsellä smanlaisia oireita paitsi että aina välillä juilasee päässä sillain että jalat lhtee alta huomenna tkssa käymään ja katsotaan jos jotain selviäis...

    • Jeses

      Tarkistapaa kaikki huimauksesta päiväsaikaan kärsivät omat tyynynne, etteivät ole aivan littanoita. Jos nukkuu paljon kyljellään ja kaularanka on vinossa, voi se hyvinkin aiheuttaa tällaista selittämätöntä huimausta päiväsaikaan...:(

    • jdkhdlkjhöakö

      Kannattaa tarkistaa oma elämänrytmi, stressaako jokin kauheasti. Ja verensokerit kannattaa mitata. kannattaa myös kokeilla kunnon hierojalla/jäsenkorjaajalla käyntiä.

    • minävain17

      Magneettikuvauksiin mars, jollette ole jo käyneet. Itselläni näistä oireista niskakivusta (lähinnä syksyisin) löydettiin kuulo- ja tasapainohermon kasvain. Se on leikattu 2 vuotta sitten, mutta silloin tällöin vieläkin tulee outoja väsymyskohtauksia, menee pari päivää vain nukkuessa. Kirurgi kyllä vähän varoittelikin että jotain tällaista voi tulla (varsinkin kun toisen korvan kuulo meni leikkauksessa), lähinnä mm. metelin ansioista. Ehkä stressi vaikuttaa myös.

      Oireina itselläni oli ennen leikkausta juuri tinnitys (mitä en tajunnut siksi, luulin että patterit vain pitävät ääntä), niska-hartiakivut, päänsärky. Migreenit kestivät parhaimmillaan 3 päivää ja alkoivat yleensä siitä että niska oli pahassa asennossa (esim. luin vatsallani sängyssä). Näköhermo oli pinteessä kasvaimen päällä ja aiheutti osittain nämä migreenit. Myös näköaisti oli välillä outo, näin ns. putkinäöllä ja silmät olivat erittäin valonarat.

    • justguessingxxx
      • öllölkl

        joo voihan se homeestakin johtua mutta tosi harvoin näin on ellei asu homekämpässä


    • Nainen 35

      Minulla on nyt reilun kuukauden ajan ollut väsymystä, huimausta ja ajoittaista päänsärkyä, joihin ei yleensä liity pahoinvointia. Päänsärky ei ole kovaa. Huimausta ei ole koko ajan, mutta yleensä se tulee kävellessä. Tulee tunne, että päässä heittää ja näkökenttä tuntuu oikealla puolella erilaiselta. Mitään puhehäiriöitä oireisiin ei liity. Tasapaino tuntuu normaalilta, mutta huimaus tuntuu ikävältä. Onkohan tämä jotain vakavaa?

      • poika16vuotta

        Täältä löytyy päänsärkyä, puristuksen tunnetta päässä, huojuvaa tasapainoa(paikallaan seisoessa huojun) huimausta ja väsymystä. joku jelppii?


      • fghfghfhfh
        poika16vuotta kirjoitti:

        Täältä löytyy päänsärkyä, puristuksen tunnetta päässä, huojuvaa tasapainoa(paikallaan seisoessa huojun) huimausta ja väsymystä. joku jelppii?

        et kai tupakoi koska olet aika nuori sinulla tuskin on aivoverenkiertohäiriöitä ja senkin voi ehkä laskea pois että sinulla ei ole verenpainetautia voisin uskoa että jos tupakoit niin se johtuisi siitä tai jos et saa nukuttua yöllä tai jos sinulla on tressiä tai joku lääkitys kannattaisi mennä lääkäriin jos sitä jatkuu vielä kovin kauan nekään ei kyllä aina tiedä en osaa muuta neuvvoa antaa


    • lääkitty

      Verenpaine kannattaisi mitata. Jonkun lähimmäisen kotonakin voi olla mittari, ettei terveysasemalle asti tarvii lähteä. Jos paineet ovat yläkantissa, huimausta ja päänsärkyä ja kiristystä saattaa hyvinkin ilmetä. Jos on ylipainoa tai käyttää liikaa suolaa, kuuluu riskiryhmään. Vielä pahempi, jos äitikin on paineista sukua.

      • poika16vuotta

        Lieväati alipainoinen, verenpaine hieman alhainen, veriarvot kunnossa. Huimaus ja keinunta helpottaa näyttöpäätettö katsellessa


      • lisämun.?
        poika16vuotta kirjoitti:

        Lieväati alipainoinen, verenpaine hieman alhainen, veriarvot kunnossa. Huimaus ja keinunta helpottaa näyttöpäätettö katsellessa

        Oireesi vaikuttaisivat joko addisonin taudilta tai add. kriisiltä.

        Http://www.kilpirauhanen.com ja siellä lisämunuaisen sairaudet


      • fgfgfgfgfgf

        joo se pyörrytys ei aina johdu verenpaineesta yleensä harvoin pyörrytys johtuu yleensä siitä että aivot ei saa happea kunnolla tai veden puute ja sokeriarvot on korkeat päänsärky kyllä johtuu usein verenpaineesta mutta siihenkin voi olla montaa eri syytä


      • hgjhgjghj
        lisämun.? kirjoitti:

        Oireesi vaikuttaisivat joko addisonin taudilta tai add. kriisiltä.

        Http://www.kilpirauhanen.com ja siellä lisämunuaisen sairaudet

        ei välttämättä välttämättä ei tarvi olla mitään sairautta vaikka laihtuisi tai pyörryttäisi mutta yleensä siihen on joku syy ja se kannattaisi lääkärissä selvittä että voisi sitten pois sulkea sen jos ei ole


      • hjtykjiulul

        suolan käyttö ei ole korkealla verenpaineelle välttämättä syy perinöllisyys kyllä moni ketäkäyttää paljon suolaa niin ei ole verenpainetta laisinkaan eli normaalit minulla on kyllä mutta minulla on lääkkeet siltikin se on joskus korkealla mutta lievästi verenpaineen täytyy olla aika korkea ennenkuin se on hengenvaarallinen


    • punk-ki
      • dgfdgdgd

        joo borrellioosia tuskin tulee talvella enää eli sen voi ottaa pois siitä se tuskin johtuu ellei kotona sisällä punkit elä


    • Kesä83

      Mulla tulee tällaisia huimaus/heittävä olo/lievä väsymys päiviä aina sillointällöin, kestää sen päivänverran enintään ja menee ohi. Verenpainetta ei ollu, mitään sairauksia ei pitäis olla, masennusta takana jo vuosia sitten, lääkitystä on. Yksi päivä jäi lääke välistä mutta epäilen että siitä tulee.

    • Täällä kans nyt viikon huimannu yötä päivää,ei auta mikään... Pahenee vain mm tupakoinnin jälkeen (joo tiedän pitäisi lopettaa) ... Saas nähdä tekeekö paikallinen arvauskeskus asialle mitään kun Verenpaineetkin normaalit...

      • kjkjgfh

        minä en edes tupakoi ja silti huimaa aina välillä tupakkaa olen poltellut joskus en ole sitä harrastusta harrastanu aikoihin se on viho viimeinen mitä kannattaa tehdä jos huimaa tupakasta pääsee eroon jos haluaa se ei ole koskaan myöhäistä ja siinä ei häviä mitään päin vastoin voittaa rahaa ja elää ehkä pitempään ja terveenpänä


    • vuodesta 97 sairas
    • Huimausta homeesta

      Minulla myös huimausta, lisälyöntejä, väsymystä ja tutkimuksia tehty vaikka kuinka ja paljon.. Miehellä alkoi myös huimas olemaan päivittäistä ja nuorin lapsi itki 3-vuotta putkeen öisin kotona...Sitten löytyi talosta toksiinia tuottavia mikrobeja eli sitä ns. hometta. Muutimme pois vuorokaudessa, nyt ei ole huimaillut.. Jos tuomme kotoa vuokra-asuntoomme esim. papereita, saamme molemmat oireita niistä...miestä huimaa, minulla alkaa kutina ja kurkkukipu... silmäoireet..
      Jos mistään ei löydy selitystä, kannattaa tutkia sisäilma.. joko kotona tai työpaikalla... Meillä meni koko omaisuus, mutta terveyttä ei korvaa mikään!

    • iuiuihjgjgk

      minulla on huimausta ja väsymystä ja huonoa oloa yleensä minulla ne alkavat illalla ihmettelen miksi

      • Panicccboy

        Silloin kun verikokeilla ym on todettu, että kilppariarvot ja muut on kunnossa sekä ekg on kunnossa niin henkil
        on todennäköisesti sairastunut yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön tai paniikkihäiriöön.. Molemmat varsin yleisiä ja vmäisiä sairauksia, mutta hoidettavissa olevia. Minä ramppasin vuoden verran lääkärillä kunnes tuli totaalinen romahdus ja siitä pari kuukautta niin sain paniikkihäiriö -diagnoosin. Aluksi tietysti ihmettelin ja olin vastahakoinen koska eihän minun mielenterveydessä ole vikaa?!? Mutta sitten tutkittuani huomasin, että tämähän se selkeästi on.. Aivojen välittäjäaineet menneet sekaisin. Ensimmäinen lääke ei ollut paras mahdollinen minulle, söin sitä puoli vuotta ja sitten vaihto nykyiseen, joka palautti minut lähes normaaliksi kuukaudessa


    • sellaista tänään

      Homealtistus jossain oppilaitoksessa, työpaikassa. Antibioottikuureista tai monesta muusta syystä johtuva hiivojen liikakasvu.

      Hiivasyndrooman oireet.

      Ruokavaliosta kaikki sokerit, tärkkelys, fruktoosi, jauhot ja maito pois. Kokeile pari kuukautta ja katso, vaikuttaako oloon. Kahvista arabica-pavuista tehdyissä ei ole niin paljon hometta.

      Syöt kasviksia, lihaa, kalaa (paitsi antibiooteilla kyllästettyä lohta), kananmunaa.
      Kookosöljy tuhoaa hiivaa tehokkaasti. Sitä saa luontaistuotekaupasta 20€/litra. Sillä voi paistaa ruoat. Voi paistamiseen myös ostaa kookosrasvaa, mutta lisäksi kannattaa käyttää kookosöljyä, kun se on terveellistä. Kookosöljyn kanssa aloitetaan rauhallisesti, koska kun keho ei ole siihen tottunut, se voi aiheuttaa hieman epämukavaa oloa.

      Kun hiivat kuolee, sinulle tulee paha olo: pyörryttää, heikottaa, päätä särkee jne. Hiivoissa on sisällä 80 eri myrkkyä, joista pahin on asetaldehydi, joka on yhteydessä mm. vatsasyöpiin. Kookosöljy hajottaa hiivojen pinnan, joten hiivoja saattaa kohdata joukkokuolema, jolloin kehoon vapautuu kerralla paljon niiden sisältämiä myrkkyjä. Se on hyvä merkki. Pahaa oloa voi auttaa itsellään silloin hiivatableteilla, jotka sitoo myrkkyjä itseensä. Paha olo kestää päivän tai pari.

    • Altistunut

      Minä kans ajattelisin oman kokemukseni pohjalta että jossain on hometta tai jotain sisäilmaongelmaa...asuttiin pitkään asunnossa josta löytyi mm.sädesientä,lapseni oireilivat samanlailla kuin sinä...itselleni ehti tulla mm.sydänlihasvaurioita.Ajatteleppa asiaa...Lääkärit eivät osaa auttaa,tietämtstä ei ole,vielä.

      • huokaus..

        Mulla on täysin samat oireet kuin sulla ap. Kohta pitäis tulla ne kilpirauhas kokeen tuloksetkin.. olen menossa mangneetti kuvauksiin. Rahaa kuluu lääkäriin, mutta syytä näihin oireisiin ei silti löydy :( en ole ylipainoinen. Harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti.


    • painott

      Minkälaisia painoindeksejä teillä mahtaa olla?

    • täällä kans

      nuo oireet ovat tuttuja sisäilmasta sairastuneelle. Varsinkin öisin ja aamuisin olo oli ajoittain tosi huono, koska lamaantunut hengitys oireili silloin kovimmmin. Aamuisin kesti tosi pitkään ennenkuin elimistö lähti normaalisti käyntiin, huimasi, tuntui että kaatuu pyörtyneenä just maahan, pulssi hakkasi, päässä sellainen tyhjiön tunne.

      Huoneissa ei valttämättä tarvitse olla hometta, koneellinen tuuletus saastuttaa ilmaa erilailla. Se luo vääränlaisen ali- tai yläpaineen, jossa ihmisten hengityselimistö ei pysty kunnolla toimimaan. Kun ikkunoita ei pidetä auki, raitista ulkoilmaa - ihmisen normaalia olotilaa - ei ole saatavissa syntyy juuri sellaisia oireita joita tässä pitkässä ketjussa on kuvailtu.

      Kannattaa myös kiinniittä huomiota tyynyyn ja vaihtaa sitä tarpeeksi usein uuteen.

    • Nimimerkitkäytössä

      Täälläkin 21v kundi. Joka aamu kun herään on ensimmäisenä huimaus ja väsymys kestää ainakin iltapäivään asti. päivän aikaan tulee useasti ns. Oksennus refleksejä mutta en ole vielä oksennellut. Tätä on kestänyt ehkä 3-4kk. Sairastan tiedettävästi vain astmaa. Pään särkyä tulee yleensä vasta myöhemmin päivällä mutta migreeniä on ollut aikaisempaa useammin.(ennen 3-6 kertaa vuoteen nyt ollu melkein viikoittain)

      • kaikkinimimkäytössä

        Missä asut? Missä vietät päiväsi? Voiko sisäilmassa oikeasti olla jotakin? Itselläni epäilen tällä kertaa lääkkeiden vieroitusoireita, mutta asuin ja tein töitä tuossa vuosi sitten sisäilmaongelmaisissa tiloissa. Väsyin, jopa masennuin, olin jatkuvasti melkein kipeä, oireeton poskiontelotulehdus, vaikeus nousta portaat hengästymättä, kovalla pakkasella mahdoton hengittää ulkona, äänen käheys, yskä jne. Nyt tosiaan huimaus, väsymys ja sekava olo jatkuvasti, jotka ehkä johtuvat lääkkeistä. En oo poissulkenut myöskään sisäilmaongelmia, kun ne voivat aiheuttaa melkein mitä tahansa.


    • samantapaista

      Oletteko saaneet oireiluihin apua ?

    • Anonyymi

      Älä syö ruokaa joka yökättää niin olo helpottaa nuku myls tarpeeksi äläkä myrkytä ittees

      • Anonyymi

        Epäilen itsekin sisäilmaongelmia. Ole vähintään kaksi kolme päivää pois asunnistasi ja kokeile helpottaako oireet. Itse sairastuin pahasti homeista joita oli asunnossamme. Ne eivät haisseet miltään. Oireita oli rytmihäiriöt, sekava olo,,huimaus, ihottuma, krooninen poskiontelotulehdus, näköhäiriöt ja erilaiset kiputilat. Kun pääsin viikoksi kotoa pois, helpotti oloni. Tuli nopea muutto pois.


    • Anonyymi

      CFS on sellainen sairaus jota ei helpolla löydetä.

    • Anonyymi

      Selkeästi neurologisia oireita eli B-vitamiinien puutostila syö siis banaaneja :D

    • Anonyymi

      Rauta-arvot?

    • Anonyymi

      Viittaa koronaan. Oletko käynyt koronatesteissä?

      • Anonyymi

        Ketju aloitettu vuonna 2006. Ei silloin ole ollut vielä tällaista koronaversiota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe