Karkki vai kepponen ?

XXX...

Minä iltana lapset kiertävät pelottavan näköisinä ovelta ovelle kysyen karkki vai kepponen ? Halloweenina (28. tai 31.10) tai pyhäinpäivänä (4.11.) vai jommankumman aattona eli 27.10 tai 30.10 tai 3.11. ???

177

38729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiroo

      Jenkeissä "karkki tai kepponen" kierros tehdään AINA 31.10, sattui se mille päivälle tahansa.

      Luulen että Suomessa on ensinnäkin tosi vähän kiertelijöitä, ja päivämäärä on heillä yhtä hukassa kuin muillakin.

      Itse kuvittelisin heidän tulevan jonain näistä päivistä: 27.10, 31.10 ja 3-4.11.

      t. PiiRoo

      • minää

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto


      • Lordi<3
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        halloween on hyvä juhla lapsille. he pitävät kaikenmoisia halloween bileitä ja juhlia. on hyvä aihe pukeutua joksikin hirviöksi tai haamuksi. halloween on vähän samantapainen kuin pääsiäinen jolloin pienet trullit lähtevät liikkeelle.


      • Norsu

        Minusta on mukavaa että voidaan myös täällä viettää halloween juhlaa. eikä se ole jenkkien juttu vaan lähtöisin englannista.
        Minä ainakin pidän 4 päivä syntymäpäiväni naamiaisten merkeissä. Koristelen taloni ja laitan hyvää ruokaa kavereille. Tehtiin oikein kutsut ja kaikki. Kannattaa välillä tehdä jotain uutta.


      • ddtt-viiksi
        Lordi<3 kirjoitti:

        halloween on hyvä juhla lapsille. he pitävät kaikenmoisia halloween bileitä ja juhlia. on hyvä aihe pukeutua joksikin hirviöksi tai haamuksi. halloween on vähän samantapainen kuin pääsiäinen jolloin pienet trullit lähtevät liikkeelle.

        halloween on huono juttu lapsille. Halloween haisee roisto_USAlle.jenkit pitävät kaikenmoisia höpötyksiä ja kansan pimennossa eivätkä ne tiedä että niiden maa on petovaltio.ne ei tiedä että hirviöt ja haamut on totta. halloween on aivan eri juttu kuin pääsiäinen, pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemusjuhla eikä Paholaisen keksintöjä.


      • Lady_Nocturna
        ddtt-viiksi kirjoitti:

        halloween on huono juttu lapsille. Halloween haisee roisto_USAlle.jenkit pitävät kaikenmoisia höpötyksiä ja kansan pimennossa eivätkä ne tiedä että niiden maa on petovaltio.ne ei tiedä että hirviöt ja haamut on totta. halloween on aivan eri juttu kuin pääsiäinen, pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemusjuhla eikä Paholaisen keksintöjä.

        Pääsiäinen, kuten halloweenkin on alkujaan pakanallinen juhla, joka uskonpuhdistuksen myötä muokattiin kristilliseen muotoon.


      • Lady_Nocturna
        Lady_Nocturna kirjoitti:

        Pääsiäinen, kuten halloweenkin on alkujaan pakanallinen juhla, joka uskonpuhdistuksen myötä muokattiin kristilliseen muotoon.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Halloween

        "Suomessa halloweenia juhlitaan vääräoppisesti usein pyhäinmiestenpäivänä."


      • hallo...
        ddtt-viiksi kirjoitti:

        halloween on huono juttu lapsille. Halloween haisee roisto_USAlle.jenkit pitävät kaikenmoisia höpötyksiä ja kansan pimennossa eivätkä ne tiedä että niiden maa on petovaltio.ne ei tiedä että hirviöt ja haamut on totta. halloween on aivan eri juttu kuin pääsiäinen, pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemusjuhla eikä Paholaisen keksintöjä.

        kaatsoiko kukaan dokumentin "kadonneet miljardit" siinä vasta halloween kepponen.


      • kesis:
        hallo... kirjoitti:

        kaatsoiko kukaan dokumentin "kadonneet miljardit" siinä vasta halloween kepponen.

        Tosiaan megaluokan kepponen, ei maksanut kuin muutamia kymmenia miljardeja. Muuten ei hallowen tänne meille sovi jenkkien vouhotusta.


      • kanukki
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        Pyhämiestenpyhällä EI ole mitään tekemistä Halloweenin kanssa! Jotkut vain ovat alkaneet yhdistää näitä kahta juhlaa.

        Jenkeissä ja Canadassa "karkki tai kepponen" kierros tehdään AINA 31.10, sattui se mille päivälle tahansa. Halloween-pukujuhlia lähimpänä vknloppuna. Suomessa ei oikein tiedetä milloin sitä pitäisi viettää, koska Halloween ei suomalainen juhla (tulossa vasta). Eikä voi kiertää talosta taloon täällä. Suomessa se tehdään pääsiäisenä!


      • ghostly
        ddtt-viiksi kirjoitti:

        halloween on huono juttu lapsille. Halloween haisee roisto_USAlle.jenkit pitävät kaikenmoisia höpötyksiä ja kansan pimennossa eivätkä ne tiedä että niiden maa on petovaltio.ne ei tiedä että hirviöt ja haamut on totta. halloween on aivan eri juttu kuin pääsiäinen, pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemusjuhla eikä Paholaisen keksintöjä.

        Kuulehan, Halloween tapa on alunperin Irlannista ja he veivät tavan mennessään Amerikkaan 1840 luvulla. Kaikkien pyhien illasta tuli jonkinlainen karnevaali, jota vietetään pukeutumalla noidiksi ja kummituksiksi.
        Halloween on oikein tervetullut juhla meidän Suomalaistenkin muuten synkkään ja harmaaseen syksyyn. Lapsille iloa ja väri. Jos pidät Halloweeniä huonona ja vain pahoissa perheissä vietettävä juhla, olet tosikko, tyhmä jörrikkä. Ole vain saat mätiä munia taloosi Halloweeninä!
        No älä hermostu leikki leikkinä, kaikkea ei tarvitse ottaa niin totisesti. kjäh,kjäh...


      • ghostly
        Lady_Nocturna kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Halloween

        "Suomessa halloweenia juhlitaan vääräoppisesti usein pyhäinmiestenpäivänä."

        Älähän nyt uskontoa tähän kivaan Halloween juhlaan sotke. Tapa on Irlannista ja vietetään nykyisin sadonkorjuun aikaan, lähes ainakin. Lapset odottavat Halloweeniä riemuissaan ja pientä jännitystä on aina ilmassa. Oikein hauska piristys tämäkin ihmisten vuodenaikaa värittämään.
        Pakanallinen ja pakanallinen, ennen aikaan jos mikä oli pakanallista. Uskonta on ihan hyvä, mutta ei rajoita Halloweeniä.


      • ghostly
        Norsu kirjoitti:

        Minusta on mukavaa että voidaan myös täällä viettää halloween juhlaa. eikä se ole jenkkien juttu vaan lähtöisin englannista.
        Minä ainakin pidän 4 päivä syntymäpäiväni naamiaisten merkeissä. Koristelen taloni ja laitan hyvää ruokaa kavereille. Tehtiin oikein kutsut ja kaikki. Kannattaa välillä tehdä jotain uutta.

        Oikein piristävä juhla ja vaihtelua Suomessa tavanomaisiin juhliin. Kiva koristella ja laittaa hyvää ruokaa. Välillä itsekin pidän kutsuja teemaan liittyen.
        Miksi jotkut tyrmäävät kaiken uuden hauskuuden, kuitenkaan ei itse keksitä mitään piristystä tai hauskaa?


      • Essi

        Olen joskus 16-vuotispäivänani (31.10.) lukenut, että Halloween olisi tosiaan 31. päivä. Ja siitä tietenkin pidän synttäreideni kunniaksi kynsin ja hampain kiinni... Suomessa Halloween varmasti aina ajoitetaan juhlinnan kannalta siihen pyhäinmiestenpäivän viikonloppuun (niin että baarit saavat syyn käskeä ihmisiä pukeutumaan). =D


      • rixu94
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        Ei suomessa kyl käydä joka ovella kysymässä karkki tai kepponen, mutta kyllä jokin voi käydä :) Ei se ole kiellettyä, mutta jos kysyy ja yleensä suomessa ei pidetä halloweenia niin kukaan ei ole varautunut siihen c(:


      • pinetus
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        kyllä meidän ovella on käynyt lapsia kiertämässä. Ei vaan hajuakaan päivämääristä.


      • Fuyu
        ghostly kirjoitti:

        Kuulehan, Halloween tapa on alunperin Irlannista ja he veivät tavan mennessään Amerikkaan 1840 luvulla. Kaikkien pyhien illasta tuli jonkinlainen karnevaali, jota vietetään pukeutumalla noidiksi ja kummituksiksi.
        Halloween on oikein tervetullut juhla meidän Suomalaistenkin muuten synkkään ja harmaaseen syksyyn. Lapsille iloa ja väri. Jos pidät Halloweeniä huonona ja vain pahoissa perheissä vietettävä juhla, olet tosikko, tyhmä jörrikkä. Ole vain saat mätiä munia taloosi Halloweeninä!
        No älä hermostu leikki leikkinä, kaikkea ei tarvitse ottaa niin totisesti. kjäh,kjäh...

        ghostly on aivan oikeassa. Olen asiasta samaa mieltä, koska itsekkin luin eräästä lehdestä (jonka teemana oli silloin halloween.) siinä sanottiin että halloween ei olekkaan mikään amerikkalaisten keksimä. Itse olin vähän hämmästynyt ja halloween on tervetullut myös suomeen.. :)


      • joulupukki ja tontut
        Fuyu kirjoitti:

        ghostly on aivan oikeassa. Olen asiasta samaa mieltä, koska itsekkin luin eräästä lehdestä (jonka teemana oli silloin halloween.) siinä sanottiin että halloween ei olekkaan mikään amerikkalaisten keksimä. Itse olin vähän hämmästynyt ja halloween on tervetullut myös suomeen.. :)

        Pysykää kummitukset ja viikatemiehet siellä jenkeissä. Täällä kummitukset noita-akat lentävät luudalla ja lapset käyvät kerjuulla pääsiäisenä. Me ei v*u mitään kahta miltei samanlaista juhlaa tarvita, jenkkipösilöt.


      • pride
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        Suomessa kyllä vietetään Halloweenia, vaikka ei oikeastaan kuuluisi.


      • lapsellinen aikuinen
        Norsu kirjoitti:

        Minusta on mukavaa että voidaan myös täällä viettää halloween juhlaa. eikä se ole jenkkien juttu vaan lähtöisin englannista.
        Minä ainakin pidän 4 päivä syntymäpäiväni naamiaisten merkeissä. Koristelen taloni ja laitan hyvää ruokaa kavereille. Tehtiin oikein kutsut ja kaikki. Kannattaa välillä tehdä jotain uutta.

        Tosi hauska juhlapäivä, meidän perheessä sitä viettää kaikki. Lapset omien kavereidensa kanssa ja me vanhemmat omiemme ja aina on ollut hauskaa ja muistelemista pitkiksi ajoiksi. Aina välillä pitää juhlia ystävien kanssa, tämä elämä olisi muuten aivan liian totista.


      • ilonpilaaja2
        ghostly kirjoitti:

        Älähän nyt uskontoa tähän kivaan Halloween juhlaan sotke. Tapa on Irlannista ja vietetään nykyisin sadonkorjuun aikaan, lähes ainakin. Lapset odottavat Halloweeniä riemuissaan ja pientä jännitystä on aina ilmassa. Oikein hauska piristys tämäkin ihmisten vuodenaikaa värittämään.
        Pakanallinen ja pakanallinen, ennen aikaan jos mikä oli pakanallista. Uskonta on ihan hyvä, mutta ei rajoita Halloweeniä.

        On ikävää että lapset kiertelevät kerjäämässä, jotkut röyhkeästi ruinaavat jopa rahaa! Ja kun kaikenlaisia sekopäitä riittää ja lapset menevät näiden oven taakse niin enpä tiedä miten viisasta sekään on. Eräskin kerskaili kuinka oli räkinyt karkkien päälle ja sitten tarjonnut lapsille. Ja eiköhän yksi kerjuu juhla vuodessa (virpominen) riitä.


      • Nimetön
        ilonpilaaja2 kirjoitti:

        On ikävää että lapset kiertelevät kerjäämässä, jotkut röyhkeästi ruinaavat jopa rahaa! Ja kun kaikenlaisia sekopäitä riittää ja lapset menevät näiden oven taakse niin enpä tiedä miten viisasta sekään on. Eräskin kerskaili kuinka oli räkinyt karkkien päälle ja sitten tarjonnut lapsille. Ja eiköhän yksi kerjuu juhla vuodessa (virpominen) riitä.

        hei, lapset ei kierrä kerjäämässä vaan ihan muuta, ääliö. Meidän lapsemme eivät tarvitse kerjätä, sinä ehkä muttei lapset.
        Lapsillemme ON kyllä annettu ohjeet ja kukaan ei ota mitään karkkeja vastaan ilman suljettua pussia. Luulitko että lapset noin vain päästetään oville yksinänsä ilman ohjeistusta, kovimpa tietämätön olet.
        Sinulle ei ainakaan sana perinne kerro mitään, olet erittäin suvaitsematon ja ymmärtämätön ihmis raasu!
        Sinä et kenenkään iloa ole pilaamassa, vaikka sitä kuinka toivoisit. Lälläslää...


      • Tappaja_Jaska

        Hmmmmmmmm.......Minä sanoisin tällä kertaa, että KEPPONEN.....mutta miksi:Koska kaipaan VAIHTELUA HALLOWEENIIN. HAPPY HALLOWEEN!


      • Ei tod***
        ilonpilaaja2 kirjoitti:

        On ikävää että lapset kiertelevät kerjäämässä, jotkut röyhkeästi ruinaavat jopa rahaa! Ja kun kaikenlaisia sekopäitä riittää ja lapset menevät näiden oven taakse niin enpä tiedä miten viisasta sekään on. Eräskin kerskaili kuinka oli räkinyt karkkien päälle ja sitten tarjonnut lapsille. Ja eiköhän yksi kerjuu juhla vuodessa (virpominen) riitä.

        Ei minusta ollut ekanakaan älykästä räkii toisten karkkeihin mitä ne lapset varmaan on sitten syönyt,mutta olen itsekin lapsi ja voin sanoo et kävin viime vuonnakin kiertämässä ja niin aijon tänäkin vuonna.Kas kun et valittanut kepposista vielä.Niin onhan se törkeää ruoinata rahaa jättää mielummi kiekan välii jos kinuu rahaa.Mitä sitte vaikka se onkii jenkeistä tullu juhla?
        Totta on kuitenkin se että kaiken laisia psykoja on jotka esim räkii toiselle annettaviin karkkeihin....järjen käyttö itse kullekkin ei tee pahitetta.Vain pienemmät lapset virpoo joten mitäs urputat.Ja mitä sitten?


      • puuttuu
        joulupukki ja tontut kirjoitti:

        Pysykää kummitukset ja viikatemiehet siellä jenkeissä. Täällä kummitukset noita-akat lentävät luudalla ja lapset käyvät kerjuulla pääsiäisenä. Me ei v*u mitään kahta miltei samanlaista juhlaa tarvita, jenkkipösilöt.

        kokonaan järki,olet julma tosikko joka ei haluu ku olla jossain vuodella "keppi ja käpy".onko halloween tehny jotai siulle vai miks olet nii jyrkästi sitä vastaa?,jos et itse ole lapsi nii mite liikuttaa vaikka lapset kulkee ja pyytä karkkia? vai oletko nii köyhä et siulla ei oo varaa ostaa karkkia niille lapsille jotka ehkä kiertää myös siun ovella?


      • Nimetön
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        Joo näin on, Jenkkilän touhuja "trick or treat".
        Mutta mielelläni antaisin maukkaita Lottoja. Veikkaanpa, ettei sen koommin tule lapsia ovelle kerjäämään mellejä, luulisi sanan kiertävän.

        Ei Natolle (offtopicos) ja ei Halloweenille.


      • Tisku

        Totta mooses!! eihän täällä halloweeniä vietetäkään mut kivahan se ois! itse toivoisin että vietettäisiin!!


      • Lady_Nocturna
        ghostly kirjoitti:

        Älähän nyt uskontoa tähän kivaan Halloween juhlaan sotke. Tapa on Irlannista ja vietetään nykyisin sadonkorjuun aikaan, lähes ainakin. Lapset odottavat Halloweeniä riemuissaan ja pientä jännitystä on aina ilmassa. Oikein hauska piristys tämäkin ihmisten vuodenaikaa värittämään.
        Pakanallinen ja pakanallinen, ennen aikaan jos mikä oli pakanallista. Uskonta on ihan hyvä, mutta ei rajoita Halloweeniä.

        Jos nyt kuitenkin puhutaan halloweenin vietosta Suomessa...
        Halloween on kuin onkin aluperin uskonnollinen juhla. Sadonkorjuuseen ja kesän loppumiseen on aina liitetty myyttejä ja uskomuksia. Kaikki kalendaariset juhlapyhät ovat alunperin uskonnollisia, olivat ne sitten kristillisiä tai pakanallisia.

        Itse en siis sotke uskontoa halloweenin juhlimiseen. Sen tekee ne kristityt, joiden mielestä ei-kristilliset juhlat ovat Saatanasta (luepa viesti tuolta ylempää, johon alunperin vastasin).


      • Nimetön
        Lady_Nocturna kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin puhutaan halloweenin vietosta Suomessa...
        Halloween on kuin onkin aluperin uskonnollinen juhla. Sadonkorjuuseen ja kesän loppumiseen on aina liitetty myyttejä ja uskomuksia. Kaikki kalendaariset juhlapyhät ovat alunperin uskonnollisia, olivat ne sitten kristillisiä tai pakanallisia.

        Itse en siis sotke uskontoa halloweenin juhlimiseen. Sen tekee ne kristityt, joiden mielestä ei-kristilliset juhlat ovat Saatanasta (luepa viesti tuolta ylempää, johon alunperin vastasin).

        siis väitätkö että pääsiäinen on ollut pakanallinen juhla?
        Halloweenin viettoa ei ole Suomen kalenteriin merkitty! Puhutaan vain Suomen Halloweenin vietosta.
        Ei Halloween myöskään Amerikassa ole mikään uskontoon perustuva juhla! Halloween on pikemminkin ollut pakanallinen oppi joskus 1840 luvulla, jolloin uskottiin esim.noitiin ym.
        Lueppa itse mikä Historia Halloweenilla onkaan, ei perustu raamatussa kirjoitettuun kristinuskoon.
        Ainahan on ihmisiä jotka Halloweenin vieton pelkää olevan saatanallista, vakikka itse juhlijat vain koristelevat kotiaan teeman mukaan ja ehkä silti erottavat uskonnon ja Halloween teeman toisistaan. Niin myöskin täällä Amerikassa ihmiset pitävät Halloweenia vain hauskana lasten teemana. Aiukuisille se antaa kenties aihetta pukujuhlaan teeman ympärillä.
        Siis ihan miten sen nyt itse haluaa ottaa.


      • toinen pakana
        Lordi<3 kirjoitti:

        halloween on hyvä juhla lapsille. he pitävät kaikenmoisia halloween bileitä ja juhlia. on hyvä aihe pukeutua joksikin hirviöksi tai haamuksi. halloween on vähän samantapainen kuin pääsiäinen jolloin pienet trullit lähtevät liikkeelle.

        Antaa jenkkien pitää kaupallinen halloweeninsä. Vietetään me suomalaiset kekriä. Vilkaiskaa seuraavaa nettisivua, niin saatte lisää tietoa.
        http://www.taivaansusi.net/historia/kekri.htm


      • Lady_Nocturna
        Nimetön kirjoitti:

        siis väitätkö että pääsiäinen on ollut pakanallinen juhla?
        Halloweenin viettoa ei ole Suomen kalenteriin merkitty! Puhutaan vain Suomen Halloweenin vietosta.
        Ei Halloween myöskään Amerikassa ole mikään uskontoon perustuva juhla! Halloween on pikemminkin ollut pakanallinen oppi joskus 1840 luvulla, jolloin uskottiin esim.noitiin ym.
        Lueppa itse mikä Historia Halloweenilla onkaan, ei perustu raamatussa kirjoitettuun kristinuskoon.
        Ainahan on ihmisiä jotka Halloweenin vieton pelkää olevan saatanallista, vakikka itse juhlijat vain koristelevat kotiaan teeman mukaan ja ehkä silti erottavat uskonnon ja Halloween teeman toisistaan. Niin myöskin täällä Amerikassa ihmiset pitävät Halloweenia vain hauskana lasten teemana. Aiukuisille se antaa kenties aihetta pukujuhlaan teeman ympärillä.
        Siis ihan miten sen nyt itse haluaa ottaa.

        Jätetään se kristinusko nyt herranjestas syrjään. Sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä halloweenin tai muidenkaan vanhojen juhlien alkuperän kanssa. Käsität pointtini näköjään aivan väärin.

        Asiani ydin tässä nyt on se (jota ilmeisesti et ymmärtänyt) että halloweenia pidetään virheellisesti kristillisenä juhlana täällä Suomessa (Pyhäimiesten päivä), ja hallowenin alkuperäinen käsite on unohtunut Euroopassa lähes kokonaan uskonpuhdistuksen myötä.


        Käsite pakanallinen tarkoittaa samaa kuin ei-kristillinen. Ja halloween ON lähtöisin pakanallisista perinteistä (Irlannin Samhain). Samoin kuin pääsiäinen: kyseinen juhla on yli 4000-vuotta vanha, eli se ei siis voi perustua kristinuskoon.


      • Anonyymi
        ddtt-viiksi kirjoitti:

        halloween on huono juttu lapsille. Halloween haisee roisto_USAlle.jenkit pitävät kaikenmoisia höpötyksiä ja kansan pimennossa eivätkä ne tiedä että niiden maa on petovaltio.ne ei tiedä että hirviöt ja haamut on totta. halloween on aivan eri juttu kuin pääsiäinen, pääsiäinen on Kristuksen ylösnousemusjuhla eikä Paholaisen keksintöjä.

        Kyllä!


      • Anonyymi
        minää kirjoitti:

        suomessa ei kierrellä ovelta ovelle ja kysytä karkki vai kepponen?koska se on kai vain noitten jenkkien juttu....ja sitä paitsi se halloweenhän on oikeasti joku pyhäinmiestenpäivän aatto

        Kylläpäs kierrellään! Koska jotkut vaan haluuaaa!!!! T: lapsi!!!


    • id-fkl

      Jenkkiliikemiesten hölynpölyä koko pippalo. Suomalaiset ei jenkkipaskaa matki, tehkööt kepposia siellä moraalittomassa maassa vaan itselleen.

      • ks.antti-vee

        Joo. Ei se suomalaisten perinteeseen mitenkään kuulu. Pelkkää jenkkipelleilyä ja rahantuhlausta, eikä Bushlandiasta muutenkaan kannata mitään mallia ottaa missään. Suomalaisilla on omat juhlat, jenkeillä omat töpöt pippalonsa.


      • no hei

        no huhhuh tiukkapipoinen laiska! vietetään halloweeniä muissakin maissa kuin jenkeissä eikä se ole mitään hölynpölyä paskaa kuten mainitsit, sinä taidat itse olla kun et elämästä iloa irti ota ja nauti erilaisista asioista, joskus voisi irroitella pukeutumalla eikä baarissa olutta juoden niin että seuraavana päivänä karsee krapula.


      • ks.antti-vee
        no hei kirjoitti:

        no huhhuh tiukkapipoinen laiska! vietetään halloweeniä muissakin maissa kuin jenkeissä eikä se ole mitään hölynpölyä paskaa kuten mainitsit, sinä taidat itse olla kun et elämästä iloa irti ota ja nauti erilaisista asioista, joskus voisi irroitella pukeutumalla eikä baarissa olutta juoden niin että seuraavana päivänä karsee krapula.

        Mistäs poju luulet, etten osaa pitää hauskaa? Totta, siihen ei tarvita viinaa, eikä halloweenejä.


      • pure jenkki
        ks.antti-vee kirjoitti:

        Mistäs poju luulet, etten osaa pitää hauskaa? Totta, siihen ei tarvita viinaa, eikä halloweenejä.

        no mitä olet keksinyt iloksesi? Onks mitään kivaa, ei taida olla, no Halloween on aika kiva piristys monille.
        Oletkos mennyt mukaan USA vihaajien leiriin. Muuten aika hyvä maa kuitenkin, et vain sinne pääse. Sekös harmittaa poikaa!


      • ks.antti-vee
        pure jenkki kirjoitti:

        no mitä olet keksinyt iloksesi? Onks mitään kivaa, ei taida olla, no Halloween on aika kiva piristys monille.
        Oletkos mennyt mukaan USA vihaajien leiriin. Muuten aika hyvä maa kuitenkin, et vain sinne pääse. Sekös harmittaa poikaa!

        Parhaiten jenkit joutais joulupöytään. Koko maa ois fiksuinta poistaa kartalta.


      • juhlikoon,kuka tykkää

        Raivostuttaa jo pääsiäisenäkin ja nyt täällä
        tampereellakin,ainakin lähiöissä kakarat kiertää
        ja soittaa ovikelloa halloweeninA. Ekalla kerralla
        valitsin kepposen,no pennut katsoi suu auki. Eli
        kerjuuta se vain on. Ja ihmisten häirintää. Ei kaikki halua osallistua amerikkalaisten kuoleman
        juhlaan. Jenkeissäkin niihin taloihin on jätetty merkki joihin saa mennä. Oliko se joku valaistu kurpisa portilla tai sinne päin. Ystävätär vietti siellä lapsuutensa ja kertoi. Trullit sitten,teen
        yö työtä ja oon useesti pääsiäisen töissä,joten
        vaikka on lappu ettei saa häiritä,niin silti tullaan. Ei kaikkien tosiaankaan oo pakko osallistua näihin juhliin,joten suotakoon meille rauha.


      • haamujengiläinen
        ks.antti-vee kirjoitti:

        Parhaiten jenkit joutais joulupöytään. Koko maa ois fiksuinta poistaa kartalta.

        sikoja ovat terroristit ym. suvaitsemattomat, näin ON!


      • ja suvaitsemattomien
        haamujengiläinen kirjoitti:

        sikoja ovat terroristit ym. suvaitsemattomat, näin ON!

        Jenkithän on maailman vaarallisin ja suurin valtioterrorismikansa. Jenkit ei suvaitse kuin demokratiaa ja vapautta, vapautta, vapautta.........


      • halloveenissaan
        ja suvaitsemattomien kirjoitti:

        Jenkithän on maailman vaarallisin ja suurin valtioterrorismikansa. Jenkit ei suvaitse kuin demokratiaa ja vapautta, vapautta, vapautta.........

        se on saletti. Varastettua tietysti.


      • kyllä hävettää
        ks.antti-vee kirjoitti:

        Joo. Ei se suomalaisten perinteeseen mitenkään kuulu. Pelkkää jenkkipelleilyä ja rahantuhlausta, eikä Bushlandiasta muutenkaan kannata mitään mallia ottaa missään. Suomalaisilla on omat juhlat, jenkeillä omat töpöt pippalonsa.

        Jo on oikeesti helvetin kumma juttu et koko aika tääl ollaa haukkumas jenkkejä. Ei me sen parempii olla kyl ku ajattelee et itehä suomalaiset tääl on niit koko aika haukkumassa. Oikeesti, pikkasen hävettää sellasten puolesta jotka sitä tekee.
        Jos se halloween tääl on, ei siihen vaikuta mitenkään se et niit jenkkejä aletaan haukkua heti. Se on ja pysyy, ei mitkään valitukset, pilkkaamiset ja haukkumiset auta asiaa. Nii et noiki vois jättää mun mielestä välii.
        Kiva sit jossai ku joku jenkki kysyy et mitä mieltä te suomalaiset ootte meistä jenkeistä, nii mitä siihen vastaat? "No te ootte meijän suomalaisten mielestä paskoja ja täysin aivottomia apinoita jotka ei osaa tehä yhtikäs mitää", vai? Juu, ehkä ei. Kyl välil tuntuu et suomalaiset on niitä aivottomia apinoita.
        Mehä koko aika ollaa kaikkii haukkumassa. Venäläisiä, virolaisia, jenkkejä ja varsinki ruotsalaisia. Ne on ihmisiä niiku teki eikä oo tehny mitää teille mut silti heitätte kaikille niille paskaa niskaan vaan, jos ne on syntyny siin maassa ja koska muutki haukkuu nii itekki pitää. Pakko sanoo että on kyl säälittävää.
        Ja jos joku siel nyt hölmöilee, nii kuuluuks se asia meille pätkän vertaa? Ei todellakaan! Se on niitten oma asia. Kylhä täälläki niitä hörhöjä on enkä silti oo kuullu et jenkit meitä haukkuis. Ainoastaan suomalaiset. Jos me sit ollaa oikeesti nii kateellista kansaa.


      • sä et varmaa...

        joudu myöskää tuhlaamaa ropojas joululahjoihinkaa. Jos meil ei voi olla mitää samaa juhlaa ku jenkeil nii miten hitossa me sit voidaa viettää jouluu ku jenkitki viettää? hittolaine, siit varmaa pitää nyt luopuu ettei meil varmasti oo mitää samaa ku jenkeil, vai? kyl naurattaa tollaset. keksi ite niit uusii juhlii jos kerta se susta on nii helppoo.tääl et paljo juhlimisen aiheita keksi.


      • Halloween on hauskaa
        kyllä hävettää kirjoitti:

        Jo on oikeesti helvetin kumma juttu et koko aika tääl ollaa haukkumas jenkkejä. Ei me sen parempii olla kyl ku ajattelee et itehä suomalaiset tääl on niit koko aika haukkumassa. Oikeesti, pikkasen hävettää sellasten puolesta jotka sitä tekee.
        Jos se halloween tääl on, ei siihen vaikuta mitenkään se et niit jenkkejä aletaan haukkua heti. Se on ja pysyy, ei mitkään valitukset, pilkkaamiset ja haukkumiset auta asiaa. Nii et noiki vois jättää mun mielestä välii.
        Kiva sit jossai ku joku jenkki kysyy et mitä mieltä te suomalaiset ootte meistä jenkeistä, nii mitä siihen vastaat? "No te ootte meijän suomalaisten mielestä paskoja ja täysin aivottomia apinoita jotka ei osaa tehä yhtikäs mitää", vai? Juu, ehkä ei. Kyl välil tuntuu et suomalaiset on niitä aivottomia apinoita.
        Mehä koko aika ollaa kaikkii haukkumassa. Venäläisiä, virolaisia, jenkkejä ja varsinki ruotsalaisia. Ne on ihmisiä niiku teki eikä oo tehny mitää teille mut silti heitätte kaikille niille paskaa niskaan vaan, jos ne on syntyny siin maassa ja koska muutki haukkuu nii itekki pitää. Pakko sanoo että on kyl säälittävää.
        Ja jos joku siel nyt hölmöilee, nii kuuluuks se asia meille pätkän vertaa? Ei todellakaan! Se on niitten oma asia. Kylhä täälläki niitä hörhöjä on enkä silti oo kuullu et jenkit meitä haukkuis. Ainoastaan suomalaiset. Jos me sit ollaa oikeesti nii kateellista kansaa.

        Olen samaa ajatellut, kuin sinäkin. Kirjoittelen täältä Pohjois Amerikasta päin ja huhhuh noita suomalais ääliöiden juttuja, mutta onneksi nämä ääliöt pääsevät elämöimään vain täällä palstoilla, eivät nämä raasut osaa edes kunnolla englantia,-onneksi!
        Vietetään me hauskaa Halloweenia vaikka tollanen kontrolloimaton käytös eräiltä on aika masentavaa katsella.


      • bogeyman
        juhlikoon,kuka tykkää kirjoitti:

        Raivostuttaa jo pääsiäisenäkin ja nyt täällä
        tampereellakin,ainakin lähiöissä kakarat kiertää
        ja soittaa ovikelloa halloweeninA. Ekalla kerralla
        valitsin kepposen,no pennut katsoi suu auki. Eli
        kerjuuta se vain on. Ja ihmisten häirintää. Ei kaikki halua osallistua amerikkalaisten kuoleman
        juhlaan. Jenkeissäkin niihin taloihin on jätetty merkki joihin saa mennä. Oliko se joku valaistu kurpisa portilla tai sinne päin. Ystävätär vietti siellä lapsuutensa ja kertoi. Trullit sitten,teen
        yö työtä ja oon useesti pääsiäisen töissä,joten
        vaikka on lappu ettei saa häiritä,niin silti tullaan. Ei kaikkien tosiaankaan oo pakko osallistua näihin juhliin,joten suotakoon meille rauha.

        Kaikki lapset viettäkää kunnon lapsuuttanne ja nauttikaa elämän iloista, kaikki pääsiäiseen liittyvä on kivaa ja Halloween on oikein tervetullut uusi juhlateema.
        Osa sivistymättömistä eivät edes tiedä, ettei Halloween ole jenkeistä. USA on cool mesta! Halloweeniä vieteään muuten ympäri maailmaa. Historiallinen teem nääs!
        Suomen paskiaiset vihaavat kaikkea uutta ja kivaa, ovat niin saaketin itsekeskeisiä juntturoita.
        Perskutti mätäne sinne omaan luukkuusi ja toivottavasti ei kukaan sua sieltä löydä, saat olla ihan itseksesi rauhassa murheinesi.


      • mmmmmmmmmmmmmmm
        bogeyman kirjoitti:

        Kaikki lapset viettäkää kunnon lapsuuttanne ja nauttikaa elämän iloista, kaikki pääsiäiseen liittyvä on kivaa ja Halloween on oikein tervetullut uusi juhlateema.
        Osa sivistymättömistä eivät edes tiedä, ettei Halloween ole jenkeistä. USA on cool mesta! Halloweeniä vieteään muuten ympäri maailmaa. Historiallinen teem nääs!
        Suomen paskiaiset vihaavat kaikkea uutta ja kivaa, ovat niin saaketin itsekeskeisiä juntturoita.
        Perskutti mätäne sinne omaan luukkuusi ja toivottavasti ei kukaan sua sieltä löydä, saat olla ihan itseksesi rauhassa murheinesi.

        Ihanaa kun joku pitää lasten puolia!!!!Liityn sun jengiin!!!!!


      • nia.moilanen

        Kuules id-fkl!
        Halloween on peräisin Irlannista,jossa aikoinaan kaiverrettiin kurpitsa ja sisälle pistettiin tuli,jolla pahat henget pelotellaan pois.He myös pukeutuivat pelottavasti jotta eivät joutuisi tekemisiin henkien kanssa.
        järjen käyttö on sallittua ja tiedonhaku.
        Halloween ei ole jenkkillikemiesten keksimä pippalo,niinkuin sinä asian ilmaisit niistä "jenkkipaskoista".
        Kjäh,kjäh,häh.....


      • AnCku89
        bogeyman kirjoitti:

        Kaikki lapset viettäkää kunnon lapsuuttanne ja nauttikaa elämän iloista, kaikki pääsiäiseen liittyvä on kivaa ja Halloween on oikein tervetullut uusi juhlateema.
        Osa sivistymättömistä eivät edes tiedä, ettei Halloween ole jenkeistä. USA on cool mesta! Halloweeniä vieteään muuten ympäri maailmaa. Historiallinen teem nääs!
        Suomen paskiaiset vihaavat kaikkea uutta ja kivaa, ovat niin saaketin itsekeskeisiä juntturoita.
        Perskutti mätäne sinne omaan luukkuusi ja toivottavasti ei kukaan sua sieltä löydä, saat olla ihan itseksesi rauhassa murheinesi.

        Se että vihaa kaikkea uutta ja tutusta ja turvallisesta poikkeavaa on rakkautta omaa maata ja kulttuuria kohtaan. Isänmaan rakkautta, niinkuin rasismikin on.
        Kyllä minuakin ärsyttäisi jos pennut hyppisi ovella ja heittelisivät amerikan malliin vessapaperia pihan täyteen jos ei heru mitään. Minä


      • FINLAND
        AnCku89 kirjoitti:

        Se että vihaa kaikkea uutta ja tutusta ja turvallisesta poikkeavaa on rakkautta omaa maata ja kulttuuria kohtaan. Isänmaan rakkautta, niinkuin rasismikin on.
        Kyllä minuakin ärsyttäisi jos pennut hyppisi ovella ja heittelisivät amerikan malliin vessapaperia pihan täyteen jos ei heru mitään. Minä

        Ei todellakaan kaikki uusi ja tutusta poikkeava ole rakkautta isänmaata kohtaan, se nyt ei todista muuta kuin suvaitsemattomuutta.
        Amerikassa lapset eivät tee tullaista mitä yleistät, tietämätön!
        Et VAIN sinä ole Suomessa syntynyt, pöljä!!


    • GSWJGUAK

      HAGHJ

      • egrgrgegeg

        ggrgrgergeerg


    • minäkin..

      juu, olen ihmetellyt samaa asiaa, halloweenhän on pyhäinpäivän aaton kepposjuhlinta päivä, jenkeissä siis...mutta eikö meillä suomessa voisi myös viettää sitä pyhäinpäivän aattona eli 3.11 perjantaina...kumpa joku yhtenäistäisi käytännön, kun kaikki viettää sitä milloin sattuu... lähibaarissa näkyy olevan nyt perjantaina palkinto parhaalle asulle...ja joissain kuppiloissa vasta ensi viikonloppuna on juhlintaa...

    • koristeet

      Harmi että suomalaiset eivät ole sellaista juhlija kansaa jotka "kehtaisivat" "viitsisivät" juhlia niin pieniä kuin suuriakin juhlia ja asioita. Mielestäni meidän pitäisi ottaa mallia muista maista, meidän oman itsensä ja kaveiporukan kanssa voi pitää todella hauskaa näin ollen järjestämällä juhlia, itse pidän kavereilleni juhlia mistä syystä milloinkin, mukava olla yhdessä eri teemojen merkeissä! Loppuen lopuksi suomalaiset eivät viitsi ruveta ylimääräisiin naamiaispelle touhuihin vaikka ne on huippuja, toivon sydämestäni että löydätte juhlankipinän juhlapyhistä yms. teemapäivistä.

    • Orto Doksi

      ovelta ovelle niinkuin jenkeissä. Pääsiäinen on asia erikseen. Suomi voisi keksiä jonkin oman perinteen, mutta että matkittaisiin joitakin jenkkejä tai brittejä.. Yök!

      • stk-unelias

        Ei todellakaan sowi halloween Suomeen.
        Kuten sanoit, oiskyllä hyvä, jos Suomi keksis uusia omia juhlia ja juttuja.


      • haamujen haamu

        no kun et sinä ainakaan mitään keksisi, niin miksemme viettäisi sadonkorjuu juhlaa Halloweenin tapaan. Tosiaan vaatii itsetuntoa viettää jossain muualla vietettyä tapaa, vai? Halloween on oikein hauska juhla ja vaihtelua suomessa vietettäviin juhliin. Moni muukin juhlaa muuten vietetään myös USA.ssa ym,lla maailmalla ootkos huomannut? Et varmaan viettäisi niitäkään, arvaan.


    • juujeenii

      Juu halloween on sunnuntaina!

    • Canon^

      Se no HALLOWEENINÄ!! ;)

    • hiphop-suti

      Halloveenissa ei oo mitään hauskaa. Paska juhla ja vielä jenkeistä päin. Se veis kauppialle viimestkin eurot, haloo, ettekö huomaa kun teitä kusetetaan??

    • mar24iK.

      Jenkkien kulttuuri-imperialismia tämäkin juhla. Toivottavasti Suomi-poika ei mene vipuun vaan keksii paremman juhlan kuin tämmöisen kaupallisen nössön. Iloa on oltava, mutta ei jenkki-ilolle!

      • katievongreutch

        Minuakin inhottaa halloween ja muut jenkkihöpötykset. Suomeen tarvittas uus, raikas ja vauhdikas juhla muttei tämmöstä perässähiihtelyä.


      • spooky

        Tapa on Irlannista ja oikein hauska juhla.
        All Hallows Eve, kaikkien pyhien ilta.
        Sinä olet jo mennyt vipuun poika.
        Suomi ei mene vipuun vaikka vaihtelua ja uusia tuulia maailmalta saisikin. Siinä ei olle mitään huonoa jos juhlii, pääasia että riemuitaan, vaikka sadonkorjuusta.
        Mikäs pojalla on jenkkejä kohtaan, onkos muiden mielipiteet tehneet tehtävänsä!?
        Jenkki ilo on ihan samaa kuin Suomi-ilo.


      • Misuliini

        No keksi itse parempi juhla!


    • lapset tykkää ja juhlii

      päivä ei oo varma mut näihin aikoihin...

    • Halloweenvampire

      Halloween on tänä vuonna 3.11 ( eli lähin perjantai 31.10)

    • erkki the man

      viime kerralla käskin painua v...uun ja olin varmasti pelottavamman näkönen ku ne äpärät!

      • bogeyman

        Toivottavasti saat olla yksin aina ja kuolemaasi saakka, ettei kukaan sua vain häiritsisi, koska niin v...n ääliö äpärä olet!
        Jos vielä lapsiin sorrut bogeyman kosto on suloinen.


    • juhla meillekin

      Ei meillä näitä juhlia liikaa ole. Tänne harmauden keskelle kaivataan kyllä mielestäni enemmän eloa ja iloa ja meininkiä, joten aletaanpa tehostamaan HALLOWEENin juhlintaa!

    • taas kopioimassa

      ulkomailla olevia juhlia ja asioita.

      Koittakaa ny samperin jästipää maalaisjuntit keksiä joskus jotain omaa!

      • History of Halloween

        Halloween ei ole vain jonkun juntin KEKSIMÄ juttu vaan on ihan oikeata perinnettä. Aikoinaan uskottiin paljonkin yliluonnollisiin juttuihin. Halloween on oikein tervetullut hauska juhla myös Suomeen. Tosin monet suomen älykääpiöt pilaavat tämänkin juhlimisen karjunnallaan ja huonolla käytöksellään. Mitään ei saisi juhlia Suomessa, niin typerää on eräiden käytös. On se vain kumma että tähän pieneen suomeen mahtuu näitä vastaan vänkääjiä. Isoimmissa maissa kaikki hauska ja harmiton ihan tervetullutta juhlaa, ei mutta suomen juntturat purnaa joka asiasta.


      • alekso

        oon maalaine ni elä saatana vittu valita!!!!!!!!!!!!!! helkkari!!!


    • sunsainsydämeenjuuri

      siinäpä se. suomalaiset haluu olla niin trendejä, mut tuokin asia on epäselvä.

    • karkkia

      Happy Halloween!

    • AKKA

      jos joku mukula erehtyy minun ovelleni niin lupaan kyllä sellaisen yllärin että muistaa.........
      ja sama pääsiäisen aikoihin........
      inhoan moisia tapoja

      • bogeyman

        Kuules AKKA jos lapsiin kosket sormenpäälläsikään niin saat huiman Halloween kepposen bogeymaniltä, uskotkos pahulainen!
        Toivon että saat Halloweeninä monta ovelle kolkuttelijaa, raukka lapsiin sortuja!
        Inhoa sinä vain omia tapojasi, niissä on SYYTÄKIN inhota. Olet varmasti saanut monesti maistaa bogeymanin kepposta ja jatkossa saat sitä myös. Anna lasten olla rauhassa ja katsokin että käyttäydyt kunnolla!!


      • nainen..

        senkin hävytön akka! hyi tuollaisia! toivottavasti sinulla ei ole eikä tule omia lapsia!


      • ööh totaaaa
        bogeyman kirjoitti:

        Kuules AKKA jos lapsiin kosket sormenpäälläsikään niin saat huiman Halloween kepposen bogeymaniltä, uskotkos pahulainen!
        Toivon että saat Halloweeninä monta ovelle kolkuttelijaa, raukka lapsiin sortuja!
        Inhoa sinä vain omia tapojasi, niissä on SYYTÄKIN inhota. Olet varmasti saanut monesti maistaa bogeymanin kepposta ja jatkossa saat sitä myös. Anna lasten olla rauhassa ja katsokin että käyttäydyt kunnolla!!

        ööh tota..otko sairas?


      • spooky
        ööh totaaaa kirjoitti:

        ööh tota..otko sairas?

        örinästä päätellen, hah!


      • WRRÖÖÖÄÄÄÄRRRRYYYÄÄÄÄWÖY!!!!
        nainen.. kirjoitti:

        senkin hävytön akka! hyi tuollaisia! toivottavasti sinulla ei ole eikä tule omia lapsia!

        Juu ei muuta kun kurat housuihin, kulttuuriköyhien penskoilta,
        jotka haluaa opettaa kakaransa apinoimaan jenkkikulttuuria...

        PASKAT HOUSUIHIN! PASKAT HOUSUIHIN!

        WRRÖÖÖÄÄÄÄRRRRYYYÄÄÄÄWÖY!!!!


      • keep one's cool
        WRRÖÖÖÄÄÄÄRRRRYYYÄÄÄÄWÖY!!!! kirjoitti:

        Juu ei muuta kun kurat housuihin, kulttuuriköyhien penskoilta,
        jotka haluaa opettaa kakaransa apinoimaan jenkkikulttuuria...

        PASKAT HOUSUIHIN! PASKAT HOUSUIHIN!

        WRRÖÖÖÄÄÄÄRRRRYYYÄÄÄÄWÖY!!!!

        mistä helvetin kulttuurista sinä pölhö puhut. Tiedätkö mistä Halloween perinne on lähtöisin, et näköjään`! Halloweeniä juhlitaan ympäri maailmaa, tiedoksi vain!


    • for unlawful carnal knowledge

      omasta mielestä halloween sais olla suomenkin juhla...suomesta varmaan löytyy enemmistö kannattajia tähän juhlaan,minusta kyllä tänne kuuluu halloween koska onhan suomikin ollut pakanallista seutua muutama 100 vuotta sitten...sittenkun tuli tämä kirottu kristinusko ja levittäytyi tännekkin.
      Pienestä asti olen toivonut että saisin käydä trick or treat kierroksella....heh heh!

    • 232323233

      Mikä on sopiva ikä karkkien keruun?????

      • nii et...

        mikä ihmeen ikäraja? 0-100 saa kelvata, se on ihan sama vaikka 100 vuotiaat ukoy kiertelis tuolla..


      • yks kolmetoista vuotias
        nii et... kirjoitti:

        mikä ihmeen ikäraja? 0-100 saa kelvata, se on ihan sama vaikka 100 vuotiaat ukoy kiertelis tuolla..

        moi oon kolmetoista ja vietän viellä haloweenia joten haitaako se mutta kun kierän karkia ja keposta kysymässä niin kaikki melkein aina otaa keposen tai jätää avaamata ovea KERTOKAA SYY OONKO LIIAN VANHA


      • nihiniin
        yks kolmetoista vuotias kirjoitti:

        moi oon kolmetoista ja vietän viellä haloweenia joten haitaako se mutta kun kierän karkia ja keposta kysymässä niin kaikki melkein aina otaa keposen tai jätää avaamata ovea KERTOKAA SYY OONKO LIIAN VANHA

        Nooo, oot vitun idiootti!!!!! ooot sie niin holmo????? 13! aaaaaaaaaaaaaaahg


      • dhdh
        yks kolmetoista vuotias kirjoitti:

        moi oon kolmetoista ja vietän viellä haloweenia joten haitaako se mutta kun kierän karkia ja keposta kysymässä niin kaikki melkein aina otaa keposen tai jätää avaamata ovea KERTOKAA SYY OONKO LIIAN VANHA

        Vitun idiootti!!! 13 ja viela kerjailet...mie en koskaan avaa sulle!!!!!13 idiootti


      • Nimetön
        dhdh kirjoitti:

        Vitun idiootti!!! 13 ja viela kerjailet...mie en koskaan avaa sulle!!!!!13 idiootti

        haista kuule kukanen


    • sara

      moi äiti sä olet ihana ja kiva äiti että mä pidön halloween bileet ens viikon perjantaina käykö se sulle terveisin:sara

      • henrisaario

        Moi isä sä oot ihana ja kiva isä että mä lyön lyttyyn nokan joka halloveenapinalta jonka nään käykö sulle
        terveisin:poikas henri


    • nii et...

      Nii että silloinkin puekudutaan noidiksi ym. ym. Ihmeset tuntuu unohtavan sen

    • HaLLowEEn UkkO

      tais olla 29 päivä =?

    • oli n mukana

      Lapset kiertävät amerikassa 31 .10 illalla, vanhempia täytyy olla mukana . karkkia kuluu uskomaton määrä kun vierailijoita on paljon.

    • eli 28.10.

      se taitaa olla yleisin päivä toistaiseksi suomessa kun halloweenia vietetään. Totta kyllä on, että tapahtumia kyseiseen teemaan liittyen järjestetään monena eri päivänä.

    • 1heh2jex

      Nyt kun jenkit häviää sodan ja kuihtuvat tulevien pommi-iskujen jälkeen, mitään kuolevaa Halloweenia ei tänne kannata rahdata. Kiina on nouseva maa, viidessä vuodessa ohittanut jenkit kaikessa, niin heitänpä kysymyksen: eikö sen vanhasta kulttuuriperinnöstä löytyisi mitään hauskaa juhlaa? ja vastaankin saman tien:tottamooses, löytyy ja vaikka millä mitalla.

      • Kiinasta juhla tännekin!!! ...

        Hieno idea. Siellähän on kaikkea lohikäärmejuttuja ja vaikka mitä karnevaalia. Ikivanha kulttuuri on tuottanut vaikka mitä on vara valita. Ja eikun bileet pystyyn.


      • ei halloweenille
        Kiinasta juhla tännekin!!! ... kirjoitti:

        Hieno idea. Siellähän on kaikkea lohikäärmejuttuja ja vaikka mitä karnevaalia. Ikivanha kulttuuri on tuottanut vaikka mitä on vara valita. Ja eikun bileet pystyyn.

        Wautsi. Kiinasta se juhla pitää saada. Kaikki jutut tulee nyt jostain jenkeistä tai sieltäpäin. Oikein räväkkä kiinalainen juttu ois nannaa..!


      • sami kuuttaistenjoenkorva
        ei halloweenille kirjoitti:

        Wautsi. Kiinasta se juhla pitää saada. Kaikki jutut tulee nyt jostain jenkeistä tai sieltäpäin. Oikein räväkkä kiinalainen juttu ois nannaa..!

        olis hyvä. Ei mitään nynnyhalloweeniaa. Semmonen kuin Rion karnevaalit, mutta sisätiloissa Suomessa, kun on vähän kylmäkin. Turhat kuteet pois ja menoksi.


      • tantsike

        halloweenhan on kuolleiden juhla. niiden pyhäinpäivä. se ei kuole koskaan!


    • ennenkin...

      no joskus ennen muinoin suomessakin on vietetty kekrijuhlia sadonkorjuun kunniaksi, aika pakanallisia ja saman tapaisia kuin alkuperäiset halloween juhlat. että ei se niin kaukana suomalaisesta ole halloweenkään eri nimi vaan, pitäiskös suomessa sitten olla kekriäiset tai kekrijuhlat että kaikille kelpaisi....kaikki vaan valitettavasti kaupallistuu liikaa. mutta on kiva juhlia ja juhlin huomenna ja totisesti pukeudun, ja hyvin!

    • Fuyu

      Noi ehkä pari vuotta sitten halloween päivänä olikohan se 30.10 vai 31.10? joka tapauksessa uskallan arvata, että se oli 31.10 kun siskoni ja pari sen kaveria oli keppostelemassa. Itse en päässyt tuolloin mukaan hauskan pitoon, koska olin kipeä. No joka tapauksessa saivathan he paljon karkkia. Vaikka ei halloween varsinaisesti mikään suomen juhla olekkaan. :)

    • Tzeeta

      Mietin itse ihan samaa ja laitoin siitä haun. Löysin netistä oheisen tiedon "Pyhäinpäivää vietetään Suomessa nykyään (vuodesta 1955 lähtien) 31. lokakuuta – 6. marraskuuta väliselle ajalle osuvana lauantaina".
      Siis tänä vuonna keppostellaan 4.11. Näin ainakin itse asian ymmärrän. Juhlahan on tullut Jenkeistä ja siellä keppostellaan Pyhäinpäivänä, miksei sitä voisi siis juhlia silloin myös täällä?

      • Ei mitään fiktiota

        Jenkit keppostelee Irakissa. Ovat keppostelleet jo kolme vuotta. Kolme vuotta ne on suoliaan kaivaneet autiomaasta. Solidaarisuudesta Irakin kansaa kohtaan Halloweenista puhuminenkin olisi kiellettävä!


      • Tzeeta
        Ei mitään fiktiota kirjoitti:

        Jenkit keppostelee Irakissa. Ovat keppostelleet jo kolme vuotta. Kolme vuotta ne on suoliaan kaivaneet autiomaasta. Solidaarisuudesta Irakin kansaa kohtaan Halloweenista puhuminenkin olisi kiellettävä!

        Luuletko ystävä kallis, että sinun pienen pieni vastalauseesi olla viettämättä Halloweenia auttaisi jollakin tavalla Irakia tai mitään muutakaan maata jota Jenkit sorsii. Halloween on tarkoitettu lasten iloiseksi juhlaksi ja sen viettämättä jättäminen suomessa ei kiinnosta ketään. Sitä paitsi, Halloween on ihan alkujaan tullut Irlannista joten pienen pieni vastalauseesi menee siis oikeastaan Irlantiin.


      • mandoliinikurpitsa
        Tzeeta kirjoitti:

        Luuletko ystävä kallis, että sinun pienen pieni vastalauseesi olla viettämättä Halloweenia auttaisi jollakin tavalla Irakia tai mitään muutakaan maata jota Jenkit sorsii. Halloween on tarkoitettu lasten iloiseksi juhlaksi ja sen viettämättä jättäminen suomessa ei kiinnosta ketään. Sitä paitsi, Halloween on ihan alkujaan tullut Irlannista joten pienen pieni vastalauseesi menee siis oikeastaan Irlantiin.

        Luulen ja jostain on aloitettava. Kaikki alkaa parhaiten jo lasten kasvatuksesta, jolloin vinoutuneet käsitykset opitaan. Tiedostamattakin lapsi yhdistää Halloweenin ja USAn. Vaarallista aivopesua, jota tietoisesti johdetaan Yhdysvalloista käsin.


      • Tzeeta

        Niin... tutkin tosiaan asiaa ja löysinpä lisää tietoa. Sen perusteella ehkä kuitenkin oikea päivä viettää Halloweenia on 31.10. Niin valitettavaa kuin se onkin että se osuu keskelle viikkoa. Mutta sinä päivänä sitä vietetään lähes kaikkialla. Tuo 4.11. taitaa olla enemmän sellainen kirkollinen päivä jolloin muistellaan vainajia. Joten perun aiemmat puheeni. pistämme pojan kanssa siis luurankopuvut päälle 31.10. Vaviskaa naapurit.....hih


      • Osana
        mandoliinikurpitsa kirjoitti:

        Luulen ja jostain on aloitettava. Kaikki alkaa parhaiten jo lasten kasvatuksesta, jolloin vinoutuneet käsitykset opitaan. Tiedostamattakin lapsi yhdistää Halloweenin ja USAn. Vaarallista aivopesua, jota tietoisesti johdetaan Yhdysvalloista käsin.

        suuremmasta aivopesukokonaisuudesta, jolla jenkit Suomea pommittavat.


      • tervevaan

        HALLOWEENIA JUHLITAAN TÄÄLLÄ AMERIKASSA 31.10 Halloween event is tuesday! Lapset kiertävät talosta taloon kailottamassa trick-or-treating !
        Suomessa Pyhäinpäivä on 4.11 Lauantaina ja on kuolleiden muistopäivä, jolloin tapana on käydä kirkossa.
        Halloween on lähtöisin Irlannista ja noihin aikoihin juhlalla oli vähän toinen merkitys kun nykyisin. Nykyisin sillä ei ole mitään tekemistä kirkollisen juhlan kanssa.
        Lapsilla on kivaa, kun kotia saa koristella jännäksi ja aikuisilla hauskaa kun saa viettää sadonkorjuun juhlaa hauskoissa tunnelmissa. Värikästä Halloweeniä kaikille!


      • BlackJack
        Ei mitään fiktiota kirjoitti:

        Jenkit keppostelee Irakissa. Ovat keppostelleet jo kolme vuotta. Kolme vuotta ne on suoliaan kaivaneet autiomaasta. Solidaarisuudesta Irakin kansaa kohtaan Halloweenista puhuminenkin olisi kiellettävä!

        Terroristit pois maailmankartalta!
        Valitaan ihan omat kansanperinteet, ei terroristi juhlaa.
        Halloween juhlinta on ihan hyvä asia.Halloween vietetään aina 31.10
        Kuolleiden muistotilaisuus on sitten toinen asia, joka on kirkollinen teema ja myös oikein hyvä asia. Pyhäinpäivää vietetään 4.11.


      • uncomfortable

        Jenkeissä ei keppostellä pyhäinpäivänä!
        Jenkeissä Halloween on aina 31.10 oli päivä mikä tahansa. Siinä sulle faktaa!
        Happy Halloween!


      • MiNzZzI

        Yhdysvalloista on myös Suomeen tullut Halloween-juhla, jota juhlitaan 31.10. Silloin lapset ja aikuiset voivat pukeutua naamiaisasuihin, yleensä pelottaviin. Lapset voivat mennä kolkuttelemaan ihmisten ovia ja kysyä oven avaajalta "karkki vai kepponen?"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhäinpäivä


    • HALLOWEEN???????????

      njkshghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

      • meni jo

        niin on hyvä.Lapsi jäi ilman karkkia ja sille tehtiin kepponen.


      • Fuyu
        meni jo kirjoitti:

        niin on hyvä.Lapsi jäi ilman karkkia ja sille tehtiin kepponen.

        Halloween ei ole mennyt vielä.. se on 31.10 joten turha vielä on keppostella.. haloo.


    • hippuli

      Niinhän se todella on että jenkit juhlivat Halloweenia aina Pyhäinpäivänaattona 31.10, oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa. Meillä täällä kylmässä suomessa tuo Pyhäinpäivä on 4.11 eli Pyhäinpäivänaatto on 3.11 jolloin Halloweenkemut tulisi kaiken järjen mukaan viettää...
      Itse olemme kaveriporukalla järkänneet kauhukinkerit jo viitenä vuotena peräkkäin ja kokoeilleet lähes jokaista sinnepäinkin viikonloppua, aina joku on tullut sanomaan että ootte viikon edellä tai viikon myöhässä! :)Tänä vuonna(kin) kekkerimme ovat 3.11 siis suomalaisen Pyhäinpäivänaattona!!!

      • a haunted house

        30.10 ei ole täällä Amerikassa pyhäinpäivän aatto!.. ?
        31.10 on kylläkin Halloween!


      • yksykö
        a haunted house kirjoitti:

        30.10 ei ole täällä Amerikassa pyhäinpäivän aatto!.. ?
        31.10 on kylläkin Halloween!

        EI kun se on 82.20.200000000000006 senkin.........


      • hippuli
        a haunted house kirjoitti:

        30.10 ei ole täällä Amerikassa pyhäinpäivän aatto!.. ?
        31.10 on kylläkin Halloween!

        Amerikassa Halloweenia juhlitaan lokakuun viimeisenä päivänä! Halloween sana on lyhenne sanoista All Hallow's Eve eli PYHÄINPÄIVÄNAATTO!!!
        Pieni typo! siis Pyhäinpäivä Jenkeissä 1.11 ja tuo Pyhäinpäivänaatto siis 31.10!
        Tästä voimme kaikki fiksuina vetää johtopäätöksen että ainoa oikea Halloweenjuhlapäivä on suomessa Pyhäinpäivänaatto eli 3.11


      • Citizen of America
        hippuli kirjoitti:

        Amerikassa Halloweenia juhlitaan lokakuun viimeisenä päivänä! Halloween sana on lyhenne sanoista All Hallow's Eve eli PYHÄINPÄIVÄNAATTO!!!
        Pieni typo! siis Pyhäinpäivä Jenkeissä 1.11 ja tuo Pyhäinpäivänaatto siis 31.10!
        Tästä voimme kaikki fiksuina vetää johtopäätöksen että ainoa oikea Halloweenjuhlapäivä on suomessa Pyhäinpäivänaatto eli 3.11

        Halloweenillä ei ole täällä mitään tekemistä pyhäinpäivän kanssa! Se on ihan varma!
        Jos jotkut Suomessa haluavat nyt yhdistää Halloweenin pyhäinpäivään on ihan oma juttunne!
        Täällä Amerikassa vietämme Halloweenin ihan eri juhlana.
        Sorry nyt vain jos pasmasi menevät tästä sekaisin, all saint`s day ei ole täällä pyhäpäivä ja seuraava All soul`s day ei myöskään ole pyhäpäivä, niinkuin esimerkiksi kirkolliset pyhäpäivät ovat pyhäpäiviä(joulu, pääsiäinen ym.)


    • Koiris

      HALLOWEEN MILLOIN????OLISI KIVA JOS LAPSETKIN VOISIVAT KÄYDÄ SANOMASSA OVELTA OVELLE KARKKI TAI KEPPONEN??XD OLIS KIVA....TOIVOISIN

      • karkkikiertäjä

        Ainakin minun lapsillani on tapana pe 31.11 mennä kirtelemään, ne laittavat halloween asuja ja ottavat pussit mukaan. sitten kirtelevät karrrki vai kepponen?
        Yleensä kepposeeen varataan vesivärejä tai muutama kanamuna. ym.
        LAPSET TYKKÄÄ KAMALASTI!! etttä ei kannata töpätä!! Ja sit tulee illan mittaan kourat täysinä mässääämään karamelleja!!!


    • Syntynyt halloweenina

      Sitä juhlitaan virallisesti 31.10 se on pyhäinpäivän aatto jenkeissä ja siksi halloweenia vietetään virallisesti myös suomassa koska siinä katsotaan lähtömaan pyhäinpäivää ei suomen...

      By the way, jos on sanomista mä oon ton niin monestapaikasta kysynyt ja lukenut päättötyötäni varten että se tosiaan on 31.10 myös suomessa.

      • hippuli

        Hhhhmmmm... niinhän se oli että Halloweenhän ei ole lähtöisin jenkeistä!!! Että silleen...


    • Laura =D

      Asia on tarkistettu ja halloweeniä vietetään 4.11 eli ensimmäisenä lauantaina...!

      • !!!HALLOWEEN

        HALLOWEENIA VIETETÄÄN PERJANTAINA 31.11.2008
        KAIKKI KIRTÄMÄÄN SILLOIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        MINÄ ANNAN AINAKIN SUKLAATA KARKIKSI, MIELELLÄÄN EN KEPPOSIA!! KERRAN OVELLE TULI Ehkä 9 vuotta oleva poika ja kun ei ollut karkkia, annoin piparin se läjäytti kanamunan terassille, että mielummin karrkki kuin KEPPONEN!!!!!!!!!!!!!!!


    • Laura=D

      Halloweeniä vietetään marraskuun ensimmäisenä lauantaina suomessa eli 4.11.

    • Plää, pläää.....

      Enpä usko, että Suomessa on ketään lasta joka menisi kierrokselle Halloween juhlassa, Suomalaiset jotka sanovat, että halloweeniä ei tarvi juhlia on idiotteja , ja ei sille vain voi mitään!

      • spoooky....

        Itse olen juhlinut jo 5 vuotta halloweenia. Juhlin 31. päivä kuten amerikkalaiset. Pukeudun johonkin pelottavaan asuun, meikkaan itseni teemaan sopivaksi ja käyn vuokraamassa jonkin kauhuleffan (tietysti nämä vaatteet ja meikit päällä). Hauskaa vaihtelua ja mukavaa touhua. Miksei sitä saisi aina välilä hassutella. Ihmiset ovat yleensä tähän aikaan vähän masentuneita kun talvi on tulossa. Kaikki voisivat ottaa tämän tavan.


      • spoooky.... kirjoitti:

        Itse olen juhlinut jo 5 vuotta halloweenia. Juhlin 31. päivä kuten amerikkalaiset. Pukeudun johonkin pelottavaan asuun, meikkaan itseni teemaan sopivaksi ja käyn vuokraamassa jonkin kauhuleffan (tietysti nämä vaatteet ja meikit päällä). Hauskaa vaihtelua ja mukavaa touhua. Miksei sitä saisi aina välilä hassutella. Ihmiset ovat yleensä tähän aikaan vähän masentuneita kun talvi on tulossa. Kaikki voisivat ottaa tämän tavan.

        Kyllähän minäkin teen niin, mutta muistan aina, että kun olin yhdesti lapsi, niin,ja olin meikannut, (kauhu meikkaus tietty)oikeastaan äiti oli miekannut, ja olin puketunut vampyyriksi. Heti kun olin mennyt ensimmäiselle ovelle koputtamaan ja sanomaan karkki vai kepponen, niin oven avasi nainen, joka sanoi, että kyllä hänellä karkkeja oli mutta ei antanut ja sanoi, että eihän suomalaiset juhli halloweeniä, ja sanoi minua pölvästiksi.
        Minä itkien juoksin kotiin....
        Ei ollut ihan kiva kokemus!


    • l4ugh

      vastaus: 3.11 ....;)

    • tarkkaan ottaen

      Tuossa vuosi sitten rupesin mietiskelemään Halloweenia ja sen tapahtumia. Siinä kakarat kulkee ovelta ovelle ja ilmoittaa tuon lauseen:
      Trick (kepponen) or Treet (Karkki)

      Itse asiassa tuo on laiton toteamus, sillä siinä kiristetään toista. Jos et anna karkkia, niin me tehdään kepponen. Vähän sama, kuin pääsiäisen pikkuapinat, jotka kiertää kiristämässä karkkia.

      Kukaanhan ei ole "pahastunut" esim. yhdysvalloissa tuosta tapahtumasta, mutta olisi se mielenkiintoista ottaa videolle pentujen toteamus ja pyytää näyttämään naama. Sitten vain seuraavana päivänä haaste isukin tai mamin kouraan.

      Siinähän voisi päästä tienesteille ja joka vuosi muuttaisi toiseen osavaltioon, missä kukaan ei tunne. ;-)

      • kepposia aikuiselta!

        ihan pelkäätkö sinä lasten kepposia, voin vakuuttaa, etteivät he täällä Amerikassa mitään kepposia tee, ainakaan niin kauheita, hauskoja korkeintaan. Kyllä täällä ihmiset oikein ilolla namuja lapsille antavat ja harvoin on noin kauuuheata päivittelyä ollut jos lapsilla kerran juhlaa on. Mene sinä Vappuna naamarisi kanssa kepposesi tekemään minne milloinkin, varmaan ymmärrät (vai ymmärrätköhän hmm..)!

        On se niiin kauuheeta kun lapset tulee ovelle kiristämään jes jes!!
        HYVÄ SUOMI!


    • hall

      28.10. eli lokakuun vimppa lauantai

      • voisi keksiä jotakin

        omaa, ettei tarvitse matkia USA:ta tässäkin, ei istu millään lailla Suomeen, muuten kuin kauppiaathan on iloisia kun menee kaikenlaista krääsää kaupaksi......


      • mää vaan?
        voisi keksiä jotakin kirjoitti:

        omaa, ettei tarvitse matkia USA:ta tässäkin, ei istu millään lailla Suomeen, muuten kuin kauppiaathan on iloisia kun menee kaikenlaista krääsää kaupaksi......

        oisko kellään vinkkejä synttäreille? esim. askartelu ja peli vinkkejä?? (nuorten synttäreille)


    • ei ole

      Halloween juhtaa /tapahtumaa vaan jenkeissä, josta kyllä kaikki sitten kantautuu tänne...
      rahaa vaan palaa tyhjään, iloita voi muutenkin ja järjestää juhlia. =)

    • syntynyt 3.11

      olen aina luullut ja viettänyt halloweenia 3.11(synttäripäivänäni) voin yhdistää kaksi juhlaa ja sitten on tuplasti hauskempaa... :)
      lisäksi, miksi meillä pitäisi halloween olla samana päivänä kuin amerikassa (31.11 mikäli se silloin on..) suomesssahan voisi olla oma halloweenpäivänsä, esim. tuona 3.11 päivänä... silloin emme matkisi amerikkalaisia ainakaan kovin paljoa!?
      ja miksei suomeenkin voisi tulla halloween? ne jotka eivät sitä halua, niin ihan hyvin voisivat laittaa ovelle lapun esim. 'emme juhli halloweenia'. antaisivat niiden juhlia, jotka haluavat juhlia!!!
      itse pidän halloweeenista ja ne jotka eivät pidä, niin eiköhän se ole niiden oma asia...
      ERITTÄIN HAUSKAA HALLOWEENIA KAIKILLE!
      toivoo:tyttö, joka toivottavasti nyt ajatteli asiaa kaikkien kannalta.. xD

    • Snoopy>.<

      En itsekkään tiedä, milloin lapset käyvät ovella kysymässä: Karkki vai kepponen
      Olen itsekkin miettinyt asiaa, mutta en olen päätynyt tyhjään lopputulokseen. Veikkaisin 4.11.

      • lasten

        keppostelun tarkkaa ajankohtaa, mutta sen tiedän ettei halloweeniä juhlita pyhäinpäivänä eli 4.11. Monesti Suomessa pyhäinpäivää pidetään erheellisesti halloweenina. Eiköhän se keppostelu tapahdu 31.10. niin kuin alkupään kannanotoissa kerrottiin.


    • emppu999

      31.10 on halloween

    • en kerro

      31.10 tietenkin !!!
      Minä tiedän sen siitä, että minun pikkusiskolla on silloin synttärit...

    • Miisukka11w

      Kävin la 28 päivä. Sillon saa vaan käydä.

    • keppostelemaan

      ...

    • keebo

      Ainakin Turun baareissa vietettiin Halloweenia nyt lauantaina eli 28.10.

      • Yeah dude!

        Happy Halloween to everybody!


    • jempuli

      31.10 Minun mielestä

      • Yeah dude!

        Suomessa Halloweeniä ei ole merkitty kalenteriin, mutta älkää sotkeko sitä pyhäinpäivään, ei myöskään ole sitä Amerikassa.


    • örkki

      Happy Halloween !

    • rouskutus

      siis koska se halloween on kun ei tiädä ?
      mikä päivä?
      28 vai 31.10 koska 31.10 on keskellä iikkoa eise se luulisi olevan

    • halloween123

      meen kamujen kaa keppos kierokselle

    • Mämmi

      Hallowed by thy name

    • Amanda T.

      Halooweenina tietenkin! Mä olen just lähdössä kiertämään ovelta ovelle!

    • HalloWEEen

      Minäkin pienenä kiertelin ovelta ovelle :) Halloween on ihan hauska juhla, vähän jänitystä elämään! E tarkoita että sitä pitäisi ottaa tosissaan että pitäisi mitään spriritismiä pelata. Se vain on niin mukava pukeutua ja järjestää kilpailuja juhliin (:

    • AnsQuD44

      Yhdyn HalloWEEeniin. Mukavaa, kun saa pitää kauhukutsuja ja synkistellä ilolla :D jokin juhla monstereillekkin! Jouluna, ystävänpäivänä, pääsiäisenä tai juhannuksena tuskin pukeudutaan zombieiksi tai vampyyreiksi. Jotkut ossavat vain ottaa elämän huumorilla c(:

    • Idsku

      mun mielestä se kierretään tänä lauantaina. eli 29.10.11

    • Aleksi Salonen

      Mä ainakin aijon käydä ovelt ovel mutku mun mielt painaa ku en tiiä tarkallee mikä pv se on ku menin viimeks pääsiäisenä liian myöhää ja nolasin itteni voitteko kertoo mikä pv se on

    • :)

      Ei herranjestas ihmiset!! Älkää nyt viittikö mitään pakanoita tai kristinuskoa tälläseen syksyn juhlaan sekoittaa!! Lapset odottaa innolla, että pääsevät leikkimään, ja "pelottelemaan" ihmisiä, antaa lasten pitää hauskaa! Mun mielestäni kierros tehdään sinä lauantaina, joka on lähimpänä 31. päivää, eli tänä vuonna 29. päivä.. Tää vastaus tosin taisi tulla vähän myöhässä sulle :DD, mut jos nyt joku muu tarvii sitä tietoa, niin ainakin monien lapsien oon tänään kuullu menevän :) Spooky Halloween everyone!!

    • Vanpjyyri

      Virallisesti halloween on 31.10 ja esim. jenkeissä karkkikierros tehdään AINA 31.10, rippumatta viikonpäivästä. Ei saa siis sekoittaa tätä pyhäinpäivään joka sijoitetaan aina lauantaille.

    • JK

      MOLEMAT

    • Niina Keränen

      Lapsia harmittaa kun eivät saa käydä sanomassa ovelta ovelle , karkki tai kepponen kun suomessa ei tehdä niin.

    • karkkia

      Joskun lapsena mentiin Karkki vai kepponen -kierrokselle, mutta ei silloin oikeen tätä tunnettu. Vähän harmi, mutta ehkä tulevaisuudessa sitten ihmiset tietävät paremmin :)

    • 31102012

      Ei heru täällä sympatioita "karkki vai kepponen" -touhulle. Törkeetä touhua suomenmaassa.

    • sofia20

      Halloween on 1 lempi vuoden ajoistani, koska se on jännittävää ja mukavaa aikaa:)

      Kivointa on käydä kierroksella ja kuin lapsia käy meidän ovella ! :) =)

    • Älkää olko idareita

      Moii, mä tuun tänne vaan sanoo oon kuule 11v tyttö täältä kouvolan alueelta ja mua vituttaa niin noi jotka haukkuu halloweenia, minä oon kaikki ikäni 11vuotta kiertänny halloweeni ''karkki vai kepposta'' jopa 0v isosiskoni vei aina minut mukanaan kiertämään ja aijon jatkossakin 9lk asti kierrellä, ja jos se ei ole teiän mielestä hyvä asi lentäkää vittuu kaikki jotka vihaa halloweenia mun yks parhaista juhlista on just halloween.. että jos ette ite pidä älkää loukatko nuorempia tai sentääs lapsia,

    • 2+13

      Joo ois se just kivaa jos täällä Suomessa vietettäisiin samanlain halloweenia kun Jenkeissä ja näissä! Ei ihme ettei jotain mummuja halloween kiinnosta, mutta on se nyt siistiä. Vois nuorille ja lapsillekkin jotain antaa. Vois tästä lähtee joka halloweeniks Jenkkeihin. Mummut valtaa maan!!!!

    • Labradorinoutaja

      Mikä päivä olisi hyvä käydä Halloween kierroksella?
      Minä menen minun kaverin kanssa 25.10 eli tän viikon perjantaina :)

    • Labradorinoutaja

      Vastauksia`?

    • jjee

      Itse käyn ystävieni kanssa 31.10 loistava juhla

    • Ei Suomessa!

      Olen järkyttynyt. Äsken kävi ovella jotain karkki vai keppostelijoita. Eikö se pääsiäisenä kerjääminen riitä? Vielä pitää toinen kerjuupäivä antaa lapsille.
      Sinne meni karkit jonkun naapurin huonosti kasvatetun nassikan suuhun. Oisin kyllä kepposet näyttänyt niille, jos olisin mennyt itse ovelle.

    • oletteko tosissanne?

      No mikäs teita nyt taas vaivaa? Antaa lasten tehdä mitä lystää, ja jos ei muuta löydy niin antakaa sitten vaikka jokin hedelmä ja sanokaa, että siinä on terveellinen karkki. Tai sitten ette vain avaa ovea.

    • Supitzelias

      Mun mielestä päivä on 31.10 toki joky voi käydä Halloween viikonloppuna. Miksi muuten ihmisten pitää triggeröityä siitä niin paljon jos joku tulee ovelle ja kysyy "Karkki vai kepponen" ymmärrän että Halloween ei ole niinkään suomalaisten juhla mutta kuitenkin.ei tarvii vaikka avata ovea.

    • Anonyymi

      Tää koko kommenttikenttä on vaan yhtä ristiriitaa halloweenin välillä siis cmon miettikää nyt iha oikeesti millasta paskaa te tuotatte tänne.

    • Anonyymi

      Ömmm se pyhäinpäivä on 5.11 ei 4.11.

    • Anonyymi

      Voinko mennä keräämään karkkia 6.11 pyhäinpäivänä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe