Marzine

Postfafen

Marzine/Postfafen

Okay siis voiko noita ostaa helposti apoteekista?
Mikä on hinta?
Paljonko kannattaa noita ottaa?
Jos ottaa pienen määrän niin kuinka paljon silloin?
Minkäläinen olo?
Kuinka pitkään se kestää ja näkyy?
Onko mitään muita varoituksia?

25

24225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pavosen heska

      Ei kannata ottaa, tulee vaan paska olo.

    • nickrequired

      kuten tiedät on tuo matkapahoinvointiin, tosin autossa tapahtuvaa pahoinvointi reagtiota ei poista, mutta muuten nimensä veroinen!!!

      Siinä on jotain samanlaista ainetta kuin hullunkaalissa. (noin muistelen) googlaappa vähän minkälaisia vaikutuksia tuolla kasvilla on ja mietit sitten uudestaa.

      Tunnetun rok bändin kitaristi kertoi aamulla kokemuksistaan jotka olivat MUKAVIMMAT mitä olen tuosta aineesta kuullut: oli pyytänyt vessankorkkimattoa bändiinsä bäsistiksi. kertoi että kamalaa oli koko yö muutoin.

      Polta mieluummin pilvee

      • marsu

        "Siinä on jotain samanlaista ainetta kuin hullunkaalissa."

        Marsut (eli Marzine-lääke) ovat antihistamiineja, eikä niillä ole mitään tekemistä villikaalin tai hulluruohon tai daturan kanssa.

        Postafen on toinen ilman reseptiä myytävä matkapahoinvointilääke, mutta se ei toimi mitenkään vaikka vetäisi parikin pakettia. Joitakin muitakin antihistamiineja löytyy (esim. Zyrtec), mutta nekään eivät toimi.

        Tuolla on melko kattava tietopaketti antihistamiineista, joka marsujen kohdalla on validia tietoa:
        http://www.erowid.org/pharms/dimenhydrinate/dimenhydrinate_faq.shtml

        Kyllä noista tulee ihan siistejä visuaaleja silmät auki. Silloin kun kokeilin, näkyi mm. samanlainen läpinäkyvä lonkero jollainen on The Abyss -elokuvassa. Myös aidon näköiset ihmiset ja eläimet ovat tyypillisiä, ne tunnistaa hallusinaatioksi viimeistään siinä vaiheessa kun tulevat kohti ja hyppäävät rintakehästä läpi.
        Välillä kun laittoi silmät tiukasti kiinni (siis jossain ulkona kalliolla istuessa), ympärillä näkyi vain lautaseinät ja lauteet joilla istui ja saunan kiuas.


      • nickrequired
        marsu kirjoitti:

        "Siinä on jotain samanlaista ainetta kuin hullunkaalissa."

        Marsut (eli Marzine-lääke) ovat antihistamiineja, eikä niillä ole mitään tekemistä villikaalin tai hulluruohon tai daturan kanssa.

        Postafen on toinen ilman reseptiä myytävä matkapahoinvointilääke, mutta se ei toimi mitenkään vaikka vetäisi parikin pakettia. Joitakin muitakin antihistamiineja löytyy (esim. Zyrtec), mutta nekään eivät toimi.

        Tuolla on melko kattava tietopaketti antihistamiineista, joka marsujen kohdalla on validia tietoa:
        http://www.erowid.org/pharms/dimenhydrinate/dimenhydrinate_faq.shtml

        Kyllä noista tulee ihan siistejä visuaaleja silmät auki. Silloin kun kokeilin, näkyi mm. samanlainen läpinäkyvä lonkero jollainen on The Abyss -elokuvassa. Myös aidon näköiset ihmiset ja eläimet ovat tyypillisiä, ne tunnistaa hallusinaatioksi viimeistään siinä vaiheessa kun tulevat kohti ja hyppäävät rintakehästä läpi.
        Välillä kun laittoi silmät tiukasti kiinni (siis jossain ulkona kalliolla istuessa), ympärillä näkyi vain lautaseinät ja lauteet joilla istui ja saunan kiuas.

        Mistäköhän on jääänyt niin vahva mielikuva että näin olisin jostain lukenut, (en netissä), etten vieläkään haluaisi tunnusta olevani väärässä joten en voikkaan sanoa muuta kuin:

        "Syklitsiini on histamiini H1 reseptorin antagonisti, joka kuuluu piperatsiiniluokkaan ja jolle on tyypillistä alhainen väsyttävyys. Sillä on antikolinergisiä ja antiemeettisiä ominaisuuksia."

        ja

        "Metabolia:Syklitsiinin N-demetyloitu johdannainen, norsyklitsiini, on syklitsiinin metaboliitti. Norsyklitsiinillä on vain vähän antihistamiinivaikutusta (H1) verrattuna syklitsiiniin ja sen puoliintumisaika plasmassa on noin 20 tuntia. Yhden 50 mg syklitsiiniannoksen jälkeen, miesvapaaehtoiselta 24 tunnin aikana kerätystä virtsasta löytyi vain alle 1% otetusta annoksesta."

        mukaan linkkurainen

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/186490.shtml

        ps. jotenkin näin lukemani mielestäni meni, että tuossa jotain hyvin samantapaista kuin mitä tuo hullunkaalin jokin vaikuttava alkaloidi.
        Yllä mainitusta hepreasta en tajua mitään.

        paitsi tiedän että tuo metabolia on jotenkin aineen elimistössä tapahtuvasta hajoamisesta kertova sivistys sana. korjatkaa jos olen vääräsä.


    • nickrequired

      - voi ostaa, markoissa oli öbaut 20 (muistaakseni)
      -ei yhtään mutta olonsa saa ikäväksi jo 7kpl mutta silloin oli wellcome joku valmistajana, tuo voi olla miedompi - vahvempi (kysy apteekista) ;P 5 oli vähän 10 paljon.
      -olo yleensä todella ikävä. (et nuku seuraavana yönä)
      -kesto tuon yön, myös kokeneelta itseltään olen kuulut aika rankoista FlasBackeistä eli uusuituvista kokomuksista, joita aineesta tullut.

      myös tuttavinen löytämisestä joita ei muut näe on lukuisia kokemuksia, kuten myös tuo hullunkaali.

    • noita..

      olen paketin olen aikoinaan vetässyt.eipä ihmeempiä vaikutuksia,lieviä hämähäkin
      verkko kuvioita näkyi siellä täällä,
      eikä mikään hyvä olo muistaakseni.
      ei kannata ottaa.

      • nickrequired

        Jotkut on saanut jo 7kpl ilman alkoholia ihan "tripit" tosin nuoria olivat ja olin silloin.
        tuo basistin haeskelu tapahtuo paketellisen jälkeen
        joten riippunee mistä roikkunee


    • pfizer boikottiin

      Älkää pelatko terveytenne kanssa. Marzinella voi oikeasti päästä lähes hengestään. Polttakaa pilveä, syökää päivänsiniä, mutta käyttäkää marzinea vain siihen mihin se on tarkoitettu.

    • Bleg104242

      Te jotka haukutte Marzinea... en näe mitään syytä miksei sen käyttäminen psykedeelinä olisi järkevää... Marzinen LD50 on vasta jossain 500mg painokiloa kohden. Syklitsiini on antikolinerginen aine, eli pahoinvointiin auttaa rentouttamalla vatsan pehmeitä lihaksia ja sitten keskushermostoon vaikuttaa hidastamalla asetyylikoliinin (välittäjäaine) toimintaa. Lukekaa
      http://de1.erowid.org/pharms/dimenhydrinate/dimenhydrinate_faq.html
      jos haluatte hyviä ohjeita siitä miten Marzinen ja muiden samankaltaisten antihistamiinien viihdekäytössä voi onnistua. Set & settingit kuntoon, tietoisesti ajattelee että ainoa asia joka voi vahingoittaa minua on minä itse. Kaikki "huonot" Marzine tripit ovat lähtöasetelmiltaan olleet huolimattomia (10 tablettia suoraan naamariin baarissa hetken mielijohteesta, jne). Marzine tuottaa erittäin todentuntuisia halluja, joten kotona pysyminen on lähes pakollista. Se, että Marzine on OTC-lääke, (reseptivapaa) ei tee siitä yhtään huonompaa kuin muistakaan.

      • mixtuura

        Mielenkiintoista!
        Ite olen muutamia kertoja buustannut Marzinella alkon vaikutusta, kun alkoon en saisi koskea ja vaihtoehdot on aika hiton vähissä - onko kellään muuten ehdotuksia päihdettä viihdekäyttöön kun jätetään alko,laittomat aineet ja respalääkkeet pois? Yks yskänlääke on hyvä, mut tekee pahaa pakille.
        Niin Marzineista, jos otan, en uskalla ottaa kun muutaman ja tunnustella sitten ihan rauhassa, koska pari kertaa on tullu total blackout ja muutama vuos sitten semmosset hallut (joiden en tajunnu iskeneen Marsuista) että tuntui kuin matoja olisi tulvinut ihon läpi ulos, korvista ja kaikkialta. Psykoottinen kokemus,yllättävä efekti!! Siinä se hiljalleen hellitti ja tajusin mistä oli kyse. Miksi sydänriski ja erityinen reikäpääriski??


      • Miarai
        mixtuura kirjoitti:

        Mielenkiintoista!
        Ite olen muutamia kertoja buustannut Marzinella alkon vaikutusta, kun alkoon en saisi koskea ja vaihtoehdot on aika hiton vähissä - onko kellään muuten ehdotuksia päihdettä viihdekäyttöön kun jätetään alko,laittomat aineet ja respalääkkeet pois? Yks yskänlääke on hyvä, mut tekee pahaa pakille.
        Niin Marzineista, jos otan, en uskalla ottaa kun muutaman ja tunnustella sitten ihan rauhassa, koska pari kertaa on tullu total blackout ja muutama vuos sitten semmosset hallut (joiden en tajunnu iskeneen Marsuista) että tuntui kuin matoja olisi tulvinut ihon läpi ulos, korvista ja kaikkialta. Psykoottinen kokemus,yllättävä efekti!! Siinä se hiljalleen hellitti ja tajusin mistä oli kyse. Miksi sydänriski ja erityinen reikäpääriski??

        Muutaman kerran olen näillä viihteillyt eikä mikään paha, mutta ei kovin usein kyllä kannata käyttää. Tulikin nyt mieleen kun edellisestä tripistä on aikaa että saisiko noilla neljällä ylijääneellä marzinella mitään kokemuksia noin 50kg normaaliluiselle naishenkilölle? Ennen olen ottanut 8-11 kpl ja ne on olleet aika voimakkaita trippejä joten mahtaisiko neljä tehota ollenkaan viihteilyssä?


      • kjiaiii
        Miarai kirjoitti:

        Muutaman kerran olen näillä viihteillyt eikä mikään paha, mutta ei kovin usein kyllä kannata käyttää. Tulikin nyt mieleen kun edellisestä tripistä on aikaa että saisiko noilla neljällä ylijääneellä marzinella mitään kokemuksia noin 50kg normaaliluiselle naishenkilölle? Ennen olen ottanut 8-11 kpl ja ne on olleet aika voimakkaita trippejä joten mahtaisiko neljä tehota ollenkaan viihteilyssä?

        Onko noi marzinet miten turvallisia runsaassa käytössä siis niinku alkoholin kanssa ottaa ja aika usein. esim viikonloppusin? olen jotain kuullut huhuja että voi maksa mennä ajan kanssa jos niitä vetää liian usein.


    • Joshua Samola

      Marzinesta sen verran, että jos kiinnostaa napata kohtalaisen pitkäkestoiset ja tautisen sakeat olot niin kyseinen lääke on juuri omiaan siihen. Reseptivapaa, edullinen ja nopeavaikutteinen.

      Viidestä tabusta ylöspäin aina 10 kpl:een saakka on sopiva annos eka kertalaiselle tai edistyneemmällekin napostelijalle. Esim. 10 kpl. aiheuttaa tolkkuttoman harhaisuuden noin 10-15 tunniksi.

      Trippi on yksinkertaisuudessaan todella sakea. Kaikki mitä teet tuntuu loogiselta vaikka teot olisivat tyyliä "Olen appelsiini ja kuorin käteni juustohöylällä." Järki sanoo, että näin ei voi olla, mutta kuitenkin uskot harhoihin.

      Hyvin vaaraallisiakin siinä mielessä, että heikkopäisempi voi levittää lanttunsa pysyvästi. Myös itsensä saattaminen hengenvaaraan on suuri, koska voi muinamiehinä ryhtyä vaikkapa ottamaan aurinkoa junakiskoile.

      Kuitenkin mielestäni jokaisen hörhöilijän tulisi vakiinnuttaa ainetuntemuksensa kokeilemalla ainakin kerran eläessään Marzinea. Ja Huom. ÄLKÄÄ SOTKEKO TÄHÄN ALKOHOLIA SEKAAN. HENGITYSLAMAN RISKI ERITTÄIN SUURI. Pelkillä pillereilläkin jos nappaa liikaa.!!!!

    • etsky

      Itte oon muutaman kerran vetäny, molemmilla kerroilla 10kp

      vaikutusaika riippuu henkilöstä, jollakin oireet saattaa alkaa vasta 3 tunnin päästä, toisella vaikka puolen tunnin sisällä.

      Kerron vähän omista kokemuksista..

      ensimmäinen puolituntia:
      jalat ja kädet alkaa tuntua raskailta, tuntuu vähän ettei niitä olis ollenkaan. Jos pitää katsetta samassa paikassa, saattaa nähdä "kärpäsiä" tai jotain muuta pientä liikettä(mm. seinien aaltoilua, pieniä ötököitä). Mulle tuli myös ihan hullu kuolemanpelko. Itkin ja toistelin lausetta "mä kuolen. mä kuolen. mä kuolen"

      tunti: ei meinaa pysyä pystyssä, jalat on niin raskaat ja tuntuu ettei niitä oliskaan. Huippaa ja on aika epämiellyttävä olo. kädet tärisee ja on raskaat, niillä on tossa vaiheessa ihan mahdotonta tehdä mitään tarkkaa hommaa. Vaikka vaan makais, tuntuu että ois jossain karusellissä. Seinät aaltoilee, pöydät ja kaikki esineet, mihin katsot tuntuu liikkuvan kohti. Tossa vaiheessa itse näin, että huoneesa lentelis kärpäsiä, katossa menee ötököitä ja kaikee muuta vastaavaa.
      pikkuhiljaa kuoleman pelkokin loppui..

      tunti ja puol:
      Olo on jotenkin todella energinen ja hyvä, en pysy paikoilla ollenkaan, kierrän lattialla ympyrää, kaatuilen kun en pysy pystyssä ja kävelen huoneesta huoneeseen. harhat on ihan hulluja, näin mm. että jääkaapin ovessa oli tv, josta tuli uutiset. En uskaltanut mennä vessaan, koska näytti siltä että pöntön reuna oli täynnä muurahaisia. Muutuin ihan älyttömän puheliaaksi, sanoin _ihan kaiken_ ääneen mitä mieleen tuli ja puhuin todella sekavia (koputin mm. seinää ja kysyin "pappa ootko kotona?"). se oli vaan aika hankalaa koska unohti yksinkertaisimmatkin sanat/mitä oli juuri sanomassa, puhe sammalsi, oli melkein mahdoton puhua, eikä kukaan saanut mitään selvää. En itse tajunnut olevani niin sekaisin.

      kaksi tuntia: näkö heikkenee, ei saa pienestä tekstistä mitään selvää. on muutenkin niin sekaisin ettei tajua, mikä esim. kännykkä tai paperi lappu on. ramppaa koko ajan vessassa, ei muista sekunnin jälkeen enää mitä itse on sanonut/joku toinen sanoi.
      Kuuluu myös ääni harhoja. paikalla oli muuta porukkaa, jotka puhui tv ohjelmasta, itse kuulin niin että he haukkuisivat mua ja puhuivat jotain uunipuhaltimista(??). kun menin facebookkiin, näin että ihan kaikissa tilapäivityksissä, mitä porukka oli laittanut, haukuttiin mua.
      Puhe on edelleenkin sekavaa ja yhtä sammallusta, unohtelee yksinkertaisimpienkin tavaroiden ja esineiden nimiä.
      harhat on ihan hulluja, eikä itse tajua että ne on vaan harhoja. Tiputin vahingossa hoitoainetuubin lattialle ja näin että se alkoi vuotaa punaista ainetta. hain ihan paniikissa pyyhkeen ja kun nostin sen, lattialla ei ollut ollutkaan punaista ainetta tai edes sitä hoitoainetuubia...
      Näin myös että pöydässä olis ollut kiinni iso punainen rusetti, aloin repiä sitä pois. vähän ajan päästä tajusin että revinkin pelkkää pöydän kulmaa.
      Kun menin pimeään huoneeseen, näytti siltä että lattialla makais ruumis ja sänkyni oli täynnä mustia ötököitä.
      Vessaan en uskaltanut mennä ollenkaan, koska pöntön reunukset oli täynnä punkkeja ja lattialla meni käärme.

      4 tuntia: näkö alkaa pikkuhiljaa parantua ja pystyy taas lukemaan pientä tekstiä. puheliaisuus vähenee ja sammalluskin loppuu. Näkyy edelleen harhoja, tosin ei yhtä rajuja ja tajuaakin jo että ne on vaan harhoja, mm. näkymättömiä ihmisiä, kärpäsiä ja huonekalujen liikehdintää.
      tässä vaiheessa menin nukkumaan

      aamulla oli ihan älyttömän huono olo, näkyi vieläkin pientä harhaa, silloin tällöin kärpäsiä ja niitä näkymättömiä ihmisiä. Muuten oli ihan normaali fiilis.

    • ....

      Nyt on kyllä vähän 'what the fuck..'-fiilis. Ostin tänään paketin Marzineja.
      Vedin aluksi vain kolme. Yli tunnin perästä 2, hetken kuluttua vielä yhden. Äsken vedin kaksi. Normaalisti kurkusta alas vedellä. Ensimmäisten Marzinien otosta yli 4 tuntia, eikä mitään ole tapahtunut. Oliko tämä tässä, vai voivatko ne tulla minulle vielä illan myötä? Ensi kerralla viinaa huikka kyytipojaksi?

      • .......

        '..voivatko ne tulla minulle vielä illan myötä?' hallusinaatiot yms.


    • .......

      Ja vielä, ilmeisesti kannattaa vetä ne yhdellä kertaa? Mä kun "tyhmänä" ihmisenä halusin kokeilla pikku annoksina, miten tuo minuun vaikuttaa.

    • Näinse

      Sä koitit ehkä viisaana niit pieninä! :D kyl niist aika rajut olot tulee ::D , toi ruumis , vessa , unohtelu , en voinut itse puhua , kädet vapisee , suu on kuiva ku saharan aavikko :D , mmm paniikki kohtaukset , ``säikähdän jotain ja syke nousee noin 160`` Ihmisiä todella paljon , poliisit tulivat ikkunan taakse ja hakkasivat ulkooveeni kovaa ääneen säikähdin taas juoksin vessaan , menin istuma kuselle , sekunnissa unohdin missä olen , juoksin vessasta ulos ja oli verta lattialla näin ikkunasta et kaverini hakattiin sielä :D Kaikki seinät väreilee , mustat ötökät tulivat kun meni nukkumaan ja vaikka koitti liiskata niitä sormilla ne meni aina paidan alle ja nipisteli :D Näin talon kokoisen miehen (tiesin että on hallu) sellai patu tuli kysyy meijän porukast pihal et kuka teist on se potkia , kaikki imi röökii ja keskusteli niiku ei näkiskää sitä , se kuullosti näytti vaikutti 100% oikeelta! kaikki , lopuksi ennen nukkuumaan menoa menin kaverin kanssa tupakille , jauhoin siinä vähän aikaa ja imeskelin röökii kunnes hän hävis savuna ilmaan.. säikähin aika paljon :D toisella tripillä näin taas paljon ihmisiä ylitti valta tietä ja huus kännisel äänel toisillee, 2 saatanan isoo koiraa mitkä katto mua kokoajan siis ihan vitun isoa. Kaverin naamaa pursus kaikki verisuonet joka puolelle ja se näytti ihan tsombille ja ne verisuonet väreili... puhe meni , menin mettää kuselle nii siel oli joku saatanan örkki mikä tuli sielt aattelin silloin päässäni että tuu vaa jos tuut mut hallu sä oot. :D

      • Niinja

        Niin ja 3 kerta ku ajelin mopedil himaa ! :D löi tie sulun etee yhdessä alamäessä ja ihmisiä juos tiellä vitusti ja viuhtu ja kävelit luurit kädessä (soittamassa poliisia) kädet täris ja hyvä että pysy mopo pystyssä :D poliisit lähtivät perääni ajoin karkuun (ikinä ei selvinny oliko oikeesti poliisit), sydän löi tuhatta! sitten kuulin naisen kirkumisen kypäräni sisällä ja pysähdyin mutta se oli kännykkäni... :D sitten tuli helvetin isoja kiven mukuloita tielle ja väistelin niitä! Melkein kun olin kotona niin sellanen saatanan susi lähti mun perää ja piti vitun pelottavaa ääntä tässä vaiheessa meinas mies tirskahtaa oikeesti itkuu :D kun menin nukkumaan niin joku selitti mun korvan juures kokoajan jotain mulle (En tiennyt kun lähdin että ne toimivat vielä vaikutin ihan selvältä)... Ainii ja aika perus on jos koitatte marsuja et kaikki julisteet taulut sun muut seuraa sua silmillää tai vinkkaa silmää sulle! :) kattokaa! mut ottaa sydämmen päälle ja tulee paha olo! oksensin valkoista vaahtoa tai jotain semmosta aamulla


    • Hyvää matkaa
    • Blörtzö

      Ei marzineen voi kuolla, ellei sit vedä viinan, unilääkkeitten tai rauhottavien kans, jos otat vaik 10kpl tablettii, ei siihen kuole!! et hyvää matkaa vaa itelles, mielisairaalaan :D

    • marsutrip

      iha hyvät kuosit kyll mutta ku laskut tuli nii ei en tiiä mitään kauheempaa shit kannattaa testaa nii huomaa et ei kannata :D mjoku 30.40 kpl on iha ok en tosin kehota ottamaan neuvosta vaaria!

    • RRou

      Marzine-valveunitripillä lentää Prismaan ostoskärryillä.

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      polttakee vaik jointtii miellummin tai ganjaa vissii sama asia

    • deelifriikki

      Okei en nyt menis deelinä niinkään ylistämään. Mutta silti kokemisen arvoinen "psykedeeli" jos siis siinä mielessä käytätte. Itse en tiädä annos koosta mut 10kpl ihan ekal kerral heitin. Olot kesti sen 2h aidon tuntusia kunnon halluja. Mut niit tuli vaan joku 10sellasta puolenminuutin näkymiä :D , visuaalinen puoli omal kohdal oli ehkä hiemen hapon kaltanen. Sanoisin tosiaan että "KÖYHÄN miehen LSD".

      En tiiä riippuuko matka kokemuksista et on niin "laimeaa". Lähes puhtaan hapon kaa matkannut n. 100kertaa, sienillä n.60 ja salviat, darutat sun muut koettu jo ennen marizinia. Toisel kerral oli sit vähän avarampaa kun 15 nappasin kerta nousul ja tunnin pääst about 0.4g sauhuu. Oli kestot pidemmät jonku 4h mut silti aika laimea. No pienel sätkäl sit buustailin sen. N.5tuntiseksi. Tosta isompaa dosea en oo viittinyt enää testatakkaan ei kuitenkaan ole tarkoitettu tuota ainetta käytettäväksi noin suurilla määrillä. Tekee siis niitä "reikiä" päähän. Ja jos omaa kokeemusta tämän enempää jaan. Niin luulisin että voi tulla helpmmin jopa flsh bäkkejä kun esim sienistä tai oikesta ja puhtaasta haposta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe