Matkatyö avioliitossa

elsa75

Mulla alkaa miehen matkatyö käydä sydämen ja mielenterveyden päälle. Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä, joista 7v naimisissa. Kaksi lasta. Matkatyö miehellä on kestänyt n.8 vuotta eri yrityksissä, suomessa ja joskus ulkomaillakin.Mutta nyt alkaa riittää! Välillä on mennyt hyvin ja välillä huonosti tai hyvin huonosti. Uskottomuuttakin on ollut ja niistä on näennäisesti selvitty, luottamus ei ole kylläkään palannut. Rakastan miestäni vaikka hän onkin minut jättänyt yksin. Kaipaan häntä kaveriksi jokaiseen aamuun ja iltaan. Tuntuu todella tuskaiselta kun näkee pareja jotka ovat aina yhdessä, joka päivä, ja onnellisia!
Pysin miestäni takaisin kotiin, mutta hän ei halua muuttaa firmaa. Taas minä annan periksi. Minä en anna tarpeeksi arvoa itse sille että tarvitsen mieheni rinalleni. Tavallaan pelkään että hän on onneton jos joutuu huonompaan työhön, jasitten olemme kaikki onnettomia täällä kotona.
Mikäli täällä on joku jolla on samoja kokemuksia, ja sait ajatuksesta kiinni tästä sekavasta viestistä, kirjoita ajatuksistasi. Jos vaikka saisimme uusia näkökulmia ja voimia jatkaa!

18

5151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uramiehen vaimo

      Meillä on sikäli uusi ja outo tilanne, että mies nyt varsinaisen työikänsä ohitettuaan on joutunut/halunnut uuteen vaativaan hommaan. Ja se on eri paikkakunnalla, ei nyt niin kaukana, mutta tarpeeksi kaukana, ettei viitsi joka päivä kotoa kulkea. Eli nyt hän sitten asustaa vähintään puolet viikosta siellä.

      Eihän minulla hätää tässä ole, oikeastaan nautinkin yksinolosta. Kunhan sitä ei ole liikaa. Mutta kun tuntuu, että mies on vähitellen siirtämässä elämänsä painopistettä sinne, hankkii kaikenlaista itselleen, että aika kuluisi. Kotona ei sitten teekään juuri mitään, enää, toki istuu tietsikan ääressä ja nukkuu paljon. Ei osallistu juurikaan esim. pihatöihin niinkuin ennen. Minulla on vähän sellainen tunne, ettei hän enää täysipainoisesti asu kotona. Toisella paikkakunnalla sitten tuntuu riittävän energiaa kaikenlaiseen ulkoiluun esim., kai hän tuntee olonsa vapaaksi siellä. Ikäänkuin hänellä olisi itsenäisyyden tarve. Ja että hän ehdottaisi yhteisiä menoja, se on kyllä tosi harvinaista. Ja ellen olisi tosissani asiasta ruvennut puhumaan, ei olisi sitäkään vähää, mitä nyt on.

      Eli vaikka kuinka yritän ymmärtää ja hyväksyä, että tämä tilanne on syntynyt olosuhteiden pakosta, niin tunnen itseni vähän hylätyksi.Ja annas olla, kun tulee syksy ja pimeät.

      Ja samoin kuin sinäkin, tunnen haikeutta nähdessäni pariskuntien kulkevan yhdessä.


      Oikeastaan minä kai olen vain jotenkin epäluuloinen ja mustasukkainenkin hänen uudesta elämänvaiheestaan. Ja kun se tuli tässä vaiheessa, jossa muut jäävät eläkkeelle, ja keksivät kaikkea muuta kivaa tekemistä.

      • uramiehen vaimo minäkin

        Oletko miettinyt sellista asiaa, ettet olisikaan miehellesi se ainoa, että hänellä olisikin lohduttaja reissussakin?


      • alkup. kirj.
        uramiehen vaimo minäkin kirjoitti:

        Oletko miettinyt sellista asiaa, ettet olisikaan miehellesi se ainoa, että hänellä olisikin lohduttaja reissussakin?

        Onhan tuo käynyt mielessä, mutta se on kyllä melko mahdotonta. Työpaikkakunta on täynnä silmiä ja korvia, hän ei pystyisi vehtailemaan paljastumatta. Ja mitään epäilyttävää ei ole korviini kantautunut. Sen verran tässä on ollut vakaviakin keskusteluja, että en millään usko hänellä olevan mitään salasuhdetta, ja onhan hän jo ikämies. Ei sen puoleen, aika virkeä ja energinen vielä.

        Mutta on silti pari muttaa, joista en ole päässyt selvyyteen. Selittämätön ja runsas käteisen rahan käyttö esim. Siihen voi toki olla vaikka mitä syitä, mutta jotain salattavaa tuntuisi kuitenkin hänellä siinä olevan.


      • Uramiehen vaimo
        alkup. kirj. kirjoitti:

        Onhan tuo käynyt mielessä, mutta se on kyllä melko mahdotonta. Työpaikkakunta on täynnä silmiä ja korvia, hän ei pystyisi vehtailemaan paljastumatta. Ja mitään epäilyttävää ei ole korviini kantautunut. Sen verran tässä on ollut vakaviakin keskusteluja, että en millään usko hänellä olevan mitään salasuhdetta, ja onhan hän jo ikämies. Ei sen puoleen, aika virkeä ja energinen vielä.

        Mutta on silti pari muttaa, joista en ole päässyt selvyyteen. Selittämätön ja runsas käteisen rahan käyttö esim. Siihen voi toki olla vaikka mitä syitä, mutta jotain salattavaa tuntuisi kuitenkin hänellä siinä olevan.

        Tuli vahingossa väärä nimimerkki tuohon edelliseen viestiin, en siis ole se alkup. kirj.


      • Upea nainen

        Kirjoittamasi viesti tuntui tutulta. Mieheni oli toisella paikkakunnalla työssä ja teki juuri kuin sinun miehesi.Vähitellen alkoi venyttää viikonloppuja Tampereella ja yhtäkkiä huomasin,että osa tavaroistakin oli viety Tampereelle. Kysyessäni asiaa,hän sanoi vain niitä siellä enemmän tarvitsevansa,kameraa, parempia vaatteita.
        Hoidin kaiken kotona,pihatyöt,lapset ,oman työn ja odotimme sauna lämpimänä hänta viikonlopuksi kotiin.
        Hyvä kanssasisar, käy miestäsi katsomassa.Tee yllätysvierailu.
        Minulle avioliitto on pyhä asia. Sitä ei avioliitto ollutkaan miehelleni. Palkkasin yksityisetsivän ja kuinka ollakaan meille kotona selvisi,että hän menee toisen naisen asuntoon omalla avaimellaan ja kotona sanoo minulle,että olen hänen ainoansa.
        Ei tarvita kuin pieni flirtti tai kahvia ja pullaa, niin miehesi voi tehdä aviorikoksen.
        Käy hänen luonaan työpaikkakunnalla.Keskustelkaa miten hän voi torjua muiden naisten lähentelyt. Naiset ovat kiljuvia ja vaanivia petoja toisten naisten aviomiesten suhteen.He eivät kunnioita toisen kanssasisaren avioliittoa tai aviomiehiä.Näille naisille huorintekeminen on normaalia ja heille toisen omaan kajoaminen ei tuota tuskaa.
        Siskot, nouskaa taistoon.Menkää porukalla niiden naisten luo,jotka uhkaavat avioliitoanne, muuten tämä maa ei muutu.Huoraavat naiset tuhoavat toisten naisen avioliitot moneen sukupolveen. uskottomuus ja aviorikos vaikuttaa
        lapsiin tuleviin sukupolviin. Naiset, kunnioittakaa vanhaa hyvää kymmentä käskyä.ÄLÄ OTA TOISEN OMAA:

        Minun avioliitto tuhoutui.Heitin mieheni pihalle.Hän haki jätesäkit pihalta.Ei tavannut lapsiaan ensimmäisen vuoden aikana kuin 35 tuntia. lapseni ei halunnut isänsä tulevan ylioppilasjuhlaan. Toinen lapsi sanoi,ettei hänellä ole enää isää.
        Entä minä,MInä rakastan miestäni edelleen, kunnes kuolema meidät erottaa.

        Mene ja tarkista tilanne toisella paikkakunalla. Sinua muistaen ja mielessä tukien.


      • Maarit212

        Melkoisen lapsellista olla sitä mieltä, että ei se mun mieheni mutta ne huoraavat naiset....Eiköhän miehesi tehnyt itse oman valintansa. Ja houkutuksiahan on kaikkialla- avioliitossa olevat vaan päättävät, lähtevätkö niiden perään vai eivät. Olet kärsinyt kovasti miehesi uskottomuuden takia. Toivottavasti nyt jo elämä hymyilee... Kaikkea hyvää sinulle.


    • lonely75

      Meillä sama homma, 15 vuotta yhdessä ja reissu hommia miehellä siitä asti kun ensimmäinen lapsi syntyi, siis 10 vuotta. Aiemmin asia ei ole vaivannut, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, ettei jaksaisi aina olla yksin sekä isänä että äitinä lapsille, kun oikea isäkin on olemassa...

      • milloin loppuisi

        Mitenhän onkin saman laisia kohtaloita,vai mksi näitä pitäisi kutsua !Olemme oleet melki 20 vuotta saman katon alla, jatkuvasti n. 15. On käsittämätöntä, kun todella voisi nyt alkaa ajatella meidän omia juttuja, vauhti tuntuu kiihtyvän joka puolella muualla muttei oikeen kotona.on hyviä työtilaisuuksia,on sukulaisen auttamisia, aikuisten lasten paajaamista. Lapsenlapsen sai nyt itse,kyllä ajatusmaailma muuttui aivan toiseksi ! Minun lapsenlapsista kun oli kysymys, hyvä kun heidän jutteluunsa vastasi. Jotenkin en jaksa ymmärtää tuollaista asennoitumista. Puolestani olen pitänyt "hänen" lapset ja minun lapset samam arvoisina alusta lähtien. Ja kaikkien kanssa hyvät välit minulla onkin. Välillä tuntuu että haluan pois tästä yksinäisestä parisuhteesta, hän on viikon loputkin niin omissa ajatuksissaan etten viitsi kysellä/jutella paljon.Samoin väsymys näyttää olevan kova. Suunnitelmia oli aikaisemmin ja minä kun uskoin kaiken. Sitten aloin miettiä että taas lupaillaan sitä ja tätä ja kuitenkin tuonnempana on vain ne toiset ihmiset ketä autetaan ja paajataan. Nuoria on jelpattava elämän alussa mutta ei nyt sentään koko ikäänsä kun 30 kymppiä jo mittarissa jne. Olisi niin hyvä kun voisi jonkun kanssa puhella tuollaisia samoja asioita kokeneena. Toisaalta viihdyn yksin. Ymmärtänyt olen kaikkia. Mutta luulen etä rajansa kullakin.


      • Uramiehen vaimo
        milloin loppuisi kirjoitti:

        Mitenhän onkin saman laisia kohtaloita,vai mksi näitä pitäisi kutsua !Olemme oleet melki 20 vuotta saman katon alla, jatkuvasti n. 15. On käsittämätöntä, kun todella voisi nyt alkaa ajatella meidän omia juttuja, vauhti tuntuu kiihtyvän joka puolella muualla muttei oikeen kotona.on hyviä työtilaisuuksia,on sukulaisen auttamisia, aikuisten lasten paajaamista. Lapsenlapsen sai nyt itse,kyllä ajatusmaailma muuttui aivan toiseksi ! Minun lapsenlapsista kun oli kysymys, hyvä kun heidän jutteluunsa vastasi. Jotenkin en jaksa ymmärtää tuollaista asennoitumista. Puolestani olen pitänyt "hänen" lapset ja minun lapset samam arvoisina alusta lähtien. Ja kaikkien kanssa hyvät välit minulla onkin. Välillä tuntuu että haluan pois tästä yksinäisestä parisuhteesta, hän on viikon loputkin niin omissa ajatuksissaan etten viitsi kysellä/jutella paljon.Samoin väsymys näyttää olevan kova. Suunnitelmia oli aikaisemmin ja minä kun uskoin kaiken. Sitten aloin miettiä että taas lupaillaan sitä ja tätä ja kuitenkin tuonnempana on vain ne toiset ihmiset ketä autetaan ja paajataan. Nuoria on jelpattava elämän alussa mutta ei nyt sentään koko ikäänsä kun 30 kymppiä jo mittarissa jne. Olisi niin hyvä kun voisi jonkun kanssa puhella tuollaisia samoja asioita kokeneena. Toisaalta viihdyn yksin. Ymmärtänyt olen kaikkia. Mutta luulen etä rajansa kullakin.

        Minullakin on sellainen olo, että olen hyvin yksinäisessä parisuhteessa. Miehellä tulee ensin työ, ja sitten työ, ja sitten aikuiset lapset, joita on myös paljon jeesattava vielä, ja sitten ehkä minä. Meilläkin mies on viikonloppuisin ikäänkuin poissaoleva, ei tunnu olevan täysin läsnä elämässämme.

        Mitä jos antaisimme näiden miesten maistaa omaa lääkettään! Olen itse ainakin yrittänyt luoda omaa elämää mahdollisimman paljon. Minulla on monta hyvää ystävätärtä, joita tapaan ja on omia harrastuksia, ym. Mutta kyllähän sitä yhteistäkin menoa pitäisi olla. Säilyisi yhteenkuuluvuuden tunne. Tosin mieheni tuntuu olevan kivestä ja puusta, ei hän noteeraa, vaikka menisin kuinka paljon yksin jonnekin. Tai ei siis ainakaan näytä sitä, eikä ole kiinnostunut.

        Ja mitäs sanotte siitä, että kun hän sitten on kotona, ja jos vaikka seuraavana päivänä on varhainen nousu ja tiedossa tiukka päivä, hän haluaa nukkua toisessa huoneessa, tai sitten lähtee jo illalla sinne työpaikkakunnalleen. Ymmärrettävää toki, mutta silti olen vähän loukkaantunut. Koen itseni lähes häiriötekijäksi. Hänhän saa viettää viikossa jo monta hyvää yötä ihan yksikseen siellä toisaalla.

        Tässä ihan tarkoituksella sanoin miehelleni, että hänhän voisi olla koko viikon su-illasta pe-iltaan reissussa, ellei olisi valitettavasti hoidettava välillä asioita täälläkin päässä. Kyllä hän siihen sanoi, että tottakai hän haluaa tulla välillä kotiinkin käymään. Ja kyllä sen tiedän ja uskon, mutta välillä iskee pieni piru minuun, ja pitää vähän piikitellä.


      • milloin
        Uramiehen vaimo kirjoitti:

        Minullakin on sellainen olo, että olen hyvin yksinäisessä parisuhteessa. Miehellä tulee ensin työ, ja sitten työ, ja sitten aikuiset lapset, joita on myös paljon jeesattava vielä, ja sitten ehkä minä. Meilläkin mies on viikonloppuisin ikäänkuin poissaoleva, ei tunnu olevan täysin läsnä elämässämme.

        Mitä jos antaisimme näiden miesten maistaa omaa lääkettään! Olen itse ainakin yrittänyt luoda omaa elämää mahdollisimman paljon. Minulla on monta hyvää ystävätärtä, joita tapaan ja on omia harrastuksia, ym. Mutta kyllähän sitä yhteistäkin menoa pitäisi olla. Säilyisi yhteenkuuluvuuden tunne. Tosin mieheni tuntuu olevan kivestä ja puusta, ei hän noteeraa, vaikka menisin kuinka paljon yksin jonnekin. Tai ei siis ainakaan näytä sitä, eikä ole kiinnostunut.

        Ja mitäs sanotte siitä, että kun hän sitten on kotona, ja jos vaikka seuraavana päivänä on varhainen nousu ja tiedossa tiukka päivä, hän haluaa nukkua toisessa huoneessa, tai sitten lähtee jo illalla sinne työpaikkakunnalleen. Ymmärrettävää toki, mutta silti olen vähän loukkaantunut. Koen itseni lähes häiriötekijäksi. Hänhän saa viettää viikossa jo monta hyvää yötä ihan yksikseen siellä toisaalla.

        Tässä ihan tarkoituksella sanoin miehelleni, että hänhän voisi olla koko viikon su-illasta pe-iltaan reissussa, ellei olisi valitettavasti hoidettava välillä asioita täälläkin päässä. Kyllä hän siihen sanoi, että tottakai hän haluaa tulla välillä kotiinkin käymään. Ja kyllä sen tiedän ja uskon, mutta välillä iskee pieni piru minuun, ja pitää vähän piikitellä.

        Niimpä.Minustakin epämiellyttävää kun mies ei reagoi mitä arkipäivässä on menossa. Onko mielestään niin tärkeät omat asiat, ettei käestä tapahtumiin. Vai mikä tekijänä voi olla. Toisaalta en ole koskaan ollut kyljessä nyhjääjä, vaan halunnut myös sen oman tilan, jota hän ei, suuri ihme kyllä, alkuaikoina käsittänyt. Katson, ei niin suuria projekteja ole kyllä hänellä nyt menossa,etteikö ehtisi keskittyä kodin asioihin. Luottamus on jotenkin ollut aina kumminkin puolista, sen olen kokenut.Aikoinaan autoin iäkkäitä vanhempiani,tein kahtatyötä ja omat sekä hänen lapset olivat muuttamassa kotoa ja tuo pari suhde siinä.
        Tuolloin oli mahdollisuus vetäytyä/lähteä onneksi omaan rauhaan joinakin viikon loppuina. Nautin suunnattomasti noista vapaista luonnossa; yksin. Muutaman kerran sain selittää menettelyni syytä.Sittemmin nuo lomat ovat jääneet pois kuvioista ja olenkin ajatellut ottaa ne nyt jälleen "käyttöön".
        Ehkä miehet tuntevat olon turvalliseksi, tietäen puolison olevan kotosalla. Asiat rullaavat jne.Minun mieheni ottaa vielä mukaansakin hoitamattomia kotiasioita ja toimittaa ne reissunpäällä. Ja onhan niitä oikeasti niitä asioita, tiedän sen, vaan voisi joskus sanoa ei ihmisille, jäisi sekin aika meidän kesken.
        On tosi ettei mitkään ruikutukset kannata eikä ole mieltä riidelläkään. Tehdään kaikkea mistä itse välitämme, vaikkakin sitten vähän kauempana kodista ja kotiseudulta. - Mieheni saapuu tyhjään kotiin usempana viikonloppuna tänäsyksynä.


      • oli se aikaa
        milloin kirjoitti:

        Niimpä.Minustakin epämiellyttävää kun mies ei reagoi mitä arkipäivässä on menossa. Onko mielestään niin tärkeät omat asiat, ettei käestä tapahtumiin. Vai mikä tekijänä voi olla. Toisaalta en ole koskaan ollut kyljessä nyhjääjä, vaan halunnut myös sen oman tilan, jota hän ei, suuri ihme kyllä, alkuaikoina käsittänyt. Katson, ei niin suuria projekteja ole kyllä hänellä nyt menossa,etteikö ehtisi keskittyä kodin asioihin. Luottamus on jotenkin ollut aina kumminkin puolista, sen olen kokenut.Aikoinaan autoin iäkkäitä vanhempiani,tein kahtatyötä ja omat sekä hänen lapset olivat muuttamassa kotoa ja tuo pari suhde siinä.
        Tuolloin oli mahdollisuus vetäytyä/lähteä onneksi omaan rauhaan joinakin viikon loppuina. Nautin suunnattomasti noista vapaista luonnossa; yksin. Muutaman kerran sain selittää menettelyni syytä.Sittemmin nuo lomat ovat jääneet pois kuvioista ja olenkin ajatellut ottaa ne nyt jälleen "käyttöön".
        Ehkä miehet tuntevat olon turvalliseksi, tietäen puolison olevan kotosalla. Asiat rullaavat jne.Minun mieheni ottaa vielä mukaansakin hoitamattomia kotiasioita ja toimittaa ne reissunpäällä. Ja onhan niitä oikeasti niitä asioita, tiedän sen, vaan voisi joskus sanoa ei ihmisille, jäisi sekin aika meidän kesken.
        On tosi ettei mitkään ruikutukset kannata eikä ole mieltä riidelläkään. Tehdään kaikkea mistä itse välitämme, vaikkakin sitten vähän kauempana kodista ja kotiseudulta. - Mieheni saapuu tyhjään kotiin usempana viikonloppuna tänäsyksynä.

        Olin itse reissumiehen muijana vuosikymmeniä ja tarinanne on todella tuttua.Kyllä se valitettavasti on niin ,että he viettävät täydellistä kaksoiselämää. On turvallista olla se perhe ja koti kulissina jos maailma lyö korville ja on aina paikka mihin palata silloin kun ne nautiskelusuhteet kariutuu.Tämä voi olla kovaa tekstiä, mutta kyllä niissä ympyröissä on se miehen mitta että pystyy ja uskaltaa elää nautiskellen eli suhteita täytyy olla vähän joka paikassa muuten ei kuulu oikein joukkoon. Toiset lyhyempiä jotkut vuosikausia kestäviä.
        Se on niin kuvaan kuuluvaa etteivät he enää tunne edes tekevänsä väärin.
        Koti on vain se vierailupaikka enemmän he ovat kotonaan tuolla maailmalla. Me naiset olemme niin vastuuntuntoisia , että hoidamme kodin, lapset ja sen arjenpyörityksen, miehet tulevat, silloin kun se heille sopii.Viikon työn ja useampi iltaisen ravintolassa istumisen jälkeen ei enää jaksa kotona muuta kuin levätä ja vaimoltahan voi odottaakin hyvää huolen pitoa kun ollaan viikot poissa.Ei heille tule mieleenkään, että se vaimokin voi olla todella väsynyt ja kaivata aivan muuta kuin sitä passattavaa miestään makaamaan sohvalle.Jos vaimo yrittää muistuttaa tämän perhe oy:n velvollisuuksista niin työvelvollisuudet kutsuvat yhä enemmän eli viikonlopputöitä alkaa ilmestyä yhä enenevässä määrin.Kyllä se on totuus, että reissumiehien on todella vaikeata sopeutua takaisin normaaliin kotielämään edes eläkepäiville.Se on liian "pliisua elämää".
        Kyllä se on naiset niin, että itse meidän täytyy omasta hyvinvoinnista huolta pitää.Etsikää mahdollisuuksien mukaan itsellenne harrastuksia joissa saatte kontakteja muihin kanssasisariin ja voitte peilata sitä omaa elämäänne jos tuntuu, että seinät alkavat kaatua päälle siinä jatkuvassa perheen ja kodin yksin pyörityksessä.Ja ennenkaikkea, arvostakaa itseänne yksilöinä joilla on myös oikeuksia eikä vain velvollisuuksia.Ja niistä kannattaa aina silloin tällöin jollain lailla muistuttaa sekä itselle että kumppanille.Toistahan emme voi muuttaa vaan meidän itse on tehtävä muutoksia joilla voimme asioihin vaikuttaa.Masennuksen ei kannata antaa hiipiä elämään vaan heti kun huomaatte väsymyksen ja alakulon oireita, tehkää jotain mikä piristää.
        Turha on odottaa, että joku muu sen huomaa ja tekee jotain.Piristävää syksyä Teille kaikille.


      • reissarinkumppaniksi

        Valitettavasti moni reissumies menee kaksoielämään vieraine kumppaneineen. Toisilla on eri reissupaikkakunnilla vakiakat oottamassa. Miksi roikkua suhteessa, joka ei tyydytä. Miksi te naiset suostutte kotiorjiksi, joilla mies on passattava kotona joskus piipahteva kunniavieras.


    • Reissunainen minäkin

      ..että on meitä reissu työtä tekeviä naisiakin.
      Ja ei mielestäni tämä työ ole niin glamouria kuin sieltä kotoa katsottuna näyttää.
      Pitkät työpäivät , 12 tuntia on yleistä, ikuiset kolkot hotellihuoneet, tylsät aamiaiset.
      Kyllähän tätä voi kokeilla kenen polla kestää. Itse tänä vuonna 20 viikkoa reissussa ollut.

      • 2678

        Vaikka oletkin nainen,ja reissu hommissa ni samoin se läheisyyden kaipaus tuntuu sinunkin puserosi alla.Ja tilaisuuden tullen etköhän vain kokeile, jos kukaan ei nää. Sit se on vain se yks kerta ,tai jatkuu.Riippuu siitä kaverista?


    • kokemuksesta

      On se kumma, että naiset eivät halua ymmärtää sitä, että kun mies ei kotona tee muuta kuin lepää ja on omissa oloissaan ja lähtee sinne toiselle paikkakunnalle "hyvissä ajoin", niin silloin on miehellä toinenkin nainen ellei useampia, ei ihminen kone ole, joka jaksaa monessa paikassa olla läsnä. Herätkää ja nostakaa kissa pöydälle, ellei asiat muutu lähtekää elämään omaa elämää, ei sitä ainokaista elämää kannata tuollaiseen tuhlata. Koville se ottaa lähteä, mutta koville ottaa jääminenkin.

    • oppeliini1

      Hanki joku ystäväsi pariksi päiväksi lastenne seuraksi aina silloi tälloin ja mene miehesi luokse.
      Mutku on aina toitä, mutku lapset on pieniä, mutkun ei ole rahaa, mutkun ... kaikista noista voit sopia ( lapsenlikalle apuopetusta koulutehtävissä tai aikuiselle tarjoat ilmaisen siivouksen kerran kuussa, käytä rokuli tai kesälomapäiviäsi jne)

      Nyt voitte olla skypen kautta päivittäin yhteydessä miehesi poissaollessa.
      Lasten koululomien aikana menkää kaikki miehesi luokse muutamiksi päiviksi.

      Yhdessäolo teidän tapauksessa vaatii ylimääräisiä järjestelyjä, mutta ilmeisesti miehesi tyo on sen verran antoisaa ( teille kaikille) että se tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen.

    • siilinen

      Olen kyllä sitä mieltä näissä reissumiesten jutuissa, että iso pointti on tuohon suuntautumiseen se, millaista siellä kotona on, kun ollaan yhdessä. Eli toisinsanoen, kyllä mies tai nainen suhteessa pyrkii järjestämään asiat niin, että voidaan olla mahdollisimman paljon yhdessä jos se yhdessäolo oikeasi kiinnostaa ja taas sitten toiseen suuntaan.

      Tottakai on tilanteita, jolloin on oltava muulla paikkakunnalla töissä ja rekkamiesten tai lentoemännän ammatti yms, mutta noin ylipäätään.

    • Reissumiehenvaimo

      Sama meillä ukko reissuhommaa tekee ja pettänyt. Niistä selvitty ja jatkettu. Sovittu on ettei enää ole uskoton. Samoin tein selväksi jos on pakko käydä huorissa niin käy mahdollisimman kaukana kotoa ettei korviini tule. Ja itse kantaa vastuun ettei sairastuta. Tämä sopimus on mielestäni hyvä ja rauhoittaa mieltäni. Kyllä reissu hommia edelleen tekee ja se on pakko. Joten kyllä tekin selviätte. Sitten jos kaikki menee hyvin on eläkkeellä aikaa olla varmaan tarpeeksi yhdessä. Pieni kaipaus tekee hyvää suhteelle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe