kuvilta ampuminen

jouko

antakees hyviä vinkkejä miten teerien kuvilta ambuminen pitäisi kunniallisesti hoitaa? miten tulisi suhahdella ja näin pois päin, sekä ampumapaikasta ja kuvien asettelusta sekä ajankohdasta... kaikki mahdollinen on tervetullutta! kiitos

40

9466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SU huiiiiiiiiiiiii

      Elikkä varmin paikka olis soidinsuo jonne teeret kokoontuu soitimelle (syksyllä). Mieluiten semmonen aukea jota reunustaa joitakin mäntyjä tai näreitä. Sinne sitten sopiva passipaikka ja kuvat puihin ampuma etäisyydelle ja eikun kutsumaan. Suhauttelemaan oppii teeriä kuuntelemalla. Passiin kannattaa mennä jo pimeällä että kerkiää panna kuvat hollille H-hetki on vähän ennen auringon nousua.

    • Sabomnim

      Itse olen ampunut teeriä kuvilta korkean mäen päältä
      peltokin on hyvä paikka edellyttää jos pellolla käy teeriä. Jos suo on pieni ja keskellä metsää niin en menisi kyllä sinne mettälle. Sattumaa jos teeri tulee paikalle. Hae vaikka kirjastosta lintu cd tai kasetti ja kuuntele teeren suhautuksia. Joskus olen yllättynyt mitä kaikkea ääniä se suhauttelee "käytännöt kokemus". Ja saaliin suhteen toivottavasti et oo ahne. Paikasta riippuen voi rokottaa parvesta aika monta. Jotkut väittää että riistarosvojen hommaa. Ammun yleensä 1-3 syksyssä kuvilta. Sitten jätän teeret rauhaa ja keskityn hirvijahtiin. Kuvat voi olla vaikka seipään nokassa.

    • asa

      soidinsuon reunaan kuvat tikun nokkaan ja itse voi vaikka makkaraa paistella niiden alla. tulevat seuraksi. helppoa hommaa ja vaatii itsekuria ettei mene teurastukseksi.Yksittäiset linnut saattaa nuotiota väistää, mutta porukat/parvet ei tunnu välittävän yhtään mitään. tiedä sitten vähälintuisemmilla alueilla??? Soilla on tietyt paikat mitä linnut suosii ja ne kyllä selviää kunhan muutaman aamun suon laidalla seurailee.

    • jouko

      ilmeisesti oli huono keli hommaan tänään kun parvi lensi vaan kuvien ylitte... :´( = kova tuuli järveltä ja lievää vesisadetta. sitä kun ei aamuhämärissä oikein tiedä miksi se keli sitten loppujen lopuksi menee! eikä mannosen mettekään ole aina oikeassa.

    • vinkki sinulle

      Mene suolle. Puota housut alas. Tyonnä kuvan pää hanuriis. Pyllistä. Suhauttele. Heiluta käsiä. Saalista en takaa, mutta Niuvanniemeen vievät varmasti.

      • jouko

        täytyy kokeilla :) jos ei onnistu niin voit työntää oman pääsi aunukséén


      • että AUNUS
        jouko kirjoitti:

        täytyy kokeilla :) jos ei onnistu niin voit työntää oman pääsi aunukséén

        on karjalassa Vennään puolella, ei ilikiäisi lähteä sinne ast työnteleen.


      • jouko
        että AUNUS kirjoitti:

        on karjalassa Vennään puolella, ei ilikiäisi lähteä sinne ast työnteleen.

        kyllä tiedän tämän asian todellisen laidan -> ei muuta kun samettiteeri pepaan ja matkaan. luultavimmin joku iikori antaa kyyrin latan takaosassa jo oikeen kiltisti anelet


      • sonnimies
        jouko kirjoitti:

        kyllä tiedän tämän asian todellisen laidan -> ei muuta kun samettiteeri pepaan ja matkaan. luultavimmin joku iikori antaa kyyrin latan takaosassa jo oikeen kiltisti anelet

        Joukossa tyhmyys tiivistyy. Minusta tuntuu, että sinä Joppe, et saa yhtään lintua, korkeintaan kujakoppelon. Sinun ÄÖ;llä ei varmaankaan selviä, mikä se on. Ha, ha, ha, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


      • jouko
        sonnimies kirjoitti:

        Joukossa tyhmyys tiivistyy. Minusta tuntuu, että sinä Joppe, et saa yhtään lintua, korkeintaan kujakoppelon. Sinun ÄÖ;llä ei varmaankaan selviä, mikä se on. Ha, ha, ha, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

        sinä kuulut taas tähän kategoriaan koneen edessä pölyttyvät pullamuorit... mutta totuushan kato on se että jos kadulla nähtäisiin niin sulle selviäisi aika äkkiä kuka on metsästäjä ja kuka on saalis... :) eikä siihen mitään aseita tarvitse kuin korkeintaan sinun puoleltasi... mutta mutta rakas lihapullani, ammuin eilen korpimeton!


      • jouko
        sonnimies kirjoitti:

        Joukossa tyhmyys tiivistyy. Minusta tuntuu, että sinä Joppe, et saa yhtään lintua, korkeintaan kujakoppelon. Sinun ÄÖ;llä ei varmaankaan selviä, mikä se on. Ha, ha, ha, haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

        vain saamattomat molopäät piiloutuvat nimimerkin taakse. terveisiä mongoliasta vaan ^^


      • sonnimies
        jouko kirjoitti:

        vain saamattomat molopäät piiloutuvat nimimerkin taakse. terveisiä mongoliasta vaan ^^

        Eipä ole sinunkaan sukunimeä näkynyt. Näitä joukojaki (niin tyhmä nimi kuin onkin) on sentään muutamia satoja. Tuommonen joka nuin lapsellisia kyselee, ei saa korpimehtoa, vaan kehtoa, jossa äittä kiikuttelee. Tuti, tuti tuliko joukolta kuti.


      • jouko
        sonnimies kirjoitti:

        Eipä ole sinunkaan sukunimeä näkynyt. Näitä joukojaki (niin tyhmä nimi kuin onkin) on sentään muutamia satoja. Tuommonen joka nuin lapsellisia kyselee, ei saa korpimehtoa, vaan kehtoa, jossa äittä kiikuttelee. Tuti, tuti tuliko joukolta kuti.

        lähti peppuneitsyys jos et nulikka pidä suutasi soukemmalla ;) meinaan että sattuu. virtanen on sukunimeni ja ylpee siitä. sinun puolesta "kaupunkilainen-joka-ei-osaa-nuotiota tehdä" voin arvata että se on Perse, tai ranskalaisittain Persé, joka voi tuoda mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Perse


      • jouko
        jouko kirjoitti:

        lähti peppuneitsyys jos et nulikka pidä suutasi soukemmalla ;) meinaan että sattuu. virtanen on sukunimeni ja ylpee siitä. sinun puolesta "kaupunkilainen-joka-ei-osaa-nuotiota tehdä" voin arvata että se on Perse, tai ranskalaisittain Persé, joka voi tuoda mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Perse

        nyt muistanki! sinä oot se lahna-aunen avioton lapsi jonka isä harrasti närhen metästystä... kylläpä kyllä


      • sonnimies
        jouko kirjoitti:

        lähti peppuneitsyys jos et nulikka pidä suutasi soukemmalla ;) meinaan että sattuu. virtanen on sukunimeni ja ylpee siitä. sinun puolesta "kaupunkilainen-joka-ei-osaa-nuotiota tehdä" voin arvata että se on Perse, tai ranskalaisittain Persé, joka voi tuoda mieleen http://fi.wikipedia.org/wiki/Perse

        "nyt jouko lähti peppuneitsyys" näin sinä kirjoitit. meinasin kuolla nauruun. joko olematon "korpimetso" on syöty? hauskaa runkki-iltaa toivottaa SONNIMIES.


      • joo..
        sonnimies kirjoitti:

        "nyt jouko lähti peppuneitsyys" näin sinä kirjoitit. meinasin kuolla nauruun. joko olematon "korpimetso" on syöty? hauskaa runkki-iltaa toivottaa SONNIMIES.

        Minkälainen se sonnimies on? Niin, mahtaako olla mies, joka tykkää sonneista. Vai, onko sonneilla jotain mitä mies haluaisi itselleen. Kenties sonnimies on itsetunnon kohottamiseksi annettu nimimerkki. Tai, mahtaako olla peräti hanurimies. Joo, tai sitten tuntee vetoa lehmiin. Enpä tuota tiedä varmaksi, mutta aika hämärältä vaikuttava tyyppi kuitenkin.


      • jouko
        joo.. kirjoitti:

        Minkälainen se sonnimies on? Niin, mahtaako olla mies, joka tykkää sonneista. Vai, onko sonneilla jotain mitä mies haluaisi itselleen. Kenties sonnimies on itsetunnon kohottamiseksi annettu nimimerkki. Tai, mahtaako olla peräti hanurimies. Joo, tai sitten tuntee vetoa lehmiin. Enpä tuota tiedä varmaksi, mutta aika hämärältä vaikuttava tyyppi kuitenkin.

        kyseinen henkilö omaa epäilyttäviä piirteitä kyllä... esittämäsi faktat hänen mahdollisesta seksuaalisesta suuntauksesta voivat aivan hyvin pitää paikkansa :S mahtaakohan nimimerkin takana olla edes "mies", vai puhummeko nytten vain keskenkasvuisesta uhmaiän omaavasta pullamuorista? joka tapauksessa hän-oli-mitä-oli omaa puutteelliset tiedot ja taidot metsästyksestä eikä hänen pitäisi kertoilla täällä viehtymyksestään karjaeläimiin... vai mitä mieltä olet?


      • jouko
        sonnimies kirjoitti:

        "nyt jouko lähti peppuneitsyys" näin sinä kirjoitit. meinasin kuolla nauruun. joko olematon "korpimetso" on syöty? hauskaa runkki-iltaa toivottaa SONNIMIES.

        pistelehän vaan siellä landellas mummon sonneja kakkoseen "nimetön" (kaupunkilainen-joka-ei-osaa-nuotiota-tehdä)... :) joppelipippeli... lol penikka. oon sanonu nimeni nyt sun vuki


      • joo..

        Niin, et ole sitten saanut saalista tuolla konstilla? Kerrot sen niin elävästi, että varmaan olet monet monet kerrat yrittänyt. Tulee vaan mieleen, että eikös se hanuris ja kikkelis ole jo paleltunut ja vielä hahuri helkutin kipeä? Se on kyllä hyvä, että joku hoksasi viedä sinut sinne Niuvanniemeen, olis muuten voinut pitemmän päälle jäädä sinne suolle pers paljaana, puhumattakaan siitä mitä siellä hanurissa törröttää. Usko pois, että kyllä se pää vielä selkenee, tai ainakin toivossa on hyvä elää.


      • ei enää kyttäystä
        joo.. kirjoitti:

        Niin, et ole sitten saanut saalista tuolla konstilla? Kerrot sen niin elävästi, että varmaan olet monet monet kerrat yrittänyt. Tulee vaan mieleen, että eikös se hanuris ja kikkelis ole jo paleltunut ja vielä hahuri helkutin kipeä? Se on kyllä hyvä, että joku hoksasi viedä sinut sinne Niuvanniemeen, olis muuten voinut pitemmän päälle jäädä sinne suolle pers paljaana, puhumattakaan siitä mitä siellä hanurissa törröttää. Usko pois, että kyllä se pää vielä selkenee, tai ainakin toivossa on hyvä elää.

        Liian helppoa metsästystä. Mitä se antaa muutakuin saalista. Pitäisi uudelleen kieltää..


      • jouko
        joo.. kirjoitti:

        Niin, et ole sitten saanut saalista tuolla konstilla? Kerrot sen niin elävästi, että varmaan olet monet monet kerrat yrittänyt. Tulee vaan mieleen, että eikös se hanuris ja kikkelis ole jo paleltunut ja vielä hahuri helkutin kipeä? Se on kyllä hyvä, että joku hoksasi viedä sinut sinne Niuvanniemeen, olis muuten voinut pitemmän päälle jäädä sinne suolle pers paljaana, puhumattakaan siitä mitä siellä hanurissa törröttää. Usko pois, että kyllä se pää vielä selkenee, tai ainakin toivossa on hyvä elää.

        toivossa on hyvä elää sanoi lapamato -> olet paskainen lapamato. mitäpä sonnimiehelle muuta kuin nimimerkin kopsailua? ;) lolol saattaa olla että kohta loppu vastailu koska en pidä erityisesti klovneista, varsinkaan sellaisista jotka duunaa viattomia eläimiä (sonneja)


      • €r€-85
        jouko kirjoitti:

        toivossa on hyvä elää sanoi lapamato -> olet paskainen lapamato. mitäpä sonnimiehelle muuta kuin nimimerkin kopsailua? ;) lolol saattaa olla että kohta loppu vastailu koska en pidä erityisesti klovneista, varsinkaan sellaisista jotka duunaa viattomia eläimiä (sonneja)

        näköjään =D Pidä Jouko vaan puolesi. Maailmassa riittää aina noita keskenkasvuisia peukalonimijöitä jotka hädin tuskin erottavat tilhen punatulkusta. Ei niistä isommin väliä!


      • to_
        €r€-85 kirjoitti:

        näköjään =D Pidä Jouko vaan puolesi. Maailmassa riittää aina noita keskenkasvuisia peukalonimijöitä jotka hädin tuskin erottavat tilhen punatulkusta. Ei niistä isommin väliä!

        business!


      • jouko
        to_ kirjoitti:

        business!

        jea syytä vaan "sonnimiestä", joka ei edes tiedä mitä kanalinnustus on...


      • sonnimies
        jouko kirjoitti:

        jea syytä vaan "sonnimiestä", joka ei edes tiedä mitä kanalinnustus on...

        Oliko se olematon valekorpimehto hyvää? Minulla oli sinulle paljon hyviä vinkkejä metsästyksestä, mutta en viitsi antaa, koska sinä olet "niitä miehiä".


      • joo...

      • jouko
        joo... kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000011&conference=4500000000000762&posting=22000000019772747

        Vastaus odotellen? Vai menikö jauhot suuhun?

        hei muulimies! jaksa enää jauhaa paskaa lihapyörykän kanssa. mene syömään vaan lauantaipussiatai lauantaimakkaraa, minä teen herkullisen keiton saamastani metsosta. joku lähetti viestin että poiketaan aiheesta. niinpä minun osaltani se on ohi. jatka sinä lillerilalleri vaan jos saat siitä jotain boostia jatkuvasti heikentyvälle itsetunnollesi sokerihuurrutettujen murojen äärellä. toivottavasti ei nähdä koska se voisi olla paha sinulle :DD MORO (se on muuten jouko eikä joppe...)


      • joppelille
        jouko kirjoitti:

        hei muulimies! jaksa enää jauhaa paskaa lihapyörykän kanssa. mene syömään vaan lauantaipussiatai lauantaimakkaraa, minä teen herkullisen keiton saamastani metsosta. joku lähetti viestin että poiketaan aiheesta. niinpä minun osaltani se on ohi. jatka sinä lillerilalleri vaan jos saat siitä jotain boostia jatkuvasti heikentyvälle itsetunnollesi sokerihuurrutettujen murojen äärellä. toivottavasti ei nähdä koska se voisi olla paha sinulle :DD MORO (se on muuten jouko eikä joppe...)

        Minulle passaa hyvin että lopetetaan keskustelu. Viitsi tuommosen paskan kans kinata, joka ei tiedä mikä perse on, vaan pitää katsoa wikipediasta. Jos vastaan satut tulemaan, niin nykäsen sinut vetosolmuun ja pistän saapasvarteen. LOPPU!!!!!!!!!!!


      • TO_
        joppelille kirjoitti:

        Minulle passaa hyvin että lopetetaan keskustelu. Viitsi tuommosen paskan kans kinata, joka ei tiedä mikä perse on, vaan pitää katsoa wikipediasta. Jos vastaan satut tulemaan, niin nykäsen sinut vetosolmuun ja pistän saapasvarteen. LOPPU!!!!!!!!!!!

        BUSINESS!!


      • €r€-85
        joppelille kirjoitti:

        Minulle passaa hyvin että lopetetaan keskustelu. Viitsi tuommosen paskan kans kinata, joka ei tiedä mikä perse on, vaan pitää katsoa wikipediasta. Jos vastaan satut tulemaan, niin nykäsen sinut vetosolmuun ja pistän saapasvarteen. LOPPU!!!!!!!!!!!

        kyllähän mene nyt siitä lähetään liikkeelle että nää on mun maita että tohon viikko sitten tuli kaks saukkoo tohon rantaan ja teki siihen liukumäen tohon rantaan ja muija liukastu siihen ja saukot nauro mulle ihan päin naamaa JA MÄÄHÄN NE MYRKYTIN!


      • €r€-85
        €r€-85 kirjoitti:

        kyllähän mene nyt siitä lähetään liikkeelle että nää on mun maita että tohon viikko sitten tuli kaks saukkoo tohon rantaan ja teki siihen liukumäen tohon rantaan ja muija liukastu siihen ja saukot nauro mulle ihan päin naamaa JA MÄÄHÄN NE MYRKYTIN!

        kyll'h'n me siitä lähetään nyt liikkeelle että nää o mun maita että tänne o minkään luontokappaleen ihan turha tulla riehuun että muija sano viime kesänä ettei sais tyroksia polttaa pihalla että siitä tulee myrkkykaasua ja sehän nauro mulle ihan päin naamaa nii MÄÄ SEN MUIJAN MYRKYTIN!


      • sonnimies
        €r€-85 kirjoitti:

        kyll'h'n me siitä lähetään nyt liikkeelle että nää o mun maita että tänne o minkään luontokappaleen ihan turha tulla riehuun että muija sano viime kesänä ettei sais tyroksia polttaa pihalla että siitä tulee myrkkykaasua ja sehän nauro mulle ihan päin naamaa nii MÄÄ SEN MUIJAN MYRKYTIN!

        Kumma kun sinua ei ole pienenä kastettu kermassa ja annettu kissalle!


      • €r€-85
        sonnimies kirjoitti:

        Kumma kun sinua ei ole pienenä kastettu kermassa ja annettu kissalle!

        onko se pakko poiketa asiasta koko ajan! yhteisö on kanalinnustus!


      • tutustunu
        €r€-85 kirjoitti:

        onko se pakko poiketa asiasta koko ajan! yhteisö on kanalinnustus!

        metsämiehiin paljon aikaisemmin...


    • alfaQQ

      kaikkia joita kiinnostaa kuka, tai pikemminkin mikä sonnimies on, saavat tässä vastauksen kysymykseen: hän on taas näitä luonnonsuojelun ystäviä mitä täällä paljolti pyörii :) onnea vaan

      • sonnimies

        Yi 50 hirvenkaatoa, tuhansia kanalintuja. Sellainen on sonnimies, naiset tietää, mikä MIES!


      • mehtäläenen
        sonnimies kirjoitti:

        Yi 50 hirvenkaatoa, tuhansia kanalintuja. Sellainen on sonnimies, naiset tietää, mikä MIES!

        vitun tappimulkku sä ketää naisia kiinnosta, homo


      • sonnimies
        mehtäläenen kirjoitti:

        vitun tappimulkku sä ketää naisia kiinnosta, homo

        Kaikki on kiittääneet, jotka ovat sonnimiestä maistaaneet. Kaikki eivät heti kykene kiittämään,mutta laittavat kirjeen perään, ja pyytävät uusintaa. Semmoinen on sonnimies, saamamies. Hyvää runkki-iltaa sinulle.


      • voi.
        sonnimies kirjoitti:

        Kaikki on kiittääneet, jotka ovat sonnimiestä maistaaneet. Kaikki eivät heti kykene kiittämään,mutta laittavat kirjeen perään, ja pyytävät uusintaa. Semmoinen on sonnimies, saamamies. Hyvää runkki-iltaa sinulle.

        Ovatko he maistaneet kenties käsivartta, jalkaa, vai mitä? Varmaan kannibaaleja. Niin ja ei kai siinä syödessä aina muista kiittää. Kohta on poloisesta vain luut jäljellä. Ai niin, älä koita houkutella muita omaan runkki harrastukseesi, ei kaikkien tarvitse sillai värkätä.


      • sonnimies
        voi. kirjoitti:

        Ovatko he maistaneet kenties käsivartta, jalkaa, vai mitä? Varmaan kannibaaleja. Niin ja ei kai siinä syödessä aina muista kiittää. Kohta on poloisesta vain luut jäljellä. Ai niin, älä koita houkutella muita omaan runkki harrastukseesi, ei kaikkien tarvitse sillai värkätä.

        Otskossahan onkin jo kaikki. Luuseri mikä luuseri. Sonnimiehen ei tarvitse runkkailla, sillä NAISIA piisaa. Kaadoin muuten sunnuntaina 16-piikkisen. Oli jo kolmas kymppikerhoon lähtevä. Sellainen on sonnimies SAAMAMIES. PS vaihda keskiyöllä kättä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe