milloin halloween on?

MeMe

Onko halloween nyt vai ensi viikonloppuna? ja mikä päivä?

62

11620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • october

      Tiistai 31.10

      • IidaS

        Sehän on 29.10 tai ainaski minusta :DD vai?


      • jaajaansq

        Ku sanoit et tiistaina 30.10 niin ei ole.30.10 on perjantai.Mutta onko se silti silloin ?


      • pävämäärät sekaisin?

        31.10 on kyllä sunnuntai. ei tiistai eikä perjantai. vai onko mun kalenteri jotenki väärässä?


      • tarkistahan vielä...
        pävämäärät sekaisin? kirjoitti:

        31.10 on kyllä sunnuntai. ei tiistai eikä perjantai. vai onko mun kalenteri jotenki väärässä?

        Mitenhän katsoit...menikö silmät ristiin? 30.10 on sunnuntai ja 31.10 sitten maanantai.


      • SishiOdoshi
        tarkistahan vielä... kirjoitti:

        Mitenhän katsoit...menikö silmät ristiin? 30.10 on sunnuntai ja 31.10 sitten maanantai.

        No mutta tuohan viesti on kirjoitettu vuosi sitten : D


      • aijjaa musta
        pävämäärät sekaisin? kirjoitti:

        31.10 on kyllä sunnuntai. ei tiistai eikä perjantai. vai onko mun kalenteri jotenki väärässä?

        Se on kyllä keskiviikko xD


      • Katsoppa uudestaan..
        pävämäärät sekaisin? kirjoitti:

        31.10 on kyllä sunnuntai. ei tiistai eikä perjantai. vai onko mun kalenteri jotenki väärässä?

        Harvinaisen väärässä. 31.10 on keskiviikko, ja silloin on halloween


      • nyt vit**
        Katsoppa uudestaan.. kirjoitti:

        Harvinaisen väärässä. 31.10 on keskiviikko, ja silloin on halloween

        Ootteko te kaikki jotenki vajaita? Sehän on selvästi torstai


    • ite juhlii!

      Sitä on mietitty ja jos luet tekstejä taaksepäin niin kaikil meilkein eri päiväv. Eli virallinen kai on lokakuun viiminen eli 31.10, mutta kun se on ti niin porukka juhlii edellisenä tai seuraavana vkoloppuna. Me juhlitaan la 28.10. Have fun!

      • MeMe

        Tattista. sehän selvensi asiaa:)


      • mörköolio

        halloween on suomessa lokakuun viimeisenä lauantaina eli tänä vuonna 28.10.


      • näinon
        mörköolio kirjoitti:

        halloween on suomessa lokakuun viimeisenä lauantaina eli tänä vuonna 28.10.

        Kyllä on päivät niin ihanan sekaisin teillä täällä keskusteluissa. Lauantai on 27.10.12 ja 31.10.12 on keskiviikko. Että fun fun vaan!


    • pharmaca

      Halloween on silloin kun sen ite haluu järjestää... vaik joka päivä!!!!!!

      • halloveen kakka

        oot oikees


    • riksu

      halloween on ensi tiistaina siis ne jenkkien halloween

    • nininini

      Siis millin se ooon...kaikki sanoo eri päivämääriä!!!!!!

      • Zec

        Niin kauppiaiden litto on päättänyt, että Halloweenia vietetään Suomessa 31.10.2006 riippumatta siitä mihin viikonpäivään se osuu. All Hallows Eve eli kaikkien pyhien aatto eli pyhäinpäivää vietetään sen sijaan lokakuun 29. päivän jälkeisenä lauantaina eli välillä 30.10. - 5 .11. Tarkoituksella on haluttu erottaa vakavamielisempi pyhäinpäivä tästä karnevaaliriemusta. Keppostelijoiden pitäisi olla liikkeellä siis tiistai-iltana. Itse vietän sitä Aku Ankan tapaan eli vesipyssyt ladattuina ja kastelen pikku piltit heidän tullessaan ovelle kerjäämään eli ei karkkia vaan kepponen....

        Jotta jos tämä selvittäisi epätietoisille


    • ---

      Uskon että halloween on 2.11...

      • julllloooiikkkkssss

        6.11 Koska on pyhäinpäivä silloin :)


      • hdhhfgdsdgdfs
        julllloooiikkkkssss kirjoitti:

        6.11 Koska on pyhäinpäivä silloin :)

        eikös sillä vietetä pyhäinpäivää. vai?? siis amerikoissa.
        itse vietämme 5.11 eli aattona.


      • Voi teitä
        julllloooiikkkkssss kirjoitti:

        6.11 Koska on pyhäinpäivä silloin :)

        Pyhäinpäivä on 6.11. lauantaina, mut halloween on aattona. Aatto on aina juhlapyhää edeltävänä päivänä: jouluaatto, uudenvuodenaatto, loppiaisaatto, vappuaatto, juhannusaatto... Tähän samaan joukkoon kuuluu myös pyhäinpäivän aatto. Se on tänä vuonna siis 5.11.


      • Hauskaa halloweenia!
        hdhhfgdsdgdfs kirjoitti:

        eikös sillä vietetä pyhäinpäivää. vai?? siis amerikoissa.
        itse vietämme 5.11 eli aattona.

        Amerikassa "vietetään" pyhäinpäivää hieman eri tavoilla, kuin Suomessa. Pyhäinpäivä kuuluu siellä, kuten kaikissa muissakin maissa, kristilliseen kirkkovuoteen, mutta sitä ei yleensä merkitä virallisiin kalentereihin. Aikoinaan pyhäinpäivä on ollut jokaisessa maassa (myös Suomessa!) aina 1.11. Pyhäinpäivän viettoon kuuluu kaikkialla vainajien muistelu esim. kirkossa tai hautausmaalla.

        Halloweenia vietetään pyhäinpäivää edeltävänä päivänä eli pyhäinpäivän aattona. Jokaisessa maassa aattopäivä määräytyy Pyhäinpäivän sijainnin mukaan. Tänä vuonna Suomessa vietetään halloweenia 5.11. ja "perinteistä" kalenteria noudattavissa 31.10.


    • rillupillu

      ai onks se vasta sillo :`( luulin et se ois jo esim tän kuun vikana päivänä :-P mut aloin jo nyt järjestellä sellane kuukaus viel(melkee2)

    • paskalesbohomovittu

      urrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedjiowksdaghhhhhefnefnefnefnefnefnefnefnefnefnefnuiogwyghwsdjlfiewjskkhflaÄSLKÖSJFHUEehdlöaslödfkgkeiekdcnvqwertyuiopåå¨''ääöööllkkkjhhhgggfffddddssssaaa

    • jutsha

      Hallowiiin on 31.10!
      Riippuen vuodesta.

      • jutsha

        Ööm...


      • >=( TIETÄMÄTTÖMÄT

        Halloween on 31.10 niin se on aina ollut lukekaa wikiii jos ette osaa muuta
        5.11 on pyhäin päivä silloin muistellaan kuolleita
        halloween ilonen ja pyhäinpäivä surullinen etteks te tie mittää?!?!??!?!?!?!!!!!!


    • Tuuhea12

      nii et miten se meni ?

    • noob4ever

      eli milloin se on??

    • ^¨¨¨¨^

      Halloweenbileitäkin on aina paikasta riippuen joko viikonloppuna 28.-30.10 tai sitten seuraavana viikonloppuna 4.-6.11, tämä on todella hämmentävää?
      Kukaan ei tiedä milloin sitä vietetään oikeasti. Olisi hyvä kun se vaan yhteisesti päätettäisiin että vaikka aina lokakuun viimeinen viikonloppu tai marraskuun eka. Ihme vaihtelua.. kirjoituksista päätellen vuodesta toiseen. Ja puhe on nimenomaan tästä kaupallisesta, mukavasta halloweenista, unohtaen sitten tämän kaiken uskonnollisen kekri- tai kristinuskovöyhötyksen. Kuka oikeasti niitäkään viettää tai ainakaan sekoittaa halloweeniin?

      Vietämme Haloweenia 29.10, ja koska päivä on epäselvä niin jokainen valitkoon sen päivän mikä tuntuu hyvältä.

    • Mä luulen että bileitä vietetään joka viikonloppu jollain nimellä.
      Joten halloween ei tee poikkeusta oli mikä tahansa päivämäärä.
      Aina voi sanoa et nyt on halloween ja pukeutua hullusti ja vetää viinaa päähän.
      Eli meillä Suomessa se ei poikkea mitenkään normaali viikonlopusta.

      • Bilettäjä =)

        viime vuonna mulla oli joka kuukausi väh 2 bileet nyt oon vähän rajottanu


    • -näin...

      ei halloweenina mitään bilettämistä kuulu tehdä.
      bileet on ihan eri juttu... halloweeniin kuuluu kauhuleffat ja kummitusjutut... bileet menee aina ryyppäämiseksi ja ihan musan kuuntelemiseksi..

      halloweenia vietetään valmistamalla sopivaa ruokaa, tekemällä kurpitsalyhty ja syventymällä kauhujuttuihin. perinteenä monilla on katsoa leffoja.
      lapset bilettää ulkona karkkien ja kepposten kanssa..

      bilettäminen on teinien juttu ja sitä nyt voi tehdä joka viikonloppu. halloween on pyhäinpäivän aatto.

    • joku tyttö

      mä ainakin vietän sitä 29.10.

      • laulajafani

        samat sanat :D


      • 5.11

        Mä vietän sitä sillon, kun Suomessa vietetään Pyhäinpäivää eli tänä vuonna 5.11.


    • Halloween KUMMITUS

      Halloween On 31.10 Sunnuntai ja nyt olen lähettänyt tämän viestin 28.10.2011

      kaikki sano väärin ei oo tiistai eikä perjantai eika llauntaia VAAN SUNNUNTA

    • tietofakta

      Maanantai 31.10.11 on karkki ja kepponen luin kuukauden niii että

    • tietämätön12334555

      Niin milloin se on huomenna tänään ? ..

    • iivari.kokkola

      nyt on halloween ilta

    • Janne.

      Jep, iso kurpitsalyhty valmistettu ja seisoo terassilla vihaisen näköisenä. Tuli oikein hieno. Vaimo meni nukkumaan, kun sillä on huomenna työt.
      Itse keskityn katsomaan tämän halloweenin leffani 1408 seuranani taffel pussi ja mehua, räiskäleitä mansikkavadelmahillon kera.

      kemut jatkuu huomenna, suunnitteilla pelata ouija lautaa mutta se pitäisi valmistaa itse. vietämme halloweenia aina 31.10 lähtien jolloin teemme lyhdyn, katsomme perinteisesti kauhuleffoja, syömme erikoisempaa ruokaa ja viettäminen toimii meillä vielä muutaman päivän kunnes kurpitsalyhty kuihtuu pois ja halloweenin aika alkaa muutenkin kaikkoamaan..

    • halloween-hirmu

      Halloween on 31.10, mikä on PERJANTAI.

      • Christian heikkonen

        Viikon päivä miten niin?


    • Halloween fani

      halloween on 18päivä torstaina

      • Christian heikkonen

        Halloween on lokakuun 31päivä! Hihi


      • Christian heikkonen

        Ei ole


      • Heikkonen
        Christian heikkonen kirjoitti:

        Ei ole

        Halloween päivänä mä kepostelen niin paljon että koriin ei mahdu iik apua isompi kori MHh


      • Heikkonen
        Heikkonen kirjoitti:

        Halloween päivänä mä kepostelen niin paljon että koriin ei mahdu iik apua isompi kori MHh

        Menkää Panfu.fi sivulle ja panfuuhun sielävietetään joulu halloweeni juhannus ja pääsiäinen!:)


      • Halloweenin viha mie
        Heikkonen kirjoitti:

        Menkää Panfu.fi sivulle ja panfuuhun sielävietetään joulu halloweeni juhannus ja pääsiäinen!:)

        Ajaa te perkeleen tylsät oote halloweenin perässä;(-tylsää


      • Heikkonen
        Halloweenin viha mie kirjoitti:

        Ajaa te perkeleen tylsät oote halloweenin perässä;(-tylsää

        Säv et ymmärrä halloweeniä !:)


    • tiiitu1

      Onko se nyt sit kuun viimeinen perjantai vai lauantai? Kertokaa nyt :D
      Ps.Kyllä moni viettää sitä suomessakin ;)

      • Hellohallo

        "Suomessa halloween ei ole vielä vakiintunut mihinkään tiettyyn päivään eikä sitä ole määritelty virallisissa almanakoissa. Erikoiskaupan liitto suosittelee halloweenin päivämääräksi aina 31.10., kuten useimmissa muissakin maissa. Suosituin vieton ajankohta on lokakuun viimeinen viikonloppu."

        Eli 26.-28.10 vuonna 2012... Itse ollaan baanalla lauantaina..


    • tiiitu1

      Cool ;) Kiitos! Hauskaa Halloweenia sinnekkin!!

    • käy tykkäämässä! :)
    • bileet

      Mä pidän Halloween-bileet 3.11

    • Moi :__))

      Eiks se oo pyhäinpäivänä eli tänä vuonna 2.11

    • 13+4

      Halloween on All hallows eve, pyhäinpäivän aatto, eli 31.10. kun pyhäinpäivä siellä on aina 1.11. joka vuosi, Suomessa pyhäinpäivä on marraskuun ensimmäisenä viikonloppuna. Itse pidän juhlat aina viikonloppuna, pyhäinpäivän aattona.

    • iituli1

      Apuaaa!! Halloween kemut siis ovat pyhäinpäivän aattona vaiko pyhäinpäivänä... Eli kumpiko päivä olisi parempi juhlalle, perjantai vai lauantai?

      • annuli

        Koska ei määritelty Suomessa, niin 3 mahdollista:
        a) lokakuun viimeinen viikonloppu
        b) maailmalla suosittu 31.10 (myös kauppiaiden liitto suosittelee)
        c) nimensä mukaisesti pyhäinpäivän aatto eli 2012 2.11.

        Tapauksessa c kannatan juhlia perjantaina, koska varsinainen pyhäinpäivä, aivan kuten virallinen joulupäiväkin 25.12. on perinteisesti mielletty hiljaiseksi ja rauhalliseksi juhlapäiväksi ilman ympäriinsä riekkumista tai vierailuilla ärsyttämistä. Halloween bilettäjät voivat vaikka pyhittää sen krapulapäiväksi halutessaan.


    • minäva

      Tämä on aika merkillistä, mutta kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa. Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä ja onnea!
      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ FUSKAA!!! Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia: Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi, valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
      Älä katso etukäteen, silloin tulos on vaara!!!
      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa nimet (esim.ystävät, perhe jne.).
      Älä fuskaa tai tulet katumaan että teit sen!!!
      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden 8, 9, 10 ja 11 viereen.
      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:
      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota rakastat.
      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta pidät kovasti mutta et oikein ota hänestä selvää.
      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut erittäin hyvin.
      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 6 tuo sinulle onnea.
      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön kanssa.
      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja ajatuksistasi.
      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin kuluessa siitä, kun olet sen itse lukenut.
      Silloin toiveesi toteutuu.
      Ellet lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä, mutta se tuntuu toimivan!!!

    • pyhänpäivä

      halloween ei ole kristillinen juhla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe