Perunkirjoitus lomake

Mistä

Mistä saa perunkirjoitus lomakkeita? Voiko perunkirjoituksen pitää kuka vain perillisistä, siis täyttää ne lomakkeet. Ennenvanhaan tarvittiin perunkirjoitukseen kaksi uskottua miestä. Tarviiko nykyään ?

35

58508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useitakin malleja
      • mistä....

        Mistä saa perunkirjoituslomakkeita. En omista tulostinta ja tarkoitus olisi käsin kirjottaa se lomake. Saako niitä pankeist, kelalta yms ?


      • mistä niitä saa
        mistä.... kirjoitti:

        Mistä saa perunkirjoituslomakkeita. En omista tulostinta ja tarkoitus olisi käsin kirjottaa se lomake. Saako niitä pankeist, kelalta yms ?

        Eikö kukaan vaivaudu kertoon ? Netistä löytyy vain malliesimerkkejä mutten mistää saa tietoo, mistä niitä planketteja saa. TEBOILILTAKO ?


      • ...ne kirjoitetaan käsin/ko...
        mistä niitä saa kirjoitti:

        Eikö kukaan vaivaudu kertoon ? Netistä löytyy vain malliesimerkkejä mutten mistää saa tietoo, mistä niitä planketteja saa. TEBOILILTAKO ?

        Ei ole olemassa mitään "lakisääteisiä" lomakkeita. Perunkirja kirjoitetaan ihan tavalliselle valkoiselle paperille - käsinkin kirjoitettu kelpaa. Siis kopioi otsikot noista esimerkeistä ja siitä se syntyy...


      • sentään
        mistä niitä saa kirjoitti:

        Eikö kukaan vaivaudu kertoon ? Netistä löytyy vain malliesimerkkejä mutten mistää saa tietoo, mistä niitä planketteja saa. TEBOILILTAKO ?

        Kerrotaan! Mene vaikkapa kirjastoon ja kun siellä on tietokoneita, niin pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. - Yksinkertaista!


      • Miten ennen tietokoneita
        sentään kirjoitti:

        Kerrotaan! Mene vaikkapa kirjastoon ja kun siellä on tietokoneita, niin pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. - Yksinkertaista!

        Mites kun ennen ei ollunna tietokoneita ja jostain ne kupongit haettiin, en vain muista mistä ja kirjastoon mulla on porttikielto. Joten annetaan sitte asian olla...


      • haluamaani lomaketta
        sentään kirjoitti:

        Kerrotaan! Mene vaikkapa kirjastoon ja kun siellä on tietokoneita, niin pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. - Yksinkertaista!

        -pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. -
        Mistä löydän sen "haluamani lomakkeen"
        Minäkin etsiskelen "haluamaani lomaketta", mutta kun ei sitä "haluamaani lomaketta" mistään löydy.


      • tumpeloinen
        Miten ennen tietokoneita kirjoitti:

        Mites kun ennen ei ollunna tietokoneita ja jostain ne kupongit haettiin, en vain muista mistä ja kirjastoon mulla on porttikielto. Joten annetaan sitte asian olla...

        Ennen vanhaan perukirja tehtiin käsin kirjoittaen, eikä mitään lomakkeita ollut olemassa.
        Kirjastosta löydät kirjan "Asiakirjamalleja" ja siellä on ohjetta. Kirjoitat itse perukirjan niillä tiedoilla, mitä pesään kuuluu.
        Osakkaat nimettynä, vainajajn velat ja maksamattomat laskut eli menot ja sitten omaisuus eli tulopuoli ja perukirja verotoimistoon.


      • virkatodistus...
        tumpeloinen kirjoitti:

        Ennen vanhaan perukirja tehtiin käsin kirjoittaen, eikä mitään lomakkeita ollut olemassa.
        Kirjastosta löydät kirjan "Asiakirjamalleja" ja siellä on ohjetta. Kirjoitat itse perukirjan niillä tiedoilla, mitä pesään kuuluu.
        Osakkaat nimettynä, vainajajn velat ja maksamattomat laskut eli menot ja sitten omaisuus eli tulopuoli ja perukirja verotoimistoon.

        Pitää sihen olla muutaki. Virkatodistus ja kuolintodistus ja pankista tiliote ja kuitteja ja ja ja...uskotut miehet ja ja


      • tampio....
        tumpeloinen kirjoitti:

        Ennen vanhaan perukirja tehtiin käsin kirjoittaen, eikä mitään lomakkeita ollut olemassa.
        Kirjastosta löydät kirjan "Asiakirjamalleja" ja siellä on ohjetta. Kirjoitat itse perukirjan niillä tiedoilla, mitä pesään kuuluu.
        Osakkaat nimettynä, vainajajn velat ja maksamattomat laskut eli menot ja sitten omaisuus eli tulopuoli ja perukirja verotoimistoon.

        Mikset kopsaa sitä "asiakirjamallia" ja näytä miten se perunkirja tehdään. kun oot nii näppärä !
        Teeppä niin, niin nii minäkii ossoovaan sitte ...Kiitusta kovasti jos nii


      • samalla asialla
        haluamaani lomaketta kirjoitti:

        -pyydä virkailijan apua, että saat tulostuksen haluamastasi lomakkeesta. -
        Mistä löydän sen "haluamani lomakkeen"
        Minäkin etsiskelen "haluamaani lomaketta", mutta kun ei sitä "haluamaani lomaketta" mistään löydy.

        Suomalainen kirjakauppa ainakin myy perunkirjoituslomakkeita hintaan 1,50 euroa kappale.Huomaa,että se on tehtävä kahtena kappaleena.Toinen itselle ja toinen verotoimistoon.Virkatosistukset kaikilta pesän osakkailta-senhetkinen tilanne.


      • perunkirja
        samalla asialla kirjoitti:

        Suomalainen kirjakauppa ainakin myy perunkirjoituslomakkeita hintaan 1,50 euroa kappale.Huomaa,että se on tehtävä kahtena kappaleena.Toinen itselle ja toinen verotoimistoon.Virkatosistukset kaikilta pesän osakkailta-senhetkinen tilanne.

        Vanhaa tietoa. Turussa ei ainakaan kukaan myy. Olen juuri selvittänyt (29.1.16) ei Suomalainen eikä Akateeminen. Mistä tuomarit rahansa ottaisi jos rahvas ja eläkeläiset voisi itse nekin tehdä. Ennen oli kaavakkeita.


      • Anonyymi
        samalla asialla kirjoitti:

        Suomalainen kirjakauppa ainakin myy perunkirjoituslomakkeita hintaan 1,50 euroa kappale.Huomaa,että se on tehtävä kahtena kappaleena.Toinen itselle ja toinen verotoimistoon.Virkatosistukset kaikilta pesän osakkailta-senhetkinen tilanne.

        Ei myy enään


      • Anonyymi
        virkatodistus... kirjoitti:

        Pitää sihen olla muutaki. Virkatodistus ja kuolintodistus ja pankista tiliote ja kuitteja ja ja ja...uskotut miehet ja ja

        Pankit lähettää automaattisesti saldotiedot kuolinpäivältä.


    • linkki osoite

      Likkaa linkkiä tai kirjoita:
      http//www.trustus.fi/perukirjamalli.shtml

      • 18

        18


    • KariK

      Käy kirjastossa ja lainaa kirja Aarnio, Aulis
      Perunkirjoitusopas, sen välissä, liitteenä on
      lomake jonka voit kopioida. On erittäin helppo täyttää. Tietääkseni myös mm. kirjakaupat ja verotoimistot myyvät valmiita lomakkeita.
      On huomattavasti helpompaa kuin kirjoittaa vapaamuotoinen perunkirja.
      Lomakkeessa on myös paikat"uskotuille miehille"
      eli todistajille. Lomakkeen voi täyttää kuka tahansa, minä esimerkiksi tein isäni kuoltoa itse
      perunkirjan.

      • Anonyymi

        Paitsi ettei uskotut miehet vain todista. Heille kuuluu arvioida jäämistön arvo,että pesän ilmoittajan ei vahingossa ilmoita minkään arvoa liian alas,kas kun peruskirja on perintö erotuksen kannalta The asiakirja.
        Pesän ilmoittaja tietenkin kirjoittaa alle,vakuutuksen kanssa että on varat ilmoittanut oikein.
        Mutta uskotut miehet tavallaan ovat se suodatin,jonka läpi esimerkiksi kiinteistöjen arvojen on peruskirjan mentävä.
        Jos uskottu mies vain todistaa että on peruskirja,jonne on jotain rustailtu,se on väärin.


    • perukirjanetissa
    • oikeudenkayntiavustaja

      Kannattaisi kyllä maksaa lakimies siihen! :)

      • Lakimiehet_kusettaa_aina

        Ei todellakaan kannata, jollei ole mitään perittävää. Lakimies veloittaa enemmän kuin mitä pesässä on vainajan velkojen ja hautauskulujen jälkeen varoja. Lakimiestä kannattaa harkita vain jos vainajaa on kiinteää omaisuutta ja/tai perikunta on riitainen. Riitaista perikuntaa lakimies voikin sitten lypsää kuukausi- ja vuositolkulla.


    • Anonyymi

      Mistä saan edunvalvontalomake

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        En tiedä onko siihen lomakkeita,mutta varmaan löytyy ainakin verottajan sivulta mitä tietoja sinne pitää ilmoittaa,siis verottajallehan se laitetaan,ja kaikille osakkaille.Jos on helppo homma,riittää kun toimitat kopiot osakkaille,kuitteja ei muistaakseni lähetetä,vaan säilytät ne.Nehän näkyy siinä perukirjassa.Olen tehnyt edesmenneelle äitilleni,läpi meni.Simppeli homma,kaksi todistajaa allekirjoittaa sen.Ei kannata maksaa satoja euroja asianajajalle jos vainajalla ei ole ollut omaisuutta paljoa.


    • Anonyymi

      Taas vanha ketju. Kuka saa nautintoa siitä kun ihmiset ryhtyy "neuvomaan" vuosikausia vanhaa kysymystä?

      Voisiko tuon KONEEN jo sammuttaa sekaantumasta IHMISTEN keskusteluun???????????

      • Anonyymi

        Minkä KONEEN?


    • Anonyymi

      Perunkirjoitus lomaketta minäkin olen etsinyt kirjakaupoista niitä ennen sai ostaa mutta eipä myydä tänäpäivänä ainakaa täällä Hesassa olen kysellyt isommista kaupoista!

    • Anonyymi

      Minulla on, ostin aikoinaan kirjakaupasta- vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Eipä taida olla myynnissä sellaisia että hautaustoimistot ja pankit pääsee lypsämään perunkirjoituksesta alkaen hinta 300e millä et sitä saa vaan 600 eurosta ylöspäin on todellisuus. Mikäli mitään ihmeellistä jaettavaa ei ole kannattaa tehdä itse perunkirjoitus.

    • Anonyymi

      Googlasin, perukirja malli. Heti löytyi : kotisivu jne. Kait osaat googlaila ,kun tännekin kirjoittelet. Joku poi sen kuvakaapat sinulle ja printata, jos ei ole omaa tulostinta.
      Tai voit vaikka käsin kirjoittaa sen itsellesi. Helppoa.

    • Anonyymi

      Googlaa,,,kevytjuridiikka.fi,,, siis se sivu.

    • Anonyymi

      Aloittajan ongelma on todennäköisesti ratkennut jo hyvä tovi sitten. Aloitus on vuodelta 2006.

      • Anonyymi

        Muilla ongelmia näyttää olevan vieläkin. Voisit toki värkätä linkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muilla ongelmia näyttää olevan vieläkin. Voisit toki värkätä linkkiin.

        Mitä tarkoittaa värkätä linkkiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa värkätä linkkiin?

        Suora linkki pariin ilmaiseen muokattavissa olevaan dokumenttiin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe