Auris tekniset tiedot täältä

Kiihtyvyysarvot ja vaihteistot jne.
Ei lainakaan tavallista automaattia tarjolla. 1,6 litraisen bensakoneen ja 1,4 litraisen dieselin yhteyteen saa Multi-Moden.

http://www.worldcarfans.com/news.cfm/country/jcf/newsID/2061023.004/toyota/production-toyota-auris-revealed

Täältä löytyy syy siihen miksi farmaria ei tule lainkaan Euroopassa myyntiin. Farmarin myynti on olematonta, vain 24000 kpl Euroopassa viime vuonna.

http://today.reuters.com/news/articleinvesting.aspx?view=CN&storyID=2006-10-23T105905Z_01_L23769916_RTRIDST_0_AUTOS-TOYOTA-EUROPE.XML&rpc=66&type=qcna
Ilmianna
Jaa

47 Vastausta


En jaksa uskoa että Toyota haluaa luovuttaa meidät 24000 farkun ostajaa kilpailijoille. Farkun ostajat eivät yleensä vaihda muihin korimalleihin kuten en minäkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko Toyotan uusi taktiikka se että myydään vain volyymia. Nythän on mallistosta kadonneet euroopassa jo Avensiksen ja Yariksen Versot, Celica, Camry, Previa, jne.

Ehkä hyvää bisnestä Toyotalle, mutta näillä näkymin täällä pohjolassa menetetään isot prosenttiosuudet jatkossa. Mutta kappalemäärät eivät liene Toyotalle merkittäviä(?).

Suomessa pelkkä HB korimalli ei riitä enään myyntitilastojen kärkeen, mikä lienee sitten tietoistakin? Kokonaisvaltaisesti euroopassa Auris kuitenkin lisää Toyotan myyntiä.

Meillä on sama tilanne. Emme vaihda korimallia sillä tarvitsemme farmaria. Corolla Verson tavaratila ei taas ole tarkotuksiime sopiva. Avensis Wagon on jo "vanha" ja korkeampaan hintaan nähden ei tarjoa paljoa lisää corollan farkkuun verrattuna. Harmi.

Nykyinen Corolla sai meidät aikanaan vaihtamaan Toyotan asiakkaiksi ja odotukset olivat kovat uuden mallin suhteen. Auris on ollut pettymys konseptiautoa lukuunottamatta. Tuotantomalli on kuitenkin suorastaan ruma. Sisätiloja lukuunottamatta. Nykyinen sentään vain lähinnä huomaamaton ja ns. harmaa.

No, joka tapauksessa Toyotan massa-ajattelu ei vain sovi meidän muottiin ja tarpeisiin. Eikä varmaan monen muunkaan.
Harmi mutta merkin vaihto näyttää melkeinpä väistämättömälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Auris farmaria ei tule ja sillä siisti, tuskin tulee sedaniakaan.
Mutta uudesta Corollasta tulee sekä farmari, että sedan samalla tekniikalla kuin Auriksesta.
Nuo uudet Corollat on jo esitelty Japanissa.
Tuo Auris tullaan markkinoimaan samalla tavalla Corollan rinnalla kuin aikoinaan Tercel.
Suomeen ja eurooppaan tullaan tuomaan nuo Farmarit Japanista, joka taas palvelee meitä vannoutuneita Japanilaiseen tekniikkaan ja kokoonpanoon tykästyneitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Jos Corolla tuodaan vastaisuudessa Japanista, niin mitä Turkin tehtailta sitten tulee?
Eikös Avensis, Verso ja Auris valmisteta Englannissa ja Yaris Ranskassa sekä Aygo Slovakiassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kun ja kun kirjoitti:
Jos Corolla tuodaan vastaisuudessa Japanista, niin mitä Turkin tehtailta sitten tulee?
Eikös Avensis, Verso ja Auris valmisteta Englannissa ja Yaris Ranskassa sekä Aygo Slovakiassa.
...niin ne kootaan euroopassa. Eivätkä ole samoja autoja kuin nuo Japanissa myytävät.
Kooot kasvavat hieman noista.
JOS siis uutta sedania ja wagonia täällä aletaan edes tekemään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Palasin juuri Norjasta ja siellä oli autolehdessä paikallisen Toyota pomon haastattelu joka oli tehty Pariisin autonäyttelyn yhteydessä.
Toyota-pomon mukaan farmaria ei tule, uusi Corolla Sedan (valmistetaan Turkissa eikä ole sama auto kuin tuo joka on jo Japanissa myynnissä) tulee myyntiin Norjassa syksyllä 2007, sitä tullaan Toyota-pomon sanoja lainatakseni "markkinoimaan pikku-Lexuksena" ja myyntitavoite Norjassa oli 500 autoa vuodessa. En tiedä nykyisen sedanin myyntilukuja Norjassa joten en voi verrata siihen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hepput kirjoitti:
Palasin juuri Norjasta ja siellä oli autolehdessä paikallisen Toyota pomon haastattelu joka oli tehty Pariisin autonäyttelyn yhteydessä.
Toyota-pomon mukaan farmaria ei tule, uusi Corolla Sedan (valmistetaan Turkissa eikä ole sama auto kuin tuo joka on jo Japanissa myynnissä) tulee myyntiin Norjassa syksyllä 2007, sitä tullaan Toyota-pomon sanoja lainatakseni "markkinoimaan pikku-Lexuksena" ja myyntitavoite Norjassa oli 500 autoa vuodessa. En tiedä nykyisen sedanin myyntilukuja Norjassa joten en voi verrata siihen.
Eli Verso seuraajineen täyttää tuon farmarintarpeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
1.4 VVT-i sama kuin ennen - sekunnin huonommalla kiihtyvyydellä

1.6 Dual VVT-i pieni tehonlisäys, suorituskyky kuin Corolla 1.4:ssa

hohhoijaa...

Tuskin vaihtuu meillä Corolla enää Aurikseksi.
Ilmianna
Jaa
Mahtaako tuo uusi MultiMode-vaihteiston vaihteiden vaihtaminen olla jo samantasoinen,kuin DGS kaksois-kytkimellä varustettu vaihteisto olla -eli vaihtaa vaihteita ilman nykäyksiä?.
Tuo 2.2 D-4D 180 Clean Power-moottori on ainakin kiihtyvyyden kannalta aika rivakas,0-62mph:
(8.1)second!.Samoin huippunopeus,
Max.speed:130(mph).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
miksi kukan vaginan lisäksi ei pulttaa noita 50tkm:n laatikoita autoihinsa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuohon 1,6:seen Golffiin DSG- vaihteiston?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuo 1.6 litrainen bensahan on todellinen kierroskone. Maksimivääntö tulee vasta 5200 r/min!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
ei sitä normaaliajo-vääntävyyttä tuosta huppuväännön kierroksista suoraan näe!!
muistaakseni hommma oli, vieläkin, niin että moottorissa on 90% väännöstä käytössa 2000-5500 r/min
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toivottavasti edes sedaniin tulee isompia bensakoneita ja hybridi.

Ja kunnollinen automaatti eikä noita huonoja automatisoituja manuaaleja. Seuraava autoni on automaatti mutta _ei_ M-MT.

CVT-i:stä ainakin Japanissa muistaakseni on puhuttu.

Jos farmaria ei tule niin kyllä voi vain ihmetellä. VW teki jo saman virheen ja on sen takia pahasti myöhässä Golf farmarin kanssa. Jos tuote on hyvä niin kyllä se kaupaksi menee, turha markkinoita on kaikesta pienestä myyntimäärästä syyttää.
Ilmianna
Jaa
Aiemmin olleista kuvisto jo näki, että penkissä ei ole minkäänlaista ristiselän tukea ja Tojon tapaan rattia ei saa liikutettua lähemmäksi.
Vain starttimoottoreihin saa vaihteiston.

Aikas surkea esitys. No sehän onkin Avensis pienoiskoossa kaikkine ongelmineen :-(

Taitaa mennä Golf puolelle vaihto ensi vuonna viakka ei sekään kummoinen kippo ole. Ajettavuus yhtä huono kuin Avessa mutta vaihteisto maksaa alle tonnin dieselin kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
14 VASTAUSTA:
sinä parista pienestä,vieläpä konseptin, kuvasta näet saako rattia tai ristiselän tukea säädettyä?!!
ja mistäs keksit tuon "avensis pienoiskoossa" kun tehtaan edustajat ovat kertoneet ottaneensa uuden, yarisin ja uudempien lexusten suunnitelusta vielä kehitellymmän, vibrant clarity-suunnittelutyylin käyttöön
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tek-Nikko kirjoitti:
sinä parista pienestä,vieläpä konseptin, kuvasta näet saako rattia tai ristiselän tukea säädettyä?!!
ja mistäs keksit tuon "avensis pienoiskoossa" kun tehtaan edustajat ovat kertoneet ottaneensa uuden, yarisin ja uudempien lexusten suunnitelusta vielä kehitellymmän, vibrant clarity-suunnittelutyylin käyttöön
Siis selkeää tärinää luvassa? Yarisin suunnittelufilosofiaa varmasti on käytetty, autohan on nimenomaan kuin pulskistunut Yaris.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tek-Nikko kirjoitti:
sinä parista pienestä,vieläpä konseptin, kuvasta näet saako rattia tai ristiselän tukea säädettyä?!!
ja mistäs keksit tuon "avensis pienoiskoossa" kun tehtaan edustajat ovat kertoneet ottaneensa uuden, yarisin ja uudempien lexusten suunnitelusta vielä kehitellymmän, vibrant clarity-suunnittelutyylin käyttöön
Ayris on aika leveä ja korkea. Suurennettu Yaris näyttää olevan ja se on pelkästään hyvä asia. Yaris on todella onnistunut pikkuauto. Siinä on oikeasti tilaa ja Auriksessa tilaa vieläkin enemmän. Tiloiltaan se lyö Golfin kevyesti. Ei voi kun toivoa, että Avensis-luokkakin muuttuu saman muotoiluidean tyyliseksi. Silloin autoihin saadaan enemmän käyttökelpoista tilaa ulkomittoja kasvattamatta. Nythän esim. uusikin Ave on yllättävän ahdas käytännössä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tek-Nikko kirjoitti:
sinä parista pienestä,vieläpä konseptin, kuvasta näet saako rattia tai ristiselän tukea säädettyä?!!
ja mistäs keksit tuon "avensis pienoiskoossa" kun tehtaan edustajat ovat kertoneet ottaneensa uuden, yarisin ja uudempien lexusten suunnitelusta vielä kehitellymmän, vibrant clarity-suunnittelutyylin käyttöön
No katsos kun yhdessäkään Tojossa ei rattia saa säädettyä lähemmäksi ja yhdessäkään uudessa Tojo mallissa (Corolla/Ave) ei ole ristiselän tukea, säädöstä nyt puhumattakaan.

Kuvissa penkki on ristiselän kohdalta jo valmiiksi montussa, eikä säätöä näytä olevan.
Arvelen, että kaikki nykyisen Aven ongelmat kopioituu myös Aurikseen. Huono näkyvyys etuviistoon, nitinä natina, huonosti toimiva lasinpyyhimen automatiikka, onneton automaatti-ilmastointi (vaatii kelin mukaan käsisäätöä), meluisa moottori, jyrisevä alusta, järjettömän painava takapalkki (farkku), väsähtävät takaluukun pumput, ryskyvät jarrut, kulkuun nähden järjetön kulutus, jne...

Nämä kaikki kopioituvat aikas varmasti.

Olen vuosien saatossa (monta Toyotaa) päätynyt siihen, että Tojo on ihan hyvä (liki voittamaton) jos ostaa hinnat alkaen mallin mutta jos vaatii vähän enemmän, on parempi katsella muita merkkejä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
clarity kirjoitti:
Siis selkeää tärinää luvassa? Yarisin suunnittelufilosofiaa varmasti on käytetty, autohan on nimenomaan kuin pulskistunut Yaris.
Onhan Yaris moninkertainen testivoittaja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
muodollisesti kirjoitti:
Ayris on aika leveä ja korkea. Suurennettu Yaris näyttää olevan ja se on pelkästään hyvä asia. Yaris on todella onnistunut pikkuauto. Siinä on oikeasti tilaa ja Auriksessa tilaa vieläkin enemmän. Tiloiltaan se lyö Golfin kevyesti. Ei voi kun toivoa, että Avensis-luokkakin muuttuu saman muotoiluidean tyyliseksi. Silloin autoihin saadaan enemmän käyttökelpoista tilaa ulkomittoja kasvattamatta. Nythän esim. uusikin Ave on yllättävän ahdas käytännössä.
sovelletaan Avensis-luokkaan, tuloksena on kovasti Fiat Croman näköinen auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4 STW kirjoitti:
No katsos kun yhdessäkään Tojossa ei rattia saa säädettyä lähemmäksi ja yhdessäkään uudessa Tojo mallissa (Corolla/Ave) ei ole ristiselän tukea, säädöstä nyt puhumattakaan.

Kuvissa penkki on ristiselän kohdalta jo valmiiksi montussa, eikä säätöä näytä olevan.
Arvelen, että kaikki nykyisen Aven ongelmat kopioituu myös Aurikseen. Huono näkyvyys etuviistoon, nitinä natina, huonosti toimiva lasinpyyhimen automatiikka, onneton automaatti-ilmastointi (vaatii kelin mukaan käsisäätöä), meluisa moottori, jyrisevä alusta, järjettömän painava takapalkki (farkku), väsähtävät takaluukun pumput, ryskyvät jarrut, kulkuun nähden järjetön kulutus, jne...

Nämä kaikki kopioituvat aikas varmasti.

Olen vuosien saatossa (monta Toyotaa) päätynyt siihen, että Tojo on ihan hyvä (liki voittamaton) jos ostaa hinnat alkaen mallin mutta jos vaatii vähän enemmän, on parempi katsella muita merkkejä.
Hankala sanoa miten on asian laita henkilöautoissa, mutta ainakin uudessa hiluxissa on ajoasennon säädöt surkeat. Minulle on pitkäjalkaisena tärkeää että ratin saa säädettyä tarpeeksi lähelle ja tämä ei hiluxissa onnistu. Olen kylläkin pitänyt itsestäänselvyytenä että henkilöautoissa tämä on otettu huomioon. Sama juttu ristiselän tuen kanssa. Sitä ei välttämättä osaa kaivata ennen kuin on ajanut autoa missä se on. Sen jälkeen ilman ajaminen on tuskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4 STW kirjoitti:
No katsos kun yhdessäkään Tojossa ei rattia saa säädettyä lähemmäksi ja yhdessäkään uudessa Tojo mallissa (Corolla/Ave) ei ole ristiselän tukea, säädöstä nyt puhumattakaan.

Kuvissa penkki on ristiselän kohdalta jo valmiiksi montussa, eikä säätöä näytä olevan.
Arvelen, että kaikki nykyisen Aven ongelmat kopioituu myös Aurikseen. Huono näkyvyys etuviistoon, nitinä natina, huonosti toimiva lasinpyyhimen automatiikka, onneton automaatti-ilmastointi (vaatii kelin mukaan käsisäätöä), meluisa moottori, jyrisevä alusta, järjettömän painava takapalkki (farkku), väsähtävät takaluukun pumput, ryskyvät jarrut, kulkuun nähden järjetön kulutus, jne...

Nämä kaikki kopioituvat aikas varmasti.

Olen vuosien saatossa (monta Toyotaa) päätynyt siihen, että Tojo on ihan hyvä (liki voittamaton) jos ostaa hinnat alkaen mallin mutta jos vaatii vähän enemmän, on parempi katsella muita merkkejä.
puhut kuule.Ai yhdessäkään tojossa ei saa rattia säädettyä lähemmäks.Esim. corollaan tuli 2003 mallin jälkeen kyseinen etäisyys-säätö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päähänsä kirjoitti:
puhut kuule.Ai yhdessäkään tojossa ei saa rattia säädettyä lähemmäks.Esim. corollaan tuli 2003 mallin jälkeen kyseinen etäisyys-säätö
Ratin etäisyys- ja korkeussäätö Corollaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päähänsä kirjoitti:
puhut kuule.Ai yhdessäkään tojossa ei saa rattia säädettyä lähemmäks.Esim. corollaan tuli 2003 mallin jälkeen kyseinen etäisyys-säätö
Ei saa rattia lähemmäksi Corollassa eikä alla olevassa parin vuoden ikäisessä Avessa. Rattia saa kyllä kauemmaksi molemmissa mutta lähimmilläänkin se jää aivan liian kauaksi. Scodien, Volsujen tai Volvojen säätövaroihin ei yksikään Tojo yllä ja tuntuu alkaa tuntua ettei juuri muissakaan ominaisuuksissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4 STW kirjoitti:
Ei saa rattia lähemmäksi Corollassa eikä alla olevassa parin vuoden ikäisessä Avessa. Rattia saa kyllä kauemmaksi molemmissa mutta lähimmilläänkin se jää aivan liian kauaksi. Scodien, Volsujen tai Volvojen säätövaroihin ei yksikään Tojo yllä ja tuntuu alkaa tuntua ettei juuri muissakaan ominaisuuksissa.
Todellakin jos siinä ratissa on säätö ylös ja alas sekä eteen ja taakse niin on se kumma ettei se niihin suuntiin liiku.

Se taas jos sinun kätesi ovat liian lyhyet, istut liian kaukana tai selkänojasi on makaavassa asennossa on sinun murheesi, minun Versossani nuo säädöt sopivat oikein hyvin ja pystyn jopa ohjaamaan autoani, päinvastoin kuin sinä, luulisin juttujesi perusteella. Muutenkin vaikutat täysin kypsyneeltä autoosi joten ehkä se Kolffi tosiaan tekisi sinulle terää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4 STW kirjoitti:
Ei saa rattia lähemmäksi Corollassa eikä alla olevassa parin vuoden ikäisessä Avessa. Rattia saa kyllä kauemmaksi molemmissa mutta lähimmilläänkin se jää aivan liian kauaksi. Scodien, Volsujen tai Volvojen säätövaroihin ei yksikään Tojo yllä ja tuntuu alkaa tuntua ettei juuri muissakaan ominaisuuksissa.
saa kauemmaksi muttei lähemmäksi,just;) No eiköhän se sitten liiku molempiin suuntiin ja suussako sen ratin pitää olla.Kokeile pikkusen siirtää sitä penkkiä tai sit pitää vaan ostaa se klonkswagen tai muu mainitsemasi lulla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Verso 05 kirjoitti:
Todellakin jos siinä ratissa on säätö ylös ja alas sekä eteen ja taakse niin on se kumma ettei se niihin suuntiin liiku.

Se taas jos sinun kätesi ovat liian lyhyet, istut liian kaukana tai selkänojasi on makaavassa asennossa on sinun murheesi, minun Versossani nuo säädöt sopivat oikein hyvin ja pystyn jopa ohjaamaan autoani, päinvastoin kuin sinä, luulisin juttujesi perusteella. Muutenkin vaikutat täysin kypsyneeltä autoosi joten ehkä se Kolffi tosiaan tekisi sinulle terää.
Alfa-koeajossa maininta "180-senttinen joutuu asettelemaan selkänojan lähes vaakatasoon, perinteiseen amisviiksien kutuasentoon."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sen kirjoitti:
saa kauemmaksi muttei lähemmäksi,just;) No eiköhän se sitten liiku molempiin suuntiin ja suussako sen ratin pitää olla.Kokeile pikkusen siirtää sitä penkkiä tai sit pitää vaan ostaa se klonkswagen tai muu mainitsemasi lulla...
Oikea tapa olisi niin, että reidet saisivat edes hitusen tukea penkistä ja samalla kun käden laittaa suoraksi ratin päälle, ranne olisi ratin kehällä. Jos säädän penkin jalkojen mukaan ei ratin yläosaan ylety kuin sormilla vaikka penkki on pystyssä.
Tojo, ei todellakaan ole pidempien ihmisten auto.

Ja todellakin olen aikas kypsä tuohon Aven rimpulaan tai oikeastaan olen täysin kypsä kyvyttömään huoltoväkeen joka ei saa autosta vikoja korjattua kerralla, kahdella, ei edes kolmella käynnillä (per vika).

Sitä en tiedä onko muut merkit yhtä ongelmallisia mutta en kyllä kehuisi Tojoa mitenkään viattomaksi, luotettavaksi kyllä, eikä se ole ollenkaan huono ajaa mutta ne varusteet ja toimivuus... voi tavas mikä romu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tuleeko vieläkään kunnon sporttia Auris/Corolla mallistoon vai joudutaanko edelleen tyytymään lähes mopoautomaisen suorituskyvyn omaaviin vvt-i tai dual vvt-i koneisiin?
Mallisto kaipaisi tuollaista 200hp bensamallia imagon siirtämiseksi myös nuorekkaampaan suuntaan ja turha selitellä mistään ilmoitettua tehokkaampi jutuista koska niillä ei ole mitään todellisuuspohjaa, jokainen moottori on oma yksilö. Kaipaan tehoa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Moisilla 200hv autoilla ei ole mitään käyttöä, sillä korkein sallittu nopeus kesälläkin on 120km/h. Tuon nopeuden yli et saa ajaa missään vaiheessa, sillä se on laitonta ja vaarantaa kanssakulkijoiden hengen.

Viimeksi tänään oli lehdessä juttua, että tänä vuonna on kuollut ennätysmäärä nuoria kaahareita. Toivottavasti sinä et liity tähän kerhoon...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-sport tulee, jos markkinat niin vaativat. Toyota ei viitsi haukata mistään kakusta pientä siivua.
2.4-litraisesta turbomoottorista huhuillaan. Nelivetojärjestelmä olisi jo valmiina...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TS-malli kirjoitti:
T-sport tulee, jos markkinat niin vaativat. Toyota ei viitsi haukata mistään kakusta pientä siivua.
2.4-litraisesta turbomoottorista huhuillaan. Nelivetojärjestelmä olisi jo valmiina...
Eiköhän Auris jätä Honda Civicin ja Golf GTi:n rauhassa kisaamaan tuonne 200hv luokkaan ja mene Mazda3:n lailla suoraan teholuokkaa ylemmäs. Kohteena voisi olla jopa kuutos-Golf nelivetoineen...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos kerran Japanissa esitellään uusi Auris ja samalla Corolla Sedan ja Wagon, niin luulisi helposti saman paletin tulevan Eurooppaankin (tietenkin eurooppalaisina riisuttuina versioina). Japanissa(kin) Auriksessa ja Corollassa on sama tekniikka (automaattivaihteisto, neliveto, 1.5(80kW) ja 1.8(100kW) -moottorit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Auriksesta ei ole näkynyt automaattivaihteista mallia. Vain näitä M-MT räpellyksiä. Sedanissa sitten onkin kunnollinen CVT (ja farmarissa tod. näk.).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
millä osa-alueilla nämä moottorit eroavat toisitaan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Siten että ensimmäinen säätää pelkästään imuventtiilien ajoituksia kun taas jälkimmäinen säätää myös pakoventtiileitä.

Käytännössä tämän huomaa siten että kone on pari sukupolvea edellä eräisiin muiden valmistajien vastaavankokoisiin bensamoottoreihin nähden ...mitä tulee tehoon, vääntöön ja taloudellisuuteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AiNe kirjoitti:
Siten että ensimmäinen säätää pelkästään imuventtiilien ajoituksia kun taas jälkimmäinen säätää myös pakoventtiileitä.

Käytännössä tämän huomaa siten että kone on pari sukupolvea edellä eräisiin muiden valmistajien vastaavankokoisiin bensamoottoreihin nähden ...mitä tulee tehoon, vääntöön ja taloudellisuuteen.
ja on todellinen kierroskone. Maksimivääntö tulee vasta 5200 r/min. Huipputehot 6000 r/min. Eli lähes samat!

Onhan se selvä homma, jos 1.6 litraisesta puristetaan 91 kW, on pakko tehdä kierroskone. Ei sellainen sopi perheautoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5200 r/min kirjoitti:
ja on todellinen kierroskone. Maksimivääntö tulee vasta 5200 r/min. Huipputehot 6000 r/min. Eli lähes samat!

Onhan se selvä homma, jos 1.6 litraisesta puristetaan 91 kW, on pakko tehdä kierroskone. Ei sellainen sopi perheautoon.
Ilmoitetuilla tiedoilla ei pysty päättelemään onko kone luonteeltaan kierroskone vai ei. Se, että suurin vääntö on 5200 kohdalla ei kerro mitään 2-4000 välisestä väännöstä. Se voi olla vaikka vain 4Nm alempi jolloin eroa ei edes huomaa. Jos jossain toisessa koneessa tuo 2-4000 välinen vääntö on sama mutta yli 4000 löytyykin 10Nm vähemmän vääntöä, onko kone sitten parempi koska sen suurin vääntö löytyy kierroksilla 3000?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2.4 STW kirjoitti:
Ilmoitetuilla tiedoilla ei pysty päättelemään onko kone luonteeltaan kierroskone vai ei. Se, että suurin vääntö on 5200 kohdalla ei kerro mitään 2-4000 välisestä väännöstä. Se voi olla vaikka vain 4Nm alempi jolloin eroa ei edes huomaa. Jos jossain toisessa koneessa tuo 2-4000 välinen vääntö on sama mutta yli 4000 löytyykin 10Nm vähemmän vääntöä, onko kone sitten parempi koska sen suurin vääntö löytyy kierroksilla 3000?
mutta ajan saatossa olen oppinut, että se antaa melko vahvan kuvan moottorin luoteesta. Joka tapauksessa väännön painopiste on ylhäällä. Se ei tiedä hyvää arkiajoa silmälläpitäen oli venttiileissä mitä tahansa hilavitkuttimia.

Mutta odotetaan, kunhan nähdään ensimmäiset vääntökäyrät ja ennekaikkia pääsee itse kokeilemaan. Olen vahvasti pessimistinen. Niin monesti olen saanut pettyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5200 r/min kirjoitti:
mutta ajan saatossa olen oppinut, että se antaa melko vahvan kuvan moottorin luoteesta. Joka tapauksessa väännön painopiste on ylhäällä. Se ei tiedä hyvää arkiajoa silmälläpitäen oli venttiileissä mitä tahansa hilavitkuttimia.

Mutta odotetaan, kunhan nähdään ensimmäiset vääntökäyrät ja ennekaikkia pääsee itse kokeilemaan. Olen vahvasti pessimistinen. Niin monesti olen saanut pettyä.
Tuollaisessa on voimaa riittävästi alhaallakin mutta eroaa siten noista 8-venttiilisistä että sitä on myös ylhäälläkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5200 r/min kirjoitti:
ja on todellinen kierroskone. Maksimivääntö tulee vasta 5200 r/min. Huipputehot 6000 r/min. Eli lähes samat!

Onhan se selvä homma, jos 1.6 litraisesta puristetaan 91 kW, on pakko tehdä kierroskone. Ei sellainen sopi perheautoon.
Siksi käytetään älykästä venttilinajoitusta ettei vääntö olisi vain ylhäällä. Sitä säädetään kuormituksen tai taloudellisuuden mukaan sekä kierroksista riippuen. Ei haittaa vaikka vääntöhuippu on ylhäällä. Pääasia on että vääntöä on myös alemmilla kierroksilla riittävästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
... DSG vaihtaa nopeammin,kuin M-MT sillä vaihteiston erilaisesta rakenteesta johtuen se voi laittaa (seuraavan vaihteen päälle ennen edellisen irroitusta,(kaksi kytkintä!) siis!.
M-MT vaihteistossa veto loppuu hetkeksi,joten se ei voi vaihtaa yhtä tasaisesti kuin DSG,vaan vaihto muistuttaa "normaalia hyvän kuskin manuaalivaihteistolla tekemää vaihtoa".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
VAG-konsernin vaihteistosta joka on kovin usein takuukorjauksessa ja sen jälkeen kun takuu loppuu niin sitten muuten vaan korjattavana?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AiNe kirjoitti:
VAG-konsernin vaihteistosta joka on kovin usein takuukorjauksessa ja sen jälkeen kun takuu loppuu niin sitten muuten vaan korjattavana?
Tuollaisesta vaihteistosta olen kuullut vain ilkeämielisiä provoja. Sen sijaan vertasin DSG-vaihteiston ominaisuuksia sellaiseen M-MT -vaihteistoon, joka on kovin usein takuukorjauksessa ja sen jälkeen kun takuu loppuu niin sitten muuten vaan korjattavana!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AiNe kirjoitti:
VAG-konsernin vaihteistosta joka on kovin usein takuukorjauksessa ja sen jälkeen kun takuu loppuu niin sitten muuten vaan korjattavana?
Ne pajalla olleet on yleensä niitä remmityöntöisiä, eli CVT vaihteistoja. DSG laatikoista ei vielä taida olla kovin paljoa todellista tietoa.
Auto Bild ajaa tällä hetkellä 100tkm testiä DSG-volkkarilla.

DSG eroaa siinäkin mielessä muiden M-MT lodjista, että DSG:ssä on uivat kytkimet kuten moottoripyörissä (vaikkakaan ei minun pyörässä). Uiva kytkin kestää lämpökuormaa paljon enemmän kuin kuiva kytkin ja näin sen kestoikä muutenkin on pidempi jos luistatusta esiintyy paljon kuten DSG:ssä joka matkii perinteisen automaatin luistoa ryömiessä ja liikkeelle lähdettäessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Intomaatti kirjoitti:
Ne pajalla olleet on yleensä niitä remmityöntöisiä, eli CVT vaihteistoja. DSG laatikoista ei vielä taida olla kovin paljoa todellista tietoa.
Auto Bild ajaa tällä hetkellä 100tkm testiä DSG-volkkarilla.

DSG eroaa siinäkin mielessä muiden M-MT lodjista, että DSG:ssä on uivat kytkimet kuten moottoripyörissä (vaikkakaan ei minun pyörässä). Uiva kytkin kestää lämpökuormaa paljon enemmän kuin kuiva kytkin ja näin sen kestoikä muutenkin on pidempi jos luistatusta esiintyy paljon kuten DSG:ssä joka matkii perinteisen automaatin luistoa ryömiessä ja liikkeelle lähdettäessä.
...ne VAG-konsernin vaihdelaatikot eivät ole kovinkaan hyviä kestoltaan ...oikeastaan aivan sama minulle, en ole harkitsemassa mitään automaatteja ennen kun joku muu on testannut niitä puolestani hyvin kokemuksin tommoset 10 vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Auris tekniset tiedot täältä

Kiihtyvyysarvot ja vaihteistot jne.
Ei lainakaan tavallista automaattia tarjolla. 1,6 litraisen bensakoneen ja 1,4 litraisen dieselin yhteyteen saa Multi-Moden.

http://www.worldcarfans.com/news.cfm/country/jcf/newsID/2061023.004/toyota/production-toyota-auris-revealed

Täältä löytyy syy siihen miksi farmaria ei tule lainkaan Euroopassa myyntiin. Farmarin myynti on olematonta, vain 24000 kpl Euroopassa viime vuonna.

http://today.reuters.com/news/articleinvesting.aspx?view=CN&storyID=2006-10-23T105905Z_01_L23769916_RTRIDST_0_AUTOS-TOYOTA-EUROPE.XML&rpc=66&type=qcna

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta