Taulujen hinta-arviointi mistä?

Päärynäinen

Hei,

vanhempani omistavat yhden jos toisenkin öljyväri- ja kuivapastellitaulun, jotka he vanhan iän myötä haluaisivat myydä. Maalauksilla on tiettävästi ihan oikeatakin arvoa (ei Picassoa tai Schjerfbeckiä sentään mutta ei mitään Matti Meikäläistäkään..) mutta tauluja on vaikea lähteä viemään korpimettästä mihinkään Helsinkiin arvioitavaksi. Tiedättekö siis, löytyisikö internetin ihmeellisestä maailmasta yhtään taidearviointi- tmv. palvelua, johon voisin lähettää tiedot ja digikuvat tauluista ja arvion voisi saada esim sähköpostilla?

159

83618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiteilija_
      • innostuin minäkin

        Arvioidaanko tuolla ihan "rivitaulujakin", olen luullut että pitäisi olla ainakin 1000 € luokkaa ennen kuin..!


      • Taiteilija_
        innostuin minäkin kirjoitti:

        Arvioidaanko tuolla ihan "rivitaulujakin", olen luullut että pitäisi olla ainakin 1000 € luokkaa ennen kuin..!

        Ei pidä luulosi lainkaan paikkaansa. Kyllä kummatkin huutokaupat arvioivat teoksesi ihan ilmaiseksi, vaikka taideteoksesi arvo olisikin alle 1000 e.

        Itse arvioitutin perintönä saamani maalauksen sekä Hagelstamilla että Bukowskilla. En tiennyt tekijän nimestä tai teoksen arvosta yhtään mitään. Sain kummaltakin taholta asiantuntevan vastauksen: Teoksen tekijän tarkat tiedot sekä kyseisen taiteilijan aikaisempien töiden huutokauppahinnat (60-120 e!). Hinta-arvio perustuu usein juuri aikaisempiin myyntihintoihin. Mutta se, onko huutokauppa kiinnostunut myymään teoksesi, on sitten toinen juttu. Oman teokseni kohdalla Bukowski olisi ottanut sen heti seuraavaan huutokauppaansa, mutta Hagelstam ilmoitti kohteliaasti, että he eivät ole kiinnostuneita tämän tyyppisistä töistä. Mutta Hagelstam selvitti kuitenkin asiallisesti teoksen tekijän ja mahdollisen hinta-arvion.


      • väsyttää

        antavat viittelisen arvon vai mitä ne ei osta ne vaan ottaa myyntiin.terveisin väsyttää


      • nolottaa
        Taiteilija_ kirjoitti:

        Ei pidä luulosi lainkaan paikkaansa. Kyllä kummatkin huutokaupat arvioivat teoksesi ihan ilmaiseksi, vaikka taideteoksesi arvo olisikin alle 1000 e.

        Itse arvioitutin perintönä saamani maalauksen sekä Hagelstamilla että Bukowskilla. En tiennyt tekijän nimestä tai teoksen arvosta yhtään mitään. Sain kummaltakin taholta asiantuntevan vastauksen: Teoksen tekijän tarkat tiedot sekä kyseisen taiteilijan aikaisempien töiden huutokauppahinnat (60-120 e!). Hinta-arvio perustuu usein juuri aikaisempiin myyntihintoihin. Mutta se, onko huutokauppa kiinnostunut myymään teoksesi, on sitten toinen juttu. Oman teokseni kohdalla Bukowski olisi ottanut sen heti seuraavaan huutokauppaansa, mutta Hagelstam ilmoitti kohteliaasti, että he eivät ole kiinnostuneita tämän tyyppisistä töistä. Mutta Hagelstam selvitti kuitenkin asiallisesti teoksen tekijän ja mahdollisen hinta-arvion.

        arvioivatko ne myös tavallisen harrastajan töitä


      • Taiteilija-
        nolottaa kirjoitti:

        arvioivatko ne myös tavallisen harrastajan töitä

        No eipä juuri, poikkeuksia kyllä tietysti on.
        Mitä tarkoitat tavallisella harrastajalla?
        Onko sinulla kenties 1600-1800 -luvulta peräisin oleva taideteos, jonka tekijä on tuntematon tai muuten ei-tunnettu? Silloin teoksella on jo jonkinlaista arvoa ainakin sen iän perusteella (antiikkiarvo). Teoksen arvo kun määrittyy sen mukaan, kuinka kiinnostuneita ostajat ovat siitä ja paljonko siitä ollaan maksamaan.

        Asian voi ilmaista näinkin: Kun taiteilijan vanhoja töitä on ollut myynnissä huutokaupoissa ym., muodostuu taiteilijan teoksille ns. jälkimarkkinat. Se hinta joka teoksesta maksetaan, kun se ostetaan galleriasta uutena, on aivan eri kuin sen arvo jälkimarkkinoilla.

        Jos jälkimarkkinoita ei ole ehtinyt vielä syntyä taiteilijan nuoren iän, "nimen" puuttumisen tms. vuoksi, on teoksella lähinnä tunnearvoa tai arvoa siihen käytettyjen raaka-aineiden osalta.
        Eli jälkimarkkinoilla määrittyy taiteilijan teosten arvo ja kun niillä sitten on käyty kauppaa esim. huutokaupoissa, tiedetään vanhojen myyntihintojen perusteella, paljonko jostakin toisesta saman taiteilijan teoksesta voisi saada.

        Harrastajan töiden arvoa ei oikein saa selville muuten, kuin alkamalla itse aktiivisesti pitämään näyttelyitä ja sitä kautta myymään teoksia. Mahdolliset ostajat sitten määrittävät sen, mikä teosten arvo on. Jos kukaan ei teoksia näyttelystä osta, on hinta laitettu liian korkeaksi tai sitten ne eivät kiinnosta osjajia eli arvoa ei ole. Sinulla ei ole muuta mahdolisuutta arvottaa harrastajan töitä(si?) kuin ottaa se selville. Markkinat eli ostajat sen arvon määrittävät. Jos aiot taiteilijaksi, pitkän ajan kuluessa töilläsi jo voi olla määritettävissä olevaa jälleenmyyntiarvoa kun niillä on käyty riittävästi kauppaa.


      • väsyttää

        huutokaupoista saa vain pohja tai lähtöhinnat onko se taiteilijan mielestä oikea hinta prosentit ym kulut päälle ja onko se hinta otettu hatusta eikö niin terv,väsyttää


      • Hintoja kaipaava...
        innostuin minäkin kirjoitti:

        Arvioidaanko tuolla ihan "rivitaulujakin", olen luullut että pitäisi olla ainakin 1000 € luokkaa ennen kuin..!

        Eikö kukaan tiedä hänen tauluistaan ja millä hinnalla niitä vois ostaa, olisin kiinnostunut? Raimori oli Keskisuomalaisessa pilapiirtäjänä ja maalasi tauluja myös, varmaan jollakin on jotain tietoo?


      • giuseppo52
        Hintoja kaipaava... kirjoitti:

        Eikö kukaan tiedä hänen tauluistaan ja millä hinnalla niitä vois ostaa, olisin kiinnostunut? Raimori oli Keskisuomalaisessa pilapiirtäjänä ja maalasi tauluja myös, varmaan jollakin on jotain tietoo?

        Minulla on Raimo "Raimori" Riihimäen taulu Haavoittunut susi myynnissä. Olen sen aikoinaan ostanut Raimorilta sijoitusmielessä, kollega kun oli.

        Seppo Pänkäläinen
        tuottaja, ksml


      • Taulukauppaa
        Hintoja kaipaava... kirjoitti:

        Eikö kukaan tiedä hänen tauluistaan ja millä hinnalla niitä vois ostaa, olisin kiinnostunut? Raimori oli Keskisuomalaisessa pilapiirtäjänä ja maalasi tauluja myös, varmaan jollakin on jotain tietoo?

        Kiinnostunut Raimorin tauluista? Laita viestiä [email protected]


      • missäääöö

        Hups! Google Chrome ei löytänyt osoitetta www.bukowski.fi


      • Taulu

        Olen kaksi kertaa lähettänyt valokuvat arvotauluistani, mutta kummallakaan kerralla ei tullut mitään vastausta.


      • rausgi

      • rausgi
        rausgi kirjoitti:

        Minkä arvoinen on K.Wenderin taulu sähköposti [email protected]

        k.Wenderin taulu 1988 maalattu


      • arvioitutin tauluni kerran sanottiin että taiteilija ylihinnoittelee taulunsa ja hinta oli melkoinen pettymys


      • Anonyymi
        väsyttää kirjoitti:

        antavat viittelisen arvon vai mitä ne ei osta ne vaan ottaa myyntiin.terveisin väsyttää

        Eihän näillä ole kuin viitteellinen hinta, oikea hinta ei selviä kuin kaupankäynnillä


      • Anonyymi

        Ei muuten tullu minkäänlaista hinta-arviota. Kokeilin 2x. : (


      • Anonyymi
        Taulu kirjoitti:

        Olen kaksi kertaa lähettänyt valokuvat arvotauluistani, mutta kummallakaan kerralla ei tullut mitään vastausta.

        Sama täällä!


      • Anonyymi
        Taulu kirjoitti:

        Olen kaksi kertaa lähettänyt valokuvat arvotauluistani, mutta kummallakaan kerralla ei tullut mitään vastausta.

        Samma här!


      • Anonyymi

        Useimpien nykytaiteilijoiden kohdalla teoksia ei kannata ostaa gallerioista vaan huutokaupoista. Vain harvat säilyttävät arvonsa, vaikka taiteilija olisi Kuvataideakatemiasta valmistunut ja aikoinaan kovasti hypetetty.


    • psalste

      ota kuvat töistä siten että signeeraus näkyy ja lähetä tänne annan niin todenperäisen arvion töistä kuin suinkin jään odottamaan kuvia

      • Aikanainen

        Heips. Vieläkö on voimassa tarjouksesi arvioida tauluja (3 kpl) kuva perusteella?
        En osaa näitä tietsika-systeemejä niin hyvin, että olisin saanut sähköpostiosoitteesi tuolta keskustelupalstalta eli pyytäisin ystävällisesti lähettämään sen...Kiitoksin ja terveisin -Pike Lahtinen, [email protected]


      • eero551

        missä päin asustelet. ja käytkö koskaan paikan päällä. olisi useampi teos. en tosiaan tiedä niistä. itse asun espoossa. TERV. laakso.


      • Anonyymi

        Pystynet myös pelkän kuvan perusteella arvioimaan, onko sen "edelfeltin" signeeraus tehty vaikka 2000-luvulla...


    • psalste

      sen verran viellä lisään että useimmat huutokaupat antavat suullisen lausunnon töistä mutta kirjallisesta joutuu maksamaan esim.jos tarvitsee providensin vakuutusyhtiölle tai jollekin keräilijälle joka työtä ostaessaan sellaista kaipaa.taulun arvo ei ratkaise lausuntoa.

      • tietämätön

        moikka mulla olisi sellainen signeerattu jokiaheinen taulu vuodelta 25 ,mut nimestä ei saa ihan tolkkua ,nimi alkaa o.t ja jotain itse en saa nimestä selvää.
        voin kuvata nimmen tarpeen mukaan mikäli vastailet kysymykseeni
        .säh.post. osoitteeni. kulkurikulkee @luukku.com


    • sabrina 1969

      Ei ainakaan Kempin tauluja hinnoitella

    • Mahotonta meininkiä

      Entäpä, jos näistä kotimaisista (Bukowski / Hagelstam ym) ei mitään tietoa tai apua saa, saatika hinta-arviota (sähköpostia on laitettu ja vastaukset saatu, että ei ole tietoa....). Suvussa on n. 50 vuoden ajan ollut W. Dammin suurehko taulu, josta pitäisi saada lisätietoja. Onko kenelläkään tietoa hyvistä englanninkielisistä taidesivuistoista, joista voisi kysellä mahdollisia lisätietoja?

    • laatso18+1

      omistan hiukan epäselvän allekirjoituksen omaavan taulun. taulu on ehkä ? jostain 50 - 80 luvulta "laatso"? erittttäin kaunis voi tunteja katsoa mitähän ajattelee.arvioija? ehkä 500- 5000, ei tiedä kun kukaan ei suomessa tiedä. ventseliäkin pyysin arvioimaan, ei halunnut. Kaunis ,joka haluaa kuvan voin kännykällä llähettää, en ymmärrä tietsikoista mutta kuva ja ,taiteilian nimi tulee kunhan vain pyydät. eeinomainenen ,miehet rakastuu ja naisista tulee mustasukkaisia ,? liian kaunis teos. tx. 050 5251631 ,tapani. Myös ammatti ihmiset, saattaa olla helmi mitä suomen taide on kymmeniä vuosia odottanut?

    • Irmei

      Eero Järnefeltin taulu ilmeisesti? Omakuva soittaa kannelta kuvassa. Oisko arvoa on singeeraus.

    • Mab Mabson

      Eli jos harrastaa maalaamista ja haluaisi saada jotain suuntaa taulujen arvosta, niin ei varmaan hyödytä käyttää näitä arvotaulu huutokaupan arviointeja, koska he arvioivat mielummin tunnettujen taiteilijoiden töitä eli hinta tulee enenmminkin
      taiteilijan nimen tunnettavuuden perusteella, kuin sillä, että taulu olisi
      taidokkaasti maalattu ja tekijä vähemmän tunnettu.

      Taiteessa on siis nimi se pointti, mikä nostaa myös taulun hintaa.

    • Therion

      Kokeillaan tunnistaako täällä joku näitä tauluja:

      Hei, ohessa kuvia neljästä taulusta, ja tekijöiden signeerauksista. Taulut löytyivät kankaisiin pakattuina mummolani vintiltä.
      Osaatteko kertoa tauluista jotain, tai niiden arvosta.

      Kaikissa tauluissa on alkuperäiset kehykset, joista osa kärsineitä ajansaatossa, mutta itse taulut ovat kyllä ehjiä ja siistejä!

      Taulut x 2 kpl: http://aijaa.com/003089589948sekähttp://aijaa.com/001269589949
      Signeeraus sama molemmissa, mutta eri vuosiluvulla vain: http://aijaa.com/008169589950

      Taulu:http://aijaa.com/009449589957
      signeeraus:http://aijaa.com/005469589958

      Taulu:http://aijaa.com/007039589966
      signeeraus x 2kpl, oli vaikea saada selvää kuvaa:http://aijaa.com/002529589967sekähttp://aijaa.com/009959589968

    • joakim75

      v. hämäläinen tekemä taulu v1936 onko arvoa?

    • vp

      L.Lehtokangas useita tauluja,singeerattuja,v-56-59

    • taulu!

      Onko kenellekkään tuttu nimi " FAUST" näin se mielestäni lukee taulussa.

    • Minulla on isokokoinen Orvo Raatikaisen taulu. En tiedä nimeä mutta siinä ollaan lähdössä tukinuittoon.

    • Arihilitunen

      Olisi myynnissä Reijo Koiviston kukka-aiheinen taulu, jos haluaa kuvan niin kysy [email protected]

    • wille.sa...

      myynnissä WILLE SALOSEN järvimaisema taulu koko 130x90 ja on tosi kaunis ja näyttävä, myyn tilan puutteen takia pois, taulu on 1970 maalattu ja tietoni mukaan hänen viimeisiä töitään ennen kuolemaansa, tarjouksai ja kuvia pyydettäessä.

    • ajuhani3

      Näin kirpparilla klassisen V Koiviston maisemamaalauksen v 1908 Mökki järvi vene Miten tietäisin arvon kun en taiteilijaa löytänyt netistä

    • taulukauppias70

      Mulla on A.Puron taulu, revontulet tai jotain. Onko tietoa taiteilijasta?

      • taidetta

        Minullakin olisi teos Lokan tekoallas.Mistään ei saa tietoa tekijästä eikä teoksesta?( Asko Puro )


    • k-s

      moikka. kiinnostaisi tietää missä hinnoissa on pyörinyt r.immosen maisema taulut?
      kun tuolla nurkissa sellanen on pyörinyt..

    • Professori Frink

      Taulu ei maksa oikeesti mitään.

    • tietämätön

      Minulla on Jouni Rajakorven Auringonlasku v-79,paljonko hinta tänä päivänä?Taululla ollut hintaa -79 980,-mk.

    • j.mollberg

      minulla on j.mollbergin taulu vuodelta 76 ja se on melkein samanlainen kuin vuoden 81 suopursu.paljonko tällä ois hintaa?

    • .................

      Tällainen löytyisi; H. Laine "Kuusamo" vuodelta -64

    • jiihoooo

      Mulla ois seinällä joku iltarusko-maalaus lapin maisemista. Signeeraus Ojala 1978 ja maalauksen koko noin 1270*790

      Liekö muuta kuin tunnearvoa?

      • Kukkosen taulut+

        Tietääkö kukaan minkäarvoisia olisi N. Kukkosen maisema taulu, toisessa lampimaisema ja toisessa järvi/pelto/silta maisema ja singneerauksen on ja upeat karmit??? Kuulemma Kukkonen itse jo kuollut??!!


      • m.afia1
        Kukkosen taulut+ kirjoitti:

        Tietääkö kukaan minkäarvoisia olisi N. Kukkosen maisema taulu, toisessa lampimaisema ja toisessa järvi/pelto/silta maisema ja singneerauksen on ja upeat karmit??? Kuulemma Kukkonen itse jo kuollut??!!

        Nikolai taitaa olla etunimi. Jostain on putkahtanut ko. taiteilijan tauluja juuri huutonettiin hirveä kasa. pyyntihinnat ovat 300-600euroa. Ne tuntuvat olevan aikalailla paikallaan. joskus voi jäädä tuonkin alle mutta ei ne parin kympin tauluja kuitenkaan ole joten ihan asiallista taidetta.


    • sannasl1

      Heips!

      Osaako kukaan kertoa G.rasmussen taulusta. joku tunturikoski ilmeisesti kuvassa ja alhaalla keskellä kehyksessä metalli laatta johon painettu Fjällfosen. G.Rasmussen (1842-1914) Taulussa on jälkiä ja ns.halkeamia.

      • Väsäys

        Tanskalainen


      • Anonyymi

        Norjalainen öljypainotyö arvo muutaman kympin


    • Agapetusko

      Osaako joku kertoa arvoa Yrjö Soinin (Agapetus) maalaamista tauluista joiden nimet ovat Elokuu ja Meri? 1966 taitaa olla maalauksien valmistumis vuosi. Koettanut etsiä netistä tietoa, mutten ole hänen maalauksiaan mistään löytänyt.. Jos tiedät edes jotain, niin infformoi minua osoitteeseen: [email protected]

      • m.afia1

        En ehkä Soinin taulujen varaan tulevaisuutta tai asuntolainaa laskisi. Jos sinä et googlella mitään löytänyt eikä tätäkään taiteilijaa ole missään lähdehakemistoista mainittu niin puhutaan jostain kympeistä.
        taiteilijat usein nimeävät taulunsa. ei tarkoita että se nostaisia arvoa. Ellei toki kyseessä ole tunnettu taiteilija jolloin taulun nimi tai maalatun paikan nimi nostavat hintaa.


    • tietämätön

      Ttietääkö kukaan onko Lahdessa missään taidearviointia?
      Onko Juhani Taivaljärven taulut minkään arvoisia?

      • Anonyymi

        Ruotsissa vaikuttanut taiteilija muutanut Suomeen arvo vähäinen


    • Maalaus82

      Hei,

      Osaako joku tunnistaa seuraavanlaista teosta. Maalauksessa on mahdollisesti venäläisen sotilaan kuva. Linkin takana myös kuva signeerauksesta, joka ei toki minulle aukea mitenkään. Maalaus on löydetty Helsinkin keskustasta eräältä ullakolta noin 70-luvun lopulla. Luonnollisesti myös hinta-arvio kiinnostaa toissijaisesti.

      http://bit.ly/YlThCT

      Viestiä voi laittaa tänne tai suoraan sähköpostilla: [email protected]

      • m.afia1

        Maalaus ja signeeraustyylit ovat ulkolaisia. Kehykset voivat olla mistävain. Signeeraus näyttäisi alkavan CRON... tällä alulla ei suomesta löydy mitään.
        Tosin ei tuo sotilaspukukaan taida kotimainen olla.
        Voisiko kyseessä olla... saksa? joku keski euroopan maa? 1800 luvun loppu?


    • smirgeline4

      Onko taitelija O.A.Mäkelän teokset jollekin tuttuja ja onko tietoa maalausten mahdollisesta arvosta ?

      • m.afia1

        Taitaa Mäkelä olla ns "toritaiteilija" kun ei ole mistä listattu ikinä missään suomalaisista taiteilijalistauksissa. Mukaanlukien viralliset ja epävirallisen.
        Olavi Yrjö Mäkelä löytyy mutta ei A:lla alkavaa keskinimeä. Arvot varmaan taulun tasosta ja tyylistä riippuen on 10-200euroa.


    • airaal

      Tietääkö joku jotain sellaisesta taulusta jossa on nimi Cajan etkirjain on epäselvä voi olla c,d, tai ehkä J. Taulu on vanha ja on väriliiduilla tehty ja erittäin hyvin näin maallikon silmin.

    • Mikko Valtonen

      Tunteeko kukaan K. Pekkarinen-nimistä taiteilijaa? Netistä ei löytynyt mitään tietoa. Maalaa öljyväreillä.

      • Anonyymi

        Tatu Pekkarinen oli musiikkimies ja Mauri Pekkarinen poliitikko.Pizza-Pekkarisesta en tiedä.Kaikki huhupuheitten mukaan sukua toisilleen.


    • Leppanen2

      Osaako kukaan sanoa minkä arvoisia Jaakko Leppäsen taulut ovat. Sain ne vastikään perinnöksi. Toinen on vuodelta 1964 ja siinä on kai kaksi klovnia ja nainen. Toinen on joukko värikkäitä kukkia maljakossa. Signeeraus ja vuosi ovat lasin ja taulua ympäröivän pahvisen "kehyksen" alla.

    • malluska67

      Hei, onko kenelläkään tietoa N Tervakosken taulun arvosta. Minulla on hänen maalaamansa taulu Olavinlinnasta? Entäs Krodnid Gogolewin taulujen arvo?

    • Taulupää

      Tietäisikö kukaan " R.Wood" signeeratusta taulusta jossa syksyinen joki maisema, en ole itse löytänyt hyödyllistä tietoa mistään...Tietoa vaikkapa taiteilijasta tms

    • Matkaaja67

      Onkohan Pohjois-Korealaisilla silkkiommeltauluilla arvoa?
      minulla olisi 70*100cm kuva kahdesta hyökkäävästä kotkasta.

    • Lasu1

      Olisi Lapinmaisema sign. J. Kemppi. 450mm x 350mm (p x k). Kyseessä on palettiveitsityö, missä paljaslakinen tunturi siintää ruskametsän takaa. Puut ovat aika korkeita, mutt kapeita - kuin monivärisiä kuusia! Vanhempani hankkivat sen joskus 1960-luvun puolen välin paikkeilla.

      Onko kenelläkään tietoa taiteilijasta tai taulusta ja sen arvosta?

    • Gaidar

      Tietääköhän joku venäläisestä matrikkeli?taiteiija Wladimir Gaidarista jotain?
      Ilmeisesti kuollut jo, onko maalannut paljonkin ja onko hänen tauluillaan muuta
      kuin tunnearvoa? Minusta ainakin osaa maalata silmälle erittän upean näköisiä
      tauluja.
      [email protected]

    • matsu3

      kuka olisi kiinnostunut Sauli Pulkkisen maalauksista ja osaisi arvioda ne,kotkalainen edesmennyt taiteilija ja mahdollisesti ostaa,[email protected]

    • Tietoa kaivataan.

      Itsellä on taitelijan taulu jossa on puumerkki: E.T.
      Kyseessä on vanha metsotaulu 30 luvulta, mutta kuka on kyseinen taiteilija?

      • tietämätön

        Minulla olisi rag paanasen taulu. Hän matkusti lappiin tekemään taulua koska hänen tyttönsä kuoli ja hän piti sitä "terapiana" en ole tarinasta aivan varma mutta niin minun mammani sanoi ja tämä paananen on antanut taulun ihan henkilökohtaisesti mammalleni ? Tietääkö kukaan arvoa ?


    • utelias1

      Vanhempien perintönä Alvar Aallon maalaama Taulu -60 luvulta. Onko kellään hintatietoa, missä hinnoissa hänen taulunsa kulkevat?

      • Pölhö Kustaa

        Tietääkö joku tai jompikumpi miten kävi Päärynäisen 21.11.2006 18:17 aloittaman tämän ketjun maalauksille? Eihän siitä ole kulunut kuin vasta hiukan yli 7 vuotta.

        Entä tietääkö kukaan Taavetti Tuppuraisen tervalla 1928 maalaaman veneenkuvatuksen hintaa tai mistä sitä voisi kysellä? Isosedälläni on myös yksi hyvä naamataulu, tietääkö kenkään mistä siitä voisi sen arvoa arvailla?


    • Voi kiesus!!!

      Jos ei tietäisi näinen "taulun- ja teosten hintakyselyjen" perimmäisiä syitä niin ulkopuolinen saisi perin kummallisen käsityksen ihmisten älykkyydestä täällä suomessa. :)
      Kun oikeasti tietää mikä saa juuri "nämä kyselyt" aktivoitumaan- ja varsinkin tällä kertaa niin "yskän" ymmärtää hyvin. Voihan Kiesus!!!!! jatkakaa kaikin mokomin!
      XDXDXDXD......"kun uskottu ystävä vierellä käy.....jne

    • raila

      hei minkä hintanen on suurinpiirtein alpo saravan singeeramaton taulu pariisista siltä kadulta kun hän oli siellä äitini ja isäni saanu sen häneltä häälahjaksi äitini on sukua eevalle et sitä kautta varma tieto taiteilijasta pitäis jakoa tehdä tavaroista joten suuntaaki antava hinta ois kiva

      • onhane

        Kalliita ovat kaikki. Pistäkää kunnon hinnat ja menkää toreille myymään. Jos signeerausta ei ole, kirjoittakaa. Lisää arvoa.


    • meku1

      Multa löytyy 3 taulua joista haluisin lisää tietoa.
      I.Cafierin öljymaalaus
      S.Holmin öljymaalaus
      M. Jomppa öljymaalaus.....
      Onkohan taiteilijoista enempi tietoa ja onko tauluilla mitään arvoa :) Kiitoksia etukäteen

    • tartuo

      Hei, minulla olisi Toivo Rossin malaus enkä juurikaan tiedä hänestä yhtään mitään. Ostin maalaukseni 90-luvun alussa ja tahtoisin saada selville hiukan enemmän hänestä ja hänen teoksistaan.

      • Anonyymi

        Tamperelainen kymppejä niitä alkupään


    • sepi4

      Hei! onko kenellekkään tuttu nimi A.Kajava mulla olisi hänen maalaama akoli taulu
      v2008

      • Psal

        Anatoli Kajava on Laatokan-Karjalasta Pitkärannasta kotoisin oleva taiteilija, joka asunee nykyään Kuopiossa.


    • Erikolekari

      Hei, onko kenellekään tuttu nimi Erikolekari? Löytyy vuodelta -78 signeerattu öljyvärimaalaus, syysruska-maisemaa.

      • Anonyymi

        Minulla taulu, jossa sama signeeraus. Aiheena vanha puutalo kaupunki.


    • KooKoo1

      Ois tarjolla Tuomo Lehtiniemen, kunnanjohtaja Lappajärvi, taulu jossa on maalaus Nykälän rannasta.

      Toinen taulu ois T. Jutilan maalaama.
      Jos kiinnostaa, kirjoita: [email protected]
      Lähetän kuvat sähköpostina

    • Tietoa haluava.

      Hei.onko kenellekkään tuttu signeeraus jokimaisemataulusta vuodelta 1909.19FL09.Jos tiedät vastaisitko,[email protected]

    • Hinta-arvio

      Osaisiko kukaan antaa hinta-arviota William Hämäläisen öljyvärityölle v.1954? Kuvan voin laittaa s.postin kautta. Vastaukset s.postilla [email protected].

    • kolme 1

      olis myynnissä järvi maisema taulu .singneeraus :T,Flink/T,Fliyk. olisiko mahdollisesti ,Toivo Rännäli.vastaus [email protected]

      • K.Flink

        T.Flink on aito Torsten valdemar Flinkin työ s1928 ja kuollut -90luvun taitteessa


    • sami n

      onko kenelläkään tietoa J. koskisen maalaamasta taulusta. kaksi joutsenta on vedessä.

    • Hei, taulun takana lukee Oulasvirta ja taulu esittää lapin ukkoa..oisko kellään tietoa taulun arvosta?

    • Pastu

      Onko kukaan kuullut taulunmaalaajasta M.J. Kääriäinen ? Yksi teos maisemaa löytyy, joka tehty 1970.

      • Anonyymi

        Mulla on yksi taulu "tanssijatar", joka näyttää sekamelskalta.
        Tämä oli viesti ainoa viite, että ko. taiteilija on ollut edes olemassa, joten siksi vastaan kuuden vuoden jälkeen.

        T: [email protected]


      • Anonyymi

        Minun isäni maalasi tauluja paljon 60-80 luvuilla. Signeeraus M.J.Kääriäinen


    • huvikseen kysyn

      Ostin joku vuosi sitten kirpputorilta vanhannäköisen metsästystaulun, kun tykkäsin aiheesta. Kotona tutkin sitten tarkemmin teosta ja löysin alakulmasta nimen Johann Sperl. Taulun takana oli myös pitkä selostus ruotsiksi Sperlistä ja hänen maalaustyylistään ja siitä missä alkuperäinen teos on. No en tietenkään ole kuvitellut ostaneeni aitoa Sperliä muutamalla kympillä, koska alkuperäisten Sperlien hinnat näkyvät olevan muutamia kymmeniä tuhansia. Taulun nimi on suomeksi Lintujahti ja se on painettu kankaalle . Kankaan takapuolella on painettuna jotain tekstiä josta ei saa selvää, sekä selvästi numero 931. Lieköhän teokella mitään arvoa?

      • huvikseen kysyn

        Eihän siinä itseasissa lue , kuin J Sperl, mutta tarkoittaa Juhann Sperliä


      • Aito se ei...
        huvikseen kysyn kirjoitti:

        Eihän siinä itseasissa lue , kuin J Sperl, mutta tarkoittaa Juhann Sperliä

        ...voi olla! Tuosta numerosta päätellen se on kyllä kopio ja numero tarkoittaa jonkin asteista kopion taltionumeroa. Mutta, jos se on kankaalle painettu "taltionumeroineen" niin sekin on arvokas! Sen hinta voi nousta 100-1000€ riippuen teoksen kunnosta.


      • Lisäys
        Aito se ei... kirjoitti:

        ...voi olla! Tuosta numerosta päätellen se on kyllä kopio ja numero tarkoittaa jonkin asteista kopion taltionumeroa. Mutta, jos se on kankaalle painettu "taltionumeroineen" niin sekin on arvokas! Sen hinta voi nousta 100-1000€ riippuen teoksen kunnosta.

        Ja kyllä se on Johann Sperl :)


      • huvikseen kysyn
        Lisäys kirjoitti:

        Ja kyllä se on Johann Sperl :)

        Joo , niinhän se on Johann. Tuli aamulla vielä huonosti herättynä näppäilyvirhe.


      • Anonyymi

        kopsu painotyö


    • Jos taulun takana...

      ...on todella järjestysnumero kankaalle siirretyssä "jäljennöksessä" ja kysymyksessä on tekijä Johann Sperl, niin hintahaitari oikeesti on 700-2000 euroo!

    • tietämätön

      olis 2kpl tauluja sama n henkilön tekemiä en ole varma onko "KALPIO TAI VALPIO ¤41tai 44"ei tietoo mikä kummajainen on.vesi aiheisia ,öljy väri töitä molemmat

    • tietämätön

      Mä en tiedä taiteesta mitään mutta nurkissa pyörii J.kempin teos vuodelta -69...onkohan sillä minkäänvaltakunnan arvoa??

      • vielä kysyn

        Onkos arvoa taululla, jossa on koskimaisema,ympäristö on lumen peittämä. Singneeraus H Mieskonen Kankaan koko noin 37x44. Ostin joskus 15 vuotta sitten huutokaupasta 270 mummonmarkkaa?


    • sefu

      onko arvoa aleks heiskanen 1943 maalamat pienet kukkataulut

    • markus4

      Mites noi Stig Rosenlundin maisema-taulut? Onko kenelläkään tietoa minkä arvoisia?

    • Sam S

      Pekka Vehviläisen taulu Utö, lukee alhaalla vain, ja tehty 2005. Ihan ammattimainen, aito. Mitäköhän veikkauksia arvosta? Ollut jossain näyttelyssä 41/50 työnä. Kuvassa on ankkuri, ja takana kalliolla Valkopunainen makakka jonka päällä on puutalo. Mitään veikkauksia?

    • kyselijä88

      Minulla on J.engelberg 1944 luvulla tehty metsä aiheinen taulu. Olisi kiva tietää niitten myynti hintaa.

      • ValehteletMake

        Miksi?


      • kyselijä88

        Mitä miksi


    • mandy79

      Minulla myynnissä olisi P.Patokallion öljyvärimaalaus. Mitat pituus 66cm ja korkeus 55cm. Kuvia ja tiedustelut [email protected]

      • Anonyymi

        Patokallion hevostaulut ,esim hevonen ja tukkireki ollut netissä 350€- 500€ yleensä hevostauluja olen nähnyt useamman taulun ,hevoset on työn touhussa entis aikaan. Hienoja tauluja kylläkin on.


    • Yksnainenkyselee

      Mulla on seinällä joku o. Vehviläinen -56 jokin iso ruskaa tai jotain esittävä

    • kaunistasinnistä

      Ostimme kauan sitten Visvy laivamatkalla sataman kirppparilta kauniin, kehystämättömän taulun, jossa albatrossit (2) lentävät aaltoisen meren yllä.
      Singeerauksesta en saa selvää, mutta epäilisin " Carpie" tai Car_ie.(e-heittomerkillä).
      Tietäääkö/tunteeeko kukaan, voisikojonneekin lähettää taulua arvioitavaksi?

      • eisunkantsi

        ...ostella sitä kirpparitaidetta make. et sillä rikastu. ;)


    • rekijoki

      Hei, minulla on seuraavien taiteilijoiden tauluja, onkohan arvo minkäänlainen?

      Ilmari Huitti, Reijo Malkki, E gube. E? Ikonen, Hällfors

      • Höpö.höpö

        ...make, sulla ei ole yhtäkään noista tauluista!


      • Elbron

        Moi! Onko sinulla vielä Hällforsin tauluja? Missä hintaluokassa niiden arviohinta liikkuu?


    • mgl

      Osaako kukaan sanoa onko sjöteldt:n tauluilla mitään arvoa? Toisessa nainen katsoo itseään peilistä ja toisessa istuu mies metsästys trophyn alla ja ilmeisesti palvelija tuo hänelle jotain...

      • Yhä.vain

        ...älyttömimmiksi menee noi sun kyselyt. XDXD


      • Anonyymi

        vähäinen


    • rrlf

      kyselisin onko r immosen tauluista kellään tietoa onko arvokkaita minulla olisi 1979 maalattu hedelmä asetelma tosi hyvässä kunnossa

      • OnTiatoo

        ...ja aika hyvin.


    • väärennöskopioaitoustod

      Kyllähän tosiasia on se ettei näkemättä pelkkien digikuvien perusteella kukaan edes "asijantuntija" osaa aivan täysin oikein luotettavasti arvata edes sähköpostissa minkään taulun arvoa vaan se on saatava näytettäväksi hälle mikä ehkä tietää jotakin noista enempi kun eräät muut..ainakin kaikken yleisimmistä tauluista on lukemattomia eri cover versioita maailmassa mutta myös paljon uniikkia taidetta jota ei ehkä milloinkaan ole myyty missään vaan ehkä taitelija antanut lahjukseksi jollekulle tai taulu voi olla varastettu jostain jopa natsi aikana.

    • voin_antaa

      hinnan,,,menee noin max 1 minuutti,se on siinä. hinnat määräytyy suoraan esityksen mukaan,tekijällä ei väliä.
      taulukauppa kokonaisuudessaan aivan sairas laji,kun kaiken maailman töherryksistä maksetaan miljoonia...itse en huolisi 90% töherryksistä ilmankaan kotiini,vaikka olisi kuinka kalliita.

      • Kylläsä

        ...Markku huolisit! Jo hintansa puolesta. ;) Tunnusta vain.


      • JWanha

        Bengt Elde 1969 maalaama taulu.
        Kukahan näistä tietää?


      • tietoa_jaetaan
        JWanha kirjoitti:

        Bengt Elde 1969 maalaama taulu.
        Kukahan näistä tietää?

        Hintahistorian mukaan Tukholmassa ja Malmössä on myyty kaikki Eldet.
        Myyntihinta kaikissa 109-370euroa. Riippuen koosta ja aiheesta. Puhun siis öljyistä.
        Yksi oli 700e mutta se oli 1.5m leveä eli tosi iso.


    • koutakeino

      Onko tietoa missä hinnoissa Ilmari Ikosen taulut liikkuvat.
      Tyttö nuotiolla.???

    • iinesankka82

      täällä kun näkyy elämää olevan niin kysäisen onko joku muu törmännyt tauluihin signeerauksella T.Juho ja Järvinen, molempien luulen 70-luvulta olevan... ???

    • Hupiukko00

      Tietäisikö joku esa swanljung töistä missä hinnoissa pyörii itsellä reilun kokoinen taulu tuli perintönä ja tarkoitus laittaa eteen päin

    • Kaisanna

      Onkohan Jaakko Ojalan öljyvärityöllä nimeltä Lakeus vuodelta 1980 muuta kuin tunnearvoa? Koko noin 27cm x 8,5cm.

    • kissamari

      Hei. oliskohan kellään tietoa Usko Pitkäsen töistä. minulla on reilun kokoinen öljyvärityö 150x72cm. todella värikäs. ilmeiseti ruska aiheinen. löytyy myös A.Almgwistin työ kevät tulva hämeen linna 79x75cm. myös pikku taulu S.Hynninen talo maisema.todennäkösesti vuodelta 1945.

      • kissamari

        niin lisäksi taulun koko 28x38cm kehyksineen. taulusta löytyy luku9637.


      • pakotsiini

        Hei
        Saitko selville mitään U.Pitkäsen taulusta, olen itse yrittänyt kanssa selvittää sitä mutta turhaan. Olisin kiitollinen vastauksestasi,
        T, Kipa


    • perintötauluja

      Osaako joku kertoa onko kyseisillä tauluilla jotaina arvoa? Olen lähettänyt kuvien kanssa kyselyn pariin paikkaan, mutta en ole saanut mitään vastausta. Taiteilija on Helene V Andersson ja taulujen koot ovat 65x71 sekä 123x149. Netin ihmeellisestä maailmasta en ole löytänyt mitään :(

      • Arvohukassa

        Onko kenellekään tuttu I. Raatikainen? Minulla öljyvarimaalaus´, jossa onkivat pojat vuodelta 1964. Taulun koko kehyksineen 62 x 85 cm, alkuperäiskehykset.


    • eiköspä

      kun lama iski suomeen, myös taiteen hinta romahti,
      arvotaulut ovat nyt arvottomia, lisäksi paljastui paljon väärennöksiä,
      vähemmän tunnettujen työt ovat nyt noin raaka-ainehintaisia, eli puhutaan kympeistä, enintään satasista,
      kauppiaat keksivät "arvotaulu" sanan,
      arvoturkkejakin myytiin 80-luvulla 5000-50000,
      nyt niitä saa satasilla,
      aika muuttuu, kauppiaita kiinnostaa vain kate,
      menkääpä myymään kauppiaalle taulu, josta olette maksanu joskus esim 5000
      ne ei osta tai jos, niin tarjoavat muutaman satasen ja olette kuitenkin ostaneet
      "arvotaidetta"
      eikös niiden hintojen pitäny nousta,

    • tattipatti

      Hei, tunteeko kukaan sellaista taulumaalaria kuin E. Gildsig? Minulla on kaunis puunrunkoja kuvaava taulu, mitoiltaan 57x50cm.

    • Myynkö

      Moikka, minulla on R.Coxin ja T.Denverin kukkataulut, olen miettinyt myynkö pois. Mutta tarkkaa hintaa en näille löytänyt. Tietääkö joku?

    • afrikkka

      minulla afrikka aiheinen taulu 103 x 65 singreaus Q A ja takana teksti angola luanda 1972.
      onko kellään tietoa taiteiliasta?. kuvia on kännykässä/koneella.

    • zamboo___
      • Löytyy

        Löytyypä hyvinnii.


      • zamboo___

        Voisitko ystävällisesti jakaa tietojasi? :)


    • airistonaalto

      Missä hinnoissa nyk ReijoMalkin taulut entä Ilmari Ikonen?

    • PitsitienWanha

      Kunhan ensin saisin kiintopisteen taiteilijaan: kuka, misssä ja minkälainen maalari ne?
      Esimerkiksi Kolilta maalattu taulu jossa signeeraus G. Hagelstam tai vaikkapa koko kankaan peittävä erittäin rehevä ja räiskyvä kukka-asetelma maljakossa ja sen juurella pieniä koriste-esineitä. Jossain muistelen saaneeni vaikutelman aiheen afrikkalaisesta käsittelystä. Siinä signeeraus Pertti Ivonen. Erittäin vähän tiertoa?
      [email protected]
      kiitos etukäteen.

      • Patse

        Osaako joku sanoa onko minkään arvojen taulu, J.KEMPPI SYYSMYRSKY MÄNTYLUODON EDUSTALLA. Ilmeisesti ns. Massatyö ja kovin on värikäs.


      • Anonyymi
        Patse kirjoitti:

        Osaako joku sanoa onko minkään arvojen taulu, J.KEMPPI SYYSMYRSKY MÄNTYLUODON EDUSTALLA. Ilmeisesti ns. Massatyö ja kovin on värikäs.

        Lienee arvoltaan kympin tai kaksi.

        J. Kempin massatyö nimeltään Syysmyrsky Reposaaren edustalla on ollut myynnissä kolme kuukautta tori.fi:ssä. Hinta 20€->18€. Signeerattu.

        "Taiteilija J. KEMPPI on erikoistunut värikkään ruska-ajastaan kuuluisan Lapin kuvaamiseen. Tämän ohella hän on luonut oloissamme aivan erikoisen massatyön. Mikä pintakuvioittensa ja suurenmoisten väriensä ansiosta on saanut suuren yleisön tunnustuksen."


    • Anonyymi

      Soita Hagelstamiin ja kysy sieltä tai taidekauppoihin. He osaavat kertoa että missä hinnoissa eri taiteiljoiden taulut liikkuvat.

    • Anonyymi

      Ostin eilen kirppikseltä Aino Muukan 1930 maalatun poikaa esittävän maalauksen, joka on maalattu säkkikankaalle, kehyksiä ei ollut. Löysinkin jotain tietoa tailteilijasta . Haluaisin tietää missä voisin arvioittaa maalauksen ja miten tämä kannattaisi kehystää. En tiedä onko tällä rahallista arvoa vai ei, mutta paljon toi iloa itselleni ja varmasti on arvokkaampi kuin maksettu hinta.

    • Anonyymi

      Minulla on kaksi kirppikseltä löytämääni taulua, mahtaako näillä olla jotain arvoa? Toinen on ruskaa pakkasella -aiheinen, koko n. 20 x 60 cm, signeeraus M. Virtanen -79. Toisessa on kaksi hanhea takassa, koko n. 8 x 50 cm, signeeraus P. Manninen -54. Olisin tosi kiitollinen, jos joku tietäisi näistä jotain.

      • Anonyymi

        Hei! Minulla olisi kysyttävää tuosta P. Mannisen taulusta, miten saisin sinuun yhteyden? Saattaisi olla sukulaiseni maalaama.


    • Anonyymi

      Hei. Itselläni on kolme taulua joista kaipaisin tietoa ja mahd. hinta-arviota. Hagelstam ja Bukowski eivät vastaa sähköpostiin. Ohessa kuva. Kaksi ensimmäistä ovat Hillon mutta kolmas nimi on tuntematon. Osaako joku auttaa?

      https://aijaa.com/rO5jMj

    • Anonyymi

      Minulla olisi Sanni Sorvalin öljyväri maalaus ja Poikolainen .78 Vanha riihi maalaus kysyisin minkä arvoisia taulut olisi 0440556921 Helena

    • Anonyymi

      Bukowski

    • Anonyymi

      Ostin taulun öljyvärimaalaus iso kokoinen merimaisema ja tekijä kyllä nimen laittanut mutta en osaa tai saa selvää tekijästä?
      Onko ketään joka osaisi lukea voin lähettää sähköpostiin kuvan taulusta? Steven ois ehkä etunimi..ja taulun takana on kirjoitusta että ostettu 1987...

    • Anonyymi

      Mistä osoitteesta numerosta voi tiedustella?

    • Anonyymi

      Minä olen osallistunut Pieksämäellä kuvataidekurssille samoihin aikoihin kun Pieksämäelle tuli bussilastillinen turvapaikanhakijoita.Onko ne taulut minkään arvoisia?

    • Anonyymi

      juho kempintaulut onko arvokkaita v 1933v

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1736
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1357
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1262
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1225
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1126
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1101
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      924
    Aihe