Valikko

Kansiremontin hinta?

Mikä on nyrkkipajan noin hinta? Entä merkkikorjaamon?

Eli yläpääntiivistesarjan kaikki stefat vaihdettuna?

Tämä keskustelu on suljettu
Ilmianna
Jaa

17 Vastausta



puhutaan tuhansista euroista..

voit varata paljon rahaa..

Ilmianna
Jaa

Jos lähtee sille linjalle, että pelkkä kannentiiviste ja tarvittavat muut tiivisteet, niin hinta pyörii 500-1000€ välillä.

Mutta jos hyvän haluaa, niin sitten tulee tasohionta ja venttiileiden vuotomittaus ja sen perusteella venttiileiden ja istukoiden koneistus. Samalla tarkastetaan venttiilivarsien välys, jos välystä, niin uusia ohjureita tai venttiilejä. Silloin hintaa kertyy enemmän >1500€

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Itse ainakin käsittäisin "kansiremontin" käsittävän hiukan muutakin kuin kansipahvin vaihdon. Kansipahvin vaihto EI OLE kansiremontti. Se on kansipahvin vaihto, pahvi. Ja siitä käytetään myös virallisempaa nimeä "(sylinterin)kannen tiiviste".. Myöskään venttiilien vuotomittaus ei mielestäni täytä käsitteen "kansiremontti" kriteereitä. Venttiilien vuotomittauksessa havaittujen vuotojen korjaus alkaakin jo olla lähempänä...

Nyt saa alkaa ädlätä!

Ilmianna
Jaa

Pari vuotta sitten muinaisen Opelin kannen vaihto halkeaman takia, venttiilien koneistus ja muutaman uusinta. Kokonaiskustannukset 600 euroa sisältäen käytetyn kannen. 16-venttiiliset ovat varmaan kalliimpia.

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

todellakin kunnostettiin se toinen kansi, eikä vain heitetty rikkoutuneen tilalle.

Ilmianna
Jaa

diplinssi kirjoitti:

todellakin kunnostettiin se toinen kansi, eikä vain heitetty rikkoutuneen tilalle.

Show more

Kunnostettiin toki, pakkohan käytetylle kannelle aina on jotakin tehdä. Kansi hiottiin, pari kolme venttiiliä uusittiin merkkihuollon poisto-osista ja loput korjattiin. Mutta koneistuspalvelujahan on monenhintaisia. Kansi maksoi satasen, muut osat satasen, metallityöt satasen ja asennus yhden miehen pajassa kolmisensataa. Kannen vaihtaminen on sinällään aika yksinkertainen homma noissa vanhoissa koneissa. Ilmeisesti työ onnistuikin, koskapa ehdin ajaa remontin jälkeen 50000 km ennen kuin vaihdoin autoa.

Selvähän se, että jos vie auton merkkikorjaamoon ja kertoo, että pakoputkesta tulee höyrypilvi, lasku ei tuhanteenkaan euroon pysähdy.

Ilmianna
Jaa


, niin sitten jää alle 1000e, kun lähetät moottorikoneistamoon kannen ja venttiilit ja tiivisteet.

Merkkikorjaamo tuskin itse koneistaa.

Moottorikoneistamo on se oikea paikka.

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

mikä on arvioitu aika jollei venttiilinvälyksiä tarkasteta? eli paljonko työtunteja tuon tiivistesarjan vaihtoon menee?

Ilmianna
Jaa

16v tbo kirjoitti:

mikä on arvioitu aika jollei venttiilinvälyksiä tarkasteta? eli paljonko työtunteja tuon tiivistesarjan vaihtoon menee?

Show more

vastaus riipu myös paljon auton merkistä ja mallista..ei riitä pelkkä 16v turbo tieto.Väitän että tuollaisissakin koneissa nuo venttili välykset hoituvat hydraulisesti eli ei tarvita säätöjä.

Ilmianna
Jaa

OIS 94 ASTRA, ILMEISESTI KANSIVIKA, JUURI KATSASTETTU MELKO SIISTI MYYTÄVÄNÄ 0400217422

Ilmianna
Jaa

Astra 1996 Ecotec kansiremontti itse tehtynä:

8-10h purkamiseen ja sama kokoomiseen (automiehiä varmaan hymyilyttää..), tiivistesatsi motonetista+nesteet+öljyt apaut 200.- koneistus 85.- (ei tarvinnut venttiilejä irroittaa)

Imusarja on nätisti sanottuna v-mäinen, mutta pieni räikkä ja sopivat jatkot auttaa ahdistukseen. Sopivat TORX hylsyt kustansi alle 10.- ja momenttiavain oli lainapeli..tiivistettynä siis; jos talli on ja intoa riittää, niin on ihan tehtävissä. (korjauskirja lähimmästä kirjastosta, ni säästyy sekin raha asennusjuomiin..)

Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

O-o. Mitenkähän mahto käydä tuossa remontissa jakopään osille.Laitoitko vanhoilla osilla kiinni. Ajattelin vaan että kun tuo ecotecin pannuhan on varsin hyvä jakopään osien suhteen..

Ilmianna
Jaa


Kansiremontti riippuu niin paljon siitä mitä kaikkea sille pitää tehdä sille kannelle/moottorille.

auton merkistä ja mallista.

Ilmianna
Jaa

mitähän tulisi maksamaan kannentiiviste, ei sarja+ jäähdytinletkun vaihto nyrkkikorjaamolla?

Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Niin jäi vajaaksi tuo kysymys, Auto on bmw730i, suora kutonen

Ilmianna
Jaa

hansci1 kirjoitti:

Niin jäi vajaaksi tuo kysymys, Auto on bmw730i, suora kutonen

Show more

Ei nyt tietenkään liity kysymykseen, mutta aika hölmö korjaamo saa olla että lähtee moista remonttia tekemään pelkällä kannentiivisteellä.

Tilanne kuitenkin menee niin että korjaamo on vastuussa tekemisistään.

Toinen juttu on että onko halvempaa elvyttää vanhoja tiivisteitä vai käyttää uusia?

Jos joku suostuu tommosen "remontin" tekemään niin puhutaan vajaa 1000e hommasta.

Ilmianna
Jaa

-99 2.0 bensa mondeoon "kansiremontin" osat noin 350€, sisältää uudet yläkerran tiivisteet, kannen oikaisun, venttiilien tiiveystarkastuksen (kunnossa oli), uuden jakoremmin+kiristimen/ohjainpyörän, vesipumppu. moniurahihna, kannenpultit.

Kansi kannattaa viedä moottorikoneistamoon niin että imu-ja pakosarjat irroitettuna +muut pikkukilkkeet. Venttiileitä ei tarvinnu irroittaa. Eli purkuasteena sen verran että kannen saa höylään tai hiomakoneeseen kiinni. Oulun moottorikoneistamo otti oikaisusta ja venttiilien tiiveystarkastuksesta 70€.

Kannattaa sitten muistaa että nokka-akselien laakeripukit ja venttiilikupit pitää laittaa samaan paikkaan takaisin, niitä ei kannata heittää irrallaan samaan laatikkoon.

Työn osuus on se, jonka jokainen itse määrittelee mihin pystyy ja mitä on varaa maksaa! Tässä tapauksessa purkuun meni noin 3h ja kasaukseen 8h. Lisäksi osien metsästystä eri liikkeissä.

Ilmianna
Jaa

Tämä keskustelu on suljettu

Voit yhä lukea viestiketjua, tykätä kommenteista ja ilmiantaa asiattomuuksia. Halutessasi voit aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta.

Aloita uusi keskustelu