Concordella lentäneitä täällä?

Sprsonic

Onko täällä kukaan onnekas päässyt nauttimaan (mielestäni) ilmailuhistorian makeimman koneen yliäänimatkasta? Harmittaa itse ei enää pääse! Miksi ei tullu kokeiltua vielä n.3v sitten kun vielä lennettiin...
Satumainen laite, ja ne äänet!

20

1545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri joo

      vai oikein olist kokeillut lentämistä kun lippu Atlantin yli maksaa 2 kertaa sinun nettotulot vuodessa. Mutta haavelu ei ole kiellettyä ja minusta tuntuu että ko koneen kyytiä ei ole Suomessa moni päässyt kokeilee...ons e sen verran tyyristä touhua. Mutta haaveile vaikka kuumatkasta seuraavaksi kun sinulla ei näytä olevan mikään kattona.

      • Matkaaja_

        Harmittaa itseäkin kun en koskaan Concordella lentänyt. Heräsin lentojen lopettamiseen liian myöhään. Kyselin jopa lippuja viimeisen kahden kuukauden lennoille, mutta ne olivat liian kalliita. British Airwaysilla oli yhteenaikaan Hesasta tarjouksia Atlantin ylitykseen. Concordella yli ja takaisin normaalin reittilennon turistissa. Hinta 5000-6000 euroa. Tämä ei olisi ollut mielestäni paha hinta. Ja ainakin mun nettopalkka vuodessa on suurempi kuin tuo summa.


      • naurattaa
        Matkaaja_ kirjoitti:

        Harmittaa itseäkin kun en koskaan Concordella lentänyt. Heräsin lentojen lopettamiseen liian myöhään. Kyselin jopa lippuja viimeisen kahden kuukauden lennoille, mutta ne olivat liian kalliita. British Airwaysilla oli yhteenaikaan Hesasta tarjouksia Atlantin ylitykseen. Concordella yli ja takaisin normaalin reittilennon turistissa. Hinta 5000-6000 euroa. Tämä ei olisi ollut mielestäni paha hinta. Ja ainakin mun nettopalkka vuodessa on suurempi kuin tuo summa.

        Concordessa ei ole turistiluokkaa, vain 1.luokka. Tiedoksi vaan sinulle poloinen.


      • Matkaaja_
        naurattaa kirjoitti:

        Concordessa ei ole turistiluokkaa, vain 1.luokka. Tiedoksi vaan sinulle poloinen.

        Aivan varmasti ymmärsit mitä tekstissäni tarkoitin mutta halusit nyt kuitenkin päästä pätemään. Voin mä sulle selittää tän myös toisinkin. LHR-JFK BA 001 ja takaisin JFK-LHR BA 176 .


      • Sprsonic

        Mistäs sinä tiedät paljonko tienaan vuodessa?! Ja tosiaankin kokeilisin Concordea jos se ois viel mahdollista. Ja ainakin loppuaikoina lentohinnat n.5000-7500e, onko se niin huima hinta ettei siihen muka pysty?! Mutta en odottanukaan että täältä sais asiallista vastausta mihinkään!!!


      • 65656565656
        Matkaaja_ kirjoitti:

        Harmittaa itseäkin kun en koskaan Concordella lentänyt. Heräsin lentojen lopettamiseen liian myöhään. Kyselin jopa lippuja viimeisen kahden kuukauden lennoille, mutta ne olivat liian kalliita. British Airwaysilla oli yhteenaikaan Hesasta tarjouksia Atlantin ylitykseen. Concordella yli ja takaisin normaalin reittilennon turistissa. Hinta 5000-6000 euroa. Tämä ei olisi ollut mielestäni paha hinta. Ja ainakin mun nettopalkka vuodessa on suurempi kuin tuo summa.

        siitä on lähes 20 vuotta kun kone viimeksi lensi eli kyllä 7000 euroa oli melkoinen raha. Eikä se koskaan ole Helsingissä edes käynnyt.


      • NytOnKallista
        65656565656 kirjoitti:

        siitä on lähes 20 vuotta kun kone viimeksi lensi eli kyllä 7000 euroa oli melkoinen raha. Eikä se koskaan ole Helsingissä edes käynnyt.

        Historian siipien havinaa (ynnä ihan pientä veitsen kiertoa haavassa):
        "I flew Concorde just last month from London Heathrow to New York JFK. It was a charter deal which included economy return in a BA 747-200, four nights at a Sheraton in Manhattan, a bus tour, a boat tour and a helicopter trip - all for about 2800 GBP. Although it was a charter, the Concorde service was the full deal."
        http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=16873

        ...eli alle 4000 eurolla Atlantin yli Concordella ja paluu jumbojetillä, sekä lisäbonarina 4 yötä Manhattanilla Sheratonissa, bussiajelua, veneajelua ja vielä helikopterilentokin. Inflaatio on syönyt rahan arvosta ehkä n. 30% mutta ei sen enempää.


    • keltään kysyä.

      Kun täällä liikkuu vain tuota porukkaa joka jaksaa jauhaa paskaa näistä "vakio aiheista" täällä. Tänne kirjoittaa aika paljon osaamaton sakki joka kysyy esimerkiksi lähes yhtä kiintoisasta asiasta kuin vaikkapa "milloin mää vaihdan konetta amsterdamissa jne."

      Eli siis täyttä paskaa täällä jauhetaan, turha täällä on keltään kysyä mistään keskusteltavasta asiasta vaan aina vajotaan sinne alas...

      • mutta,...

        Pitää aina muistaa, että tämä on Matkailupalstan "Lentäminen" -osio, ei siis mikään ilmailun asiantuntijapalsta. Siksi on pakko kiltisti vaan kestää noita "onks BA:n jumboissa turistiluokassa screenit ja mukavat penkit" -kysymyuksiä


      • kuitenki kyllä
        mutta,... kirjoitti:

        Pitää aina muistaa, että tämä on Matkailupalstan "Lentäminen" -osio, ei siis mikään ilmailun asiantuntijapalsta. Siksi on pakko kiltisti vaan kestää noita "onks BA:n jumboissa turistiluokassa screenit ja mukavat penkit" -kysymyuksiä

        hyviä kysymyksiä... jos ei tiedä... mukavista penkeistä ja screeneist...


    • matpau

      Olen lentänyt 1992 huhtikuussa Göteborg -Pariisi.... oli unohtumaton lento.. kaikki paperit tallella..

      • 445454545

        Ei ole lentänyt tuota reittiä eli älä valehtele.


      • Konkordi

        uppasit Matpau sitten yli 10 vuotta vanhan keskustelun. Hienoa!


    • Kylmättyypit
    • lentokuinlento

      Minä tiedän erään, joka on lentänyt baarista ulos.

      • Tosinopeeee

        Ja ääntä nopeammin, jäikö tekarit sisälle?


    • Gjruhrtjhtf

      Teistä velliperseistä yksikään ei ollut niin varakas että olisi ollut varaa mennä Concordea edes katsomaan. Älkää räkänokat haaveilko mahdottomia.

      • Vellinaika

        Ja sä et ollut vielä edes syntynyt, kun ne vielä lensi.


    • HondaKurkonAkseli

      Minä olen lentokapteenina ollut töissä Concorden ohjaamossa.
      Olen aiheesta enemmän kirjoittanut moottoripyöräpalstalla, joten pyydän kiinnostuneita osallistumaan keskusteluihin sielä.

    • ConcordeFani

      Brooklands museossa olevalla Concordella lensin virtuaalilennon, siis istuen penkissä ja screenillä näky lento ja äänimaailma oli autenttinen nauhoitus, sen lähemmälle ei taida enään päästä. Sinshemin koneissakin olen käynny.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe