Mikä kestoikä Hdi koneella?

Pösömies

Onko kokemusta, kuinka paljon Peugeot Expert 2,0 Hdi:llä ajaa ilman koneremonttia?(tai Scudolla ja Jumpyllä)

Nyt on mittarissa 320 tuhatta. Käy nätisti, eikä kuluta öljyä. Huollan säännöllisesti ja ajan taloudellisesti.

33

33358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakumatti

      tiedän HDi2.0-koneen(Citroen Jumpy) jolla ajettu ilman remontteja yli 500000km ja edelleen ajossa lähes päivittäin.
      Hdi-kone kestää hyvin ,jos lähtee rauhallisesti ja lopettaa ajon rauhallisesti.On myös tapauksia,joissa koneremonntti on tehty 20000-40000km ajolla.PSA-kone hajoaa,jos kylmää konetta huudatetaan jatkuvasti huippukierroksilla.

      • ajettu

        "tiedän HDi2.0-koneen(Citroen Jumpy) jolla ajettu ilman remontteja yli 500000km ja edelleen ajossa lähes päivittäin."

        On paljon ajettu. Jumpyyn tuli Hdi kone vuonna 2001.
        Tarkoittaa siis n. 100000km vuodessa. Onhan se mahdollista, mutta kuitenkin..


      • 2001
        ajettu kirjoitti:

        "tiedän HDi2.0-koneen(Citroen Jumpy) jolla ajettu ilman remontteja yli 500000km ja edelleen ajossa lähes päivittäin."

        On paljon ajettu. Jumpyyn tuli Hdi kone vuonna 2001.
        Tarkoittaa siis n. 100000km vuodessa. Onhan se mahdollista, mutta kuitenkin..

        Omassa nyt 406 000km ei syö öljyä, 15 tkm välein 5W/50 synteettinen ollut vaihtoväliltään.


      • mikey74
        ajettu kirjoitti:

        "tiedän HDi2.0-koneen(Citroen Jumpy) jolla ajettu ilman remontteja yli 500000km ja edelleen ajossa lähes päivittäin."

        On paljon ajettu. Jumpyyn tuli Hdi kone vuonna 2001.
        Tarkoittaa siis n. 100000km vuodessa. Onhan se mahdollista, mutta kuitenkin..

        itellä jumpy 2,0 HDI vm2000 että???


    • Jiniz

      Kyllä HDi kestää mekaanisesti siinä missä muutkin. Harmina ovatkin muut viat.

      • minulla on

        Minulla on auto, jossa on 2.0 HDi diesel. Kerroppa minkälaisia vikoja siinä on ollut harmina, jos luulet tietäväsi!


      • Jiniz
        minulla on kirjoitti:

        Minulla on auto, jossa on 2.0 HDi diesel. Kerroppa minkälaisia vikoja siinä on ollut harmina, jos luulet tietäväsi!

        Hihnapyörän vulkanointi ei kestä. Citroen tai Peugeot foorumien mukaan 60000-300000km. Nyttemmin hihnapyörät kuulemma korvattu kestävemmillä, minulla ei ole faktaa. Sähköinen polttoaineen siirtopumppu kilahtaa varottamatta n. 200000 km:ssa. Päävirtakaapelin pääliitin vanhemmissa malleissa hapettuu ja aiheuttaa virtakatkoksia. Muutoin hyvä kone. Muissa koneissa muita murheita HDi:ssa ainakin nämä. Omassani oli lisäksi omituinen sähkövika, jota ei saatu korjattua. Mutta sitä vikaa on turha yleistää, koska kukaan ei ollut kuullut sellaisesta aikaisemmin.


      • Pösömies
        minulla on kirjoitti:

        Minulla on auto, jossa on 2.0 HDi diesel. Kerroppa minkälaisia vikoja siinä on ollut harmina, jos luulet tietäväsi!

        Ne tyyppiviat ovat näissä ekoissa Hdi malleissa vulkanoitu hihnapyörä. Uudemmissa on parannettu versio, mutta se ei sovi vanhaa versioon.
        Polttoainepumppu on toinen murhe. Sekin on kaiketi uudemmissa toisen mallinen.
        Sitten Hdi on ronkeli polttoaineen epäpuhtauksille. Paineensäädin, tai paineen tunnistin alkaa vikuroida.
        Siinä ne sitten kaiketi ovatkin. Yhdestä yksilöstä on ainakin kanteen tullut halkeamia. Liekö sitten ajotavalla ylikuumentunut.


      • nuo samat viat
        minulla on kirjoitti:

        Minulla on auto, jossa on 2.0 HDi diesel. Kerroppa minkälaisia vikoja siinä on ollut harmina, jos luulet tietäväsi!

        kun edelliset kertoivat, polttoainepumppu ja hihnapyörä 200tkm. Eikä sitten muuta. Uskomaton peli.


      • Pösömies
        nuo samat viat kirjoitti:

        kun edelliset kertoivat, polttoainepumppu ja hihnapyörä 200tkm. Eikä sitten muuta. Uskomaton peli.

        Kiitos vahvistuksesta.
        Elikä nyt sitten tavoitteena on 500 tuhatta täyteen.
        Tuumasin vaan, jotta kannattaako 350 tuhannessa enää tehdä isompaa huoltoa. Ilmeisesti kannattaa.
        Vaihdatan siis jakohihnan, kaikki rullat (muistaakseni 3 kappaletta), vesipumpun ja varoiksi siivapyörän. Hintaa tulee varmasti tuollaiset 700€ tai ylikin osineen. Toisaalta koppa on lähes ikuinen. Ei näytä ruostuvan mistään, eikä minkäänlaista kolinaa edes alustasta.
        Massasinkin sen aikoinaan, vaikka massausliikkessä sanottiin että "turhaa työtä ei tuo malli ruostu"
        Tuli ainakin vielä hiljaisemmaksi.


      • varmuuden vuoksi
        Pösömies kirjoitti:

        Kiitos vahvistuksesta.
        Elikä nyt sitten tavoitteena on 500 tuhatta täyteen.
        Tuumasin vaan, jotta kannattaako 350 tuhannessa enää tehdä isompaa huoltoa. Ilmeisesti kannattaa.
        Vaihdatan siis jakohihnan, kaikki rullat (muistaakseni 3 kappaletta), vesipumpun ja varoiksi siivapyörän. Hintaa tulee varmasti tuollaiset 700€ tai ylikin osineen. Toisaalta koppa on lähes ikuinen. Ei näytä ruostuvan mistään, eikä minkäänlaista kolinaa edes alustasta.
        Massasinkin sen aikoinaan, vaikka massausliikkessä sanottiin että "turhaa työtä ei tuo malli ruostu"
        Tuli ainakin vielä hiljaisemmaksi.

        koska se alkaa pitämään helinää tai sen kaltaista ääntä ennen rikkoontumistaan. Sitten rupeaa hankaamaan jakopään koppaan mutta puhutaan aika monesta sadasta kilometristä. Sitten kun on hangannut aikansa niin koppa menee puhki. Siinä on kuitenkin aikaa korjauttaa se.
        120tkm välein hihna ja kiristysrullat niin aina pelaa. Nuohan on nykyään vakiohommia melkein joka autossa.


      • Pösömies
        varmuuden vuoksi kirjoitti:

        koska se alkaa pitämään helinää tai sen kaltaista ääntä ennen rikkoontumistaan. Sitten rupeaa hankaamaan jakopään koppaan mutta puhutaan aika monesta sadasta kilometristä. Sitten kun on hangannut aikansa niin koppa menee puhki. Siinä on kuitenkin aikaa korjauttaa se.
        120tkm välein hihna ja kiristysrullat niin aina pelaa. Nuohan on nykyään vakiohommia melkein joka autossa.

        Sitä hihnapyörää kylläkin olis tarkoitus tutkailla ensin ja vaihdetaan jos tarvis.
        Olen kyllä tietoinen krahinoista ym. On myös tapauksia missä hihnapyörä on hajonnut ilman mitään varoitusta. En tiedä mitä se rikkoo mennessään, mutta saattanee tulla kalliiksikin.


      • mieleen yllättäin
        Pösömies kirjoitti:

        Sitä hihnapyörää kylläkin olis tarkoitus tutkailla ensin ja vaihdetaan jos tarvis.
        Olen kyllä tietoinen krahinoista ym. On myös tapauksia missä hihnapyörä on hajonnut ilman mitään varoitusta. En tiedä mitä se rikkoo mennessään, mutta saattanee tulla kalliiksikin.

        että onkohan ilmastoidussa Hdi:ssä erilainen hihnapyörä ja jos on niin mitähän se maksaa. Voisi ehkä olla kestävempi. Täytyypäs ottaa selvää.

        Lämpimämmissä maissa kuten Englannissa, Espanjassa ja Ranskassa hihnapyörät kestävät kauemmin kertovat tutut. Auttaisikohan talveksi pohjapelti asiaa? Tekisi hyvää tuon koneen lämmön osalta kanssa ja öljyistä haihtuisi vesi ja polttoaine paremmin pois.

        Tietty täytyy muistaa että polttoainepumppu ja hihnapyörä ovat aika vähän 200tkm:lle. Mm. Volkkarien kytkimistä on kuulunut aika paljon tarinaa...


      • Pösömies
        mieleen yllättäin kirjoitti:

        että onkohan ilmastoidussa Hdi:ssä erilainen hihnapyörä ja jos on niin mitähän se maksaa. Voisi ehkä olla kestävempi. Täytyypäs ottaa selvää.

        Lämpimämmissä maissa kuten Englannissa, Espanjassa ja Ranskassa hihnapyörät kestävät kauemmin kertovat tutut. Auttaisikohan talveksi pohjapelti asiaa? Tekisi hyvää tuon koneen lämmön osalta kanssa ja öljyistä haihtuisi vesi ja polttoaine paremmin pois.

        Tietty täytyy muistaa että polttoainepumppu ja hihnapyörä ovat aika vähän 200tkm:lle. Mm. Volkkarien kytkimistä on kuulunut aika paljon tarinaa...

        Hihnapyörriä on erilaisia parannettuja versioita, mutta ne eivät valitettavasti sovi näihin vanhempiin Hdi koneisiin.
        Ilmastointi vaikuttanee ainakin hihnan kulkuun. Mahtoiskohan ilmastoitu olla just hieman uudempi malli, eli sitä kautta kehittyneempi hihnapyöräkin.

        Kyseiseen malliin tarkoitettu maskinsuoja on mulla paikallaan kesät talvet, eli siellä alimmassa aukossa. Lämmöt pysyy kyllä kohdallaan kärryäkin vedettäessä. Jotkut laittavat kovimmilla pakkasilla siihen yläritiläänkin vaikka Elmu kelmua, mutta itse en ole kokeillut. Kellowebastolla saa aika hyvin alkulämmityksen. Kylmillä ilmoilla saatan jättää Webaston päälle pienten taukojen ajaksi ja kylmäkäynnistystä ennen laitan Webaston päälle puoleksi tunniksi. Tarkoitus ei ole niinkään lämmittää sisätiloja vaan konetta. Jos puhallinta ei laita pyörimään, niin Webastoon riittä virtaa ainakin viisinkertaisen ajan. No ei se kuitenkaan varmaan tuota hihnapyörää lämmitä, josta oli puhe.


      • citikka04
        Pösömies kirjoitti:

        Hihnapyörriä on erilaisia parannettuja versioita, mutta ne eivät valitettavasti sovi näihin vanhempiin Hdi koneisiin.
        Ilmastointi vaikuttanee ainakin hihnan kulkuun. Mahtoiskohan ilmastoitu olla just hieman uudempi malli, eli sitä kautta kehittyneempi hihnapyöräkin.

        Kyseiseen malliin tarkoitettu maskinsuoja on mulla paikallaan kesät talvet, eli siellä alimmassa aukossa. Lämmöt pysyy kyllä kohdallaan kärryäkin vedettäessä. Jotkut laittavat kovimmilla pakkasilla siihen yläritiläänkin vaikka Elmu kelmua, mutta itse en ole kokeillut. Kellowebastolla saa aika hyvin alkulämmityksen. Kylmillä ilmoilla saatan jättää Webaston päälle pienten taukojen ajaksi ja kylmäkäynnistystä ennen laitan Webaston päälle puoleksi tunniksi. Tarkoitus ei ole niinkään lämmittää sisätiloja vaan konetta. Jos puhallinta ei laita pyörimään, niin Webastoon riittä virtaa ainakin viisinkertaisen ajan. No ei se kuitenkaan varmaan tuota hihnapyörää lämmitä, josta oli puhe.

        Moro,mulla hajos tuo hihnapyörä 50tkm kohdalla
        tästä nykyisestä vm-04,entisessä kesti 150tkm,
        saa nähdä korvaako takuu,osalla pitäs olla kolme vuotta,yks ruiskutussuutin piti vaihtaa,alkoi vuotamaan läpi tietokone ei antanut käynnistää autoa vaikka kuin starttas,että sellasta.


      • Jo toinen Expert
        citikka04 kirjoitti:

        Moro,mulla hajos tuo hihnapyörä 50tkm kohdalla
        tästä nykyisestä vm-04,entisessä kesti 150tkm,
        saa nähdä korvaako takuu,osalla pitäs olla kolme vuotta,yks ruiskutussuutin piti vaihtaa,alkoi vuotamaan läpi tietokone ei antanut käynnistää autoa vaikka kuin starttas,että sellasta.

        Minulla on Expert -05, johon tuli syksyn huollon jälkeen kylmäkäynnistysvaikeuksia ja vikaa ei ole löytynyt Pösöhuollossa. Auto ei lähde käyntiin vaikka on yön roikassa kuin nykäsemällä jos pakkasta on päälle kaksikymmentä. Startti pyörittää kyllä hyvin, mutta moottori ei yritäkään käyntiin.Onko kenelläkään olut vastaavaa ongelmaa?


      • Scudisti
        Jo toinen Expert kirjoitti:

        Minulla on Expert -05, johon tuli syksyn huollon jälkeen kylmäkäynnistysvaikeuksia ja vikaa ei ole löytynyt Pösöhuollossa. Auto ei lähde käyntiin vaikka on yön roikassa kuin nykäsemällä jos pakkasta on päälle kaksikymmentä. Startti pyörittää kyllä hyvin, mutta moottori ei yritäkään käyntiin.Onko kenelläkään olut vastaavaa ongelmaa?

        Vaikka vastaus vähän myöhässä niin ihmettelin omassa sitä että jos enemmän kun tarkalleen -15C niin ei vaan käynnisty. Jos lämpimämpää niin heti lähtee sillä siunaamalla. Eli oli hehkuvika. Hetken kesti selvittää kun pakkasessa on pirullista mittailla. Uudet tulpat, releen kansi auki ja kärkien puhdistus sekä herkistys.


      • pökötillä
        Jiniz kirjoitti:

        Hihnapyörän vulkanointi ei kestä. Citroen tai Peugeot foorumien mukaan 60000-300000km. Nyttemmin hihnapyörät kuulemma korvattu kestävemmillä, minulla ei ole faktaa. Sähköinen polttoaineen siirtopumppu kilahtaa varottamatta n. 200000 km:ssa. Päävirtakaapelin pääliitin vanhemmissa malleissa hapettuu ja aiheuttaa virtakatkoksia. Muutoin hyvä kone. Muissa koneissa muita murheita HDi:ssa ainakin nämä. Omassani oli lisäksi omituinen sähkövika, jota ei saatu korjattua. Mutta sitä vikaa on turha yleistää, koska kukaan ei ollut kuullut sellaisesta aikaisemmin.

        nykyisellä pösölläni ajettu 315000,
        mitään mainitsemistasi vioista ei ole ollut,
        eikä edellisissäkään pösöissäni


      • niinsehdiparanee

      • Jumpy

        Minulla oli Pösö Expert...1998
        ajoin sillä hyvin lyhyitä matkoja. Moottorista meni kannentiiviste 250 00km. Kytkin Vaihteisto hajos 240 000 kohdalla. Talvella ei saanut millään käyntiin...ei auttanut hehkujen vaihto.
        Vika oli ruiskutuspumpussa.....siellä joku stefa viallinen. Sai ilmaa......merkkiliike ei saanut kuntoon. Piti viedä erikoisliikkeeseen.


      • Anakonda67
        pökötillä kirjoitti:

        nykyisellä pösölläni ajettu 315000,
        mitään mainitsemistasi vioista ei ole ollut,
        eikä edellisissäkään pösöissäni

        Itsellä hdi koneella ajettu 513 000 ja mitään isompaa ei ole ollut. Ahtopaineen solenoidi rintapellissä piti vaihtaa. N.50€ ja 20min. Aiheutti moottorin vikatilan.


      • Anonyymi
        mieleen yllättäin kirjoitti:

        että onkohan ilmastoidussa Hdi:ssä erilainen hihnapyörä ja jos on niin mitähän se maksaa. Voisi ehkä olla kestävempi. Täytyypäs ottaa selvää.

        Lämpimämmissä maissa kuten Englannissa, Espanjassa ja Ranskassa hihnapyörät kestävät kauemmin kertovat tutut. Auttaisikohan talveksi pohjapelti asiaa? Tekisi hyvää tuon koneen lämmön osalta kanssa ja öljyistä haihtuisi vesi ja polttoaine paremmin pois.

        Tietty täytyy muistaa että polttoainepumppu ja hihnapyörä ovat aika vähän 200tkm:lle. Mm. Volkkarien kytkimistä on kuulunut aika paljon tarinaa...

        Älkää hyvät ihmiset sekoittako mitään V.A.G tai Mersun ongelmia näihin hyviin ja toimiviin autoihin. Kaikki moottorit saa hajotettua ruokottomalla ajolla. Kuitenkin 2.0 Hdi (tai Fiatissa JTD) on yksi parhaita tämän kokoluokan koneita, käykin nätisti ja on pieniruokainenkin vielä. Aivan sama , onko vanhempi tai uudempi. Huollot ajallaan ja silmät ja korvat auki niin ei juuri murheita tule. Samoissa autoissa voi verrata ainoastaan 2.2 HDI:n kanssa (joka on kumma kyllä Fordin kehittämä kone). Siinä kaksi konetta joissa ei juuri murhetta tule kunhan keulassa ei lue Ford (eri pumppu).
        Mersuja on ollut sen verran ettei enää ikinä tule yhtään meidän nurkkiin sohlaamaan.
        Aikanaan olin vankkumaton Transporter /LT kuski mutta kun menivät pilaamaan ne molemmat niin nyt on pysytty ranskattarissa ja kyytikin on paljon parempaa. Huollon ajaksi sain lainaan uudehkon Trp.n mutta se oli kuin olisi sahapukilla koittanut ajaa ja laiskakin vielä. Kyllä äkkiä muistin , miksi siirryin Peugeot/Citroen kantaan. Kokemusta on.


    • yrittäjä

      Minulla on 02 vuoden mallinen Expert .Käytettynä ostin ajettu105tkm. Nyt on mittarissa180tkm.harminaon ollut "etupää. Joka katsastukseen on pitänyt joku nivel aina uusia. Onko vika kuskissa vai onko kyseessä merkki vika?

    • Pösölä

      Hei ! Minulla Expert 1.9 D koneella ajettu 260 tkm . Mitä mieltä olette tämän koneen kestävyydestä vai joko on vaihdon aika ?

      • Anonyymi

        Ilman turboa kestää nättiä ajoa maailman tappiin asti. Turbokoneet (1.9) ei ole kaikki oikein
        kehuja saaneet. Ainakin Berlingosssa tuo 1.9 vapaasti henkäilevä dieselkone kestää helposti 500000. Kiire ei saa olla minnekään. Jos on kiire, osta 2.0 HDI tai 2.2 HDI.
        Itsellä on 2013 mallinen (ei vielä pissapurkkeja murheena) 163 hp. 2.0 HDI Pösö Expertti, eikä
        tarvi jäädä jalkoihin mutta rauhallisella ajolla kyyti on uskomattoman pehmeää ja hiljaista.
        Aivan toisesta maailmasta kuin Sakasalaiset kivireet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman turboa kestää nättiä ajoa maailman tappiin asti. Turbokoneet (1.9) ei ole kaikki oikein
        kehuja saaneet. Ainakin Berlingosssa tuo 1.9 vapaasti henkäilevä dieselkone kestää helposti 500000. Kiire ei saa olla minnekään. Jos on kiire, osta 2.0 HDI tai 2.2 HDI.
        Itsellä on 2013 mallinen (ei vielä pissapurkkeja murheena) 163 hp. 2.0 HDI Pösö Expertti, eikä
        tarvi jäädä jalkoihin mutta rauhallisella ajolla kyyti on uskomattoman pehmeää ja hiljaista.
        Aivan toisesta maailmasta kuin Sakasalaiset kivireet.

        Mikäs tuo "pissapurkkimurhe" on selkeämmällä diagnoosilla kerrotuna?


    • turbo

      voiko 2 litrast viritää

    • Expertillä ajeleva

      Kyllä nyky PSA koneilla ajelee vaikka 1mlj km. Itsellä on 670000km ajettu 2.0 Hdi koneella oleva Expert vm 2000, moottorille ei ole tehty mitään remonttia. Autolla tulee ajettua n.150km päivässä 75km suuntaansa työmatkaa.Öljyä ei tarvitse lisätä vaihtovälillä 15000km.Eihän auto ole kovin kuuma talvella mutta kyllä siinä tarkenee.
      Alatukivarret on auton heikoin kohta, oilisiko liian hennot auton keulapainoon nähden.

    • Citicca

      Kaikki HDI moottorit voi virittää ja on jopa suotavaa, sen verran hengetöntä on meno ja polttoainetta kuluu tolkuttomasti. Jumperin 5-vaihteinen kesyin malli on niin lyhyeksi välitetty että kone huutaa 3000rpm jo satasen vauhdissa ja saat polkea sitä silti siihen kuin vanhaa hiacea (vakiona alle 200nm vääntö, viritettynä 270nm, n. 30% tehoa). Itsellä autosta on pimahtanut kaikenlaista sähköosastolta alle 250t ja taas on telakalla näistä syistä, moottori kyllä kestää jos huoltaa ja huolehtii, sähköt kun on by Fiat. Auto vm 2005. Ps kannattaa tarkistuttaa liukuoven pohjakotelointi, tuli vedet astinlaudan läpi...

      • Citicca

        Niin ja auto on Citroen Jumper 2.0 ja viritetty alle 15t ajettuna..


    • peugeotmies

      peugeotin 2.0 hdi 110 hv on tosi luja ei kuluta edes 500 tkm ajettunakaan öljyä että tarvitsee lisätä, on ollut useampia. Tuo hihna pyörä kuten sitä värinänvaimentimeksi kutsutaan joutuu uusimaan n 200 tkm välein joihinkin malleihin voi laittaa tönkön pyörän mutta laturin tehon vuoksi sitä ei suositella vrt autot joissa laturissa vapaakytkin. Lisäksi polttoaineen eri anturit voivat aiheuttaa "de-pollution" eli au taito voi tipahtaa vikasietotilaan mutta ei jätä kuitenkaan tielle, silloin tulee eteen (huonot liitokset) tai korkeapainepunpun vika eli pumpun päässä ole paineventtiili voi pettää, punppu aika kallis suomessa mutta euroopasta edullisesti niitä vähän käytettynä, ehkä yleisin syy korkeapainepumpun hajoamiseen on väärä polttoaine kuten tankkaus vaikka bensalla, yksi kerta riittää ei hajoa välttämättä heti riippuu miten raakaa (kuivaa) polttoainetta on saanut läpi menemään. muuten aivan idioottivarma kone onpa sitten expertissä, 406 tms

    • paljonkestää

      Jaa, velimies ajaa Citikkaa juppia 1998 vm. Kilometrejä yli 600 000. Kone kestää. Tosin huoltaa sitä, eikä revitä. Nyt tuli kytkinremppa, 100 000 välein jakohihna.
      Lämppärinsäätimessä jotain ongelmaa, mutta kertoi laittaneensa kalliin osan tilalle kytkimen molemmille nopeuksille ja toimii.

    • Pösöke

      Omalla Expertillä HDI 2001 niin tuli 380Tkm täyteen niin meni kone kori olisi ollut tosi kovakoppainen kun oli aikoinaan timat-ruostekäsittelyllä tehty. Alkoi jäähdytysnetettä rumppailla paisarissa lopulta se meni palopuolella neste autolla ajeli konevikaisena 2v kepeesti kunnes se leipoi lopullisesti. Kansivikoja näyttää joissain esiintyvän itselle tule sellainen kapine. muuten pelasi ok ei mitään isompia remojntteja ollut eikä öljyä konesyönyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe