Mistä johtuu alilämpö?

mko

Mittasin tänään kuumeeni kun oli vähän kurkkukipua varmuuden vuoksi. Mittari näytti 35.80 sellaisella digitaalisella ja sit perusmittari näytti n. 35.90.

Pitäiskö mun tehdä jotakin vai mistä tuo johtuu?

41

70502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsena alilämpöä

      Nimittäin 1950-luvulla minulla oli keuhkokuume (olin noin 10 vuotias). Kuumetta oli enemmän kuin mittari näytti ja hourailin. Se oli karmeaa. Siihen aikaan ei hevillä lasta viety sairaalaan. Penisiliini ei auttanut. Muistan kun lääkäri antoi uutta lääkettä (silloin uutta, muistaakseni). Se oli jotain aureomyciiniä (?). Sekoitettiin maitoon ja siitä tuli kuin suklaajuomaa. Lääkäri sanoi, että jos se ei auta, sitten pitää mennä sairaalaan. No, se auttoi, kuume hävisi ja meni alilämmön puolelle. Juuri ja juuri 35 astetta. Silloin lääkäri käski äitiäni viemään minut äkkiä ulos. Olin aika heikossa kunnossa, sairastin keuhkokuumetta pitkään. Minua työnnettiin potkurissa talvipakkasella. Näköjään siitä sitten paranin. Sitä en ymmärrä, mistä tuo alilämpö oikein tuli. Oliko lääke liian tehokasta? Katsoin äsken netistä tuosta alilämmöstä, ei sellaista kuulemma tunneta lääkäripiireissä?!

      • Minä.vaan.

        Lääkäripiireissä puhutaan alilämmöstä kun syvältä kehosta mitattu ruumiinlämpö on alle 35 astetta. Vakvammasta jäähtymisestä on kyse kun lämpö on alle 32 astetta ja alle 30 asteen korvilla alkaa hengenmeno olla mahdollista. Lievään alilämpöön riittää hoidoksi lämpöpeite, lisävaatetus ja lämmin juoma mutta vakavissa tapauksissa hoito on sydän-keuhkokone yms.


      • ihmetteleväinen

        "No, se auttoi, kuume hävisi ja meni alilämmön puolelle. Juuri ja juuri 35 astetta. Silloin lääkäri käski äitiäni viemään minut äkkiä ulos. Olin aika heikossa kunnossa, sairastin keuhkokuumetta pitkään. Minua työnnettiin potkurissa talvipakkasella. Näköjään siitä sitten paranin."

        Yleensä kylmässä - esim. kylmässä suihkussa - pitämistä käytetään silloin, kun kuume on kovin korkea (ylikorkea kuume on hengenvaarallinen sillä jotkut proteiinit saatavat muuttua lopullisesti joksikin muuksi jo hieman yli 40 asteen lämpötilassa). Siten tuo hoito alilämpötilanteessa tuntuu hyvin oudolta.

        Muistatkohan oikein? Jospa se viilennyshoito annettiin sen kuumeen aikana ennen alilämpötilannetta?


      • rippakoppa

        kun kerroin minulla olevan alilämpöä. Mitään alilämpöa ei ole olemassakaan.


      • wbr..
        rippakoppa kirjoitti:

        kun kerroin minulla olevan alilämpöä. Mitään alilämpöa ei ole olemassakaan.

        Suurin osa "alilämmöstä" johtuu fyysisen liikunnan vähyydestä. Paikallaan makaaminen laskee lämpötilaa ja liikkuminen nostaa (voi tulla hikikin).


      • ha
        wbr.. kirjoitti:

        Suurin osa "alilämmöstä" johtuu fyysisen liikunnan vähyydestä. Paikallaan makaaminen laskee lämpötilaa ja liikkuminen nostaa (voi tulla hikikin).

        mist sä ton oot repiny "kaikki tietävä"


      • n
        ihmetteleväinen kirjoitti:

        "No, se auttoi, kuume hävisi ja meni alilämmön puolelle. Juuri ja juuri 35 astetta. Silloin lääkäri käski äitiäni viemään minut äkkiä ulos. Olin aika heikossa kunnossa, sairastin keuhkokuumetta pitkään. Minua työnnettiin potkurissa talvipakkasella. Näköjään siitä sitten paranin."

        Yleensä kylmässä - esim. kylmässä suihkussa - pitämistä käytetään silloin, kun kuume on kovin korkea (ylikorkea kuume on hengenvaarallinen sillä jotkut proteiinit saatavat muuttua lopullisesti joksikin muuksi jo hieman yli 40 asteen lämpötilassa). Siten tuo hoito alilämpötilanteessa tuntuu hyvin oudolta.

        Muistatkohan oikein? Jospa se viilennyshoito annettiin sen kuumeen aikana ennen alilämpötilannetta?

        veikkaan että vietiin ulos sen takia että ihmiselle tulisi kylmä ja ruumiinlämpötila nousisi?


      • oonatar

        Minun lämpö on vaihdellut viimeisinä 34-34,8% ja olotila on tosi huono ja voimaton.Tämä "alilämpö"on vaivannut minua koko ikäni?


      • Anonyymi

        Vai ulos huh huh


    • on vähäinen happimäärä elim...

      Elimistössä happi on mukana palamisreaktiossa, ja kun sitä on tarpeeksi, lämpökin on riittävä.
      Sä voit tehdä testin ja mitata jojkapäivä ruumiinlämpös ja merkata ylös.
      Sit voit kokeilla magnesiumoksidin syömistä(luomtaistuotekaupasta MgO) esim yks tabletti päivässä veden kanssa Tai sitruunamehun(tehostaa reaktiota)
      vapauttaa elimistöön happea, eikä lihaksetkaan mene niin jumiin.
      Ja kun merkkaat lämpötilas jatkuvasti voit havainnoide itsestäsi onko magnesiumilla vaikutusta.Todennäköisesti on.

      • havaintoja

        Kehon lämpötila vaihtelee myös vuorkoausirytmin mukaan. Eli kannattaa mitata lämpö vähintään aamuisin, päivällä ja iltaisin, myös yöllä on hyvä mitata.

        Mittaus pitäisi suorittaa tarkasti samaan aikaan vuorokaudesta ja samalla välineellä. Kun laitat saadut tulokset ylös ja piirrät ns. lämpökäyrä josta nähdään sinun tilanteesi ja voidaan tehdä havainto keskivertoon. Jos käyrä on kovin poikkeava ns. normaalista, saattaa kehossasi olla jokin tulehdustila.

        Viikon ajan mittauksilla saa jo riittävää tietoa.

        Jos siis käyrä nousee ja laskee normaalin lämpökäyrän mukaan vaikkakin normaalin yläpuolella tai alapuolella on ylä-/alalämpösi vain ominaisuus joka sinulla on. Jos käyrä on poikkeava voi olla syytä tarkkailla esimerkisi verenpaineen ja sykkeen vaihteluita. Jotkin sisäelinten vajaa- tai liikatoiminnat saattavat aiheuttaa näitä poikkeamia.


      • suolat kohdalleen

        Mitä jos kärsii kuumasta. On verenpainetta ja rytmihäiriöitä, mihin on suositeltu magnesiumia.

        Onko jotain järkeä magnesiumin syönnistä, jos se nostaa kehon lämpöä?

        Sitten väitetään, että korkea syke johtuu natriumin puutteesta hikoillessa. Ja sitten käsketään verenpaine ihmisten vähentämään natriumia ja syömään mineraalisuolaa.


    • huoleton...

      Minun ruumiin lämpöni on melko usein 35.8-35.9. Etenkin aina sen jälkeen kun olen sairastanut flunssan ja kuumeen lämpöni laskee ensin alle 36 asteen ennen kuin palaa normaali-tasolle. Tosin normaali lämpönikin on vain hieman päälle 36 astetta, joten ehkä sekin vaikuttanee siihen, että lämpö laskee herkästi 35.8-35.9 asteeseen. En ole itse jaksanut huolestua asiasta.

      • alilämpöä

        joo juuri tossa oli 4 päiväää flunssaa ja nytten näyttäisi olevan paranemaan päin, niin normaalilämpöni on sen 36,6 ja nyt mittailin niin 35,8


      • Tiiuliiu
        alilämpöä kirjoitti:

        joo juuri tossa oli 4 päiväää flunssaa ja nytten näyttäisi olevan paranemaan päin, niin normaalilämpöni on sen 36,6 ja nyt mittailin niin 35,8

        Vai ei ole alilämpöä olemassa. Sitten ei kai ole vaarallista jos ruumiinlämpö laskee paljon normaalia alemmas. Mulla on ollut kuumeinen olo muutaman päivän ja kertaakaan ei ole lämpö noussut yli 35 asteen. Siinä 34,7 ja 34,9 välillä pyörii. Ihmettelen suuresti mistä tämä johtuu.


      • Lääkärit
        Tiiuliiu kirjoitti:

        Vai ei ole alilämpöä olemassa. Sitten ei kai ole vaarallista jos ruumiinlämpö laskee paljon normaalia alemmas. Mulla on ollut kuumeinen olo muutaman päivän ja kertaakaan ei ole lämpö noussut yli 35 asteen. Siinä 34,7 ja 34,9 välillä pyörii. Ihmettelen suuresti mistä tämä johtuu.

        Koita nyt uskoa, että alilämpöä ei ole olemassa kuin ainoastaan vaikeassa kilpirauhasen vajaatoiminnass. Kyseessä on normaalisti aina mittausvirhe. Ihosi voi olla vaikka 34 astetta, mutta ruumiinlämpösi on ja pysyy normaalissa. Tämä on useat kerrat todistettu tutkimuksissa, jossa henkilö nielee lämpöä mittaavan kapselin ja samalla mitataan lämpö esim kainalosta ja suusta. Todellinen lämpö on ollut esim. 36,6 mutta perinteisellä tavalla mitattuna lukemat ovat olleet vain 35-36


      • Anonyymi
        Lääkärit kirjoitti:

        Koita nyt uskoa, että alilämpöä ei ole olemassa kuin ainoastaan vaikeassa kilpirauhasen vajaatoiminnass. Kyseessä on normaalisti aina mittausvirhe. Ihosi voi olla vaikka 34 astetta, mutta ruumiinlämpösi on ja pysyy normaalissa. Tämä on useat kerrat todistettu tutkimuksissa, jossa henkilö nielee lämpöä mittaavan kapselin ja samalla mitataan lämpö esim kainalosta ja suusta. Todellinen lämpö on ollut esim. 36,6 mutta perinteisellä tavalla mitattuna lukemat ovat olleet vain 35-36

        Olipa jyrkkä ei ,mistä kyseinen tutkimus


    • samassa veneessä

      Minulla itsellä oli muutama vuosi normaali lämpö 36.5 ja yhtäkkiä se laski 35.5 se on nykyään minun normaali lämpö .Juttelin siitä lääkärin kanssa .Että mistä se johtui ,ei osannut vasta siihen .mut kehui vain et on joskus ihan normaalia tuollainen .ja nyt olen elänyt sen kanssa 5v

      • Vanha vilukissa

        Ruumiinlämpö on yksilöllinen ominaisuus, toiset ovat hieman ylilämpöisiä ja toiset ali. Itse kuulun niihin alilämpöisiin. Haitat, palelee herkästi, pitkän uinnin jälkeen 20C vedessä lämpö laskee alle 35C helposti eli hypotermian puolelle. Hyödyt, kun Suomen maassa riehui aasialasinfluenssa (1958) terve nuori seuratoverini kuoli kun hänen lämpö eli kuume oli liian monta päivää yli 41 -42 astetta. Omani pysyi 40C korkeimmillaankin.


      • e-k53
        Vanha vilukissa kirjoitti:

        Ruumiinlämpö on yksilöllinen ominaisuus, toiset ovat hieman ylilämpöisiä ja toiset ali. Itse kuulun niihin alilämpöisiin. Haitat, palelee herkästi, pitkän uinnin jälkeen 20C vedessä lämpö laskee alle 35C helposti eli hypotermian puolelle. Hyödyt, kun Suomen maassa riehui aasialasinfluenssa (1958) terve nuori seuratoverini kuoli kun hänen lämpö eli kuume oli liian monta päivää yli 41 -42 astetta. Omani pysyi 40C korkeimmillaankin.

        Minun kehonlämpöni on aikuisena aina ollut 35,6. Lapsuudesta en tiedä. Kun tunnen itseni oikein sairaaksi ja mittaan kuumeen, se on aina alle tuon "normaalin". Näin on ollut, mutta eipä kannata lääkäreille kertoa. "Onko mittari varmasti kunnossa? Onko mitattu monella mittarilla?" Mittareina olen käyttänyt monia ja aina olen mitannut kainalosta. Lienee eri lukemia, jos muualta mittaa.
        Nyt kuitenkin kirjoitan siksi, että viime viikot minulla on ollut toistuvasti mieletön hiki ja kaamea horkka vuorotellen. Lämmöt ovat hyvin vaihtelevat 33,4 - 35,6, ei siis kuumetta. Samalla herään usein yöllä siihen, että sydän tykyttää kuuluvasti. Minulla ei ole verenpainelääkitystä, syön 1 magnesiumin päivässä.
        Olen menopaussi-iässä ja hormonilääkitys on hoidossa.


      • Lääkärit

        Jos pitää lukemat paikkaansa niin sinulla on vakava kilpirauhasen vajaatoiminta


    • Upponalle...

      verenpainelääkkeistä. Tätä asiaa ei tietenkään lääkärit kerro, sillä verenpaineen laskiessa tavallisesti myöskin ääreisverenkierto heikkenee ja sen heikkenemisen huomaa jalkojen viileytenä ( varpaat toisinaan aivan kylmät ), samoin sormet . Tietyn ajan kuluttua verenpainelääkkeen otosta kylmyys tuntuu voimakkaimmin. Jos lääkettä ei ota muutamaan päivään, niin jälleen tuo kehon normaali lämpöisyys tuntuu. Kokeilkaa.

      • Upponalle,...

        normaali kehonlämpö palaa,kun jättää joksikin aikaa verenpainelääkkeen ottamatta.


    • kmysys

      tietääkö kukaan että kannattaako mennä lääkäriin, kun mittasin kuumetta ja mittari näyttää 34 ja pää räöjähtää...

      • e-k53

        Ymmärrän, alilämpöä ja päänsärkyä! Mulla on ollut samaa kauan ja menen nyt viikolla lääkäriin. Luulisitko, että liittyy influenssaan?


    • --------------------

      niinnnn

    • immuunipuol.heikkene

      ............... Immuunipuolustuksen mittari: Elimistön lämpö kainalosta mitattuna:
      Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon. Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 jaettu 5 on 36,48 C-astetta.

      36,40 - 36,80 C-astetta, jossa immuunipuolustus toimii normaalisti.
      36,00 - 36,40 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
      35,50 - 36,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
      35,00 - 35,50 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
      alle 35,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
      Huomioi nämä:
      - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta.
      - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä "näkyvä" tulehdustila!

      Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan prikulleen nämä määrätyt kolme tärkeintä probiootti bakteeria:
      1.(1.)Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      2.(2.)Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      3.(7.)Bifidobacterium - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3x1(suositus on 3x2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit - joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella "antibiootti-kuuri lla"!

      Alkuun-Up
      ..........................
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kolme_vaikutukseltaan_tarkeinta_bakteeria.html

    • 34,8

      Minulla mittari näytti 34.8 mitä tehdä ?

    • kide

      minulle sanottiin että alilämpö voi johtua kilpirauhasesta.Minulla on lämpöä normaalisti 34,2 - 34,8.Ja tähän liittyy kuumeinen olo.Pitäisikö olle huolestunut.?

    • Immuunipuol.heikkene

      ............jatkuu.
      Immuunipuolustuksen mittari: Elimistön lämpö kainalosta mitattuna:
      Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä. Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu vähintään(!) viiteen 2-3 tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon. Esimerkiksi: 35,9 36,6 36,5 37,1 36,3 jaettu 5 on 36,48 C-astetta.

      36,40 - 36,80 C-astetta, jossa immuunipuolustus toimii normaalisti.
      36,00 - 36,40 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
      35,50 - 36,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on keskivaikea.
      35,00 - 35,50 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
      alle 35,00 C-astetta, jossa immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
      Huomioi nämä:
      - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta.
      - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä “näkyvä” tulehdustila!

      Immuunipuolustustuksen vahvistamiseksi tarvitaan prikulleen nämä määrätyt kolme tärkeintä probiootti bakteeria:
      1.(1.)Lactobacillus asidophilus - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      2.(2.)Lactobacillus bulgaricus - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      3.(7.)Bifidobacterium - jonka saantisuositus on 2 miljardia bakteeria/vrk.
      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus on 3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit - joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti-kuuri lla”!
      Jatkuu........
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/#Immuunipuolustuksen_mittari_Elimiston_lampo_kainalosta_mitattuna_

      Ps. Vaara uhkaa kun keskilämpö tippuu alle 33C-asteen.

      • Verkkohyökkäys ja

    • Alilämpöä ei ole

      Alilämpö

      Lääkärikirja Duodecim
      29.12.2010
      sisätautien erikoislääkäri Pertti Mustajoki
      Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,8–37,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 16–18 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautiskierron keskivaiheella, kun munasolu irtoaa.

      Käsite hypotermia eli liian alhainen kehon lämpötila liittyy tilanteeseen, jossa ihminen on ollut pitkään kylmässä ja sen vuoksi ruumiinlämpö reilusti laskee. Normaalioloissa esiintyvää alilämpöä ei lääketiede tunne lainkaan.

      Jos lämpö on tavallista matalampi, yleensä syynä ovat mittausolosuhteet. Kainalolämpö on 0,6º alhaisempi kuin tarkempi peräsuolesta tai suusta mitattu lämpötila. Ero voi olla suurempi, jos kainalo on hikinen tai mittari ei laihuuden tai muun syyn vuoksi ole tiiviisti kainalossa.

      Alilämpö ei kuulu minkään sairauden oireisiin. Vaikka tavallista alhaisempi lämpötila olisi todettu moitteettomalla mittauksella, terveeksi itsensä tuntevan ihmisen ei pelkästään sen vuoksi tarvitse hakeutua lääkäriin. Hoitoon hakeutumisen määräävät mahdolliset muut samanaikaiset oireet.

      Lisää tietoa aiheesta ks. «Hypotermia (ruumiinlämmön lasku)»1.

    • aveonedo

      Mittasin äsken kainalosta mun lämmön ja se näytti 32,4. ei ole koskaan ollu noi alhanen, palelee vietävästi, ja en ole vilustattunu itseäni.

    • Neuvoja1
    • 12vpoikaa

      Olen 12v poika minulla on oli useasti alilämpöä minulla se johtui väsymyksestä esim treenin jälkeen ja ruokavaliosta lisäksi ihmisen normaali lämpötila on: 35.8-37.8 eli ei sulla kauheaa alilämpöä oo ei tuskin tarvi huolestua jos ok sama ku mulla toi ongelma

      • Neuvoja1

        Yksi neuvo; Älä heittele noin vaarallisia neuvoja!
        Alilämpö Ei todellakaan johdu väsymyksestä ja NORMAAALI- PINTALÄMPÖ(6x2h välein/6=keskiarvo) ON 36,4ast.C-36,8ast.C, joka on paras immuunijärjestelmän mittari.
        Pelkkä yksi mittaus kertoo ainoastaan juuri sen mittaushetken tilanteen!
        >>>Alle 32,0ast.C keskiarvolla tulee noutaja!! >Suosittelen huolestumaan!

        ...........jatkuu. Immuunipuolustuksen mittari=Vartalon PINTALÄMPÖ-kainalosta mitattuna:
        Kuume on osoitus siitä että immuunipuolustus toimii, mutta onko immuunipuolustus täysin kunnossa voidaan päätellä vartalon lämmöstä.
        Normaalilämpönä voidaan pitää 36,4-36,8 C-astetta, joka perustuu kuuteen noin 2-tunnin välein tehtyjen mittausten keskiarvoon/pv.
        Esimerkiksi: (34,9 36,0 35,7 35,6 34,9 35,1)/6=35,37C-astetta, eli on alilämmön puolella -1,03C-astetta!

        36,4 - 36,8C-astetta: immuunipuolustus toimii normaalisti.
        36,0 - 36,4C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on lievä.
        Huom! Tästä eteenpäin veritulpan vaara on todellinen-kun siihen liittyy stressi, tupakka, alkoholi, tyydyttyneen rasvan puute, D-vitamiinin(=väh.50ug/vrk) puute, jne.
        35,0 - 36,0C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on keski-vaikea.
        34,0 - 35,0C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on vaikea.
        33,0 - 34,0C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen on huolestuttava!
        32,0 - 33,0C-astetta: immuunipuolustuksen heikkeneminen voi olla kohtalokas!!!
        Huomioi nämä:
        - Mittaus on tehtävä samalla mittarilla kainalosta-oleskeltaessa huoneenlämmössä.
        - Mittaustulos voi olla virheellinen, jos potilaalla on mittauspäivänä "näkyvä" tulehdustila!
        Jatkuu.........

        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/tee-oiretestikvht-tee-immuunitestiimmuunijarjestelman-heikkeneminen/


    • Gangster5

      Wilma

    • Låmpö

      Mun normaalilämpötila on noin 35,7

    • Anonyymi

      32.3 eka mittaus ja toka 32.4 ja kolmas mittaus 32.3 ja kaveri koitti kaks kertaa samalla mittarilla 36.8 ja sisällä oltu kokoajan ,paska olo mut ei kuumetta ja paineet ok,,ja tätä tapahtuu parikertaa viikossa missä vika?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe