Primeran öljynkulutus

Olen kuullut että 04 vuosimallin 1.8 primera rupeaisi kuluttamaan öljyä noin 45 t:n paikkeilla.pitääkö paikkaansa?
Ilmianna
Jaa

16 Vastausta



On jo todettu keskusteluissa, että jossakin vaiheessa on markinoille päässyt erä autoja vääränlaisilla männänrenkailla. Osa on korjattu takuuseen, kun asiaa vaadittu. Öljynkulutus on alkanut melkolailla heti uudesta.

Kuitenkin, 'vahinko' koske siis vain jonkin tietyn ajanjakson malleja. Ilmeisesti juuri tuolloin 2004 tienoilla.

Oma 2002, 1.8, 100tkm ei vie öljyä tippaakaan.
Ja muutenkin tuo 1,8 on ollut markinoilla noin -98 -00 tienoilta alkaen ja valituksia niistä on tullut nimenomaan uudehkoista autoista. Äläkkä olisi noussut kyllä heti, jos koneen luonne olisi öljysyöppö...

Nissanin teki vain sen virheen ettei pistänyt takaisinkutsua ongelma-autoille. Nyt pilaavat sitten kaikkien moottorien maineen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Minulla on 1.8 ja 30t. ajettu,ei vie öljyä. (Ainakaan vielä) Käyttöön otto on 6/04. Tosin tuo ei kerro valmistuspäivää/erää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Primera kirjoitti:
Minulla on 1.8 ja 30t. ajettu,ei vie öljyä. (Ainakaan vielä) Käyttöön otto on 6/04. Tosin tuo ei kerro valmistuspäivää/erää.
Niitä liian pehmeitä männänrenkaita oli kesä -03:sta jonkun matkaa eteenpäin, ehkä -04 alkuun? Mikään ko. koneen luontainen ominaisuus öljynkulutus ei ole, se ei normaalisti vie yhtään öljyä, kuten ei mikään Nissanin valmistama kone. Typerää etteivät tosiaankin korjauttaneet noita takaisinkutsuna. Jos vie öljyä niin takuukorjaukseen, kyllä mulla ainakin korjattiin mukisematta ja siihen loppui kulutus (ei kuitenkaan heti vaan vasta n. 5000 ajettuna kun renkaat sopeutuneet koneeseen).
Kannattaa myös huomata, että ko. koneen öljytilavuus on erittäin pieni (2.5l) joten jo pienikin öljyn katoaminen näkyy mittatikussa (yleensä öljytilavuudet 4-4.5l).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vie yhtään kirjoitti:
Niitä liian pehmeitä männänrenkaita oli kesä -03:sta jonkun matkaa eteenpäin, ehkä -04 alkuun? Mikään ko. koneen luontainen ominaisuus öljynkulutus ei ole, se ei normaalisti vie yhtään öljyä, kuten ei mikään Nissanin valmistama kone. Typerää etteivät tosiaankin korjauttaneet noita takaisinkutsuna. Jos vie öljyä niin takuukorjaukseen, kyllä mulla ainakin korjattiin mukisematta ja siihen loppui kulutus (ei kuitenkaan heti vaan vasta n. 5000 ajettuna kun renkaat sopeutuneet koneeseen).
Kannattaa myös huomata, että ko. koneen öljytilavuus on erittäin pieni (2.5l) joten jo pienikin öljyn katoaminen näkyy mittatikussa (yleensä öljytilavuudet 4-4.5l).
Tiedän pari -05 mallista, jotka syövat öljyä.
Olisi mielenkiintoista tietää, joko ongelmasta on päästy eroon vai löytyykö -06 rekisteröityjä öljyä kuluttavia yksilöitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nassin kirjoitti:
Tiedän pari -05 mallista, jotka syövat öljyä.
Olisi mielenkiintoista tietää, joko ongelmasta on päästy eroon vai löytyykö -06 rekisteröityjä öljyä kuluttavia yksilöitä.
Kyselit, että onko Nissan kyennyt ratkaisemaan väitettyjen viallisten öljyrenkaiden ongelman.
Epäilen kyllä, ettei tässä ole kysymys öljyrenkaista, vaan suunitteluvirheestä, koska ongelmat näyttävät kasaantuneet kahteen koneeseen. Koneisiin QG18DE ja nyt uusimpana esimerkkinä QR25DE koneeseen. Samaa konetta on käytetty Euroopan ulkopuolella Primerassa QR25DD koneena. Vain puristussuhteessa eroa.

Tässä linkissä esimerkki, ettei öljysyöppöongelmasta ole Nissanilla päästy eroon.
Nämä autot ovat 2006 malleja.

http://www.nissanhelp.com/News/Nissan prepares for vehicle recall.htm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
akuite kirjoitti:
Kyselit, että onko Nissan kyennyt ratkaisemaan väitettyjen viallisten öljyrenkaiden ongelman.
Epäilen kyllä, ettei tässä ole kysymys öljyrenkaista, vaan suunitteluvirheestä, koska ongelmat näyttävät kasaantuneet kahteen koneeseen. Koneisiin QG18DE ja nyt uusimpana esimerkkinä QR25DE koneeseen. Samaa konetta on käytetty Euroopan ulkopuolella Primerassa QR25DD koneena. Vain puristussuhteessa eroa.

Tässä linkissä esimerkki, ettei öljysyöppöongelmasta ole Nissanilla päästy eroon.
Nämä autot ovat 2006 malleja.

http://www.nissanhelp.com/News/Nissan prepares for vehicle recall.htm
niiden valmistusmaa olekin sellainen, ettei näy Suomen markkinoilla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
akuite kirjoitti:
Kyselit, että onko Nissan kyennyt ratkaisemaan väitettyjen viallisten öljyrenkaiden ongelman.
Epäilen kyllä, ettei tässä ole kysymys öljyrenkaista, vaan suunitteluvirheestä, koska ongelmat näyttävät kasaantuneet kahteen koneeseen. Koneisiin QG18DE ja nyt uusimpana esimerkkinä QR25DE koneeseen. Samaa konetta on käytetty Euroopan ulkopuolella Primerassa QR25DD koneena. Vain puristussuhteessa eroa.

Tässä linkissä esimerkki, ettei öljysyöppöongelmasta ole Nissanilla päästy eroon.
Nämä autot ovat 2006 malleja.

http://www.nissanhelp.com/News/Nissan prepares for vehicle recall.htm
1.8 mootori.on porattu 1.6 lohkosta
kyllä ne ovat syöneet öljyä jo 2003 mallista
lähtien 2 autoa peräkkäin rikkinäisellä koneella
riitti merkkiä vaitamalla ongelma poistui
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nassin kirjoitti:
Tiedän pari -05 mallista, jotka syövat öljyä.
Olisi mielenkiintoista tietää, joko ongelmasta on päästy eroon vai löytyykö -06 rekisteröityjä öljyä kuluttavia yksilöitä.
Kyllä tuntuu löytyvän myös vuosimallissa 2006. Ajokilometrejä hiukan yli 70000 ja syä niin paljon että oli pakko viedä korjaamolle!!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
akuite kirjoitti:
Kyselit, että onko Nissan kyennyt ratkaisemaan väitettyjen viallisten öljyrenkaiden ongelman.
Epäilen kyllä, ettei tässä ole kysymys öljyrenkaista, vaan suunitteluvirheestä, koska ongelmat näyttävät kasaantuneet kahteen koneeseen. Koneisiin QG18DE ja nyt uusimpana esimerkkinä QR25DE koneeseen. Samaa konetta on käytetty Euroopan ulkopuolella Primerassa QR25DD koneena. Vain puristussuhteessa eroa.

Tässä linkissä esimerkki, ettei öljysyöppöongelmasta ole Nissanilla päästy eroon.
Nämä autot ovat 2006 malleja.

http://www.nissanhelp.com/News/Nissan prepares for vehicle recall.htm
Sylinterin seinämät on tehty aivan liian ohueksi,porattu 1.6 sen koneesta 1.8. Kuumetessaan sylinterit "vääntyvät banaaneiksi" ja alkavat falskata. Männänrenkaita vaihtammalla ongelma ei poistu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Omani ei syönyt öljyä sen sadan tonnin aikana, mitä ehdin sillä ajaa. Lisäysöljyä meni puoli litraa koko aikana.
Ilmianna
Jaa
Ei pidä paikkaansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
sillä raju öljynkulutus alkaa heti 3000 kilsan jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla Primera 1,8 vuosimalli 2005. Otettu käyttöön toukokuussa.
Öljyä alkoi kulua kun autolla oli ajettu n. 20000 km. Nyt ajettu 31000km ja auto öljynkulutusseurannassa. Kuluttaa tällä hetkellä noin 0,15 l / 1000km. Korjausraja on 0,5l / 1000km.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Primerani ( 1,8 ) on 03 -mallia, jonka öljynkulutus kasvoi tasolle 0,7 l/ 1000 km. Tällöin oli ajettu 58000 km.
Nyt moottorin männänrenkaat on vaihdettu uusiin takuukorjauksina.
Jään odottamaan, korjaantuuko vika.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olet aivan oikeassa öljynsyönnin suhteen itselläni v 2005 nissan primera 1,8 öljynsyönti alkoi ennen ensimmäistä huoltoa tuli vahingossa todettua, vaikka öljyt oli vaihdettu 2000
tikku ei kastunut 10000 autolla ajettu nyt 35000 syö noin 0.3-0.4l tuhannelle eli kaksi kertaa oman öljytilavuutensa huollon välillä, se hyväpuoli ei tarvi vaihtaa huollossa kuin suodatin koska öljy on jatkuvalla vaihdolla/kierrolla ei apua nissanilta pitää syödä 0,5 /1000km
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Primera P12 1,6l aivan täysi paska. Mootttorit ei kestä kuin 70000km ja sen jälkeen sylinterit soikeita. Älkää vaan kukaan ostako näitä paskoja sillä Nissan ei vastaa yhtään mistään takuuajan jälkeen vaikka kysymyksessä olisi selvä valmistusvirhe. Samaa moottoria on lieneen almerassakin joten kannattaa tarkkailla koska poikii käsille!!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Primeran öljynkulutus

Olen kuullut että 04 vuosimallin 1.8 primera rupeaisi kuluttamaan öljyä noin 45 t:n paikkeilla.pitääkö paikkaansa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta