Chrysler 300M

Olisin kiinnostunut tietämään, että onko Chrysler 300M -mallissa minkälaisia tyyppivikoja. Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.
Ilmianna
Jaa

30 Vastausta



300M:ssä ei ole mitään isoja ja vakavia tyyppivikoja, sillä tekniikka ei ole upouutta vaan hiottu ensimmäisen sarjan LH-autoista (Vision, New Yorker). Muutamia tyypillisiä vikoja ovat olleet ikkunannostinongelmat, jarrujen nopea kuluminen, alustaäänet (kumipuslat koranluut) sekä joistain yksilöistä varsinkin runsaalle auringolle altistuttuaan halkeileva kojelaudan päällysmuovi.

Vaihdelaatikko on 300M:ssä läheistä sukua mm. Voyagereissa olevalle 41TE-laatikolle josta joillakin on huonoja kokemuksia. 300M:n 42LE-laatikko on tästä vahvistettu ja moottorin pitkittäisasennusta varten modifioitu versio. Loota on erittäin herkkä käytetyille nesteille, eli katso että auton huoltohistoria on kunnossa.

Seuraavat eivät ole 300M:n varsinaisia vikoja vaan vähemmän miellyttäviä ominaisuuksia:
- Rengasmelu on tuon kokoluokan autoksi melkoinen, ainakin niillä tosi kovarunkoisilla 16" ensiasennusrenkailla.
- Näkyvyys taakse on huono, koska perä on korkea. Auton mittoja on pyöreästä muotoilusta johtuen vaikeahko arvioida.
- Lähivalot ovat melko huonot, vaikkakin paljon paremmat kuin mm. edellissukupolven LH-autoissa sekä saman ikäisissä Voyagereissa.

Mutta mielestäni 300M tarjoaa silti reippaasti eniten vastinetta rahalle tuossa hintaluokassa:
- Tehoa on hulppeat 254hp (3.5L), mutta kulutus silti siedettävä
- Vakiovarustelu on loistava. Kaikissa Suomeen virallisesti tuoduissa 3.5L malleissa on upea nahkaverhoilu, 11 kajarin 360W Inifinity audio, lämmitetyt sähköllä liikkuvat penkit ja peilit, himmenevä taustapeili, automaatti-ilmastointi, ajotietokone, autostick, vetoluistonesto, sumarit, kauko-keskuslukko ja -takakontti jne
- Upea ulkonäkö ja sisustus, sisällä etenkin EL-valaistut mittarit ovat hienot
- Hyvä talvella (omistajien mukaan): tehokas lämmitys ja vakaa talviajokäytös
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Kiitos!
Tämä valaisi paljon! Tuolla jossain jenkkiautopalstalla oli myös tietoa että jos laittaa alleen Michelinin Pilotit niin rengasmelu myös pienenee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksu_78 kirjoitti:
Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl
Merkkivaraosat ovat ryöstöhinnoiteltuja, ilmeisesti hinnoittelu tapahtuu siirtämällä desimaalia yhdellä pykälällä oikealle.
Katso vaikkapa rockautosta ameriikan hintatasoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksu_78 kirjoitti:
Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl
Minkä ikäinen autosi on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ikäinen kirjoitti:
Minkä ikäinen autosi on?
00'
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Allekirjoitan edellisen vastauksen ( näemmä ) asiantuntemuksen . Talviautona, etenkin webastolla varustettuna toimii vaikka siperiassa, tosin kannattaa miettiä akun kuntoa !
Jakohihna syytä vaihtaa n. 120000 km välein. Jos alla vielä tosiaan alkuperäiset kleberit, turha marssia kauppaan kuin valintataloon, tilata kennattaa ensin. Helsingit hinnat, jos ei suhteita n. 25-30 % kalliimmat kun maa´kunnissa ?
Itsellä on ilmaantunut pientä fiksausta myös auton jäähdytysjärjestelmän kanssa 150000 km:n jälkeen , huoltoon upposi lähes tonni. Muuten en edes vaihtaisi 8 v. vanhaa 300 M mallia uuteen aku ankan 300 c malliin :-) johan tuo muistuttaa lähinnä jo japanilaisia autoja ! Itsellä muuten autotohtori jo kunnioittavasti ryki , kun mittasi yli 300 kw ;-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksu_78 kirjoitti:
Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl
jep.. tuohon pyöränlaakeriin 227€ varmaankin chrysler huollossa, mutta kun ostat us autovaraosaliikkeestä saat sen n.110€.Todella helppo vaihtaa koska laakeri ja pyöränapa ovat yhtenäisenä pakettina!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
parte kirjoitti:
jep.. tuohon pyöränlaakeriin 227€ varmaankin chrysler huollossa, mutta kun ostat us autovaraosaliikkeestä saat sen n.110€.Todella helppo vaihtaa koska laakeri ja pyöränapa ovat yhtenäisenä pakettina!
..sen "yhtenäisen paketin". Tämä tietysti mielekästä vain silloin, kun joku tiivistää laakerin niin halvalla ,ettei kustannus ole upouuden napa-paketin luokkaa !!
Esim. Saratogassa oli molemmilla puolilla edessä klappia laakereissa .Toiselta puolelta hiottiin laakerin kyljestä hiukkasen pois. Toisella puolella oli toisenlainen menettely ,en enää muista.
Hyvät tuli ,katsastus ok jo pari kertaa ,eikä myöskään tulleet liian tiukoiksi, että napa kuumentuisi ajossa !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksu_78 kirjoitti:
Auto on kyllä hieno ja mukava ajaa.
Huomattuja tyyppivikoja: Jarrutehoistin kiljuu nostettaessa jalka jarrulta. Moottori tiputtaa öljyä. Jarrut kuluvat nopeasti. Sisustan osat alkavat "natisemaan" ("japsivika").
Ajovalon polttimot ovat aika ikävät vaihtaa.

Varaosien hinnat aivan tähtitieteellisiä.
Juuri omaani vaihdettiin jarrut ja raidetangon päät. Olisi vaihdettu myös pyöränlaakerit, mutta...
Raidetangon pää: 118eur/kpl
Jarrulevyt: 160eur/kpl
Pyöränlaakerit eteen 227eur/kpl
tilasin jarrulevyt,palat ja käsijarrukengät South west tradesta ei maksanu kuin 350ekaikki yhteensä.asennutin tammer dieselissä eikä sekhän maksanu kuin199e
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ainakin sebrissä vm.06 runsaasti maalausvikoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mikään muu ei ole niin kallis, kuin vetokoukku.

500€ (jossain jopa 850€!), myyja sanoi, että johtosarjat tulevat tottakai mukaan [x]
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mitkä renkaat olisivat hiljaiset 300m?
Ilmianna
Jaa
Itsellä ollut yli 3 vuotta 300m, 3.5 vm-01.
Todella tyytyväinen olen autoon. Mittarissa 230 tuhatta josta itse ajanut noin 100 tuhatta. Tehoa todellakin riittävästi ja keskikulutus 8.3 l/100km. Iso ja turvallinen auto joka kääntää katseita. Vääntöä enemmän kuin monissa isoissa dieseleissä, siis todellakin 340Nm.
Ei mitään mainittavia vikoja, huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan. Ei ylimääräistä nitinää ja natinaa kuten muovijapseissa. Ainoat äänet kuuluu renkaista ja moottorista (miehekkäät!!) silloin kun reilusti "polkaisee". Aion pitää autoa vielä ainakin seuraavat 5 vuotta. Seuraava auto todennäköisesti 300C HEMI;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Hei!

Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo, varmana 8.3l... kirjoitti:
Hei!

Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?
kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kokemusta... kirjoitti:
kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)
oman 300m:n keskikulutus n. 5 vuoden seurannalla (ei ajotietokoneen mukaan ) 9,5l/100km
auto on pienemmällä kettinkikoeella l. kw/kg suhde huonompi
kerran kesässä pitemmällä reissulla kulutus jää alle 8,0l/km
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo, varmana 8.3l... kirjoitti:
Hei!

Löisin vetoa ettet pääse keskikulutuksessa alle 9l koskaan. Jos haluat tienata 5000€ niin testataanko?

Vastaa tähän viestiin jos haluat kokeilla, helppo 5000€ jos puheesi pitää yhtään paikkaansa... Ja keskikulutus mitataan sen mukaan mitä se tankista imee.

Tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 8.5l, joka on helvetin optimaali, kaupungissa 15l pintaan. Tehoa on joo, mutta kun auto painaa mitä painaa niin teho on hieno vain paperilla.

Miksei mieluummin vähän kevyempää autoa jossa HELVETISTI pienempi kulutus ja kiihtyvyys huom. parempi? Joku vastaa että "köyhät kyykkyyn", niin jos sitä rahaa on tuhlata bensaan niin prkl, niin miksi sitten ajaa jollain kyslerillä?
osta tojota eläkä valita täällä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kokemusta... kirjoitti:
kaverilla 300m,heitettiin helsingin reissu noin 350km keskikulutus 7,8l pienehköä ylinopeutta/tarpeen vaatiessa ohituksia.mutta tottahan se on että ajotyyli vaikuttaa eniten,jotkin ihmiset kun ei kertakaikkiaan osaa ajaa järkevästi(kaasu pohjassa edellä ajavan takapuskuriin ja liinat kiinni niin varmaan menee polttoainetta...)
Totta puhut. Meilläkin on llut jo vuosia 2003 mallinen 300M. Unelma auto on ollut. Jarrupalat on kerran vaihdettu. Ei mitään muuta.!!!!! PARHAITA AMERIKKALAISIA UUDEHKOJA AUTOJA!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pera69iii kirjoitti:
osta tojota eläkä valita täällä
Nimenomaan. Siskonmies osti tuollaisen Chryslerin ja ainakin sisältä sen laatutaso tuntui samalta kuin 80-luvun japseissa. Olin todella yllättynyt. Enää en ihmettele miksi jenkitkin ostavat euro- ja japsiautoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Räikkä kirjoitti:
Nimenomaan. Siskonmies osti tuollaisen Chryslerin ja ainakin sisältä sen laatutaso tuntui samalta kuin 80-luvun japseissa. Olin todella yllättynyt. Enää en ihmettele miksi jenkitkin ostavat euro- ja japsiautoja.
mielestäni tuo m on todella epäonnistunut malli kaikin tavoin.vasta 300 c oli onnistunut auto chrysleriltä,näyttävä ja erittäin ajettava,tilava edustusauto.

ja kun koneeksi on sattunut valitsemaan sen ainoan ja oikean,hemin,niin silloin käsissäsi on todella lupsakka pitkien matkojen kaveri.

m-malli kärsi lukuisista suuremmista ja pienemmistä vioista,mutta taas c-koppa näyttäisi olevan viattomampi,ainakin nämä kunnon koneella varustetut.

hintojen tippuminen c-sarjassa tekee jo monelle hemin hankkimisen ihan toteutettavaksi ajatukseksi.tuohan alkaa jo olla todella sopivassa hintaluokassa,jos vaikka etsii itselleen mukavaa käyttistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
crysyllä ajoa kirjoitti:
mielestäni tuo m on todella epäonnistunut malli kaikin tavoin.vasta 300 c oli onnistunut auto chrysleriltä,näyttävä ja erittäin ajettava,tilava edustusauto.

ja kun koneeksi on sattunut valitsemaan sen ainoan ja oikean,hemin,niin silloin käsissäsi on todella lupsakka pitkien matkojen kaveri.

m-malli kärsi lukuisista suuremmista ja pienemmistä vioista,mutta taas c-koppa näyttäisi olevan viattomampi,ainakin nämä kunnon koneella varustetut.

hintojen tippuminen c-sarjassa tekee jo monelle hemin hankkimisen ihan toteutettavaksi ajatukseksi.tuohan alkaa jo olla todella sopivassa hintaluokassa,jos vaikka etsii itselleen mukavaa käyttistä.
Eihän tuota möhkyrää voi tyylikkääksi sanoa millään. Joka suhteessa epäsuhtainen, maskista kylkiprofiiliin - vähän kuin jokin Rolls-Roycen paappamalli neuvostotyyliin :P
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tukseedo kirjoitti:
Eihän tuota möhkyrää voi tyylikkääksi sanoa millään. Joka suhteessa epäsuhtainen, maskista kylkiprofiiliin - vähän kuin jokin Rolls-Roycen paappamalli neuvostotyyliin :P
laite kun vähän photoshoppailee.22"kromit alle,auto tonttiin,valkoista helmiäistä pintaan ja semisti tummiksi modatut pleksit.

harmi kun ei budjetti salli vielä sellaisen ostoa.hinnat jo alkaa onneksi tulemaan mukavasti alaspäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
crowling chrysler kirjoitti:
laite kun vähän photoshoppailee.22"kromit alle,auto tonttiin,valkoista helmiäistä pintaan ja semisti tummiksi modatut pleksit.

harmi kun ei budjetti salli vielä sellaisen ostoa.hinnat jo alkaa onneksi tulemaan mukavasti alaspäin.
ajelin onnelisena 300m muutaman vuoden ja sit koeajamatta vaihto 300c jonka uutena ostin, oli aikamoinen pettymys kun tuntui että olisi jollain mersulla ajellu, ei vakautta ei pehmeyttä, aivan kuin euroauto, edelleenkin sillä mennään, onhan se komea ulkoapäin, mut ens viikolla vaihtuu kakkosauto taas 300m, se vaan on niin paras...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
300M 3.5L 02 paras auto minkä olen koskaan omistanut. Urheilullinen, keulasta häijyn-näköinen, tehokas, edustava, erinomainen ajaa, räyhäkät äänet, katseen kääntäjä, kestävä- voisin kehua vaikka kuinka paljon Chrysleriä ja en enää ikinä suhaa muilla kun jenkillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oikein!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minkäslainen kyyti 300M:ssä on? Onko pehmeä ja heijaava, niinkuin jenkeissä pitää olla vai tärähtääkö montut, mukulakivet ja raiteiden ylitykset niskaan asti?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
En tiiä 300M:stä mutta Visionissa ainakin mukava erillijousitus ja n. 100 kg vähemmän painoa , vääntöä yli 300 nm kiihtyy kivasti tilaa on, pensankulutus kohtuullinen , näkyvyys taaksekin hyvä, .... tähän asti ollut positiivinen yllätys.
Nopeasti lämpiää vaikkei edes lohkolämppäriä..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla on Vision ollut n 6 v. Jarruja on laitettu, akku ja laturi, öljyjä vaihdettu, myös tehostajaan, vaikkei ehkä pakko olisi ollut, mutta ei ainakaan haittaa ole. Umpiot on huonot, vaikea saada uusia.! Muuten vain ajelua autolla. Olen ajanut n 150000 km - 200000 km itse autolla. Nyt on 342000 km. Tuulilasi on kallis, Katsastuksessa käskivät vaihtaa, ei kuitenkaan haittaa mitään.!
Ilmianna
Jaa
Olen ajatellut vaihtoa 300 M peliin. kanssa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Chrysler 300M

Olisin kiinnostunut tietämään, että onko Chrysler 300M -mallissa minkälaisia tyyppivikoja. Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta