American Express Platinum

Tahdon sen

Amex platinum kortti olisi aika viilee. Miten sen saa, onko jotain erityisiä vaatimuksia tulojen tms. suhteen.

78

57404

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 50000e/v

      ja vissiin Amex kutsuu jäseneksi (esim. ainakin osalle Gold-kortin omistajista tarjous kolahtanut postissa viime viikolla).

      Oma mielipiteeni on, että naurettava juttu koko kortti, lähinnä tuo, että maksat 550e/v siitä että sinula sellainen on. Mitään erityistä ja ihmeellistä etua et saa (okei okei, Stockan exclusive-kortti on samaa kategoriaa, mutta vielä turhempi), ja koko kortti alkaa yleistymisen myötä muodostua joidenkin urpojen wannabe-rikkaiden muka-statussymboliksi. Jos Amexista nyt kuitenkin tuollaisen en-ole-enää prole-maksuvälineen haluaa, kannattaa tutustua mustaan Amexiin, löytyy mm. Mika Salolta ja Teemu Selänteeltä.

      • Tarjouksen saanut

        Kesän korvilla tuli minullekin tarjous tuosta Platinumista; oli kyllä esittelyyn panostettu sillä oli iso kova kiiltävä pahvilaatikko jossa oli sisällä vaikka mitä kiiltävää esitettä, platinanvärinen mallikortti ja hakulomake.

        Tarjosivat sitä minulle varmaan siksi että minulla on ollut vihreä Amex jo vuosia ja käytän sitä kyllä aika kiitettävästi, plus maksan laskut aina täysimääräisinä ajallaan).

        Vähän aikaa houkutti mutta sitten järki voitti. Ei ne edut meikäläisellä niin paljon olisi että puolustaisi 550 euron vuosimaksua. "Kattokaa mulla on tälläinen" olisi ainoa syy, ja sellaisena aika säälittävä, koska hienompiakin kortteja on olemassa, ja nykyään noita Platinumejakin monella.

        En siis ottanut.


      • Amex
        Tarjouksen saanut kirjoitti:

        Kesän korvilla tuli minullekin tarjous tuosta Platinumista; oli kyllä esittelyyn panostettu sillä oli iso kova kiiltävä pahvilaatikko jossa oli sisällä vaikka mitä kiiltävää esitettä, platinanvärinen mallikortti ja hakulomake.

        Tarjosivat sitä minulle varmaan siksi että minulla on ollut vihreä Amex jo vuosia ja käytän sitä kyllä aika kiitettävästi, plus maksan laskut aina täysimääräisinä ajallaan).

        Vähän aikaa houkutti mutta sitten järki voitti. Ei ne edut meikäläisellä niin paljon olisi että puolustaisi 550 euron vuosimaksua. "Kattokaa mulla on tälläinen" olisi ainoa syy, ja sellaisena aika säälittävä, koska hienompiakin kortteja on olemassa, ja nykyään noita Platinumejakin monella.

        En siis ottanut.

        Mikä on "hienompi" kortti, platinum ?


      • Tämä!
        Amex kirjoitti:

        Mikä on "hienompi" kortti, platinum ?

        Signature Visa! Tosin saamiseen tarvitaan jo sitten vähän ruutiakin.


      • Visa Salonen
        Tämä! kirjoitti:

        Signature Visa! Tosin saamiseen tarvitaan jo sitten vähän ruutiakin.

        Täytyy nyt sen verran leuhkia.... kröhlöm....
        mullapa ....
        onpi nordean...

        VISA

        Köyhät kyykkyyn. Samanlainen on nähty monella julkkiksellakin!!!


      • Reissumes
        Visa Salonen kirjoitti:

        Täytyy nyt sen verran leuhkia.... kröhlöm....
        mullapa ....
        onpi nordean...

        VISA

        Köyhät kyykkyyn. Samanlainen on nähty monella julkkiksellakin!!!

        Paljon matkustavana henkilönä Louttokortti on välttämätön. On paikkoja jossa asioiden hoito vaatii ensimmäisenä luottokortin näyttöä. Autovuokraamot, Hotellit ym. Ja jos heität tiskiin esim. Amexin Platinakortin niin palvelu paranee kummasti.
        Itselläni on 3 luottokorttia (joista yksi on Amex Platina) jo siitä syystä että esim. käteisnostot automaateista on rajattu kaikilla korteilla.


      • Harry
        Reissumes kirjoitti:

        Paljon matkustavana henkilönä Louttokortti on välttämätön. On paikkoja jossa asioiden hoito vaatii ensimmäisenä luottokortin näyttöä. Autovuokraamot, Hotellit ym. Ja jos heität tiskiin esim. Amexin Platinakortin niin palvelu paranee kummasti.
        Itselläni on 3 luottokorttia (joista yksi on Amex Platina) jo siitä syystä että esim. käteisnostot automaateista on rajattu kaikilla korteilla.

        Vaikka vuosimaksu tuntuu kovalta, platinium kannattaa ottaa ainakin lapsiperheissä. Meitä on kuusi, joista neljä lasta. Kaikki rinnakkaiskortit saa samalla maksulla ja kaikkiin kortteihin kuuluu mm. maailman laajin matkustajavakuutusturva (katsokaapa ehdot ja edut, millään vakuutuksella ei ole vastaavia ja toimii myös) ja meillä luovuin Eurooppalaisesta heti. Vuosimaksu oli hetkessä kuitattu. Maksuilla kertyy pisteitä, joilla voi lentää (nytkin lähdemme niillä Italiaan), majoittua, vuokrata auton (pisteillä varattu auto odottaa kentällä Hertzillä), ostaa lahjoja (viimeksi i pod soitin lapsille) jne. Ja mikä viimeaikaisin paras kokemus. Olen lähdössä Milanoon ja halusin lapsieni kanssa nöhdä Da Vinchin "Viimeisen ehtoollisen" kirkossa. Netissä ja kaikkialla seuraavat vapaat käyntiliput olivat tulevana kesäkuuna. Soitin Consiguer palveluun. Järkkäsivät minulle samalla hinnalla "salakiintiöstä" kaikille kolmelle liput ja kysyivät jopa aikaa, milloin haluaisimme maailman jonotetuimman maalauksen nähdä. Kerran sain myös Manhattanilla loppuunmyytyyn musikaaliin liput ja jo kuukausia ennen loppuunmyytyyn oopperaan. Suosittelen laskimen ottamista käteen. Laskekaa pelkästään matkustajavakuutusten vuosimaksut ja verratkaa vakuutusturvaa. Kortti ainakin yli 4 henkisissä perheissä on ilmainen etujen jälkeen. Ja onpa lentokentällä mukava odotella kylkiäisiksi tulevalla Priority Passilla lougessa koneen lähtöä perheineen nauttien kylmää valkkaria, herkuista ja muusta. Suosittelen suuresti. Ei ole ainakaan meillä mikään statussymboli.


      • Oulu 2
        Harry kirjoitti:

        Vaikka vuosimaksu tuntuu kovalta, platinium kannattaa ottaa ainakin lapsiperheissä. Meitä on kuusi, joista neljä lasta. Kaikki rinnakkaiskortit saa samalla maksulla ja kaikkiin kortteihin kuuluu mm. maailman laajin matkustajavakuutusturva (katsokaapa ehdot ja edut, millään vakuutuksella ei ole vastaavia ja toimii myös) ja meillä luovuin Eurooppalaisesta heti. Vuosimaksu oli hetkessä kuitattu. Maksuilla kertyy pisteitä, joilla voi lentää (nytkin lähdemme niillä Italiaan), majoittua, vuokrata auton (pisteillä varattu auto odottaa kentällä Hertzillä), ostaa lahjoja (viimeksi i pod soitin lapsille) jne. Ja mikä viimeaikaisin paras kokemus. Olen lähdössä Milanoon ja halusin lapsieni kanssa nöhdä Da Vinchin "Viimeisen ehtoollisen" kirkossa. Netissä ja kaikkialla seuraavat vapaat käyntiliput olivat tulevana kesäkuuna. Soitin Consiguer palveluun. Järkkäsivät minulle samalla hinnalla "salakiintiöstä" kaikille kolmelle liput ja kysyivät jopa aikaa, milloin haluaisimme maailman jonotetuimman maalauksen nähdä. Kerran sain myös Manhattanilla loppuunmyytyyn musikaaliin liput ja jo kuukausia ennen loppuunmyytyyn oopperaan. Suosittelen laskimen ottamista käteen. Laskekaa pelkästään matkustajavakuutusten vuosimaksut ja verratkaa vakuutusturvaa. Kortti ainakin yli 4 henkisissä perheissä on ilmainen etujen jälkeen. Ja onpa lentokentällä mukava odotella kylkiäisiksi tulevalla Priority Passilla lougessa koneen lähtöä perheineen nauttien kylmää valkkaria, herkuista ja muusta. Suosittelen suuresti. Ei ole ainakaan meillä mikään statussymboli.

        Minulla on Platina onhan siinä lentokentän prioriteetti passi se on Ok
        Mutta vakuutukseen olen pettynyt .kovakantisissa esiteissä luvaataan sitä ja tätä mutta onhan kotiinkin tultava. Minut katsottin kotiin tulluksi helsinki vantaalle vaikka asun Oulussa ja tavara ties missä???? ilman kunnollisia vaatteita. Sittenkuin kirosin ja huusin ja soitin tarpeeksi isolle päälikölle heltisi 400€ per henki. Mutta onko tämä sitä palvelua jota maksan 550€ per vuosi.


      • Anonyymi
        Reissumes kirjoitti:

        Paljon matkustavana henkilönä Louttokortti on välttämätön. On paikkoja jossa asioiden hoito vaatii ensimmäisenä luottokortin näyttöä. Autovuokraamot, Hotellit ym. Ja jos heität tiskiin esim. Amexin Platinakortin niin palvelu paranee kummasti.
        Itselläni on 3 luottokorttia (joista yksi on Amex Platina) jo siitä syystä että esim. käteisnostot automaateista on rajattu kaikilla korteilla.

        Mulla 2kpl Amex Platinum , toinen vaimon nimissä


    • pankkilainen

      ...ovat ainoita pankkeja, josta sellaisen voi saada. Niin ja Amexilta itseltään suoraan tietysti. Tulot ja varallisuus pitää olla kohdallaan. Sitten käy kutsu...

      • JagXF

        Glöm inte Ålandsbanken! De har också ett American Express Platinum för sina Premiumkunder.


      • Somppu123

        FinnJävla!


      • Somppu123

        FinnJävla!


      • Somppu123

        FinnJävla!


      • Somali5000

        FinnJävla!

        Lära sig att snacka på svenska finnBögPower


      • Somali5000

        FinnJävla!

        Lära sig att snacka på svenska finnBögPower


    • Amex

      Täytyy olla miljoona euroa omaisuutta tai sitten vanha amexilainen, niin kutsun voi saada.

      Sillä pääsee jonon ohi yökerhoihin ja jotain muuta vastaavaa vähän spesiaalimpaa. Jos sitä käyttää niin palkinnot kyllä kattaa vuosimaksun.

      Siitä tuli justiinsa Viivin viihdeuutisissa.

      • amex goldin omistaja

        Minulla amex gold ollut pianvuoden todella ahkerassa käytössä: paljon työmatkoja, hotelliyöpymisiä työmatkoilla, muuton vuoksi melkein koko asunnon huonekalut, käteisnostoja ulkomailla jne ja siltikin kertyneet reward pisteet kattaisivat ainoastaan reward-palkintopisteohjelman vuosimaksun. Kortti on ollut hyvä työn vuoksi koska siinä ei ole käytörajaa (voi huoleti maksaa kalliit lennotkin). Eka vuosi oli vuosimaksuton.. Nyt laitan kyllä kortin pois, sillä matkavakuutuksesta joka korttiin etuna kuuluu ei kannata tuota vuosimaksua maksaa...


      • Dinerssin omistaja
        amex goldin omistaja kirjoitti:

        Minulla amex gold ollut pianvuoden todella ahkerassa käytössä: paljon työmatkoja, hotelliyöpymisiä työmatkoilla, muuton vuoksi melkein koko asunnon huonekalut, käteisnostoja ulkomailla jne ja siltikin kertyneet reward pisteet kattaisivat ainoastaan reward-palkintopisteohjelman vuosimaksun. Kortti on ollut hyvä työn vuoksi koska siinä ei ole käytörajaa (voi huoleti maksaa kalliit lennotkin). Eka vuosi oli vuosimaksuton.. Nyt laitan kyllä kortin pois, sillä matkavakuutuksesta joka korttiin etuna kuuluu ei kannata tuota vuosimaksua maksaa...

        Palkintoluettelossa oli esim kahdenhengen sviitti vanajanlinnassa. Voisi olla about 500 euron arvoinen ?

        Sen sai 16.000 euron ostoksilla.

        Kortillahan voi olla rinnakkaiskortteja, jotka kanssa kasvattaa palkintoja. Vaikka kyllä toi 16.000 euroa pitäisi tulla vuodessa korttiostoksia ihan itsestäänkin.


      • Matkaaja_
        Dinerssin omistaja kirjoitti:

        Palkintoluettelossa oli esim kahdenhengen sviitti vanajanlinnassa. Voisi olla about 500 euron arvoinen ?

        Sen sai 16.000 euron ostoksilla.

        Kortillahan voi olla rinnakkaiskortteja, jotka kanssa kasvattaa palkintoja. Vaikka kyllä toi 16.000 euroa pitäisi tulla vuodessa korttiostoksia ihan itsestäänkin.

        Mulla on ollu Amex Plat nyt puoli vuotta käytössä. Amex (green ja gold) mulla on ollu vuodesta 2002. Kyl mäkin ensin laskeskelin et kannattaako 550 euron vuosimaksua maksaa. Päätin kuitenkin paljon matkustavana sen ottaa. Saman tien saatoin lopettaa matkavakuutukseni, joka oli huonompi ehdoiltaan kuin Amexin myöntämä. Seuraavaksi arvostan paljon Priority Passia. Se helpottaa kummasti lentokentillä odottelua. Säästöä syntyy myös autonvuokrauksista, kun ei tarvitse ottaa vakuutuksia autoon ollenkaan. Mitä tulee MR pisteiden keruuseen niin kun ahkerasti korttia höylää niin kummasti pisteitä tilille karttuu. Omalla pistetilillä parhaillaan 106000 pistettä.


      • Ohoho
        Matkaaja_ kirjoitti:

        Mulla on ollu Amex Plat nyt puoli vuotta käytössä. Amex (green ja gold) mulla on ollu vuodesta 2002. Kyl mäkin ensin laskeskelin et kannattaako 550 euron vuosimaksua maksaa. Päätin kuitenkin paljon matkustavana sen ottaa. Saman tien saatoin lopettaa matkavakuutukseni, joka oli huonompi ehdoiltaan kuin Amexin myöntämä. Seuraavaksi arvostan paljon Priority Passia. Se helpottaa kummasti lentokentillä odottelua. Säästöä syntyy myös autonvuokrauksista, kun ei tarvitse ottaa vakuutuksia autoon ollenkaan. Mitä tulee MR pisteiden keruuseen niin kun ahkerasti korttia höylää niin kummasti pisteitä tilille karttuu. Omalla pistetilillä parhaillaan 106000 pistettä.

        Tohonhan on saanut ostella jo aika paljon :) Amexillahan onnistuu kätevästi firmankin laskujen pyöräyttäminen amexin kautta. Muissa korteissahan tämä on kiellettyä

        Mitä tolla 100.000 pisteellä saa palkinnoksi?


      • ...kysymys
        Ohoho kirjoitti:

        Tohonhan on saanut ostella jo aika paljon :) Amexillahan onnistuu kätevästi firmankin laskujen pyöräyttäminen amexin kautta. Muissa korteissahan tämä on kiellettyä

        Mitä tolla 100.000 pisteellä saa palkinnoksi?

        Platiniumiin kuuluu se joku carniage palvelu. Onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Pääseekö yökerhojen jonojen ohi tai jotain mitä kovasti lupailevat?


      • Matkaaja_
        ...kysymys kirjoitti:

        Platiniumiin kuuluu se joku carniage palvelu. Onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Pääseekö yökerhojen jonojen ohi tai jotain mitä kovasti lupailevat?

        Kerran ollaan menty Luxiin jonon ohi 4 hengen porukalla. Hotellivarauksen olen myös tehnyt concierge palvelun kautta.

        Tuossa on parhaimpia palkintoja mitä pisteillä saa.
        http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641,25719,00.asp


      • Pets
        Matkaaja_ kirjoitti:

        Kerran ollaan menty Luxiin jonon ohi 4 hengen porukalla. Hotellivarauksen olen myös tehnyt concierge palvelun kautta.

        Tuossa on parhaimpia palkintoja mitä pisteillä saa.
        http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641,25719,00.asp

        Pitääkö VIP-kohteluun soittaa conciergen kautta varaus, vai riittääkö joka paikassa kortin vilauttaminen?

        Onko ollut mitään VIP-tapahtumia?

        Kuuluuko Suomessa pakettiin esim. hotelliketjujen VIP-jäsenyyksiä kuten monessa muussa maassa? Nettisivulla mainitaan vain "VIP-etuja hotelliketjuissa" mutta ei mitään tarkempaa.


      • Matkaaja_
        Pets kirjoitti:

        Pitääkö VIP-kohteluun soittaa conciergen kautta varaus, vai riittääkö joka paikassa kortin vilauttaminen?

        Onko ollut mitään VIP-tapahtumia?

        Kuuluuko Suomessa pakettiin esim. hotelliketjujen VIP-jäsenyyksiä kuten monessa muussa maassa? Nettisivulla mainitaan vain "VIP-etuja hotelliketjuissa" mutta ei mitään tarkempaa.

        Täytyy soittaa concierge-palveluun. Se kyl hoituu nopeasti, mut muistaakseni pitää soittaa vuorokautta aikasemmin. Sit sun nimellä pääsee jonon ohi.

        VIP-tapahtumista ei oo tietoa.

        Saat maksuttomat Hiltonin, SPG:n ja Radissonin kultakortit. Myös jäsenyys Sofiteliin. Lisäksi maksuton Hertz gold ja Avis Preferred. Priority Passin mainitsin jo aikasemmassa viestissä.


      • HH3
        Matkaaja_ kirjoitti:

        Täytyy soittaa concierge-palveluun. Se kyl hoituu nopeasti, mut muistaakseni pitää soittaa vuorokautta aikasemmin. Sit sun nimellä pääsee jonon ohi.

        VIP-tapahtumista ei oo tietoa.

        Saat maksuttomat Hiltonin, SPG:n ja Radissonin kultakortit. Myös jäsenyys Sofiteliin. Lisäksi maksuton Hertz gold ja Avis Preferred. Priority Passin mainitsin jo aikasemmassa viestissä.

        Hiltonin Goldin saa vain vuoden ajaksi, jos vuoden aikana sitten yöpyy vaaditun määrän niin tottakai Gold jatkuu siitä eteenpäinkin.


      • vaurastunut
        amex goldin omistaja kirjoitti:

        Minulla amex gold ollut pianvuoden todella ahkerassa käytössä: paljon työmatkoja, hotelliyöpymisiä työmatkoilla, muuton vuoksi melkein koko asunnon huonekalut, käteisnostoja ulkomailla jne ja siltikin kertyneet reward pisteet kattaisivat ainoastaan reward-palkintopisteohjelman vuosimaksun. Kortti on ollut hyvä työn vuoksi koska siinä ei ole käytörajaa (voi huoleti maksaa kalliit lennotkin). Eka vuosi oli vuosimaksuton.. Nyt laitan kyllä kortin pois, sillä matkavakuutuksesta joka korttiin etuna kuuluu ei kannata tuota vuosimaksua maksaa...

        Amex platina on taloudellisesti menestyneiden ihmisten kortti. Sitä ei voi anoa.
        Sitä eivät saa köyhät Thaimaanmatkaajat. Vain me rikkaat.


      • te köyhät
        vaurastunut kirjoitti:

        Amex platina on taloudellisesti menestyneiden ihmisten kortti. Sitä ei voi anoa.
        Sitä eivät saa köyhät Thaimaanmatkaajat. Vain me rikkaat.

        No niin, nythän on niin että kaikenmaailman taaperot kuten te köyhäläiset jotka siellä haaveilette Platinum kortista - eivät sellaista koskaan saa. Se on Meidän rikkaiden etuoikeus, joilla on laatua ja tasoa elämässä. Tavisten on turha kuvitellakaan pääsevänsä kanssamme samaan luokkaan.
        Niin se vain on. Senkun vaan haette sitä pikapankkikorttia ja kirjastokorttia, siinä teille luksusta.
        Nyt lähden ajelulle(sattuu olemaan Jaguar) eikä toyota vai onko teillä edes korttiakaan taitaa olla kuivumassa HAHHAHHAHHAH!!! Laitan Cartieria kaulaan vähän tosta ensin.


      • asia sinulla....
        te köyhät kirjoitti:

        No niin, nythän on niin että kaikenmaailman taaperot kuten te köyhäläiset jotka siellä haaveilette Platinum kortista - eivät sellaista koskaan saa. Se on Meidän rikkaiden etuoikeus, joilla on laatua ja tasoa elämässä. Tavisten on turha kuvitellakaan pääsevänsä kanssamme samaan luokkaan.
        Niin se vain on. Senkun vaan haette sitä pikapankkikorttia ja kirjastokorttia, siinä teille luksusta.
        Nyt lähden ajelulle(sattuu olemaan Jaguar) eikä toyota vai onko teillä edes korttiakaan taitaa olla kuivumassa HAHHAHHAHHAH!!! Laitan Cartieria kaulaan vähän tosta ensin.

        Ilahduttavaa huomata että nuorisollamme on vilkas ja eläväinen mielikuvitus... haaveet ja päiväunet auttavat jatkamaan välillä tylsässä tosielämässä...


      • Mandatuma takinkäänt
        asia sinulla.... kirjoitti:

        Ilahduttavaa huomata että nuorisollamme on vilkas ja eläväinen mielikuvitus... haaveet ja päiväunet auttavat jatkamaan välillä tylsässä tosielämässä...

        Sitäpä sitä. Mielikuvitusta. Antaa lasten unelmoida.

        Aamen.

        - Osuuspankin sijoitusjohtaja


      • jtu
        te köyhät kirjoitti:

        No niin, nythän on niin että kaikenmaailman taaperot kuten te köyhäläiset jotka siellä haaveilette Platinum kortista - eivät sellaista koskaan saa. Se on Meidän rikkaiden etuoikeus, joilla on laatua ja tasoa elämässä. Tavisten on turha kuvitellakaan pääsevänsä kanssamme samaan luokkaan.
        Niin se vain on. Senkun vaan haette sitä pikapankkikorttia ja kirjastokorttia, siinä teille luksusta.
        Nyt lähden ajelulle(sattuu olemaan Jaguar) eikä toyota vai onko teillä edes korttiakaan taitaa olla kuivumassa HAHHAHHAHHAH!!! Laitan Cartieria kaulaan vähän tosta ensin.

        Jaguar maksaa jotain 38.000 e nyt....


    • amexilainen

      Mandatumilta saat platinumin jos tuloja on yli 50 000 euroa / pa ja sijoituksia yli 200 000 euroa

      • ex-sijoitusjohtaja

        Kuka niin sanoo?

        Sijoitusjohtaja Pekka Turunen?

        Mistä muka juuri noi rajat?

        Onko Osuuspankki muuttanut rajoja omille asiakkailleen? Voiko Osuuspanki välittää Platinumia?

        Tuollainen platinakortti hivelee tiettyjä asiakkaita. Aivan kuin jos yksityispankkiiri tarjoaisi suihi.. eikun suihkukoneeseen ottoa.


    • Tahvotin

      Itse olen käyttänyt Gold korttia vuoden ja minulle tuli noin 42000 pistettä. Sain pankkineuvojaltani tietoa Platina Amexista ja minun pikkupojan mahtailun tarve heräsi esiin. Sain kortin ja nyt juuri haen tietoa, "kuinka arvostettu" kortti oikeastaan on, aika lapsellista vai mitä? Jokatapauksessa minulta kysyttiin tuloja, käteisvarallisuutta ja sijoituksia. Tuloja minulla on tällä hetkellä noin 80000 euroa vuodessa, käteisvarallisuuteni on noin 120000 euroa ja sijoituksia minulla ei ole. Mahdollisesti yritykseni vahva tase vaikutti asiaan, se on noin 4milj euroa. Ikärajasta en tiedä, itse olen 26 vuotias.

      Iloista kapitalismin peliä, kun kerätään pelimerkkejä ja symboleita niille. Monet sitä haukkuu, mutta luulen että se johtuu siitä, koska eivät ymmärrä kuinka haastavaa ja kivaa se kaikessa maailman turhuudessa on.

      • öööss

        kerroppa lisää kun niin kiinnostaa.


      • OnnenSirkku
        öööss kirjoitti:

        kerroppa lisää kun niin kiinnostaa.

        Tässä just mietin Amexin hankkimista.. Reissaan ja nautin elämästä paljon. Tuota varallisuuttakin löytyy ja mietin, miten kannattaisi kortti tilata :)
        (Oma 70neliön kämppä Eira,Kesämökki järven rannalla,vuositulot 120000,Firman osakas..)Ja ikää 25-vuotta.. huh.. No mikäs se muu lämmittäisi mieltä paremmin kuin musta Amex käsilaukussa iltamenoissa..Auttaahan se ulkomaillakin??. Lontoossa kun vilauttaa sitä huippuklubin pokelle niin saattaa päästä parhaille mestoille.


      • kircicca

        Heh, platinan arvostuksesta voin heittää tällaista 'arkipäivän vaikutusta' että ravintolassa kiertää hyvin nopeasti tarjoilijalta tarjoilijalle jos salissa istuu musta tai platina-amex... Joo, tippien perässä tässä juostaan :)


      • vitsiniekka
        OnnenSirkku kirjoitti:

        Tässä just mietin Amexin hankkimista.. Reissaan ja nautin elämästä paljon. Tuota varallisuuttakin löytyy ja mietin, miten kannattaisi kortti tilata :)
        (Oma 70neliön kämppä Eira,Kesämökki järven rannalla,vuositulot 120000,Firman osakas..)Ja ikää 25-vuotta.. huh.. No mikäs se muu lämmittäisi mieltä paremmin kuin musta Amex käsilaukussa iltamenoissa..Auttaahan se ulkomaillakin??. Lontoossa kun vilauttaa sitä huippuklubin pokelle niin saattaa päästä parhaille mestoille.

        OnnenPellen pelletuloilla ja omaisuudella ei mitään mustia amexeja saada. Hyvä vitsiniekka silti!!


    • vuosimaksu

      Minulla on ollut platinakortti puolisen vuotta ja olen ollut siihen maksamaani vuosimaksuun nähden kohtuullisen tyytymätön. En vielä tähän mennessä ole hyötynyt paljon mainostetuista lisäpalveluista, enkä kattavasta vakuutuksesta. Concierge-palveluun olen soittanut tasan kaksi kertaa, jolloin olen pyytänyt yksinkertaisesti varaamaan pöydän ravintolasta. Kummallakaan kerralla varausta ei ole saatu aikaiseksi, ei edes niin kutsuttuun kiintiöravintolaan, jossa mainostetaan pöydän olevan aina varattuna platinakorttilaisille. 40 000 euron vuosikäytöllä kortin bonus-pisteistä hyötyy ainostaan sen, että saan kortin joka toinen vuosi ilman 550 euron vuosimaksua. Hotelli- ja autonvuokrausketjujen bonus-kortit saa ilmaiseksi platinakortittakin, täyttämällä hakemukset kunkin ketjun nettisivulla.

      Joitain viikkoja sitten ostin erään tuotteen Internet-kaupasta, totesin sen huonoksi ja halusin perua kaupan. Koska myyjä ei suostunut perumaan kauppaa, muistin maksaneeni ostokseni kortillani ja Amexin ainutlaatuisena mainostaman palautusturvan. Amexilta kuitenkin todettiin, ettei ostamani tuote kuulu palautusturvan piiriin. Kun tiedustelin tuotteita, jotka palautusturvan piiriin kuuluvat, minulle kerrottiin pitkä lista tuotteista, joissa ei ole palautusturvaa. Käytännössä kaikki mahdolliset kuviteltavissa olevat tuotteet ovat poissuljettu palautusturvan piiristä.

      Katteettomasta palautusturvan lupauksesta hieman huolissani soitin tiedustellaksi korttiin sisältyvän ainutlaatuisen matkavakuutuksen soveltuvuutta tarpeisiini. Pyysin korvauspäätöstä kolmeen kuvitteelliseen tapaukseen, joita matkoillani voisi tapahtua. Yllätyksekseni jokaisessa kolmessa tapauksessa korvauspäätös oli kielteinen. Syynä olivat mitä kummallisimmat vakuutusehdoissa mainitut poissulkevat erikoistekijät. Lisäksi Amexin matkavakuutus on voimassa ainoastaan kortilla maksetun hotelliyöpymisen yhteydessä, ja matkan on oltava kokonaisuudessaan, siis mukaanlukien kuljetukset, maksettuna kortilla.

      • jepjejepuejepu

        vinkkinä kannattaa tutustua mustaan dinersin korttiin jonka saa noin 20 000 euron vuosikäytöllä (vanhat asiakkaat) ja 100 000e tuloilla (uudet asiakkaat)..

        ja samat edut kuin platinumissa.


      • jjjlll

        Platina Amexin matkavakuutus ON voimassa vaikka matkaa (hotellia tai lentoja) ei olisi kortilla maksettu. Myöskin poikani (17v.) oli vakuutettu koulun ulkomaan matkalla vaikka en itse ollut mukana. Kannattaisikohan ottaa asioista ensin selvää ennenkuin niitä tänne 'faktoina' kirjoittelee.


      • hexbull

        Itsellä S-pankin visa debit ja toimii kuin junan vessa. rahaa saa automaateista ja voi maksaa ostoksensa,ulkomaillakin. hotellit ja autonvuokrat onnistuu samalla tavalla. eikä ole vuosimaksua. typerää maksella vuosimaksuja vain sen takia että kortti on olemassa.


      • Alfred J.N.

        Vanhempi mutta täysin toimiva kamerani sai siipeensä matkalla, joka oli maksettu Amexilla. Parin soittokerran jälkeen sain sitten korvaushakulomakkeet postissa, ja laitoin korvaushakemuksen menemään kamerastani. Näin vastattiin:
        "--- vakuututelle korvataan enintään 250 euroa yksittäisen esineen arvosta ---. Koska kameran päivänarvohinta alittaa vakuutuksen omavastuuosuuden 75 euroa, emme voi suorittaa korvausta".
        Jatkossa maksan matkani Dinersilla, jossa vastaavassa tapauksessa esineet korvattiin täydestä arvostaan.


      • oulu2
        jjjlll kirjoitti:

        Platina Amexin matkavakuutus ON voimassa vaikka matkaa (hotellia tai lentoja) ei olisi kortilla maksettu. Myöskin poikani (17v.) oli vakuutettu koulun ulkomaan matkalla vaikka en itse ollut mukana. Kannattaisikohan ottaa asioista ensin selvää ennenkuin niitä tänne 'faktoina' kirjoittelee.

        Oleen juuri palannut Bangokista ja tavarat ovat olleet hävyksissä yli viikon, kysy mitä korvataan niin PETYT pahoi samoin Masterin gould Euro gould se pahuksen paluu. ei korvata. Normaali 80€ koti matkavakuutus korvaa kaiken niin mennessä kuin tullessa. Ei kiroomista eikä huutamista mihinkäs ne 550€ vuosi oikein menee. On siinä muita hyviäkin puolia ei luottorajaa ekä korko provikkaa niin kuin muissakorteissa hyvät luxsus matkat ymm.


      • Korttihai
        oulu2 kirjoitti:

        Oleen juuri palannut Bangokista ja tavarat ovat olleet hävyksissä yli viikon, kysy mitä korvataan niin PETYT pahoi samoin Masterin gould Euro gould se pahuksen paluu. ei korvata. Normaali 80€ koti matkavakuutus korvaa kaiken niin mennessä kuin tullessa. Ei kiroomista eikä huutamista mihinkäs ne 550€ vuosi oikein menee. On siinä muita hyviäkin puolia ei luottorajaa ekä korko provikkaa niin kuin muissakorteissa hyvät luxsus matkat ymm.

        En nyt tarkistanut, mutta matkatavaroiden myöhästymistä ei arvatenkaan korvata tästäkään vakuutuksesta kotimatkalla (siis sellainen vakiomääräinen muutaman sadan euron korvaus pelkästä myöhästymisestä). Useimmilla kun on kotona esimerkiksi sellaisia vaatteita, jotka eivät olleet mukana matkalla, joten myöhästymisestä sinänsä ei aiheudu vahinkoa. Jos tavarat sitä vastoin häviävät pysyvästi tai jotain hajoaa, varastetaan tai pilaantuu myöhästymisen vuoksi, niin eiköhän niistä saa korvauksen.


      • jtu
        jepjejepuejepu kirjoitti:

        vinkkinä kannattaa tutustua mustaan dinersin korttiin jonka saa noin 20 000 euron vuosikäytöllä (vanhat asiakkaat) ja 100 000e tuloilla (uudet asiakkaat)..

        ja samat edut kuin platinumissa.

        Onko tämä kaikki ihan vakaavaa keskustelua. ???...siis jutteletteko te todella tämmöistä soopaa...ja käytätte kallista aikaanne tähän?


    • T123

      Lisäksi Platina-kortilla saa hotelleissa huoneenluokan korotuksen. Kun matka on järjestetty matkapalvelun kautta saa vaikka lomamatkalla paremman huoneen (varaustilanteen salliessa) samalla hinnalla. Pelkästään tuolla saa vuosimaksulleen vastinetta muun lisäksi.

      Kysymysketjussa tuossa ylhäällä kerrottiin seuraavaa: "Amexillahan onnistuu kätevästi firmankin laskujen pyöräyttäminen amexin kautta." Usassa tämä ainakin onnistuu, mutta miten Suomessa?

    • Taavi

      Joo, noi on kyllä hyviä kortteja ja ottaisin kyllä kaikki jos sais. Ja mulla olikin Dinersit ja Amexit ym. mut sit tuli ryypättyä ja elvisteltyä kaikenmaailman hotelleissa vaiks olin just saanu kenkää. Tuli 20 tonnin lasku joka on ulosotossa. Nyt ei oo ku visa elctron ja sillä ei pillua saa. Varsinkaan kun kelalta ei tuu ku peruspäiväraha eikä tilillä oo mitään. Nyt oon ollu työtön 8v. ja mun mielestä pitäis kyl työttömillekin olla joku platina tms. kortti kun on joskus ollukin.
      Oli hienoa vedellä hotelleissa tonnin viinejä ja cordon plöötä ja naiset ihmetteli että"ompas rikas äijä" hehheh. Penniäkään ei ollu eikä ollu tarkotuskaan maksaa mitään hähää

      • Snitsel

        Itellä oli golden amexi mikä tekee miehestä varakkaan - matkailin sillä ties missä thaikuissa ja germaaniassa snitseleitä ilosesti mussutellen. Höylättyä tuli ja varmaan tuli ylimääräisiäkin höyläytyksiä sivussa - tapahtumia en tarkkaillut mutta amexin päässä varmaan kattelivat missä hörhölöissä sitä taas ollaan oltu, mutta all-in-all kaik ok - ei sieltä soiteltu. No pisteitä tuli mut ne meni ku maksaa ei voinu. Nyt alla Plussa Mastercard ja se pelittää taas ku entinen karvonen, luottoa on ja kaikkee ei tarvii maksaa kerralla!


    • kyllä kai

      ...täytyyhän sitä jotain olla jolla heikkoa itsetuntoa pystyy pönkittämään.

      Tämä kuuluu samaan peniksenjatke sarjaan kun ökymaasturit, kalliit rannekellot yms. elvistely jutut....

      Tyhjäpäiden touhuja, vaikka itse olisin upporikas, en tuollaista ottaisi.

      • LKV-mies

        Oli kulta-amex, vaihdoin vihreään. Ei silläkään tehnyt mitään, ei kelvannut kaupoissa eikä huoltoasemilla. Kallis. Leikkasin kahtia ja irtisanoin. Nyt on pari Visaa, Eurocard Gold ja Diners.


      • Ei-stereotyyppi

        Miehelläni on Amex Platinum ja minulla sen rinnakkaiskortti, ja ainakin me olemme niin kaukana noista stereotyypeistäsi kuin voi olla. Autoa meillä ei ole ollenkaan (ei yleensä tarvita koska asumme kaupungin keskustassa; käytämme car sharingia silloin kun auto on pakollinen). Mieheni rannekello taitaa olla joku vuosia sitten jonkun lehden tilaajalahjana saatu. Omani varmaan viisi vuotta vanha, alle sata euroa maksanut digikello. Muutenkin mieheni ei todellakaan esitä yhtään mitään esim. pukeutumisellaan. Ei siksi että olisi kitsas, häntä vain ei kiinnosta. Meillä ei todellakaan ole minkäänlaista "elvistelyn" halua kummallakaan.

        Amex Platinum meillä on koska miehelläni oli ollut vihreä Amex vuosikausia, oli aina maksanut laskunsa ajalallaan, ja käyttänyt sitä suht. paljon. Kun tarjosivat tuota Platinumia laskeskeltiin kannattaako se meille, ja tultiin siihen tulokseen että kannattaa. Hyötyinä meille ovat nimenomaan tuo matkavakuutus, sekä ilmainen Priority Pass, joka on tehnyt matkustamisesta todella paljon mukavampaa. Lisäksi hotellien upgradet ovat olleet monesti hyödyllisiä.

        Kortin otimme pari vuotta sitten ja aiomme pitää sen myös jatkossa.


      • LKV-mies
        Ei-stereotyyppi kirjoitti:

        Miehelläni on Amex Platinum ja minulla sen rinnakkaiskortti, ja ainakin me olemme niin kaukana noista stereotyypeistäsi kuin voi olla. Autoa meillä ei ole ollenkaan (ei yleensä tarvita koska asumme kaupungin keskustassa; käytämme car sharingia silloin kun auto on pakollinen). Mieheni rannekello taitaa olla joku vuosia sitten jonkun lehden tilaajalahjana saatu. Omani varmaan viisi vuotta vanha, alle sata euroa maksanut digikello. Muutenkin mieheni ei todellakaan esitä yhtään mitään esim. pukeutumisellaan. Ei siksi että olisi kitsas, häntä vain ei kiinnosta. Meillä ei todellakaan ole minkäänlaista "elvistelyn" halua kummallakaan.

        Amex Platinum meillä on koska miehelläni oli ollut vihreä Amex vuosikausia, oli aina maksanut laskunsa ajalallaan, ja käyttänyt sitä suht. paljon. Kun tarjosivat tuota Platinumia laskeskeltiin kannattaako se meille, ja tultiin siihen tulokseen että kannattaa. Hyötyinä meille ovat nimenomaan tuo matkavakuutus, sekä ilmainen Priority Pass, joka on tehnyt matkustamisesta todella paljon mukavampaa. Lisäksi hotellien upgradet ovat olleet monesti hyödyllisiä.

        Kortin otimme pari vuotta sitten ja aiomme pitää sen myös jatkossa.

        Kun ne edes tarjoaisivat sitä platinakorttiaan ilmaiseksi vanhoille asiakkailleen, mutta ei, ns. taviksen pitää maksaa siitä naurettavat viitisen sataa euroa vuodessa. Jo on hävyttömän kallis matkavakuutus ja priority pass!!

        Ehkä olen kitsas ja pihi mutta miksi maksaa kortista jos Visa-kortteja saa ilmaiseksi ja Eurocard Goldiakin tyrkytetään kaikenmoisilla eduilla. Jossain USA:ssa matkailessa voisin kuvitella tarvitsevani Amexia (sitä varten amex goldin aikanaan hankinkin), en Euroopassa.


      • LKV-mies
        Ei-stereotyyppi kirjoitti:

        Miehelläni on Amex Platinum ja minulla sen rinnakkaiskortti, ja ainakin me olemme niin kaukana noista stereotyypeistäsi kuin voi olla. Autoa meillä ei ole ollenkaan (ei yleensä tarvita koska asumme kaupungin keskustassa; käytämme car sharingia silloin kun auto on pakollinen). Mieheni rannekello taitaa olla joku vuosia sitten jonkun lehden tilaajalahjana saatu. Omani varmaan viisi vuotta vanha, alle sata euroa maksanut digikello. Muutenkin mieheni ei todellakaan esitä yhtään mitään esim. pukeutumisellaan. Ei siksi että olisi kitsas, häntä vain ei kiinnosta. Meillä ei todellakaan ole minkäänlaista "elvistelyn" halua kummallakaan.

        Amex Platinum meillä on koska miehelläni oli ollut vihreä Amex vuosikausia, oli aina maksanut laskunsa ajalallaan, ja käyttänyt sitä suht. paljon. Kun tarjosivat tuota Platinumia laskeskeltiin kannattaako se meille, ja tultiin siihen tulokseen että kannattaa. Hyötyinä meille ovat nimenomaan tuo matkavakuutus, sekä ilmainen Priority Pass, joka on tehnyt matkustamisesta todella paljon mukavampaa. Lisäksi hotellien upgradet ovat olleet monesti hyödyllisiä.

        Kortin otimme pari vuotta sitten ja aiomme pitää sen myös jatkossa.

        Mutta hyvä että amexin tuotteille on vielä edelleenkin kysyntää, nähtäväksi jää kuinka kauan putiikki pysyy USA:ssa pystyssä.


      • ...
        LKV-mies kirjoitti:

        Kun ne edes tarjoaisivat sitä platinakorttiaan ilmaiseksi vanhoille asiakkailleen, mutta ei, ns. taviksen pitää maksaa siitä naurettavat viitisen sataa euroa vuodessa. Jo on hävyttömän kallis matkavakuutus ja priority pass!!

        Ehkä olen kitsas ja pihi mutta miksi maksaa kortista jos Visa-kortteja saa ilmaiseksi ja Eurocard Goldiakin tyrkytetään kaikenmoisilla eduilla. Jossain USA:ssa matkailessa voisin kuvitella tarvitsevani Amexia (sitä varten amex goldin aikanaan hankinkin), en Euroopassa.

        Minulla on Amex Platinum, ja kyllähän se tietysti kallis on, jos katsoo pelkkää vuosimaksua. Pitää kuitenkin katsoa kokonaisuutta.
        Matkustan melko paljon ja vuokraan usein autoja. Matkavakuutukseen sisältyy autonvuokrausvakuutus, joten säästän vuodessa pelkästään autovuokraamojen vakuutuksissa melkoisen summan.
        Priority Pass maksaisi Amexin tarjoamilla ehdoilla pelkästään noin 400 euroa vuodessa. Tämäkin kortti on ihan mukava, jos matkustaa riittävän paljon.
        Jotain arvoa voi tietysti laskea myös muille palveluille, kuten concierge-palvelulle. Palkintopisteilläkin on jokin arvo.
        Jollekin kortti voi olla järkevä, toiselle ei. Kaikki riippuu siitä, onko kortin tarjoamilla lisäeduilla riittävästi käyttöä.


      • muualtakin
        ... kirjoitti:

        Minulla on Amex Platinum, ja kyllähän se tietysti kallis on, jos katsoo pelkkää vuosimaksua. Pitää kuitenkin katsoa kokonaisuutta.
        Matkustan melko paljon ja vuokraan usein autoja. Matkavakuutukseen sisältyy autonvuokrausvakuutus, joten säästän vuodessa pelkästään autovuokraamojen vakuutuksissa melkoisen summan.
        Priority Pass maksaisi Amexin tarjoamilla ehdoilla pelkästään noin 400 euroa vuodessa. Tämäkin kortti on ihan mukava, jos matkustaa riittävän paljon.
        Jotain arvoa voi tietysti laskea myös muille palveluille, kuten concierge-palvelulle. Palkintopisteilläkin on jokin arvo.
        Jollekin kortti voi olla järkevä, toiselle ei. Kaikki riippuu siitä, onko kortin tarjoamilla lisäeduilla riittävästi käyttöä.

        "Matkavakuutukseen sisältyy autonvuokrausvakuutus, joten säästän vuodessa pelkästään autovuokraamojen vakuutuksissa melkoisen summan."

        Autonvuokrausta harrastaville on tämmöisiäkin vakuutustuotteita tarjolla: http://insurance4carhire.co.uk/ Tuolta saa muutamilla kympeillä vuodessa vakuutuksen, joka kattaa autonvuokrauksen omavastuun.


      • ...
        muualtakin kirjoitti:

        "Matkavakuutukseen sisältyy autonvuokrausvakuutus, joten säästän vuodessa pelkästään autovuokraamojen vakuutuksissa melkoisen summan."

        Autonvuokrausta harrastaville on tämmöisiäkin vakuutustuotteita tarjolla: http://insurance4carhire.co.uk/ Tuolta saa muutamilla kympeillä vuodessa vakuutuksen, joka kattaa autonvuokrauksen omavastuun.

        Juu, nuo omavastuunpoistovakuutukset ovat ihan kivoja vakuutuksia. Ilmeisesti et kuitenkaan ole maailmalla reissanut enemmän tietääksesi, että löytyy maailmankolkkia, joissa tuo autovuokraamon omavastuu on yhtä paljon kuin auton hinta, ellei halua ostaa kallista autovuokraamon vakuutusta. Vastuuvakuutuksesta nyt puhumattakaan...


    • amex platinumit

      Tuo tuollainen kortti ja sen tapaiset kuuluvat samaan sarjaan kuin kalliiden rannekellojen käyttö ja öky-citymaasturilla ajo, eli oman heikon egon pönkittämistä statussymboleiden avulla, tyhjäpäiden touhuja suoraan sanoen.

      Tietysti joku ihan oikeasti tarvitsee esim. maasturia ja liike-elämässä mustaa luottokorttia, mutta suurimman osan kohdalla se menee niinkuin äsken kirjoitin.

      • sivusta seurannut

        eivät käytä luottokortteja vaan heille lähetetään lasku erikseen heidän toimistoonsa. Jos he käyvät tutussa paikassa lasku lähtee automaattisesti ja satunnaisessa paikassa mukana oleva sihteeri hoitaa laskutusmuodollisuudet huomaamattomasti. Suomessa tähän rikkaitten ryhmään ei kuulu ketään.


      • tai joku muu
        sivusta seurannut kirjoitti:

        eivät käytä luottokortteja vaan heille lähetetään lasku erikseen heidän toimistoonsa. Jos he käyvät tutussa paikassa lasku lähtee automaattisesti ja satunnaisessa paikassa mukana oleva sihteeri hoitaa laskutusmuodollisuudet huomaamattomasti. Suomessa tähän rikkaitten ryhmään ei kuulu ketään.

        Kyllä Suomessa on varakkaita henkilöitä.

        Marioffin Göran vetäisi jotain 82 miljoonaa euroa viime vuonna, Aatos Erkolla lienee omaisuutta "jonkin verran" ja Jorma Ollila on jo muutaman vuoden paukuttanut ihan kohtuullisella tulotasolla...


      • kelpaa
        tai joku muu kirjoitti:

        Kyllä Suomessa on varakkaita henkilöitä.

        Marioffin Göran vetäisi jotain 82 miljoonaa euroa viime vuonna, Aatos Erkolla lienee omaisuutta "jonkin verran" ja Jorma Ollila on jo muutaman vuoden paukuttanut ihan kohtuullisella tulotasolla...

        Mulle on postiluukusta aina välillä tullut Dinersin ja Amexin korttihakemuskaavakkeita pyytämättä. En ole katsonut tarvitsevani. Luottokunnan ja S-Pankin Visa ovat sentään sellaisia, jotka yleensä käyvät maksuvälineinä joka paikassa. Lompakossa ei ole tilaa ylimääräisille korteille, joiden kelpoisuus on rajattua.


      • ...
        kelpaa kirjoitti:

        Mulle on postiluukusta aina välillä tullut Dinersin ja Amexin korttihakemuskaavakkeita pyytämättä. En ole katsonut tarvitsevani. Luottokunnan ja S-Pankin Visa ovat sentään sellaisia, jotka yleensä käyvät maksuvälineinä joka paikassa. Lompakossa ei ole tilaa ylimääräisille korteille, joiden kelpoisuus on rajattua.

        S-pankin Visa ja Amexin platinakortti ovat täysin erilaisia tuotteita. Voisi ehkä todeta, että S-Visa on maksuton perusluottokortti ilman lisäpalveluita, ja Amexin platinakortti on taas monipuolinen palvelupaketti, jonka kylkiäisenä tulee luottokortti. Saman maksuliikenteen voisi tietysti hoitaa vaikka sillä S-Visallakin, ja varsinainen syy Platina-Amexin ottamiseen on tuo palvelupaketti.

        Kuten yllä jo todettiin, kortti saattaa olla melko hyödytön niille, jotka eivät matkusta tai käy ravintoloissa ja muissa riennoissa riittävän usein. Matkustavalle kortti voi taas olla erittäin suuri mukavuustekijä.


      • Joopajoo2009
        ... kirjoitti:

        S-pankin Visa ja Amexin platinakortti ovat täysin erilaisia tuotteita. Voisi ehkä todeta, että S-Visa on maksuton perusluottokortti ilman lisäpalveluita, ja Amexin platinakortti on taas monipuolinen palvelupaketti, jonka kylkiäisenä tulee luottokortti. Saman maksuliikenteen voisi tietysti hoitaa vaikka sillä S-Visallakin, ja varsinainen syy Platina-Amexin ottamiseen on tuo palvelupaketti.

        Kuten yllä jo todettiin, kortti saattaa olla melko hyödytön niille, jotka eivät matkusta tai käy ravintoloissa ja muissa riennoissa riittävän usein. Matkustavalle kortti voi taas olla erittäin suuri mukavuustekijä.

        500 euroa mukavuustekijästä? :D
        Teetkö töitä Amexilla?


      • ...
        Joopajoo2009 kirjoitti:

        500 euroa mukavuustekijästä? :D
        Teetkö töitä Amexilla?

        Kyllä. Teen töitä Amexilla, mutta en suinkaan Amexille. Amex on työväline, jolla maksan suuren osan työmatkustuskuluistani. 550 euroa on mielestäni kohtuullinen maksu kyseisestä kortista, mutta saat vapaasti olla asiasta eri mieltä. Saahan sitä hakea näet niitä S-pankin Visa-korttejakin.

        Mitä muuten olisit itse valmis maksamaan esimerkiksi pääsystä siistiin lentokenttäloungeen täysin räjähtäneessä kunnossa olevalla lentoasemalla jossain päin Aasiaa, joka on muutoin tupaten täynnä porukkaa? Entäpä, jos kyseinen tilanne toistuisi vaikkapa kerran viikossa?


      • J
        ... kirjoitti:

        Kyllä. Teen töitä Amexilla, mutta en suinkaan Amexille. Amex on työväline, jolla maksan suuren osan työmatkustuskuluistani. 550 euroa on mielestäni kohtuullinen maksu kyseisestä kortista, mutta saat vapaasti olla asiasta eri mieltä. Saahan sitä hakea näet niitä S-pankin Visa-korttejakin.

        Mitä muuten olisit itse valmis maksamaan esimerkiksi pääsystä siistiin lentokenttäloungeen täysin räjähtäneessä kunnossa olevalla lentoasemalla jossain päin Aasiaa, joka on muutoin tupaten täynnä porukkaa? Entäpä, jos kyseinen tilanne toistuisi vaikkapa kerran viikossa?

        Minulla on ollut kyseinen kortti siitä asti kun sellaisen Suomessa on saanut.

        Lähinnä matkavakutuksen vuoksi maksan tuota 550€ vuosimaksua. Ei tarvitse montaa kertaa ulkomailla vuokrata autoa, jotta tuon 550€ säästää.

        Ymmärtääkseni kortin saamiseen riittää noin 50000€ vuositulot, joihin Suomessa pääsee ainakin omien puheidensa mukaan lähes kaikki. Niin tai näin, mikään rikkaitten kortti tämä ei ole.

        Typerin Amexin lupauksista on tuo "luottorajattomuus". Käytännössä luottoraja on keskimäärin se, millä summalla teet kuukaudessa ostoksia Amexilla. Varallisuus ja maksukyky ei vaikuta niinkään luottorajaan.

        Yritin hankkia Platinakortilla ulkomailta noin 20000€ kelloa kerran ja ei onnistunut. Monien puheluiden jälkeen ei löytynyt Euroopasta henkilöä, jolla olisi ollut valtuus korottaa luottarajaa hetkellisesti. Luottokuntaan soittamalla asia onnistui 5 minuutissa ja ostin kellon Visalla.


      • Jukkapetteri85747
        J kirjoitti:

        Minulla on ollut kyseinen kortti siitä asti kun sellaisen Suomessa on saanut.

        Lähinnä matkavakutuksen vuoksi maksan tuota 550€ vuosimaksua. Ei tarvitse montaa kertaa ulkomailla vuokrata autoa, jotta tuon 550€ säästää.

        Ymmärtääkseni kortin saamiseen riittää noin 50000€ vuositulot, joihin Suomessa pääsee ainakin omien puheidensa mukaan lähes kaikki. Niin tai näin, mikään rikkaitten kortti tämä ei ole.

        Typerin Amexin lupauksista on tuo "luottorajattomuus". Käytännössä luottoraja on keskimäärin se, millä summalla teet kuukaudessa ostoksia Amexilla. Varallisuus ja maksukyky ei vaikuta niinkään luottorajaan.

        Yritin hankkia Platinakortilla ulkomailta noin 20000€ kelloa kerran ja ei onnistunut. Monien puheluiden jälkeen ei löytynyt Euroopasta henkilöä, jolla olisi ollut valtuus korottaa luottarajaa hetkellisesti. Luottokuntaan soittamalla asia onnistui 5 minuutissa ja ostin kellon Visalla.

        Meillä on nyt kyläilemässä tollanen 24v thaikkunainen, töissä ei oo ollu koskaan, ryypiskelee joka päivä ja meikkaa ja lakkaa kynsiä. Mustikoita käyvät poimimassa. Kotihommat toki tekee ja tekee täälläkin (kokkaa, siivoaa) kun on arvojärjestyksessä alimpana, vaikkakin sillä on taskussa platina-amex. Oli saanut sen poikaystävältään rinnakkaiskorttina.

        Niin se maailma vaan pyörii ja asiat onnistuu joko emättimellä tai rahalla.


    • ota kotimainen

      Ota mieluummin kotimainen Ossuuspankin Visa, älä sellaista jenkkien törkykorttia huoli. Ne ovat ketunhäntä kainalossaan niiden korttiensa kanssa, nämä jenkkilän väet.

      Kotimainen on mansikka, muu maa mustikka. Näin se menee luottokorteissakin.

      • Jukkapetteri85747

        Osuuspankki on suomalainen, Visa ei. Jäljet johtaaa aina amerikkaan.

        Ämeriikässä kun tietyllä luottokortilla ostelet niin luottokorttiyhtiö myy ne sun kauppakuitit firmoille jotka sitten sulle lähettää roskapostia tuotteistaan jotka saattavat sinua kiinnostaa. Valtio ei saa tietää sinusta mitään, mutta luottokorttiyhtiö kyllä tietää paljonko olet ostanut vuoden aikana kaupasta kaljaa, ja ne lähettää sen sulle kotiin kirjeenä.


    • Pommiasema

      Tosiaan toi vakuutus on täysi feikki, eikä kannata luottaa. Eli ottakaa ihmeessä tavallinen matka ja matkustajavakuutus jos reissaatte AMEX-platinan kanssa. Mulla oli kolme täysin triviaalia korvauskeikkaa ja kaikki hylättiin jonkun tosi oudon säännön perustteella. Esimerkiksi kulkukoiran kuseminen pauhelimen päälle rannalla, ei ollut korvattava, vaikka ostin samana päivänö samanlaisen puhelimen! Korvaukset käsittelee joku tuusulalainen Hinausfirma (siis oikeasti sellainen joka hinaa autoja - ei hinurifirma).

      Kun teette tästä kortista businescasea, niin unohtakaa vakuutus!

    • Ei kallista,huonoa

      Tässä pätee vähän sama kuin moccamaster kahvinkeittimissä, että älä paskaa ota vaikka ilman saisit.

      • a

        ?


    • Paska kortti

      Minulla on ollut Amex Platinum yli 10 vuotta. Viime vuonna heikensivät mm. matkavakuutusehtoja niin naurettaviksi, ettei ole enää mitään järkeä pitää koko korttia. 550 euron vuosimaksulle ei saa vastinetta. Unohda koko kortti.

      • toiska82

        Voitko tarkentaa miten huonontuneet? Itse olen vasta alkuvuodesta tuon platinan hankkinut..


    • Amex vaihtoon
    • Pettynytsuomalainen

      American express palvelu ja luotettavuus on huono.
      Varokaa yhtiön Suomen ja Ruotsin yhdistettyä toimintaa.
      Epärehellistä, suorastaan törkeää palvelua.
      Platinakortilla rahastetaan pelkästään.

    • Anonyymi

      Kusettavat rankasti suomalaisia. Ruotsalaiset johtaa ja jos vaan jotenkin voivat tehdä kiusaa niin kusettavat.

      • Anonyymi

        Kerrotko vaikka pari esimerkkiä ensi alkuun?


    • Anonyymi

      Mukavaa tilannetajua Amexilta parantamalla päivittäiskäytön etuja nyt, kun pisteillä lentäminen on vähäksi aikaa jäissä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe