maksassa hemangiooma pesäkkeitä

antsa

onko kellään muulla todettu näitä? voivatko nämä kehittyä kasvaimiksi tai syöväksi. käyn kuitenkin vuosittain konrolleissa. kertokaa jos jollain on ollut samatyyppisiä pesäkkeitä.

28

31663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkko1.

      Todettiin kaksi pesäkettä.
      Otettiin ohutneula näytteet.Patologin
      lausunto,ei syytä huoleen.

      • QuatrQ

        Mielenkiintoista - minulle sanottiin, että voivat alkaa vuotaa helposti, ei siis helposti mennä ottamaan näytteitä -mut hyvä sinulle,ettei vakavempaa...


    • jousimies

      Minulla on myös maksassa näitä. Sairastin muutama vuosi sitten sarkoidoosin. Sen jälkeen oli kaikkea kremppaa ja tutkittiin tarkemmin. Ensin epäiltiin jopa etäpesäkettä. Osoittautuvat hemangiooniksi. Ovat kuulemma täysin vaarattomia ja eivät aiheuta mitään oireita. Ole huoletta.
      Mulla ei edes seurata. Kipua mulla on kyllä kyljessä silloin tällöin.

      • Sugarcherry62

        Jep,sain juuri tiedon minäkin että pieni hemangiooma on maksassa,en siis oo yksin!Ei kannata murehtia.


      • De Lilah
        Sugarcherry62 kirjoitti:

        Jep,sain juuri tiedon minäkin että pieni hemangiooma on maksassa,en siis oo yksin!Ei kannata murehtia.

        Hei Sugarcherry...oireiliko sulla jotenkin,vai miten löyty?olen aika paniikissa,kun ultrassa näkyi kolme...jotain..ja nyt odottelen viikon,kun saan tietää tietokonekuvauksen tuloksen.Lääkäri puhui hemangioomasta...mutta mistä sen tietää,eikä kulemma tiedäkään tutkimatta.Mitä tutkimuksia sulle tehtiin..otettiinko sim.neulanäyte.tms.Kerro mllaisia tuntemuksia sulla on,vai onko.


      • pfjekiejdn
        De Lilah kirjoitti:

        Hei Sugarcherry...oireiliko sulla jotenkin,vai miten löyty?olen aika paniikissa,kun ultrassa näkyi kolme...jotain..ja nyt odottelen viikon,kun saan tietää tietokonekuvauksen tuloksen.Lääkäri puhui hemangioomasta...mutta mistä sen tietää,eikä kulemma tiedäkään tutkimatta.Mitä tutkimuksia sulle tehtiin..otettiinko sim.neulanäyte.tms.Kerro mllaisia tuntemuksia sulla on,vai onko.

        Eilen illalla ylävatsan ultrassa löydettiin sappikiviä ja muutos/muutoksia maksassa:(
        Hemangioomalla yrittivät lohdutella,mutta vasta ensi tiistaina magneettikuvauksessa saan lisää tietoa... Kauheaa tämä odottelu yksin peloissaan... Itselläni outoja muljahteluja oikealla kylkikaaressa. Epämukava olo.


      • hirvittää
        pfjekiejdn kirjoitti:

        Eilen illalla ylävatsan ultrassa löydettiin sappikiviä ja muutos/muutoksia maksassa:(
        Hemangioomalla yrittivät lohdutella,mutta vasta ensi tiistaina magneettikuvauksessa saan lisää tietoa... Kauheaa tämä odottelu yksin peloissaan... Itselläni outoja muljahteluja oikealla kylkikaaressa. Epämukava olo.

        Kävin tänään ultaäänessä vatsakipujen takia ja maksasta löytyi hemangiooma epäily. Sanoivat katsovansa ultraäänellä puolen vuoden kuluttua uudelleenja jos ei ole kasvanut niin ei syytä huoleen. Nyt mun pitää vaan sitten puoli vuotta jännittää onko se varmuudella hemangiooma vai ei, tuleepa kivat kuukaudet.


      • sappura
        hirvittää kirjoitti:

        Kävin tänään ultaäänessä vatsakipujen takia ja maksasta löytyi hemangiooma epäily. Sanoivat katsovansa ultraäänellä puolen vuoden kuluttua uudelleenja jos ei ole kasvanut niin ei syytä huoleen. Nyt mun pitää vaan sitten puoli vuotta jännittää onko se varmuudella hemangiooma vai ei, tuleepa kivat kuukaudet.

        Kirurgini ilmoitti tiedon, että maksani löydös on hemangiooma. Sanoi, että ;"ei seurata, ei operoida". Kun itse ongin tietoa tämän jälkeen, oli niissä hyvin selkeästi, että pitää seurata, koska jos hemangiooma suurenee, pitää se operoida TAI jos se lähtee vuotamaan, on se myös syy operoida. En ymmärrä miksi mitään ei tehdä, potilas jätetään vain näin oman onnensa nojaan ilman tällaisia tietojakaan, OTTAKOON ITSE SELVÄÄ ! Sekä se, että aika nastaa tässä itse ajatelle, että miltäköhän sisäinen verenvuoto tuntuu, sitten kun sellaista mahdollisesti tulee ? Tietääkseni sellainen ei ole kovin terveellistä. Minä en ainakaan pysty olemaan tämän asian kanssa ihan cool, siksi olenkin varannut soittoajan tiedustellakseni näitä toimintaperiaatteiden tarkoitusperiä. Voin sitten informoida kun tiedän lisää. Hilpeätä talven odotusta kaikille !


      • rintasyövän sairastanut
        sappura kirjoitti:

        Kirurgini ilmoitti tiedon, että maksani löydös on hemangiooma. Sanoi, että ;"ei seurata, ei operoida". Kun itse ongin tietoa tämän jälkeen, oli niissä hyvin selkeästi, että pitää seurata, koska jos hemangiooma suurenee, pitää se operoida TAI jos se lähtee vuotamaan, on se myös syy operoida. En ymmärrä miksi mitään ei tehdä, potilas jätetään vain näin oman onnensa nojaan ilman tällaisia tietojakaan, OTTAKOON ITSE SELVÄÄ ! Sekä se, että aika nastaa tässä itse ajatelle, että miltäköhän sisäinen verenvuoto tuntuu, sitten kun sellaista mahdollisesti tulee ? Tietääkseni sellainen ei ole kovin terveellistä. Minä en ainakaan pysty olemaan tämän asian kanssa ihan cool, siksi olenkin varannut soittoajan tiedustellakseni näitä toimintaperiaatteiden tarkoitusperiä. Voin sitten informoida kun tiedän lisää. Hilpeätä talven odotusta kaikille !

        Googletin hemangiooman ja löysin tämän ketjun. Minulla myös löydettiin maksasta ja muistaakseni pernasta hemangioomia. Olin siis syöpäpolilla kaulassa olevan patin takia tutkittavana. Todettiin vain, etteivät ole vaarallisia eikä mitään sanottu mistään seurannasta vaikka minulla on ollut rintasyöpä v. 2004. En ole paljoa miettinyt koko hemangioomia, mutta aina välillä käy mielessä, että pitäisikö niitä kuitenkin seurata. Niin monta tarinaa kuullut, kun joku vaaraton onkin ollut vaarallinen löydös.
        Onneksi minulla on vielä yksi syöpäkontrolli, pitää tämäkin ottaa sitten puheeksi, jos lääkäri malttaa kuunnella. Minulla on muuten ihossakin näitä, yksi onneksi pieni otsassa ja yksi isompi rinnassa.


      • kipa621
        pfjekiejdn kirjoitti:

        Eilen illalla ylävatsan ultrassa löydettiin sappikiviä ja muutos/muutoksia maksassa:(
        Hemangioomalla yrittivät lohdutella,mutta vasta ensi tiistaina magneettikuvauksessa saan lisää tietoa... Kauheaa tämä odottelu yksin peloissaan... Itselläni outoja muljahteluja oikealla kylkikaaressa. Epämukava olo.

        Voiko hemangiooma kipeytyä yskiessä?


    • tupuna vaissi

      Mulla on yksi 16mm kokoinen, ja löytyi sattumalta....oikean kylkikaaren alla on tuntunut kaiken kevättä outoa nipistelyä tai jotain mitä on vaikea kuvata.
      Vaarattomaksi lääkäri tätä sanoi, mutta aion mennä yksityiselle jos tätä ei muuten tutkita ja varmisteta, mistä sitä koskaan voi olla varma ettei oliskaan pahanlaatuinen tai muuttuisi jossain vaiheessa sellaiseksi

      • valtavako?

        Mulle lääkärit todenneet ettei ole vaarallinen, mutta vatsakipujen tullessa on hakeuduttava lääkäriin. Minulla maksasta löytyi nyrkin kokoinen hyvänlaatuinen kasvain. Läpimitaltaan 6-7senttiä. Saan edelleen outoja kipukohtauksia ylävatsaan, vasemmalle puolelle, mutta kuulemma ei ole syytä huoleen. Sama tilanne kylläkin jatkunut vuosia ja käyn seurannassa silloin tällöin omasta tahdostani.

        Minulta kaikki hormonaaliset ehkäisyt kielletty ja muut hormoonit. miten muilla?


      • valaskala
        valtavako? kirjoitti:

        Mulle lääkärit todenneet ettei ole vaarallinen, mutta vatsakipujen tullessa on hakeuduttava lääkäriin. Minulla maksasta löytyi nyrkin kokoinen hyvänlaatuinen kasvain. Läpimitaltaan 6-7senttiä. Saan edelleen outoja kipukohtauksia ylävatsaan, vasemmalle puolelle, mutta kuulemma ei ole syytä huoleen. Sama tilanne kylläkin jatkunut vuosia ja käyn seurannassa silloin tällöin omasta tahdostani.

        Minulta kaikki hormonaaliset ehkäisyt kielletty ja muut hormoonit. miten muilla?

        Moi
        mulla kans todettu iso kasvain maksassa, varjoaine ct tulossa ( koittivat vakuutella et tod. näk. on hyvälaatuinen, vaikka ultrassa näkyvyys on huono). multa kans pitki heti lopettaa ehkäisypillerit , kunnes tiedetään tarkemmin...

        tuskaisaa odottelua


      • jenni55
        valtavako? kirjoitti:

        Mulle lääkärit todenneet ettei ole vaarallinen, mutta vatsakipujen tullessa on hakeuduttava lääkäriin. Minulla maksasta löytyi nyrkin kokoinen hyvänlaatuinen kasvain. Läpimitaltaan 6-7senttiä. Saan edelleen outoja kipukohtauksia ylävatsaan, vasemmalle puolelle, mutta kuulemma ei ole syytä huoleen. Sama tilanne kylläkin jatkunut vuosia ja käyn seurannassa silloin tällöin omasta tahdostani.

        Minulta kaikki hormonaaliset ehkäisyt kielletty ja muut hormoonit. miten muilla?

        heips! mulla kans todettu sama juttu maksassa..se todettiin jo 6 vuotta sitten mutta sita vaa ollaan joskus katottu ultralla ulkomailla ja aina sanottu etta ei oo mitaa vaarallista mut silti mua ahistaa valilla se..koska niinku sullakin munkin on aika iso siis n.8 cm
        mut nyt suomessa kun on oon nii laakari haluu teha tietokone kuvaukjset ym..toiv ei oo mitaa mut oottelu ei oo silti hauskaa..
        kipua eika mitaa vaivaa oo sillee, mut iha ku joskus pistais kylessa jos makaa silla kylella kauan aikaa..en tiia onko vika vaa mun paassa tai lihaksissa joita jannitan koska tiian et siel on jotai..
        mut kiva tietaa et en oo ainut tan kaa..tsemii kaikille.. : )


      • fghfghfgh
        valaskala kirjoitti:

        Moi
        mulla kans todettu iso kasvain maksassa, varjoaine ct tulossa ( koittivat vakuutella et tod. näk. on hyvälaatuinen, vaikka ultrassa näkyvyys on huono). multa kans pitki heti lopettaa ehkäisypillerit , kunnes tiedetään tarkemmin...

        tuskaisaa odottelua

        Moi
        Minulla todettiin yksi kasvain maksassa, ja nyt lähetettiin magneettikuvaukseen. Toivottavasti hemangiooma kyseessä. Tuntuu outoa tunnetta maksan alueella..


      • soliditumor -71
        fghfghfgh kirjoitti:

        Moi
        Minulla todettiin yksi kasvain maksassa, ja nyt lähetettiin magneettikuvaukseen. Toivottavasti hemangiooma kyseessä. Tuntuu outoa tunnetta maksan alueella..

        Hei, mulla löydettiin sattumalta uä:ssä iso n 10cm kasvain,
        peittää koko vasemman lohkon!
        Magneettikuvaus ei paljon lisää tietoa tuonut, kunhan vaan jaksavat ihmetellä että "OMPAS SE SUURI" ja nyt vaan odotan hyksiin pääsyä...
        Jatkosta/hoidoista ei mitään tietoa?

        Mitä sanoivat sun löydöksestä? Minkä kokoinen?

        Vertaistuki tulisi tosi tarpeeseen ja kaikki tieto ym.

        Tää epätietoisuus on niin syvältä!


    • Syntymästään säikähtänyt....

      maksan hemangiomaasta, joka näkyi leikatun munuaissyövän jatkokontrollissa ja ainakaan minulla ei vaadi minkäänlaista jatkoselvittelyä.On verisuonimuutos ja ns. kiltti sellainen.

    • semmoista.

      Mulla on myös, 1,5cm kokoinen hemangiooma. Muistaakseni lääkäri sanoi, ettei tarvi seurata, tai sitten maksa-arvoja ei tarvi seurata...

    • Moolekki

      Minun hemangioomaa seurataan vuosittain. Noin 2cm kokoinen,verikokeet kerran vuodessa ja ultralla myös. Kipua tunnen aika ajoin mikä on epämiellyttävää. Kyllä pelko on koko ajan läsnä. Olen yksityis potilas koska tahdon ,että vuosittain otetaan kontrolli. Kallista näin eläkeläiselle mutten voi muutakaan koska pelkään aina pahinta.

    • huonotuuri

      Mulla todettu v.-89 maksassa kaks hemangioomaa. Nyt syksyllä sitten ankarissa kivuissa sairaalaan, jossa vuorokautta myöhemmin tietokonekuvauksissa todennettiin että yksi hemangiooma oli puhennut. Hb tippui vajaassa puoles vuorokaudes 50 pykälää!! Mangneettikuvis sit myöhemmin löytyi vielä kolmaskin hemangiooma plus muualta kehosta aneurysmaa,kystaa yms. eli yhdensortin lottovoittajako??

    • Mitälöytyy

      Täällä muljahtelua kylkikaaressa, en ole ikinä kuullutkaan tällaisesta hemangioomasta .Kummaa tunnetta myös maksassa tai oikealla ylävatsassa. Saas nähdä miten käy... Jäänee henkiin?

    • Monisairas

      Minulla oli 10mm löydös maksassa ja nyt mietin onko verenohennushoito aiheuttanut kyseisen kasvaimen. Vaikea nykyään saada selvitystä lääkäriltä mistään kasvaimista mitä on löydetty ja kiellettiin netistä lukemasta asioista.??

      • Tittamanta

        Löytyi maksasta pesäkemuutos. Takana puoli vuotta marevania, koska porttilaskimossa trombimassaa. Ennallaan. Jatkotutkimuksia tulossa, kova pelko onko syöpää. Eihän ultrannut lääkäri mitään tiennyt sanoa.


    • Maksapallero

      Täällä yksi jolla todettiin viikko sitten hemangiooma. Odottelen jatkotoimenpiteitä ja jäi vaivaamaan sellainen kysymys, että onko hemangiooma aina synnynnäinen? Voiko se kasvaa vasta aikuisena? Onko kellään tästä tietoa, kun googlamalla ei oikein löydy. Surullista kyllä, että pitää kysellä lääkärikäyntien jälkeen keskustelupalstalla, mutta ei siinä tilanteessa tule mieleen kaikki kysymykset...

    • Kustavi

      Mulla 3.5 cm hemangiooma prsäkäke maksassa käyn kokeissa puolen vuoden välein

      • Anonyymi

        Turhaan kontrollouda hemangioomaa mulla ollut 6cm halkaisijaktaan jo 20 vuotta, ei mitään ongelmia, en usko että muttuu koskaan pahalaatuiseksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe