mönkijä

saikkonen71

kokemuksia 200-kuutioisista crossi- ja tieliikennemönkijöistä. mihin hintaan tuollaisia saa halvimmillaan? onko niissä potkua tarpeeksi liikuttaa 90-kiloista miestä kunnolla? entä kestävyys?

22

18654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abu`

      ...taas yksi joka on menossa persuus edellä puuhun..
      Halvalla EI saa hyvää. Kiinalaisista ainoastaan Linhai, Taiwanin puolelta löytyypi useampia käyttökelpoisia merkkejä.
      Uusien käyttökelpoisten hinnat viiden tonnin molemmin puolin. Tl-crosseista SMC.n tuotteet hyvä ostos, esim. Derbin 250cc -05 mallinen käytetty, hinta n. 3200 - 3600 euruva. Kulkee sadan pintaan ja on huoleton peli.

      • jarkko38

        Onko Linhai 260 ok peli? mistä löytyy derbiniä noin 3000 egen hintaan?


      • Abu`
        jarkko38 kirjoitti:

        Onko Linhai 260 ok peli? mistä löytyy derbiniä noin 3000 egen hintaan?

        Tuoltakin löytyy, tällä hetkellä halvin 3300 ja tinkiä voi koittaa aina..
        http://www.nettimoto.com/listCategory.php?id=4
        Kyllä Linhaissa hinta-laatusuhde on kohdallaan. isompi kuin derbi, variaatturivetoisena ei kulje yhtä hyvin..


      • Abu`
        Abu` kirjoitti:

        Tuoltakin löytyy, tällä hetkellä halvin 3300 ja tinkiä voi koittaa aina..
        http://www.nettimoto.com/listCategory.php?id=4
        Kyllä Linhaissa hinta-laatusuhde on kohdallaan. isompi kuin derbi, variaatturivetoisena ei kulje yhtä hyvin..

        Niin, ja lueskelkaa sammysatv.com sivuilta, tietoa kaikista merkeistä.


      • jarkko38
        Abu` kirjoitti:

        Niin, ja lueskelkaa sammysatv.com sivuilta, tietoa kaikista merkeistä.

        olen törmännyt merkkiin falmek. onko mistään kotoisin? en löytynyt suoraan tietoa noilta sivuilta


      • Abu`
        jarkko38 kirjoitti:

        olen törmännyt merkkiin falmek. onko mistään kotoisin? en löytynyt suoraan tietoa noilta sivuilta

        Se täytyy olla joku kiinan ihme. Noilla Kiinalaisilla on monta maahantuojaa ja samaa tuotetta myydään monella eri nimellä. Noissa oudoissa voi varaosien saatavuus olla melko onnetonta.


      • jarkko38
        Abu` kirjoitti:

        Se täytyy olla joku kiinan ihme. Noilla Kiinalaisilla on monta maahantuojaa ja samaa tuotetta myydään monella eri nimellä. Noissa oudoissa voi varaosien saatavuus olla melko onnetonta.

        onko derbi sitten hyvä peli? kestävä ja varaosia löytyy? mitkä ovat Derbi DXR 250 suurimmat erot tuohon linhai 260 malliin


      • Abu`
        jarkko38 kirjoitti:

        onko derbi sitten hyvä peli? kestävä ja varaosia löytyy? mitkä ovat Derbi DXR 250 suurimmat erot tuohon linhai 260 malliin

        Linhai on kookkaampi ja työkalumaisempi, derbi sopii kaikenlaiseen räppäilyyn.
        Linhai, Kymco, canan 250 pikkucrossi ovat variaattorivetoisia. Kiihtyvyydeltään ja huipuiltaan jäävät seisomaan 5-vaihteisen Derbin kanssa. Normaali pikkuauto ei pysy Derbin perässä alkukiihdytyksessä. Itellä nykyään "merkkimönkijä" ja korjaamolla enempi kuin kotona. Ennen oli Derbi jolla ajoin n. 2000km. Parkkivalo oli ainoa mikä hajosi tuona aikana. Tota Can-amia ei kannata sillä silmällä katsoa, Canaa siinä ei ole kuin teipit kyljessä.


      • saikkonen38
        Abu` kirjoitti:

        Linhai on kookkaampi ja työkalumaisempi, derbi sopii kaikenlaiseen räppäilyyn.
        Linhai, Kymco, canan 250 pikkucrossi ovat variaattorivetoisia. Kiihtyvyydeltään ja huipuiltaan jäävät seisomaan 5-vaihteisen Derbin kanssa. Normaali pikkuauto ei pysy Derbin perässä alkukiihdytyksessä. Itellä nykyään "merkkimönkijä" ja korjaamolla enempi kuin kotona. Ennen oli Derbi jolla ajoin n. 2000km. Parkkivalo oli ainoa mikä hajosi tuona aikana. Tota Can-amia ei kannata sillä silmällä katsoa, Canaa siinä ei ole kuin teipit kyljessä.

        eli derbi voisi olla ok peli. onko tälläisestä kokemuksia: Jianshe JI-250 Puma


      • Abu`
        saikkonen38 kirjoitti:

        eli derbi voisi olla ok peli. onko tälläisestä kokemuksia: Jianshe JI-250 Puma

        Kyllä ne Kiinalaiset osaa tehdä hyvännäköisiä vehkeitä, kestävyys vain tuppaa olemaan mitä sattuu, useimmiten.

        Saksassa mönkijäkulttuuri on toisissa mittakaavoissa suomeen nähden. Valtamerkit sielä Kawa, suitsa, jammu, honda, kymco ja SMC. Canoja vähän ja polarista vieläkin vähemmän. Nyt on kyllä linhaitakin ruvennu näkeen..
        Itse tekisin valinnan derbin, kymcon ja linhain kesken. derbin ja kymcon laatuun luotan eniten. Uutena antavat 2 vuoden takuun, Linhailla kait puoli vuotta vain ..


      • jussi-h
        jarkko38 kirjoitti:

        olen törmännyt merkkiin falmek. onko mistään kotoisin? en löytynyt suoraan tietoa noilta sivuilta

        ostin falmekilta forest 250 pro mönkijän heinäkuussa ja vielä ei ainakaan mitään vikaa ole ollut. naapuri osti sieltä lasten mönkijän, josta bensahana hajosi.. hanan vaihtamisen jälkeen ilmeisesti toiminut..


      • ei vielä mönkkäriä
        jarkko38 kirjoitti:

        olen törmännyt merkkiin falmek. onko mistään kotoisin? en löytynyt suoraan tietoa noilta sivuilta

        Joo, toi firma toimii Salossa ja ainakin porukka siel on asiallista. Olen vuokrannu muutaman kerran 200cc krossimönkkärin viikonlopuks. Ei oo ollu ongelmia.


      • ttt1234
        Abu` kirjoitti:

        Kyllä ne Kiinalaiset osaa tehdä hyvännäköisiä vehkeitä, kestävyys vain tuppaa olemaan mitä sattuu, useimmiten.

        Saksassa mönkijäkulttuuri on toisissa mittakaavoissa suomeen nähden. Valtamerkit sielä Kawa, suitsa, jammu, honda, kymco ja SMC. Canoja vähän ja polarista vieläkin vähemmän. Nyt on kyllä linhaitakin ruvennu näkeen..
        Itse tekisin valinnan derbin, kymcon ja linhain kesken. derbin ja kymcon laatuun luotan eniten. Uutena antavat 2 vuoden takuun, Linhailla kait puoli vuotta vain ..

        kaikissa Linhaissa on mielestäni vähintään 1 vuoden takuu, ja osa maahantuojista myöntää 2 vuoden takuilla.


    • Rally 250 ATV

      Keväästä asti. Vaikuttaa laadukkaalta, eikä mitään ongelmia ei ole ollut. Peräkärryn kera se on kuin pieni avopakettiauto. Vinssikin tuli kaupan päälle. Hinta jotain 3500 €.

      En ole huomannut pahempia moitteitakaan palstoilla.

    • eiei

      ja ei.osta zetori äijä.se kulettaa sun painosta läskikasaa

      • joremarj

        mitäs jos tuo läski onkin lihasta, pikkumies


    • Isoja eroja

      Olen koittanu tutkia tuota mönkkäri juttua kun vehkeet on kaikki saman näkösiä mut toiset tuntuu toimivan ja toiset ei. Työ mönkkäreissä toimivia pelejä vaikuttais olevan Rally ja Falmek "identtisiä Loncin vehkeitä" ja Sukida taas on susi. Krossimönkkäreissä on todella suuria eroja ja Kiinalaisista paras taitaa olla se Havaji 200cc jota myy Keskinen, Mototori, Motoland, Falmek Yms yms. Tosin siinä menee rikki takapää jos ei osta Falmekilta sen parannus-sarjaa "muuten menee laakerit koska ketjuja ei saa löysättyä riittävästi ja laakerit eivät ole rasvattavissa". Bensahana on porattava isommaks jottei tukkeudu tiivisteiden turpoessa ja öljytikun ruuviin on laitettava lukkoliimaa jottei tipu konehuoneeseen. Näillä muutoksilla toimii täydellisesti. Kaverini vaihtoi tilalle 500cc suzukin koneen kulkee ihan kipeesti. Tosin alkuperiseenkin saa Motolandilta ja Falmekilta viritys sarjan jolla n. 10hp. lisää.

      • Kiitokset

        Itse ostin taannoin Falmekilta 200Force Pron ja on toiminut tosi hienosti. Ei mitään valittamista ainakaan Falmekin vehkeistä ja palvelikun oli todella kiitettävää. Toivat mönkkärin veloituksetta kotiin ja opettivat käyttämään. Suosittelen!


      • Jianshemies
        Kiitokset kirjoitti:

        Itse ostin taannoin Falmekilta 200Force Pron ja on toiminut tosi hienosti. Ei mitään valittamista ainakaan Falmekin vehkeistä ja palvelikun oli todella kiitettävää. Toivat mönkkärin veloituksetta kotiin ja opettivat käyttämään. Suosittelen!

        Jos et oo vielä päätyny niin päädy Jianshe Yamahan tuotokseen.

        Tietoa www: http://www.yamahajianshe.com/

        Ja eiku ettimään!
        www.Nettimoto.fi (Jianshe)


      • aksutus
        Jianshemies kirjoitti:

        Jos et oo vielä päätyny niin päädy Jianshe Yamahan tuotokseen.

        Tietoa www: http://www.yamahajianshe.com/

        Ja eiku ettimään!
        www.Nettimoto.fi (Jianshe)

        90kg äijä liikkuu iha kivasti tuollaisella kuristamattomalla 200cc mönkijällä.
        MUTTA en suosittele kenellekkään halpaa kiinalaista, jos ei omaa korjaustaitoja ja työkaluja, varsinkin hitsivehkeitä.
        Rahaa korjauskuluihin ei juurikaan mene jos osaa itse tehdä ja ostaa käytettyjä merkkiosia.
        Poikkeuksena, jos ajelee todella sievästi ja vielä mielummin asfaltilla niin silloin voi kestää vuosikausia ennen kuin joku osa lasahtaa lopullisesti.

        Minulla on kyllä rahaa palanut, koska comancheni on ollut niin rajulla ja ahkeralla käytöllä.
        Äkkiä laskettuna olisin saanut rahalla mitä olen tuohon käyttänyt, toisen samanlaisen kiinalaisen


    • LENTOATV

      kannattaa käydä katsomassa www.motoland.fi siellä on 4x4 mönkijöissä hyvät hinnat ja paljon tehhoa. POLAR 500 IRS L siinä on 34,5 hevosvoimaa ja maksaa maastomallin 5990e

    • lentoatv

      Ja muuten can-am:itkin ovat hyviä työ käyttöön canamin kotisivuilla www.can-am.com valmistetaan 1000cc maastoliikennemönkijöitä niissä on 81hp.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1746
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1272
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1233
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1136
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1127
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      590
      1094
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      934
    Aihe