Mallitoimisto Fashion Model?

Nanna55

Onko kenelläkään kokemusta mallitoimisto Fashion Modelista?

Lähetin heille kuvani, kasvoni ovat kuulemma "mielenkiintoiset" ja olen "sopusuhtainen", pituuteni vuoksi suosittelivat mainosmalli-puolta. Pyysivät tulemaan koekuviin isompaan kaupunkiin, ja tästä sitten valitaan ihmiset mallikurssille. Koekuvaus on ensi perjantaina.

Onko Fashion Model vain yksi niistä toimistoista, jotka kynivät rahat ammattimalliksi tai mainosmalliksi haluavilta, eivätkä sitten luutavasti edes tarjoa töitä?

Oppiiko heidän kursseillaan mitään?

Muita kokemuksia kanssasisarilta?

Kiitos! :-)

103

44678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole aloittaja, mutta kii...

      Kenelläkään kokemuksia tuosta Talent School hommasta, onko sekin ihan pelkkää rahantuhlausta?
      Hirveästi kiinnostaisi ja muutenkin todella "houkuttavat" jutut, mutta pitääkö oikeasti kaikki jutut siellä paikkansa mitä luvataan tähän "laulajan" ja "juontajan" ynnä muiden koulutukseen?

      • TALENT

        Olen oppilaana ko koulussa ja voin valaista sinua , että kouluittajat ovat tosi päteviä, olen saanut paljon esiintymismahdollisuuksia, casting tilaisuuksia jne. Kaikki on aina itsestä kiinni ja taidoista. Olen itse Talent Professional puolella ( kokeneemmat ) ja aloittelijoille on olemassa Basic puoli jonne pääsee myös aloittelijat joilla ei ole vielä paljon kokemusta alsta. Siellä ei ole niin korkea kynnys päästä mukaan kuin tuolla Professional puolella. Kurssilla laulutunteja on käyty kymmeniä, studioharjoituksia, bändiharjoituksia, tanssitunteja, näyttelijätyön tunteja, pr kuvauksia jne. Kouluttamassa on levy yhtiö, tv ja media persoonia.Kurssimaksun olen saanut maksaa viidessä erässä, joten olen saanut juuri sitä mitä tulin hakemaankin ja nyt aion jatkaa Talent laulutunneilla.

        "Tulevaisuuden Talent"


    • petetty

      On kokemusta ko. puljusta. Ainut mikä toimii tehokkaasti on rahojen kerääminen. Esimerkiksi eräällä kurssilla he muuttivat kurssien aloitusajankohtaa muistamatta kertoa siitä kaikilleoppilaille. Luvattiin muotinäytöksiä ja kuvat nettiin, jäi lupaukseksi. Todennäköisesti olisi pitänyt maksaa kiskurihintaiset lisäkuvat saadakseen kuvansa nettiin. Älä luota ko. toimiston lupauksiin. Selityksiä ja lupauksia kyllä riitti mutta ainoa toimiva asia oli laskutus.

      • Maija Mehilainen

        Kursseja tärkeämpi on kunnon mallikansio. Ei työt mallitoimiston diploomilla irtoa.
        Kurssit kannattaa käydä vatsa jos rahaa alkaa mallin hommista tihkua.


      • llllllll
        Maija Mehilainen kirjoitti:

        Kursseja tärkeämpi on kunnon mallikansio. Ei työt mallitoimiston diploomilla irtoa.
        Kurssit kannattaa käydä vatsa jos rahaa alkaa mallin hommista tihkua.

        Ja kannattaa myös muistaa, että mallikansion saa myös kuka tahansa jos pätäkkää on tarpeeksi.
        Siihen kelpaa ylipainoinen keski-ikäinen mieskin jos tarpeeksi maksaa, faktaa.


      • karit
        llllllll kirjoitti:

        Ja kannattaa myös muistaa, että mallikansion saa myös kuka tahansa jos pätäkkää on tarpeeksi.
        Siihen kelpaa ylipainoinen keski-ikäinen mieskin jos tarpeeksi maksaa, faktaa.

        Niin sitä luulisi,
        mutta kursseillekkin pääsee kaikki jolla on pätäkkää. Kuvilla voi hakea vaikka: kotimaiseen sarjaan avustajaksi, mainokseen, ohjelma-avustajaksi jne. jne tehtäviä kyllä löytyy kun vain.
        Kuva kertoo tuhtat sanaa enemmän kun kurssiläpyskä :)


      • _Obl_
        karit kirjoitti:

        Niin sitä luulisi,
        mutta kursseillekkin pääsee kaikki jolla on pätäkkää. Kuvilla voi hakea vaikka: kotimaiseen sarjaan avustajaksi, mainokseen, ohjelma-avustajaksi jne. jne tehtäviä kyllä löytyy kun vain.
        Kuva kertoo tuhtat sanaa enemmän kun kurssiläpyskä :)

        Eniten ärsyttää että pituus ei riitä mihinkään vaikka olisi hyvä vartalo ja ulkonäkö... Tai sitten kaikki mallin haku paikat on Helsingissä ja ite on kaukanu sieltä... Ja ku lähtee vielä opiskelemaan kauvemmaks.. Ärsyttävää..


      • Entinen ammattimalli
        _Obl_ kirjoitti:

        Eniten ärsyttää että pituus ei riitä mihinkään vaikka olisi hyvä vartalo ja ulkonäkö... Tai sitten kaikki mallin haku paikat on Helsingissä ja ite on kaukanu sieltä... Ja ku lähtee vielä opiskelemaan kauvemmaks.. Ärsyttävää..

        Miksi kukaan haluaa hakea toimistoihin (Fashion Model Agency, Fashion Team), jossa on PAKKO käydä mallikurssi jotta he voivat "arvioida mahdollisuuksiasi alalle"?? Kannattaa satsata toimistoon, jonka listalla on malleja, jotka ovat jo työllistyneet johonkin. Siis nimenomaan malleina, jos siihen hommaan haluaa hakea. Näiden toimistojen listalla on muutama julkkis kyllä, mutta ei yhtäkään heidän malleistaan näy koskaan missään eikä työkuviakaan ole nettisivuilla. Turha maksaa mitään kursseista, jos ei ole edes teoreettista mahdollisuutta saada töitä, kaikkihan sinne kurssille pääsevät, toki, sehän on businestä! Kannattaa ensin hakea kunnon toimistoon ja satsata hyvään mallikansioon sen jälkeen. Kannattaa myös vertailla eri toimistoja -> laittakaa nuoret aloittelevat mallit esim. Googleen "mallitoimisto" ja käykää paikan päällä parhaimmalta tuntuvissa toimistoissa. Tiedän myös monia lyhempiä tyttöjä, jotka ovat työllistyneet mainosmalleiksi...


      • lin90

        Hei! Kiitos tosiaan näistä kaikista mitä äsken luin, tosiaan niin huomenna olisi pitänyt olla siellä helsingissä show dance teamin ekat tunnit mutta enpä vissii ole menossa. Kävin fashion model agencyllä koe esiintymässä ja olin heidän mielestä loistava tyttö! Olin asiasta tietenkin iloinen ja ajattelin että oikeasti nyt pääsen sellaseen paikkaan harrastaa tanssia missä siitä on sitten hyötyä mutta nyt olen eri mieltä... Kaverin kaverilta kuulin myös juttua se oli ite ollut siel laulu/bändi kursilla 2 vuotta sitten ja sano et ei ikinä uskois et joku voi kusettaa niin paljon. Harmittaa kyllä aika paljon, mutta olen sentään clamosin listoilla, jotka ottavat vaan 70e multa kursista ja kuvista koska haluavat oikeasti antaa mahdollisuuden ja bsgmodelsilla olin ennen kun se siirtyi pelkästään ohjelmapalvelu hommiin ja silloin aikoinaan lähettivät sopimuksen suoraan kotiini ja eikä ehdottanut mitään maksullisia kursseja vaan siirryin suoraan listoille :)


      • kouluttaja.
        karit kirjoitti:

        Niin sitä luulisi,
        mutta kursseillekkin pääsee kaikki jolla on pätäkkää. Kuvilla voi hakea vaikka: kotimaiseen sarjaan avustajaksi, mainokseen, ohjelma-avustajaksi jne. jne tehtäviä kyllä löytyy kun vain.
        Kuva kertoo tuhtat sanaa enemmän kun kurssiläpyskä :)

        Juu niinhän se onkin. pois pakkoruotsi


    • ***

      mulla itselläni on vain hyviä kokemuksia toimistosta ja kurssista. Ei ollut kurssilla mitään epäselvyyksiä eikä muutoksia, ja ite opin tosi paljon kaikkea omasta mielestäni tärkeää ja hyödyllistä.

      eikä mikään koekuvaus maksanut mitään eikä testikuvistakaan tarvitse maksaa erikseen, ne kuuluu siihen kurssiin. Lisäksi minulla oli alunperin mallikansio, ennen kuin menin kurssille. Kansion otin eräässä valokuvaamossa, kuvat ovat olleet upeita. Ja paljon edullisemmat kuin mallitoimistojen kautta hankitut kuvat. Omat kuvani pääsivät sivuille niin kuin sovittiin ja kaikki siis meni niin kuin sovittiin.

      Ei siis mitää pahaa sanottavaa mulla. :)

      • MALLI 90

        Olen käynyt fashion Model Agencyn mallikurssin , kurssi antoi minulle paljon esiintymistaitoa, ja huomasin ,että minusta löytyi jopa näyttelijän lahjoja ( harjoittelimme näyttelijän kanssa rooleja) jota en olisi kyllä uskonut! Nyt olen ollut useassa Top Model kisassa mukana, tehnyt jonkin verran näytöksiä, käynyt castingeissä jne, eli ilman tuota kurssia makaisin edelleen kotona ja haaveilisin mallin ammatista. Kuvani ovat nettisivuilla ( teimme ne kurssilla ja ne kuului kurssin hintaan) ja toimisto markkinoi minua asiakkaille. Olen enemmän kuin tyytyväinen, suosittelen sullekkin!


      • poiub
        MALLI 90 kirjoitti:

        Olen käynyt fashion Model Agencyn mallikurssin , kurssi antoi minulle paljon esiintymistaitoa, ja huomasin ,että minusta löytyi jopa näyttelijän lahjoja ( harjoittelimme näyttelijän kanssa rooleja) jota en olisi kyllä uskonut! Nyt olen ollut useassa Top Model kisassa mukana, tehnyt jonkin verran näytöksiä, käynyt castingeissä jne, eli ilman tuota kurssia makaisin edelleen kotona ja haaveilisin mallin ammatista. Kuvani ovat nettisivuilla ( teimme ne kurssilla ja ne kuului kurssin hintaan) ja toimisto markkinoi minua asiakkaille. Olen enemmän kuin tyytyväinen, suosittelen sullekkin!

        "Nyt olen ollut useassa Top Model kisassa mukana, tehnyt jonkin verran näytöksiä, käynyt castingeissä jne, eli ilman tuota kurssia makaisin edelleen kotona ja haaveilisin mallin ammatista."

        Tajuatko/uskotko itsekään mitä kirjoitat? Kaiken tuon voi tehdä ILMAN kurssia, jopa ilman toimistoa. Kyllä, turha änkyttää vastaan.


    • JuupaJaapa

      No sen verran pitää kyseiseen keskusteluun ottaa kantaa, että itselläni on kokemusta kanssa kyseisestä yrityksestä ja heidän toiminnasta ja koulutuksista. Täytyy sanoa että ei kyseessä ole ilmainen lysti, mutta jos lähtee opiskelemaan MINNE TAHANSA, niin kertokaa toki minullekin kuinka voitte toimia huippumallina ilman minkäänlaista kokemusta? kuinka selviätte mallimaailmassa ilman minkäänlaista tietoa? Kyllä itse olen ainakin valmis koulutuksestani hieman maksamaankin jos pinnalle ja töihin haluan, koska tähän asti ei ole todellakaan ollut ilmaista opiskella itsenäisesti. Ja KOULU kuin KOULU maksaa! Ainakin minun käsitykseni mukaan. Ja tiedän yrityksen työllistävän malleja ja kykyjä KYSYNNÄN mukaan, samoin toimitaan ohjelmatoimistoissa ja muissakin myyntialan yrityksissä.

      • Anonyymi

        Fashionista on lähtenyt paljon malleja ja opettajat ovat lahjakkaita mutta kallista yksityiskoulutus on


    • janeth.helin

      Minä olen itse ollut siellä 8 vuotta mallina kurssit ovat todella hyödylliset ja saat itse ne rahat takaisin tuplana kun sinut blokataan sivuilta! :D

      • Moby

        Heh kylläpä se toimisto vaikutti niiiin lupaavalta...
        Mulla on kokemusta pari vuotta alasta.Ensimmäinen mallitomisto johon pyrin oli Clamos Studio,mun vikki kaikille,älkää menkö mukaan.Ette hyödy siitä paskasta.

        Toinen jonne pääsin yhden castingin kautta oli Fashion Team. Aluks kaikki vaikutti hienolta. Marjo Sjöroos rakasti mua ja muuta ja sain keikkoja...Kunnes sit mut petettiin tosi pahasti,pistettiin tekemään ilmaisia keikkoja,pyydettiin yhä enemmän... Keikat väheni ja sit mut unohdettiin. Muistan ku sijoituin toiseksi mallikisoissa ja se oli mun huipentuma koko toimistossa.Ja kilpailun voitti se jolla oli mukanaan ILMAINEN MANAGERI ja ainut asia mikä erotti sen tytön muista oli se että sillä oli anoreksia. Pelkkää rahastusta. Mitään en ole saanut takaisin. Muistan ku Marjo Sjöroos pyysi mut johonki Missi kilpailuun (mihin en kuitenkaan voinut osallistua, sillä en täyttäny kaikkia kriteereitä).Ja Marjolla oli tarve saada sinne joku hyvä malli. Ja hän tiesi kyllä että olen aina suostunut kaikkeen. Joten soitti minulle ja pyysi mut NELJÄKS PÄIVÄKS johonki pohjoiseen,jonnekki pieneen kylään ja hän lupasi maksaa minulle 20E/NELJÄ PÄIVÄÄ. Kuinka tyhmäksi hän mua oikein luuli? Kuinka hän edes kehtasi tosissaan soittaa mulle moisesta?!
        Toinen tarina liittyy myöskin näihin kilpailuihin. Olin taas osallistunu näihin mallikisoihin ja pääsin finaaliin,(Marjo oli tietoinen että olin jo finaalissa mukana). Sitten soitti mulle jälleen kerran ja pyysi mut Model Of The World-kisaan. No,päätin tällä kertaa suostua ku olihan se mulle pieni mahdollisuus päästä pidemmälle. Se näytöspäivä oli hyvin hyvin HYVIN rankka. Tämä näytös sisälsi kaksi kilpailua: Model Competition ja Model Of The World. Model of the World kisassa oli pieni haastattelu tilaisuus. Mä menin sinne itsevarmana, oma portfolio kansio kainalossani. Marjo pyytää että esittelen itseni englanniksi. Tein niin kuin käskettiin. Sitten Marjo katsoi mua suoraan silmiin ja kysyi (TIETÄEN ETTÄ OLEN NAIMISISSA): "Oletko sä muuten naimisissa?". Siinä vaiheessa meinas pää räjähtää.Rauhallisesti vastasin että olen. Ja Marjo siihen:" Okei,tää oli tässä,kiitos voit mennä."Haastattelu kesti alle minuutin toisin ku muilla viis minuuttii. Se käytti mua hyväkseen.Kaikki tytöt jotka osallistuu kilpailuihin,ne tuo Marjon taskuun rahaa.Ja kilpailuista,millekään ammattimallillekaan ei makseta mitään. Onneksi enää en ole yhtä sinisilmäinen. Marjo Sjöroos ei ole mikään missimamma tai mukava ihminen niin kuin media siitä kirjoittaa vaan se on HIRVIÖ! Olisittepa backstagella! Huutaa naamapunaisena jokaselle,vaikka mitään olisi tehnyt,huijaa ja valehtelee. Jos Marjo tykkää susta,se mainostaa sua jokaselle firmalle,lehdelle,jos ei,suosittelen jättää koko paskatoimisto. Tää oli yks fakta jonka mä haluan jokaisen tietävän.

        Tärkeää on se että ei usko kaikkeen mitä sanotaan. Kun menet hakemaan uuteen paikkaan,katso että olet hoikka,yli 170cm,hallitset hyvin kävelyn (tärkein!) ja muista pitää itsesi itsevarmana,tilanteessa ku tilanteessa!


      • mikä juttu
        Moby kirjoitti:

        Heh kylläpä se toimisto vaikutti niiiin lupaavalta...
        Mulla on kokemusta pari vuotta alasta.Ensimmäinen mallitomisto johon pyrin oli Clamos Studio,mun vikki kaikille,älkää menkö mukaan.Ette hyödy siitä paskasta.

        Toinen jonne pääsin yhden castingin kautta oli Fashion Team. Aluks kaikki vaikutti hienolta. Marjo Sjöroos rakasti mua ja muuta ja sain keikkoja...Kunnes sit mut petettiin tosi pahasti,pistettiin tekemään ilmaisia keikkoja,pyydettiin yhä enemmän... Keikat väheni ja sit mut unohdettiin. Muistan ku sijoituin toiseksi mallikisoissa ja se oli mun huipentuma koko toimistossa.Ja kilpailun voitti se jolla oli mukanaan ILMAINEN MANAGERI ja ainut asia mikä erotti sen tytön muista oli se että sillä oli anoreksia. Pelkkää rahastusta. Mitään en ole saanut takaisin. Muistan ku Marjo Sjöroos pyysi mut johonki Missi kilpailuun (mihin en kuitenkaan voinut osallistua, sillä en täyttäny kaikkia kriteereitä).Ja Marjolla oli tarve saada sinne joku hyvä malli. Ja hän tiesi kyllä että olen aina suostunut kaikkeen. Joten soitti minulle ja pyysi mut NELJÄKS PÄIVÄKS johonki pohjoiseen,jonnekki pieneen kylään ja hän lupasi maksaa minulle 20E/NELJÄ PÄIVÄÄ. Kuinka tyhmäksi hän mua oikein luuli? Kuinka hän edes kehtasi tosissaan soittaa mulle moisesta?!
        Toinen tarina liittyy myöskin näihin kilpailuihin. Olin taas osallistunu näihin mallikisoihin ja pääsin finaaliin,(Marjo oli tietoinen että olin jo finaalissa mukana). Sitten soitti mulle jälleen kerran ja pyysi mut Model Of The World-kisaan. No,päätin tällä kertaa suostua ku olihan se mulle pieni mahdollisuus päästä pidemmälle. Se näytöspäivä oli hyvin hyvin HYVIN rankka. Tämä näytös sisälsi kaksi kilpailua: Model Competition ja Model Of The World. Model of the World kisassa oli pieni haastattelu tilaisuus. Mä menin sinne itsevarmana, oma portfolio kansio kainalossani. Marjo pyytää että esittelen itseni englanniksi. Tein niin kuin käskettiin. Sitten Marjo katsoi mua suoraan silmiin ja kysyi (TIETÄEN ETTÄ OLEN NAIMISISSA): "Oletko sä muuten naimisissa?". Siinä vaiheessa meinas pää räjähtää.Rauhallisesti vastasin että olen. Ja Marjo siihen:" Okei,tää oli tässä,kiitos voit mennä."Haastattelu kesti alle minuutin toisin ku muilla viis minuuttii. Se käytti mua hyväkseen.Kaikki tytöt jotka osallistuu kilpailuihin,ne tuo Marjon taskuun rahaa.Ja kilpailuista,millekään ammattimallillekaan ei makseta mitään. Onneksi enää en ole yhtä sinisilmäinen. Marjo Sjöroos ei ole mikään missimamma tai mukava ihminen niin kuin media siitä kirjoittaa vaan se on HIRVIÖ! Olisittepa backstagella! Huutaa naamapunaisena jokaselle,vaikka mitään olisi tehnyt,huijaa ja valehtelee. Jos Marjo tykkää susta,se mainostaa sua jokaselle firmalle,lehdelle,jos ei,suosittelen jättää koko paskatoimisto. Tää oli yks fakta jonka mä haluan jokaisen tietävän.

        Tärkeää on se että ei usko kaikkeen mitä sanotaan. Kun menet hakemaan uuteen paikkaan,katso että olet hoikka,yli 170cm,hallitset hyvin kävelyn (tärkein!) ja muista pitää itsesi itsevarmana,tilanteessa ku tilanteessa!

        Mikä toi naimisissaolojuttu oli ja miks sulla meinas pää räjähtää ja mihin se liittyi?


      • KHI

        Tarkoitettu "bongataan"


    • darjaana

      mä olin viime lauantaina koekuvauksissa ja ne kehu mut ja mun kuvat ihan taivaisiin. koulutuksen hinta on lähes 700euroa, mutta onko kannattavaa maksaa siitä niin paljon jos muutenkin osaan jo kävellä ja poseerata ihan hyvin? onko mallitoimisto pelkkää rahastusta, niin kuin olen enimmäkseen kuullut.

      Eräs tuttavani kävi viime vuonna koulutuksen, hän on todella hoikka ja pitkä ja kaunis, mutta töitä ei löydy tämän kautta.

      Kannattaisiko ennemmin käydä vaikkapa jossain valokuvaamossa ottamassa kuvia mallikansiota varten?

    • ida elisabeth

      moi

      en suosittele fashion model agencyä kenellekkään kävin siellä ammattimallikurssin 14 vuotiaana ja roikuin toimiston listoilla vielä vuosi sitten. Ne sanoo kaikille et on mielenkiintoset kasvot yms. ja sit sanoo et pitää käyä koulutus joka maksaa aivan liikaa. oikeissa mallitoimistoissa ei tarvitse koulutusta eikä maksaa kuvista tai mistään koulutuksista. täyttä huijausta. kannattaa hakee oikeeseen toimistoon kuten paparazzi, fondi, brand tai boom niin siellä ne sanoo et onks malliainesta vai ei. ja sitä paitsi oikeissa toimistoissa työ keikkoja buukataan muille asiakkaille tällä "toimistolla" buukataan vaan toimiston omiin muotinäytöksiin ja ne mielellään ei ees maksa palkkaa et en suosittele.

      • KHI

        Suhteellista se mikä on oikea mallitoimisto. Jos haluat/sinusta on esim. mainosmalliksi tai XL-malliksi, ei Paparazzille kannata mennä ne sanoo kiitos näkemiin. Silloin mennään sallaiselle toimistolle joka välittää juuri sen tyyppisiä malleja. Ja silloin se on juuri oikea toimisto. Kannattaa muistaa et kyse on siitäkin miten kuvauksellinen kukin on ja miten hyviä kuvia tulee. Ei yritykset huonoa palkkaa. Itsestä ja omista kyvyistä paljon kiinni ja siitä mitä yritykset tänä päivänä malleiksi tarvitsee.


      • Anonyymi

        jep! itse olin töissä ja palkan piti tulla jo pari päivää sitten, mutta ei kyllä näy tilillä. Laitoin viestiä heille ja sanoivat saattaa mennä 1-3 päivää, mutta ei vieläkään näy.
        Kannattaisiko laittaa sähköpostia ja pyytää korkoa, koska kuitenkin aika iso malli toimisto kyseessä ja käy näin.

        Minun kaverini joutui myös laittamaan viestiä kun eivät olleet maksanu palkan ajallaan.


    • oinatar08

      olisin varovainen kyseisen toimiston suhteen. jos on ylimääräistä rahaa... ylimielistä koko touhu!

    • me:)

      Kaverin puolelta kyllä kokemusta ja näyttää enimmäkseen siltä että olet vain listoilla mutta et voi kaupata itseäsi muihin paikkoihin tai mainoksiin yns. Oppitilat ovat myös todella surkeat ja hinta taso on korkea. Mallikansiosta hinnoitetaan paljon ja ilman sitä ei juurikaan pääse muihin hommiin. Eli pitää ostaa erikseen kurssi, ja mallikansio. Kannataa hankkiutua mielummin muihin paikkohin, esim: paparazzi. Minua ja ystävääni pyydettiin tähän fashion modeliin mukaa mutta kieltäydyimme hinnan ja olosuhteiden vuoksi. Paparazzin ikä raja on kuitenkin 16 vuotta.

      • Malli13v

        must fashion model academy ei oo pelkkää rahastusta!
        melkein kaikki ketkä tulee haukkuu sitä on vaa kattonu niitten nettisivui ja sanonu ``aika paska toimisto!``
        itse olen kursiilla ja olen hyvin tyytyväinen! ja jos en olis kurssil nii oisin vaa koton kattoo tv kaiket päivät, siel opetaan tosipaljon!


      • Mihin tarvitse kurss
        Malli13v kirjoitti:

        must fashion model academy ei oo pelkkää rahastusta!
        melkein kaikki ketkä tulee haukkuu sitä on vaa kattonu niitten nettisivui ja sanonu ``aika paska toimisto!``
        itse olen kursiilla ja olen hyvin tyytyväinen! ja jos en olis kurssil nii oisin vaa koton kattoo tv kaiket päivät, siel opetaan tosipaljon!

        Oletko saanut töitä se kautta? :-)


      • Uskokaa jo!
        Mihin tarvitse kurss kirjoitti:

        Oletko saanut töitä se kautta? :-)

        Älkää menkö noille kursseille! Fashion, Suomen Europe Fashion, Glamos, Promodel, Exte, Fashion Team ym. on kaikki noihin koulutusjuttuin liittyviä juttuja, ei oikeita mallitoimistoja!

        Parhaat on: Fondi ja Paparazzi, sitten Brand, Portfolio ja Boom. Mainosmalleille Azzurro. Nämä on ainoat Suomessa vakavasti otettavat toimistot!


      • mallitoimisot....
        Uskokaa jo! kirjoitti:

        Älkää menkö noille kursseille! Fashion, Suomen Europe Fashion, Glamos, Promodel, Exte, Fashion Team ym. on kaikki noihin koulutusjuttuin liittyviä juttuja, ei oikeita mallitoimistoja!

        Parhaat on: Fondi ja Paparazzi, sitten Brand, Portfolio ja Boom. Mainosmalleille Azzurro. Nämä on ainoat Suomessa vakavasti otettavat toimistot!

        pyh pyh oletko muka itse mallina siel jossain?
        kysytäänpä... jos et käy mitään kurssia maksat vain kansion kuvat? miten sinut voi buukata näytöksiin?
        jos siis et tiedä miten kävellään oikein?


      • luuria käteen
        mallitoimisot.... kirjoitti:

        pyh pyh oletko muka itse mallina siel jossain?
        kysytäänpä... jos et käy mitään kurssia maksat vain kansion kuvat? miten sinut voi buukata näytöksiin?
        jos siis et tiedä miten kävellään oikein?

        Oikeat toimistot opettaa mallinsa itse olee kuvissa ja näytöksissä, eikä tarvii maksaa mitään, jos listoille pääset ja ne uskoo sinuun! Paparazzi, Boom, Fondi, Portfolio ja Brand. Soita ja kysy jos et ite usko. Selvittämällä nää jutut aukenee.


      • mitämuka
        luuria käteen kirjoitti:

        Oikeat toimistot opettaa mallinsa itse olee kuvissa ja näytöksissä, eikä tarvii maksaa mitään, jos listoille pääset ja ne uskoo sinuun! Paparazzi, Boom, Fondi, Portfolio ja Brand. Soita ja kysy jos et ite usko. Selvittämällä nää jutut aukenee.

        Koskaan kuullu peestä ja beestä.


      • valiokissa
        Uskokaa jo! kirjoitti:

        Älkää menkö noille kursseille! Fashion, Suomen Europe Fashion, Glamos, Promodel, Exte, Fashion Team ym. on kaikki noihin koulutusjuttuin liittyviä juttuja, ei oikeita mallitoimistoja!

        Parhaat on: Fondi ja Paparazzi, sitten Brand, Portfolio ja Boom. Mainosmalleille Azzurro. Nämä on ainoat Suomessa vakavasti otettavat toimistot!

        Miks mulle tuli sellainen ajatus, että eräs toimisto nostetaan näiden hyvin toimistojen joukkoon kuin omasta tahdosta :-)
        Yhden listalla mainitun yrityksen henkilökuntaa ei millään tavalla mainita tai sivulta ei löydy henkilöiden nimiä???
        Löytyykö kaupparekisteristä?


      • mainoksiiiiii

        Mainosmalleina töitä tekee parhaiten jotkut yli 30 v tyypit mummoikään asti, mut kysy mielipidettä azzurrossa


      • moi.
        mainoksiiiiii kirjoitti:

        Mainosmalleina töitä tekee parhaiten jotkut yli 30 v tyypit mummoikään asti, mut kysy mielipidettä azzurrossa

        Hyvänen aika. Mielestäni ei ole mitään järkeä hakea muutenkaan mihinkään mallitoimistoon. Muutenkaan en usko että kyseisistä paikoista on apua, vaikka buukattaisiinkin, niin mihin? Johonkin lehteen missä kukaan ei kuitenkaan näe, ja jos käy nii että ko. ''mallitoimisto'' pitää rahat itsellään koska on ''rahaongelmia''


      • piddipi.
        moi. kirjoitti:

        Hyvänen aika. Mielestäni ei ole mitään järkeä hakea muutenkaan mihinkään mallitoimistoon. Muutenkaan en usko että kyseisistä paikoista on apua, vaikka buukattaisiinkin, niin mihin? Johonkin lehteen missä kukaan ei kuitenkaan näe, ja jos käy nii että ko. ''mallitoimisto'' pitää rahat itsellään koska on ''rahaongelmia''

        Kyseinen Fashion model ja talen school ovat samassa ns. firmassa, eli jos siellä fashionissa huijataan, luulisin että myös talent shoolissa.


      • hg.

        Kunnon mallitoimistossahan kerrotaan heti jos ei ole mitää aineksia malliksi, esim, jos on liian lyhyt, pullukka jne. Mutta jos on huijausfirma niin siellähän kehutaan mallit maasta taivaisiin niin että nuoret mallit uskovat, kyllä minun mieletäni ihan hyvin voi loukata (anteeksi :'DD) tunteita, jos ei ole minkäänlaisia mallinpiirteitä..


      • Huippumalli& Talent
        piddipi. kirjoitti:

        Kyseinen Fashion model ja talen school ovat samassa ns. firmassa, eli jos siellä fashionissa huijataan, luulisin että myös talent shoolissa.

        Järkyttävää, että ihmiset näillä keskustelupalstoilla puhuu aivan perättömiä!! Olen itse käynyt yrityksen mallikurssin, sen jälkeen vielä Talent School artistipuolen ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Olen saanut tehdä paljon rakastamiani näytöksiä, päässyt esiintymään artistipuolella konsertteihin jne. Nyt olen harkinnut mennä myös missikisoihin, onhan sekin saanut paljon uutta ilmettä ja nyt kilpailijat saa todella jotakin kisoista itselleen!
        Kannattaisi käydä katsomassa kouluttajalistat, sieltä löytyy todella alan huippuammattilaiset, ja koulutus on alan parasta, tiedän koska olen itse käynyt aikaisemmin myös toisen toimiston Teinikurssin. Toimisto työllistää todella hyvin mallejaan, kannattaa käydä katsomassa vaikka heidän tapahtumakalenterista , sinne päivittyy myös keikkoja joissa olen myös itse ollut, ja kurssikaverini muuten oli juuri isossa TV- mainosampanjassa josta tienasi kurssimaksunsa nelinkertaisena!
        Kannattaisi aina muistaa ,että parhaat pärjää, ja jos itse et nyt sitten ole keikkoja saanut kannattanee miettiä missä syy!


      • kurssille??

        osaatteko suositella sitten jotain hyviä kursseja, koska haluaisin itsevarmuutta esiintymiseen ja oppia kävelemään oikeasti hyvin korkkareilla, minua kiinnostaisi mennä kurssille. Mutta millekään mallitoimistonlistoille en halua.Osaisitteko suositella jotain??


      • Casting Director

        Mainoksiin, elokuviin, printtikuviin yms. voit päästä mm. freelanc-roolittajien kautta, jotka eivät rahasta sinulta euroakaan koekuvauksesta.
        Mikäli sinut valitaan ko. rooliin, maksetaan palkkiosi sinulle suoraan, ilman välikäsiä - aivan, kuin itsellenikin. Me freelencerit emme edusta mitään tiettyä firmaa, vaan teemme töitä monille eri yrityksille.

        Olen nyt juurikin blokkamassa malleja koekuvattavaksi erääseen näkyvään printtikampanjaan - sitä kautta tähän viestiketjuunkin eksyin - jossa esim. mallin pituus ei ole ollenkaan ratkaiseva tekijä.
        Etsin sielukkaita, persoonallisia, luonnonkauniita kasvoja, en missityyppejä, enkä ammattimalleja.

        Käytän kyllä usein mallitoimistomalleja, mm. Clamosilta ja Azzurrosta, mutta myös Fashion Model Agencystä - ja näin työnantajapuolelta voin vain todeta, että kaikki on aina sujunut -ainakin meille päin - hyvin.
        Toki satojen eurojen testikuvat kuulostavat kalliilta, mutta näin alan ammattilaisena ei toisaalta ole vaikea laskea, mistä kaikesta summa koostuu ( mm. valokuvaajan -ja mallitoimiston palkkiot, studio -ja kalustovuokrat, kuvien käsittely, printit ja muu materiaali ).
        Toimistot eivät siis lähtökohtaisesti ole mitään "vedättäjiä"; kukaan tuskin perustaa yritystä vain vedättämisen riemusta.

        Mallitoimistot eivät kuitenkaan ole vastuussa ihmisten valinnoista, eikä siitä, minne kukakin rahansa syytää.
        Kannattaa siis itse olla realisti ja katsoa peiliin - vain ERITTÄIN harvalla on minkänlaisia mahdollisuuksia ammattimalliksi, eikä mainosmalleiksi haluavat oikeasti tarvitse mitään kallista portfolioita; itse otan joka castingissa uudet kuvat mainosmallista ja niiden perusteella valitaan henkilöt.

        Esim. Viivi Pumpanen on varmasti ihastuttava missi, mutta malliksi hän on liian lyhyt - eikä kovin persoonallinen kasvoistakaan - vaikka muuten aivan ihana tyyppi onkin.
        Miettikää sitä referenssinä; näytäkö persoonallisemmalta ja kauniimmalta, kuin Viivi Pumpanen, oleko pidempi ja laihempi kuin hän? Jos vastaus on Kyllä - saattaa sinussa olla aineksia ammattimalliksi.

        Studiokuviin ei taviksien kohdalla voi luottaa, eikä aina edes ammattimallien kohdalla.
        Kenestä tahansa saa valoilla, oikealla meikilla ja kuvakulmilla onnistuneita ja mielenkiintoisia kuvia, mutta ne eivät valitettavasti useinkaan vastaa todellisuutta - ja kun malli kävelee studion ovesta sisälle - häntä ei usein edes tunnista samaksi ihmiseksi.

        Siksipä mainosmallit valitaan yleensä aina casting directorin koekuvauksessa ottamien ns. raakakuvien perusteella, joita ei ole käsitelty ja joissa mallilla on vain kevyt meikki, omat vaatteet ja luonnonvalo -tai perus huonevalaisus, jolloin näemme, miltä ihminen OIKEASTI näyttää.
        Ammatilainen näkee kyllä heti, kenessä on ainesta ja kenessä ei - ja usein parasta, mitä mainosmalli voi koekuvauksessa tarjota, onkin luonnollinen ulkonäkö ja iloinen, luonteva ja reipas asenne:)

        Jos mainosmallitoimiston listoille pääsemisen edellytyksenä on kalliit testikuvat ja kallis mallikurssi - omille sukulaistytöilleni saattaisin sanoa, että sellaiset toimistot kannattaa kiertää kaukaa.
        Mutta kaikki tekevät omat ratkaisunsa - ja toisaalta monille mallikurssi voi tuoda rutkasti itsevarmuutta ja vaikkapa uusia kavereita - joten ei siitä varmaan haittaakaan kenellekään ole, päinvastoin.
        Mutta mikään kurssi ei tee ihmisestä huippumallia, jos luontaisia ominaisuuksia ei ole olemassa jo syntymästä saakka.
        Kuitenkin, jos olet persoonallinen ja/tai luonnonkaunis ja eläväinen ja kenties myös hyvä näyttelijäkin - vaikka siis olistkin lyhyt ja perunanenäinen - niin saatat hyvinkin saada muutaman kerran vuodessa kivan roolin, esim. tv-mainokseen.

        Ja esim. mainos-ja elokuva-AVUSTAJAKSI, "extraksi" pääsee oikeastaan kuka tahansa.
        Avustustajakeikoista kuitenkin maksetaan vain n. 50 - 200€, riippuen duunista ja niihinkin tehtäviin yleensä haetaan täysi-ikäisiä, mielellään yli 25-vuotiaita, mutta joskus myös nuoria tarvitaan.
        Extroja ei kuitenkaan koskaan haeta mallitoimistoista.

        Itse bongailen isompiikin rooleihin ihmisiä jopa kadultakin - tai vaikkapa kaupoista, kahviloista jne.

        Vaikka totta on, että mainoksiin tarvitaan aika harvoin alle 25-vuotiaita, varsinkaan naisia, olisi esim. omissa arkistoissani tilaa kuitenkin kaiken ikäisille ihmisille, lapsista vanhuksiin - myös teini-ikäisille ja kokonaisille perheille ( vrt. esim juuri nyt tv:ssä pyörivät Tjäreborgin mainokset, jossa on ns. oikea "tavisperhe", jota olen ollut roolittamassa ).

        Ilmoittelen usein esim. Facebookin CASTBOOK ( suomi ) - sivustolla koekuvausmahdollisuuksista, joten se kaikille kuvauksista kiinnostuneille vinkiksi :)
        Sieltä löytää myös muiden casting directorien ilmoituksia, sekä isommista rooleista, että extrojen tarpeesta.

        ( Olen joskus etsinyt malleja myös Uranus.fi:n kautta, joten tsekatkaahan myös se )


        Onnea matkaan!


      • Happy, happy
        Casting Director kirjoitti:

        Mainoksiin, elokuviin, printtikuviin yms. voit päästä mm. freelanc-roolittajien kautta, jotka eivät rahasta sinulta euroakaan koekuvauksesta.
        Mikäli sinut valitaan ko. rooliin, maksetaan palkkiosi sinulle suoraan, ilman välikäsiä - aivan, kuin itsellenikin. Me freelencerit emme edusta mitään tiettyä firmaa, vaan teemme töitä monille eri yrityksille.

        Olen nyt juurikin blokkamassa malleja koekuvattavaksi erääseen näkyvään printtikampanjaan - sitä kautta tähän viestiketjuunkin eksyin - jossa esim. mallin pituus ei ole ollenkaan ratkaiseva tekijä.
        Etsin sielukkaita, persoonallisia, luonnonkauniita kasvoja, en missityyppejä, enkä ammattimalleja.

        Käytän kyllä usein mallitoimistomalleja, mm. Clamosilta ja Azzurrosta, mutta myös Fashion Model Agencystä - ja näin työnantajapuolelta voin vain todeta, että kaikki on aina sujunut -ainakin meille päin - hyvin.
        Toki satojen eurojen testikuvat kuulostavat kalliilta, mutta näin alan ammattilaisena ei toisaalta ole vaikea laskea, mistä kaikesta summa koostuu ( mm. valokuvaajan -ja mallitoimiston palkkiot, studio -ja kalustovuokrat, kuvien käsittely, printit ja muu materiaali ).
        Toimistot eivät siis lähtökohtaisesti ole mitään "vedättäjiä"; kukaan tuskin perustaa yritystä vain vedättämisen riemusta.

        Mallitoimistot eivät kuitenkaan ole vastuussa ihmisten valinnoista, eikä siitä, minne kukakin rahansa syytää.
        Kannattaa siis itse olla realisti ja katsoa peiliin - vain ERITTÄIN harvalla on minkänlaisia mahdollisuuksia ammattimalliksi, eikä mainosmalleiksi haluavat oikeasti tarvitse mitään kallista portfolioita; itse otan joka castingissa uudet kuvat mainosmallista ja niiden perusteella valitaan henkilöt.

        Esim. Viivi Pumpanen on varmasti ihastuttava missi, mutta malliksi hän on liian lyhyt - eikä kovin persoonallinen kasvoistakaan - vaikka muuten aivan ihana tyyppi onkin.
        Miettikää sitä referenssinä; näytäkö persoonallisemmalta ja kauniimmalta, kuin Viivi Pumpanen, oleko pidempi ja laihempi kuin hän? Jos vastaus on Kyllä - saattaa sinussa olla aineksia ammattimalliksi.

        Studiokuviin ei taviksien kohdalla voi luottaa, eikä aina edes ammattimallien kohdalla.
        Kenestä tahansa saa valoilla, oikealla meikilla ja kuvakulmilla onnistuneita ja mielenkiintoisia kuvia, mutta ne eivät valitettavasti useinkaan vastaa todellisuutta - ja kun malli kävelee studion ovesta sisälle - häntä ei usein edes tunnista samaksi ihmiseksi.

        Siksipä mainosmallit valitaan yleensä aina casting directorin koekuvauksessa ottamien ns. raakakuvien perusteella, joita ei ole käsitelty ja joissa mallilla on vain kevyt meikki, omat vaatteet ja luonnonvalo -tai perus huonevalaisus, jolloin näemme, miltä ihminen OIKEASTI näyttää.
        Ammatilainen näkee kyllä heti, kenessä on ainesta ja kenessä ei - ja usein parasta, mitä mainosmalli voi koekuvauksessa tarjota, onkin luonnollinen ulkonäkö ja iloinen, luonteva ja reipas asenne:)

        Jos mainosmallitoimiston listoille pääsemisen edellytyksenä on kalliit testikuvat ja kallis mallikurssi - omille sukulaistytöilleni saattaisin sanoa, että sellaiset toimistot kannattaa kiertää kaukaa.
        Mutta kaikki tekevät omat ratkaisunsa - ja toisaalta monille mallikurssi voi tuoda rutkasti itsevarmuutta ja vaikkapa uusia kavereita - joten ei siitä varmaan haittaakaan kenellekään ole, päinvastoin.
        Mutta mikään kurssi ei tee ihmisestä huippumallia, jos luontaisia ominaisuuksia ei ole olemassa jo syntymästä saakka.
        Kuitenkin, jos olet persoonallinen ja/tai luonnonkaunis ja eläväinen ja kenties myös hyvä näyttelijäkin - vaikka siis olistkin lyhyt ja perunanenäinen - niin saatat hyvinkin saada muutaman kerran vuodessa kivan roolin, esim. tv-mainokseen.

        Ja esim. mainos-ja elokuva-AVUSTAJAKSI, "extraksi" pääsee oikeastaan kuka tahansa.
        Avustustajakeikoista kuitenkin maksetaan vain n. 50 - 200€, riippuen duunista ja niihinkin tehtäviin yleensä haetaan täysi-ikäisiä, mielellään yli 25-vuotiaita, mutta joskus myös nuoria tarvitaan.
        Extroja ei kuitenkaan koskaan haeta mallitoimistoista.

        Itse bongailen isompiikin rooleihin ihmisiä jopa kadultakin - tai vaikkapa kaupoista, kahviloista jne.

        Vaikka totta on, että mainoksiin tarvitaan aika harvoin alle 25-vuotiaita, varsinkaan naisia, olisi esim. omissa arkistoissani tilaa kuitenkin kaiken ikäisille ihmisille, lapsista vanhuksiin - myös teini-ikäisille ja kokonaisille perheille ( vrt. esim juuri nyt tv:ssä pyörivät Tjäreborgin mainokset, jossa on ns. oikea "tavisperhe", jota olen ollut roolittamassa ).

        Ilmoittelen usein esim. Facebookin CASTBOOK ( suomi ) - sivustolla koekuvausmahdollisuuksista, joten se kaikille kuvauksista kiinnostuneille vinkiksi :)
        Sieltä löytää myös muiden casting directorien ilmoituksia, sekä isommista rooleista, että extrojen tarpeesta.

        ( Olen joskus etsinyt malleja myös Uranus.fi:n kautta, joten tsekatkaahan myös se )


        Onnea matkaan!

        Moi, en löydä Facebookista tuota CASTBOOK sivua. Miten teidän casting directoreiden tietoisuuteen pääsee?


      • KHI
        luuria käteen kirjoitti:

        Oikeat toimistot opettaa mallinsa itse olee kuvissa ja näytöksissä, eikä tarvii maksaa mitään, jos listoille pääset ja ne uskoo sinuun! Paparazzi, Boom, Fondi, Portfolio ja Brand. Soita ja kysy jos et ite usko. Selvittämällä nää jutut aukenee.

        Joo mut ne toimistot ottaa sit provikan sun tehdyistä töistä loppuelämäs. Ne toimistot jotka kouluttaa ottaa sen koulutusmaksun ja sen jälkeen ei koske sun tuloihin. Saat vielä ekat kuvatkin mukaan ja kun saat ekan keikan maksaa kurssi ittensä takaisin ja todennäköisemmin saat sen keikan kun tiedät mitä teet ja asiakas tyytyväinen kun kaikki kuvauksessa tai näytöksessä menee putkeen. Silloin varmasti saa uusiakin keikkoja kun ei möhli mitään tietämättömyyttään.


    • ihmettelijä123

      Miksiköhän Viivi Pumpanen on toimiston ammatti- eikä mainosmalli puolella, vaikka on alle 170cm!!?? :O

      • KHI

        Karisma ja se et se on missi ja julkkis!


    • ettäsemmonenkurssi

      Huono kokemus täälläkin Fashion Model Agencystä. Olivat kauppakeskuksessa kuvaamassa potentiaalisia malleja ja myöhemmin sitten tuli viesti soveltuvuudesta. Tiedustelujen jälkeen tehtiin päätös kurssille osallistumisesta. Kurssi alkoi, ensimmäisellä kerralla opeteltiin kävelyä ja poseerausta ja ilmoitettiin, että seuraava kerta on parin viikon sisällä, mutta siitä ilmoitetaan myöhemmin tarkemmin. No, sitten tuli ilmoitus, että kurssille yritetään saada vielä lisää osallistujia ja lopullinen ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. No, seuraava viesti oli, että kurssi järjestetään naapurikaupungissa, sieltä haetaan lisää kurssilaisia ja kurssitus järjestetään lyhyempänä ja edullisempana intensiivikurssina ja ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. No, sitten tuli ilmoitus, että lähikaupungista ei saatukaan osallistujia ja kurssia ei järjestetäkään. Tässä vaiheessa ilmoitin olleeni yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. No, sitten tuli ilmoitus, että kurssi järjestetään alkuperäisen suunnitelman mukaan, mikäli kaikki alunperin ilmoittautuneet tulevat mukaan. No, eihän näin sitten tapahtunut tuon kaiken venkoilun ja sähläämisen jälkeen. Fashion Model Agency ilmoitti, että heillä ei ole mitään velvollisuutta järjestää kurssia, koska kurssi ei missään vaiheessa edes alkanut!!!! Kurssi todellakin alkoi, kun kerran kävelyäkin opeteltiin 2-3 tuntia. Kaiken viestinän hoiti toimiston sihteeri, mutta viimeisestä s.postista oli kopio mennyt firman pomolle. Minulla on yhä kaikki firman s.postit ja tekstiviestit tallessa. Nyt kehtasivat laittaa viestin, että uusi kurssi lähikaupungissa alkaa.... Kyllä jäi tosta sähläämisestä niin paska maku, että ei edes noteerattu ko. viestiä. Mielestäni todella törkeää toimintaa ja ihmisten pettämistä.

      • luonnonlahjakkuus

        KOMMENTTEJA!

        Ajauduin näille sivuille ja keskustelu herätti minussa ihmetystä ja kummastusta!

        Tuntuu , että näillä keskustelupalstoilla on nimettömänä / nimimerkin takana helppo puhua kaikkea potaskaa. Kuinka moni tekisi sen omalla nimellään?.

        Olen itse ollut yrityksen mallina jo useita vuosia, käynyt aikanaan nuo kurssit, ollut mukana näytöksissä, kilpailuissa, kuvauksissa, kansainvälisissä castingeissä ja jopa plokattiin minut muutamaan Tv- mainokseenkin.
        Mitään en olisi saanut ilman toimiston apua, joten turha puhua ettei eteenpäin pääsisi.
        Käyppäs vilkaisemassa sivuilta myös ne julkkismallit / missit jotka ovat myös alkumetrinsä aloittaneet koulun ja toimiston kautta.

        Jengi ei nyt vaan ymmärrä, että mallimaailmassa pelaa samat lait kuin missä tahansa työelämässä, parhaat pärjää, heikommat huonommin jotkut ei ollenkaan. Pitää myös osata jotain, pelkkä ulkonäkö ja luonnonlahjakkuus ei riitä.

        Jos sinulla ei ole mitään ammattitaitoa, on aika vaikea ymmärtää miten voit sijoittua näytöksiin ja kuvauksiin? Onhan se nähty miten nämä omasta mielestään "luonnonlahjakkuudet" koikkelehtivat näytöksissä ja TV- realitysarjoissa.
        On tullut nimittäin muutaman kerran istuttua näytös harjoituksissa joihin on otettu mukaan näitä "luonnonlahjakkuuksia" ja odotettu tunteja, että koreografi saa väännettyä "lahjakkuuden" aivonystyröihin edes perusteet. Koko porukan harjoitukset ja sovitukset venyi, kyseisten "lahjakkuuksien" vuoksi.

        Taidanpa tästä lähteä meikki- ja hiustaiteilijaksi tai vaikka valokuvaajaksi, mitään koulutustahan en tarvitse, olen näet luonnonlahjakkuus!

        Ihmetystä herätti myös tuo komentti, että testikuvat maksaa satoja euroja tai ,että koekuvaukset on maksullisia. Meillä testikuvat kyllä kuului kurssin hintaan ja koekuvaukset ei kyllä maksanut senttiäkään!. Sain vielä lisäksi ilmaiseksi toimiston kautta makeita kuvia, uuden valokuvaajaksi opiskelevan kuvaajan kanssa.
        Nyt pitää taas päivittää kuvia kansioon, ja osan saan tehtyä uusien kuvaajien kanssa, loput maksan ihka itse.

        Kurjaa kun et päässyt kurssille mukaan. Aika ymmärrettävää, että kurssia ei tietty voi pitää jos ei ole riittävästi osanottajia, näin se käsittääkseni menee kaikissa muissakin kouluissa ja kursseilla .No sait ainakin ilmaiseksi mutaman tunnin, hyvä niin.

        Netissä vilisee näitä " mallitoimistoiksi" itseään tituleeraavia toimistoja nykyään paljon. Käyppä vilkaisemassa niiden taustoja ja ota selvää, sieltä saattaa löytyä hyvin mielenkiintoista luettavaa.

        Nyt lähden tästä reenaamaan kuvausmeikkiä, luonnonlahjakkuus kun olen.


    • ettäsemmonenkurssi

      Hei vielä, luonnonlahjakkuudelle voin kertoa, että Fashion Model Agency ei missään vaiheessa ilmoittanut, että kurssi järjestetään vain, jos tietty määrä osallistujia lähtee mukaan. Ja kurssihan tosiaan alkoi. Myöhemmin toimisto vaan vetäytyi ilmoittamalla, että ei kurssia ole edes aloitettu...
      Kuluttajaviraston kanta oli myös se, että jos missään ei ole ilmoitettu, paljonko osallistujia tulee olla kurssin toteutumiseksi, niin tuolla tavalla ei voida menetellä.
      Ja tosiaan kun minulla edelleen on kaikki tuota juttua koskevat viestit tallessa, niin tämä ei ainakaan ole potaskaa. Menettely (edestakaisin pompottelu ja jatkuva ajankohdan ja paikan siirtäminen) oli todella ala-arvoista ja kyllä tuosta jäi rahastuksen maku, kun toimisto nimenomaan ilmoitti, että kurssille on saatava lisää porukkaa ennenkuin voidaan jatkaa. Ja jatkoahan ei sitten koskaan tullut. Osallistujien kyllä piti heti ensimmäisellä kerralla allekirjoittaa tarkat sopimukset ja maksusitoumukset, mutta toimiston vastuunkantaminen olikin sitten ihan toinen juttu. Sattumalta hiukan tuon jälkeen näin vanhan lehtijutun firman omistajasta, mielenkiintoista luettavaa...

      • luonnonlahjakkuus

        Hei, tosi kurjaa ja tietty harmittaa että et päässyt kurssille.

        Ymmärrän toki tämän tuon yrityksenkin kannalta.Aika vaikea järjestää kurssia jos ei ole tarpeeksi oppilaita.
        Ilmaiseksi ei tietty voi kurssia pitää ja jostain kait ne palkatkin nille opettajille pitäisi maksaa.
        En ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että joku voisi kouluttaa tai myydä tuotteitaan ilmaiseksi tai jopa niin, että yritys maksaa siitä ilosta ,että saa tehdä töitä.
        Jos sellaisen tiedät, ilmoita minullekkin!

        Olen itse jo työelämässä mukana oleva myyntialalla työskentelevä henkilö ja tiedän kyllä tarkkaan miten liiketoiminta pyörii ja millä kustannuksilla mitäkin voidaan pyörittää. Voisinpa tarjota omille asiakkailleni ilmaiseksi palveluja, vailla mitään kustannuksia, kauppahan kävisi kuin siimaa!

        En oikein ymmärtänyt tuota lehtjuttua, minusta tämä alkaa "haisemaan" mustamaalaamiselle.
        Tunnen yrityksen ja henkilökunnan hyvin ja ihan ärsyttää heidän puolestaan tämä mustamaalaamisesi,

        Harmittaahan se tietty jos haluaisi kurssille mukaan eikä sinne sitten pääsekkään, mutta et kait ole menettänyt mitään, ilmaiseksikin sait käsittääkseni ne ekat tunnit!

        Nyt valmistaudun toimiston casting tilaisuuteen, josta taas yksi askel eteenpäin.


      • KHI

        Oletkos miettinyt sitä että kurssipaikkoja on tietty määrä, jotka on varattu ilmoittautuneille. Kun kurssi alkaa, toimisto ei voi sille mitään jos ihmiset jättävät ilman erillistä ilmoitusta tulematta kurssille. Siinä kohtaa kenen on vastuu kun porukkaa ei ole riittävästi??


    • minä en

      Jokamiehen/naisen mallitoimisto testi:

      Onko joku joskus saanut x mallitoimistosta työtehtävää, josta on maksettu ajallaan rahallinen korvaus.

      • Laalalaa

        Olen saanut Promodelilta
        - sopimuksen ilman kurssia, tosin itse maksetulla kalliilla mallikansiolla
        - asiallisia työtehtäviä hyvällä ja ajallaan maksetulla palkalla.

        Toisin kuin tuolla aiemmin väitettiin, Promodel on ihan oikea mallitoimisto ja työllistää meitä malleja oikeasti. :)


      • ken sääki luulet ol

        pois pakkoruotsi


    • KittyPitty

      Aika vanhoja tämän ketjun viestit ja uusimmatkin jo useamman kuukauden takaa. Olisko kellään mitään uutta lisättävää? On nimittäin tässä ajankohtaista miettiä, että haluanko laittaa 550e heidän kurssiinsa (ad-mainosmallikurssi, ei mikään top model-kurssi).

    • 123466

      Ei kannata.. Kusetusta toi Fashion modelin touhu.. Ite kävin kuvauttamassa ton top model kansion elokuussa ja maksoin laskun ajallaan ja vieläkään ei oo jostain kumman syystä kansioo näkyny :D

      • KHI

        Kurssiin kuuluu tietääkseni muutamat käsitellyt testikuvat, ei portfolio.


    • Maija -84

      Minun piti mieenä Clamos Studioiden meikkauskurssille. Kaikki ajat ovat illalla ja viikonloput olivat jo täynnä. He tarjosivat minulle saamaan hintaan lyhyempää yhden hengen meikkaushetkeä. Sain kauniin meikin ja kaikki meni hienosti kunnes minulle ilmoitettiin että tässä on tuotteet ja lasku tulee perässä. Minulta ei kysytty haluanko ostaa / tarvitsenko näitä värejä. Minulla oli mm. oma poskipuna mukana ja väri oli lähes sama. Siitä huolimatta laitettiin poskipuna pussiin. laskua keryi yli 200 eur. Varokaa pakkomyyntiä !!!!!

    • Pettynyt!

      Valitettavasti minä erehdyin menemään tuolle Clamos Studion mainostamalle meikkaus"kurssille"...
      Se maksoi 39€, ja kesto oli noin kolme tuntia, josta kouluttajan luo jonottamiseen meni noin puolet ajasta.
      Sivuillaan lupaavat huimia alennuksia meikeistä, mutta todellisuudessa alet oli noin -20%, valitettavasti myös kurssisisältö eroaa melkoisesti mainostetusta. :(
      En voi suositella, mutta kuulisin mieluusti muiden kokemuksia kyseisen järjestäjän koulutuksista!

    • Jenna989898

      Okei onhan toi fashion model agencyn kurssi ihan kiskuri hintanen, mut kyllä esim paparazzillakin joutuu itse maksamaan testikuvat yms.. Jos osaa jo kävellä hyvin kannattaa suunnata suoraan noihin "oikeisiin" toimistoihin, mutta kyllä niistä kursseista saattaa olla joillekki hyötyäkin :)
      Ja jossain tuolla viestiketjun alussa oli että jos on fashion model agencyllä, niin ei saa tehdä töitä muualle, niin siellä ei tietääkseni kirjoiteta mitään sopimusta yms joten toimisto ei saa kieltää mallintöiden tekemista muualle/muuta kautta.

    • pettynyt-oppilas

      Ihan ***** paikka tämä fashion model agency. Osallistuin erääseen kauneuskilpailuun, joka oli tämän kyseisen toimiston järjestämä. Pääsiin semifinaaleista finaaliin asti ja he suosittelivat minulle heidän kurssiaan ennen finaalia, jotta saisin esiintymiskokemusta. Halusin tietysti pärjätä kilpailussa, joten osallistuin tähän kurssiin, vaikka hinta olikin tosi suolainen... Minulle ilmoitettiin, että kurssi alkaa lauantaina silloin ja silloin ja menin paikalle ihan oikeana aikana. No kappas, sainkin kuulla, että minulle oltiin annettu aivan väärä aika ja paikka niiden sihteereiden toimesta. Ei siinä mitään, mutta matkaa mulla oli paikan päälle yli 300km edes takaisin.. Noh ei tämä vielä mitään. Kauneuskilpailun osallistumismaksu oli vajaa 80e ja sen maksoivat kaikki semifinalistitkin, mutta heille se luvattiin takaisin ketkä eivät tähän finaaliin päässeet. Noh kuulin nyt, että semifinalistit eivät ole vieläkään saaneet rahojaan takaisin, vaikka kyseisestä kisasta on jo kuukausia aikaa. Niin huijari touhua!!! Kyseinen kisan finaalia ei olla vieläkään käyty, vaikka se piti käydä jo loppusyksystä. Sitä siirrettiin ja siirrettiin. Kun olin yhteydessä toimistoon kisan ajankohdasta niin minulle ei vastattu viesteihin, ei sähköposteihin eikä puheluihin. Nyt jätin kisan välistä. Ei kiinnosta työskennellä tuollaisten ihmisten kanssa. Kysyin saanko osallistumismaksun takaisin, mutta he sanoivat, että '' et, koska peruit itse kisan''. Huh huh mitä touhua. Mutta ilmeisesti semifinalistit ovat viemässä tätä juttua pidemmälle jos rahoja ei pian kuulu. Heillä on nimittäin mustaa valkoisella, toisin kuin minulla :/

      • ykkösmalli

        Nyt valitettavasti " haukut" väärää puuta. Kyseisen kilpailun järjestäjä on aivan eri yritys. Fashion Model Agency ei peri keneltäkään kauneukilpailuihin osallistuvilta mitään maksua! Kilpailut ovat täysin ilmaisia osallistuville, tiedän sen koska olen ollut mukana useissa heidän kilpailuissa!

        Kyseisen kilpailun organisaattorina toimii Jay Kotro ja Fashion Model Agency oli pelkästään mukana toteuttamassa casting tilaisuutta, eli eivät olleet millään tavalla mukana perimässä mitään maksuja keneltäkään..

        Mikäli olet ollut yhteydessä toimistoon bookkerit ohjasivat minutkin soittamaan oikealle henkilölle ja perimään häneltä maksuja takaisin. Neuvoisin siis sinuakin olemaan yhteydessä kilpailun todelliseen järjestäjään.

        Valitettavaa tietysti jos päivämäärässä on ollut ongelmia, inhimillinen erehdys varmaan.Toimisto on kyllä aina vastannut minun soitto ja meilipyyntöihin.
        Oletkohan nyt ollut yhteydessä toimistoon vai tuohon Jay Kotroon?

        Toivon, että asia on selvinnyt ja olet tavoittanut oikeat henkilöt jotka kilpailua järjestävät.


      • hölmistyny

        eks siin ny jo luulis alkava hälytyskelloje soiva ku kauneuskilpailust peritää maksuu? mä kyl löisi heti jarrut lukkoo jos mult alettas rahaa pyytää osallistumisest :D mä en ole käyny minkää näkösii kurssei enkä mitää muutakaa ja silti mul on jo tält vuodelt yks kisa takan ja kolme viel edes täs kuus :D


    • Martti_Tur

      Joo munillakin vähän kokemusta tämän firman kanssa voisin kertoa oman tarinan:
      AINUT MIKÄ TOIMII FIRMASSA AJANTASALLA ON LASKUTUS! muuta en voi sanoa,
      Vaimon alytettiin meidän lapsen kuvauksiin jaka maksaa 200€ ja siihen kuuluu AMMATTILAINEN kuvaaja, stailisti, kampaaja ja tapahtuma oli klo 10.
      no sillon kun me tultiin ainoastaan oli joku tyttö paikkalla, rauhoitteli ja juoksennut hätäpäässä edes takas ja yritti soittaa Merja Groundstroemille ja vaikka mihin (mä vitseilin että soitas putkaan ehkä sieltä se löytys) no kello 10.50 tullut kuvaaja klo.11.40 se saanut omat vehkeet viritetty. Puheista selvis että kuvaaja onkin tuuraja ja vit*u*t mikään mikä huippu kuvaaja, teki 20-30 min. kuvia ja heippa kun seuraava lapsi jo ollut myöhässä.Vaikka alun perin oli puhetta että laskua tehtäis kahessa erässä ei sekään mennyt perille, aatelin että maksan ensin puolet siitä niinku sovitiin ja seuravassa kuussa toiset puolet ja taas kusetti tullut maksukehotus korkoineen HUOM ERÄPÄIVÄSTÄ 5 PÄIVÄÄ (jospa muut toimis niin kun tilitoimisto) silloin kun soitin hinnan alenuksesta akalla oli tiukka politiikka siitä että kaikki meni niin kun pitikin=)

      • tyytyväinen

        Halusin antaa oman kokemukseni lapsemme kuvauksesta. Kuvaus sujui erinomaisesti, kuvaaja otti pienen poikamme todella hyvin vastaan, osasi leikkiä hänen kanssaan ja saada tosi hyviä ilmeitä jne. Paikalla oli sopimuksen mukaan maskeeraaja / kampaaja- stylisti ( kyseessähän on sama henkilö). Nykyään nämä nuoret on moniosaajia ja huolehtivat kuvauksen stailauksesta.

        Kuvaajat joita toimisto käyttää löytyy heidän nettisivuiltaan ja kaikki kyllä näyttää olevan ammattilaisia.


    • erittäinpettynyt

      Mulla on kans kokemusta siitä ettei oikea ihminen tullut kursseilla (top model) paikalle. Kuvauskertana piti tulla stylisti neuvomaan meitä tyttöjä, mutta paskat mitään stylistia tullut. Noh oli sentään meikkaaja...

    • mainosmalliksi!

      Itse kävin n.viikko sitten Fashion Modelin castingissa ja nyt täytyisi päättää lähdenkö kurssille vai en. Tätä keskustelua lukiessa kyllä alkoi tuntua että ei ehkä kannata :o Olin siis jo ihan viittä vaille vastaamassa toimistolle että osallistun kurssille!

      En tiedä mallin hommista juurikaan, siis että miten niitä OIKEASTI tehdään. Olen jo vuosia haaveillut että voisin satunnaisesti tehdä mainosmallin keikkoja, ja siitä keskustelinkin toimiston pomon kanssa silloin n. viikko sitten. Mulle siis sanottiin että täytyisi käydä kurssi, jonka jälkeen kuvani laitetaan heidän nettisivuilleen ja mahdollisesti voisin saada töitä. Kurssi maksaa 550€ ja pitää sisällään testikuvauksen (yksi meikki, kampaus ja stailaus). Kurssin voi kuulemma maksaa erissä mutta silloin tulee jokaiseen osamaksuerään 10€ lisää. Eli mitä tämä nyt ihan OIKEASTI tarkoittaa, MITÄ TEEN? :o

      Ja jos ei tuohon kannata osallistua ja laittaa rahojaan (tuo raha on minulle todella iso summa,elän jo muutenkin pienellä palkalla), niin mitä kautta voisi yrittää mainosmalliksi? Ja onko kaikki hyvät toimistot oikeasti Helsingissä? Itse asustelen Tampereella...

      Niin ja se vielä sanottiin että jos joku tunti jää välistä, sen voi mennä korvaamaan Helsinkiin tai sitten sen voi korvata Tampereella esim. ensi syksyn ryhmän mukana. Tää kurssi siis järjestettäisiin täällä Tampereella kerran viikossa...

      • mainosmalliksi!

        niin ja olen siis 25-vuotias tyttö. Jos sillä nyt on tässä jotain väliä..


      • mainoskasvo
        mainosmalliksi! kirjoitti:

        niin ja olen siis 25-vuotias tyttö. Jos sillä nyt on tässä jotain väliä..

        Jos haluat tai tunnet tarvitsevasi esiintymiskoulutusta kannattaa kursseille mennä.


    • tseihou

      Argh! No ei mihinkään maksullisille kursseille. Oikeisiin toimistoihin, jos kerran potentiaalia löytyy. Azzurrolla työskennelleenä voin sanoa, että on hyvä toimisto, maksavat palkan ajallaan ja ainakin mulla oli paljon töitä (olin 25 kun toimistolle hain). Myös vähän vanhemmille malleille hyvä, koska mm. mainoksiin kaivataan muitakin ku 16-18- vuotiaita. Siellä on myös Pro- puoli. Tai sitten Paparazzille, Modelboomille, Fondille, Brandiin. En tosta asumisesta osaa sanoa muuta ku että itse muutin pois Hki ja lopetin sopimukseni, koska töiden takia en olisi päässyt keikoille kuitenkaan. Jos on työtön/opiskelija, niin miksei voi olla muunkin kaupungin toimiston listoilla. Tosin 25-vuotiaasta ei enää tule huippumallia, että voisi pelkillä mallin töillä itsensä elättää vielä vuosia... :/

    • Vastatkaa

      Olin Tampereella halosella, josta minut bongasi Marjo Sjöroos. hän ehdotti minulle ammattimallikurssia, joka maksaisi muuten yli 700e mutta minulle jostain syystä 450e. Kannattaako minun mennä siis tänne Fashion teamin kurssille? :o Olen 15v

      • Kauppa se kannattaa

        Kurssi ei tee ketään malliksi.

        Asian voi yksikertaistaa, ko. toimiston edustaja on samalla asialla kuin K-kaupassa lymyilevä konsulentti myymässä hiusöljyä.
        Toimiston A-tuote on mallikurssit jota myydään kaikille kynnelle kykeneville samalla tavalla kuin konsulentti hiusöljyä.


    • jk

      ei ole

    • ladyyyyyyyyyy

      Olen ollut listoilla toimistossa parisen vuotta top model puolella. Kun kävin kurssit minulle neuvottiin, että aktiivinen täytyy olla. Täytyy siis hakea mukaan kilpailuihin ja kysellä olisiko mahdollisia töitä toimistolta. Näin itse olen sieltä töitä saanut ja hyvin on mennyt. Pituun on kyllä raadollinen asia itse olen 179cm ja olen kuullut että eräs kurssilainen ei saanut töitä pituutensa takia, koska oli vain 172cm.

    • Mitä tekisin ?

      Kuinka pitkiä mallikurssit ovat yleensä?

      Tuttavani, joka on tehnyt mallintöitä (tosin en tiedä millaisella menestyksellä), on perustamassa omaa mallitoimistoa pohjoisempaan Suomeen ja järjestää valitsemilleen malleille mallikurssin, johon sisältyy mallikansiokuvaukset ja paikka mallitoimiston sivuille.
      Hinnaksi tälle kaikelle kertyy 455€/ mallikokelas. Kurssin kesto on 10 viikonloppuiltaa.

      Minua on pyydetty tälle kurssille, kannattaako mennä vai joudunko pettymään?
      Miten uuden mallitoimistot yleensäkkään menestyvät?

      Ja vielä: olen vain 167 cm pitkä, onko mitään mahdollisuutta menestyä mallina ja saada kurssiin hurahtanut hinta takaisin korkoineen?
      Lisäksi olen opiskelija, jolla ei olisi varaa tuhlata rahojaan mihinkään turhaan.
      Minua kuitenkin houkuttelisi idea, että saisin rahaa enemmän kuin sitä menee.

      Mitä mieltä olette?

      • ny riitti

        Kurssi tee ketään malliksi!
        Kaikki jotka osoittavat mielenkiintoa m-toimistoa kohtaan "valitaan" toimistoon ja heidän "tulee" käydä kurssit.

        Harvalla toimistolla on tarjota töitä edes 1/10 osalle malleista. Tärkein tuote on mallikurssien myynti kaikille halukkaille.

        Pidemmälle pääsee jos kuvauttaa mallikansion tunnetulla kuvaajalla.


      • oppia ikä kaikki
        ny riitti kirjoitti:

        Kurssi tee ketään malliksi!
        Kaikki jotka osoittavat mielenkiintoa m-toimistoa kohtaan "valitaan" toimistoon ja heidän "tulee" käydä kurssit.

        Harvalla toimistolla on tarjota töitä edes 1/10 osalle malleista. Tärkein tuote on mallikurssien myynti kaikille halukkaille.

        Pidemmälle pääsee jos kuvauttaa mallikansion tunnetulla kuvaajalla.

        Pelkillä kuvilla ei pitkälle pötkitä. Jos sinulla ei ole esiintymistaitoa putoat viimeistään cating tilaisuudessa kelkasta kun ne joilla on ammattitaitoa vievät keikat!

        Mikä tahansa koulutus on itseensä satsaamista, koskaa se ei mene hukkaan.

        Jos olet tanssija sinulla voi olla hyviä valmiuksia / esiintymistaitoa tai olet harrastanut tetteria voisi sinulla olla valmiuksia Tv- mainospuolella.

        Mieti mitä haluat ja käy katsomassa eri toimistojen sivuja, tapahtumia mitä ovat tehneet, missä kuvauksissa yms. heidän malleja on ollut jne. Niiden perusteella voit tehdä valinnan.

        Niin minäkin tein.


    • Ei hyvä ei

      Hei! Varmaan on vähän asiatonta mennä julkisesti puhumaan firmasta jota ei ole vielä edes olemassa! Mietippä jos se firman perustaja näkee tämän??
      Ymmärän kyllä se, että mietit että työllistytkö ja muuta, mutta eikö näitä asoita voi jutella jossain muualla, kuin julkisella palstalla?

    • eräs vaan N

      mä kävin Fashionteam casting tilaisuudessa missä Marjo sjöroos pomona ja pääsin muotinäytökseen ja tänään hän soitti että mut valittu mainosmalliksi kuvauksiin mitkä tulee nettisivuille ja huomenna sitten pitää olla klo 9 eräässä kauppakeskuksessa ja siitä saa rahaa ...olen myös päässyt muutamaan tv mainokseen ja joihinkin tv sarjojen sivuosiin...ja olen sentäs keski-ikäinen jo mutta sopusuhtainen ja ns. luonnonkaunis nainen...ihan hauskaa on ollut ja mielenkiintoista eikä kukaan ole mitään rahastanut päinvastoin minä olen saanut rahat keikoista

    • Manipuloinnin uhri

      Marjo Sjöroos rahasti minua kylmästi. Hain mainosmallikurssille pukeutumis- ja esiintymisvinkkien toivossa, ja pääsin. Haastattelussa sanottiin maagiset taikasanat "sopusuhtainen" ja "mielenkiintoiset". Kuulostaako tutulta? Kurssin puolivälissä Marjo sanoi, että siirtäisi minut näytösmallikurssille. Nyt huom! jälkimmäinen kurssi on n. 100€ kalliimpi kuin mainosmallikurssi. Suostuin siirtymään, sillä ajattelin, että minun on oikeasti oltava erinomaisen hyvää malliainesta. Yllätyksekseni kaikki muutkin mallialokkaat siirtyivät samalle kurssille eikä mikään muutenkaan muuttunut. Kun kurssi oli loppumaisillaan, selvisi, että firma haluaa pulittaa vielä mallikansion tekemisestä useita satoja. Lisäksi käytäntö olisi, että muiden kuvaamia ja stailaamia kuvia ei hyväksyttäisi, vaikka ne olisivat kuinka taitavasti tehty/ otettu. Päätelmä: homma oli silkkaa rahastusta.

      • Kokenut tuskia :D

        Joo, kusetusfirma kyseessä. Olin joskus ollut toimistolla monia vuosia sitten kun aloitin mallinhommat enkä tiennyt alasta mitään. Ihan paskaa touhua. Kaiken lisäksi Sjöroos maksaa joillekin pimeenä keikoista. Ei se ihminen kylläkään ole mistään normaalista päästä :D

        Nykyään oon onnellisesti Modelboomin listoilla.


    • Clamos?

      Mitä tiiätte Clamosista? Onks se hyvä mallitoimisto?

      • New

        Ihan samaa haluaisin kuulla että millainen on Clamos, koska juuri sain kutsun koekuvaukseen elokuulle yms. ja tapani mukaan aloin lukea näitä juttuja vasta ilmoittauduttuani mainosmalliksi heidän listoilleen.


    • jarko h

      että mua harmitti käydä ylioppilaaksi, kun siel lukios oli niitä kursseja ja kaikkee. rimaa hipoen se sit viimein meni. en päässy yliopistoon ja nyt mä haluun ne vuodet takas

    • seniormalli

      Olen työskennellyt mallina kolmessa eri toimistossa. Itselläni on käynyt hyvä tuuri ja olen työllistynyt kaikkien kolmen toimiston kautta ihan kivasti mainoksiin malliksi. Työnsaanti on ollut kaikissa kolmessa toimistossa melko samalla tasolla, mutta täytyy sanoa, että viimeisin (Clamos) on ainoa, jossa esim. palkat ovat olleet aina tilillä sovittuna aikana ja sovitun suuruisena eikä ole täytynyt soitella perään. Suosittelen siis kaikille malleille yhteistyötä pitkään toimineen ja tunnetun toimiston kanssa, jossa myös työehdot ja palkkiot ovat oikealla tasolla. Työllistyminen kait on kiinni sitten tuurista ja mallista itsestään :)

    • !

      ''Ei kannata lukea nettiä kuin piru raamattua
      kasvottomana ihmiset haukkuu helpommin ja useammin
      harvemmin kukaan menee nettiin kehumaan mitään
      Älä oo ennakkoluulonen''

    • Makke best

      Emil Tolvanen yhden fashion lehden malli. Ihan salee jossain, vai mitä Sampsa.

    • Makke best

      Emil Tolvanen yhden fashion lehden malli. Ihan salee jossain, vai mitä Sampsa.
      Vastaa nyt jotain.

      • Jengi GUSTIA

        Emil Tolvasella on Lamborghini ja uusi hiustyyli


      • Makke best
        Jengi GUSTIA kirjoitti:

        Emil Tolvasella on Lamborghini ja uusi hiustyyli

        ?


    • tyytyväinen täti

      Paljon tietysti riippuu mielipide siitä, mitä hakemassa. Olen Marjo Sjöroosiin ja turkulaisiin kursseihin tyytyväinen täti;
      Sukulaistyttö oli epätoivoinen kun oli mielestään kamalan ruma. Kulki hartiat lysyssä kun oli liian pitkä. Tyttö oli ihan epätoivoinen, ei uskonut koskaan poikaystävää saavansa kun ikääkin jo 15 vuotta.
      Ehdotin että menee kurssille.
      Marjo Sjöroosin hoivissa suorastaan puhkesi kukkaan. En tiedä kursseista sen enempää mutta esiintymisiäkin tuli, rahaakin tienasi ja kun itseluottamus kasvoi, poikaystäväkin löytyi.
      Nyt muutaman vuoden jälkeen keskittyy enempi opiskeluihinsa mutta itseluottamus on säilynyt. On suorastaan upea näky kun kulkee ylväänä ja hyväryhtisenä korkokengissään. - (Vaatekoko 36, pituus 182).

    • Haluaismalliksi

      Hei, mua pyydettiin kanssa tonne käymään se mallikurssi mikä nyt maksaa sen 575 euroa. Kannattaako maksaa sitä ja saako siitä töitä, pääseekö eteenpäin vai rahastaako ne tolla vaan?

    • Sanonvaan

      Ite oon menossa Fashion Modelin 350 e maksavalle kurssille, koska siskoni kävi kurssin, ja sai monia keikkoja, ja toimisto on luotettava. Nämä ihmisiet täällä puhuvat täyttä potaskaa, Fashion Model on luotettava toimisto, työllistyminen riippuu mallista itsestään.

    • Rahastusta

      :D Huvittavaa lukea näiden Fashion Model Agencyn ja Marjo Sjöroosin puoltavia kommentteja. Tekstimuodot ja -kieli niin epäuskottavaa että kuulostaa heidän olevan kommenttien takana. Parasta kun otatte vain omat kuvat jonkun oman kaverin kanssa jolla järkkäri ja otatte muutaman onnistuneen kuvan, muokkaatte ja teette mallikansion ja lähetätte Modelboomille, Paparazziin jne. Studio Eliten toimintatavat myös epämääräisiä.

    • Nykyinen malli

      Kerron kokemuksesta tämän:

      VAROKAA Fashion Model Agencya, ottavat kenet tahansa kursseille, koska rahaa pitää saada ja toimitilan vuokrat maksaa sekä palkkoja vierailijoille. Teitä hehkutetaan olevan todella lahjakkaiksi, kauniiksi tai taitaviksi, jolle tämä kurssitus olisi juuri se oikea tie tähtiin. Kurssin aikana saat kehuja minkä ehdit kuulla. MUTTA totuus on että kurssin jälkeen olet vain satoja euroja köyhempi. Muistakaa myös että tämä ei ole arvostettu koulutus. Menkää Paparazziin, se on oikea paikka. Myös tämä clamos studio on rahankeruuta vain. Lupauksia tyhjästä, älkää hukatko rahojanne.

      Ystäväni kävi Talent schoolin, siellä on ihan sama periaate, paljon lupauksia mutta ette sieltä etene urallanne. Älkää hukatko rahojanne. Kumpa olisin tiennyt itsekin tämän ennenkuin uhrasin rahani tähän kouluun.

      • Kurssin käynyt

        Olen itse käynyt fma top model kurssin ja voin sanoa että olen ollut tyytyväinen kurssin sisältöön yms. Sain itse kurssilta itsevarmuutta, kokemusta kuvaustilanteisiin(nykyään en koe valokuvissa olemista kiusalliseksi)ja paljon uusia kavereita. Olen päässyt toimiston kautta mm. moniin muotinäytöksiin(siis ei toimiston omiin, tosin niitäkin olen tehnyt).
        Minulle eikä muille kurssilaisille missäänvaiheessa luvattu että saisimme töitä, joten en koe että minua olisi huijattu tai rahojani käytetty hyväksi.Itselleni tämä on vain toimisto jossa haluan kokeilla onko mallintyö sitä mitä haluan tehdä ja olenkin päättänyt hakevani näihin "oikeisiin toimistoihin" vähän ajan päästä.
        Ymmärrän hyvin ihmisten turhautumisen jos he eivät ole töitä saaneet, mutta oma pituus ja koko vaikuttavat asiaan huomattavasti. Valitettavasti fma kursseja käy paljon 165cm pitkiä kokoa 38 joilla ei ole oikeasti mahdollisuutta malliksi tai edes tekemään näitä töitä. Huom.,en sano itseäni malliksi sillä en sitä todellakaan ole ja valitettavasti monien käsityt siitä milloin voin itseään malliksi kutsua on hämärtynyt.
        Vielä kaikille selväksi eli kirjoitin tämän vai koska mielestäni on väärin että ihmiset kirjoittavat nimettömästi paskaa paikasta josta he ovat ehkä vai kuulleet huhuja. Muistakaa kaikki myös että Marjo sjönroossin vetämä fashion team on eri toimisto kuin fma/fashion model agency, joka omistaa merja kupiainen-Grundström!


    • hurmuri5

      Ei ne muuta kun haluu sun rahat.. Samoin Jade... Ei suomessa oo oikeeta mallitoimistoa oikeen joka antas sulle keikaa.... Kaikki voi olla niissä malleja.. halooo...

      • KHI

        Suomi on pieni maa ja ei millään voi jokainen malliksi haluva päästä malliski tai pärjätä siinä.


    • pettynytjasurullinen

      Oon 16 vuotias tyttö, joka oli niin innoissaan mallin hommista, kun mua pyydettiin kuvauksiin studio elitelle, kun olin 14 vuotias. Kävin ilmaisissa testikuvissa jonka jälkeen maksoin viisisataa euroa mallikansiosta. mun äiti vähän epäili mutta lopulta otettiin se. sain kansion jonka jälkeen hain fma:han. kävin koulutuksen, oppilasmuotinäytöksen ja kuvaukset. sen jälkeen ei oo mitään kuulunu. tästäkin on jo vuosi. mua surettaa kun tää toimisto lupaa munlaisille innokkaille ¨malleille¨että saadaan ura, kunniaa, mainetta ja TULEVAISUUS TÄN PARISSA. ai mitä saatiin? todistus käydystä koulutuksesta. todistus, jossa vois yhtä hyvin lukee, että ¨kiitos lahjoittamistasi rahoista¨. sain sentään uusia ihan sika mageita ystäviä sielt kurssilta ja kivoja kokemuksia.. koulutuksessa sinällää ei ollu vikaa siel oli iha kivaa ja aattelin sillon että tää on se mitä siihen tarvii. mallinhommat ois mulle kun dream come true. en pääse muittenkaan agencyjn listoille koska oon 162 cm pitkä... halusin ees jonnekkin kertoo omat kokemukset. älkää menkö sinne. jos haluutte oikeesti tulevaisuutta tän homankaa ni, boom, fondi, paparazzi. ja kun varsinkaan meidän perheel ei tosissaan oo hirveesti varaa ni tää oli aikamoinen takaisku.

    • Selmamummo

      Mallikurssi ois kiva joskus käydä mut salaa

    • junameni

      Aika ajoi mallitoimistojen ohi. Nykyään henkilöt avustustehtäviin palkataan eri kautta.

    • Epäluotettava

      Fashion model agencylle kelpaa raha mutta valmiiden mallikuvien valmiiksi tuleminen kestää ikuisuuden.kun asiasta kysyi, vastaus oli äkäinen.koulutus hyvä.

    • kaivo

      Lisää kokemuksia kaivataan. Mallitoimistojen verkkosivut ovat melko kryptisiä.

    • Anonyymi

      Mä en oo varmaan oikeassa paikassa mutta halusin olla malli ja olen ala-asteella menossa yläasteen ja olen hijablainen ja uskon että pystyn malli jos löydän vain oikean paikan

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1807
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      59
      1115
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe